Connect with us

Economy

Frankfurt: Tradycyjny Leder-Stoll musi zostać zamknięty na zawsze po 101 latach

Published

on

  • zKatarzyna Rosendorf

    Blisko

Joachim Stoll jest czwartym pokoleniem, które kieruje Leader Stoll. Ale 101 lat po otwarciu w 1920 roku sklep w centrum Frankfurtu został zamknięty z powodu Corony. W czwartek rusza pierwsza oficjalna wyprzedaż.

Frankfurt nad Menem – Jako małe dziecko Joachim Stoll uwielbiał bawić się w sklepie farbami do skóry i skrawkami skóry. „Jednym z moich pierwszych wspomnień w sklepie jest to, jak mój tata i dziadek sprzedawali tu połówki skorup motocyklowych. Produkty te były wtedy bardzo popularne i były częścią naszej kolekcji” – wyjaśnia 59-latek. Stoll to czwarte pokolenie prowadzące rodzinną firmę w centrum Frankfurtu. Zanim cokolwiek powie, zawsze zatrzymuje się na kilka sekund i zastanawia się, jak najlepiej wyrazić swoje myśli.

Na pierwszym piętrze sklepu przy Schäfergasse 50 wisi na ścianie stary czarno-biały obraz sklepu z galanterią skórzaną, który jego pradziadek otworzył na tej samej ulicy w 1920 roku. Sklep przeniósł się dwukrotnie. Ale teraz 101 lat później tradycyjna działalność Leder Stoll dobiegła końca. Już w najbliższy czwartek (26 sierpnia) pierwszy dzień sprzedaży rozpocznie się odprawą celną. Pod koniec września sklep jest zamknięty na zawsze.

Od prawie 30 lat rodzina Stoll ma we Frankfurcie dwie filie

Podczas wywiadu Stoll siedzi przy stoliku na dole, gdzie grał dokładnie jako dziecko. Jego komputer jest przed nim. Jeszcze 15 lat temu istniał tu popularny niegdyś dział rękodzieła i napraw. Teraz to tylko magazyn. Stoll twierdzi, że w ostatnich latach prawie nie sprzedawał skóry. „Obecnie co najmniej 60 procent to tworzywa sztuczne”. Na parterze na torbach, plecakach, torbach roboczych i torbach sportowych w różnych kolorach zawisły już czerwone banery rabatowe. Wynajął już swoje biuro w tym samym budynku.

Od blisko 30 lat rodzina ma dwie filie: przy ulicy Schweizer w Sachsenhausen, a później przy ulicy Leipziger w Bockenheim. Pod koniec 2012 roku jako ostatni zamknięto oddział w Bockenheim.

READ  Upadłość dużego producenta wina – dotknięta Grupa Lidl

„Wcale nie jestem smutny” – mówi Joachim Stoll.

Jak źle jest teraz zamknąć swój flagowy sklep? „Wcale mi się nie smuci”, mówi Stoll, który od 2012 roku jest również wiceprezesem stowarzyszenia handlowego Hessen-Süd. Mieliśmy już wcześniej niepowodzenia i to wszystko Korona wirus. Kiedy pieniądze się skończą, stajesz się mniej emocjonalny. „Taka decyzja buduje się powoli.” I była to jedyna decydująca.” Ponieważ nawet z jego sklepem internetowym Suitcase 24, ostatecznie, z powodu pandemii, nie generuje już wystarczającej sprzedaży.

„Już sprzedałem prawa do znaków towarowych. Nowy właściciel otworzył nowy sklep internetowy.” Dziewięć lat temu Stoll odwrócił nazwę sklepu „Leder Stoll”: Od tego czasu „Koffer24” również jest w czołówce sklepu. „W ostatnich latach zarobiliśmy ponad dwie trzecie naszej sprzedaży za pośrednictwem naszego sklepu internetowego”.

