Connect with us

Economy

Kwartalne aktualizacje: Meituan, BYD i Shoper

Published

on

Kwartalne aktualizacje: Meituan, BYD i Shoper

1 marca Shoper, polski dostawca e-commerce, opublikował nieprzetworzone liczby. W przeszłości firma odrzucała dążenia inwestorów finansowych do większej, szybszej rentowności jako krótkowzroczne, a akcje Shoper gwałtownie spadły pomimo obiecujących przejęć. Ale teraz wydaje się, że wiadomość się zmienia. Jaka jest reakcja rynku?

Liczby Q4: GMV (wartość towarów brutto) osiągnęła 2,4 mld zł (około 470 mln euro), co oznacza wzrost o 16 proc. rok do roku. ARPU w małych firmach wzrosło o 28 proc. do 3900 zł. W przypadku średnich i dużych firm indeks wzrósł o 38 proc. do 23,3 tys. zł. Wskaźnik odbioru wzrósł do 1,55% we wszystkich segmentach (omnichannel). W e-commerce wartość ta wyniosła 1,71 proc.

Przychody za czwarty kwartał wyniosły 36,8 mln zł, co oznacza wzrost o 17 proc. kwartalnie io 27 proc. rok do roku.

Skorygowana EBITDA wyniosła 12,8 mln zł, co oznacza wzrost o 39 proc. w stosunku do poprzedniego roku i poprzedniego kwartału, a marża EBITDA wyniosła 35 proc.

Zysk netto wyniósł 6,4 mln zł, czyli o 11 proc. więcej niż przed rokiem i ponad dwukrotnie więcej niż w poprzednim kwartale.

horyzont: Firma spodziewa się niskiego, czyli jednocyfrowego wzrostu polskiego rynku e-commerce w 2023 roku. Kierownictwo wyczuwa tu większe możliwości: mały wzrost może otworzyć możliwości, bo wywiera presję na mniejszych graczy: wzmocniłoby to pozycję rynkową liderów rynku i stworzyć możliwości konsolidacji i przejęć.

Kupujący oczekuje, że GMV będzie rósł co najmniej dwa razy szybciej niż rynek. Z kolei według Shopper Management oczekuje się, że wzrost będzie co najmniej dwukrotnie szybszy niż GMV rynku.

W wyniku przejęć liczba pracowników wzrosła o ponad 50 procent rok do roku do 342 osób. Teraz, gdy integracje zostały zakończone, w rezultacie zwiększa się potencjał wydajności i redukcji kosztów. Liczba pracowników zostanie zmniejszona do 315 po zakończeniu prac w pierwszym kwartale.

READ  Zbliża się wycofywanie niemieckiej broni jądrowej - ale teraz pojawia się nowy opór

Była zapowiedź stycznia z: GMV r/r +15 proc., sprzedażą +34 proc. i EBITDA +26 proc.

pozytywny: Shoper osiągnął rekordowe wyniki w GMV, przychodach i zyskach. Weź stawki i rentowność zmierzające we właściwym kierunku. Rozbudowana cyfrowa platforma reklamowa Shoper Flex wprowadza akwizycję agencji SEO Semper Selium Market Agency oferuje kompleksowe rozwiązanie, które wykorzystuje rozwiązania reklamowe Amazon, Alibaba, Google, Meta, TikTok i WP, otwierając w ten sposób rynki zagraniczne. Rozszerzona ekspozycja reklamy powinna zwiększyć sprzedaż. E-commerce nigdy nie śpi: infolinia dla klientów jest teraz dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Pierwszy krok w kierunku ekspansji zagranicznej został wykonany. W Rumunii decyzja została podjęta we współpracy z liderem rynku, firmą Gomag. W obecnej sytuacji wydaje się to rozsądne jako pierwszy krok do wejścia na rynek. Gomag liczy 3000 małych i średnich przedsiębiorstw jako bazę klientów. Shoper przynosi nowe narzędzia, jak w reklamie cyfrowej. Współpraca zostanie rozszerzona.

W ciągu ostatniego roku Shoper coraz bardziej koncentrował się na większych klientach, którzy potrzebują coraz bardziej złożonych rozwiązań. Z drugiej strony ograniczono inwestycje w niskomarżową ofertę white label oraz zakończono współpracę z klientami o niskich i ujemnych marżach.

