Connect with us

Top News

Koncepcja bezpieczeństwa kolei – Eschede po 25 latach

Published

on

Koncepcja bezpieczeństwa kolei – Eschede po 25 latach

Stan: 03.06.2023 04:32

25 lat temu ICE wykoleił się w Eschede – najgorszy jak dotąd wypadek kolejowy w Niemczech. Zginęło ponad 100 osób. Jak ten wypadek zmienił pojęcie bezpieczeństwa na kolei?

Eschede – nazwa gminy w Dolnej Saksonii Najgorszy wypadek kolejowy w historii RFN: 101 zabitych. Ponad 100 pasażerów zostało rannych.

3 czerwca 1998 roku ICE „Wilhelm Konrad Röntgen” jechał z prędkością 200 km/h z Monachium do Hamburga, kiedy pękła opona i doszło do niefortunnej sytuacji. Tył pociągu ostatecznie wykoleił się na dwóch zwrotnicach przed wiaduktem drogowym na linii kolejowej, powodując zawalenie się mostu. Kolejne wagony są dociskane do siebie jak reguła składania.

Po wypadku Deutsche Bahn buduje następstwa: wszystkie pociągi ICE mają tak zwane koła monoblokowe, czyli koła odlane z jednego kawałka stali, które nie mogą złamać koła, wyjaśnia rzecznik kolei Achim Stass. Ponadto śledzenie kół zostało ulepszone dzięki testom ultradźwiękowym. Ponadto punkty nie są już używane przed mostami na budowanych liniach. Ponadto: Wiele linii ma teraz tak zwaną ochronę przed uderzeniami przed mostami – betonowe bloki, aby zapobiec zawaleniu się mostu przez wykolejone pociągi.

3 czerwca 1998 roku setki pomocników szukało ocalałych we wraku rozbitego ICE – samochody napierały na siebie jak składana miara.

Wypadki w Bad Eibling i Hartdorf

Istnieją jednak bardzo różne przyczyny wypadków kolejowych. Nawet po wypadku w Eschede w Niemczech dochodziło do poważnych wypadków kolejowych z wieloma ofiarami śmiertelnymi: 12 osób zginęło w lutym 2016 r., gdy dwa pociągi regionalne zderzyły się czołowo na jednym torze w pobliżu Bad Aibling w Bawarii. 89 osób zostało rannych, niektóre poważnie. Dyspozytor odpowiedzialny za kontrolę i regulację ruchu na trasie przy nastawni był rozproszony przez grę na swoim smartfonie. Jednak ofiary i krewni pociągają do odpowiedzialności koleje – częściowo z powodu przestarzałej technologii.

READ  Unia „Reset podstawowy” w Ustawie o ogrzewnictwie

W styczniu 2011 r. dwa pociągi zderzyły się czołowo na jednym torze w pobliżu Hordorf w Saksonii-Anhalt. Zginęło 10 osób, a ponad 20 zostało rannych. Znowu: błąd ludzki. Maszynista pociągu towarowego mógł przejechać przez sygnały stopu. Tutaj również krytyka Deutsche Bahn: automatyczny system hamowania awaryjnego zapobiegłby kolizji pociągu towarowego z pociągiem regionalnym, ale w tym czasie nie był jeszcze zainstalowany w Hordorf. Rzecznik Bonn, Stass, mówi, że takie systemy hamowania awaryjnego są obecnie stosowane w całych Niemczech.

Garmisch-Partenkirchen: Błędy w sieci kolejowej

W czerwcu 2022 roku pociąg regionalny wykoleił się w pobliżu Garmisch-Partenkirchen w Bawarii, zabijając pięć osób. Kolejnych 78 pasażerów zostało rannych, w tym 16 ciężko. Betonowe podkłady, które mają bezpiecznie utrzymywać szyny na szynach, są uszkodzone i mogą być główną przyczyną wypadków. Do takiego wniosku doszedł prawie rok później Federalne Biuro Badania Wypadków Kolejowych.

