Connect with us

Top News

Minister transportu Saksonii Dulig krytykuje wstrzymanie rozbudowy A4

Published

on

Minister transportu Saksonii Dulig krytykuje wstrzymanie rozbudowy A4

Minister transportu Saksonii Dulig krytykuje wstrzymanie rozbudowy A4

Martin Dulig krytykuje rząd federalny za brakujące dane i wzywa do ponownego uruchomienia programu. Pieniądze na zmiany strukturalne również odgrywają tu pewną rolę.

od
Maksymilian Hełm & Tima Rubena Weimera


5 minut

Podobnie jak tutaj w pobliżu Budziszyna, A4 została dotychczas poszerzona tylko do czterech pasów. Rząd centralny wykluczył teraz rozszerzenie do sześciu pasów ruchu – co spotkało się z krytyką saksońskiego ministra gospodarki Martina Duliga.
© dpa / Bons

Budziszyn. A4 na wschód od Drezna nie zostanie poszerzona do sześciu pasów – i krytyka tego nie ustała. Rząd kraju rozmawiał w czwartek z ministrem gospodarki i transportu Martinem Dulikiem (SPD). Kategorycznie odrzuca decyzję rządu centralnego o wstrzymaniu rozbudowy autostrady. „Oczekuję, że rząd federalny natychmiast rozpocznie planowanie rozbudowy autostrady federalnej nr 4 na wschód od Drezna”.

Dulig powołuje się na porozumienie podpisane w 2018 r. przez ówczesnego federalnego ministra transportu Andreasa Scheera (CSU). W październiku 2022 r. federalny minister transportu Volker Wissing (FDP) poinformował saksoński gabinet o załamaniu planów ekspansji. Według Dulika było to „obserwowane”. Wciąż czeka na pisemne uzasadnienie – Dulik domaga się teraz wydania dokumentów.

Pierwsze rozszerzenie A4: Czy Saksonia uprawiała hazard?

Starosta Budziszyna Udo Witschas (CDU) nazwał tę decyzję „formą zaprzeczania prawdzie”. Jego kolega z Görlitz, Stephen Mayer (CDU), jest wstrząśnięty. John Hipbold, rzecznik ds. polityki gospodarczej grupy parlamentarnej CDU w parlamencie krajowym, ostrzega, że ​​odrzucenie może zagrozić zmianom strukturalnym we Wschodniej Saksonii. „Na trasie Drezno – Gorlice codziennie jeździ 45 000 pojazdów! Większość ruchu w Europie ze wschodu na zachód odbywa się przez A4. Kto nie widzi tu potrzeby rozbudowy, musi być ślepy!

— powiedział we wtorek komisarz federalny ds. regionu wschodniego Carsten Schneider Po raz pierwszy publicznie ogłoszono decyzję, Najwyraźniej spadł miesiąc temu. Saksoński rząd krajowy był tego świadomy od połowy października, powiedział polityk SPD, podczas gdy złotówka została zepchnięta z powrotem w stronę Saksonii. Zwraca uwagę, że Wolne Państwo mogło ubiegać się o fundusze strukturalne od rządu federalnego na poszerzenie A4, podobnie jak federalne Ministerstwo Transportu. Jednak tego nie wykorzystał.

Zamiast tego rządy centralne i stanowe zgodziły się zbadać rozbudowę autostrad poza pulą restrukturyzacyjną. Jeden warunek: natężenie ruchu na autostradzie musi uzasadniać rozbudowę. Zgodnie z federalną ustawą o rozbudowie autostrad, wymogiem jest „nieoczekiwanie duże natężenie ruchu, zwłaszcza w przypadku zmiany struktury ruchu”. Wymóg ten nie został potwierdzony podczas audytu. Czy Saksonia uprawia hazard z rozszerzeniem A4?

„Rozbudowa A4 nie ma nic wspólnego ze zmianami strukturalnymi”

Saksońskie Ministerstwo Gospodarki nie zgodziło się z tym, ponieważ jego zdaniem rozbudowa autostrady była przede wszystkim sprawą rządu centralnego i dlatego „nie miała nic wspólnego ze zmianami strukturalnymi na Łużycach”. Obciążenie A4 wynika z rosnącego udziału ciężarówek wjeżdżających i wyjeżdżających z Europy Wschodniej. Rząd centralny i tak powinien rozwiązać ten problem.

