Piszesz o tym New Zurich Times Ze Szwajcarii: „Odpowiedź udzielona teraz przez Kreml jest ostrożna. Zakazuje eksportu ropy, jeśli kontrakt odnosi się do tego pułapu cen. Czego odpowiedź nie zawiera: na przykład ceny minimalnej rosyjskiej ropy. Lub (a ) ogólny zakaz eksportu dla krajów, które uzgodniły pułap cenowy. W przeciwieństwie do pola bitwy, Kreml pozostawia ciężką broń w skarbcu. Unia Europejska i Stany Zjednoczone i tak nie są już skłonne kupować rosyjskiej ropy drogą morską. Dlatego Reakcja Putina nie będzie miała na nich większego wpływu. Celem Kremla nie jest obrażanie pozostałych głównych nabywców, takich jak Indie. New Zurich Times.
Również chińska gazeta Jiefang Ribao Spokojnie odpowiedziała na reakcję Rosji na pułap cen ropy: „Odwet Putina prawdopodobnie nie wywoła większych fal na międzynarodowych rynkach energii. Kraje takie jak Niemcy już dawno uwolniły się od zależności od rosyjskiej energii. Rosja znalazła teraz alternatywnych klientów”. Obecnie Moskwa eksportuje 80 proc. swojej ropy do Azji. Nowa runda sankcji i środków zaradczych będzie miała niewielki, jeśli w ogóle, wpływ na handel międzynarodowy. Jest raczej wyrazem konfrontacji między Zachodem a Rosją. Posunięcie to pogłębia wrogość na po obu stronach konflikt się zakorzenia Na dłuższą metę nie jest to dobry rozwój sytuacji dla bezpieczeństwa w regionie” – zauważa Jiefang Ribao z Szanghaju.
Belgijska gazeta norma DE Ogólnie dotyczy skutków zachodnich sankcji wobec Rosji: „Dziesięć miesięcy po inwazji armii rosyjskiej na Ukrainę kilka instytutów badawczych oceniło ekonomiczny kontratak Zachodu. Tak jak Rosjanom nie udało się pokonać ukraińskiej obrony w krótkim czasie, sankcje sparaliżowały rosyjską gospodarkę”. „Wojna gospodarcza również przekształciła się w wojnę na wyniszczenie. I chociaż sankcje zaczęły poważnie osłabiać Rosję, istnieją obawy, że nie wystarczą, aby szybko zakończyć wojnę, więc ta wojna będzie prawdopodobnie rozstrzygnie się głównie na polu bitwy, a następnie przy stole negocjacyjnym”. norma DE Z Brukseli.
prasa Z Wiednia spogląda na inny niespokojny punkt w Europie: „Napięcia między Serbią a Kosowem osiągnęły alarmujący poziom. Czas, aby Europejczycy znaleźli rozwiązanie”.
Sydney Morning Herald z Australii koncentruje się na sytuacji związanej z koronawirusem w Chinach: „Pekin nagle porzucił strategię braku Covid i natychmiast pogrążył się w katastrofie Covid. Chiny zmniejszają swój zasięg, ale epidemia rozprzestrzenia się w całym kraju. Setki milionów ludzi ludzie zostali zarażeni. Jedna osoba została zarażona”. Badania pokazują, że 1,5 miliona ludzi umrze z powodu korony w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Ponieważ Chiny nie przygotowały się na cykl 180 stopni. Przed otwarciem Chiny będą miały jeden „ aby zaopatrzyć się w leki takie jak Paxlovid i chronić znacznie wyższy odsetek osób starszych i wrażliwych. Mają zachodnie szczepionki”. skuteczne. Stany Zjednoczone i inne kraje wymagają teraz ponownego przetestowania chińskich podróżnych na obecność COVID-19. Ale to przesada. Australia powinna. „Nie dołączaj do tego” – żąda Sydney Morning Herald.
Stwierdza, że „nagłe porzucenie przez Pekin polityki zwalczania Covid-19 może kosztować wiele istnień ludzkich i zagrozić światowej gospodarce”. EL PAIS Ze stolicy Hiszpanii, Madrytu: „Po strategii całkowitej izolacji zarażonych proces jest teraz podobny do tego z reszty świata – ale bez istotnego etapu pośredniego, jakim jest immunizacja. Jest to ryzykowne i ma nieprzewidywalne konsekwencje. Pod warunkiem jej, że się myliła, a nagły zwrot o 180 stopni mógł się mylić”.
