Connect with us

Economy

Ryzyko wojny i perspektywy zużycia gazu w UE: dostawy są bezpieczne nawet bez Nord Stream – gospodarki

Published

on

Niemiecko-rosyjski projekt gazociągu Nord Stream 2 służy nie tylko dostawom gazu do Niemiec i Unii Europejskiej. Ma strategiczne znaczenie dla transformacji energetycznej, środowiska i geopolityki.

Skupia się na tym ponownie rozmieszczenie wojsk rosyjskich na granicy z Ukrainą i wizyta sekretarza obrony USA Lloyda Austina w Berlinie we wtorek. Czy Nord Stream 2 jest absolutnie konieczny? Jakie będą konsekwencje, jeśli rurociąg się nie uruchomi?
Opinie ekspertów są różne. Niektórzy, jak Jens Hobohm z Prognos, uważają, że Nord Stream 2 „ma sens z energetycznego punktu widzenia” i jest konieczny. Claudia Kimfert z Niemieckiego Instytutu Badań Ekonomicznych (DIW) zaprzeczyła: „Absolutnie nie”. noga Nie potrzebujesz żadnej dodatkowej infrastruktury na gaz ziemny. Planowanie wraz ze wzrostem zużycia gazu ziemnego w Konflikt z ustalonymi w umowie celami ochrony klimatu.

Eskalacja wojny na Ukrainie oznaczałaby koniec rurociągu

Hobohm nie spodziewa się poważnych problemów, jeśli Nord Stream 2 nigdy się nie włączy. Jeśli rurociąg nie dotrze, Niemcy i Europa znajdą rozwiązanie dla swoich dostaw energii.

Rury na pozostałe kilometry gazociągu są składowane w porcie Mukran na Rugii.Zdjęcie: dpa

Nowy prezydent USA Joe Biden Zapewnił, że podobnie jak jego poprzednik Donald Trump chce uniemożliwić ukończenie rurociągu grożąc nałożeniem sankcji na zaangażowane firmy. Wielu partnerów z UE argumentuje, że przy wsparciu Nord Stream 2 Niemcy działają przeciwko wspólnym europejskim interesom. Manfred Weber „Nord Stream na pewno nie przetrwa”, jeśli Władimir Putin pozwoli na eskalację konfliktu na wschodzie Ukrainy – mówi CSU, przewodniczący Europejskiej Partii Ludowej (EPL), która stanowi największą grupę w Parlamencie Europejskim.

[Jeden Donnerstag die wichtigsten Entwicklungen aus Amerika direkt ins Postfach – mit dem Newsletter „Washington Weekly“ unserer USA-Korrespondentin Juliane Schäuble. Hier geht es zur kostenlosen Anmeldung]

Czy dostawy gazu będą wtedy zagrożone? Główną rolę odgrywają prognozy, ile gazu Niemcy i Europa będą potrzebować w ciągu najbliższych kilku lat. Krytycy od początku zarzucali konsorcjum budującemu Nord Stream 2 pracę zbyt liczną, by przedstawić go jako niezbędny i przełamać polityczny opór wobec niego.

READ  Aby chronić środowisko - miliarderzy chcą budować elektrownie jądrowe w Polsce - Gospodarka

Zużycie gazu od lat spada, by w ostatnim czasie ponownie wzrosnąć

W pewnym sensie Jens Hobohm z Prognos mówi, że oskarżenie było podtrzymywane przez kilka lat w przeszłości. Jednak w ostatnich latach zużycie gazu w Niemczech i Europie wzrosło bardziej niż oczekiwano, również z powodu zapotrzebowania na gaz ziemny jako pomost do transformacji energetycznej. Kiedy kraje takie jak Niemcy wycofują się z energetyki jądrowej, a kraje takie jak Polska zmniejszają swoją zależność od węgla, ale energia słoneczna i wiatrowa nie wnoszą jeszcze pożądanego wkładu w miks energetyczny w dzisiejszych czasach wysokiego obciążenia, wyjściem jest gaz.
Czapki prognozy Badanie zlecone przez Nord Stream 2 w 2017 roku Określili, jak będzie wyglądać sytuacja w kolejnych latach, a biorąc pod uwagę krytykę bloku związaną z używaniem zawyżonych liczb w przeszłości, zorientowali się, że Unia Europejska planuje bardziej umiarkowane wolumeny. Wówczas konsumpcja gazu wzrosła powyżej oczekiwań.