Suitcase 24 był pierwszym sklepem internetowym dla branży galanterii skórzanej w Niemczech

Już w 1998 roku, kiedy jego ojciec skończył 65 lat i przejął zarządzanie sklepem, Stoll otworzył sklep internetowy: „Jako pierwsi w Niemczech robiliśmy galanterię skórzaną. Na początku robiliśmy jedną transakcję dziennie”, mówi. To się szybko zmieniło. Skąd wziął się jego wczesny instynkt handlu online? „Przez rok studiowałem w Trenton w stanie New Jersey. Kontaktując się z innymi byłymi studentami w Stanach Zjednoczonych, wcześniej niż inne widziałem rozwój handlu online.”

Zapytany, czy jako młody człowiek wolałby coś innego niż kontynuowanie rodzinnej tradycji, odpowiedział: „Nie, to zawsze było jasne”. Stoll urodził się w klinice uniwersyteckiej. Ma dwie młodsze siostry, które nie są w „biznesie”. Rodzina mieszkała w Rodgau do drugiej klasy i zrobiła maturę w Freiherr-von-Stein-Schule w Sachsenhausen.

Aby mógł kontynuować współpracę z Lederem Stollem, musiał jeszcze bardziej zmniejszyć rozmiar

W Sparkasse w 1822 ukończył praktykę bankową, wstąpił do sił zbrojnych, studiował zarządzanie biznesem i uzyskał doktorat na Uniwersytecie Goethego. Podczas studiów poznał swoją żonę. „Ona jest sprzedawcą”. Podczas wywiadu córka wysyła mu wiadomości na smartfona. „Nikt tak dużo nie pisze”. 21-latka właśnie ukończyła studia licencjackie. co studiowałeś? „Oczywiście zarządza firmą. Podobnie jak jej rodzice” – mówi Stoll i śmieje się. Jego 18-letni syn nadal chodzi do szkoły.

Tradycyjny sklep firmy przy Schäfergasse 40, kopia fotografii z ok. 1920 roku.

© Rinat Hoyer

Stoll mówi, że musiałby jeszcze bardziej zredukować personel, aby utrzymać biznes. Ale na podstawie prawa pracy z takimi pracownikami długo nie było to możliwe. W sklepie i sklepie internetowym pracowało 25 pracowników. „Teraz zostało dwóch sprzedawców. Jeden na pewno znajdzie dobre nowe miejsce, drugi prawdopodobnie dostanie emeryturę zwolnioną ze zniżek.”

READ  Ciężarówki: Coraz więcej ciężarówek z Polski na autostradzie

Lider Stoll: „Kilka nóg zostało zdemontowanych na dyski”

Wpadki obejmowały również fakt, że główni klienci, tacy jak linie lotnicze Air Berlin i Alitalia, rozdzielili się po ich bankructwie. „Do Corony w sklepie było co najmniej 50 procent turystów z Azji”. Brakuje ich do dziś. Potem była sprzedaż swojej dotychczas najsilniejszej marki, Rimowa, luksusowej grupie LVMH, która od tego czasu opiera się wyłącznie na własnej sprzedaży. Stoll nie był w stanie sprzedawać takich toreb Rimowa od roku.

„W ten sposób zdemontowano kilka nóg”. Jego pradziadek, przedsiębiorca Friedrich Stoll, rozpoczął handel skórami dla Schumachera w 1920 roku. Później dodano wyroby skórzane i odzież skórzaną.

Od jakiegoś czasu w ofercie Leder Stoll dostępna jest również odzież skórzana

„Widać, że zawsze się dostosowywaliśmy. Po II wojnie światowej sprzedawano kurtki motocyklowe i hełm półskorupowy. Bo wtedy nie było wielu samochodów. Odzież skórzana, która przeżywała boom w latach 70. i 80. , po kurtkach motocyklowych. Sprzedawaliśmy też skórzane krawaty i spodenki”.

„Również z tego zrezygnowaliśmy w pewnym momencie. Kiedy zaczęła się szybka moda”.

Reprodukcja wizerunku nowego budynku Leder Stoll po II wojnie światowej, ok. 1950 r.