W wyniku wypadku rozpoczęto specjalne śledztwo i prace związane z wymianą podkładów betonowych; Podkłady na sieci kolejowej będą teraz dokładniej sprawdzane. Tylko w tym roku 480 000 betonowych podkładów ma zostać wymienionych, ogłosiła w tym tygodniu Deutsche Bahn, pięć razy więcej niż zwykle. Według grupy doprowadzi to do powstania 400 dodatkowych placów budowy w sieci kolejowej i wpłynie na rozkład jazdy pociągów.

Pięć osób zginęło, a 78 zostało rannych w wypadku kolejowym Garmisch-Partenkirchen w czerwcu 2022 r.
Dalej

Źródło błędu Modernizacja jest wsteczna I Kultura bezpieczeństwa

Stowarzyszenie pasażerów Pro Bahn skrytykowało niemieckie Bahn za to, że wymaga większych pieniędzy, aby zapewnić bezpieczeństwo podczas podróży najbardziej zaawansowanymi technologicznie pociągami. Potrzebna jest pełna cyfryzacja, mówi honorowy prezes stowarzyszenia, Karl-Peter Naumann – tak, aby ludziom znacznie trudniej było popełnić złe gałki oczne. „Wyraźnie widać, że politycy naprawdę (…) muszą odpowiednio inwestować w infrastrukturę komputerową, aby rzeczywiście można było zapewnić jak największe bezpieczeństwo. To bardzo ważne”.

READ  Zarzuty przeciwko Białorusi i Polsce: imigranci oskarżeni o torturowanie funkcjonariuszy policji

Sama cyfryzacja nie jest rozwiązaniem, mówi Birgit Milius, inżynier budownictwa i profesor operacji kolejowych i infrastruktury na Uniwersytecie Technicznym w Berlinie. „Technologia z pewnością może wspierać ludzi. Technologia może również zwiększać bezpieczeństwo systemów. Zawsze musimy patrzeć, jak odpowiednio zaangażować ludzi”.

Według Miliusa ważna jest również dobra kultura bezpieczeństwa. Na przykład Garmisch-Partenkirchen, jako gra myślowa: „Jeśli wiem, że mam bardzo trudną trasę na strzelnicy, co powinienem zrobić jako pracownik – a może nawet intuicja mi podpowiada, że ​​ją zablokuję, bo wiesz, że to ważne?” Z drugiej strony presja opinii publicznej jest wysoka, jeśli pas zostanie ponownie zamknięty. Potrzebujesz pracowników, którzy powiedzą: „I tak to zrobię, mam wsparcie moich szefów”.

„Bezpieczeństwo jest ważniejsze od punktualności”

Rzecznik BAN Stass podkreśla, że ​​„bezpieczeństwo jest priorytetem nad czasem i wydajnością”. To, że sieć jest starsza, nie oznacza, że ​​jest mniej bezpieczna. W niektórych miejscach będzie działać wolno. I: „Wszyscy czasem doświadczamy sytuacji, kiedy stoimy na peronie, a pociąg, którego tak naprawdę się spodziewamy, nie jest dostarczany: różne wagony, inny model pojazdu” – mówi Stass. „Często dzieje się tak dlatego, że na przykład podczas wizyty ICE w fabryce wykryto usterki, które nie doprowadziłyby do wypadku, ale są nieprawidłowe”. W razie wątpliwości zatrzymaj pociąg.

Jak bezpiecznie możesz się czuć podróżując pociągiem w Niemczech po 25 latach? Milius, badacz operacji kolejowych, dużo podróżuje pociągiem i mówi, że w pociągu zawsze jest bezpieczniej niż w samochodzie. Naumann, który należy do Stowarzyszenia Pasażerów, uważa, że ​​kolej jest najbezpieczniejszym środkiem transportu. A rzecznik kolei Staś powiedział: „Było tylko kilka wypadków przy 50 000 przejazdów pociągami dziennie, czasem z dużymi prędkościami iz ciężkimi ładunkami”. Przyznaje, że jest to oczywiście pocieszenie dla dotkniętej chorobą populacji.