W 2014 r. Unia Europejska potrzebowała 400 mld m sześc. Gazu, w 2015 r. Osiągnęła 419 mld m sześc., Aw 2019 r. 470 mld m sześc. Liczby na rok 2020 nie są jeszcze ostateczne. Haboum spodziewa się spadku z powodu recesji Corony. Zużycie gazu w Niemczech również wzrosło, z 77 mld m sześc. W 2015 r. Do 89 mld w 2019 r. W 2020 r. Spadło o 2,5 proc.

Kiedy planowano Nord Stream, zużycie było wyższe niż obecnie

Czy jest to przekonujący przypadek w przypadku prefabrykowanej konstrukcji i uruchomienia w Nord Stream 2, czy też popyt można zaspokoić za pomocą istniejących rurociągów? Porównując zwiększone zużycie w 2019 r. Z liczbami z 2006 r., Kiedy planowano pierwszy rurociąg Nord Stream, widać, że wartości z tego czasu nie były ponownie dostępne od tamtego czasu, mimo że konsorcjum twierdziło, że rurociągi były konieczne, ponieważ zużycie gazu będzie stale rosło. Został skonsumowany w 2006 roku Niemcy 92 mld To metry sześcienne Unia Europejska to 511 miliardów metrów sześciennych.

READ  Ciężarówka z wodorem: Daimler wyciąga zaskakujące wnioski

Hboom odnosi się do innej zmiennej w równaniu. Ilość gazu, jaką Europa musi importować z zagranicy, zależy również od tego, ile sama produkuje i jak bardzo przyczynia się do zaspokojenia popytu. Produkcja wewnętrzna w Unii Europejskiej spadła, także dlatego, że Holandia zmniejszyła swój udział szybciej niż planowano.
Podsumowując w tej chwili: Nord Stream 2 jest nadal w budowie. A Europa nie ma problemów z dostawami gazu. Czy i kiedy uruchomi Nord Stream 2, pytanie jest otwarte. Im później rurociąg zostanie oddany do użytku, tym mniej będzie potrzebny. Ponieważ rola gazu ziemnego jako pomostu w transformacji energetycznej będzie wkrótce maleć z roku na rok.

Zagrożenia bezpieczeństwa wynikające z agresywnego zachowania Putina

Jednocześnie nacisk kładzie się na zagrożenia bezpieczeństwa. Po pierwsze, generalnie duże uzależnienie Europy od gazu, a Niemcy od Rosji, która zachowuje się bardziej agresywnie, atakuje sąsiednie kraje, atakuje więzienia, a nawet zabija przeciwników. Po drugie, dodatkowe zagrożenia ze strony Nord Stream 2. Rurociąg biegnie z Rosji bezpośrednio przez Morze Bałtyckie do Niemiec i omija kraje tranzytowe istniejących rurociągów, przede wszystkim Ukrainę, Białoruś i Polskę.

Krytycy podejrzewają dwie rzeczy. Putin chce dać wolną rękę w swojej imperialnej polityce wobec sąsiednich krajów. Do tej pory musiał brać pod uwagę rurociągi, starając się utrzymać Ukrainę i Białoruś pod rosyjską dominacją, także w podejrzeniu poprzez interwencję zbrojną. Gwarantują mu dochody dewizowe, które przeznaczył na modernizację armii, z których finansuje interwencję w aneksji Krymu i wojnę mieszaną na wschodzie Ukrainy.
Po drugie, włączenie Nord Stream 2 zmniejszy przepływ gazu przez istniejące rurociągi. Zmniejszy to wpływy Ukrainy z opłat tranzytowych. Z budżetu krajowego stracimy ponad dwa miliardy euro. W razie wątpliwości na Unię Europejską będzie rosła presja, aby zwiększyć pomoc dla Ukrainy. (Z dpa)

READ  Walka przeciwnika z powodu Corony! Polityka wewnętrzna
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Inspekcja samochodów używanych: Suzuki Jimny – dobra do jazdy terenowej, zła w TÜV

Published

on

Sprawdzenie używanego samochodu
Suzuki Jimny – dobry w terenie, zły w TÜV

Każdy, kto szuka używanego samochodu do użytku w terenie, ale nie ma pieniędzy na Mercedesa Klasy G lub Jeepa Wranglera, nieuchronnie otrzyma Suzuki Jimny. Ale uważaj: podczas gdy on robi parkour w terenie śpiewająco, właśnie dlatego nie jest już w stanie zdobywać punktów w TÜV.