Podobnego zdania był minister Dulik. Fundusze zmian strukturalnych „nie mają na celu rozbudowy istniejącej infrastruktury rządu federalnego”. Rządy federalne i landowe zgodziły się na to, dlatego Saksonia ostatecznie nie uchwaliła tych opóźnionych środków ekspansji poprzez ustawę o wzmocnieniach strukturalnych.

Rozbudowa wschodniej A4 została ujęta w projekcie ustawy o wzmocnieniach strukturalnych, aby ją przyspieszyć. Propozycje złożone przez Saksonię przekraczały ponad trzykrotnie budżet i musiały być uszeregowane pod względem ważności. „Dodatek z pewnością odbyłby się kosztem innych, równie ważnych działań”, wyjaśnia urzędnik ministerstwa. To właśnie zrobiły duże firmy badawcze Jak nowe centrum astronomiczne w Görlitz W schemacie wzmocnienia strukturalnego, ale nie A4.

„Kiedy A4 została rozbudowana, było mniej nadziei na to, że negocjacje z rządem centralnym będą mogły być realizowane innymi środkami” – kontynuował Marszałek. W 2021 r. rząd centralny ponownie podkreślił w deklaracji, że stoi za rozbudową. Ale teraz nie widzi potrzeby technologii.

W przygotowaniu są tylko plany A4 na zachód od Drezna

Według Federalnego Ministerstwa Transportu planowanie wschodniej rozbudowy A4 zostało już wstrzymane: „Federal Autobahn GmbH została poproszona o skoncentrowanie działań planistycznych w zakresie bieżącej poprawy ruchu na odcinku A4 między Nossen a Dreznem”. Dotyczy to również zwolnienia pobocza jako rozwiązania tymczasowego, które nie istnieje już po wschodniej stronie autostrady.

Torsten Herbst (FDP), poseł do Bundestagu z Drezna i przewodniczący Komisji Transportu, poddał tę zmianę pod dyskusję. Nieekonomiczny ruch ekspansji zakończy się niepowodzeniem w każdym sądzie. Poszerzenie poboczy A4 do pasów to szybki ruch. „Ale to nie powinno się wydarzyć za dziesięć lat” – powiedział Herbst.

Ostra krytyka pochodzi również z biznesu. Georg Dittrich, prezes Drezdeńskiej Izby Rzemieślniczej, domaga się, aby motywy i fakty leżące u podstaw tej decyzji pozostały na stole. „Okolica już się dusi od korków na autostradzie. Każdy rzemieślnik może opowiedzieć o korkach i wąskich gardłach, które uniemożliwiają mu wykonywanie pracy. A jeśli rzemieślnicy stoją w korku, nie pracują nad konwersją energii”.

Prezes Drezdeńskiej Izby Przemysłowo-Handlowej, Andreas Sperl, nazwał w czwartek ogłoszenie „wyjątkowo niepokojącym” – zwłaszcza w kontekście udanej zmiany strukturalnej na Łużycach. Chociaż obecne wartości ruchu są poniżej wartości progowych do budowy dodatkowych linii, od początku powinno być jasne dla wszystkich zaangażowanych w Saksonii i rządu federalnego, że stawką jest przyszłość dobrze prosperującego gospodarczo regionu.

Starosta Budziszyna widzi problem z wiarygodnością w polityce federalnej. „Zobowiązania powinny być elastyczne. Jaki obraz daje rząd centralny? 50-osobowy oddział w Budziszynie planuje ekspansję, A potem wszystko kwestionować?” – pyta Udo Vitsas.

READ  Mężczyzna skacze na śmierć na ratuszu w Augsburgu - przechodnie muszą wszystko zobaczyć
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top News

„Maischberger”: „Nawet jeśli Jens Spahn pojedzie do Rwandy, ludzie przyjdą” – powiedział Kuhle.

Published

on

„Maischberger”: „Nawet jeśli Jens Spahn pojedzie do Rwandy, ludzie przyjdą” – powiedział Kuhle.

DZidentyfikował nową kontrowersyjną kwestię rządu centralnego: planowanie budżetu na 2025 rok. Podczas gdy pakiet reform emerytalnych jest nadal przedmiotem dyskusji, rząd federalny odłożył niedawno decyzję, a najmniejszy z trzech partnerów koalicji, FDP, zaproponował 5. Program punktowy dla gospodarki w poniedziałek, który już budzi kontrowersje.