© Rinat Hoyer

A co ze sklepem? „Jestem pewien, że znajdziemy dobrego nowego najemcę z produktami, których szukają klienci we Frankfurcie.” A co z tym samym? „Jako jednoosobowa firma przekażę swoją wiedzę na temat e-commerce i zrównoważonych toreb byłym klientom biznesowym i Amazonowi”.

Joachim Stoll nadal jest wiceprezesem Stowarzyszenia Handlu Hessen Sud

Od lat nie miał żadnych hobby. „Moje hobby to polityka stowarzyszeniowa”. I tak pozostanie. Ponieważ chce zachować stanowisko wiceprzewodniczącego związku zawodowego Hessen-Süd. Chce również dalej przekazywać swoją wiedzę na temat e-commerce i małych firm w Berlinie i Brukseli. Stoll właśnie przemawiał na spotkaniu Unii Europejskiej. „Rzadko się tak pocę. Dopiero w ostatniej chwili dowiedziałem się, że nie tylko składam oświadczenie, ale że jestem również dostępny na pytania i odpowiedzi dotyczące wniosku legislacyjnego w systemie wideo UE z kilkoma tłumaczami. Mam nadzieję być w Brukseli w przyszłym roku. Będzie fajnie.” (Katherine Rosendorf)

READ  Prace konserwacyjne: niemiecki minister gospodarki oczekuje wstrzymania dostaw gazu z Rosji

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pod żadnym pozorem nie jedz kiełbasek

Published

on

Pod żadnym pozorem nie jedz kiełbasek
  1. ruhr24
  2. praca
Klienci nie powinni jeść hot dogów z Aldi. © Funke Photo Services/Imago, Pond5 Images/Imago; Uczelnia: RUHR24

Obecnie trwa wycofywanie kiełbas Aldi Nord. Klienci, którzy je spożywają, mogą spodziewać się nieprzyjemnych objawów.

Dortmund – Za kilka dni nastąpi kolejne wycofanie z Aldi. Tym razem szczególnie miłośnicy mięsa powinni zwrócić uwagę na rodzaj kiełbasy, którą jedzą, czyli w tym przypadku: lepiej jej nie jeść.

Przypomnienie od Aldi: Pod żadnym pozorem nie jedz kiełbasek

Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. KG Zaproszenie do artykułu”Dobre trzy dębowe kiełbaski wieprzowe Harz„Zaczęło się Data przydatności do spożycia (BBD) 3 maja 2024 r Bierzemy. Odbywa się to ze względów zapobiegawczych w zakresie ochrony konsumentów. Ostrzeżenie opublikowano 24 kwietnia.

Podczas badania wewnętrznego w próbce wykryto salmonellę, która może powodować choroby przewodu pokarmowego i objawy grypopodobne. Konsumentom zaleca się, aby nie spożywali wycofywanego produktu.

Co to jest salmonella?

Salmonella to bakteria, która często powoduje zakażenia przenoszone przez żywność, zwłaszcza poprzez spożycie skażonego mięsa, jaj lub produktów mlecznych. Zakażenie Salmonellą, znane również jako salmonelloza, zwykle objawia się takimi objawami, jak biegunka, skurcze brzucha i gorączka, które zwykle pojawiają się w ciągu 12 do 72 godzin od spożycia skażonej żywności.

Chociaż większość zarażonych osób wraca do zdrowia w ciągu kilku dni bez specjalnego leczenia, infekcja salmonellą może być poważniejsza u niemowląt, osób starszych i osób z osłabionym układem odpornościowym. Aby zapobiec salmonellozie, ważne jest przestrzeganie dobrych praktyk higienicznych podczas przygotowywania i podgrzewania żywności.

Przypomnij Aldi: Nie jedz kiełbasek przecenionych w niektórych obszarach

Wycofana kiełbasa była dostępna w oddziałach Aldi Nord w regionach Datlen, Laert-Severhausen, Hahn. Mundena, Salzgittera i Wehrla Sprzedany. Zarówno Gmyrek, jak i Aldi Nord natychmiast zareagowały i wycofały kiełbaski ze sprzedaży.