Kiedy zadebiutował w 1998 roku, wydawało się, że Suzuki Jimny kończy się. Mały, kanciasty, ergonomiczny i odpowiedni do każdego terenu, był stylistyczną alternatywą dla gładkiego SUV-a sprzed 23 lat. Mały Kraxler pozostał nieco niezmieniony w asortymencie do 2018 roku, kiedy przejęła go nowa generacja. Jednak był to tylko krótki występ gościnny, ponieważ Suzuki wycofało wersję Jimny’ego z rynku już w 2021 roku.

Nawet jeśli to kabriolet z miękkim dachem

Przy długości 3,66 metra Suzuki Jimny to nic innego jak samochód na wakacje.

(Zdjęcie: Suzuki)

Suzuki Jimny był dostępny z trzydrzwiowymi i czteromiejscowymi, zamkniętymi drzwiami, do 2012 roku Japończycy oferowali również kabriolet z dachem z tkaniny. Pojazd, który ma zaledwie 3,66 metra długości, oferuje pasażerom stosunkowo niewielki komfort i przestrzeń. Może pomieścić do czterech osób, ale muszą zgiąć kolana i głowy. Wnętrze jest po prostu zaprojektowane. Cechami charakterystycznymi stylu są długa dźwignia zmiany biegów i użyty twardy plastik. Ten ostatni nie wygląda szczególnie dobrze, ale jest łatwy w utrzymaniu czystości.

Bagażnik pomieści 100 litrów, po złożeniu oparć staje się 800 litrów. Jeśli szukasz komfortu jazdy i luksusowego wyposażenia, powinieneś rozejrzeć się za innymi pojazdami. Jednak to, co Jimny naprawdę potrafi zrobić w przeciwieństwie do SUV-a, dzięki technologii kabrioletu z napędem na wszystkie koła i przełożeniom, a także krótkim zwisom i 36-stopniowemu kątowi natarcia na polu. Kopanie w ziemi i błocie, wspinanie się po wzgórzach i dolinach – to podstawowe kompetencje młodych Japończyków. Po 2005 roku Jimny przeszedł lifting w 2013 roku. Wizualnie była jednak tylko niepozorna wersja.

Małe silniki i trochę komfortu

004 Suzuki Jimny 041212.jp

Wnętrze jest tak proste, jak mały Suzuki Jimny.

(Zdjęcie: Suzuki)

W okresie produkcyjnym Suzuki oferowało czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne dla Jimny’ego. Nabywcy mieli do wyboru pięciobiegową manualną skrzynię biegów lub automatyczną skrzynię biegów o tej samej liczbie biegów. Wybieralny napęd na wszystkie koła jest na pokładzie od 1998 roku, a od 2005 roku będzie uruchamiany elektrycznie.

Wydajność silnika można kontrolować. Silniki benzynowe – warianty 1,3 litra – mają 80 KM (do 2000 r.), 82 KM (do 2005 r.), a od niedawna 84 KM. Ponadto od 2004 roku do liftingu Japończycy mieli w swojej ofercie 1,5-litrowy silnik wysokoprężny wprowadzony przez Renault. Pierwszy zrobił 65 koni, potem 86 koni. W przeciwieństwie do silnika benzynowego, silnik wysokoprężny, o maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm, ma znacznie większą grawitację niż silnik benzynowy o około połowę. Silniki nie są ekonomiczne. Przeciętnie przez przewody przepływa od 7,1 do 8,0 litrów (benzyna) i 6,1 litra (diesel). To są wartości arkusza danych. W rzeczywistości powinno być więcej.

001 Suzuki Jimny 041212.jpg

Region, w którym używany jest Suzuki Jimny, wymaga odpowiedniej kontroli pojazdu przy zakupie używanego pojazdu.

