Connect with us

Economy

Drugi rok wojny: ukraińscy rolnicy utknęli w żniwach – Bettegheim-Bissingen

Published

on

Drugi rok wojny: ukraińscy rolnicy utknęli w żniwach – Bettegheim-Bissingen

Uważaj na miny na polu

W ten ciepły jesienny dzień zbiera się słoneczniki. Harvestery ścinają suszone rośliny na polu. Ciężarówka za ciężarówką przewozi czarną masę nasion słonecznika do wysokiego silosu na farmie. Kierownik produkcji Alexander Zinn obserwuje pracę w polu. Dba o to, aby wszystkie pojazdy poruszały się wyłącznie po bezpiecznych, wolnych od min drogach dojazdowych. Wskazuje na skraj lasu, gdzie żaden żniwiarz nie może się zbytnio zbliżyć. Wiosną 2022 roku w pobliskiej wsi znajdowały się pozycje rosyjskie.

Oprócz trudności w sprzedaży, kopalnie i pozostałości ołowiu stanowią kolejny problem dla ukraińskiego rolnictwa. Zane i Tris zgłosili, że rolnicy z ich okolicy również wjeżdżali do kopalni traktorami. Według Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w Kijowie wojna dotknęła 174 000 kilometrów kwadratowych, czyli 30 procent powierzchni kraju. Nie było możliwości wykorzystania około 80 000 kilometrów kwadratowych gruntów rolnych, czyli więcej niż powierzchnia Bawarii. Najbardziej żyzne gleby Czarnej Ziemi znajdują się we wschodniej i południowej Ukrainie – dokładnie tam, gdzie toczą się walki.

Pierwszą wiosną wojny w 2022 roku Rosjanie na czas wycofali się z obwodu kijowskiego; Treis był w stanie uprawiać pola. Nawet po kontroli kopalni jej pracownicy siedzieli na ciągnikach w kamizelkach ochronnych. W 2022 r. biznes będzie nadal „całkiem normalny” – mówi. „Ale mieliśmy o 30 procent mniejsze przychody”.

Tej wiosny do czarnomorskiego portu Pevdini przywieziono 4000 ton kukurydzy. Kiedy Rosja zamknęła korytarz zbożowy, była w stanie skierować 3000 ton do rzeki Rennie nad Dunajem. Ale tysiąc ton kukurydzy nadal utknęło w Morzu Czarnym.

Bardzo niewiele wagonów jest przeznaczonych do transportu zagranicznego

Zbiory letnie 2023 r. można transportować na zachód wyłącznie koleją. Jednak brakuje pojazdów. Handlarze zbożem na Ukrainie uważają, że polska odprawa celna na zewnętrznych granicach UE jest powolna. Pociąg pojedzie do Niemiec na maksymalnie dwa tygodnie. Triss nie rozumie zarzutów Warszawy, że w Polsce marnuje się ukraińskie zboże. „Nie jestem zainteresowany rezygnacją z rynku, jeśli mogę zarobić więcej pieniędzy gdzie indziej”.

READ  Po raz pierwszy się uśmiechnął, a teraz jest wzorem do naśladowania: berlińska fabryka lodów przeciwstawia się alarmowi gazowemu

Po prostu każda ilość zboża w UE wpływa na ceny dla wszystkich rolników. Tris liczy na solidarność z Ukrainą. „Wszystkie kraje UE są członkami Światowej Organizacji Handlu i opowiadają się za wolnym handlem” – mówi. „Powinno to obowiązywać nie tylko w łatwych czasach”.

Sytuacja firm jest krytyczna

Jeśli tegoroczna pszenica nie zostanie wkrótce sprzedana, rolnikom zabraknie pieniędzy na pokrycie zarobków i nasion potrzebnych do przyszłych siewów. Istnienie wielu firm jest zagrożone. „Sytuacja jest bardzo krytyczna dla rolników, zarówno dużych, jak i małych” – mówi ukraiński rolnik Alexander Velchun.

Uprawia nieco ponad 1000 hektarów we wsi Bubrik pod Kijowem. Wiosną 2022 roku jego firmę zajęli rosyjscy żołnierze. Dodał, że zniszczonych zostało sześć ciągników i pięć samochodów. Oczyścił pola minowe na własny koszt.

