Economy
Kolejny bankrut w Monachium – gigant centrum miasta teraz dotknięty
Po Cigna Holding Company upadają najważniejsze oddziały nieruchomościowe w imperium austriackiego Rene Benko. Ma to konsekwencje dla najlepszych nieruchomości w centrum Monachium.
Kiedy pod koniec listopada Cigna Holding, matka imperium Banco, popadła w postępowanie upadłościowe, złe wieści nie ustały. Teraz jej najważniejsze spółki zależne z branży nieruchomości, Cigna Prime i Cigna Development, przeżywają cios – z nieprzewidzianymi dotychczas konsekwencjami. Połączona ze sobą struktura instytucjonalna obejmująca setki firm i inwestycji utrudnia ocenę szkód, jakie trzęsienie ziemi spowoduje w Cesarstwie Austriackim. Ale teraz jest już co najwyżej jasne: będzie ogromny. Pozostaje pytanie: co można jeszcze naprawić? Sytuacja jest niepokojąca, gdyż jednostki nieruchomościowe, a co za tym idzie najważniejsze części holdingu, są obecnie niewypłacalne. Sama Signa Prime posiada aktywa o wartości 20,4 miliarda euro. W czwartek prokurator złożył w Sądzie Handlowym w Wiedniu wniosek o wszczęcie postępowania restrukturyzacyjnego w sprawie samorządu – poinformowała spółka. Development Selection AG pójdzie w piątek w ich ślady.
Nadchodzące upadłości Banco: obejmują aktywa o wartości 20,4 miliarda euro
Cigna Prime łączy funkcje chipsetu w najlepszych lokalizacjach i dlatego jest sercem imperium Benco. Development AG inwestuje w projekty poza najlepszymi lokalizacjami, takimi jak kompleks biurowy Up w Berlinie, ale posiada także imponujący portfel domów. „Mimo znacznych wysiłków podejmowanych w ostatnich tygodniach nie udało się odpowiednio zabezpieczyć płynności niezbędnej do pozasądowej restrukturyzacji” – czytamy w komunikacie Cigny. Erhard Grossnig, dyrektor generalny spółek zależnych Cigna, powiedział, że ważne jest znalezienie rozwiązań długoterminowych. Biorąc pod uwagę jakość nieruchomości, Cigna jest optymistą.
W końcu KaDeWe w Berlinie, Elbtower w Hamburgu i Oberpollinger w Monachium to domy w najlepszych lokalizacjach. Stolica stanu boleśnie odczuła, co to oznacza: puste działki, wstrzymane prace i opuszczone place budowy od miesięcy naznaczyły krajobraz miasta. Na przykład na dworcu głównym, gdzie przestał działać zabytkowy dom towarowy Hertie. W opuszczonym betonowym budynku Karstadt przy Schützenstrasse lub w tradycyjnym domu Kaut-Bullingera. Podobnie jak w starej akademii, tam już nic się nie działo. Ruiny budynku pośrodku deptaka!
Burmistrz Dieter Reiter po bankructwie Banko: „Bardzo gorzki”
Burmistrz Dieter Reiter (SPD) określił wiadomość o upadłości jako „niezwykle gorzką”. „Nigdy nie wyobrażaliśmy sobie, że jako miasto możemy mieć problem ze starą akademią” – powiedział niedawno. „Luksusowa nieruchomość w sercu naszego miasta, obecnie zagrożona pustostanem, sprawia, że serce krwawi”. Tym bardziej, że władze miasta mają związane ręce: do 2013 roku nieruchomość była własnością Wolnego Państwa – nawet ówczesnego i obecnego Ministra Finansów. Minister Markus Söder (CSU) opuścił akademię i udał się do Cigna. Cena: 230 milionów euro. Nieruchomość należy do niewypłacalnej spółki Prime Selection, a do realizacji transakcji powołano spółkę Alte Akademie Immobilien GmbH. Odkąd budowa została wstrzymana pod koniec listopada, omawiano dalsze wydarzenia z najlepszymi nieruchomościami w całym mieście. Wzywa się Wolne Państwo do wcześniejszego zakończenia 65-letniej umowy dzierżawy budynku.
