Connect with us

Economy

Polska i Ukraina: Mamy wspólne interesy

Published

on

iW tych dniach wspólnie świętujemy 30. rocznicę odzyskania przez Ukrainę niepodległości w Kijowie. Trzy dekady temu Polska, która utorowała drogę do reform w regionie, i Ukraina, która dążyła do niepodległości, znajdowały się na różnych pozycjach startowych, ale oba kraje mają wspólny cel.

Chcieliśmy przywrócić należne nam miejsce w europejskiej rodzinie wolnych narodów. Polska była pierwszym krajem na świecie, który uznał narodową niepodległość Ukrainy. Ta decyzja stała się podstawą do umocnienia naszej przyjaźni. Ponad 90 milionów Ukraińców i Polaków stanęło obok siebie jako wolne i suwerenne narody.

Przeczytaj także

Z różnych przyczyn, często niezależnych od nas, dynamika reintegracji Polski i Ukrainy z rodziną europejską nabiera innego tempa. Warszawa od 30 lat zawsze postrzegała Kijów jako swojego przyszłego partnera i sojusznika w Unii Europejskiej i NATO. Największą siłą integracji europejskiej jest rozwój wszystkich zaangażowanych.

Typowe zagrożenia bezpieczeństwa

Wielkie rozszerzenie Unii Europejskiej w 2004 roku przyniosło korzyści nie tylko krajom Europy Środkowej, ale także dotychczasowym członkom wspólnoty. Jesteśmy przekonani, że przyszłe członkostwo Ukrainy w Unii Europejskiej przyniesie korzyści nie tylko Ukrainie, ale także Polsce i innym państwom członkowskim. Europa nie znalazła się na Łabie. Na Odrze też to nie koniec. Sztuczne, historycznie absurdalne i niesprawiedliwe byłoby wznoszenie murów na froncie, gdzie Polska graniczy z Ukrainą.

Nasze kraje łączy wspólna percepcja zagrożeń w sferze bezpieczeństwa. Ale uważamy też, że tymczasowa okupacja Krymu i wojna na wschodzie Ukrainy naruszyły podstawowe zasady prawa międzynarodowego i podważyły ​​fundamenty europejskiego systemu bezpieczeństwa. Te destrukcyjne działania Rosji są także źródłem nowych wyzwań militarno-politycznych na Morzu Czarnym w wyniku zniszczenia systemu bezpieczeństwa w regionie. Wyzwania wymagające wspólnych i skoordynowanych reakcji.

Przeczytaj także

Prezydent Ukrainy Wołodymyr Selinsky ma nadzieję na współpracę z Niemcami w kwestiach dostaw energii

Ukraina nie tylko broni swojego kraju w obliczu zagrożeń dla życia swoich obywateli, ale także broni granic demokratycznych, cywilizowanych decyzji w całej Europie. Ta decyzja zapadła po straszliwych wojnach XX wieku, dzięki harmonii przyjaznego współistnienia narodów, która nigdy nie była widziana w historii świata i stale się rozwija. To logiczne, że Europejczycy bronią tej harmonii.

READ  Czy na dystrybutorze benzyny nadchodzi odwrócenie trendu?

Z tego powodu Warszawa nie uznała nielegalnej lub de facto aneksji Krymu przez Rosję. Aby potwierdzić to mocne stanowisko, 23 sierpnia spotkamy się z innymi przywódcami wolnego świata w Kijowie na inauguracyjnym szczycie Platformy Krymskiej, nowego międzynarodowego mechanizmu zakończenia aneksji ukraińskiego półwyspu.

Przeciw Nord Stream 2. Budynek

Wyzwaniem dla bezpieczeństwa europejskiego są nie tylko siły stacjonujące w pobliżu naszych granic i na terenach czasowo anektowanych przez Ukrainę, ale także inne trudne do wykrycia działania Rosji, a mianowicie szerzenie dezinformacji, sabotażu i korupcji politycznej, mające na celu zniszczenie pokoju w Europie.

