Connect with us

Economy

Frankfurt: Tradycyjny Leder-Stoll musi zostać zamknięty na zawsze po 101 latach

Published

on

  • zKatarzyna Rosendorf

    Blisko

Joachim Stoll jest czwartym pokoleniem, które kieruje Leader Stoll. Ale 101 lat po otwarciu w 1920 roku sklep w centrum Frankfurtu został zamknięty z powodu Corony. W czwartek rusza pierwsza oficjalna wyprzedaż.

Frankfurt nad Menem – Jako małe dziecko Joachim Stoll uwielbiał bawić się w sklepie farbami do skóry i skrawkami skóry. „Jednym z moich pierwszych wspomnień w sklepie jest to, jak mój tata i dziadek sprzedawali tu połówki skorup motocyklowych. Produkty te były wtedy bardzo popularne i były częścią naszej kolekcji” – wyjaśnia 59-latek. Stoll to czwarte pokolenie prowadzące rodzinną firmę w centrum Frankfurtu. Zanim cokolwiek powie, zawsze zatrzymuje się na kilka sekund i zastanawia się, jak najlepiej wyrazić swoje myśli.

Na pierwszym piętrze sklepu przy Schäfergasse 50 wisi na ścianie stary czarno-biały obraz sklepu z galanterią skórzaną, który jego pradziadek otworzył na tej samej ulicy w 1920 roku. Sklep przeniósł się dwukrotnie. Ale teraz 101 lat później tradycyjna działalność Leder Stoll dobiegła końca. Już w najbliższy czwartek (26 sierpnia) pierwszy dzień sprzedaży rozpocznie się odprawą celną. Pod koniec września sklep jest zamknięty na zawsze.

Od prawie 30 lat rodzina Stoll ma we Frankfurcie dwie filie

Podczas wywiadu Stoll siedzi przy stoliku na dole, gdzie grał dokładnie jako dziecko. Jego komputer jest przed nim. Jeszcze 15 lat temu istniał tu popularny niegdyś dział rękodzieła i napraw. Teraz to tylko magazyn. Stoll twierdzi, że w ostatnich latach prawie nie sprzedawał skóry. „Obecnie co najmniej 60 procent to tworzywa sztuczne”. Na parterze na torbach, plecakach, torbach roboczych i torbach sportowych w różnych kolorach zawisły już czerwone banery rabatowe. Wynajął już swoje biuro w tym samym budynku.

Od blisko 30 lat rodzina ma dwie filie: przy ulicy Schweizer w Sachsenhausen, a później przy ulicy Leipziger w Bockenheim. Pod koniec 2012 roku jako ostatni zamknięto oddział w Bockenheim.

READ  DAX - Dzienna prognoza: Słabość przed otwarciem rynku! Kupujący muszą działać natychmiast, w przeciwnym razie...

„Wcale nie jestem smutny” – mówi Joachim Stoll.

Jak źle jest teraz zamknąć swój flagowy sklep? „Wcale mi się nie smuci”, mówi Stoll, który od 2012 roku jest również wiceprezesem stowarzyszenia handlowego Hessen-Süd. Mieliśmy już wcześniej niepowodzenia i to wszystko Korona wirus. Kiedy pieniądze się skończą, stajesz się mniej emocjonalny. „Taka decyzja buduje się powoli.” I była to jedyna decydująca.” Ponieważ nawet z jego sklepem internetowym Suitcase 24, ostatecznie, z powodu pandemii, nie generuje już wystarczającej sprzedaży.

„Już sprzedałem prawa do znaków towarowych. Nowy właściciel otworzył nowy sklep internetowy.” Dziewięć lat temu Stoll odwrócił nazwę sklepu „Leder Stoll”: Od tego czasu „Koffer24” również jest w czołówce sklepu. „W ostatnich latach zarobiliśmy ponad dwie trzecie naszej sprzedaży za pośrednictwem naszego sklepu internetowego”.

Suitcase 24 był pierwszym sklepem internetowym dla branży galanterii skórzanej w Niemczech

Już w 1998 roku, kiedy jego ojciec skończył 65 lat i przejął zarządzanie sklepem, Stoll otworzył sklep internetowy: „Jako pierwsi w Niemczech robiliśmy galanterię skórzaną. Na początku robiliśmy jedną transakcję dziennie”, mówi. To się szybko zmieniło. Skąd wziął się jego wczesny instynkt handlu online? „Przez rok studiowałem w Trenton w stanie New Jersey. Kontaktując się z innymi byłymi studentami w Stanach Zjednoczonych, wcześniej niż inne widziałem rozwój handlu online.”