Kiełbasa.
Kiełbaski te można było kupić w Aldi – klienci powinni sprawdzić datę przydatności do spożycia. © localpic/Imago, Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. KG; Uczelnia: RUHR24

Klienci, którzy zakupili kiełbaski wieprzowe, mogą je zwrócić w dowolnym oddziale Aldi Nord bez okazywania paragonu. Cena zakupu zostanie zwrócona.

READ  Rosnące ceny w Polsce: „tarcza” przed inflacją

Przypomnijmy z Aldi: Producent kiełbasy dostarcza więcej informacji

Bieżące wycofanie dotyczy wyłącznie produktów z określoną datą przydatności do spożycia. Nie ma to wpływu na inne produkty producenta lub inne produkty marki „Gut Drei Eichen”.

Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. przeprasza. KG zapewnia konsumentom ulgę w niedogodnościach i wsparcie w przypadku jakichkolwiek pytań za pośrednictwem adresu e-mail [email protected].

Continue Reading

Economy

Złoto kontra inflacja: pokolenie Z również odkrywa rynek metali szlachetnych

Published

on

Złoto kontra inflacja: pokolenie Z również odkrywa rynek metali szlachetnych
Praca Metale szlachetne

Złoto a inflacja – Niemcy zwiększają swoje inwestycje w sztabki i monety

„W ciągu najbliższych kilku lat możemy zaobserwować podwojenie ceny złota”.

Złoto przestało być inwestycją w sytuacjach kryzysowych i stało się źródłem zysków. „Złoto dokonało czegoś rzadkiego: rośnie wraz z cenami akcji. To w tym roku prawdziwa inwestycja” – wyjaśnia w WELT TV Daniel Eckert, redaktor finansowy WELT.

Tutaj możesz posłuchać naszych podcastów WELT

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie Twojej odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako osoby trzecie. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

Ze względu na obawy inflacyjne niemieccy inwestorzy ponownie skupiają się w większym stopniu na złocie. Jak pokazuje jedno z badań, prywatne zasoby złota spadły. Ale złoto i monety są poszukiwane. Pokolenie Z odkrywa także rynek metali szlachetnych.

GTen stary, pomimo swojej wysokiej ceny, cieszy się dużą popularnością. Chociaż niemieckie zasoby złota ponownie zmniejszyły się po boomie związanym z pandemią korony, mieszkańcy gromadzą więcej sztabek i monet. Pokazuje to badanie przeprowadzone przez Uniwersytet Steinbeis w Berlinie na zlecenie Risbanku.

Zasoby złota utrzymywane w ten sposób przez prywatne gospodarstwa domowe w Niemczech w celach inwestycyjnych wzrosły do ​​5229 ton. W poprzednim badaniu z 2021 roku było ich o 35 ton mniej. Popyt na złotą biżuterię jest niższy: zapasy spadły z 3894 do 3805 ton.

Na początku tego roku sektor prywatny w tym kraju posiadał łącznie 9 034 ton tego metalu szlachetnego. W 2021 r. osiągnięto rekordowy wolumen wynoszący 9 089 ton. Pandemia zwiększyła popyt na złoto jako bezpieczną przystań w czasie kryzysu. Jest oczywiste, że niektórzy inwestorzy wykorzystali późniejszy wzrost ceny złota do monetyzacji swoich zasobów.

Przeczytaj także

Najlepsze akcje od 2000 roku

Z analizy wynika, że ​​niecałe dwie trzecie obywateli Niemiec (61%) posiada złoto w postaci biżuterii, sztabek, monet lub pośrednio poprzez prywatny papier wartościowy, taki jak „Xetra-Gold” (Deutsche Börse / Frankfurt) lub „Euwax Złoto” (Giełda w Stuttgarcie).

