Connect with us

Tech

Niebieski jeż w najlepszym wydaniu

Published

on

Niebieski jeż w najlepszym wydaniu

„Sonic Frontiers” początkowo nie cieszyło się dobrą opinią: pierwsza przygoda niebieskiego jeża w otwartym świecie gry początkowo obudziła w wielu fanach nieprzyjemne wspomnienia „Sonic the Hedgehog” z 2006 roku. Ale w końcu od niej wziął się tytuł, który moim zdaniem jest chyba najlepszą grą 3D Sonic od czasów „Sonic Generations”.

Sam dołączyłem do pierwszej części szalejącego niebieskiego jeża na żywo na Mega Drive. Mój kuzyn był właścicielem konsoli, a wszystkie tytuły z tej serii były grą na śmierć. Do dziś moim najlepszym jest Sonic 3, w którym zebrałem już wszystkie klejnoty Chaosu, aby umożliwić transformację Super Sonic. Ale późniejsze ekspedycje Sonica w 3D nie powaliły mnie na kolana. Sterowanie było dla mnie za trudne, poziomy zagmatwane, a wszystko zaprojektowane z myślą o czystym szaleństwie, bez możliwości odkrywania przygód 2D.

To tutaj „Sonic Frontiers” zaczyna odnosić duże sukcesy: choć nie ma jeszcze dużego, spójnego świata gry, istnieją rozległe wyspy, które pełnią rolę wielkich węzłów komunikacyjnych i pozwalają na swobodę poruszania się. Na tych wyspach gracze mogą wykonywać różne mini-zadania w dowolnej kolejności, ostatecznie posuwając fabułę do przodu. Misje te są bardzo wszechstronne i czasami polegają na zniszczeniu określonej liczby wrogów w określonym czasie, sprintach czy rozwiązywaniu drobnych zagadek.

Sonic korzysta między innymi z nowego ataku: jeśli kręci przeciwnikami z pełną prędkością, rysuje wokół nich coś w rodzaju błyskawicy, a po zakończeniu cyklu atak ten zrzuca wrogów z skarpet – pojawiają się też cenne pierścienie. Nawet jeśli małe zadania są dość różnorodne, niestety nadal są to małe małe zadania. Prowadzi to do pewnego rodzaju monotonii, ponieważ czasami ma się wrażenie, że przemyka się od jednego hobby do drugiego.

Ponieważ fabuła gry jest dość przyziemna, co jest typowe dla gry Sonic, „Sonic Frontiers” bardziej nadaje się na krótkie sesje pomiędzy nimi niż spędzanie godzin na wieczorach z grami. Istnieją jednak również „klasyczne” poziomy, zwane podziałami cyberprzestrzeni. Tutaj Sonic następnie biegnie przez rozpoznawalne obszary z poprzednich tytułów, takie jak Green Hill Zone – wraz z odpowiednią nostalgiczną muzyką. Na tych poziomach nie chodzi tylko o grę, na końcu zdobędziesz punkty. Dlatego powinieneś być zmotywowany do kilkukrotnego ukończenia sekcji, na przykład do pójścia na skróty lub znalezienia większej liczby pierścieni, a nawet czerwonych gwiazdek, aby podnieść swoją ocenę, a tym samym otrzymane klucze, które umożliwią ci awans w historii. Przypomina nam trochę Super Mario Odyssey.

READ  Prezes wzywa rzeczy, CD Projekt natychmiast się wycofuje

Nawiasem mówiąc, im więcej misji i poziomów opanujesz, tym łatwiej będzie przemierzać wyspy: gromadzą się tam tory, pierścienie i sprężyny, dzięki czemu z czasem możesz błyskawicznie wypasać całą wyspę. Świetny sposób na przekształcenie postępów w grze w więcej niż jedną statystykę. Tym bardziej, że Sonic może też ulepszać różne umiejętności, takie jak wspomniany już atak z flanki. W rzeczywistości istnieje drzewo umiejętności dla niebieskiego jeża.