(Zdjęcie: Suzuki)

Z oferty jednostek wynika również, że Jimny nie jest przeznaczony do długich podróży, a autostrada to tylko jedno z moich ulubionych miejsc w wyjątkowych przypadkach. Podwozie znajduje każdą dziurę i informuje pasażerów, że jest stosunkowo niefiltrowana. Prawdopodobne jest jednak, że większość właścicieli używała swojego samochodu jako kierowca terenowy, co powoduje, że przed podpisaniem umowy sprzedaży konieczne jest dokładne przyjrzenie się pod autem.

Wady układu kierowniczego, hamulców i zawieszenia

Jimny nie jest liderem w dziedzinie technologii bezpieczeństwa ani wyposażenia zapewniającego komfort. Mały kierowca terenowy nie przeszedł testu zderzeniowego Euro NCAP. ESP jest używany dopiero od 2014 roku, a wcześniej istniało zwolnienie pozwalające zrezygnować z programu stabilizacyjnego. Poduszki powietrzne chroniące głowę lub boczne w ogóle nie są dostępne. Reszta wyposażenia też jest raczej uboga, nawet z listy opcji nie można znaleźć nic poza radiem CD i klimatyzacją. Pod koniec czasu produkcji pierwszy właściciel Kraxler mógł zamówić system informacyjno-rozrywkowy.

Suzuki_Jimny_008.jpg

Jako pojazd używany, Suzuki Jimny ma wiele konstrukcji: układ kierowniczy, hamulce, rdza i zawieszenie znajdują się na liście usterek TÜV.

(Zdjęcie: Suzuki)

Jeśli Jimny jedzie do Głównego Centrum Kontroli TÜV (HU), inspektorzy prawdopodobnie będą wiedzieć, że inspekcja może zająć trochę czasu. Użytkowanie w terenie pozostawia ślad. Należą do nich na przykład powolne kierowanie. Przyczyną tego może być nieznaczna nierównowaga, uszkodzone zawieszenie lub wadliwy router.

Reklamacje dotyczące hamulców są już składane w samochodach do trzech lat. Tutaj wady sięgają od tarcz do przewodów hamulcowych. Jimny miał również negatywny wpływ na wszystkie modele, jeśli chodzi o sprawdzanie podwozia. Testerzy często odnotowują w swoich raportach rdzę, wadliwe tuleje i pęknięte zawieszenie koła. Podczas testu światła tylne światła często przyciemniają się. W końcu: straty oleju występują rzadko, Jimny zwykle przechodzi test emisji.

wniosek: Jeśli szukasz konia pracującego w terenie, możesz dobrze polować z Jimnym. Zaleca się jednak sprawdzenie wybranej wersji przez specjalistę. Kupujący muszą zainwestować co najmniej 2000 euro, kopie najnowszego liftingu są dostępne od około 10 000 euro. W przypadku rzadkich modeli kabrioletów należy zapłacić co najmniej 3000 euro.

READ  Cel klimatyczny UE: Dzień Prawdy w Brukseli
Continue Reading

Economy

Unia Europejska po Merkel: kryzysy, rozliczenia i wizje

Published

on

Począwszy od: 26.09.2021 4:14 AM

Merkel jest najdłużej urzędującym premierem Unii Europejskiej – a główny dyrektor ds. kryzysu przechodzi przez niepewne czasy. Europejczycy mają bardzo różne nadzieje na swojego następcę.

Napisane przez Veronique Gantenberg, ARD-Studio Bruksela

W fizyce istnieją prawa naturalne, które opisują prawidłowości w zachowaniu rzeczywistych układów. Być może prawo natury Merkel polegało na tym, że najpotężniejsza kobieta w Europie przez 16 lat radziła sobie z kryzysem po kryzysie – pod warunkiem, że była to pilna sprawa, której nie da się uniknąć.

HP em, który przychodzi do Merkel-_SEG.mxf

Magazyn europejski o godzinie 12:45, 26 września 2021 r.

Jeśli upadnie euro, upadnie Europa.