W planie liberałowie kwestionują wydatki na emerytury, świadczenia obywatelskie i pomoc rozwojową. W Sandrze Maischberger dwóch zastępców liderów grup parlamentarnych swoich partii, Konstantin Kuhle (FDP) i Jens Spahn (CDU), debatowało nad kontrowersjami w rządzie i sytuacją gospodarczą.

O pogarszającej się sytuacji gospodarczej i planowanym przez rząd federalny drugim pakiecie emerytalnym rozmawiali także były redaktor naczelny „Bilda” Guy Diekmann oraz dziennikarki Anja Kohl (ekspert ds. giełdy ARD) i Sonja Zekri („Süddeutsche Zeitung”). Gościem drugiej części programu był autor Salman Rushdie.

Czytaj

Inwestycje w infrastrukturę

Kiedy Maischberger zaczął go wypytywać o nowe kontrowersje, polityk FDP Constantin Kuhle powiedział, że stanowisko rządu federalnego nie jest ważne. Zamiast tego powinniśmy mówić o sytuacji gospodarczej. Spann, polityk opozycji, odpowiedział bez ogródek: „Tak, to bardzo ważne”.

„Jesteśmy teraz tak samo niepewnym kierunkiem inwestycji, jak Wielka Brytania po brexicie” – narzekał Spahn. Ma to wiele wspólnego z ciągłą walką. „Punkt zwrotny, punkt zwrotny w gospodarce, punkt zwrotny w rodzinie. Najlepszym punktem zwrotnym jest koniec sygnalizacji świetlnej” – rymował.

Spahn powiedział, że istnieją duże podobieństwa między związkiem zawodowym a FDP „w kwestiach, które czynią Niemcy tak atrakcyjnymi miejscem”. Ale pięciopunktowy plan na nic się nie zda, jeśli nie pociągnie za sobą konsekwencji politycznych: „Nic się nie stanie. Nie ma porozumienia w sprawie sygnalizacji świetlnej” – powiedział były minister zdrowia Unii.

Tutaj znajdziesz treści z Twittera

Niezbędna jest Twoja odwołalna zgoda na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, ponieważ zgoda ta jest wymagana jako osoba trzecia przez dostawcę osadzonych treści, aby wyświetlić osadzone treści. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „ON”, wyrażasz na to zgodę (możesz w każdej chwili zrezygnować). Obejmuje to Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do krajów trzecich, w tym do Stanów Zjednoczonych, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj. Możesz wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie, korzystając z przełącznika i prywatności na dole strony.

W swoim nowym artykule liberałowie wzywają do Zniesienie emerytury w 63. SPD jest temu zdecydowanie przeciwna. Na pytanie Maischbergera, dlaczego wniosek znalazł się w planie, Kuhle odpowiedział kontrpytaniem: „Dlaczego prezydent przechadza się dziś po republice, żądając płacy minimalnej w wysokości 15 euro, wie, że nie da się tego zrealizować z FDP. Chcę panu powiedzieć: ponieważ to różne partie.

READ  Emeryt przeprowadza się do Polski: „W Niemczech nie można się już śmiać”

Jens Spahn nie postrzega tej palącej kwestii jako kwestii emerytalnej. Raczej powinno chodzić o wzrost gospodarczy. „Wzrost jest warunkiem wstępnym wszystkiego innego” – stwierdził. „Dlatego nie potrzebujemy debaty na temat emerytur w wieku 63 lat, ale raczej debaty na temat tego, jak przywrócić wzrost gospodarczy i uczynić Niemcy atrakcyjnymi” – powiedział później FDP:

Jeśli chodzi o nielegalną migrację, Wielka Brytania zaczęła już zezwalać na procedurę azylową w Rwandzie. Jensowi Spahnowi „najwyraźniej podoba się” model Rwandy, powiedział w Maischberger i wspomniał o „bezpiecznym kraju trzecim”. Skrytykował jednak przyjęte w środę nowe unijne przepisy azylowe. „Europejskie rozwiązanie, na które się dzisiaj zdecydowaliśmy, to biała maść. Nie dotyczy to nawet jednej trzeciej osób, które do nas przychodzą. To nie rozwiązuje problemu.”

