Connect with us

Economy

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Published

on

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Aura, marka elektryczna należąca do Great Wall Motors, wykazuje się odwagą. Nowy hatchback sedan 07 charakteryzuje się doskonałym designem, ale jedno jest pewne: ludzie będą go szukać.

Po roku obecności na rynku niemieckim wyniki na przykład chińskiej marki elektrycznej Ora były słodko-kwaśne. Startup z Great Wall Motors (GWM) chciał nam sprzedać 6000 sztuk małego Funky Cat – ostatecznie liczba ta osiągnęła 4579, częściowo dzięki hojnemu wsparciu w postaci atrakcyjnych cen wynajmu rozpoczynających się od 149 euro miesięcznie. „Jako zupełnie nowy gracz możemy cieszyć się z wyniku” – mówi Johannes Brandenburger, dyrektor zarządzający Ora.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Obecny kotek nazywa się teraz GWM Ora 03 i ma teraz większego rodzeństwa, GWM Ora 07. Odważnie stylizowany hatchback sedan oparty na czterodrzwiowym coupe. Ora 07 jeździ na ulicach Chin od dwóch lat, trafi do nas w czerwcu i ma zdobyć punkty w segmencie D w starciu z takimi rywalami jak Hyundai Ioniq 6. Chińczyk 4,87 m to prawie tyle samo długości co Koreańczyk co do milimetra, a zatem jest znacznie większy niż 03. Jednak oba mają wspólną skalowalną platformę elektryczną LEMON, na której oparty jest nowy E-Mini.

Drzwi bezramowe – odważne

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Cztery drzwi Ory 07 są bezramowe, co jest dość odważne jak na samochód elektryczny, ponieważ słychać każdy kamyk w nadkolu. Panoramiczny szklany dach XXL w najwyższym modelu rozciąga się nad głowami pasażerów i rozciąga się od słupka A do słupka C. Po naciśnięciu przycisku otwiera się niewielka osłona w zaokrąglonej tylnej części, pod którą musi znajdować się bagaż być starannie załadowany. Mówi się, że współczynnik oporu powietrza wynosi dobre 0,27, co powinno mieć wpływ na zasięg elektryczny.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Ora 07 przybywa do Niemiec z trzema liniami wyposażenia i dwoma rozmiarami akumulatorów. Zarówno podstawowa wersja Pure, jak i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh, co zapewnia znaczne korzyści kosztowe w produkcji, między innymi dlatego, że nie wykorzystuje drogiego kobaltu. Zasięg powinien wynosić 440 km.

READ  Wykorzystanie świeżych kiwi do przyciągnięcia pracowników: Jak szwajcarskie firmy walczą z niedoborem wykwalifikowanych pracowników w Polsce

Najlepszym rozwiązaniem będzie Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM, napędzie na wszystkie koła, elektrycznie wysuwanym tylnym spojlerze i akumulatorze NMC o pojemności 83 kWh, który na jednym ładowaniu powinien wystarczyć na przejechanie do 520 kilometrów.

Stosunkowo powolne ładowanie

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

(Zdjęcie: GMW)

Stosunkowo powolna moc ładowania wynosząca zaledwie 87 kilowatów nie jest już najnowocześniejsza. Przywrócenie poziomu naładowania dużej baterii z 10 do 80 procent przy użyciu ładowarki prądu stałego zajmuje około trzech kwadransów. Inni mogą to zrobić znacznie szybciej. W naszym kraju – w przeciwieństwie do Chin – szczególnie prędkość ładowania jest ważnym kryterium zakupu, i to nie tylko dla częstych kierowców. Dlatego należy zwiększyć prędkość wysyłki w przypadku modeli przeznaczonych na Europę. CATL dostarcza także akumulatory, a wszystkie przyszłe modele elektryczne firmy Great Wall Motors będą otrzymywać akumulatory od firmy SVolt, w której firma samochodowa ma 40 proc.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Tak otwarta i elegancka jak Ora 07 na zewnątrz, jest także wewnątrz. Dominuje w nim pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, a nad nią znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości. Całe wnętrze wyłożone jest wegańską skórą, a wszystko sprawia wrażenie elegancko spasowanego i dobrej jakości. Drzwi zamykają się płynnie, podczas jazdy nie słychać żadnych skrzypień ani stuków.

Ogólnie rzecz biorąc, Ora 07 porusza się wyjątkowo cicho, nawet przy wyższych prędkościach. Dzięki dużemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,87 m długie nogi można łatwo schować na wszystkich siedzeniach, a ogromny szklany dach nadaje wnętrzu przewiewnej lekkości. Biorąc pod uwagę wygląd coupe, przestrzeń nad głowami na tylnych siedzeniach jest ograniczona.