Dziś Polska i Ukraina nieustannie odmawiają budowy gazociągu Nord Stream 2, ponieważ pod pozorem rzekomego „projektu biznesowego” realizowany jest projekt czysto polityczny, który pozwoli Rosji zwiększyć presję na Ukrainę i wywołać nową falę agresji zacząć w naszym regionie.

Niedawna zapowiedź Niemiec i Stanów Zjednoczonych, która skutecznie da zielone światło dla zakończenia budowy gazociągu, podważa zaufanie naszych sojuszników i podważa bezpieczeństwo naszej części kontynentu. Musimy współpracować, aby zapewnić Europie również rzeczywistą ochronę przed rosyjską bronią gazową.

Nowe zagrożenia muszą motywować naszych sąsiadów do ściślejszej współpracy. Kontakty międzyludzkie pomagają zbliżyć nasze dwa kraje. Jako członek Unii Europejskiej i sąsiad Ukrainy Polska jest przykładem udanej transformacji i rozwoju gospodarczego społeczeństwa ukraińskiego.

Ukraińcy są w Polsce zawsze mile widziani, a język ukraiński często można usłyszeć na ulicach polskich miast. Coraz więcej polskich turystów odwiedza Ukrainę. Wzrastają relacje handlowe i inwestycyjne. Polska jest jednym z najważniejszych partnerów handlowych Ukrainy i największym rynkiem zbytu towarów ukraińskich w Unii Europejskiej.

Bliskie, wzajemne i szczere kontakty osobiste ułatwiają w miejscach pokonanie ciężkiego ciężaru wspólnej historii. Poznając się możemy przełamywać negatywne uprzedzenia i stereotypy, a nowe pokolenia odgrywają w tym ważną rolę.

wspólne dziedzictwo historyczne

Zdajemy sobie sprawę, że wiele kwestii historycznych jest wciąż przedmiotem różnych interpretacji i niekiedy bolesnych sporów. Dlatego konieczny jest otwarty i konstruktywny dialog między historykami, instytucjami rządowymi i organizacjami społeczeństwa obywatelskiego. Ważną rolę odgrywa wymiana młodzieży między naszymi dwoma krajami.

READ  Więcej rezerwacji niż kiedykolwiek! Każdy chce pojechać na rejs, ale pojawia się problem

Jednocześnie Polska i Ukraina – wraz z Litwą – rozwijają dialog w nowej formie, Trójkąt Lubelski. Ten nowy mechanizm współpracy trzech krajów europejskich – równych, wolnych i wolnych – odzwierciedla wspólną spuściznę historyczną ustanowioną przez naszych przodków w ramach Unii Lubelskiej. Jest to konkretny wyraz tego, że znaczenie naszej wspólnej historii może służyć także naszym wspólnym i konstruktywnym celom politycznym dzisiaj.

Analizując drogę, którą wspólnie przeszliśmy przez ostatnie 30 lat, przywołujemy doświadczenia dwóch innych wielkich krajów europejskich – Francji i Niemiec. Przez ponad pół wieku udało im się przezwyciężyć głębokie historyczne uprzedzenia, przewrócić karty bolesnej przeszłości i zbudować jeden z najbardziej stabilnych tandemów politycznych na świecie. Ten niezwykły postęp wymagał od ówczesnych rządów obu krajów osobistej odwagi i dalekowzroczności.

Ale kryje się za tym coś bardziej fundamentalnego: wgląd we wspólne interesy obu krajów, a zwłaszcza to, że długofalowa współpraca w kluczowych obszarach polityki, ekonomii i obronności jest niewątpliwie podstawą maksymalizacji wspólnego bezpieczeństwa.

Nasze kraje również budują od 30 lat partnerstwo strategiczne, oparte na solidnym fundamencie wspólnych interesów i tożsamości europejskiej. Dziś Ukraińcy i Polacy piszą nową wspólną historię sukcesu. Ten proces jest nieunikniony.

