Hartmannsdorf (dpa / sn) – Boom na biura domowe i edukację domową podczas pandemii Corony pomógł sprzedawcy detalicznemu i usługodawcy Komsa osiągnąć rekordową sprzedaż w ostatnim roku podatkowym. Przychody wzrosły o 15 procent do 1,35 miliarda euro, podała firma z siedzibą w Hartmannsdorf niedaleko Chemnitz. W bieżącym roku podatkowym, który rozpoczął się 1 kwietnia, spodziewany jest dodatkowy wzrost o 5 do 10 procent. Komsa została założona w 1992 roku i jest największą firmą rodzinną we wschodnich Niemczech.
Wraz z pandemią gwałtownie wzrósł popyt na laptopy i tablety; Według firmy potrzebne były też akcesoria audio, takie jak głośniki i słuchawki. Dyrektor generalny, Pierre Pascal Orbon z Deutsche Presse-Agentur dpa, powiedział, że po pierwszym kroku firmy, aby wyposażyć swoich pracowników do pracy mobilnej, rozpoczął się teraz drugi etap. „Teraz chodzi o profesjonalizm – często o ulepszanie improwizowanego sprzętu do innej jakości”. Ten trend to dopiero początek. Dostrzega również wiele zaległości, jeśli chodzi o wyposażenie szkół i uczniów w urządzenia przenośne.
Aby osiągnąć dalszy wzrost, firma planuje zainwestować około 25 mln euro do 2024 r., Na przykład w nową linię napełniania w centrum logistycznym Hartmannsdorf. Komsa chce również rozszerzyć działalność naprawczą. „Sportowo, każdy obywatel Niemiec ma w szufladzie dwa lub trzy wyrzucone telefony komórkowe” – powiedział Orbon. To cenne zasoby. Celem jest odnowienie i sprzedaż większej liczby tych urządzeń. Zapewnił, że jest na to rynek. Ponadto Komsa chce rozszerzyć swoje usługi naprawcze o producentów zamienników energii słonecznej. Do tej pory często wysyłane są za granicę do naprawy. Przed Komsą Urbon był przez wiele lat członkiem zarządu producenta falowników SMA.
Firma rodzinna, której liczba pracowników spadła o 4 procent do 1200 dobrych, pomimo rekordowej sprzedaży w trakcie restrukturyzacji, nie podaje dokładnych danych dotyczących zarobków. Urbon ujawnia tylko, że wynik run (Ebitda) wzrósł o 20 procent. W przyszłości Hartmannsdorfer chce również robić więcej interesów za granicą. Do tej pory według Orbona działali w Polsce i Niemczech. „Perspektywy wzrostu dotyczą rynków Europy Zachodniej”. Przede wszystkim należy usprawnić działanie firmy. Orbon nie chciał poświęcić roku na ten krok w kierunku internacjonalizacji.
© dpa-infocom, dpa: 210429-99-399229 / 2