READ  Ver.di intensyfikuje strajk ostrzegawczy na lotnisku w Hamburgu | NDR.de - Aktualności

Nieskończona moc

W standardzie dostępnych jest już wiele asystentów cyfrowych, takich jak asystent parkowania z kamerą 360 stopni. W przyszłości możliwe będzie zdalne parkowanie Ory 07 za pomocą aplikacji. Nie ma powodu, aby krytykować tu i teraz. Jednak GT, którym jeździliśmy, miało nieskończoną moc. Naciśnięcie czerwonego przycisku na kierownicy aktywuje tryb Power+. Następnie 2,2-tonowy SUV leci całkowicie nieważki do 100 km/h w 4,5 sekundy, napędzany momentem obrotowym 680 Nm.

Ora 07 może nie tylko zapewnić potężną moc, ale może także wypuścić ją na drogę z zaskakującą pewnością. Chociaż osiągi nie były najwyższe w specyfikacji, Chińczykom udało się osiągnąć bardzo akceptowalną równowagę między komfortem a sportowymi osiągami. Jak na markę z tak małym doświadczeniem (Ora powstała dopiero w 2016 roku) to szokująco dobry wynik. Samochód reaguje dość przewidywalnie nawet pod ciśnieniem, a elektryczne sterowanie jest przyjemnie realistyczne.

W przypadku wersji europejskiej był bliski kontakt z oddziałem w Monachium i odbyło się kilka kilometrów jazd próbnych po niemieckich drogach. Docelowo oprogramowaniu dano maksymalną swobodę, aby asystenci jazdy nie tłumili od razu pełnej przyjemności z jazdy w lekko sportowym tempie.

To, ilu niemieckich klientów zdecyduje się na tego dość dziwnego jokera, zależy również od ceny. Ora spodziewa się ceny około 43 000 euro za model podstawowy i około 50 000 euro za GT.

GWM Ora 07 – dane techniczne

czterodrzwiowy elektryczny hatchback sedan; Długość: 4,87 m, Szerokość: 1,86 m (szerokość z lusterkami zewnętrznymi: brak), Wysokość: 1,50 m, Rozstaw osi: 2,87 m, Pojemność bagażnika: 333 -1045 l

Aura 07 Czysta

Moc 150 kW/204 KM, maksymalny moment obrotowy 340 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na przednie koła, akumulator litowo-jonowo-fosforanowy (LFP) o pojemności 64 kWh, 0-100 km/h: 8,2 sekundy, Vmax: 170 km/h , łączny pobór mocy: 16,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 440 km (WLTP), cena: od ok. 43 000 euro

READ  McFit zszokował ogromny wzrost cen i wywołał gniewne reakcje klientów

Aura 07 GT

Moc 300 kW/408 KM, maksymalny moment obrotowy 680 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na wszystkie koła, trójskładnikowy akumulator litowy (NMC) 83 kWh, 0-100 km/h: 4,5 sekundy, Vmax: 180 km/h, w cyklu mieszanym zużycie energii: 17,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 520 km (WLTP), cena: od około 50 000 €

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Meteorolog BBC wyrzucona z samolotu z powodu alergii córki na orzeszki ziemne | rozrywka

Published

on

Meteorolog BBC wyrzucona z samolotu z powodu alergii córki na orzeszki ziemne |  rozrywka

Turbulenzen schon vor dem Abflug.

Georgie Palmer (49) ist Wettermoderatorin bei der BBC. Vorigen Dienstag wollte sie mit ihrer Familie von London aus in die Türkei fliegen. Doch schon vor dem Start flog sie direkt wieder aus dem Flieger.

Grund: Die Mama von zwei Töchtern hatte das Flugpersonal gebeten, eine Ansage zu machen. Es sollte alle Passagiere bitten, während des Fluges keine Erdnüsse zu essen – weil eine ihrer Töchter eine lebensbedrohliche Allergie hat. Das Personal weigerte sich. Also sprach Palmer die anderen Fluggäste auf eigene Faust an.

DAS gefiel dem Kapitän von „SunExpress“ gar nicht. Er weigerte sich, die Familie zu befördern und bat sie, das Flugzeug zu verlassen.

In der „Daily Mail“ erklärt Georgie Palmer die Krankheit ihrer Tochter: „Es handelt sich um ein flüchtiges Allergen. Selbst wenn Rosie nicht direkt mit einer Erdnuss in Kontakt gekommen wäre, hätte sie sterben können, wenn jemand an Bord eine davon gegessen hätte.“

Und weiter: „Die Art und Weise, wie wir behandelt wurden, war ekelhaft – niemand, der in diesem Flugzeug arbeitete, zeigte einen Funken Mitgefühl. Wir wurden aus dem Flugzeug geworfen – wegen des wütenden kleinen Kapitäns aus dem Cockpit.“

Als er erfahren habe, dass sie mit den anderen Passagieren sprach, habe er sie aus dem Cockpit heraus angeschrien.