Los Merkel ujawnił jej oświadczenie w sprawie kryzysu euro w 2010 roku: odwróciła wówczas równowagę, próbując zjednoczyć niemieckie i europejskie interesy. Pieniądze dla dotkniętych krajów: Tak, ale tylko przy ścisłych środkach oszczędnościowych. Potem pojawiły się zarzuty ze strony samej partii. Złość na Merkel i jej europejską politykę oszczędnościową wzrosła nie tylko w Grecji. Dla jednych była bardzo mało europejska, dla innych bardzo słabo reprezentowała interesy niemieckie.

Od lata uchodźców do „Twierdzy Europy”

Robimy to.

Pięć lat później: tak zwany kryzys uchodźczy. Do Europy przybyły miliony ludzi szukających ochrony. Zdanie Merkel, małe zdanie, stało się programem – także w Brukseli. Ale dzisiaj nadal nie ma jednego europejskiego rozwiązania problemu imigracji. Zamiast tego niektóre prawa człowieka są łamane na zewnętrznych granicach UE, a krytycy mówią o „ufortyfikowanej Europie”.

Nierozwiązany kryzys Merkel

Liczy się dla mnie to, że w końcu się zebraliśmy.

Pięć lat później: kryzys Corona. Na ostatnich kilku metrach Merkel zrobiła zwrot w lipcu 2020 roku: opowiedziała się za wspólnym zadłużeniem, a po dniach negocjacji namówiła też innych.

READ  Drogerie Müller: Wiele nieszczęść — pilne wycofanie dla producenta serialu

Fakt, że Merkel odpowiada za status quo, ma swoje konsekwencje. „Moim zdaniem, przy wszystkich osiągnięciach, kanclerz odegrała kluczową rolę w zapewnieniu dalszego postępu kryzysu praworządności w UE” – mówi politolog Jana Puglierin. Merkel nie wyznaczyła granic dla Węgier i Polski wystarczająco wcześnie i dobitnie.

Amal Orbán w „Merkel 2.0”

Podczas gdy premier Węgier Viktor Orban demontuje wolność prasy i rządy prawa w swoim kraju, a podobny obraz rozwija się w Polsce i innych krajach Europy Wschodniej, Merkel wydaje się nie zwracać uwagi na kryzys.

Węgierska dziennikarka Katalin Hallmay jest pewna: Viktor Orban chciałby, żeby tak pozostało. „Ale węgierskie społeczeństwo obywatelskie oczekuje poważnej zmiany kursu Niemiec w zakresie rządów prawa, demokracji i stosunku do Polski i Węgier” – mówi.

Oto ona: Merkel odwiedza Orbana w Berlinie. Merkel wydaje się być mało zainteresowana erozją praworządności w Polsce i na Węgrzech.

Zdjęcie: Clemence Bilan/EPA-EFE/REX/SHOT

Holandia oczekuje „niemieckiej gospodarki”

Jeśli chodzi o pieniądze, Niemcy zawsze darzyły Unię dużym zaufaniem – ale pandemia koronawirusa i kryzys klimatyczny również skłaniają do jeszcze głośniejszej zmiany paradygmatu. Wspólny dług wobec Europejskiego Funduszu Naprawy? Nie, dziękuję. Sprzeciwiły się temu Austria, Szwecja, Dania, a przede wszystkim Holandia, nazywając to „Czwórką i Gospodarką”.

Holenderski rząd ma również nadzieję na dobrze prosperujące Niemcy w przyszłości, mówi dziennikarka Clara van de Wel: „Niemcy zawsze były sojusznikiem Holandii, jeśli chodzi o narzucanie ścisłego budżetu. A Holendrzy tego oczekują – bez względu na to, kto Stoi za tym niemiecka gospodarka”.

Co do polityki europejskiej, holenderski premier Mark Rutte i kanclerz Merkel w dużej mierze się zgodzili.

Włochy mają nadzieję, że Berlin będzie gotowy do współpracy

Z drugiej strony Włochy liczą na hojność Niemiec, mówi włoski dziennikarz Lorenzo Robustelli. Zwłaszcza jeśli chodzi o gospodarkę, inwestycje i udzielanie kredytów: „Włochy oczekują, że nowy niemiecki rząd wesprze restrukturyzację przepisów finansowych w Europie – które zostały zawieszone w takiej czy innej formie z powodu kryzysu koronowego”. Choć ufa włoskiemu premierowi Mario Draghiemu w kwestii negocjacji, potrzebuje także Niemiec, które mogą iść na ustępstwa.