Były urzędnik ds. planowania miejskiego Christian Thalgott zasugerował, że projektem wystawy mogłyby zająć się rodziny o silnej sytuacji finansowej, takie jak Schörghubers czy Inselkammers. Czy są może jakieś rozmowy w tle? Zapytane o to Free State nie chciało komentować tej sprawy. Ministerstwo Budownictwa wyjaśnia jedynie: „Postępowanie upadłościowe Signa Prime Selection AG nie ma wpływu na umowę najmu Alte Akademie, która została zawarta ze spółką projektową”. To nie jest niewypłacalność. Oraz: „W przypadku ogłoszenia upadłości przez kontrahenta Wolnego Państwa, Rząd Stanowy będzie chronił wszystkie odpowiednie prawa Wolnego Państwa, do których jest on uprawniony, biorąc pod uwagę zasadę efektywności ekonomicznej”.
Bankructwo uderza w Monachium – co teraz dzieje się z Oberbollingerem?
To krok, który może być tylko kwestią czasu. Bo spodziewanych jest więcej bankructw. Dyrektor Cigna Holding wyjaśnił to na zgromadzeniu wierzycieli w Wiedniu w zeszłym tygodniu: „Opracowano plan eksploatacji, który ma przyspieszyć sprzedaż inwestycji i aktywów”. Holding ma przekazać swój najbardziej prestiżowy pakiet akcji: ten w Chrysler Building w Nowym Jorku. Cigna musi także polegać na silnych finansowo partnerach biznesowych w luksusowym domu towarowym Oberpollinger w Monachium: 51 procent przedsiębiorstwa należy do tajskiej firmy rodzinnej, będącej centralną grupą miliardera Tosa Chirathivata. Eksperci branżowi zakładają, że obejmie mniejszościowy pakiet akcji Signy. To byłby dobry znak na przyszłość domu. Perspektywy Galerii Karstadt Kaufhof (GKK) z 92 oddziałami są jednak ponure.
Odpowiedzialną spółką jest Signa Retail Selection AG z siedzibą w Szwajcarii, która wystąpiła już o ochronę wierzycieli w celu uporządkowanej likwidacji swojej działalności, co oznaczałoby sprzedaż GKK. Spółka Prime, która jest obecnie niewypłacalna, jest zainteresowana nieruchomościami o wartości 20,4 mld euro. Jak wynika z raportu rocznego za 2022 rok, Cigna Prime na koniec poprzedniego roku miała zobowiązania na kwotę ok. 10,8 mld euro. Straty wyniosły miliard euro. Po silnym wzroście w fazie niskich stóp procentowych, sieć firmowa budowana przez Benko na przestrzeni 30 lat, podobnie jak cała branża nieruchomości, cierpi z powodu rosnących kosztów budowy, cen energii i stóp procentowych. Ponadto istniejąca działalność detaliczna znajduje się pod presją. Sytuacja w Signa ostatnio gwałtownie się pogorszyła: na koniec 2022 r. czerwone wartości akcji spółki nadal wynosiły nieco poniżej dwóch miliardów euro. Dziewięć miesięcy później góra zadłużenia wzrosła do pięciu miliardów euro.