Zapytany, czy jako młody człowiek wolałby coś innego niż kontynuowanie rodzinnej tradycji, odpowiedział: „Nie, to zawsze było jasne”. Stoll urodził się w klinice uniwersyteckiej. Ma dwie młodsze siostry, które nie są w „biznesie”. Rodzina mieszkała w Rodgau do drugiej klasy i zrobiła maturę w Freiherr-von-Stein-Schule w Sachsenhausen.

Aby mógł kontynuować współpracę z Lederem Stollem, musiał jeszcze bardziej zmniejszyć rozmiar

W Sparkasse w 1822 ukończył praktykę bankową, wstąpił do sił zbrojnych, studiował zarządzanie biznesem i uzyskał doktorat na Uniwersytecie Goethego. Podczas studiów poznał swoją żonę. „Ona jest sprzedawcą”. Podczas wywiadu córka wysyła mu wiadomości na smartfona. „Nikt tak dużo nie pisze”. 21-latka właśnie ukończyła studia licencjackie. co studiowałeś? „Oczywiście zarządza firmą. Podobnie jak jej rodzice” – mówi Stoll i śmieje się. Jego 18-letni syn nadal chodzi do szkoły.

Tradycyjny sklep firmy przy Schäfergasse 40, kopia fotografii z ok. 1920 roku.

© Rinat Hoyer

Stoll mówi, że musiałby jeszcze bardziej zredukować personel, aby utrzymać biznes. Ale na podstawie prawa pracy z takimi pracownikami długo nie było to możliwe. W sklepie i sklepie internetowym pracowało 25 pracowników. „Teraz zostało dwóch sprzedawców. Jeden na pewno znajdzie dobre nowe miejsce, drugi prawdopodobnie dostanie emeryturę zwolnioną ze zniżek.”

READ  Setki tysięcy Polaków boi się demokracji

Lider Stoll: „Kilka nóg zostało zdemontowanych na dyski”

Wpadki obejmowały również fakt, że główni klienci, tacy jak linie lotnicze Air Berlin i Alitalia, rozdzielili się po ich bankructwie. „Do Corony w sklepie było co najmniej 50 procent turystów z Azji”. Brakuje ich do dziś. Potem była sprzedaż swojej dotychczas najsilniejszej marki, Rimowa, luksusowej grupie LVMH, która od tego czasu opiera się wyłącznie na własnej sprzedaży. Stoll nie był w stanie sprzedawać takich toreb Rimowa od roku.

„W ten sposób zdemontowano kilka nóg”. Jego pradziadek, przedsiębiorca Friedrich Stoll, rozpoczął handel skórami dla Schumachera w 1920 roku. Później dodano wyroby skórzane i odzież skórzaną.

Od jakiegoś czasu w ofercie Leder Stoll dostępna jest również odzież skórzana

„Widać, że zawsze się dostosowywaliśmy. Po II wojnie światowej sprzedawano kurtki motocyklowe i hełm półskorupowy. Bo wtedy nie było wielu samochodów. Odzież skórzana, która przeżywała boom w latach 70. i 80. , po kurtkach motocyklowych. Sprzedawaliśmy też skórzane krawaty i spodenki”.

„Również z tego zrezygnowaliśmy w pewnym momencie. Kiedy zaczęła się szybka moda”.

Reprodukcja wizerunku nowego budynku Leder Stoll po II wojnie światowej, ok. 1950 r.

© Rinat Hoyer

A co ze sklepem? „Jestem pewien, że znajdziemy dobrego nowego najemcę z produktami, których szukają klienci we Frankfurcie.” A co z tym samym? „Jako jednoosobowa firma przekażę swoją wiedzę na temat e-commerce i zrównoważonych toreb byłym klientom biznesowym i Amazonowi”.

