Connect with us

Economy

Niesky: Firma: Corona ma wpływ

Published

on

Stefan Coyle nie pozwolił odejść swoim dobrym nastrojom. Nawet jeśli dyrektor generalny Rothenburga Evers Bauelemente nie zawsze się śmiał w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Wirus koronowy spowodował sporadyczne przypadki chorób. Ale ogólnie, mówi prezes firmy, „do tej pory odnieśliśmy dobry sukces”.

Lubisz przebywać na świeżym powietrzu i być w ciągłym ruchu? Tutaj znajdziesz szlaki turystyczne, porady i triki.

Quill zidentyfikował teraz inne zjawisko: „Przepływ towarów jest bardzo zagmatwany”. Opisuje to jako „kryzys po koronie”. W szczególności wstrzymano dostawy materiałów. „Wiele firm surowcowych i dostawców zmniejszyło obecnie moce produkcyjne. Z powodu chorób i kwarantanny utrzymanie produkcji po prostu nie było tego warte”. Jednocześnie jednak gospodarka światowa nadal się poruszała – być może na nieco niższym poziomie, ale jednak w sposób ciągły. „Ogólnie rzecz biorąc, zapotrzebowanie na pewne rzeczy wzrosło. I to jest paradoks, z którym mamy teraz do czynienia”, wyjaśnia ten rodak z Rothenburga. I myśli: „Z pewnością najniższy poziom nie został jeszcze osiągnięty, a dolina łez jeszcze nadejdzie”.

Dostawcy podnoszą ceny

Jego własna firma zauważyła wąskie gardło, zwłaszcza w plastiku i stali. Czasami zdarzały się dłuższe terminy dostaw, a nieodebrane transfery trzeba było przestawiać. Ponadto firma musiała zmierzyć się z podwyżkami cen od dostawców. Wynik: okna i drzwi Evers są teraz nieco droższe w sprzedaży niż rok temu. Nie zmieniło to jednak niczego, jeśli chodzi o odżywianie się dobrym schematem. „Jesteśmy w ruchu w całych Niemczech. Nasze produkty są dobrze ugruntowane”, wyjaśnia Coyle.

Philip Haenel może też zaśpiewać piosenkę o „problemach po koronie”. Jednak dyrektor zarządzający Stahl Technologie Niesky GmbH podjął niezbędne środki ostrożności. „Księga zamówień będzie pełna do lutego 2022 r. Zamówiliśmy do nich materiały tak wcześnie, że zdawaliśmy sobie sprawę z trudności z dostawą, ale nie za bardzo nas powstrzymywały”. Khalifa Steel Construction organizuje podwyżki cen w rozmowach ze swoimi klientami. „Pracujemy z klauzulą ​​fizycznej eskalacji cen. Oznacza to: kierujemy się na pierwotne konto. W przypadku zmiany ceny możliwa jest również renegocjacja”.

READ  Woom digitalizuje zarządzanie łańcuchem dostaw, aby rowery dziecięce były szybsze

Walcownie nie nadążają za stalą

Firma z siedzibą w Niesky pracuje obecnie nad mostem autostradowym nad nowo powstałą A72 pod Lipskiem. W końcu używa się tam 700 ton stali. Podobnie jak Stefan Coyle, Philip Hanel dostrzega przyczynę braków materiałowych w zadławionej produkcji związanej z koroną. „Wielkie piece są wyłączane, a produkcja stali jest stłumiona. Teraz, gdy wszystko jest w porządku, walcownie nie nadążają z przetwarzaniem”.

Podobny przemysł, ten sam problem: Waggonbau Niesky również ma problemy z dostawami materiałów. Księgi zamówień są pełne do końca roku, z pewnymi brakami pozostałymi do 2022 r. Nawet przejęcie ma dobry początek w 2023 r. Martin Weisenbacher, dyrektor zarządzający, wyjaśnia: „Żadna firma naszej wielkości nie może magazynować zamówionych materiałów w ciągu roku z góry. Jest to wysoki czynnik kosztowy i dramatycznie bezsensowny Rok”. Słowacki zależy również od współpracy między dostawcą, producentem i odbiorcą. „Chodzi o przystępne ceny. Musi istnieć równowaga, aby wszystkie strony były usatysfakcjonowane”.

