Connect with us

Economy

Bankructwo producenta gwiazd Mercedesa: fali bankructw w branży samochodowej nie da się już zatrzymać

Published

on

Bankructwo producenta gwiazd Mercedesa: fali bankructw w branży samochodowej nie da się już zatrzymać

Bankructwo producenta gwiazd Mercedesa
Nie dało się już powstrzymać fali bankructw w branży motoryzacyjnej

Helmuta Beckera

Niedobory półprzewodników, problemy z łańcuchem dostaw, gwałtownie rosnące płace i gwałtownie rosnące koszty energii: otoczenie rynkowe dla niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego wcale nie jest różowe. Najbardziej ucierpieli mali dostawcy. Zasady są wymagane.

To nie może być bardziej symboliczne: teraz gwiazda Mercedesa również jest bez grosza przy duszy. Należy pamiętać, że nie jest to szlachetna stuttgarcka formacja z gwiazdą jako marką. Nie, chodzi o samą gwiazdę Mercedesa i jej producenta, dostawcę BIA z Forst koło Bruchsal w Badenii. Dyrektor zarządzający BIA, Joerg Butbach, wyjaśnił niedawno, że ciągły spadek sprzedaży i eksplozja kosztów energii doprowadziły do ​​szybkiego wzrostu strat, co uniemożliwiłoby firmie kontynuowanie działalności na „zrównoważonych zasadach”.

BIA nie jest chorobą odosobnioną

BIA jest przykładem kryzysu w całej niemieckiej branży dostawców: tradycyjna firma Borgers z Nadrenii Północnej-Westfalii, która specjalizuje się w tekstylnych komponentach samochodowych, również została zmuszona do ogłoszenia bankructwa po 156 latach rodzinnej tradycji. Podobnie specjalista od wentylacji z Górnej Frankonii, dr. Schneider, która produkuje komponenty do wnętrz samochodów, takie jak panele czy systemy wentylacyjne, a której klientami są m.in. Audi, BMW, Mercedes, Ferrari, Jaguar Toyota i Volvo.

Nic dziwnego, że czołowi przedstawiciele branży pilnie ostrzegają przed falą bankructw w ich szeregach na tle ostatniego porozumienia płacowego w hutnictwie – 8,5 proc. w ciągu dwóch lat. W ciągu ostatnich 25 lat nie widział tak ogromnego wzrostu kosztów, mówi Stefan Wolf, dyrektor generalny Elringklinger i prezes General Metal. Spodziewa się kilku bankructw w pierwszej połowie 2023 roku.

Układy zbiorowe płacowe to ostatnia kropla

Jesienią 2022 roku wiele się zbiegnie: kryzysy następują po sobie coraz szybciej, obciążenia dostawców samochodów wzmacniają się nawzajem. Początkowo potrzebne były inwestycje, aby przejść na mobilność elektryczną. Potem przyszła pandemia koronawirusa, a po niej wąskie gardła w dostawach i niedobory półprzewodników, materiałów pierwotnych i surowców. Ponadto rosną koszty energii. Resztę załatwią porozumienia płacowe, które wciąż są wysokie.

Branża ma już za sobą lepsze czasy: w Niemczech w 2016 roku nadal produkowano 5,7 miliona samochodów. W 2021 roku było ich jeszcze 3,1 mln, a w tym roku będzie to mniej niż 3 mln. W jaki sposób małe i średnie przedsiębiorstwa mają radzić sobie z tymi obciążeniami bez ponoszenia szkód? Wszystko to nieuchronnie prowadzi do kolejnych bankructw.

Dotyka zarówno dużych, jak i małych w branży. Nawet giganci tacy jak Bosch, Continental, ZF, Schaeffler czy Mahle prawie nie zarabiają ani nie walczą z czerwonymi liczbami. Ale najbardziej ucierpieli – jak w prawdziwym życiu – drobni dostawcy. Ci, którzy dostarczają tylko pojedyncze części, a nie kompletne systemy, jak giganci branży.

Ci, którzy już stoją w obliczu silnych kosztów i ostrej konkurencji, ponieważ ich duzi i potężni klienci mogą z łatwością zastąpić ich tańszymi konkurentami na rynku globalnym. Oczywiście dostawcy starają się uzyskać rekompensatę za wzrost kosztów od swoich klientów. Ale to działa tylko na ograniczoną skalę – i to na największą skalę.