Prezydentem RP jest Andrzej Duda. Prezydentem Ukrainy jest Wołodymyr Selinsky.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Te samochody elektryczne pojadą jeszcze dalej

Published

on

Te samochody elektryczne pojadą jeszcze dalej

Jak daleko mogą przejechać obecne samochody elektryczne na jednym ładowaniu akumulatora? Tutaj znajdziesz odpowiedź – z liczbami od producentów i praktycznym asortymentem.

Lęk przed zasięgiem – zaledwie kilka lat temu tak nazywano zjawisko kierowców pojazdów elektrycznych obawiających się, że prąd nie dotrze do celu. Ale technologia znacznie się poprawiła: każdy, kto dziś kupi samochód zasilany akumulatorem, może spodziewać się zasięgu 300 kilometrów lub więcej.

Oto dziesięć samochodów o najwyższych zasięgach

Ale które samochody mają największy zasięg? W celu zapewnienia porównywalności poniższe informacje opierają się na tzw. standardzie WLTP, który stosowany jest również przez producentów samochodów. W tym celu wszystkie specyficzne dla modelu kombinacje silnika i skrzyni biegów, w tym wyposażenie specjalne, są testowane w ciągu 30 minut na dystansie 23,25 km. Temperatury wahają się tutaj od 23 do 14 stopni Celsjusza.

Samochody o największym zasięgu to często większe pojazdy, niektóre SUV-y – i żaden z nich nie jest tani. Aby osiągnąć duży zasięg, często potrzebne są duże baterie. I to jest drogie. Oto pierwsza dziesiątka:

  1. Zasięg wersji Lucid Air Dream: 883 km
  2. Mercedes EQS 450+: 753 km
  3. Tesla Model S 19-calowy, dwusilnikowy: 723 km
  4. SUV Mercedes EQS 450+: 720 km
  5. Fisker Ocean One/Extreme: 707 km
  6. Tesla Model 3 dalekiego zasięgu 18 cali: 678 km
  7. Jednosilnikowy Polestar 2, duży zasięg: 655 km
  8. BMW iX xDrive50: 633 km
  9. SUV Mercedes EQE 350+: 628 km
  10. BMW i7 xDrive60: 625 km

Model Tesli

Jednak wartości te mogą się szybko zmieniać: w przypadku nowych wariantów akumulatorów lub zmian w oprogramowaniu lub silnikach zasięg (ale także cena) może w krótkim okresie wzrosnąć – lub spaść.

Dostęp ma wiele czynników

O czym nie należy zapominać: zasięg na papierze to jedno, praktyka to drugie: podobnie jak w przypadku pojazdów z silnikiem Diesla i silnikami benzynowymi, wiele zależy od tego, gdzie i jak samochód jest prowadzony. Na autostradzie przy prędkości 130 km/h zużycie jest znacznie wyższe niż podczas ciągłej podróży po wiejskiej drodze. Ruch miejski może również mieć różny wpływ na maksymalny zasięg, w zależności od stylu jazdy. Istnieją również czynniki takie jak temperatura: jeśli jest zimno, samochód zużywa więcej energii na ogrzewanie, a ogniwa akumulatora szybciej się wyczerpują.

Tak daleko mogą praktycznie pojechać samochody elektryczne

Jeszcze dziesięć lat temu przeciętny samochód elektryczny mógł przejechać średnio zaledwie 167 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora. I dzisiaj? Wartość ta podwoiła się, jak wykazała ocena przeprowadzona przez Abu Dhabi Airports Company.

Traffic Club przyjrzał się bliżej testom 39 samochodów elektrycznych przeprowadzonych w 2023 r. Pojazdy na jednym ładowaniu akumulatora przejechały średnio 393 km, o siedem kilometrów więcej niż w 2022 r. i aż o 60 km więcej niż w 2021 r. (333 km).

Ecotest: tak mierzy ADAC

W ramach testowania pojazdów ADAC wykorzystuje połączenie standardowego zalecanego cyklu testowego WLTP i standardowej podróży autostradą, aby sprawdzić, jaki dystans mogą pokonać samochody elektryczne w życiu codziennym. Dzięki własnym procedurom testowym testerzy obiecują bardziej realistyczne informacje na temat zużycia i zasięgu.