Polskie RZECZPOSPOLITA Ostrzega: „Od 8 stycznia Chińczycy znów będą mogli podróżować za granicę. To bardzo niepokojące i świat powinien się na to przygotować. W Stanach Zjednoczonych rozważane są już restrykcje dla podróżnych z Chin, tym bardziej, że Amerykanie nie wierzyć W chińskie oficjalne dane „największy strach wiąże się z wprowadzeniem większej liczby mutacji wirusa. Jak wiadomo, do otwarcia w Chinach doszło nie dlatego, że tam skończyła się epidemia, ale dlatego, że presja ze strony społeczeństwa stała się zbyt duża” – mówi. RZECZPOSPOLITA Z Warszawy do rozpatrzenia.
Post ze stolicy Indonezji z Dżakarty przedstawia chińskiego prezydenta Xi Jinpinga jako największego przegranego wśród azjatyckich głów państw w kończącym się roku w związku z pandemią: „2022 powinien być jego rokiem. Xi skonsolidował swoją władzę w partii kongresu i utorował drogę do kolejnej kadencji”. Ale potem spotkała go fala niezadowolenia z jego polityki braku Covid. Szpitale i krematoria”.
GULF NEWS z Dubaju prognozuje, że światowa gospodarka będzie nadal doświadczać problemów w przyszłym roku, również z powodu sytuacji związanej z koronawirusem w Chinach: „W większości regionów i najważniejszych gospodarek świata nic się nie poprawi w 2023 r. Powodem oznacza to, że kryzys energetyczny również będzie trwał i pogłębiał się jeszcze bardziej Efekt nowego limitu cen ropy i gazu, który spowoduje niedobór dostaw energii, zwłaszcza dla sektora przemysłowego i użyteczności publicznej, a skutkiem będzie ponowny przestój w niektórych zakładach produkcyjnych. To z kolei doprowadzi do niedoboru surowców, co z kolei doprowadzi do wyższej inflacji – zwłaszcza w Europie i Ameryce Północnej, czego oczekuje Gulf News od Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Rosnące napięcia między Chinami a Tajwanem są tematem singapurskiego „Tight Time Periods”: „W odpowiedzi na ostatnie manewry wojskowe Chin Tajwan zdecydował o przedłużeniu swojej służby wojskowej z obecnych czterech miesięcy do jednego roku. Jest to zrozumiałe, biorąc pod uwagę zagrożenie z Chin. Ryzyko” Istnieje ryzyko Jednak oczekuje się, że posunięcie to spowoduje eskalację napięć z Chinami i wpłynie na stabilność w całej Azji Północno-Wschodniej. Koniec zimnej wojny znormalizował pokój i rozwój w regionie. Teraz wydaje się, że strach przed wybuchem wojny o wzrost gospodarczy stał się nową normą” – ubolewa nad sytuacją w Singapurze.
Komentator Los Angeles Times z USA odnosi się do spadku wartości i wizerunku amerykańskiego producenta samochodów Tesla. To należy do miliardera Muska, który wywołał burzę po wykupieniu Twittera kontrowersyjnymi decyzjami dotyczącymi usługi SMS: „Kupiłem Teslę, by pomóc środowisku. To pięknie zaprojektowany samochód, który nie emituje dwutlenku węgla. posiadanie go i zobaczenie ciebie z samochodem, który pokazuje, że troszczę się o środowisko. Teraz jestem zawstydzony. Jeżdżę tym samochodem, jestem libertarianinem i dopóki działania Muska na Twitterze nie zmienią się radykalnie na lepsze, jazda Teslą była, przynajmniej dla mnie, tak obłudny i niezrównoważony jak jazda pożeraczem benzyny”. International Journalism Review kończy się nagraniem z Los Angeles Times.