Tutaj znajdziesz treści pochodzące od osób trzecich

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie Twojej odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako osoby trzecie. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

Razem z 3353 tonami Bundesbanku (stan na 31 grudnia 2023 r.) 5,9 (2021: 6,2) procent światowych rezerw metali szlachetnych znajdują się w Niemczech. W momencie przeprowadzania badania wartość tego złotego skarbu wynosiła około 750 miliardów euro (cena złota na dzień 29 stycznia 2024 r.).

Pokolenie Z odkrywa rynek złota

W badaniu inwestorzy jako główną motywację zakupu złota podali ochronę przed inflacją (38 proc.). Na kolejnych miejscach znajdują się retencja (36%), wartość materialna (31%) i estetyka (28%). Należy zauważyć, że młodzi nabywcy coraz częściej zwracają się w stronę metali szlachetnych. Jak wynika z analizy, zdecydowanie więcej nabywców złota było w pokoleniu urodzonym w latach 1995-2010 niż wśród starszych respondentów.

„Pokolenie Z nie tylko uczy się o wysokiej inflacji na podstawie wyciągniętych wniosków, ale także jest świadkiem inflacji i jej skutków z pierwszej ręki. To właśnie na tym tle niektórzy z Was po raz pierwszy w ostatnich latach kupili złoto” – wyjaśnia badanie autor Jens Klein z Centrum Badań nad Usługami Finansowymi na Uniwersytecie Steinbeiss.

Przeczytaj także

Złoto jest azylem dla każdego, kto pragnie stabilności, mówi redaktor WELT, Michael Hoefling

Inflacja w ostatnich miesiącach spadła, ale wojny i kryzysy wspierają popyt na złoto, a także niepewność co do wyników np. ważnych wyborów w Stanach Zjednoczonych i oczekiwań na niższe stopy procentowe. W analizie Reisebanku trzy czwarte (75,2 procent) inwestorów w złoto stwierdziło, że chce nadal kupować metale szlachetne w celach inwestycyjnych. Jednak we wcześniejszych badaniach z 2019 r. (78,1 proc.) i 2021 r. (76,6 proc.) wartość ta była nieco wyższa.

Każdy, kto chce teraz kupić sztabki złota lub złote monety, musi sięgnąć głęboko do kieszeni: od początku roku do kwietnia cena złota wzrosła do rekordowego poziomu 2431 dolarów za uncję troy (31,1 grama). Ostatnio było to wciąż około 2300 dolarów (około 2140 euro).

READ  Klient Rewe boi się produktu z supermarketu
Continue Reading

Economy

McDonald’s zrewolucjonizował proces zamawiania, w którym wszyscy klienci muszą używać tych samych słów

Published

on

McDonald’s zrewolucjonizował proces zamawiania, w którym wszyscy klienci muszą używać tych samych słów
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

U giganta fast foodów zawsze jest coś nowego. Ale nie zawsze chodzi o listę. W niektórych lokalizacjach McDonald’s, jeśli powiesz coś niewłaściwego, nie dostaniesz jedzenia.

Saiki – Wiele się zmieniło w przypadku „Golden M” na przestrzeni lat, i nie tylko cena. McDonald’s używa teraz ekologicznych pojemników kartonowych zamiast plastikowych, zamawianie komputerów zwykle pozwala uniknąć długich kolejek, a dzieci z lat 90. musiały przez jakiś czas zamawiać „Happy Meal”, jeśli chciały „torbę-wiadro”.

Jednak nie wszystkie innowacje są dobrze odbierane; Zdaniem jednego z klientów nowy burger wegetariański nie był potrzebny. W niektórych gałęziach sieci fast foodów dźwięk stał się tym, co tworzy muzykę. Klienci muszą używać tych samych słów przy realizacji swoich zamówień. Tu nie chodzi o „proszę”, nawet jeśli jest to zawsze właściwe.

