Connect with us

Economy

Online i bezpośrednio: Coraz więcej producentów marek sprzedaje bezpośrednio klientom końcowym

Published

on

Adidas robi, Miele, a także Haribo i Lego: coraz więcej producentów marek również sprzedaje bezpośrednio klientom końcowym. Poprzez własne sklepy internetowe – a czasem własne – poszukują bezpośredniego kontaktu z konsumentami, by w dobie kryzysu Corona osiągnąć coraz więcej. To nie jest dobra wiadomość dla sprzedawców detalicznych.

„To wyraźny trend: coraz więcej producentów marek również sprzedaje swoje towary bezpośrednio klientom końcowym. Corona po raz kolejny pomogła znacznie przyspieszyć ten rozwój” – mówi ekspert ds. Handlu detalicznego Gerrit Heinemann z Niederhein University of Applied Sciences w Mönchengladbach. Dotyczy to praktycznie wszystkich gałęzi przemysłu, od odzieżowego po artykuły sportowe, elektronikę, zabawki, a nawet żywność. Zmiana nadciąga inne zawirowania w handlu detalicznym.

Adidas jest drugim co do wielkości producentem sprzętu sportowego na świecie i wiodącą firmą zajmującą się sprzedażą bezpośrednią. Obecnie firma nadal uzyskuje lwią część sprzedaży za pośrednictwem sklepów sportowych i innych pośredników. Ale to musi się zmienić. Firma planuje to zrobić do 2025 roku Prawie połowę swojej sprzedaży realizuje we własnych sklepach internetowych i markowych, jak niedawno ogłosił prezes Adidasa Kasper Rorsted.

Adidas nie jest sam. Producent sprzętu gospodarstwa domowego Miele przyciąga teraz klientów do swojego sklepu internetowego promocyjnymi cenami robotów, piekarników i worków do odkurzaczy. Milupa, marka żywności dla niemowląt Grupy Danone, otwarcie walczy z tradycyjnymi sprzedawcami detalicznymi w swoim sklepie internetowym. „Dni, kiedy niemowlęta lub dzieci są czasami chaotyczne. Jak dobrze, kiedy nie trzeba się spieszyć, żeby iść do supermarketu, ale łatwo można kupić owsiankę dla swojego dziecka online bezpośrednio od producenta” – deklaruje klientom.

Producenci tacy jak gigantyczne zabawki Lego wabią swoje sklepy ofertami, których nie można znaleźć w tradycyjnych sklepach. Producent słodyczy Haribo sprzedaje w swoim sklepie internetowym nawet kolorowe gumowe misie.

Niedawne badanie przeprowadzone przez firmę doradczą KPMG w zakresie zarządzania budzi obawy dotyczące tradycyjnego handlu detalicznego. Zgodnie z tym, około 60 procent klientów, którzy faktycznie kupują towary bezpośrednio od producenta, czuje, że są w lepszych rękach niż sprzedawcy. Przede wszystkim dla wielu konsumentów pewność, że nie kupują podróbek, jest zaletą bezpośredniego zakupu. Ponadto oczekują od producenta bardziej kompleksowego doradztwa produktowego i korzyści cenowych przy zakupie. Mile widziane są również poszczególne produkty, które czasem można znaleźć na stronie producenta. W oczach klientów główne zalety kupowania u sprzedawcy to łatwiejszy dostęp do sklepów i lepsze doświadczenia zakupowe.

Dla eksperta KPMG ds. Handlu detalicznego Stefana Fitcha, sprzedaż bezpośrednia z pewnością stanie się „jednym z kluczowych modeli rynkowych tej dekady”. Jak wynika z badania, w szczególności obuwie i odzież są obecnie kupowane bezpośrednio od producentów. Ale nawet w przypadku żywności i elektroniki wielu konsumentów coraz bardziej pomija pośredników.