Liczba upadłości przedsiębiorstw w kwietniu po raz trzeci z rzędu osiągnęła rekordowy poziom
| Czas czytania: 2 minuty
IWH odnotowało w kwietniu 1367 upadłości spółek osobowych i korporacji, co oznacza wzrost o pięć procent w porównaniu z marcem i kolejny rekord. Ale koniec fali upadłości jest już widoczny.
drZ badania wynika, że w kwietniu liczba upadłości przedsiębiorstw w Niemczech osiągnęła rekordowy poziom trzeci miesiąc z rzędu. Według Instytutu Badań Ekonomicznych Leibniza w Halle (IWH) we wtorek całkowita liczba upadłości spółek osobowych i spółek sięgnęła 1367. Zbadaj go Ogłaszać. To o pięć procent więcej niż poprzedni rekord ustanowiony w marcu. Liczba dotkniętych miejsc pracy jest zatem „niezwykle wysoka”, także ze względu na upadłość Galerii Karstadt Kaufhof. Widać jednak koniec fali upadłości.
Z informacji wynika, że obecna wartość jest o 47 proc. wyższa niż w kwietniu 2023 r. i o 40 proc. wyższa od średniej kwietniowej z lat 2016-2019, czyli lat poprzedzających pandemię korony. Dodał: „Wysoki poziom został osiągnięty w wielu sektorach, w tym w szczególności w budownictwie, handlu i usługach, ale także w mniejszych sektorach, takich jak informacja i komunikacja”.
Według analizy IWH, w 10% największych firm, które ogłosiły upadłość w samym kwietniu, ucierpiało około 34 000 miejsc pracy. To trzykrotnie więcej niż w poprzednim miesiącu. Od rozpoczęcia badania w 2016 r. liczba dotkniętych stanowisk pracy wzrosła dopiero w lipcu 2020 r. „Jednym z powodów dużej liczby dotkniętych miejsc pracy jest ponowne bankructwo Galerii Karstadt Kaufhof” – stwierdziła. Wiadomo już jednak, że grupa domów towarowych będzie kontynuowana przez nowych inwestorów, a zdecydowana większość miejsc pracy zostanie utrzymana.
IWH gromadzi wczesne wskaźniki, które przyspieszają proces upadłości o około dwa do trzech miesięcy. Wartości w kwietniu były na najniższym poziomie od sześciu miesięcy, powiedział Stephen Muller, szef ds. zmian strukturalnych i produktywności w IWH. „Chociaż obecnie wyjątkowo wysoka liczba bankructw wydaje się niepokojąca, pierwsze wskaźniki wyraźnie wskazują na złagodzenie sytuacji” – stwierdził Mueller. „Zakładam, że od maja liczba upadłości ponownie spadnie, ale najpóźniej od czerwca”.
Chiński producent samochodów elektrycznych sprowadził w lutym tysiące pojazdów do Bremerhaven, aby podbić niemiecki rynek.
Jednak według doniesień mediów sprzedaż Volkswagena i Mercedes-Benz w kraju stoi w miejscu. W marcu nowo zarejestrowano zaledwie trzycyfrową liczbę samochodów BYD.
Gazeta Handelsblatt również doniosła o problemie z pleśnią w dostarczonych samochodach. BYD temu zaprzecza.
Były to obrazy o symbolicznej mocy: w lutym ubiegłego roku ukazał się „BYD Explorer No. 1”. Statek towarowy należący do chińskiego producenta samochodów elektrycznych BYD przywiózł do Niemiec 3000 pojazdów. Najwyraźniej był to początek podboju kraju przez Volkswagena i Mercedesa-Benza. Jednak według doniesień mediów najnowsze dane dotyczące BYD w tym kraju są alarmujące.
W marcu w Niemczech zarejestrowano nie więcej niż 160 nowych samochodów nowego giganta samochodowego. To właśnie mówię”Handelsblatt”, powołując się na dane branżowego serwisu Dataforce. Trend ten utrzymuje się w poprzednich miesiącach.
W pierwszym kwartale tego roku BYD zarejestrowało w Republice Federalnej zaledwie 393 samochody. Jeśli ekstrapolować tę liczbę na cały rok, producentowi zabrakłoby znacznie do 4141 samochodów z poprzedniego roku.
Sytuacja w innych krajach wydaje się lepsza. We Francji BYD udało się prawie podwoić liczbę rejestracji z 2023 r. do prawie 1000 w pierwszych trzech miesiącach tego roku. Jednak do tej pory najważniejszym rynkiem zbytu grupy w Europie pozostały Niemcy. BYD już w tym roku chce podwoić sprzedaż zagraniczną. Tylko dzięki swojej sile na chińskim rynku krajowym BYD był w stanie na krótko zastąpić Teslę jako największego na świecie producenta pojazdów elektrycznych.
