Economy
Deutz przedstawia silnik wodorowy: coś wyjątkowego, co zaskakuje
Deutz wprowadza nowy silnik wodorowy, który spełnia określone limity CO2 dotyczące zerowej emisji. Ale to, co wyróżnia H2 to coś zupełnie innego.
Zerowa emisja: Der H2- Silnik Von Deutz ma wykonać tę robotę. Według firmy Cologne Company, która jest silnik wodorowy Odpowiednik akumulatorów samochodów elektrycznych. ale to nie wszystko.
Silnik wodorowy jest całkowicie bez akumulatora i bez akumulatora ogniwo paliwowe koniec. Sześciocylindrowy silnik działa pod nazwą TCG 7.8 H2. Wodór jest spalany, a nie wykorzystywany do wytwarzania energii elektrycznej dla silnika elektrycznego. Według producenta silnik wodorowy będzie eksploatowany na drogach utwardzonych.
W przyszłości wodór będzie pochodził z tuby
silnik wodorowy dla rolnictwa
Deutz widzi swój rozwój poza utartym szlakiem. Napęd może być stosowany w maszynach rolniczych, pojazdach terenowych lub maszynach budowlanych.
„Deutz jest liderem mobilności neutralnej dla klimatu w sektorze innych niż autostrada. Już dziś budujemy wysoce wydajne i czyste silniki. Teraz robimy kolejny krok, nasz silnik wodorowy jest gotowy do wprowadzenia na rynek. To ważny kamień milowy dla nas jako firmy, aby wnieść swój wkład w osiągnięcie paryskich celów klimatycznych” – powiedział Frank Heller, dyrektor generalny Deutz AG.
Produkcja seryjna ma rozpocząć się w 2024 roku.
Silnik Deutz H2: 200 kW
Deutz wziął za podstawę obecną koncepcję silnika, a następnie opracował nowy silnik wodorowy. Według producenta silnik H2 powinien pracować bardzo cicho i mieć moc 200 kilowatów. Na rozwoju powinny skorzystać systemy stacjonarne, generatory oraz transport kolejowy. Deutz widzi ten obszar, ponieważ wciąż brakuje infrastruktury wodorowej. Stacjonarny system wytwarzania energii współpracuje z regionalnym partnerem Rheinenergie jako pierwsza aplikacja pilotażowa. Planuje się zainstalowanie 7,8-litrowego silnika spalinowego, który jako paliwo wykorzystuje wodór zamiast oleju napędowego lub gazu ziemnego. Prace te mają się rozpocząć na początku 2022 roku.
Zerowa emisja: cele UE
Wszystkie odpowiednie instytucje UE zgodziły się na uchwalenie unijnego celu zerowej emisji netto do 2050 r. Obejmuje to również cel zmniejszenia emisji dwutlenku węgla o 55% w stosunku do poziomu z 1990 r. do 2030 r. Posłowie wezwali do osiągnięcia celu redukcji emisji o 55% 60 % od poziomu z 1990 r. Komisja Europejska i Rada krajów Unii Europejskiej zatwierdziły cel netto na poziomie 55%, który został ustalony w Europejskim Zielonym Ładzie.
Przeczytaj także: Zielony Ład: Skąd bierze się zielona energia elektryczna?
Rząd federalny odpowiedział na decyzję: emisje powinny wynosić 65% poziomu z 1990 r. do 2030 r. i 85-90% do 2040 r.
Czy silnik spalinowy wodorowy powróci?
W silniku spalinowym można również elastycznie stosować paliwa niekopalne, a zatem paliwa neutralne pod względem CO2. Może to oznaczać „nowe życie” dla silników spalinowych. Jednak koncepcja silnika spalinowego na wodór nie jest nowa. BMW Bardzo się tu rozwinąłem i w 1979 roku wprowadziłem pierwszy czterocylindrowy silnik wodorowy. W bagażniku znajdowało się zbiornik ciśnieniowy na wodór, który był napełniony w stanie ciekłym w temperaturze minus 250 °C. Wyzwanie: Nawet niewielki wzrost temperatury spowodował, że wodór przeszedł w stan gazowy, powodując wzrost ciśnienia w zbiorniku. Więc BMW zainstalowało zawór w korku zbiornika, aby ciśnienie mogło ponownie spaść.