Dla producenta wyłączenie medium ma kilka zalet. Ekspert przemysłowy Heinemann podkreślił: „Sprzedając bezpośrednio do klienta końcowego, producent może nie tylko sam czerpać zyski ze sprzedaży detalicznej, ale także mieć większą kontrolę nad tym, co dzieje się z jego towarem”. Ponadto producent uzyskuje bezpośredni dostęp do klienta, a tym samym cenne dane o pragnieniach konsumenta.

Inny aspekt odgrywa ważną rolę: „Dla wielu producentów ich sklepy internetowe i sklepy internetowe są również ważne, aby zapewnić, że ich produkty są nadal dostępne wszędzie” – podkreśla Heinman. Liczba sklepów w Niemczech maleje, ponieważ sieci handlowe kurczą się w swoich oddziałach, a wielu małych detalistów musi się poddać. Producenci będą musieli wypełnić te luki. „Z tego powodu w przyszłości zobaczymy więcej sklepów firmowych od producentów w centrach miast” – przekonuje ekspert.

Według badania KPMG konsumenci robią zakupy bezpośrednio od producenta irytują jedną rzecz: z reguły nie wszystkie potrzebne im produkty można kupić od razu. Tak więc czterech na pięciu ankietowanych konsumentów chciało, aby producenci mieli wspólną platformę marketingową. Byłby to koszmar dla klasycznego handlu detalicznego.


(Pon)

Do strony głównej

READ  Wakacje w Saksonii: tego branża oczekuje od lata
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Economy

Szczyt G20 w Indonezji: Ukraina uzależnia udział od przebiegu wojny – Polityka

Published

on

Wojska rosyjskie zdobywają przyczółek w Łysychańsku

Siły rosyjskie według danych ukraińskich Wszedłem do Łysyczańska. „W obwodzie donieckim okupanci skupiają się na Umocnić swoje pozycje w miastach Łysieczańsk i WerkniukamyankaUkraiński Sztab Generalny ogłosił w niedzielę. Ukraiński gubernator wojskowy w Ługańsku, Serhiy Haji, również potwierdził na swoim kanale Telegram, że Rosjanie kontynuują natarcie. „I zdobył przyczółek w obwodzie łysyczańskim” To było. Nie wiadomo, czy w mieście są obecne jednostki ukraińskie.

Już w sobotę prorosyjscy separatyści zapowiedzieli, że zamierzają zająć Łysiczańsk, a Kijów odpowiedział, że strategicznie ważne miasto nadal jest pod ich kontrolą. Po upadku Siewierodoniecka Łysychańsk był ostatnim ważnym, kontrolowanym przez Ukraińców miejscem w obwodzie ługańskim.

Jak wynika z raportu Sztabu Generalnego, było też Rosyjskie ataki na Charków i Słowiańsk. Rosyjskie ataki zostały odparte w obu kierunkach.

w w kierunku Bashmut, ważnym węzłem komunikacyjnym w obwodzie donieckim, walki trwają. To samo dotyczy Spartaka, przedmieścia Doniecka, które rosyjskie wojska próbują szturmować.

na południu Ukrainy Osada IwanówkaKtóra poprzedniego dnia miała zostać przejęta przez siły ukraińskie w rejonie Chersoniu, była przedmiotem intensywnych rosyjskich nalotów. Ponadto rakiety zostaną wystrzelone w rejon Mikołajów. Informacje nie mogą być niezależnie zweryfikowane. (dpa)

READ  Ustawa przeciwko wolności mediów w Polsce: „Bezprecedensowy atak na wolność mediów” - Polityka za granicą
Continue Reading

Economy

Pliki sprzedawcy po bankructwie – inni mogą wkrótce śledzić

Published

on

Po Orsay i Conradzie znika kolejny znany detalista ze specjalnym konceptem. Czy jest koniec z większym biznesem?