Velchon sprzedawał część wyprodukowanej przez siebie kukurydzy ukraińskim fermom kurczaków, a część eksportował. Zbiory kukurydzy tego lata były skromne ze względu na długą suszę. Ma nadzieję, że kiedyś eksport przez Morze Czarne stanie się znowu możliwy, tak jak dotychczas. „Chcemy, aby wojna zakończyła się tak szybko, jak to możliwe. Teraz wszyscy muszą pracować na zwycięstwo. „

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.

Published

on

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Przypomnienia nie kończą się jednak na czekoladzie. A teraz miało to wpływ na popularną odmianę czekolady Ritter Sport. Stanowi to zagrożenie dla zdrowia.

Kassel – Czekolada cieszy się dużym zainteresowaniem, niezależnie od tego, czy ma służyć jako poprawiacz nastroju, nagroda czy przekąska pomiędzy. Niektórzy lubią chrupiące, inni rozpływające się w ustach. Marka Ritter Sport cieszy się szczególną popularnością wśród miłośników czekolady. Marka stale wprowadza nowe rodzaje swoich produktów. Ale w przypadku jednej grupy należy zachować szczególną ostrożność. Niektóre zmienne mogą stwarzać ryzyko dla zdrowia.

twórca Alfreda Rittera GmbH
projekt Jogurt Ritter Sport z mleczną czekoladą
Dotyczy daty przydatności do spożycia 02.03.2025
Jednostka opakowania 100 gramów

Plastikowe elementy poszczególnych batoników: Znajdują się tam ostrzeżenia dotyczące spożywania czekolady „Ritter Sport”.

Firma Alfred Ritter GmbH wycofała z rynku produkt „Ritter Sport Filled Milk Chocolate” w wersji „jogurtowej” – poinformował na swojej stronie internetowej Federalny Urząd ds. Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności. Grocerieswarning.de wspomniany. Według firmy poszczególne panele mogą zawierać części z tworzywa sztucznego. Z tego powodu konsumenci powinni unikać uszkodzonej czekolady.

Ciała obce, takie jak odłamki plastiku, odłamki szkła lub części metalowe, mogą spowodować poważne obrażenia jamy ustnej i gardła. Skutkiem są często obrażenia wewnętrzne lub krwawienie. Niedawno wycofano z obrotu produkt wędliniarski Kaufland, ponieważ zawierał ciała obce, których spożycie mogło zagrażać życiu.

Wycofanie z rynku dotyczy słynnej czekolady „Ritter Sport”. © Leon Koegeler/photothek.de/Imago

Problem dotyczył trzech partii jogurtu sportowego Ritter's.

Dla trzech partii zamieszczono ostrzeżenie dotyczące spożycia, preferowane przed 3 lutego 2025 r. Klienci, którzy zakupili produkt, którego dotyczy ten problem, nie powinni go spożywać, lecz powinni zwrócić go do sklepu.

Przypomnienia dotyczące słodyczy nie są rzadkością. Niedawno wszczęto ogólnokrajową akcję wycofywania słodyczy w związku z odkryciem możliwego genetycznie szkodliwego działania słodyczy po ich spożyciu. W zeszłym roku popularne słodycze zostały wycofane ze względu na ryzyko salmonelli.

READ  Netflix otwiera biuro na polskim „głównym rynku” i obiecuje więcej lokalnych produkcji
Continue Reading

Economy

Polska po raz pierwszy została najważniejszym partnerem handlowym Berlina

Published

on

Polska po raz pierwszy została najważniejszym partnerem handlowym Berlina

W 2023 roku Polska po raz pierwszy zastąpi Chiny w roli najważniejszego partnera handlowego Berlina. Według aktualnej analizy Banku Inwestycyjnego w Berlinie (IBB) eksport do sąsiedniego kraju wzrósł łącznie o 9,2 proc., osiągając kwotę 1,18 mld euro.