Banco jedzie do Barcelony na zakupy
Skutek: stopniowo coraz więcej córek podąża za swoimi matkami ku bankructwu. Historia sukcesu Benko rozpoczęła się w Innsbrucku w 1995 roku od adaptacji luksusowego poddasza. Upadek imperium bardziej dotyka jego partnerów niż samego 46-latka, którego nazwisko w 2019 roku po raz pierwszy znalazło się na liście najbogatszych ludzi świata magazynu „Forbes”. Szacunkowy majątek: 4,6 miliarda euro. Zabezpieczenie środków dzięki „Fundacji Rodziny Prywatnego Banco”. Choć 13 800 pracowników Galerii boi się o swoją przyszłość, a w miastach z każdym dniem pojawia się coraz więcej wakatów, Austriak nadal wydaje się czuć całkiem spokojnie. Tuż przed świętami Bożego Narodzenia wybrał się na zakupy do Barcelony – oczywiście prywatnym samolotem.
Więcej nowości znajdziesz w naszej nowej aplikacji tz, teraz z ulepszonym wyglądem i większą liczbą funkcji dostosowywania. Pobierz bezpośrednioTutaj znajdziesz więcej informacji. Czy jesteś zagorzałym użytkownikiem WhatsApp? Również tam tz.de/muenchen będzie Cię na bieżąco informować za pośrednictwem nowego kanału Whatsapp. Tutaj Przechodzimy bezpośrednio do kanału.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy
Aura, marka elektryczna należąca do Great Wall Motors, wykazuje się odwagą. Nowy hatchback sedan 07 charakteryzuje się doskonałym designem, ale jedno jest pewne: ludzie będą go szukać.
Po roku obecności na rynku niemieckim wyniki na przykład chińskiej marki elektrycznej Ora były słodko-kwaśne. Startup z Great Wall Motors (GWM) chciał nam sprzedać 6000 sztuk małego Funky Cat – ostatecznie liczba ta osiągnęła 4579, częściowo dzięki hojnemu wsparciu w postaci atrakcyjnych cen wynajmu rozpoczynających się od 149 euro miesięcznie. „Jako zupełnie nowy gracz możemy cieszyć się z wyniku” – mówi Johannes Brandenburger, dyrektor zarządzający Ora.
Obecny kotek nazywa się teraz GWM Ora 03 i ma teraz większego rodzeństwa, GWM Ora 07. Odważnie stylizowany hatchback sedan oparty na czterodrzwiowym coupe. Ora 07 jeździ na ulicach Chin od dwóch lat, trafi do nas w czerwcu i ma zdobyć punkty w segmencie D w starciu z takimi rywalami jak Hyundai Ioniq 6. Chińczyk 4,87 m to prawie tyle samo długości co Koreańczyk co do milimetra, a zatem jest znacznie większy niż 03. Jednak oba mają wspólną skalowalną platformę elektryczną LEMON, na której oparty jest nowy E-Mini.
Drzwi bezramowe – odważne
Cztery drzwi Ory 07 są bezramowe, co jest dość odważne jak na samochód elektryczny, ponieważ słychać każdy kamyk w nadkolu. Panoramiczny szklany dach XXL w najwyższym modelu rozciąga się nad głowami pasażerów i rozciąga się od słupka A do słupka C. Po naciśnięciu przycisku otwiera się niewielka osłona w zaokrąglonej tylnej części, pod którą musi znajdować się bagaż być starannie załadowany. Mówi się, że współczynnik oporu powietrza wynosi dobre 0,27, co powinno mieć wpływ na zasięg elektryczny.
Ora 07 przybywa do Niemiec z trzema liniami wyposażenia i dwoma rozmiarami akumulatorów. Zarówno podstawowa wersja Pure, jak i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh, co zapewnia znaczne korzyści kosztowe w produkcji, między innymi dlatego, że nie wykorzystuje drogiego kobaltu. Zasięg powinien wynosić 440 km.
Najlepszym rozwiązaniem będzie Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM, napędzie na wszystkie koła, elektrycznie wysuwanym tylnym spojlerze i akumulatorze NMC o pojemności 83 kWh, który na jednym ładowaniu powinien wystarczyć na przejechanie do 520 kilometrów.