Joachim Stoll nadal jest wiceprezesem Stowarzyszenia Handlu Hessen Sud

Od lat nie miał żadnych hobby. „Moje hobby to polityka stowarzyszeniowa”. I tak pozostanie. Ponieważ chce zachować stanowisko wiceprzewodniczącego związku zawodowego Hessen-Süd. Chce również dalej przekazywać swoją wiedzę na temat e-commerce i małych firm w Berlinie i Brukseli. Stoll właśnie przemawiał na spotkaniu Unii Europejskiej. „Rzadko się tak pocę. Dopiero w ostatniej chwili dowiedziałem się, że nie tylko składam oświadczenie, ale że jestem również dostępny na pytania i odpowiedzi dotyczące wniosku legislacyjnego w systemie wideo UE z kilkoma tłumaczami. Mam nadzieję być w Brukseli w przyszłym roku. Będzie fajnie.” (Katherine Rosendorf)

READ  Ryzyko wojny i perspektywy zużycia gazu w UE: dostawy są bezpieczne nawet bez Nord Stream - gospodarki

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Ujednolicone kable do ładowania USB-C staną się standardem

Published

on

Ujednolicone kable do ładowania USB-C staną się standardem

Aby zmniejszyć obciążenie finansowe ludzi i wyeliminować niepotrzebne odpady elektroniczne, w Niemczech powinien teraz istnieć ujednolicony kabel do ładowania różnych urządzeń.

Pod koniec roku ujednolicone kable do ładowania wszystkich telefonów komórkowych, tabletów i konsol do gier będą również obowiązkowe w Niemczech. W piątek Rada Federalna zatwierdziła zmiany w ustawie o sprzęcie radiowym, torując drogę do tej standaryzacji. Niemcy wdrażają zatem dyrektywy UE.

USB-C stanie się pod koniec roku standardem ładowania smartfonów, aparatów cyfrowych, słuchawek, e-czytników czy urządzeń nawigacyjnych. Od 2026 roku będzie to dotyczyć także laptopów. Ta standaryzacja techniczna ma na celu zmniejszenie obciążeń finansowych ludzi i jednocześnie uniknięcie niepotrzebnych odpadów elektronicznych. Urządzenia można teraz sprzedawać także bez nowego zasilacza.

Producenci smartfonów z Androidem, tacy jak Samsung Xiaomi, Huawei, Motorola i OnePlus od jakiegoś czasu korzystają ze standardu USB-C w gniazdach telefonów komórkowych i związanych z nimi zasilaczach. jabłko Z drugiej strony nalegał, aby przez kilka lat nadal używać opracowanego przez siebie standardu Lightning w swoim iPhonie. W przypadku iPhone'a 15 amerykańska firma przeszła już na USB-C i tym samym wyprzedziła dyrektywy UE.

READ  Późna zwięzłość - firmy i rynki
Continue Reading

Economy

Krajowe wycofanie cukierków – możliwość szkód genetycznych

Published

on

Krajowe wycofanie cukierków – możliwość szkód genetycznych
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Ponieważ zakazany dodatek może mieć działanie szkodliwe genetycznie, popularny produkt dla dzieci jest obecnie wycofywany z rynku. Dotyczy to dwóch typów.

Monachium – Niestety nierzadko zdarza się, że produkty są wadliwe lub szkodliwe dla konsumentów. Produkty są regularnie wycofywane przez producentów i sieci supermarketów. Teraz dotyczy to popularnego produktu cukierniczego, który prawdopodobnie spożywany jest głównie przez dzieci. Konsumenci nie powinni już spożywać dwóch rodzajów.

Krajowe wycofanie słodyczy – dotyczy dwóch rodzajów

Jak podaje Federalny Urząd Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności na swojej stronie głównej, jest to informacja z bieżącej strony On pamięta Na produkt Sour Patch Kids wpłynęła marka KKB Sweet & More ze Szlezwiku-Holsztynu. Z komunikatu otrzymanego z portalu foodwarning.de wynika, że ​​dotknięte są dwa gatunki: „Tropikalny” i „Arbuz”. Jak wyjaśniło FBI, produkty zawierają zakazany dodatek tlenek tytanu (E171). W związku z tym nie można całkowicie wykluczyć działania szkodliwego genetycznie.

Konsumenci powinni zaprzestać spożywania dotkniętych produktów w opakowaniach 99 g lub 102 g. Ma to wpływ na wszystkie daty ważności, podobnie jak wszystkie daty produkcji. Dlatego też dotyczy to wszystkich partii zawierających składnik E 171 lub dwutlenek tytanu.

Zaledwie kilka dni temu… Zwrócił uwagę na przyprawę, która również zawiera substancję potencjalnie mutagenną On był. Były to jednak wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne (WWA).