Dzięki dwóm spółkom zależnym Acosa i CCI Assembly Elbe Flugzeugwerke (EFW) Dresden musiała przebyć głęboką dolinę łez. Ponieważ kiedy loty wakacyjne nie były już możliwe z powodu Corony, a linie lotnicze anulowały zamówienia na samoloty, sprawy stały się trudne dla mojej firmy Kodersdorf. „Musieliśmy poradzić sobie ze spadkiem wykorzystania do 50 procent w obu firmach, przy podobnym skróconym wymiarze czasu pracy do siły roboczej” – powiedziała rzeczniczka firmy Tina Lyman, wyjaśniając dylemat. Spadek sprzedaży spowodował bardzo napiętą sytuację gospodarczą. Ciągle zmieniające się przepisy dla pasażerów transgranicznych z Polski wywołały dużą niepewność.

Producenci samolotów również polegają na pojazdach szynowych

Teraz, gdy prawie wszystkie ograniczenia zostały zniesione, Acosa i CCI Assembly optymistycznie patrzą w przyszłość. Jednak lotnictwo wciąż przeżywa kryzys strukturalny – podkreśla Tina Lyman. Jednak najnowsze dane dotyczące sprzedaży dla głównego klienta Airbusa dają firmie z Kudersdorf pewność siebie. Oprócz obecnego rynku sprzedaży, dwaj producenci komponentów lotniczych widzą w przyszłości inne możliwości sprzedaży. Rzeczniczka EFW wyjaśnia, że ​​rynek frachtowców przeżywa obecnie boom. Ponadto w przyszłości odkryto inne tematy. „Koncentrujemy się na wagonach kolejowych, do których możemy dostarczyć lekkie panele”.

READ  Austriacka sieć energetyczna: rynek energii elektrycznej staje się coraz bardziej europejski | przemysł energetyczny | Sektory przemysłu

Konglomerat firmy składający się z Kulturinsel Einsiedel i Künstlerische Holzgestaltung Bergmann miał trudny rok. Po tym, jak stało się jasne, że rekreacyjna zabawa w znanej wcześniej formie nie była już możliwa podczas pandemii Corona, teren odkrycia Turisedera był równie dobry, jak został złomowany jako źródło dochodu. Jak dotąd dwie trzecie zostały wprowadzone przez twórców krajobrazu gry. „Zrobiono bardzo dużo” – mówi dyrektor zarządzająca Doreen Stoborka. „Ponieważ przemysł rozrywkowy w Europie zamknął wszystko i ograniczył swoje inwestycje”.

Drogie drewno kosztuje 100 procent dopłaty

Efekty są nadal odczuwalne. Bizneswoman uważa, że ​​stagnacja potrwa do wiosny 2022 roku. W tych warunkach nie da się utrzymać liczby pracowników. Podczas gdy w normalnych czasach około 200 osób wykonuje swoją pracę dla firmy jako całości, dziś jest to około 20 procent mniej – po wielu resetach.

Pojawia się jednak wiele nowych projektów artystycznego projektowania drewna. Artyści drzewni Zentendorfer są szczególnie aktywni we Francji i Holandii. Jednak firma nie mogła uniknąć gwałtownego wzrostu cen drewna. „W przypadku niektórych projektów po prostu nie możemy już prowadzić rachunków i trzeba uiścić dodatkowe opłaty w wysokości do 100 procent lub nawet więcej”, mówi dyrektor zarządzający o powadze sytuacji.

Ale są też problemy w wesołym miasteczku. Doreen Stoporka wyjaśnia: „Tutaj polegamy na wielu pracownikach sezonowych w służbie. Nie mamy ich teraz, ponieważ zajmowali się czymś innym w okresie Corona”. Do tej pory personel już tam dotarł. „Pracujemy teraz nad koncepcjami dalszego zapewniania odwiedzającym standardów, do których są przyzwyczajeni”.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

IPO: Stawka Robinhood: Cathie Woods ARK stawia na nowego brokera pomimo flip-flopa w IPO | biuletyn Informacyjny

Published

on

?? Robinhood ze słabym IPO

?? Cathy Wood wciąż była obecna na IPO
?? Akcje Robinhood kupione za główne fundusze ETF

Broker giełdowy Robinhood zakończył swój pierwszy dzień notowań na giełdzie Nasdaq ze stratą na poziomie 8,37 proc. Debiut spółki na giełdzie był mieszany, ponieważ zainteresowanie akcjami spółki było już niskie. Zamiast oczekiwanej ceny 42 USD, Robinhood przyniósł swoje akcje inwestorom za jedyne 38 USD, a zatem musiał zadowolić się ceną emisyjną na dolnym końcu przedziału cenowego.