Apelacja i apelacja

Branża samochodowa nigdy nie doświadczyła takiego zawirowania jak dzisiaj, co pokazał ostatnio Thomas Berger, szef stowarzyszenia przemysłu samochodowego z siedzibą w Badenii, zrzeszającego 300 dostawców. Hildegard Müller, prezes Niemieckiego Związku Przemysłu Samochodowego (VDA), również jest zaniepokojona tym konfliktem interesów. Odwołuje się do ducha wspólnoty swoich członków: „Wspólna odpowiedzialność i wspólny sukces mogą odnieść sukces tylko wtedy, gdy ryzyko i możliwości są odpowiednio rozdzielone i podzielone między partnerów w łańcuchu dostaw”. Ale w świetle trudnej rzeczywistości jest to pobożne życzenie.

W wielu przypadkach z radością zwracamy uwagę, że w przeszłości zawsze zdarzały się kryzysy w branży motoryzacyjnej i bankructwa w branży dostawców. Dziesięć lat temu najnowsze było to, że pesymizm nie jest słowem obcym w branży. W tym czasie, w 2009 roku, w środku światowego kryzysu finansowego, konsultant ds. zarządzania Oliver Wyman obawiał się fali bankructw w branży dostawców zatrudniającej ponad 100 000 pracowników. Nawet Schäffler, obecnie znany przedstawiciel niemieckiego przemysłu dostawców, był wówczas na skraju bankructwa.

Jednak przerażająca fala bankructw nie nastąpiła. Nie dlatego, że eksperci się mylili. Nie, to dlatego, że przemysł motoryzacyjny podniósł się równie szybko, jak poprzednia recesja. Potem nastąpiła dekada ciągłego wzrostu.

Czy historia się powtarza?

Jednak tym razem wszystko jest inne. Niepełne wykorzystanie fabryk i presja finansowa firm trwa od dawna. Nie można już obliczyć kosztów energii. Ale najgorsza jest utrata objętości. Dostawcom brakuje nie tylko wielkości produkcji, ale przede wszystkim wartości dodanej: w silniku spalinowym jest ponad 1400 różnych komponentów, a w pojeździe elektrycznym tylko 200.

Długoterminowe perspektywy wzrostu są również ponure w świetle zakazu półspalania w 2035 r., więc koszty transformacji elektrycznej – zarówno na poziomie makroekonomicznym, jak i firmowym – są wysokie. Nie ma nadziei na szybkie ożywienie rynku, jakiego byliśmy świadkami w 2010 roku. Bez wzrostu na rynku motoryzacyjnym branża dostawców nie może się odbudować. Oznacza to, że rośnie prawdopodobieństwo przerażających fal bankructw.

Wielu dostawców pozostanie w tyle

Niemieccy producenci samochodów premium przetrwają, wielu dostawców nie. Podobnie jak w latach 2008/2009 w sektorze finansowym, tak i tym razem wymagana jest polityka dostawców w branży motoryzacyjnej. Ale tym razem nie są wymagane żadne pakiety ratunkowe ani dodatkowe pieniądze.

Wręcz przeciwnie: politycy mogą tu zaoszczędzić pieniądze z podatków. Musi tylko wstrzymać promocję sprzedaży samochodów elektrycznych, które są wyjątkowo szkodliwe dla klimatu, ponieważ do produkcji energii elektrycznej wykorzystują węgiel, do czasu, aż będzie wystarczająco dużo zielonej energii lub e-flota będzie mogła być napędzana e-paliwami. Skorzysta na tym podstawowa działalność niemieckiego producenta samochodów.

Ponadto politycy muszą energicznie bronić wolnego handlu – także z Chinami – aby uniknąć przyszłych zakłóceń w międzynarodowych łańcuchach dostaw przemysłu motoryzacyjnego i usunąć strategiczne przeszkody dla wzrostu. Zegar tyka! Jeśli wkrótce nie nastąpi wzrost, nadejdą fale bankructw.

READ  Wiadomość z 25 sierpnia: Szewczenko, były prezes Narodowego Banku Ukrainy, jest podejrzany o utworzenie organizacji przestępczej; Heineken sprzedaje swoje aktywa w Rosji | Wiadomość do bota
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Oddział Edeka irytuje klientów nowymi przepisami

Published

on

Oddział Edeka irytuje klientów nowymi przepisami

Jeden z oddziałów Edeki jest obecnie kłopotliwy ze względu na specjalny regulamin depozytowy. Zdjęcie: obrazy imago/Michael Gesttenbauer

Pieniądze i zakupy

Natalia Trapp

Żaden inny kraj nie ma tak wielu przepisów dotyczących depozytów jak Niemcy. W wyniku innowacji od przełomu roku systemem objęte zostały także butelki z mlekiem i mieszane napoje mleczne, co często skłania konsumentów do noszenia toreb pełnych kaucji do krajowych supermarketów.

Podobnie większość Niemców niepokoi regulacje dotyczące depozytów i związane z nimi wysiłki. Oddział Edeki denerwuje teraz swoich klientów powiadomieniem na żywo w automacie wpłatowym.