BERLIN – Wygląda na to, że kolejny sprzedawca jest na skraju upadku. Znany startup z Berlina, który zainspirował podobne modele biznesowe w wielu miastach, złożył wniosek o upadłość. Pionier koncepcji „zero odpadów”„Original Unpacked” rozpoczęło się w 2014 roku i wkrótce zostanie ukończoneJak RUHR24 wspomniany. Ale wciąż jest nadzieja.

supermarket Oryginalne rozpakowane
szef Milena Glimbowski
powód niewypłacalność

Czy popularni sprzedawcy detaliczni mogą wkrótce zostać zamknięci – czy „oryginalne opakowanie zbiorcze” się skończy?

Koncepcja sklepu, która do tej pory stała się popularna, polega na tym, że zamiast kupować żywność, taką jak ryż, makaron lub musli w plastikowych lub papierowych opakowaniach, klienci przynoszą własne pojemniki i opakowania, takie jak zakręcane słoiki lub puszki wielokrotnego użytku. Podobnie jak giganci drogerii Dm i Rossmann eksperymentowali z takimi koncepcjami.

„Original Unverpackt” otworzył concept store w Berlinie w 2014 roku, a wiele sklepów nieopakowanych zostało już otwartych w całych Niemczech. Firma od 2016 roku prowadzi również sprzedaż sklepu internetowego.

Dokładne powody wszczęcia postępowania upadłościowego według Industry Journal Gazeta Żywności (LZ) Jeszcze nieznany. Czy alternatywny supermarket ma problemy z konkurencją z takimi konkurentami jak Aldi, Edeka i Lidl?

Rozpakowany sklep w Dortmundzie też niewypłacalny – ten sam problem w Berlinie?

Przynajmniej to zgadywanie LZ. Bo działający w bardzo podobny sposób internetowy supermarket „Gerneohne” również zapowiedział, że wkrótce zniknie. Sprzedawca rozlewa żywność ekologiczną do kubków wielokrotnego użytku i sprzedaje te produkty w zrównoważonych opakowaniach online. Ale pod koniec czerwca było po wszystkim.

Wraz z „Öke Möke” w dzielnicy Aplerbeck Dortmund również stracił rozpakowany sklep. Według bloga, firma musiała również złożyć wniosek o upadłość w lutym 2022 r.Jesteśmy w Dortmundziewspomniany. Jednym z powodów był po prostu za mało klientów. Czy zatem matka wszystkich nieopakowanych sklepów w Niemczech, „Original Unverpackt” w Berlinie, ma podobne problemy? I czy inne sklepy, które realizują tę koncepcję, mogą zostać naruszone, a także zamknięte? Można o tym tylko spekulować.

Supermarket w Niemczech ogłosił upadłość.

© Joseffson / Imago

Tymczasem w centrach miast zamykane są kolejne sklepy: m.in. Conrad, Primark i Zara zapowiedziały zamknięcie oddziałów.

READ  Akcje w inflacji: te papiery wartościowe i fundusze ETF chronią przed inflacją

Kupujący poszukiwali sprzedawców detalicznych: Unverpacktladen chce kontynuować

W każdym razie „Original Unverpackt” ma nadzieję znaleźć kupca na sklep w Berlinie i biznes internetowy. według LZ Dyrektor Zarządzająca Milena Glimbowski i ekspert ds. restrukturyzacji Sven Kirchner „z optymizmem odnajdą ją 1 sierpnia.

„Biorąc pod uwagę ogólnopolską świadomość marki i popularność sklepów masowych, jestem przekonany, że w ramach wstępnych działań pojawi się długofalowe rozwiązanie restrukturyzacyjne” – mówi Glimbowski.