Stosunkowo powolne ładowanie
Stosunkowo powolna moc ładowania wynosząca zaledwie 87 kilowatów nie jest już najnowocześniejsza. Przywrócenie poziomu naładowania dużej baterii z 10 do 80 procent przy użyciu ładowarki prądu stałego zajmuje około trzech kwadransów. Inni mogą to zrobić znacznie szybciej. W naszym kraju – w przeciwieństwie do Chin – szczególnie prędkość ładowania jest ważnym kryterium zakupu, i to nie tylko dla częstych kierowców. Dlatego należy zwiększyć prędkość wysyłki w przypadku modeli przeznaczonych na Europę. CATL dostarcza także akumulatory, a wszystkie przyszłe modele elektryczne firmy Great Wall Motors będą otrzymywać akumulatory od firmy SVolt, w której firma samochodowa ma 40 proc.
Tak otwarta i elegancka jak Ora 07 na zewnątrz, jest także wewnątrz. Dominuje w nim pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, a nad nią znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości. Całe wnętrze wyłożone jest wegańską skórą, a wszystko sprawia wrażenie elegancko spasowanego i dobrej jakości. Drzwi zamykają się płynnie, podczas jazdy nie słychać żadnych skrzypień ani stuków.
Ogólnie rzecz biorąc, Ora 07 porusza się wyjątkowo cicho, nawet przy wyższych prędkościach. Dzięki dużemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,87 m długie nogi można łatwo schować na wszystkich siedzeniach, a ogromny szklany dach nadaje wnętrzu przewiewnej lekkości. Biorąc pod uwagę wygląd coupe, przestrzeń nad głowami na tylnych siedzeniach jest ograniczona.
Nieskończona moc
W standardzie dostępnych jest już wiele asystentów cyfrowych, takich jak asystent parkowania z kamerą 360 stopni. W przyszłości możliwe będzie zdalne parkowanie Ory 07 za pomocą aplikacji. Nie ma powodu, aby krytykować tu i teraz. Jednak GT, którym jeździliśmy, miało nieskończoną moc. Naciśnięcie czerwonego przycisku na kierownicy aktywuje tryb Power+. Następnie 2,2-tonowy SUV leci całkowicie nieważki do 100 km/h w 4,5 sekundy, napędzany momentem obrotowym 680 Nm.
Ora 07 może nie tylko zapewnić potężną moc, ale może także wypuścić ją na drogę z zaskakującą pewnością. Chociaż osiągi nie były najwyższe w specyfikacji, Chińczykom udało się osiągnąć bardzo akceptowalną równowagę między komfortem a sportowymi osiągami. Jak na markę z tak małym doświadczeniem (Ora powstała dopiero w 2016 roku) to szokująco dobry wynik. Samochód reaguje dość przewidywalnie nawet pod ciśnieniem, a elektryczne sterowanie jest przyjemnie realistyczne.
W przypadku wersji europejskiej był bliski kontakt z oddziałem w Monachium i odbyło się kilka kilometrów jazd próbnych po niemieckich drogach. Docelowo oprogramowaniu dano maksymalną swobodę, aby asystenci jazdy nie tłumili od razu pełnej przyjemności z jazdy w lekko sportowym tempie.
To, ilu niemieckich klientów zdecyduje się na tego dość dziwnego jokera, zależy również od ceny. Ora spodziewa się ceny około 43 000 euro za model podstawowy i około 50 000 euro za GT.