Logowanie się do wpłatomatów denerwuje klientów Edeki

W poście dot Reddit Użytkownik pokazał niedawno zdjęcie automatu na swoim Edeka Market. Poniżej otworu wejściowego widać kartkę papieru, na której znajduje się nietypowa notatka.

Znak bankomatu wywołuje panikę na Reddicie.

Znak bankomatu wywołuje panikę na Reddicie.Zdjęcie: zrzut ekranu z Reddita/HansDerkrieger

W związku z tym odpowiedni depozyt na tym rynku jest wypłacany „tylko na bony” o wartości pięciu euro. Nie jest jasne, w którym oddziale znajduje się znak. Komentarz użytkownika brzmi: „Gdzie mogę to zgłosić ponownie?”

Watson jest teraz na WhatsApp

Teraz na Whatsapp i Instagramie: zaktualizuj swojego Watsona! Zaopiekujemy się Tobą Tutaj na WhatsAppie Z dzisiejszymi atrakcjami Watsona. Tylko raz dziennie – bez spamu, bez bla, tylko siedem linków. obietnica! Czy wolisz być na bieżąco na Instagramie? Tutaj Znajdziesz nasz kanał streamingowy.

W komentarzach oczywiście nie brakuje oburzenia – a także porad dotyczących ewentualnych osób odpowiedzialnych za taką sytuację. „Czarno-białe nielegalne” – podsumowuje jeden z użytkowników.

Społeczność Reddit oferuje prosty sposób na rozwiązanie problemu depozytu

Wiele osób doradza również osobom dotkniętym sytuacją, aby przekazały kaucję w kilku ratach. Problemu tego można łatwo uniknąć, korzystając z kilku bonów o wartości mniejszej niż pięć euro.

READ  Edeka wkracza do akcji: wiele produktów trzepocze na półkach ze skutkiem natychmiastowym

„Muszą tylko zeskanować 20 paragonów” – podsumowuje zirytowany użytkownik. „Niehonorowe” – mówi krótko inny.

Młoda kobieta wrzuca puste plastikowe butelki do automatu.  Automatyczny zwrot pustych butelek Młoda kobieta wrzuca do automatu butelki zwrotne *** Młoda kobieta wrzuca do automatu puste butelki zwrotne...

System depozytowy w Niemczech jest unikalny w Europie. Zdjęcie: Imago Images/Michael Eichhammer

Jednak wielu konsumentów jest już obciążonych ograniczeniami dotyczącymi zwrotu kaucji. Oznacza to, że vouchery można zrealizować wyłącznie w oddziale, w którym wcześniej dostarczono odpowiednie kontenery.

Poza tym przynajmniej dyskonty akceptują tylko butelki z własnego asortymentu. Dowody wpłat są jednak ważne przez trzy lata.

Supermarket: Jest to wartość depozytu za butelkę w Niemczech

Jest jednak mało prawdopodobne, aby konwersja na bony oddziałowe była zgodna z ochroną konsumentów. Wreszcie, w razie wątpliwości, bony można opłacić także w formie dowodów wpłat w gotówce.

Dla niektórych konsumentów etykieta może mieć znaczenie. Wiele osób często zbiera depozyty tygodniami, a następnie za jednym razem zwraca wszystko do supermarketu.

Każdy, kto zwróci standardową skrzynkę piwa, otrzyma kaucję w wysokości 1,50 euro za samą skrzynkę plus pojedyncze butelki o wartości 8 centów każda. Nawet jeśli zwrócisz plastikowe butelki wielokrotnego użytku, cena 25 centów za butelkę szybko przekroczy podaną kwotę 5 euro.

Continue Reading

Economy

Tysiące zainfekowanych urządzeń: eksperci ostrzegają przed nowym złośliwym oprogramowaniem dla Androida

Published

on

Tysiące zainfekowanych urządzeń: eksperci ostrzegają przed nowym złośliwym oprogramowaniem dla Androida

Eksperci ds. bezpieczeństwa z zespołu QAX XLab zidentyfikowali nowe złośliwe oprogramowanie dla Androida o nazwie „Wpeeper”, które zostało wykryte w co najmniej dwóch nieoficjalnych sklepach z aplikacjami i naśladuje wygląd i sposób działania popularnego sklepu z aplikacjami Uptodown. To, co wyróżnia Wpeeper, to kreatywne wykorzystanie zainfekowanych witryn WordPress, które działają jako stacje przekaźnikowe dla rzeczywistych serwerów dowodzenia i kontroli, pomagając złośliwemu oprogramowaniu pozostać niewykrytym. (przez: „Uśpione komputery„)

18 kwietnia 2024 r. analitycy natknęli się na szkodliwe oprogramowanie podczas badania nieznanego pliku ELF. Został on zawarty w plikach APK (plikach pakietu Android), a Virus Total nie otrzymał jeszcze żadnych wyników. W bardzo krótkim czasie po odkryciu, 22 kwietnia, Wpeeper zaprzestał swojej działalności. Sugeruje to, że osoby stojące za atakiem starają się być mniej widoczne, aby uniknąć wykrycia przez ekspertów ds. bezpieczeństwa i zautomatyzowane systemy.