Ogółem handel zagraniczny Berlina z Polską wyniósł 4,11 mld euro. Całkowity wolumen handlu z Chinami, składający się z importu (2,76 mld euro) i eksportu (1,25 mld euro), wyniósł zaledwie cztery miliardy euro.

Produkty farmaceutyczne należą do eksportu stolicy Niemiec.
Produkty farmaceutyczne należą do eksportu stolicy Niemiec.

© Stock.adobe.com

Przede wszystkim wzrósł import z Polski. Wolumen wzrósł o 925 mln euro do 2,93 mld euro. Głównym importem był surowiec tytoniowy i wyroby tytoniowe (1,09 mln euro). Polska jest jednym z największych na świecie eksporterów wyrobów tytoniowych i znaczącym ich producentem.

Polacy kupowali przede wszystkim części samochodowe i produkty farmaceutyczne

Eksport podwozi, silników, produktów farmaceutycznych oraz sprzętu do wytwarzania i dystrybucji energii elektrycznej z Berlina do Polski znacznie wzrósł, podczas gdy eksport produktów naftowych i wyrobów z tworzyw sztucznych spadł.

Zdaniem ekspertów IBB, Chiny stanowią obecnie dla Berlina największe ryzyko polityczne w handlu zagranicznym, a powodem tego jest duże uzależnienie od chińskich produktów. Ogólnie rzecz biorąc, pokazuje to, że stosunki handlowe Berlina stają się coraz bardziej zróżnicowane i „koncentrują się na rynkach wschodzących, takich jak Polska”.

Continue Reading

Economy

Incydent w Nowym Jorku: Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Published

on

Incydent w Nowym Jorku: Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Incydent w Nowym Jorku
Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Lista części, które samoloty Boeinga gubią podczas lotu, jest coraz dłuższa. Ale na szczęście incydent w Nowym Jorku również przebiegł gładko. Po zaginionym chipie awaryjnym nie ma jednak śladu.

Tuż po starcie w piątek inny samolot Boeinga stracił część samolotu. Jak podają agencje informacyjne AP i Reuters, w samolocie linii Delta Airlines doszło do awaryjnego poślizgu. Piloci poczuli wibracje w samolocie i zawrócili. Samolot bezpiecznie wylądował na międzynarodowym lotnisku im. Johna F. Kennedy'ego w Nowym Jorku, skąd również wystartował.

Linie Delta Air Lines podały, że po starcie piloci otrzymali ostrzeżenie o awaryjnym poślizgu po prawej stronie samolotu i usłyszeli nietypowy dźwięk Boeinga 767 dochodzący z tego obszaru. Następnie według doniesień piloci ogłosili sytuację awaryjną, aby można było szybko wrócić na lot. na lotnisko. Linie lotnicze podały, że samolot zbudowany w 1990 r. wylądował i skierował się do bramki o własnych siłach.

Mówi się, że na pokładzie samolotu, który miał lecieć do Los Angeles, było 176 pasażerów, dwóch pilotów i pięć stewardów. Według doniesień Delta pasażerowie zostali przeniesieni innym samolotem do Kalifornii. Uszkodzony samolot został wycofany z eksploatacji w celu dalszych badań. Współpracują ze śledczymi i nadal szukają zaginionego chipa. Agencja podała, że ​​Federalna Administracja Lotnicza prowadzi obecnie dochodzenie w sprawie incydentów.

Ten wypadek jest jednym z ostatnich z serii niefortunnych wypadków, które miały miejsce u producenta samolotów Boeing. Na początku stycznia zamieszanie wywołała część kadłuba, która w nowym 737 MAX 9 po prostu odłamała się podczas lotu. Cudem nikt z pasażerów nie odniósł obrażeń. Samolot Alaska Airlines udało się bezpiecznie wylądować. Na początku marca tuż po starcie inny Boeing 777 stracił oponę. Uszkodzonych zostało kilka samochodów. Miesiąc później samolot 737-800 musiał zawrócić, ponieważ osłona silnika oddzieliła się podczas startu i uderzyła w klapę skrzydła.

READ  Netflix otwiera biuro na polskim „głównym rynku” i obiecuje więcej lokalnych produkcji
Continue Reading

Trending