READ  II wojna światowa: Polska ponawia żądanie reparacji

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top News

Limbecker Flats w Essen zostało ponownie otwarte

Published

on

Limbecker Flats w Essen zostało ponownie otwarte

jeść W związku z zagrożeniem w środę ewakuowano centrum handlowe Limbecker Flats w Essen. Akcja policji została już zakończona.

Continue Reading

Top News

Żytawa: Pościg za podejrzanym złodziejem przez Żytawę kończy się w Polsce

Published

on

Żytawa: Pościg za podejrzanym złodziejem przez Żytawę kończy się w Polsce

Pościg za podejrzanym złodziejem przez Żytawę kończy się w Polsce

Policja z regionu Löbau-Zittau poinformowała również o poważnym wypadku w Zittau-Süd i włamaniu w Wittgendorfie.


2 minuty

I w Jita zdarzył się straszny wypadek.
© Matthias Weber (foto kodowe/archiwum)

We wtorek wieczorem policja wytropiła podejrzanego złodzieja po drugiej stronie Niess w pobliżu Hirschfelde – od Zittau w Polsce do Trzynika (Rohnau). Mężczyzna próbował uniknąć napadu na Leipziger Strasse w Żytawie. Policja zauważyła go, ponieważ tablice rejestracyjne jego Citroena Saxo w rzeczywistości należały do ​​Nissana Sentry. Zamiast się zatrzymać, rzucił się w stronę Polski. „Funkcjonariusze zaparkowali swój pojazd przed Citroenem, którego kierowca kilkakrotnie próbował staranować radiowóz” – poinformowała w środę policja. „Dzięki manewrowi hamowania uciekiniera udało się ponownie dogonić i ostatecznie wyjechać do Polski”.

Na leśnej ścieżce w Trzcińcu mężczyzna sam w pojeździe wyskoczył z jadącego citroena i uciekł. Policja natychmiast go przeszukała, ale nie udało jej się go złapać.

Funkcjonariusze znaleźli w Citroenie kompresor i paczki. Były one zaadresowane do Niemca z Zitty. Kiedy funkcjonariusze próbowali ich do niego dowieźć, odkryli, że włamano się do magazynu pod wskazanym adresem. Obejmuje to niezarejestrowaną przyczepę ciągnikową i brak przyczepy. Policja przyjęła zgłoszenie i zebrała materiał dowodowy. Straty materialne wyniosły około 30 000 euro. (SZ)

Z magazynu budowlanego w Wittgendorfie skradziono narzędzia

Nieznani sprawcy włamali się we wtorek wieczorem do magazynu budowlanego w Wittgendorfie i ukradli narzędzia, sprzęt spawalniczy i piły łańcuchowe o wartości około 4700 euro. Według policji szkody majątkowe wyniosły około 30 euro. Sprawę prowadzą policjanci z powiatu Zittau-Oberland. (SZ)

Rowerzysta ciężko ranny w wypadku w Jita

W środę rano na skrzyżowaniu Schrammstrasse i Lisa-Tetzner-Strasse w Zittau-Süd doszło do poważnego wypadku: 46-letni mężczyzna chciał swoim Oplem skręcić w lewo z Tetzner-Strasse na Schrammstrasse, ale najwyraźniej nie zauważył 56-latek. – Starsza pani rowerzystka. „Doszło do sprzeczki” – poinformowała policja. „Rowerzysta doznał poważnych obrażeń i został przewieziony do szpitala na dalsze leczenie”. Straty materialne wyniosły około 600 euro. Policja prowadzi dochodzenie. (SZ)

READ  Abbas oskarża Izrael o „holokaust” przeciwko Palestyńczykom – Sholes oburzony
Continue Reading

Top News

„Maischberger”: „Nawet jeśli Jens Spahn pojedzie do Rwandy, ludzie przyjdą” – powiedział Kuhle.