W przypadku silnika spalinowego wewnętrznego spalania wodorowego, konwencjonalny silnik spalinowy jest zasilany wodorem jako paliwem. W porównaniu z innymi układami napędowymi silnik jest praktycznie wolny od zanieczyszczeń. Jedna wada: silniki spalinowe wodorowe są bardziej wydajne, ale ich moc jest niższa niż silników benzynowych. Infrastruktura również wymaga dalszej rozbudowy. W 2019 roku istniały 434 stacje paliw wodorowych.
Ogólnie można powiedzieć: w przypadku aut elektronicznych w segmencie samochodów osobowych, najbardziej układem przyszłości jest silnik elektryczny zasilany bateryjnie. nPrawie wszyscy główni producenci samochodów wykorzystują akumulatory jako magazyn energii dla pojazdów elektrycznych – I to wyłącznie. Daimler, na przykład, chce skupić się na wyłącznej produkcji samochodów elektronicznych, a także w przyszłości Ford niedawno przekształcił fabrykę w Kolonii w nowe europejskie centrum samochodów elektronicznych to zrobił. Porównanie tych pojazdów elektrycznych i silnika wodorowego pokazuje możliwe powody: nowy pojazd elektryczny dostarcza na drogi około 70 do 80 procent kilowatogodziny energii elektrycznej jako siła napędowa. Z drugiej strony wariant wodorowy zużywa dwa do trzech razy więcej energii elektrycznej na tę samą odległość. Jest to nieopłacalne i nie przekona kupujących.
Tesla: List do Elona Muska ma konsekwencje po latach
Ale wodór ma przyszłość – Być może nie w samochodach, ale w ciężarówkach, pociągach lub dużych pojazdach użytkowych. Ze względu na dużą wagę potrzebuje dużo energii na długie dystanse. Akumulator nadal ma słabe punkty w mobilności elektrycznej.
Czym zajmuje się Deutz AG?
Deutz to jeden z wiodących światowych producentów systemów napędowych. Firma koncentruje się na rozwoju, produkcji, sprzedaży i serwisie silników wysokoprężnych i gazowych oraz silników elektrycznych. Specjalista w zakresie silników oferuje produkty w zakresie mocy do 620 kW. Silniki Deutz są używane głównie w maszynach budowlanych i rolniczych, aplikacjach do transportu materiałów i systemach stacjonarnych, a także w pojazdach użytkowych i szynowych.
W 1864 roku nazwa firmy została zmieniona na N.A. Otto & Cie. Założona w Kolonii. To sprawia, że Deutz AG jest najstarszym producentem silników na świecie.
Teraz sprawy mają się dobrze dla Deutz: według raportu rocznego sprzedaż w drugim kwartale 2021 r. wzrosła o 52,3% do 426,8 mln euro w porównaniu z tym samym kwartałem rok wcześniej, a EBIT przed zdarzeniami nadzwyczajnymi wyniósł 16,0 mln euro po okresie straty Wartość operacyjna 38 mln euro.
Pomimo kryzysu związanego z koroną, trzymamy się naszych inicjatyw rozwojowych i stale rozwijamy nasze portfolio otwartych technologii. Nasz napęd wodorowy jest już gotowy do wprowadzenia na rynek i możemy zrobić kolejny krok w kierunku przyszłej mobilności neutralnej dla klimatu” – mówi Frank Heller.Wraz z rosnącym apetytem klientów na inwestycje, widać rosnące zainteresowanie alternatywnymi rozwiązaniami napędowymi.