Według Handelsblatta słaby popyt w Niemczech jest obecnie widoczny także w Bremerhaven, jednym z największych punktów przeładunku nowych samochodów na świecie. Rzecznik firmy logistycznej BLG potwierdził gazecie, że samochody BYD „obecnie są dłuższe” na tamtejszej stacji samochodowej. Dotyczy to również innych producentów i jest „związane z popytem rynkowym”.
Brzydki: według raportu problem pleśni występuje również w dostarczanych samochodach elektrycznych. Zdarza się to od czasu do czasu podczas długiego transportu zagranicznego i nie mówi zbyt wiele o jakości samochodu – twierdzi gazeta „Handelsblatt”.
Mówi się jednak, że problem dotyczy kilku pojazdów w BYD, co wpływa na dostawy. Mówi się o dłuższym czasie oczekiwania dla trzycyfrowej liczby niemieckich klientów. Firma BYD potwierdziła gazecie, że w zeszłym roku napotkała „rozproszone” problemy związane z epidemiami pleśni. Jednak według producenta samochodów nie miało to wpływu na pojazdy w Bremerhaven.
Obecnie trwa wycofywanie kiełbas Aldi Nord. Klienci, którzy je spożywają, mogą spodziewać się nieprzyjemnych objawów.
Dortmund – Za kilka dni nastąpi kolejne wycofanie z Aldi. Tym razem szczególnie miłośnicy mięsa powinni zwrócić uwagę na rodzaj kiełbasy, którą jedzą, czyli w tym przypadku: lepiej jej nie jeść.
Przypomnienie od Aldi: Pod żadnym pozorem nie jedz kiełbasek
Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. KG Zaproszenie do artykułu”Dobre trzy dębowe kiełbaski wieprzowe Harz„Zaczęło się Data przydatności do spożycia (BBD) 3 maja 2024 r Bierzemy. Odbywa się to ze względów zapobiegawczych w zakresie ochrony konsumentów. Ostrzeżenie opublikowano 24 kwietnia.
Podczas badania wewnętrznego w próbce wykryto salmonellę, która może powodować choroby przewodu pokarmowego i objawy grypopodobne. Konsumentom zaleca się, aby nie spożywali wycofywanego produktu.
Co to jest salmonella?
Salmonella to bakteria, która często powoduje zakażenia przenoszone przez żywność, zwłaszcza poprzez spożycie skażonego mięsa, jaj lub produktów mlecznych. Zakażenie Salmonellą, znane również jako salmonelloza, zwykle objawia się takimi objawami, jak biegunka, skurcze brzucha i gorączka, które zwykle pojawiają się w ciągu 12 do 72 godzin od spożycia skażonej żywności.
Chociaż większość zarażonych osób wraca do zdrowia w ciągu kilku dni bez specjalnego leczenia, infekcja salmonellą może być poważniejsza u niemowląt, osób starszych i osób z osłabionym układem odpornościowym. Aby zapobiec salmonellozie, ważne jest przestrzeganie dobrych praktyk higienicznych podczas przygotowywania i podgrzewania żywności.
Przypomnij Aldi: Nie jedz kiełbasek przecenionych w niektórych obszarach
Wycofana kiełbasa była dostępna w oddziałach Aldi Nord w regionach Datlen, Laert-Severhausen, Hahn. Mundena, Salzgittera i Wehrla Sprzedany. Zarówno Gmyrek, jak i Aldi Nord natychmiast zareagowały i wycofały kiełbaski ze sprzedaży.
Klienci, którzy zakupili kiełbaski wieprzowe, mogą je zwrócić w dowolnym oddziale Aldi Nord bez okazywania paragonu. Cena zakupu zostanie zwrócona.
Przypomnijmy z Aldi: Producent kiełbasy dostarcza więcej informacji
Bieżące wycofanie dotyczy wyłącznie produktów z określoną datą przydatności do spożycia. Nie ma to wpływu na inne produkty producenta lub inne produkty marki „Gut Drei Eichen”.
Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. przeprasza. KG zapewnia konsumentom ulgę w niedogodnościach i wsparcie w przypadku jakichkolwiek pytań za pośrednictwem adresu e-mail [email protected].