Według danych Google i pasywnego DNS, zanim zostało wykryte, złośliwe oprogramowanie Wpeeper zainfekowało już tysiące urządzeń. Jednak prawdziwy zakres operacji pozostaje nieznany.

READ  Południowokoreańskie czołgi bojowe: Polska ignoruje Niemcy w handlu bronią
Continue Reading

Economy

Dzień Giełdy Środa, 15 maja 2024 r

Published

on

Dzień Giełdy Środa, 15 maja 2024 r

We wtorek na europejskich giełdach nie było spójnego trendu. the Dax Udało jej się utrzymać o 0,1 proc. do 18 716 pkt. MDAX I SDAX Jednak znacznie wzrosła. Jednak i oni czerpali korzyści głównie z wybranych akcji pojedynczych spółek. „Generalnie strategie rynkowe są niewłaściwe” – stwierdził jeden z uczestników rynku. „To jest rynek selekcji akcji” – dodał.

Obecnie istnieje kompletny program dla indeksu DAX. the Pięć gospodarek pozować z Wiosenny raport Ich nowe Prognozy gospodarcze dla Niemiec zanim. Zgromadzenie Ekspertów zakłada na razie wzrost PKB na poziomie 0,7 proc. Rząd federalny spodziewa się na przykład wzrostu jedynie o 0,3 proc.

Dax
Dax 18716,42

Widok rozciąga się także na Ocean Atlantycki. the Rząd Stanów Zjednoczonych Publikuje dane Rozwój inflacji w kwietniu. W marcu ceny konsumpcyjne wzrosły o 3,5 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Jeśli inflacja spadnie, wzrasta prawdopodobieństwo, że Fed obniży stopy procentowe w tym roku.

Sezon raportowy w pełni. the Commerzbanku Opublikuje wyniki za I kwartał 2024 r. Po skoku zysków w 2023 r. analitycy zwracają szczególną uwagę na to, jak bank będzie zachowywał się pod względem wyniku odsetkowego w świetle oczekiwanej zmiany stóp procentowych z Europejskiego Banku Centralnego . Eksperci ankietowani przez tę instytucję finansową oczekiwali niedawno, że zysk przed rezerwami na ryzyko w pierwszym kwartale wyniesie 2,74 miliarda euro. Należy także skupić się na perspektywach na cały rok.

Również w centrum uwagi ThyssenKruppa. Największa niemiecka grupa stalowa raportuje wyniki za drugi kwartał roku obrotowego 2023/24. Thyssenkrupp boryka się z rosnącymi kosztami surowców i energii. Szczególną uwagę inwestorzy zwrócą zapewne na planowane wspólne przedsięwzięcie stalowe, program oszczędnościowy Apex oraz potencjalną sprzedaż dywizji morskiej.

Dwa największe niemieckie koncerny energetyczne RWE I Czas Publikuj raporty z postępów. Po ostatnim roku boomu muszą uporać się ze stratami. Prezes RWE Markus Kreber i jego kolega z Eon Leonard Birnbaum postrzegają siebie jako siłę napędową transformacji energetycznej. Dostawcy pracują nad rozwojem swojej działalności w dziedzinie zielonej energii elektrycznej dzięki inwestycjom wartym miliard dolarów.

READ  Kontynuacja skupu akcji: Buffett Holdings: Berkshire Hathaway osiąga znacznie większe zyski - aktywa gotówkowe wzrosną do 145 miliardów dolarów | Wiadomość

Grupa Farmaceutyczna i Technologiczna Merck KGaA Podaje także dane kwartalne. Analitycy oczekują średnio, że skorygowany zysk operacyjny (EBITDA) spadnie do 1,36 miliarda euro po 1,6 miliarda w tym samym okresie ubiegłego roku. Jednak dyrektor generalny Belén Garrijo przewidział, że firma Merck chce ponownie rosnąć w 2024 r. Niedawno ogłosiła, że ​​sprzedaż i skorygowane wyniki operacyjne powinny wzrosnąć organicznie od lekkiego do umiarkowanego.

Możesz znaleźć przegląd pełnego harmonogramu na ten tydzień Tutaj.

Continue Reading

Trending