Lider wśród samochodów testowanych w zeszłym roku: Hyundai IONIQ 6 z zasięgiem 555 km. Siedem innych samochodów również przekroczyło granicę 500 km.

Spośród wszystkich samochodów elektrycznych przetestowanych na lotniskach w Abu Zabi dwanaście ma najwyższy ogólny zasięg:

  1. BMW iX xDrive 50: 610 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 105,2 kWh)
  2. Lucid Air Dual Motor Grand Touring AWD: 610 km (rozmiar akumulatora producenta: 112 kWh netto)
  3. Mercedes EQS 450+ typ elektryczny: 575 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 107,8 kWh netto)
  4. Hyundai Ioniq 6 Pakiet Uniq 2WD: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 77,4 kWh netto)
  5. Mercedes EQE SUV 350+ Electric Art Advanced: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
  6. BMW i7 xDrive 60: 545 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 101,7 kWh)
  7. Mercedes EQS 580 Electric Art 4Matic: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 108,4 kWh netto)
  8. Mercedes EQE 350+: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
  9. Pojedynczy Polestar 2 dalekiego zasięgu (82 kWh): 530 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
  10. Nio ET5 Touring (100 kWh): 515 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 90 kWh)
  11. Audi Q8 e-tron Sportback 55 quattro: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 106 kWh)
  12. Volvo XC40 Naładuj czysty el. Zwiększony zasięg na jednym silniku: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
READ  Więcej rezerwacji niż kiedykolwiek! Każdy chce pojechać na rejs, ale pojawia się problem

Z tyłu znajdują się Renault Twingo Electric Intens (150 km), Fiat 500e (23,8 kWh RED) z przebiegiem 150 km i Mazda MX-30 e-SKYACTIV Makoto z przebiegiem 170 km.

A na autostradzie?

Continue Reading

Economy

Otto mówi o „systematycznym oszustwie” – Problemach chińskiej firmy TIMO –

Published

on

Otto mówi o „systematycznym oszustwie” – Problemach chińskiej firmy TIMO –
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Chińskie aplikacje zakupowe przyciągają klientów ogromnymi rabatami. Szef Otto Austria Group wyjaśnia, jakie triki można w tym osiągnąć. I krytykował.

Monachium – W gigantycznym sklepie Timo wiele produktów jest znacznie tańszych niż w lokalnych sklepach. Dostawca Otto ostro krytykuje machinacje chińskiego konkurenta i oskarża Timo o oszustwo.

Chińska aplikacja zakupowa Temu: Otto mówi o „systematycznym oszustwie”

Timo od dawna był krytykowany z wielu stron. Konkurencja mówi teraz także: „Nie boimy się konkurencji, ale ogólne warunki są nieuczciwe. To, co robią ci dostawcy, to systematyczne oszustwa” – powiedział Harald Götsche, prezes grupy Auto Austria korona.at Zacytowany. Jak twierdzi Gucci, około 65 procent paczek pochodzących z Chin jest błędnie deklarowanych. Jest on albo wart więcej niż podano, albo zamówienie jest pakowane w pojedyncze przesyłki, dzięki czemu nie trzeba płacić cła.

Grupa Otto jest bardzo wściekła na machinacje chińskiej aplikacji zakupowej Temu. © SOPA Obrazy/Imago

Jak twierdzi Gucci, konkurencji w jej obecnym kształcie nie da się już utrzymać: „Wiele kryzysów uderzyło w handel detaliczny jak nigdy dotąd, brakuje pieniędzy na giełdzie” – twierdzi Grupa Otto Austria W ubiegłym roku o 3,8 proc. Dopiero od 2028 r. zostaną podjęte działania przeciwko machinacjom Temu i innych usługodawców, krytykuje Juche, i do tego czasu oczekuje się, że co roku będzie przybywać od dwóch do czterech miliardów paczek Unia Europejska nadawca.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego rozważa podjęcie kroków prawnych przeciwko gigantowi handlowemu Temu

Chiński sprzedawca internetowy jest także solą w oku obrońców praw konsumentów. Centrum Doradztwa Konsumenckiego bada obecnie środki prawne przeciwko Timo. Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv) ostrzegało już firmę kilkakrotnie. Jak stwierdziła Ramona Pope, prezes vzbv, platforma będzie dezorientować potencjalnych klientów przypadkowymi rabatami i manipulacyjnymi projektami. Bardzo młoda grupa docelowa jest na to szczególnie narażona.

