Citroën 2CV będzie nadal pamiętany przez starsze pokolenie we Francji deux chevaux nazwa rzeczy, W Niemczech i Austrii zwykle z tytułem Kaczka ostrożnie (w niemieckojęzycznej Szwajcarii: dosho).
Wiele dla kaczki: French Duck ujrzał światło dzienne w 1948 roku (z chłodzonym powietrzem czterosuwowym silnikiem z napędem na przednie koła, czterosuwowym silnikiem Boxer). Szybko stał się popularny ze względu na swoją trwałość i niską cenę Najpopularniejszy model producenta samochodów Citroën. Wśród młodych Francuzów kultem stało się to, że VW Garbus jest najbardziej popularny – niedrogi dla studentów bez gotówki, praktycznie niezniszczalny i prosty technicznie. Kaczka odpowiada stylowi życia całego pokolenia.
Wreszcie ustawa o emisji i bezpieczeństwie samochodów położyła temu kres, w lutym 1988 r. Zaprzestano produkcji 2CV najpierw we Francji, aw czerwcu 1990 r. również w Portugalii. Migotanie…!
Ani trochę! Oczywiste jest, że kaczki samochodowe żyją wiecznie, jeśli nie w drodze jak 2CV, to w mediach w formie Kaczki z gazet. Nawet jeśli tylko w formie nagłówków – bez ściągania przez szanowanego kolegi z magazynu jakichkolwiek złych intencji.
To było niedawno w Globalizm Przeczytaj tytuł: „Po raz pierwszy Tesla jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Niemczech. „ Roszczenie to odnosi się do raportu Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego (KBA) w sprawie rejestracji nowych samochodów w Niemczech we wrześniu 2022 r.
Czym są oczywiście wszyscy główni konsumenci, którzy są w niemieckim przemyśle samochodowym i wokół niego – co i tak jest prawdziwe ze względu na inflację Coraz mniejsze – sprawia, że czoło się poci, a oczy łzawią.
Z tej okazji weterani ekonomistów samochodowych zarumienili się ze złości na twarzach.
Ale dlaczego i dlaczego tak jest?
Najpierw fakty:
- We wrześniu 2022 r. w Niemczech zarejestrowano 224 816 nowych samochodów osobowych (+14,1% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku).
- W przypadku dwóch trzecich niemieckich marek nowe statystyki rejestracyjne wykazały we wrześniu wzrost, który w przypadku Audi wyniósł +71,8 procent. Wzrost był również dwucyfrowy dla Mercedesa (+46,1%), Volkswagena (+30,2%), Forda (+21,7%), Mini (+19,0%) i Porsche.
(+15,3%).
- Marką z największym udziałem był i pozostaje Volkswagen z 18,0 proc.
- Wśród marek importowanych, Polestar odnotował największy wzrost (+114,5%), następnie Tesla (+73,7%), Dacia (+71,9%) i DS (+64,8%). Skoda (+53,4%), Land Rover (+48,0%), Alfa Romeo (+45,8%) i Peugeot (+19,8%) również odnotowały dwukrotny wzrost rejestracji.
- Rynek energii elektrycznej w stagnacji: 19,7% nowych rejestracji stanowiły pojazdy elektryczne (BEV), a przy 44 389 nowych pojazdach ten rodzaj jazdy był o 31,9% wyższy niż wynik z tego samego miesiąca ubiegłego roku. 68 433 nowych pojazdów posiadało napęd hybrydowy, a tym samym łączny udział w rynku wynoszący 30,4% (+13,8%), w tym dodatkowe 28 336 pojazdów hybrydowych (12,6% + 24,1%).
Tyle jeśli chodzi o wskaźniki zmian poszczególnych marek w stosunku do poprzedniego roku w ujęciu procentowym, co, jak wiadomo, ma niewielkie znaczenie, ponieważ zawsze jest pod silnym wpływem zmian w stosunku do poprzedniego roku.