Oczywiście Sonic ma też do czynienia z kilkoma pośrednimi i (czasem opcjonalnymi) końcowymi bossami. Walki z bossami są zaprojektowane kreatywnie i zawsze są małe atrakcje. Pod względem graficznym „Sonic Frontiers” jest nawiasem mówiąc. Z jednej strony gra wygląda ostro na Xboksie Series X i PlayStation 5, na których testowałem tytuł. W grę można grać w natywnym 4K przy 30 klatkach na sekundę lub w 1800p przy 60 klatkach na sekundę. Ponieważ liczba klatek na sekundę ma taki wpływ w tej grze zręcznościowej, sam grałem w „Sonic Frontiers” w 60 klatkach na sekundę. Z jednej strony trzeba powiedzieć, że świat gry ma wiele kiepskich lub zabłoconych dekoracji, animacja jest często nieco drewniana i zawsze powoduje niemiłe niespodzianki.

Chociaż grafika jest tylko „w porządku”, bardzo podoba mi się typowa japońska ścieżka dźwiękowa z mieszanką rocka i electro w sekcjach cyberprzestrzeni oraz często medytacyjnymi dźwiękami na wyspach. Nawet niektóre chwytliwe melodie słabną. Angielski dub też jest w porządku, nawet jeśli postacie z kreskówek są dla mnie czasami trochę za głośne.

Ostatecznie oceniam Sonic Frontiers jako udany nowy początek, ponieważ w kontynuacji można zrobić o wiele więcej. W przypadku gdyby podjął się nieco bardziej skomplikowanych zadań, a może nawet wprowadził kompletny i spójny świat gry, myślę, że Sonic w końcu dotarłby do świata 3D z sukcesem.

Pokazać

Sonic Frontiers, dzień pierwszy (PlayStation 5)

  • Poznaj nowy rodzaj gry platformowej z otwartym światem – ścigaj się na pięciu ogromnych wyspach z bujną dżunglą, kaskadowymi wodospadami i…
  • Wolność z dużą prędkością – Eksploruj Wyspy Starfall i odkrywaj na każdej z nich rzeczy, które tylko Sonic może znaleźć we własnym tempie…
READ  Nowa aktualizacja EVERSPACE 2 Debiut Stingera jest już dostępna na Steam, GOG, a wkrótce także w Sklepie Windows

Ten artykuł zawiera linki partnerskie, więc oznaczamy go jako reklamę. Kliknięcie go przeniesie Cię bezpośrednio do dostawcy. Jeśli zdecydujesz się tam dokonać zakupu, otrzymamy niewielką prowizję. Nic nie zmienia ceny dla Ciebie. Dziękuję za wsparcie!


Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

iPad Air 2024 i iPad Pro M4 w praktyce | Podcast Mac i ja

Published

on

iPad Air 2024 i iPad Pro M4 w praktyce |  Podcast Mac i ja

Po dobrym półtora roku bez żadnych innowacji sprzętowych Apple wprowadził nowe modele iPadów i jednocześnie uporządkował ofertę produktów. iPad Pro 2024 jest lżejszy, cieńszy i wykorzystuje nowy wyświetlacz OLED o strukturze tandemowej – zarówno w modelu 11-calowym, jak i 13-calowym: dwa zestawy wyświetlaczy OLED w panelu zapewniają większą jasność, a Apple wprowadza także pierwszy -doświadczenie lustrzane. Dodatkowo chip M4 firmy Apple zaskakująco wcześnie zadebiutował w tabletach Pro. Ważne detale zostały poprawione także w iPadzie Air i po raz pierwszy jest on dostępny w większej, 13-calowej wersji. Są też nowe akcesoria.

reklama

W odcinku 71 Malte Kirchner i Leo Becker rozmawiają o nowej linii iPadów. Kirchner opisuje swoje praktyczne doświadczenia z iPadem Pro M4, Apple Pencil Pro i iPadem Air 2024. Omawiamy najważniejsze innowacje tabletu, a także nowe akcesoria, w tym teraz czwarte pióro i ulepszoną klawiaturę Magic Keyboard. Kolejnym tematem jest chip M4 i ogólnie to, jak dobry jest teraz iPad – od podstawowego do topowego modelu. Odpowiadamy na główne pytanie, czy same innowacje sprzętowe mogą naprawdę ulepszyć iPada.