Lista zasad: © Anja Cord / Imago

Continue Reading

Economy

Börse Express – Isosport przejmuje polskiego specjalistę ds. tworzyw sztucznych Novo Tech od Avallon MBO Fund

Published

on

Włączenie 145 pracowników w trzech lokalizacjach do Grupy Isosport

Eisenstadt (OTS) – Isosport jest kompetentnym partnerem w zakresie indywidualnych i innowacyjnych rozwiązań z tworzyw sztucznych. Firma z oddziałami w Eisenstadt i Słowenii jest światowym liderem na rynku kompozytowych tworzyw sztucznych dla przemysłu narciarskiego i snowboardowego oraz dostawcą wysokiej jakości produktów do zastosowania w różnych sektorach, od technologii ochrony środowiska po budownictwo i motoryzację branże. Na dzień 30 czerwca 2022 r. Isosport przejął polską firmę Novo Tech od Avallon MBO Fund II z trzema lokalizacjami w Polsce, Rumunii i Belgii, zatrudniającymi łącznie 145 pracowników. Wraz z przejęciem Isosport nadal rozwija swoją wiodącą rolę i specjalizację. Uzgodniono, że cena zakupu nie zostanie ujawniona.

Novo Tech to wiodący producent wysokiej jakości wyrobów z tworzyw sztucznych. Różnorodne opcje zastosowania obejmują panele do śmieciarek, maty wejściowe, drzwi, sztuczną trawę i maty śniegowe, a także plastikowe podłogi do stosowania w hodowli kur i ptaków drapieżnych. Produkcja prowadzona jest w Polsce i Rumunii, a firma posiada dodatkowy punkt sprzedaży w Belgii.

„Podążamy wyraźną ścieżką wzrostu. Szczególne znaczenie ma dywersyfikacja biznesu i zajmowanie strategicznych obszarów rynku. Oferujemy naszym klientom innowacyjne i szyte na miarę rozwiązania. Integrując Novo Tech, możemy poszerzać nasze portfolio i otwierać nowe rynki” – mówi Isosport Dyrektor Zarządzający, Karl Mad: „Z około 750 pracownikami w przyszłości będziemy mogli oferować naszym klientom szerszy asortyment”.

O Grupie Novo Tech

Novo Tech to wiodący producent wysokiej jakości wyrobów z tworzyw sztucznych. Grupa prowadzi dwa zakłady produkcyjne pod odrębnymi podmiotami prawnymi: Novo Tech Sp. z oo z siedzibą w Kostrzynie nad Odrą w Polsce oraz Grass Tech SRL z siedzibą w Oradei w Rumunii. Zespół sprzedaży grupy z siedzibą w Louvain-la-Neuve w Belgii wspiera zakłady produkcyjne swoją wiedzą o sprzedaży.

O Isosporcie

Isosport jest światowym liderem na rynku kompozytowych materiałów plastikowych dla przemysłu narciarskiego i snowboardowego oraz dostawcą wysokiej jakości laminatów technicznych, kompozytowych płyt warstwowych, materiałów z włókien kompozytowych i nici tenisowych. Oddział ISOKON w Słowenii specjalizuje się w produkcji wytłaczanych i prasowanych tworzyw termoplastycznych dla różnych gałęzi przemysłu, takich jak przemysł spożywczy, motoryzacyjny i mechaniczny. Firma koncentruje się na innowacyjnych rozwiązaniach dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów. Dzięki jakości, usługom i innowacjom firma Isosport stała się wartościowym partnerem w zakresie rozwoju i strategicznym dostawcą. Blisko 600 wykwalifikowanych pracowników wykorzystuje również wiedzę techniczną, którą zdobyli w branży skateboardowej przez kilka dziesięcioleci, aby otworzyć nowe rynki.

READ  Donald Trump Jr: Niemądra krytyka Jeffa Bezosa

O Avallon MBO. Pudełko

Avallon MBO to doświadczony i zaufany inwestor w przejęciach menedżerskich. Avallon MBO od 25 lat inwestuje w Polsce i krajach Europy Środkowo-Wschodniej z dyrektorami. Avallon uczestniczył do tej pory w ponad stu transakcjach, a łączne środki pozyskane na cele inwestycyjne przekroczyły 300 mln euro. W portfolio Avallon znajduje się sześć innych firm: Hortimex, Clovin, Norlys, Globema (AVALLON MBO Fund III), Wosana, EDC Expert i Marketplanet (Avallon MBO Fund II). po więcej informacji: www.avallon.pl/pl/

Continue Reading

Trending