Więcej artykułów na ten temat wodór:
Wodorowe start-upy przekształcają Zagłębie Ruhry: „Niemcy mają kolejną szansę”
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Raport rynkowy: Fikcja o stopach procentowych powoduje ich wzrost
Raport rynkowy
We Frankfurcie ceny wzrosły po raz czwarty z rzędu, a indeks DAX niemal osiągnął nowy rekord. W Nowym Jorku nie było już tak cudownie.
Nawet jeśli fantazje Wall Street dotyczące stóp procentowych będą się utrzymywać, do września, kiedy Rezerwa Federalna Stanów Zjednoczonych będzie mogła po raz pierwszy obniżyć swoją podstawową stopę procentową, pozostaje jeszcze długa droga. W związku z tym na środowych obrotach początkowo spadła fantazja. W końcówce notowań indeks Dow Jones wzrósł powyżej poziomu 39 000 punktów i zdołał wzrosnąć o 0,44%.
Z kolei spółki technologiczne nie poczyniły postępów ze względu na niekorzystne informacje z branży. Indeks Nasdaq 100 spadł o 0,04%.
Na niemieckiej giełdzie indeks DAX zyskiwał czwarty dzień z rzędu. Tymczasem czołowy niemiecki indeks od rekordu, który ustanowił od początku kwietnia na poziomie 18 567 punktów, dzieli zaledwie 25 punktów. Na koniec sesji indeks DAX wzrósł o 0,37 proc. do 18 498 punktów.
Wielu obserwatorów rynku spodziewa się wkrótce nowego startu, ponieważ rekordowy poziom jest bardzo atrakcyjny dla inwestorów. Indeks wiodący pokonał już po drodze wszelki opór techniczny. Jednak tzw. sezonowość jest nieco niekorzystna, gdyż ceny zwykle znajdują się pod presją od chwili obecnej do końca maja.
Dobra passa dla DAX wynikała częściowo z sezonu sprawozdawczego – szczególnie pozytywny wpływ miał dwucyfrowy wzrost cen w Siemens Energy – ale także z polityki pieniężnej. Do niedawno ożywionych nadziei na rychłe obniżki stóp procentowych w USA dołączyły dziś pozytywne sygnały ze Skandynawii. W ślad za Szwajcarią w marcu Szwecja obniżyła stopy procentowe po raz pierwszy od ośmiu lat o 0,25 punktu procentowego do 3,75 procent. Wzbudziło to nadzieje inwestorów na niższe stopy procentowe w strefie euro od czerwca.
Euro wykazało niewielkie zmiany w handlu na rynku Forex: późnym wieczorem cena wspólnej waluty europejskiej wynosiła 1,0745 USD. Na rynku złota również panuje niewielki ruch: cena uncji złota jest obecnie niższa o 0,2% i wynosi 2311 dolarów.
Ceny ropy naftowej znacznie wzrosły po osiągnięciu najniższego poziomu od dwóch miesięcy. Początkowo na ceny wpływała zapowiedź irańskiego ministra ropy Javada Ochi, że kraj ten chce w tym roku znacznie zwiększyć wydobycie ropy. Następnie spadek zapasów ropy w USA w zeszłym tygodniu ponownie wsparł ceny. Zapasy ropy naftowej spadły w porównaniu z poprzednim tygodniem o 1,4 mln baryłek do 459,5 mln baryłek (159 litrów). Wieczorem cena baryłki ropy Brent z Morza Północnego osiągnęła poziom 83,70 dolarów, o 0,75 proc. więcej niż poprzedniej nocy. Od wczoraj na ceny ropy wpływają także walki w Rafah w Strefie Gazy.
W Nowym Jorku akcje Tesli spadły. Według poinformowanych źródeł amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) bada również kwestię, czy producent samochodów elektrycznych w swoim dochodzeniu w sprawie autopilota Tesli naruszył przepisy dotyczące rynku kapitałowego. Kluczowym pytaniem jest, czy Tesla wprowadziła w błąd klientów i inwestorów informacjami o systemach wspomagania kierowcy Autopilot i Full Self-Driving (FSD), powiedziały agencji prasowej Reuters dwie osoby zaznajomione z tym procesem.