Stopa odbiorcza i marża EBITDA będą się systematycznie poprawiać w nadchodzących kwartałach.

negatywny: Polska gospodarka osłabiła się w IV kwartale, wzrost wyniósł zaledwie 2 proc. Rynek e-commerce nie mógł tego uniknąć, a wzrost GMV był rozczarowujący. Wytyczne dla rynku są również ostrożne, ale sytuacja sektora może się pogorszyć w przypadku głębokiej recesji. Zwłaszcza mniejsi detaliści doświadczają ostrej presji kosztowej.

Marże są niskie pomimo poprawy. Marża brutto wynosi 26 proc. Branżowy gigant Shopify generuje 46 proc. Skupujący nadal ma duży potencjał, a Shopify otrzymało grubsze 2,84 procent w ostatnim kwartale.

Wydaje się, że rynek się poddał po dwóch latach utrzymujących się niskich cen, a według kierownictwa było tylko jedno pytanie w analityce dotyczące nudnego bilansu Shoper. Niektórzy analitycy i inwestorzy mogą obawiać się, że nowe fuzje i przejęcia opóźnią dalszą poprawę rentowności.

READ  Gaz z Norwegii: premier broni się przed zarzutami o lichwę

Weź mnie: Shopper jest oceniany na P/E na poziomie 26, EV/EBITDA na poziomie 15 oraz wskaźnik ceny do sprzedaży za rok, na podstawie aktualnych szacunków. To duża zniżka dla Shopify: P/E 2023 to stratosferyczne 2495, EV/EBITDA to 3141, a PSR to 9. Porównywalne przewidywane stopy wzrostu poszczególnych współpracowników wynoszą około 25 procent w przyszłym roku.

Shopper Management obiecuje teraz ciągłe zwiększanie marży EBITDA. Po kilku latach spekulacji związanych z przejęciami nadszedł czas na żniwa. Akcje kupujących wyglądają teraz tanio również w ujęciu bezwzględnym.

Jeśli zarząd zastosuje się do swoich słów, szacunki konsensusu mogą zostać pobite, a akcje Shoper mogą wyglądać tanio na początku przyszłego roku. Dane za pierwszy kwartał są już dostępne 27 kwietnia. Nawet wtedy kierownictwo może przedstawić dowody na zwiększoną rentowność.

Następnie akcje Shoper, które mocno ucierpiały z powodu braku rentowności w zeszłym roku, mogą zacząć się odbijać, co może podnieść je ze styczniowych minimów.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

McDonald’s zrewolucjonizował proces zamawiania, w którym wszyscy klienci muszą używać tych samych słów

Published

on

McDonald’s zrewolucjonizował proces zamawiania, w którym wszyscy klienci muszą używać tych samych słów
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

U giganta fast foodów zawsze jest coś nowego. Ale nie zawsze chodzi o listę. W niektórych lokalizacjach McDonald’s, jeśli powiesz coś niewłaściwego, nie dostaniesz jedzenia.

Saiki – Wiele się zmieniło w przypadku „Golden M” na przestrzeni lat, i nie tylko cena. McDonald’s używa teraz ekologicznych pojemników kartonowych zamiast plastikowych, zamawianie komputerów zwykle pozwala uniknąć długich kolejek, a dzieci z lat 90. musiały przez jakiś czas zamawiać „Happy Meal”, jeśli chciały „torbę-wiadro”.

Jednak nie wszystkie innowacje są dobrze odbierane; Zdaniem jednego z klientów nowy burger wegetariański nie był potrzebny. W niektórych gałęziach sieci fast foodów dźwięk stał się tym, co tworzy muzykę. Klienci muszą używać tych samych słów przy realizacji swoich zamówień. Tu nie chodzi o „proszę”, nawet jeśli jest to zawsze właściwe.

Oddziały McDonald’s korzystają ze sztucznej inteligencji, rozumieją jedynie jasne polecenia

Luźne usta z pewnością nie są w ogóle skuteczne. Pozornie absurdalna zasada językowa McDonald’s ma szczególnie prostą historię: bez określonego sformułowania zamówienie nie może zostać zrealizowane. Ponieważ: Komputer to akceptuje i rozumie tylko jasne polecenia.

Według postu na Reddicie w barze McDonald’s testowana jest sztuczna inteligencja (AI). Pod głośnikiem znajduje się napis w języku angielskim, który informuje o tym. Aby ułatwić pracę wirtualnemu pracownikowi, klienci proszeni są o określone zachowanie.