GWM Ora 07 – dane techniczne
czterodrzwiowy elektryczny hatchback sedan; Długość: 4,87 m, Szerokość: 1,86 m (szerokość z lusterkami zewnętrznymi: brak), Wysokość: 1,50 m, Rozstaw osi: 2,87 m, Pojemność bagażnika: 333 -1045 l
Aura 07 Czysta
Moc 150 kW/204 KM, maksymalny moment obrotowy 340 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na przednie koła, akumulator litowo-jonowo-fosforanowy (LFP) o pojemności 64 kWh, 0-100 km/h: 8,2 sekundy, Vmax: 170 km/h , łączny pobór mocy: 16,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 440 km (WLTP), cena: od ok. 43 000 euro
Aura 07 GT
Moc 300 kW/408 KM, maksymalny moment obrotowy 680 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na wszystkie koła, trójskładnikowy akumulator litowy (NMC) 83 kWh, 0-100 km/h: 4,5 sekundy, Vmax: 180 km/h, w cyklu mieszanym zużycie energii: 17,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 520 km (WLTP), cena: od około 50 000 €
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Gorlice: Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlic
Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlitz
Po raz pierwszy w Görlitz mieszka ponad 5 tysięcy obywateli Polski Unii Europejskiej. Stanowią największą zagraniczną grupę w mieście. Ich fuzja następuje po cichu.
Po raz pierwszy w Görlitz mieszka ponad 5 tysięcy polskich obywateli Unii Europejskiej. Tak wynika z aktualnych danych Urzędu Spisowego w Gorlicach. W marcu tego roku w Görlitz zarejestrowało się 5021 obywateli UE z sąsiedniego kraju. Miasto ostatni raz informowało o liczbie obcokrajowców w Görlitz w grudniu ubiegłego roku, kiedy wynosiła 4966 osób.
Rozwój ten stał się widoczny wraz z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku. O ile w latach 90. Görlitz liczyło nie więcej niż 400 obywateli Polski, o tyle w momencie przystąpienia do UE w mieście mieszkało już 750 Polaków, a w 2013 r. 1700 osób. Największe tempo wzrostu przypadło na lata 2014-2020, kiedy to Polonia w Görlitz przybywała do 500 członków rocznie. W ciągu ostatnich dwóch, trzech lat wzrost spadł o połowę.
Emigracja z Polski lub powrót obywateli polskich bliżej ojczyzny stał się główną przyczyną stabilnego rozwoju populacji w Görlitz. Od marca 2022 r. do marca 2023 r. liczba ludności Görlitz prawie się nie zmieniła. Dwanaście miesięcy temu w mieście mieszkało 56 473 mieszkańców, obecnie jest to 56 466. Wśród nich 8567 posiada paszport zagraniczny, co stanowi około 15 proc. Zjawisko bardzo podobne do tego, które miało miejsce w Görlitz, można zaobserwować we Frankfurcie nad Odrą.
Integracja nie jest spektakularna. Niedawno potwierdziła to Kathrin Groschwald, szefowa agencji pracy w Budziszynie w rozmowie z SZ. Bez polskich pracowników część dużych fabryk, takich jak Birkenstock czy producent opon Borbet, nie byłaby w stanie funkcjonować, ale obywatele polscy mogą znaleźć pracę także w średnich firmach lub zakładach rzemieślniczych, a wielu z nich prowadzi także działalność na własny rachunek. ludzie. Pod względem kulturowym katolicy wśród ludności polskiej również szybko nawiązują kontakty w parafiach Görlitz. Do ubiegłego roku diecezja Goerlitz była jedyną diecezją w Niemczech, która przyjęła członków. Administracja diecezjalna przypisała to także polskiej imigracji.
Ludność polska stanowi największą grupę obcokrajowców w Görlitz. Na drugim miejscu znajdują się mieszkańcy Syrii. Liczba ta przez długi czas spadała, ale w ciągu ostatnich trzech miesięcy ponownie nieznacznie wzrosła do 548. Ruch uchodźców wśród osób przybywających z Afganistanu ponownie się nasila. Podczas gdy dwa lata temu w marcu dwa lata temu w Görlitz mieszkało ich 128, obecnie jest ich 180.
- Tutaj możesz zapisać się na bezpłatny newsletter Görlitz-Niesky.