READ  Rurociąg Jamala jest sparaliżowany: dlaczego Gazprom tłumi dostawy?

Obecnie w Centrum Doradztwa Konsumenckiego trwa proces koordynacji w sprawie ewentualnego skierowania pozwu przeciwko Timo. Krytykowane jest przede wszystkim to, że dla klientów nie jest jasne, skąd biorą się wysokie rabaty. Temu odpowiedział już na roszczenia rzeczników konsumentów. Firma twierdzi, że z radością przyjmuje możliwość współpracy z grupami konsumentów: „Chcemy mieć pewność, że nasze praktyki są uczciwe”.rd/dpa)

Continue Reading

Economy

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Published

on

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Dostawca samochodów Voit został sprzedany chińskiej firmie. Spółka z siedzibą w St. Ingbert ogłosiła to w piątek. Z informacji dostępnych dla naszej gazety wynika, że ​​dostawcy samochodów groziło nieuchronne bankructwo. Według kierownictwa w całym Voit zostanie zachowanych około 1750 stanowisk pracy, w tym około 1000 w Kraju Saary.

Funkcjonalność Voit musi zostać w pełni zachowana

Giełdowa spółka Millison Technologie z Chongqing nabyła wszystkie akcje od dotychczasowych akcjonariuszy – za cenę zakupu rzędu średnio dwucyfrowych milionów. Fundusze zostaną przeznaczone na restrukturyzację firmy i przygotowanie jej na przyszłość – bo w świetle zmian na światowym rynku odchodzącym od silnika spalinowego, Voit stawia na kompleksową restrukturyzację.

Przejęcie wymaga jeszcze zgody Federalnego Urzędu ds. Karteli. Według Ministerstwa Gospodarki, Innowacji, Cyfryzacji i Energii Minister Gospodarki Kraju Saary Jürgen Park od początku ściśle towarzyszył temu procesowi. „Jesteśmy zatem bardzo zadowoleni, że w zakładzie w Saarland znaleziono solidne rozwiązanie na przyszłość poprzez przejęcie Millison Technologies” – powiedział Minister Parke, który we współpracy z nowymi akcjonariuszami widzi szansę dla nowych produktów i perspektywy dla Voit. Możliwości zatrudnienia zostaną zabezpieczone, a my oferujemy firmie dalsze możliwości rozwoju w Kraju Saary.”

Plan popiera związek

Związek również optymistycznie podchodzi do projektu: „Cieszymy się z przejęcia Voit przez Melison w kontekście trudności na rynku dostawców motoryzacyjnych” – powiedział SZ zapytany starszy przedstawiciel IG Metall Saarbrücken, Patrick Selzer. Poprzednia struktura klientów była bardzo jednostronna.

Według Selzera IG Metall nawiązał już pierwszy kontakt z potencjalnymi nabywcami. Związkowcy odnieśli wrażenie, że chińscy biznesmeni chcą kontynuować wspólne podejmowanie decyzji i układy zbiorowe w strukturze Voigta i wydawało się, że chcą stworzyć konkurencyjność nie kosztem 1000 pracowników w St. Ingbert, ale kosztem rynku i z klientami.

Millison Technologies produkuje komponenty z metali lekkich

Według Voigta, Chongqing Millison Technologies Inc. Globalny dostawca komponentów z metali lekkich wytwarzanych w procesie odlewania ciśnieniowego, zatrudnia 5000 pracowników i osiąga sprzedaż przekraczającą 500 milionów euro.

Continue Reading

Trending