Trzeba pozbyć się komunikatu „jeśli jakimś cudem dostanę się do Europy, mogę zostać, cokolwiek się stanie dalej”. „Nie ma prawa wyboru kraju docelowego. Jednak naszym obowiązkiem jako społeczności międzynarodowej jest umożliwienie bezpieczeństwa. Rwanda jest krajem, który chce być w tym partnerem.

Czytaj

Za dużo pracy nie jest tego warte

„Nawet jeśli Jens Spahn pojedzie do Rwandy, ludzie przyjdą” – powiedział agresywnie Constantin Kuhle. Zamiast tego odniósł się do zaostrzonych przepisów azylowych przyjętych tego samego dnia przez parlament UE. Zgodnie z tym należy m.in. wprowadzić jednolite procedury na granicach zewnętrznych, aby można było szybko rozpoznać wnioski o azyl jako bezpodstawne i szybko i bezpośrednio deportować uchodźców.

Następnie Jens Spahn udzielił Kuhle kilku rad. Nalegał, aby FDP „natychmiast” opuściła rząd. „To obowiązuje natychmiast” – stwierdził polityk CDU, nawiązując do słynnych słów gangstera Schabowskiego z 1989 r., gdy ogłaszał on możliwość wyjazdu z NRD.

Gościem honorowym Mishbergera był indo-brytyjski pisarz Salman Rushdie. Obecnie przeniósł się do Niemiec i w poniedziałek podpisał się w złotej księdze Hamburga. Rozmawiał z Maischbergerem o ataku nożem w sierpniu 2022 r. dokonanym przez podejrzanego o zabójcę islamistę.

Od tego czasu Rushdie stracił wzrok na prawe oko. W studiu nosił okulary przyciemniane z prawą soczewką. „Kiedy zbliżasz się do śmierci i wracasz, masz silną świadomość wartości każdego dnia w swoim życiu” – powiedziała 76-latka.

Już w 1989 roku ówczesny irański przywódca rewolucyjny ajatollah Chomeini nawoływał do zamordowania autora w związku z powieścią „Szatańskie wersety”. Do dziś Rushdie twierdzi, że nie żałuje, że napisał tę książkę. „Ludzie nigdy tej książki nie czytali” – powiedział o Chomeinim i protestujących, którzy wyszli wówczas na ulice, żądając jego śmierci. Rushdiego żałował jedynie, że ludzie wykorzystali tę książkę jako pretekst do sprawiania kłopotów.

O usiłowaniu morderstwa napisał książkę „Nóż – myśli po próbie morderstwa”. W zeszłym roku Salman Rushdie został uhonorowany Nagrodą Pokojową Niemieckiego Handlu Książkami.

Continue Reading

Top News

Źródła podają, że Polska żąda od Arlen 330 mln dolarów za wenezuelską ropę.

Published

on

Źródła podają, że Polska żąda od Arlen 330 mln dolarów za wenezuelską ropę.

Szwajcarski oddział polskiej rafinerii Arlen zapłacił 330 milionów dolarów dwóm pośrednikom z Dubaju za wenezuelską ropę. Jednak państwowy koncern naftowy Wenezueli PDVSA nie otrzymał pieniędzy, jak pokazują źródła i dokument, który widział Reuters.

Prokuratorzy w Polsce badają utratę około 400 milionów dolarów zaliczek przez Orlen Trading Switzerland (OTS), głównie na rzecz wenezuelskiej ropy, co stało się w Warszawie napiętnowanym politycznie wydarzeniem.

Kiedy w zeszłym roku Waszyngton tymczasowo złagodził sankcje nałożone na ten kraj, kontrolowana przez państwo Arlan zgodziła się kupić kilka ładunków z Wenezueli i wysłała do ich transportu supertankowce.

Orlen poinformował jednak w zeszłym miesiącu, że z kontraktów zerwano po miesiącach rozładunku tankowców, a w połowie kwietnia wygasła amerykańska licencja zezwalająca na czasowy eksport ropy z Wenezueli.

Oświadczenie Orlenu nastąpiło po lutowej zmianie zarządu Orlenu i OTS, a nowy, proeuropejski rząd Polski pod przewodnictwem premiera Donalda Tuska wzbudził wątpliwości dotyczące działalności szwajcarskiej spółki.

Nowy rząd zobowiązał się do pozbycia się z kontrolowanych przez państwo spółek osób, które uważa za kandydatów politycznych, należących do byłej rządzącej partii Prawo i Sprawiedliwość.