Published

on

„Maischberger”: „Nawet jeśli Jens Spahn pojedzie do Rwandy, ludzie przyjdą” – powiedział Kuhle.

DZidentyfikował nową kontrowersyjną kwestię rządu centralnego: planowanie budżetu na 2025 rok. Podczas gdy pakiet reform emerytalnych jest nadal przedmiotem dyskusji, rząd federalny odłożył niedawno decyzję, a najmniejszy z trzech partnerów koalicji, FDP, zaproponował 5. Program punktowy dla gospodarki w poniedziałek, który już budzi kontrowersje.

W planie liberałowie kwestionują wydatki na emerytury, świadczenia obywatelskie i pomoc rozwojową. W Sandrze Maischberger dwóch zastępców liderów grup parlamentarnych swoich partii, Konstantin Kuhle (FDP) i Jens Spahn (CDU), debatowało nad kontrowersjami w rządzie i sytuacją gospodarczą.

O pogarszającej się sytuacji gospodarczej i planowanym przez rząd federalny drugim pakiecie emerytalnym rozmawiali także były redaktor naczelny „Bilda” Guy Diekmann oraz dziennikarki Anja Kohl (ekspert ds. giełdy ARD) i Sonja Zekri („Süddeutsche Zeitung”). Gościem drugiej części programu był autor Salman Rushdie.

Czytaj

Inwestycje w infrastrukturę

Kiedy Maischberger zaczął go wypytywać o nowe kontrowersje, polityk FDP Constantin Kuhle powiedział, że stanowisko rządu federalnego nie jest ważne. Zamiast tego powinniśmy mówić o sytuacji gospodarczej. Spann, polityk opozycji, odpowiedział bez ogródek: „Tak, to bardzo ważne”.

„Jesteśmy teraz tak samo niepewnym kierunkiem inwestycji, jak Wielka Brytania po brexicie” – narzekał Spahn. Ma to wiele wspólnego z ciągłą walką. „Punkt zwrotny, punkt zwrotny w gospodarce, punkt zwrotny w rodzinie. Najlepszym punktem zwrotnym jest koniec sygnalizacji świetlnej” – rymował.

Spahn powiedział, że istnieją duże podobieństwa między związkiem zawodowym a FDP „w kwestiach, które czynią Niemcy tak atrakcyjnymi miejscem”. Ale pięciopunktowy plan na nic się nie zda, jeśli nie pociągnie za sobą konsekwencji politycznych: „Nic się nie stanie. Nie ma porozumienia w sprawie sygnalizacji świetlnej” – powiedział były minister zdrowia Unii.

Tutaj znajdziesz treści z Twittera

Niezbędna jest Twoja odwołalna zgoda na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, ponieważ zgoda ta jest wymagana jako osoba trzecia przez dostawcę osadzonych treści, aby wyświetlić osadzone treści. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „ON”, wyrażasz na to zgodę (możesz w każdej chwili zrezygnować). Obejmuje to Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do krajów trzecich, w tym do Stanów Zjednoczonych, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj. Możesz wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie, korzystając z przełącznika i prywatności na dole strony.

W swoim nowym artykule liberałowie wzywają do Zniesienie emerytury w 63. SPD jest temu zdecydowanie przeciwna. Na pytanie Maischbergera, dlaczego wniosek znalazł się w planie, Kuhle odpowiedział kontrpytaniem: „Dlaczego prezydent przechadza się dziś po republice, żądając płacy minimalnej w wysokości 15 euro, wie, że nie da się tego zrealizować z FDP. Chcę panu powiedzieć: ponieważ to różne partie.