Die Airline stellt den Fall anders dar. Nicht der Kapitän sei ausgerastet, sondern Georgia Palmer.

READ  Aldi stale podnosi cenę: trzeba obliczyć premię cenową w wysokości 550 procent

In einem Statement heißt es: „Aufgrund des aufdringlichen Verhaltens des Passagiers gegenüber den anderen Passagieren an Bord entschied der Kapitän, dass es am sichersten sei, wenn die Familie nicht reiste. Als dem Fluggast dies erklärt wurde, verhielt er sich aggressiv gegenüber unseren Besatzungsmitgliedern und versuchte, sich Zugang zum Cockpit zu verschaffen.“

Und weiter: „Um die Sicherheit unserer Besatzung und unserer Passagiere an Bord zu gewährleisten, können wir aggressives und widerspenstiges Verhalten auf unseren Flügen nicht tolerieren.“ Außerdem verweise die Airline darauf, dass Passagiere 48 Stunden um Voraus spezielle Gesundheitsprobleme mitteilen müssen. „In diesem Fall haben die Fluggäste keine solche Mitteilung gemacht“, so „SunExpress“.

Die Familie buchte kurzerhand ein Hotel am Flughafen und nahm am nächsten Tag einen „EasyJet“-Flug nach Dalaman – was sie zusätzliche 5000 Pfund (rund 5800 Euro) kostete.

Continue Reading

Economy

Edika i Nito z apelem – ryzyko obrażeń wewnętrznych

Published

on

Edika i Nito z apelem – ryzyko obrażeń wewnętrznych
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Wycofanie produktów Edeka i Netto: Wycofanie dotyczy dwóch produktów z bułek. Według producenta klienci mogą odzyskać swoje pieniądze.

Bleicherode – wycofanie dotyczy obecnie ofert w Edeka i Netto Marken-Discount. Potencjalne odłamki drewna w wypiekach mogą stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia. Producent zdecydowanie odradza spożywanie dotkniętych produktów.

Panem Backstube GmbH ogłasza wycofanie dwóch produktów z kategorii bułki: „bułki mieszane GUT&GÜNSTIG do pieczywa gotowego” i „bułki mieszane Kornmühle do pieczywa gotowego”. Obie pozycje dostępne są w opakowaniach 540 g i obowiązują do wszystkich terminów przydatności do 30 maja 2024 r.

Zagrożenia dla zdrowia związane z produktami Edeka i Netto: punkty sprzedaży i obszary dotknięte

Edeka i Netto Marken-Discount natychmiast zareagowały i wycofały ze sprzedaży wadliwy towar. Klienci, którzy już kupili oferty, pod żadnym pozorem nie powinni ich spożywać. Produkty można zwrócić do sklepów internetowych. Jest napisane, że cena zakupu zostanie zwrócona nawet bez przedstawienia paragonu Przypominamy wiadomość od producenta.

Wycofanie dotyczy dwóch produktów: bułki mieszane Kornmühle i bułki mieszane GUT&GÜNSTIG do pieczywa gotowego © Panem Backstube GmbH

Zdaniem firmy w cewkach mogą znajdować się ciała obce wykonane z drewna. W przypadku połknięcia może powodować obrażenia wewnętrzne i krwawienie. Z tego powodu konsumenci w żadnym wypadku nie powinni spożywać dotkniętych produktów.

W zwojach znajdują się ciała obce: uszkodzona Edica, Marktkov i Nito

Zgodnie z zawiadomieniem producenta o wycofaniu, „Rolki mieszane GUT&GÜNSTIG do przygotowania do pieczenia” zostały wprowadzone na dużych obszarach Niemiec, głównie w Edeka i Marktkauf. Wykluczono regiony Szlezwik-Holsztyn, Meklemburgia-Pomorze Przednie, Hamburg, Brema, Berlin, Brandenburgia, Saksonia-Anhalt, Dolna Saksonia i przyległe części Nadrenii Północnej-Westfalii.

Panem Backstube GmbH
GUT&GÜNSTIG Mieszane bułki gotowe do pieczenia
edica, rynek zakupów
540 gramów
Wszystko do 30 maja 2024 r

Produkt „Kornmühle mieszane bułki do gotowego chleba” sprzedawany był na terenie całego kraju po cenie Netto Marken-Discount, podał producent w swoim oświadczeniu.

Wycofanie nie dotyczy innych produktów firmy Panem Backstube GmbH oraz bułek z datą przydatności do spożycia przed 30 maja 2024 r. Wycofanie dotyczy wyłącznie wymienionych produktów i terminów przydatności do spożycia.