W fabryce w Grünheide w związku z protestami przeciwko planowanej rozbudowie fabryki jutro będą pracować z domu wyłącznie pracownicy Tesli. Producent samochodów elektrycznych potwierdził także, że dzień wolny po Dniu Powstania został już ogłoszony dla jego pracowników w styczniu.
Na Nasdaq uwaga ponownie skupiła się na Intelu i Qualcommie. Niedawno okazało się, że rząd USA blokuje także chińskiej grupie Huawei dostęp do starych chipów dwóch amerykańskich firm produkujących półprzewodniki. Bloomberg News podał, że cofnięto odpowiednie zezwolenia na ekstradycję. Intel jest obecnie ostrożniejszy w swoich prognozach sprzedaży na bieżący drugi kwartał.
Akcje Boeinga pozostały dodatnie, choć seria wpadek u producenta samolotów nie kończy się. Teraz samolot należący do firmy logistycznej FedEx został zmuszony do lądowania na kadłubie samolotu na lotnisku w Stambule. Turecka Korporacja Radia i Telewizji podała, że przyczyną był problem z konstrukcją maszyny. Maszyną był Boeing 763. Nikt nie odniósł obrażeń.
W DAX największymi zwycięzcami cen były akcje Siemens Energy, których wzrost wyniósł ponad dwanaście procent. Inwestorzy są zadowoleni ze wzrostu prognoz sprzedaży: w bieżącym roku grupa technologii energetycznych spodziewa się teraz wzrostu przychodów o dziesięć do dwunastu procent zamiast dotychczasowych trzech do siedmiu procent, co stanowi różnicę w miliardach.
Akcje Freseniusa wzrosły o 1 proc. Wczoraj wieczorem grupa farmaceutyczna podniosła swoje prognozy całoroczne. Obecnie oczekuje się organicznego wzrostu sprzedaży grupy w wysokości od czterech do siedmiu procent w 2024 r., w porównaniu z poprzednimi trzema do sześciu procent. Zyski skorygowane walutowo przed oczekiwaniami odsetkowymi i podatkowymi (EBIT) są obecnie wyższe.
BMW było jedną z najsłabszych akcji indeksu DAX ze stratą ponad trzech procent. W pierwszym kwartale monachijski producent samochodów zarobił prawie trzy miliardy euro, czyli o 19,4 procent mniej niż w tym samym kwartale poprzedniego roku. Marża zysku w handlu samochodami wyniosła 8,8 proc., o 3,3 punktu procentowego mniej niż w roku poprzednim.
Infineon potwierdził pierwszą redukcję zatrudnienia w ramach ogłoszonego programu oszczędnościowego. W Ratyzbonie stracone zostaną setki miejsc pracy. Jeszcze wczoraj producent chipów obniżył prognozę na bieżący rok po słabych danych.
Grupa DAX Continental spadła w pierwszym kwartale na minusie z powodu rozczarowujących wydarzeń w jej dziale zaopatrzenia branży motoryzacyjnej. Efektem końcowym była strata netto w wysokości 53 milionów euro. Rok wcześniej Conte zarobił 382 mln euro.
Na indeksie MDAX firma SMA Solar oferowała czerwoną latarnię z ponad sześcioprocentową zniżką. Producent technologii fotowoltaicznej na początku roku zaobserwował niższe zyski ze względu na wyższe koszty i mniej korzystny asortyment produktów. Wynik netto spadł o 44,9 proc. do 28,5 mln euro.
Zupełnie inny obraz wyłonił się wraz z udziałem Jenoptika. Przy wzroście o ponad jedenaście procent był to najwyższy wynik MDAX. Dobre dane biznesowe na początku roku nastrajają pozytywnie. Ekspert Baader Bank, Peter Rotteneicher, mówił o zaskakująco wysokiej rentowności operacyjnej.