Podcast Apple Mac&i ukazuje się co dwa tygodnie z duetem moderatorów Malte Kirchner i Leo Becker. Dostęp do niego można uzyskać za pośrednictwem kanału RSS (Mój głos lub wideo) za pomocą dowolnej aplikacji do podcastów – od Apple Podcasts, przez Overcast, po Pocket Casts. Możesz go także znaleźć do obejrzenia lub przesłuchania w przewodniku podcastów Apple (Mój głos Lub wideo) I w Spotify. Pojawiaj się na YouTube Nowe filmy do nagrywania na kanale Mac & I. Czekamy na komentarze, krytykę i pytania [email protected].



(funt)

Do strony głównej

Continue Reading

Tech

Nowa wersja telefonu Nokia 3210, wyceniona na 80 euro, stała się oficjalna

Published

on

Nowa wersja telefonu Nokia 3210, wyceniona na 80 euro, stała się oficjalna

O nowej wersji Nokii 3210 pisaliśmy już. Po ujawnieniu kilku szczegółów odrodzenie telefonu komórkowego datuje się na rok 1999 oficjalnie. Logicznie rzecz biorąc, nowe technologie, takie jak 4G/LTE, a także Bluetooth i kamera są już zintegrowane. W szczególności pod względem wzornictwa telefon komórkowy przypomina pierwszy telefon komórkowy dostępny na rynku masowym z anteną wewnętrzną.

HMD połączył nowoczesny design ze starym interfejsem i bardziej nowoczesną technologią w całkowitym pakiecie o wartości 79,99 euro. Telefon jest dostępny w kolorze żółtym, czarnym, niebieskim i następujących kolorach Apetyt na technologię Utknąłem w tym:

Pod maską Unisoc T107 znajduje się 64 MB pamięci RAM. Pamięć wewnętrzna wynosi 128 MB z możliwością rozszerzenia do 32 GB za pomocą kart microSD. Komunikacja mobilna stała się nowocześniejsza: obsługiwana jest sieć 4G z dwiema kartami SIM i Bluetooth 5.0. Jeśli chcesz się porozumieć, być może będziesz musiał wykonać połączenie telefoniczne lub napisać wiadomość tekstową. Nowy, nowoczesny model 3210 oparty na S30+ nie obsługuje również żadnych aplikacji (do przesyłania wiadomości). Z przodu można spodziewać się 2,4-calowego (ok. 6 cm) wyświetlacza o rozdzielczości QVGA.

Więcej szczegółów: Jest gniazdo słuchawkowe i możliwość słuchania muzyki za pośrednictwem odtwarzacza MP3 lub radia FM. Bateria 1450 mAh jest wymienna i powinna zapewnić czas rozmów do 9,8 godziny. Nawiasem mówiąc, ładuje się przez USB typu C. Klasycznej gry Snake też nie można przegapić:

Rozbudzone uczucie nostalgii lub innego zainteresowania? Możesz zamówić już teraz za mniej niż 80 euro. Inne zmienne (pamięć)? nikt.

Przejrzystość: ten artykuł zawiera linki partnerskie. Klikając na niego, przejdziesz bezpośrednio do dostawcy. Jeśli zdecydujesz się na dokonanie tam zakupu, otrzymamy niewielką prowizję. Nic nie zmienia dla Ciebie ceny. Linki partnerskie nie mają wpływu na nasze raporty.

READ  Sezon 4: W ten sposób Blizzard chce uratować Diablo 4


Continue Reading

Tech

Co się stanie, jeśli wpadniesz do czarnej dziury? NASA dostarcza odpowiedzi

Published

on

Co się stanie, jeśli wpadniesz do czarnej dziury?  NASA dostarcza odpowiedzi
  1. Strona główna
  2. Dowiedzmy się

Naciska

Wpadnięcie do czarnej dziury to intelektualna gra, która fascynuje wielu. Symulacja NASA sprawia, że ​​ten scenariusz staje się rzeczywistością.