READ  Cel klimatyczny UE: Dzień Prawdy w Brukseli

Zmiany poczyniły niewielkie postępy w przypadku Merkel. Politolog Jana Puglierin uważa, że ​​musi się to zmienić teraz: potrzebujemy śmielszych wizji, większego przywództwa z przodu i jaśniejszej reklamy. Bo bez względu na to, kto podąża za Merkel – zadania na poziomie europejskim są ogromne.

Być może stamtąd można wyciągnąć optymizm najdłużej urzędującej szefowej unijnego rządu: „Obiecuję, jak tylko dojdziemy do porozumienia, będę bardziej rozmowna” – powiedziała na specjalnym posiedzeniu Rady UE 21 lutego. 2020, który dotyczył wieloletnich ram finansowych. W tym względzie łączy nas zasada nadziei”.

Więcej na ten temat dowiecie się w niedzielę 26 września 2021 w „Europamagazin” o godzinie 12.45 w Das Erste.

Continue Reading

Economy

Ochrona eksperta: czy historia Lehmana się powtórzy? W ten sposób analitycy oceniają bałagan informacyjny Evergrande

Published

on

Evergrande nie działa na nerwy inwestorów

Obudziły się wspomnienia bankructwa Lehmanna
Analitycy nie spodziewają się drugiego kryzysu finansowego

Gigant nieruchomości z zadłużeniem w wysokości 300 miliardów dolarów i niezdolny do obsługi odsetek od pożyczek: chińska grupa Evergrande nie wywiązała się z płatności i wywołała wstrząs w systemie bankowym tego kraju. Giełdy były również wrażliwe na informacje o drugim co do wielkości deweloperze w Chinach – wielu inwestorów budziło wspomnienia upadku Lehman Brothers.

Około 13 lat temu bankructwo amerykańskiego banku spowodowało zamieszanie na międzynarodowych rynkach finansowych. Instytut padł ofiarą kryzysu na rynku kredytów hipotecznych w wyniku nienormalnie rozwijającego się rynku nieruchomości w Stanach Zjednoczonych. Ale czy Evergrande stanowi podobne zagrożenie dla światowej gospodarki i rynków akcji?

Barclays widzi różne warunki rynkowe

Analitycy brytyjskiego banku Barclays nie wierzą, że konsekwencje ewentualnego upadku Evergrande będą podobne do konsekwencji upadku Lehman Bank w 2008 roku.

“Tak, Evergrande jest dużą firmą zajmującą się nieruchomościami. I tak, mogą wystąpić (potencjalne) efekty uboczne w sektorze nieruchomości w Chinach z konsekwencjami gospodarczymi. I tak, nadchodzi w czasie, gdy chiński wzrost naprawdę zaczyna rozczarowywać “. powiedział. W notatce dla inwestorów znajduje się „MarketWatch”. Jednak moment Lehmana to „kryzys o zupełnie innym wymiarze” – kontynuowali eksperci.

Warunki rynkowe są inne niż 13 lat temu. Aby niedorozwój Great Evergrande przekształcił się w kryzys podobny do Lehmana, musi zostać spełnionych szereg innych warunków, w tym gwałtowny wzrost niedoborów kredytów poza sektorem nieruchomości, odmowa banków na rynku finansowania międzybankowego i poważne błędy w polityce w odpowiedzi do kryzysu ze strony władz chińskich.

Analitycy Citi formułują możliwości wejścia na rynek

Podobnie analitycy Citi oceniają bieżące wydarzenia wokół Evergrande. W notatce podkreślili, że decydenci prawdopodobnie będą wytrwale unikać ryzyka systemowego, aby zyskać czas na rozwiązanie ryzyka związanego z zadłużeniem, a mając to na uwadze, prawdopodobnie będą zachęcać do nieznacznego złagodzenia ogólnego środowiska kredytowego.