Międzynarodowy Fundusz Walutowy
Prawdziwa muzyka gra w liczbach bezwzględnych, przynajmniej na tym opiera się krytyczny nagłówek, skierowany do najlepiej sprzedającej się marki, w tym przypadku Tesli. W tym miejscu należy zauważyć, że liczby bezwzględne i ich pochodne są mylące, nawet jeśli rynek jako całość się kurczy, a lider nagle staje się liderem, ponieważ jego tempo spadku jest niższe niż innych.
Brands Show, This Is Where Music Plays, wrzesień 2022 (bezwzględny + procentowy udział w całym rynku) – w nawiasach, styczeń-wrzesień łącznie (bezwzględny + procentowy udział w całym rynku) – następująca kolejność:
- Volkswagen nr 1 z 40371 E (+30,2 procent; 18,0 procent) – (342 489 Wschód, +13,0 procent, 18,3 procent)
- Mercedes nr 2 z 20 065 E (+46,1 proc.; 8,9%) – (166.364 E; +0,4 proc.; 8,9%)
- Trzecie miejsce Audi z 17 068 E (+71,8 procent; 7,6 procent) – (151 930 Wschód, +2,5 procent; 81,1 procent)
- …
- Tesla nr 6 z 13724 E (+73,7%, 6,1%) – (38458 E + 48,1%; 2,1%)
Pod względem całkowitej sprzedaży Tesla w żadnym wypadku nie jest „najlepiej sprzedającym się samochodem w Niemczech”.
Prawdą jest jednak, że luka giełdowa niemieckich liderów rynku blue chipów i Skod znacznie się zmniejszyła we wrześniu. odpowiedzialny za to zgodnie z Globalizm Cecha szczególna modelu dystrybucji Tesla KEN: Firma zawsze stara się odwrócić wszystkie swoje zapasy zgromadzone w ostatnim miesiącu kwartału z kwartalnych powodów kosmetycznych. Nie bez znaczenia jest również intensyfikacja produkcji modelu Y w Grünheide pod Berlinem. Właśnie z tego powodu oczekuje się, że „wzrost sprzedaży” pod koniec kwartału będzie mniej gwałtowny, ponieważ producent może teraz konsekwentnie dostarczać wolumeny.
Prawdą jest również, że we wrześniu 2022 r., według KBA, nastąpiła zmiana modelu z największą liczbą rejestracji na korzyść Tesli w poszczególnych segmentach pojazdów:
- W klasie BEV Tesla Model 3 „Klasa średnia” Z 3 878 jednostkami, najwyższa liczba nowych rejestracji w sektorze po raz pierwszy (17,0 proc.). Fakt, że Model 3 musiał pogodzić się z 43,2 procentowym spadkiem rejestracji w porównaniu z poprzednim rokiem, był wyraźnie ukrywany przed prasą.
To nic innego, jak tylko kurczenie się całego segmentu klasy średniej. W przeciwieństwie do tego, wzrost segmentu SUV-ów nadal nie słabnie.
- W pełni elektryczny SUV klasy (BEV) Było tak samo jak w poprzednich miesiącach prowadzony przez Teslę Model Y z 9846 jednostkami; Jeden na pięć całkowicie elektrycznych SUV-ów (22,2 procent) zjechał z linii montażowej w Tesli w Szanghaju, a ostatnio w Grunheide pod Berlinem. Ponieważ proces nadrabiania zaległości w zawodach premium jest prawie ukończony, Tesli będzie trudno Aby bronić tej pozycji, przynajmniej nie tymi liczbami.
Jeśli wziąć pod uwagę raport, że Sixt złożył zamówienie u chińskiego producenta samochodów całkowicie elektrycznych BYD na zakup 100 000 pojazdów elektrycznych na rynek europejski w ciągu najbliższych kilku lat Został wprowadzony, nie w Tesli ani w VW, więc ponowne rozmieszczenie kart w statystykach punktacji Flensburga powinno być tylko kwestią czasu.
A potem nagłówki mówią: „Chińskie samochody elektryczne topowe”!