Dotknięte wycofaniem: odmiany Sour Patch Kids, „Tropical” i „Arbuz” © KKB Sweet & More/lebensmittelwarning.de

Produkty objęte wycofaniem były sprzedawane na terenie całych Niemiec. Na razie oficjalnie nie wiadomo, czy konsumenci będą mogli kupować słodycze wyłącznie za pośrednictwem sklepu internetowego firmy, czy może także w sklepach, a nawet supermarketach. Natomiast produkty w sklepach internetowych Roy,Rossman W Kaufland dołączony. Nie jest również jasne, czy konsumenci mogą zwrócić producentowi wadliwą żywność w celu uzyskania zwrotu ceny zakupu.

READ  Analiza TipRanks: analitycy z Wall Street przewidują silną przyszłość dla tych akcji | biuletyn

Obecnie wycofywane jest także kilka innych produktów

Inni producenci i supermarkety wycofują obecnie produkty z różnych powodów. Zdaniem producenta towar marki Aldi's Gut Bio może być zanieczyszczony patogenami i zostanie wycofany. Problem dotyczy wielu krajów związkowych. W tej chwili musisz przestać jeść niektóre rodzaje sera. Przywołanie ma wpływ na trzy typy. A Tymczasem producent sushi wpływa na Edikę i Ryo, W przypadku połknięcia istnieje ryzyko infekcji.

Continue Reading

Economy

Ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, częściowe i kompleksowe: Ceny ubezpieczeń pojazdów znacząco rosną

Published

on

Ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, częściowe i kompleksowe: Ceny ubezpieczeń pojazdów znacząco rosną

Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, częściowe i całkowite
Ceny ubezpieczeń komunikacyjnych znacząco rosną

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Inflacja spada, ale składki na ubezpieczenia komunikacyjne mają tendencję w przeciwnym kierunku. Każdy, kto chce obecnie ubezpieczyć nowo zakupiony samochód, płaci średnio o 20 procent więcej niż rok temu. Zmieniając firmę ubezpieczeniową, często można złagodzić wzrost cen.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez porównywarkę i portal sprzedażowy Verivox, w ciągu ostatniego roku znacząco wzrosły ceny ubezpieczeń komunikacyjnych. Każdy, kto ubezpiecza nowo zakupiony samochód, płaci dziś średnio o 20 proc. więcej niż rok temu. Taryfy w pełni inkluzywne w średnim segmencie cenowym są dziś o 21 proc. wyższe niż w kwietniu 2023 r., a taryfy częściowo inkluzywne są o 19 proc. wyższe niż przed rokiem. A w odpowiedzialności jest o 18 proc. więcej.

Gwałtownie rosną ceny dla ubezpieczających transferowych: na rynku ceny te są o 22 proc. wyższe niż w roku poprzednim, a w przypadku ubezpieczeń w pełni kompleksowych są o 23 proc. wyższe. Firma Heidelberg oblicza swoje liczby we współpracy ze statystykiem Wolfgangiem Bischofem z Uniwersytetu w Augsburgu.

Ceny będą nadal rosły

Większość kierowców może zmienić ubezpieczenie samochodu 1 stycznia każdego roku. Dlatego obecnie polisy wystawiane są najczęściej po zakupie pojazdu. Obecnie możliwość zmiany ubezpieczenia przysługuje wszystkim kierowcom, których ubezpieczenie pojazdu wygasa w ciągu roku. Ubezpieczeni mogą także zmienić się po każdym zgłoszeniu roszczenia ubezpieczeniowego.

Różnica między średnim i niskim segmentem cenowym w przypadku osób zmieniających pojazdy wynosi średnio 31 procent. Największy potencjał oszczędności ma ubezpieczenie OC na poziomie 36 proc.

„W sezonie zmianowym w październiku i listopadzie towarzystwa ubezpieczeniowe znacznie podniosły stawki, aby pokryć swoje koszty” – mówi Wolfgang Schütz, dyrektor zarządzający Verivox Versicherungsvergleich GmbH. „W związku z ciągłym wzrostem kosztów roszczeń towarzystwa ubezpieczeniowe w dalszym ciągu ponoszą straty. Dlatego stawki będą nadal rosły. Ubezpieczyciele chcą oferować swoim klientom konkurencyjne stawki pomimo niezbędnych podwyżek”. Dlatego zdaniem eksperta warto dokonać porównania już teraz. Różnice między tanimi taryfami a cenami średnimi są większe niż kiedykolwiek.

READ  Nowa funkcja zostanie udostępniona w tajemnicy
Continue Reading

Trending