Jednak były szef Orlenu Michał Rog powiedział w zeszłym miesiącu polskim mediom, że straty OTS wynikają z rozwiązania kontraktów przez nowy zarząd Orlenu.

Jak wynika z dokumentu udostępnionego Reutersowi, zawierającego transakcje i wpływy związane z transakcjami, OTS dokonał serii przelewów na kwotę 230 mln dolarów na rzecz Hannon International Middle East DMCC z siedzibą w Dubaju i kolejnych 100 mln dolarów na rzecz Hannon International Middle East DMCC z siedzibą w Dubaju. . Transfery odbyły się w grudniu.

Szczegóły transferów nie są jeszcze znane.

W kwietniu Arlen powiedział, że nie współpracował wcześniej z domami maklerskimi, nie wymieniając ich nazwisk.

Ani Hannon, ani Horizon nie byli bezpośrednimi klientami PDVSA. Tak twierdzi źródło PDVSA i wewnętrzne dokumenty PDVSA, do których ma dostęp Reuters.

READ  Deutsche Bahn chce w drodze regulaminu zakazać palenia trawki na stacjach kolejowych

Hanan International Middle East DMCC nie odpowiada na telefony i wiadomości WhatsApp z prośbą o komentarz. Horizon Global odmówił komentarza, powołując się na toczące się postępowanie arbitrażowe z OTS.

Arlen odmówił komentarza, powołując się na trwające dochodzenie, a PDVSA i ministerstwo ropy Wenezueli nie odpowiedziały na prośby o komentarz.

Śledczy badają rolę i działania pracowników Orlenu i OTS – poinformowała rzeczniczka Prokuratury Okręgowej w Warszawie, nie podając bliższych szczegółów.

Źródło zaznajomione ze sprawą poinformowało Arlen, że PTVSA nie otrzymała pieniędzy za ropę od Hannon ani Horizon.

Źródło PDVSA podało, że spółka nie przerzuciła ciężaru na Orlen ani jego pośredników, ponieważ nie został on uregulowany. Przed przydzieleniem miejsca załadunkowego należy opłacić 50% ładunku na rzecz PDVSA.

W listopadzie ubiegłego roku Orlen wysłał do Wenezueli trzy supertankowce przewożące 5,7 mln baryłek ciężkiej ropy Merey 16, ale statki albo zostały opróżnione, albo zostały wyczarterowane przez innych klientów, którzy od miesięcy utknęli na wodach Wenezueli – według zaznajomionych ze sprawą źródeł. (Raporty: Marek Strzelecki, Marianna Parraga i Anna Koper; dodatkowe raporty: Youssef Saba i Maya Gebeily; redakcja: Mark Potter)

Continue Reading

Top News

Po burzy Gemingen zostaje uporządkowane

Published

on

Po burzy Gemingen zostaje uporządkowane

Burza nadeszła nagle – i teraz w Gemingen jest jasno. Strażacy będą sprzątać ulice przez cały dzień, ale błoto w domach mieszkańców będzie jeszcze przez wiele dni.

Stopniowo strażacy i pracownicy kanalizacji usuwali ulice z dużych ilości błota. Ale mieszkańcy Gemingen nadal są bardzo zajęci sprzątaniem piwnic, szop i garaży. Ulewne deszcze zaczęły nagle w poniedziałkowy wieczór, powodując zalanie dużej części ulic miasta.






Każdy, kto we wtorek po południu przejdzie przez Gemingen, minie wiele ofiar. Eugen Fuchs rozpyla błoto ze swojego garażu strumieniem pod wysokim ciśnieniem. Teraz ma jeszcze dobre trzy, cztery centymetry, ale pamięta, jak w poniedziałkowy wieczór uderzyła go fala.

Nagle pojawiła się ogromna fala i w ciągu kilku sekund całe podwórko było pełne wody i błota!

Dzień po wielkiej burzy Eugen Fuchs jest zajęty sprzątaniem swojego podwórka.


SWR



Przed kwiaciarnią osiedlową piętrzą się przedmioty dekoracyjne i doniczki. Za domem przyjaciele i krewni budują dużą myjnię samochodową, aby usunąć błoto z rzeczy. W domu Eugena Stolla ziemia i woda przedostawały się do piwnicy przez szyby świetlne. Teraz pod kotłem olejowym tworzy się brud.