Z danych wynika, że akcje Pumy i Knorr-Bremse również odnotowały wzrosty cen. Zysk netto producenta artykułów sportowych spadł w pierwszym kwartale o jedną czwartą do 87 mln euro ze względu na niekorzystne skutki walutowe. Jednak dostawca kolei i samochodów ciężarowych odnotował wzrost sprzedaży i zysków.
Akcje Auto1 wywołały fajerwerki wśród akcji SDAX. Akcje dealera samochodów używanych wzrosły o 26 procent. Auto1 spodziewa się obecnie skorygowanych wyników operacyjnych (Ebitda) w tym roku na poziomie od 20 do 40 milionów euro, po wcześniejszym prognozowaniu jedynie operacyjnego czarnego zera.
Wejście Borussii Dortmund do finału Ligi Mistrzów wnosi do kasy klubu piłkarskiego dodatkowe miliony i właśnie to świętują inwestorzy: akcje BVB po raz pierwszy od października 2023 roku przekraczają granicę 4,00 euro.
Jednym z największych spadków na SDAX była Compugroup. Po szczególnym boomie w zeszłym roku, spółka z branży technologii medycznych odnotowała w pierwszym kwartale 2024 r. sprzedaż niższą o 2%. Skorygowany wynik operacyjny wzrósł w pierwszym kwartale o jeden procent do 61 mln euro. W ciągu całego roku Compugroup nadal planuje organiczny wzrost sprzedaży na poziomie od czterech do sześciu procent i osiąga wyniki operacyjne na poziomie od 270 do 310 milionów euro. Prezes spółki Michael Rauch powiedział, że podstawą tych oczekiwań jest zaawansowana cyfryzacja systemu ochrony zdrowia. Na początku roku w Niemczech wydano 113 mln recept elektronicznych.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Ile dzisiaj kosztuje litr oleju opałowego?
Berlin. Ceny oleju opałowego w ostatnim czasie spadają. Czy ten trend utrzyma się również dzisiaj (8 maja)? Aktualne ceny w skrócie.
Dobra wiadomość dla konsumentów korzystających z oleju opałowego: Średnia Ceny oleju opałowego W Niemczech ostatnio znacząco spadła i osiągnęła najniższy poziom od początku roku. Czy ten trend będzie kontynuowany? W naszym zestawieniu przedstawiono aktualne ceny oleju opałowego na dzień dzisiejszy (8 maja).
Ceny oleju opałowego w dniu 8 maja: Aktualne ceny za litr na dzień dzisiejszy
W zależności od dostawcy ceny oleju opałowego mogą się nieznacznie różnić. Istnieją również różne rodzaje oleju opałowego – za olej premium trzeba zapłacić więcej niż za wersję standardową. Istnieją jednak średnie wartości, które konsumenci powinni znać, aby porównać. Tabela pokazuje ceny na litr Różni usługodawcy i portale porównawcze. Ale to samo dotyczy tutaj: ceny oleju opałowego zmieniają się regularnie. Codziennie aktualizujemy harmonogram.
Tucson | esyolej | |
Ceny oleju opałowego od 2 maja | 1,02 euro | 0,99 euro |
Ceny oleju opałowego na dzień 3 maja | 1,02 euro | 0,98 euro |
Ceny oleju opałowego na dzień 6 maja | 1,01 euro | 0,98 euro |
Ceny oleju opałowego na dzień 7 maja | 1,01 euro | 0,98 euro |
Ceny oleju opałowego na dzień 8 maja | 1,01 euro | 0,98 euro |
nadaje się do: Ceny oleju opałowego do 3 maja
Po dużym skoku cen – od początku kwietnia średnie ceny oleju opałowego w Niemczech spadły o około osiem centów za litr – poziom cen utrzymuje się obecnie na stabilnym poziomie. Ani Texon, ani Easy Oil nie odnotowały w środę znaczącej różnicy w porównaniu do dnia poprzedniego. Staje się to jednak jasne, gdy spojrzymy w przyszłość na rok 2023: dokładnie rok temu litr oleju opałowego był dostępny za około dziesięć centów taniej.