READ  Statki przewożące skroplony gaz gromadzą się u wybrzeży Hiszpanii

Jens Spahn nie postrzega tej palącej kwestii jako kwestii emerytalnej. Raczej powinno chodzić o wzrost gospodarczy. „Wzrost jest warunkiem wstępnym wszystkiego innego” – stwierdził. „Dlatego nie potrzebujemy debaty na temat emerytur w wieku 63 lat, ale raczej debaty na temat tego, jak przywrócić wzrost gospodarczy i uczynić Niemcy atrakcyjnymi” – powiedział później FDP:

Jeśli chodzi o nielegalną migrację, Wielka Brytania zaczęła już zezwalać na procedurę azylową w Rwandzie. Jensowi Spahnowi „najwyraźniej podoba się” model Rwandy, powiedział w Maischberger i wspomniał o „bezpiecznym kraju trzecim”. Skrytykował jednak przyjęte w środę nowe unijne przepisy azylowe. „Europejskie rozwiązanie, na które się dzisiaj zdecydowaliśmy, to biała maść. Nie dotyczy to nawet jednej trzeciej osób, które do nas przychodzą. To nie rozwiązuje problemu.”

Trzeba pozbyć się komunikatu „jeśli jakimś cudem dostanę się do Europy, mogę zostać, cokolwiek się stanie dalej”. „Nie ma prawa wyboru kraju docelowego. Jednak naszym obowiązkiem jako społeczności międzynarodowej jest umożliwienie bezpieczeństwa. Rwanda jest krajem, który chce być w tym partnerem.

Czytaj

Za dużo pracy nie jest tego warte

„Nawet jeśli Jens Spahn pojedzie do Rwandy, ludzie przyjdą” – powiedział agresywnie Constantin Kuhle. Zamiast tego odniósł się do zaostrzonych przepisów azylowych przyjętych tego samego dnia przez parlament UE. Zgodnie z tym należy m.in. wprowadzić jednolite procedury na granicach zewnętrznych, aby można było szybko rozpoznać wnioski o azyl jako bezpodstawne i szybko i bezpośrednio deportować uchodźców.

Następnie Jens Spahn udzielił Kuhle kilku rad. Nalegał, aby FDP „natychmiast” opuściła rząd. „To obowiązuje natychmiast” – stwierdził polityk CDU, nawiązując do słynnych słów gangstera Schabowskiego z 1989 r., gdy ogłaszał on możliwość wyjazdu z NRD.

Gościem honorowym Mishbergera był indo-brytyjski pisarz Salman Rushdie. Obecnie przeniósł się do Niemiec i w poniedziałek podpisał się w złotej księdze Hamburga. Rozmawiał z Maischbergerem o ataku nożem w sierpniu 2022 r. dokonanym przez podejrzanego o zabójcę islamistę.

Od tego czasu Rushdie stracił wzrok na prawe oko. W studiu nosił okulary przyciemniane z prawą soczewką. „Kiedy zbliżasz się do śmierci i wracasz, masz silną świadomość wartości każdego dnia w swoim życiu” – powiedziała 76-latka.

Już w 1989 roku ówczesny irański przywódca rewolucyjny ajatollah Chomeini nawoływał do zamordowania autora w związku z powieścią „Szatańskie wersety”. Do dziś Rushdie twierdzi, że nie żałuje, że napisał tę książkę. „Ludzie nigdy tej książki nie czytali” – powiedział o Chomeinim i protestujących, którzy wyszli wówczas na ulice, żądając jego śmierci. Rushdiego żałował jedynie, że ludzie wykorzystali tę książkę jako pretekst do sprawiania kłopotów.

O usiłowaniu morderstwa napisał książkę „Nóż – myśli po próbie morderstwa”. W zeszłym roku Salman Rushdie został uhonorowany Nagrodą Pokojową Niemieckiego Handlu Książkami.

Continue Reading

Trending