Następnego dnia "Burza milenijna" Trwa sprzątanie w Gemmingen (dzielnica Heilbronn).

Piwnica imprezowa Ralpha Stolla miała 30 centymetrów wysokości. Przez dziesięciolecia opiekował się swoim domem, jak sam mówi: „Co za bałagan w domu – bardzo mnie to boli!”


SWR



Przed sklepami Eleonora Ebert odwiedza piekarnię. Mówi, że była też zaskoczona tłumem. Najpierw pomogła koleżance uratować pudełka po butach ze sklepu obuwniczego. Tutaj wszystko poszło dobrze. Ale kiedy wróciła do domu, na podwórzu i w piwnicy była woda sięgająca pasa. Samochód również zanurzył się w wodzie. Byli zajęci do 2:30 w nocy. Następnego dnia kontynuowano: „Katastrofa!”

Silne opady deszczu i burze z gradem

Nagła, silna ulewa przyniosła grad z dwucentymetrowymi ziarnami. W niektórych miejscach poziom wody sięgał pół metra. Co zostało: dużo błota. Ludzie zaczęli sprzątać tego wieczoru. Może to zająć dni i tygodnie, powiedział burmistrz Timo Wolff (niezależny) we wtorek rano.

Na ulicach osiadła dziesięciocentymetrowa skorupa ziemi – jest jeszcze nad czym pracować.

To wciąż duża część popołudnia, powiedział Wolf w wywiadzie dla SWR. W niektórych przypadkach skala jest destrukcyjna. Warstwę gleby należy przemyć wodą i przefiltrować kanałami. Zatrudniono także zewnętrzną firmę zajmującą się czyszczeniem rynien. Wolf oczekuje pięciocyfrowej sumy za samo krótkotrwałe sprzątanie.

Ulice Gemmingen pokryte są błotem o grubości około dziesięciu centymetrów

Ulice Gemmingen pokryte są błotem o grubości około dziesięciu centymetrów.


SWR



Burze w Gemingen: zjawisko tysiąclecie statystycznie

Miasto jest chronione przed powodzią, która według statystyk zdarza się raz na 100 lat, powiedział burmistrz Onai. Ale to, co przyszło z nieba, było czymś więcej.

Główne drogi w Gemmingen nagle zamieniły się w rwące rzeki.

Nie jest jeszcze jasne, jak rozległe są całkowite szkody. „Wynikające z tego szkody są teraz widoczne, a mieszkańcy nadal otrzymują raporty” – kontynuował Wolf. Mogą minąć tygodnie, zanim Gemingen będzie wyglądało tak jak przed burzą. Statystycznie może to być zjawisko na całe tysiąclecie, powiedział Meyer.

W sumie zapełnionych zostało 15 piwnic, ucierpiały także parkingi. Rzecznik straży pożarnej powiedział SWR, że w ciągu kilku minut otrzymano kilka wezwań alarmowych.






Pobierz wideo (49,8 MB | MP4)

Mnóstwo wolontariuszy

W poniedziałkowy wieczór zastępy straży pożarnej wraz z wieloma ochotnikami rozpoczęły spryskiwanie ulic błotem, a mieszkańcy wyposażyli się w miotły i łopaty, aby usunąć błoto i błoto z domów i podjazdów.

Sprzątanie po silnej burzy w Gemingen

Sprzątanie po silnej burzy w Gemingen


SWR



Dwóch strażaków zostało rannych

Policja podała, że ​​podczas akcji dwóch strażaków odniosło lekkie obrażenia, na szczęście nikt inny nie został ranny. Policja stwierdziła również, że nie ma potrzeby wszczynania żadnych działań eksmisyjnych. Część osób została jednak uwięziona w samochodach i została uwolniona przez służby ratunkowe.

W akcji wzięło udział łącznie 133 strażaków, w tym z sąsiednich miast Eppingen i Schweigern (oba w okręgu Heilbronn) oraz Gemmingen-Stepbach.

W Güglingen (także w dzielnicy Heilbronn) burza zmyła błoto z ulicy przy wjeździe do miasta, ale poza tym, zdaniem policji, pomimo ostrzeżenia pogodowego było spokojnie.

READ  Kontrola szybkiego kontaktu: Wirusolog Cheesek: Obliczane codziennie
Continue Reading

Trending