Przeczytaj także: Ceny oleju opałowego 2024 – znawcy branży podają pierwszą prognozę
Ceny oleju opałowego w Niemczech: rankingi ekspertów – kto powinien zareagować
Klaus Bergmann powiedział w swoim przemówieniu: „Ceny oleju opałowego zaczęły dziś ponownie rosnąć po cudownym spadku trwającym prawie miesiąc i podążają za wytycznymi światowych giełd”. Skomentuj „Easywell”. Dlatego ekspert radzi konsumentom: „Jeśli chcesz bezpieczeństwa, kupuj natychmiast”.
projekt | cena |
amerykańska ropa naftowa | 77,52 dolarów za baryłkę |
Ropa z Morza Północnego | 82,27 dolarów za baryłkę |
Olej napędowy (olej napędowy) | 744,00 USD za tonę |
1 euro | = 1,07 dolara |
Dane pochodzą z HeizOel24 (stan na 8 maja 2024 r.)
Ceny oleju opałowego w skrócie: prognoza i rozwój – na to warto już teraz zwrócić uwagę
Przewidywanie cen paliw grzewczych jest trudne – zwłaszcza, że trudno jest obliczyć międzynarodowe kryzysy i czynniki cenowe. Orientacją są ceny oleju opałowego w ostatnich miesiącach i latach. Olej opałowy jest zwykle droższy w chłodniejszych miesiącach, ponieważ jest wtedy duże zapotrzebowanie. Wiosną i latem dostępne są tanie oferty dla konsumentów z ogrzewaniem olejowym. W poniższej tabeli mamy średnie Ceny oleju opałowego W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy.
data | Ceny oleju opałowego za litr |
2023 | |
15 lutego | 1,05 euro |
15 Marca | 0,98 euro |
15 kwietnia | 0,97 euro |
15 maja | 0,87 euro |
15 czerwca | 0,89 euro |
15 lipca | 0,91 euro |
15 sierpnia | 1,05 euro |
15 września | 1,15 euro |
15 października | 1,15 euro |
15 listopada | 1,09 euro |
15 grudnia | 1,05 euro |
2024 | |
15 stycznia | 1,02 euro |
15 lutego | 1,05 euro |
15 Marca | 1,01 euro |
15 kwietnia | 1,04 euro |
Oprócz czasu zamówienia ważną rolę odgrywa również dostawca. Wielu właścicieli domów i… gospodarz Zapytaj swojego stałego agenta – często powodem jest bliskość domu. Ale porównanie jest opłacalne, zwłaszcza w czasach niestabilnych cen energii. Pomocne mogą być porównywarki takie jak „esyoil”. Najtańsza oferta jest ustalana na podstawie informacji takich jak kod pocztowy i zamawiana ilość. Oprócz kosztów oleju opałowego należy zawsze zwracać uwagę na potencjalne koszty dodatkowe, takie jak stała cena za kilometr.
Najczęściej zadawane pytania dotyczące cen oleju opałowego
Jakie czynniki wpływają na cenę oleju opałowego?
Na ceny oleju opałowego wpływają różne czynniki – są to m.in.:
- Światowe ceny ropy naftowej
- Współczynnik konwersji
- Podaż i popyt
- Warunki pogodowe, takie jak upał
- Wydarzenia polityczne, takie jak konflikt na Ukrainie
Dlaczego ceny oleju opałowego się zmieniają?
Ceny oleju opałowego mogą ulegać znacznym wahaniom – także dlatego, że są ściśle powiązane z cenami ropy naftowej na rynkach międzynarodowych. Na te z kolei duży wpływ mogą mieć wydarzenia globalne, takie jak niestabilność polityczna, warunki pogodowe, zmiany w polityce finansowej i zmiany popytu.