READ  Tesla Grunhead: ponad 350 dostawców konkuruje o zamówienia

Dlatego analityk Judy Zhang nie widzi momentu Lehman dla Chin, nawet jeśli ostrzega przed zagrożeniami dla całego chińskiego systemu finansowego. Tymczasem analiza banku udzielającego pożyczek firmom budowlanym wysokiego ryzyka wykazała, że ​​ryzyko kredytowe jest wyższe w przypadku China Minsheng Banking Corp. i Ping An Bank Co. i China Everbright Bank Co. Tymczasem Bank of Nanjing, Chongqing Rural Commercial Bank i China Postal Savings Bank są mniej narażone i „każdą deprecjację kursu będziemy postrzegać jako dobrą okazję do zakupu wysokiej jakości akcji” – cytował ekspert. z Bloomberg m.in.

Socit Gnrale: Jak dotąd tylko kilka efektów transferowych

Wei Yao i Michael Lam, analitycy Societe Generale, widzą niewielkie oznaki rozprzestrzenienia się kryzysu poza sektor nieruchomości. Według analityków w komunikacie prasowym opublikowanym przez MarketWatch, efekty zewnętrzne na rynku obligacji były jak dotąd w dużej mierze ograniczone do kilku deweloperów o wysokiej stopie zwrotu. Ekonomiści zauważają, że najwięksi kredytodawcy Evergrande są pod presją na rynku akcji, ale ich koszty finansowania zewnętrznego pozostają niezmienione. Chińskie rynki pieniężne są stosunkowo spokojne, chociaż pojawiają się wczesne oznaki załamania się gotówki.

Jeśli chodzi o rynek obligacji, wydaje się, że inwestorzy „rozróżniają bezpiecznych i ryzykownych pożyczkobiorców i oczekują na razie ograniczonego wkroczenia na szerszy rynek finansowy”, twierdzą eksperci.

Jefferies poleca kupno akcji Bank of China

Tymczasem Chen Shujen Chen, analityk z Jefferies Financial Group, trzyma się swojego poglądu na chińskie akcje. Jego zdaniem z Evergrande emanuje tylko „niewielka szansa na ryzyko systemowe”. W oświadczeniu skierowanym do inwestorów inwestorzy zalecają, według Bloomberga, kupowanie akcji banków, gdy ceny spadają. Jednocześnie udzielił Pocztowemu Bankowi Oszczędnościowemu rekomendacji zakupu i dodał ją do „Best Choices”. China Construction Bank Corp. Bank of Ningbo Co. pozostał członkiem selekcji najlepszych rekomendacji firmy analitycznej.

READ  Euro: ta jednocentowa moneta jest warta 6000 euro! Czy zdarza Ci się je mieć?

JPMorgan widzi w kryzysie szansę

Eksperci z amerykańskiego banku JPMorgan są nieco ostrożnymi optymistami. Cytowano analityków Reutersa, którzy powiedzieli, że jego obciążony długiem budżet sprawia, że ​​Evergrande jest niewątpliwie kruchy. To, że sytuacja tak szybko się pogorszyła, przyspieszyły decyzje polityczne. Eksperci wyraźnie nazwali „trzema czerwonymi liniami” wprowadzonymi przez chiński rząd, co było reakcją na ogromny wzrost cen nieruchomości w Chinach. W celu powstrzymania dalszego zadłużania się branży wprowadzono przepisy regulujące stosunek zobowiązań do aktywów, zadłużenie netto oraz stosunek środków płynnych do zobowiązań krótkoterminowych firm.

Doprowadziło to do presji na płynność w całym sektorze, a wielu mniejszych deweloperów z potrzebami krótkoterminowego refinansowania już wykazuje oznaki niepokoju. Eksperci twierdzą, że „Na podstawie naszych szacunków w tym roku może być 11 awarii o łącznej wartości 30 miliardów dolarów (lub 23-procentowy wskaźnik awaryjności dla sektora)”.

Dla Marko Kolanovic, szefa badań ilościowych w amerykańskim banku JPMorgan, kryzys jest szansą także z punktu widzenia inwestora. Pomimo kryzysu Evergrande, był uparty na akcjach i czasami widzi duże spadki cen jako okazję do zakupu. Niezależnie od ostatnich wydarzeń uważa, że ​​indeks S&P 500 podskoczy do 4700 do końca roku.

Zespół redakcyjny Finanzen.net

Więcej informacji o chińskiej grupie Evergrande

Bildkelin: hxdbzxy/Shutterstock.com, Kirsty Wigglesworth/AP

Continue Reading

Trending