Zapasy Cathy Wood Zapasy Robinhood

Trzeciego dnia notowań akcje Robinhooda nadal były notowane poniżej ceny emisyjnej – chociaż firma uzyskała ostatnio znaczny wzrost. Gwiazda inwestora Cathy Wood nabyła 1 297 615 akcji nowego brokera dla flagowego funduszu ETF ARK Innovation. Wynika to z codziennej aktualizacji handlowej firmy inwestycyjnej. Po pierwszym dniu notowań w czwartek, 1,3 miliona akcji Robinhooda na rachunku powierniczym ARK zostało wycenione na 45,2 miliona dolarów.

Od piątku ARK Innovation ETF posiada łącznie 3 623 092 akcji Robinhood, co stanowi 0,55 procent całkowitego udziału funduszu. Ogólnie rzecz biorąc, w piątek akcje zostały wycenione na 126 milionów dolarów.

Inni inwestorzy są mniej przekonani do akcji Robinhood

Jak dotąd słabe wyniki Robinhooda na giełdzie pokazują, że nie wszyscy uczestnicy rynku podzielają optymizm Cathy Wood co do akcji Robinhood. Nawet w okresie poprzedzającym IPO podniesiono głosy, które były bardzo krytyczne wobec modelu biznesowego i roli, jaką Robinhood odegrał pod względem szumu wokół akcji memów, takich jak GameStop. Na krótko przed wejściem na giełdę spółce udało się rozstrzygnąć spór z amerykańskim regulatorem finansowym Finra o zapłatę grzywny. Agencja celowała w Robinhood za rzekomo wprowadzających w błąd klientów, zbyt luźne kontrole ryzykownych zakładów giełdowych i awarie techniczne, a kara wyniosła 57 milionów dolarów i była najwyższa, jaka kiedykolwiek została nałożona przez agencję.

READ  Klienci Sparkasse uważaj! Uważaj na nowe sztuczki

Jednak przeciwko brokerowi nadal toczy się kilka procesów sądowych i dochodzeń, których wynik jest obecnie niejasny. Ponadto model pay-to-order, na podstawie którego Robinhood zarabia pieniądze, spotkał się z ostrą krytyką. W Europie taka praktyka biznesowa jest przedmiotem zainteresowania organów nadzoru, a liczba krytyków modelu biznesowego rośnie również na krajowym rynku amerykańskim. W najgorszym przypadku mogą wystąpić ograniczenia w amerykańskim modelu biznesowym, co może poważnie obniżyć dochody Robinhooda.

Intencje Wooda są niejasne

Gwiazda inwestora nie ogłosiła, dlaczego Cathy Wood nabywa udziały w nowym brokerze w kontekście mocno krytykowanego modelu biznesowego i toczących się spraw sądowych. Udało mu się jednak dotrzeć do pierwszej oferty publicznej giełdy kryptowalut Coinbase i po gwałtownej korekcie na akcjach Coinbase był stale kilkakrotnie kupowany.

Strategia wczesnego inwestowania w obiecujące firmy była czymś, co Cathy Wood odniosła w zeszłym roku ogromny sukces dla swojej firmy inwestycyjnej ARK. W 2020 r. to producent samochodów Tesla znacznie poprawił wyniki funduszu. Zobaczymy, czy ten sukces można powtórzyć za pomocą Coinbase i Robinhood.