Jak obniżyć koszty ogrzewania?
Opcji jest kilka – m.in.:
- Poprawa efektywności energetycznej domu – na przykład poprzez izolację
- Używaj energooszczędnych urządzeń i lamp
- Regularna konserwacja systemu grzewczego
- Świadome obchodzenie się z temperaturą pokojową
Kiedy najlepiej zamówić olej opałowy?
Generalnie latem ceny oleju opałowego są często niższe. W tych miesiącach zapotrzebowanie jest zwykle niższe niż zimą. Należy jednak pamiętać, że na tę ogólną tendencję mogą mieć wpływ inne czynniki, takie jak wydarzenia geopolityczne lub zmiany w wydobyciu ropy naftowej.
Gdzie mogę znaleźć aktualną cenę oleju opałowego?
Aktualne ceny oleju opałowego można znaleźć na różnych portalach porównywalnych. Informacji mogą także udzielić lokalni sprzedawcy oleju opałowego. Uwaga: Informacje są zawsze aktualne i mogą ulec zmianie.
Czy zamawianie większych ilości oleju opałowego ma sens?
Hurtowy zakup oleju opałowego może często skutkować niższą ceną. Ponieważ wielu dostawców oferuje zniżki ilościowe. Należy jednak wziąć pod uwagę również pojemność magazynu i zużycie.
Jak wahania kursów walut wpływają na ceny oleju opałowego?
Ponieważ na rynku światowym ropa naftowa jest generalnie sprzedawana w dolarach amerykańskich, wahania kursów walut mogą mieć wpływ na ceny oleju opałowego. Dla odbiorców oleju opałowego oznacza to: jeśli euro umocni się w stosunku do dolara amerykańskiego, może to spowodować, że olej opałowy stanie się tańszy dla konsumentów w strefie euro – i odwrotnie.
Jak uchronić się przed rosnącymi cenami oleju opałowego?
Niektórzy sprzedawcy detaliczni oleju opałowego oferują umowy, w ramach których konsumenci mogą zgodzić się na stałą cenę za określoną ilość dostawy w określonym terminie. Może to uchronić przed przyszłymi podwyżkami cen, ale niesie także ryzyko konieczności płacenia wyższej kwoty, jeśli ceny oleju opałowego ponownie spadną. Ponadto wydajne systemy grzewcze i dobra izolacja mogą zmniejszyć zużycie, a tym samym koszty paliwa.
Jak przydatne są internetowe porównywarki cen oleju opałowego?
Porównania cen oleju opałowego online mogą być bardzo przydatne, ponieważ pozwalają uzyskać przegląd aktualnych cen u różnych dostawców. Pozwalają znaleźć najtańszą ofertę i sprawdzić, czy ceny w danym regionie odpowiadają ogólnej tendencji rynkowej. Jednak oprócz ceny należy wziąć pod uwagę także jakość oleju opałowego i niezawodność dostawcy. Czasami mogą wystąpić dodatkowe koszty, takie jak opłaty za dostawę, które nie zawsze są wliczone w pierwotną cenę.
Na co powinniśmy zwrócić uwagę zamawiając olej opałowy?
Klienci oleju opałowego powinni przy składaniu zamówienia wziąć pod uwagę kilka punktów, a mianowicie:
- Aktualne ceny oleju opałowego i możliwe zmiany cen
- Oczekiwane zużycie i pojemność magazynowania
- Jakość oleju opałowego Jakość oleju opałowego – musi spełniać wymagania systemu grzewczego
- Mogą obowiązywać dodatkowe koszty, takie jak dodatkowe opłaty za dostawę.
- Dostawca musi mieć dobrą reputację, a proces dostawy musi przebiegać sprawnie – ważne jest dobre przygotowanie
Jak cena dwutlenku węgla wpływa na ceny oleju opałowego?