Oddziały McDonald’s korzystają ze sztucznej inteligencji, rozumieją jedynie jasne polecenia

Luźne usta z pewnością nie są w ogóle skuteczne. Pozornie absurdalna zasada językowa McDonald’s ma szczególnie prostą historię: bez określonego sformułowania zamówienie nie może zostać zrealizowane. Ponieważ: Komputer to akceptuje i rozumie tylko jasne polecenia.

Według postu na Reddicie w barze McDonald’s testowana jest sztuczna inteligencja (AI). Pod głośnikiem znajduje się napis w języku angielskim, który informuje o tym. Aby ułatwić pracę wirtualnemu pracownikowi, klienci proszeni są o określone zachowanie.

  • Mów bardzo wyraźnie
  • Oznacz produkty według ich dokładnych nazw na liście
  • Odpowiadaj na pytania licznika od AI przed dodaniem kolejnych produktów
  • Zakończ słowami „To wszystko”.

Jeśli nie ufasz technologii, nie będziesz musiał wracać do domu głodny. Jeśli chcesz, możesz zostać obsłużony także przez pracownika z krwi i kości. Służy do tego polecenie: „Członek zespołu”.

Sztuczna inteligencja McDonald’s ma na celu poprawę obsługi klienta i została przetestowana tysiące razy na całym świecie

Nie wiadomo, który to oddział. Ale może to być w USA. McDonald’s ogłosił w notatce prasowej, że od 2024 roku planuje testować sztuczną inteligencję w tysiącach lokalizacji na całym świecie. Firma współpracuje w tym celu z Google. Technologia ta ma na celu usprawnienie procesów operacyjnych. „Ułatwi to prowadzenie restauracji, ale co ważniejsze, poprawi komfort naszych klientów i pracowników” – powiedział Brian Rice, wiceprezes McDonald’s.

READ  Prace konserwacyjne: niemiecki minister gospodarki oczekuje wstrzymania dostaw gazu z Rosji
W oddziale McDonald’s klienci muszą uzupełnić zamówienie wyraźnymi słowami, aby otrzymać jedzenie. (Awatar) © Christoph Schmidt/DPA

Jednak nie wszyscy wydają się tak optymistyczni, jeśli chodzi o nowe podejścia. Nie oznacza to, że sztuczna inteligencja jest często wykorzystywana w nikczemnych oszustwach. Portal z wiadomościami technologicznymi krawędź Obawia się, że w dłuższej perspektywie może to kosztować wielu pracowników utratę pracy. Nawet jeśli według szyldu na zdjęciu Reddit oddział McDonald’s w dalszym ciągu poszukuje pracowników. W Wielkiej Brytanii najważniejsza była siła robocza Jednym zamachem odwrócił się od firmy ma.

Cyberprzyszłość „Zamówiona na życzenie”: klienci kpią z innowacji AI McDonald’s

Ogłoszenie o pracę stało się również obiektem urazy wśród użytkowników Reddita. „Uważam, że sformułowanie «zatrudniamy» jest bardzo ironiczne” – napisała jedna z osób. Inni klienci również sceptycznie lub cynicznie reagują na innowacje AI. „Zabawne, jak ten samochód wygląda tak zaniedbany. Można by pomyśleć, że sztuczna inteligencja będzie prezentowana w postaci błyszczących robotów, a nie żałosnego znaku PowerPointa”. Inny sucho odpowiedział: „Żyjemy w cyberpunkowej dystopii, o którą prosił Wish”.

Niektórym użytkownikom przypomina się scena z hollywoodzkiej komedii „Stary, gdzie jest mój samochód” (2000). W tej scenie próba złożenia zamówienia w azjatyckiej restauracji na wynos doprowadza głównego bohatera do szału. Sprzedawca przy biurku na wszystko, co mówi, odpowiada: „A potem?” Nigdy nie mógł zobaczyć swojego jedzenia, bo ona po prostu nie pozwoliła mu dokończyć zamówienia. Jest więc możliwe, że sztuczna inteligencja McDonald’s uzyskała dane szkoleniowe z filmu i dlatego wyraźnie zażądała zakończenia współpracy. (Raku)

Continue Reading

Trending