Bakterie, ciała obce i nie tylko: Klienci powinni poważnie podchodzić do wycofania produktów i zdobywać wiedzę

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz dodatkowych informacji, konsumenci mogą skontaktować się z obsługą klienta Panem Backstube GmbH. Można się z nimi skontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem [email protected] lub telefonicznie od poniedziałku do niedzieli w godzinach 8:00–20:00 pod numerem 036338 577 308.

Niedawno wycofano także kiełbaski Rewe, których spożycie może powodować nudności i wymioty. Niedawno z obiegu wycofano także produkty owocowe wywołujące wysypkę skórną i duszność. (Funt syryjski)

Continue Reading

Economy

Duża sieć fast foodów zbankrutowała – zadłużenie przekracza 1 miliard dolarów

Published

on

Duża sieć fast foodów zbankrutowała – zadłużenie przekracza 1 miliard dolarów
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Przedsiębiorstwa dostawcze odczuwają słabą gospodarkę i skutki epidemii. Red Lobster, czołowa sieć restauracji w Stanach Zjednoczonych, zbankrutowała.

ORLANDO, Floryda – Nie tylko restauracje w Niemczech cierpią: amerykańska sieć restauracji rybnych Red Lobster zbankrutowała. Firma oficjalnie ogłosiła to w poniedziałek, 20 maja. Amerykańskie media podały, że Red Lobster zamknął już 99 restauracji i rozpoczął sprzedaż lokalu w poprzednim tygodniu Newsweek.

Sieć fast foodów, rozsławiona dzięki serialom i filmom, twierdzi, że ma 578 restauracji w 44 stanach USA i Kanady i obsługuje 64 miliony klientów rocznie. Roczna sprzedaż firmy wynosi dwa miliardy dolarów.

Sieć fast foodów jest niewypłacalna: złe zarządzanie, konkurencja i inflacja powodują bankructwo Red Lobster

Jednak teraz nadchodzi upadłość. Firma ma ponad miliard dolarów długu. Ale majątek wynosi mniej niż 30 milionów dolarów CNN W nawiązaniu do firmy. Celem jest sprzedaż spółki pożyczkodawcom. W zamian otrzymujesz fundusze potrzebne do przetrwania.

Przyczynami nierównowagi jest zwiększona konkurencja ze strony innych wschodzących sieci restauracji, inflacja oraz konsekwencje pandemii korony. Od 2019 roku jest o tym głośno CNN Liczba klientów spadła o 30 proc., ale już nie wzrosła znacząco.

Red Lobster przyznaje się do strategicznych błędów po bankructwie

Przyczyną jest także złe zarządzanie. W swoim wniosku o upadłość Red Lobster stwierdził, że ma „nadęty i słabo radzący sobie portfel restauracji”. Za straty firma obwiniła także swojego byłego największego akcjonariusza, firmę Thai Union. Według raportów firma Red Lobster rozwiązała umowę z dwoma dostawcami smażonych krewetek i zawarła umowę na wyłączność z Thai Union, co podniosło koszty sieci restauracji. CNN.

Reprezentowana niemal wszędzie w USA: sieć restauracji Red Lobster zbankrutowała. (Zdjęcie pliku) © Scott Brower/Imago

„Zauważyliśmy bezpodstawne zarzuty zawarte we wnioskach do sądu upadłościowego i nie możemy się doczekać pełnej prezentacji faktów” – stwierdziła Thai Union w odpowiedzi na zarzuty dotyczące Red Lobster.

READ  Noworoczne godziny otwarcia supermarketów: Aldi, Lidl i Edeka są otwarte

Thai Union, wieloletni dostawca Red Lobster, planuje kontynuować współpracę. „Jesteśmy przekonani, że proces sądowy umożliwi firmie Red Lobster restrukturyzację zobowiązań finansowych i wykorzystanie jej długoterminowego potencjału w bardziej pozytywnym otoczeniu” – stwierdziła spółka w swoim oświadczeniu.

Firma Red Lobster jest niewypłacalna: upadłość wisiała na horyzoncie już od dłuższego czasu

Upadłość ogłoszono kilka miesięcy temu. W styczniu 2024 roku Red Lobster zatrudnił eksperta ds. restrukturyzacji Jonathana Tebusa, który od marca pełni funkcję dyrektora zarządzającego. Niektóre restauracje zostały ostatecznie wyprzedane 13 maja.

Red Lobster to godny uwagi przykład z USA. Jednak restauracje w Niemczech również muszą stawić czoła trudnym warunkom ekonomicznym. Między innymi ze względu na skutki pandemii i słabą gospodarkę branży restauracyjnej grozi fala bankructw. (SM)

Continue Reading

Trending