Cena certyfikatów CO2 jest istotnym czynnikiem wpływającym na cenę paliw kopalnych – w tym oleju opałowego. Jeśli przedsiębiorstwa muszą płacić za emisję dwutlenku węgla, prowadzi to do wyższych kosztów produkcji i dostawy oleju opałowego. Firmy zazwyczaj przerzucają te dodatkowe koszty na konsumentów. Dlatego też wzrost cen dwutlenku węgla może skutkować także wzrostem cen oleju opałowego dla właścicieli domów. Alternatywą mogą być ekonomiczne systemy grzewcze lub systemy całkowicie odnawialne, takie jak pompa ciepła.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Dzień Giełdy Środa, 8 maja 2024 r
Czerpanie zysków frustruje ich Rynki w Azji. Inwestorzy trzymają Szukaj nowych sygnałówczas i zakres Możliwe obniżki stóp procentowych przez Rezerwę Federalną USA można określić.
„Moment obniżki stóp procentowych w USA będzie miał znaczący wpływ na japońskie akcje” – powiedział Masahiro Ichikawa z Sumitomo Mitsui DS Asset Management. Jeśli inflacja w USA uspokoi się, a obniżki stóp procentowych staną się bardziej prawdopodobne, japońskie akcje pójdą w ślad za Wall Street. „Myślę, że jest bardzo prawdopodobne, że… Nikki „Do końca roku ponownie zbliży się do poziomu 39 000 lub 40 000”.
Na początku roku indeks utrzymywał się na jednym poziomie Najwyższy wynik w historii wynoszący 41 087 punktów Wzrosła, a następnie znacząco spadła w kwietniu. W Tokio szerszy indeks Nikkei, obejmujący 225 akcji, spadł o 1,4 proc. do 38 303,39 pkt. Topix Notowany o 1,2 proc. niżej 2712,70 punktów. Akcje spółki-matki Uniqlo Fast Retailing straciły 2,4 proc. Nintendo straciło 4,4 procent po tym, jak producent gier dostępnych po godzinach stwierdził, że spodziewa się spadku zysków operacyjnych w tym roku.
the Firma produkująca samochody Toyota Motor Indeks spadł o 1,6 procent, ponieważ inwestorzy czekali dziś na publikację danych finansowych za 2024 rok. the Gigantyczny chip Tokyo Electron I Producent testów chipowych Advantest Każdy stracił około jednego procenta.
the Giełda Papierów Wartościowych w Szanghaju Spadł o 0,2 proc. do 3140,78 pkt. Indeks najważniejszych spółek w Szanghaju i Shenzhen spadł o 0,4 proc. do 3643,40 pkt. W azjatyckim handlu walutami dolar wzrósł o 0,3 procent do 155,15 jenów i nieznacznie wzrósł do 7,2244 juanów. W porównaniu do waluty szwajcarskiej wzrosła ona nieznacznie do 0,9088 franka. W tym samym czasie euro spadło o 0,1 procent do 1,0739 dolara i nieznacznie wzrosło do 0,9763 franka. Funt szterling osiągnął poziom 1,2488 dolara.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
-
Tech3 lata ago
Te oferty Apple nadal istnieją
-
Top News2 lata ago
Najlepsze strategie i wskazówki dotyczące zakładów na NBA
-
Tech3 lata ago
Kup PS5: Expert bez nowych konsol – kiedy nadejdą dostawy?
-
Tech3 lata ago
Windows 11 dla programistów: aplikacje na Androida, zestaw gier i pakiet Windows SDK
-
Economy3 lata ago
Huobi Global rozpoczął kampanię zerowej opłaty dla użytkowników kart bankowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym i Wielkiej Brytanii
-
entertainment3 lata ago
Dieter Bohlen ogłosił nową pracę w telewizji – to zaskakujące
-
entertainment3 lata ago
„Helene Fischer Show”: Nagłe zakończenie bożonarodzeniowego show – ostre słowa ZDF
-
Tech4 miesiące ago
Ubóstwo CO2 może ujawnić łatwość życia – Wissenschaft.de