Zespół redakcyjny Finanzen.net

Więcej wiadomości o Robinhood

Bildkilin: Cindy Ord/Getty Images dla Bloomberg Businessweek, OpturaDesign/Shutterstock.com

Continue Reading

Economy

Megapack w nowej dużej baterii Tesla w Australii usunięty po 3 dniach> teslamag.de

Published

on

Firma energetyczna Neoen ogłosiła w środę swoją nową wiktoriańską dużą baterię w Australii, zajęło to zaledwie 205 dni od rozpoczęcia pracy, aby zainstalować nowy system baterii z megapakietów Tesli. Jest to jeden z największych systemów magazynowania litowo-jonowego na świecie i, podobnie jak inne projekty Neoen, ma na celu uczynienie energii elektrycznej czystszą, bezpieczniejszą i bardziej przystępną cenowo. Jednak w piątek podczas testów wybuchł pożar, zanim system był w pełni operacyjny. Aktualizacja: Australijska Straż Pożarna podała czas lokalny w poniedziałek po południu (patrz niżej) po trzech dobrych dniach, pożar był pod kontrolą.

Płomień i dym z akumulatora megapack

Australijska gazeta 7News poinformowała o wybuchu pożaru. Zamieściła na Twitterze kilka zdjęć lotniczych, pokazujących ogromne paczki Tesli, dwie z rzędu, w kilku rzędach. Z jednego z nich otoczonego kilkoma płomieniami i gęstym dymem. Straż pożarna jest na miejscu i stara się zapobiec rozprzestrzenianiu się ognia na inne jednostki, napisał @7NewsMelbourne w piątek czasu niemieckiego.

Wkrótce potem Straż Pożarna Stanu Wiktorii potwierdziła wypadek. Napisała, że ​​w płonącym kontenerze transportowym znajdowała się 13-tonowa bateria litowa. Specjalna załoga wyposażona jest w środki ochrony dróg oddechowych. Operacja, wspierana przez policję i siły medyczne, potrwa kilka godzin. Informacje nie ujawniają liczby zaangażowanych strażaków. Nie powinno być żadnych obrażeń.

Świergot

Pobierając Tweet, akceptujesz Politykę prywatności Twittera.
Ucz się więcej

Pobierz zawartość

Według Newena Duża wiktoriańska bateria składa się z 212 megapaków firmy Tesla Daje to do 300 megawatów mocy i 450 megawatogodzin. Po zakończeniu instalacji w zeszłym tygodniu Tesla zaczęła podłączać system do sieci i testować go.

Drugi co do wielkości projekt Tesli w Australii

W trakcie tej pracy musiał wybuchnąć ogień w jednej z ogromnych belek wielkości. Według jednego Relacja z The Sydney Morning Herald Ostrzeżono mieszkańców okolicy o obecności toksycznych oparów. Tak więc baterie Tesli zostały odłączone od sieci energetycznej, a zasilanie w Victorii nie zostało naruszone.

READ  Klienci Sparkasse uważaj! Uważaj na nowe sztuczki

Wielka Bateria w stanie to drugi co do wielkości projekt Tesli i Neoen w Australii (powyższy obrazek to grafika komputerowa planowanego stanu końcowego). Wcześniej obie firmy miały Od 2017 roku wybudowano park magazynowy Hornsdale ReserveZ mocą 100 megawatów przez długi czas był to największy tego typu system na świecie.

Aktualizacja: Australijska straż pożarna poinformowała, że ​​pożar Megapack został sklasyfikowany w poniedziałek, krótko po godzinie 15:00 czasu lokalnego, jako „pod kontrolą”. Wszystkie drzwi uszkodzonego ogromnego kontenera zostały otwarte i nie znaleziono śladów ognia. W przypadku ponownego zapłonu niektórzy strażacy i pojazdy muszą pozostać na miejscu przez dodatkowe 24 godziny. Zgodnie z dotychczasową wiedzą, płonąca jednostka Tesli powinna zacząć rozprzestrzeniać się na jednostkę bezpośrednio za nią. Na początku nic nie było wiadomo o prawdziwej przyczynie.

Continue Reading

Economy

Sterowniki Tesli nieumyślnie aktywują drogiego autopilota: czy to możliwe?