Do Gorlitz nadal napływają ukraińscy uchodźcy wojenni. Podczas gdy w grudniu było ich 1244, obecnie w Görlitz jest ich 1312. Większość obcokrajowców mieszka na dużych obszarach w stylu wilhelmińskim w centrum i południowej części miasta, a następnie w gotowej do zamieszkania dzielnicy mieszkalnej Königshofen.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.
Naciska
Przypomnienia nie kończą się jednak na czekoladzie. A teraz miało to wpływ na popularną odmianę czekolady Ritter Sport. Stanowi to zagrożenie dla zdrowia.
Kassel – Czekolada cieszy się dużym zainteresowaniem, niezależnie od tego, czy ma służyć jako poprawiacz nastroju, nagroda czy przekąska pomiędzy. Niektórzy lubią chrupiące, inni rozpływające się w ustach. Marka Ritter Sport cieszy się szczególną popularnością wśród miłośników czekolady. Marka stale wprowadza nowe rodzaje swoich produktów. Ale w przypadku jednej grupy należy zachować szczególną ostrożność. Niektóre zmienne mogą stwarzać ryzyko dla zdrowia.
twórca | Alfreda Rittera GmbH |
projekt | Jogurt Ritter Sport z mleczną czekoladą |
Dotyczy daty przydatności do spożycia | 02.03.2025 |
Jednostka opakowania | 100 gramów |
Plastikowe elementy poszczególnych batoników: Znajdują się tam ostrzeżenia dotyczące spożywania czekolady „Ritter Sport”.
Firma Alfred Ritter GmbH wycofała z rynku produkt „Ritter Sport Filled Milk Chocolate” w wersji „jogurtowej” – poinformował na swojej stronie internetowej Federalny Urząd ds. Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności. Grocerieswarning.de wspomniany. Według firmy poszczególne panele mogą zawierać części z tworzywa sztucznego. Z tego powodu konsumenci powinni unikać uszkodzonej czekolady.
Ciała obce, takie jak odłamki plastiku, odłamki szkła lub części metalowe, mogą spowodować poważne obrażenia jamy ustnej i gardła. Skutkiem są często obrażenia wewnętrzne lub krwawienie. Niedawno wycofano z obrotu produkt wędliniarski Kaufland, ponieważ zawierał ciała obce, których spożycie mogło zagrażać życiu.
Problem dotyczył trzech partii jogurtu sportowego Ritter's.
Dla trzech partii zamieszczono ostrzeżenie dotyczące spożycia, preferowane przed 3 lutego 2025 r. Klienci, którzy zakupili produkt, którego dotyczy ten problem, nie powinni go spożywać, lecz powinni zwrócić go do sklepu.
Przypomnienia dotyczące słodyczy nie są rzadkością. Niedawno wszczęto ogólnokrajową akcję wycofywania słodyczy w związku z odkryciem możliwego genetycznie szkodliwego działania słodyczy po ich spożyciu. W zeszłym roku popularne słodycze zostały wycofane ze względu na ryzyko salmonelli.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
-
Tech3 lata ago
Te oferty Apple nadal istnieją
-
Top News2 lata ago
Najlepsze strategie i wskazówki dotyczące zakładów na NBA
-
Tech3 lata ago
Kup PS5: Expert bez nowych konsol – kiedy nadejdą dostawy?
-
Tech3 lata ago
Windows 11 dla programistów: aplikacje na Androida, zestaw gier i pakiet Windows SDK
-
Economy3 lata ago
Huobi Global rozpoczął kampanię zerowej opłaty dla użytkowników kart bankowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym i Wielkiej Brytanii
-
entertainment3 lata ago
Dieter Bohlen ogłosił nową pracę w telewizji – to zaskakujące
-
entertainment3 lata ago
„Helene Fischer Show”: Nagłe zakończenie bożonarodzeniowego show – ostre słowa ZDF
-
Tech4 miesiące ago
Ubóstwo CO2 może ujawnić łatwość życia – Wissenschaft.de