Zielony Pas – Fascynacja czarnymi dziurami nie ma końca; Jest to jedno z najbardziej tajemniczych i fascynujących zjawisk na świecie istnienie. Jest to popularny temat nie tylko w science fiction, ale także w badaniach naukowych. mimo Poza naszym zasięgiem Naukowcy lubią bawić się wyobrażeniem, co by się stało, gdyby ktoś dostał się do środka Czarna dziura położony w.

Wpadnięcie do czarnej dziury: pokaz symulacyjny NASA

Jeremy Schnittman, astrofizyk NASAJego kolega Brian Powell dokładnie to naśladował. „Ludzie często o to pytają” – mówi Schnittman. Na stronie NASA. „Symulowanie tych trudnych do wyobrażenia procesów pomaga mi połączyć matematykę relatywistyczną z rzeczywistymi konsekwencjami w prawdziwym wszechświecie” – dodaje.

W symulacji kamera wpada do czarnej dziury o masie 4,3 miliona słońc. Odpowiada to mniej więcej supermasywnej czarnej dziurze w centrum naszej Galaktyki Drogi Mlecznej. „Gdybyś miał wybór, chciałbyś wpaść w masywną czarną dziurę” – wyjaśnia Schnittman. Kontynuuje: „Czarne dziury o masach gwiazdowych, które zawierają do około 30 mas Słońca, mają znacznie mniejsze horyzonty zdarzeń i silniejsze siły pływowe, które mogą rozerwać zbliżające się obiekty, zanim dotrą one do horyzontu”.

Horyzont zdarzeń symulowanej czarnej dziury jest ogromny

Symulowana czarna dziura ma horyzont zdarzeń – granicę, powyżej której nic nie może uciec przed grawitacją ciała niebieskiego – o niesamowitej średnicy 25 milionów kilometrów. Horyzont zdarzeń otacza płaski dysk świecącego gazu, zwany dyskiem akrecyjnym. Jeszcze bliżej horyzontu zdarzeń znajdują się struktury świetlne, pierścienie fotonowe. Te świecące dyski i pierścienie służą jako punkt odniesienia podczas symulowania upadku do czarnej dziury.

READ  Mountain Everest 60 - prywatna klawiatura 60% z dokowalną klawiaturą numeryczną w teście
Zdjęcie z symulacji NASA: Kamera wpadająca do czarnej dziury. To zniekształca czasoprzestrzeń, a tym samym zniekształca widok dysku akrecyjnego otaczającego czarną dziurę. © NASA Centrum Lotów Kosmicznych Goddarda/J. Schnittmana i B. Powella

Gdy kamera zbliża się do czarnej dziury i osiąga prędkość bliską prędkości światła, światło z pierścieni i dysków wydaje się jaśniejsze, prawie białe. Czarna dziura zniekształca czasoprzestrzeń, powodując zniekształcenie pierścieni fotonowych i dysku akrecyjnego, które czasami pojawia się wielokrotnie. „Kiedy kamera przekroczy horyzont, jest Twoja Zniszczenie poprzez spaghetti „To tylko 12,8 sekundy” – mówi Schnittman. „Stamtąd do osobliwości jest już tylko 128 000 kilometrów”.

Kamera wpada do czarnej dziury – gigantyczne pięciodniowe obliczenia NASA

Symulację przeprowadzono na superkomputerze Discover należącym do NASA w Centrum Symulacji Klimatu NASA. Wygenerowano 10 TB danych. Według NASA utworzenie symulacji superkomputerowi zajęło około pięciu dni, wykorzystując 0,3 procent jego procesorów. NASA twierdzi, że w przypadku tradycyjnego laptopa może to zająć ponad dekadę. (niezapłacony rachunek)

Continue Reading

Trending