Published

on

Z Christian Lutz AM 02.08.2021

Tesla

Twierdzi się, że po dwukrotnym pociągnięciu dźwigni zmiany biegów właściciel Tesli aktywował specjalną, pełną funkcję samodzielnego prowadzenia. Zgodnie z jego zeznaniami, równowartość 12 000 euro została obciążona jego kartą kredytową bez żadnych dodatkowych środków bezpieczeństwa. Ale wielu ekspertów wątpi, czy jest to naprawdę możliwe.

Aktualizacja z 31 lipca 2021:

Spór wybuchł pod tweetem Dominca Preussa: amerykańscy kierowcy Tesli sugerują, że “podwójne dotknięcie” w ich Modelu 3 aktywuje tempomat lub standardowego “autopilota” w nowszych samochodach, w zależności od wyposażenia. Tak więc dźwigni zmiany biegów nie można użyć do rozpoczęcia zakupu pakietu FSD (Full Autonomous Driving).

W odpowiedzi Prius spekuluje, że jego teść mógł wywołać zakup w innej procedurze, ale nadal skarży się, że jego karta kredytowa została obciążona bez potwierdzenia lub wprowadzenia hasła lub kodu PIN. Oświadczenie Tesli USA wciąż czeka.

Wiadomość oryginalna:

Amerykański Dominic Prius opisuje na Twitterze, jak doszło do incydentu. Albo on, albo jego teść spowodowali zakup błędami w obsłudze. W Modelu 3 jeden z nich “podwójnie kliknął” dźwignią zmiany biegów dwa razy z rzędu, w tym momencie autopilot powinien zostać aktywowany. Jeśli nie jest jeszcze zainstalowany, zostanie zażądana płatna aktualizacja i zostanie ona skonfigurowana automatycznie. Koszty wyniosły około 12 tysięcy euro. Według Preussa do zamówienia nie jest wymagane żadne dalsze potwierdzenie, hasło ani zatwierdzenie karty kredytowej od użytkownika.

Zwrot w ciągu kilku dni

Właściciel Tesli odkrył paskudną niespodziankę na wyciągu z karty kredytowej. Na obronę Tesli należy zauważyć, że po aktywacji zostanie wysłany e-mail o zakupie autopilota. Dodatkowo, po niezamierzonym uaktualnieniu w aplikacji Tesla, Preuss był w stanie cofnąć zakup i otrzymał pełny zwrot pieniędzy w ciągu kilku dni.

Na Twitterze wymienia również koszt różnych funkcji aktualizacji dla swojego modelu Tesla 3, zbudowanego w 2018 roku: poprawa przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 3,7 zamiast 4,2 sekundy kosztuje jednorazową opłatę 2000 USD, autopilot z wykrywaniem ruchu Pomoc w zakresie ruchu i wyznaczania tras wynosi 3000 USD. W pełni autonomiczna jazda, wymagająca do działania autopilota, kosztuje dodatkowe 10 000 USD. Czyli te dwa miejsca pracy z podatkiem wynoszą 12 000 euro, o których mowa powyżej.

Przegląd możliwości autopilota Tesli.

TeslaPrzegląd możliwości autopilota Tesli.

Kierowcy Tesli w Niemczech nie muszą się martwić o przypadkowo zamówione i zwrócone płatne dodatki. Niezależnie od dobrej woli Tesli i zaangażowanej firmy obsługującej karty kredytowe, w Niemczech w przypadku zakupów w sklepie, które nie są dokonywane w sklepie, Prawo sprzedaży na odległość. Daje to kupującemu prawo do zwrotu towaru w ciągu 14 dni bez podania przyczyny. Ponieważ zdalne potwierdzenie funkcji autopilota również będzie musiało zostać uwzględnione, powrót tej opcji w 14-dniowym oknie czasowym nie powinien stanowić problemu.

Również interesujące: przegląd wszystkich testów Tesli

Czy jesteś również fanem samochodów elektrycznych Elona Muska? A może myślisz o zakupie Tesli? Nasze testy i filmy dostarczą Ci wszystkich informacji potrzebnych do oszacowania zakupu.

Dla wszystkich testów Tesli na EFAHRER.com

READ  Tokio 2021: Szef WHO nie wyklucza już odwołania Igrzysk Olimpijskich po raz pierwszy
Continue Reading

Trending