  • Mów bardzo wyraźnie
  • Oznacz produkty według ich dokładnych nazw na liście
  • Odpowiadaj na pytania licznika od AI przed dodaniem kolejnych produktów
  • Zakończ słowami „To wszystko”.

Jeśli nie ufasz technologii, nie będziesz musiał wracać do domu głodny. Jeśli chcesz, możesz zostać obsłużony także przez pracownika z krwi i kości. Służy do tego polecenie: „Członek zespołu”.

Sztuczna inteligencja McDonald’s ma na celu poprawę obsługi klienta i została przetestowana tysiące razy na całym świecie

Nie wiadomo, który to oddział. Ale może to być w USA. McDonald’s ogłosił w notatce prasowej, że od 2024 roku planuje testować sztuczną inteligencję w tysiącach lokalizacji na całym świecie. Firma współpracuje w tym celu z Google. Technologia ta ma na celu usprawnienie procesów operacyjnych. „Ułatwi to prowadzenie restauracji, ale co ważniejsze, poprawi komfort naszych klientów i pracowników” – powiedział Brian Rice, wiceprezes McDonald’s.

READ  25 lat europejskiego miasta Görlitz / Zgorzelec Niemiecko-polskie miasto bliźniacze nad Nysą Nysową pokazuje, jak ludzie z dwóch krajów pokonują granice Ekonomia i aktualności Volkswagena
W oddziale McDonald’s klienci muszą uzupełnić zamówienie wyraźnymi słowami, aby otrzymać jedzenie. (Awatar) © Christoph Schmidt/DPA

Jednak nie wszyscy wydają się tak optymistyczni, jeśli chodzi o nowe podejścia. Nie oznacza to, że sztuczna inteligencja jest często wykorzystywana w nikczemnych oszustwach. Portal z wiadomościami technologicznymi krawędź Obawia się, że w dłuższej perspektywie może to kosztować wielu pracowników utratę pracy. Nawet jeśli według szyldu na zdjęciu Reddit oddział McDonald’s w dalszym ciągu poszukuje pracowników. W Wielkiej Brytanii najważniejsza była siła robocza Jednym zamachem odwrócił się od firmy ma.

Cyberprzyszłość „Zamówiona na życzenie”: klienci kpią z innowacji AI McDonald’s

Ogłoszenie o pracę stało się również obiektem urazy wśród użytkowników Reddita. „Uważam, że sformułowanie «zatrudniamy» jest bardzo ironiczne” – napisała jedna z osób. Inni klienci również sceptycznie lub cynicznie reagują na innowacje AI. „Zabawne, jak ten samochód wygląda tak zaniedbany. Można by pomyśleć, że sztuczna inteligencja będzie prezentowana w postaci błyszczących robotów, a nie żałosnego znaku PowerPointa”. Inny sucho odpowiedział: „Żyjemy w cyberpunkowej dystopii, o którą prosił Wish”.

Niektórym użytkownikom przypomina się scena z hollywoodzkiej komedii „Stary, gdzie jest mój samochód” (2000). W tej scenie próba złożenia zamówienia w azjatyckiej restauracji na wynos doprowadza głównego bohatera do szału. Sprzedawca przy biurku na wszystko, co mówi, odpowiada: „A potem?” Nigdy nie mógł zobaczyć swojego jedzenia, bo ona po prostu nie pozwoliła mu dokończyć zamówienia. Jest więc możliwe, że sztuczna inteligencja McDonald’s uzyskała dane szkoleniowe z filmu i dlatego wyraźnie zażądała zakończenia współpracy. (Raku)

Continue Reading

Economy

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r

Published

on

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kupno samochodu może szybko stać się pułapką kosztową. Aby chronić klimat i Twój portfel, obowiązuje już nowe rozporządzenie.

MONACHIUM – Wielu Niemców nie docenia miesięcznych kosztów zakupu samochodu. Dochodzi się do takiego wniosku Badanie przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Badań Ekonomicznych RWI-Leibniz A także uniwersytety w Mannheim i Yale. Zgodnie z tym ludzie mają rabat w wysokości ponad 50 procent w swoich szacunkach rzeczywistej kwoty. Nowe wymogi dotyczące etykietowania pojazdów mają na celu dokładne informowanie konsumentów o potencjalnych pułapkach kosztowych.

Zachowaj ostrożność przy zakupie samochodu — oto, co konsumenci powinni wiedzieć o nowych wymaganiach dotyczących naklejek samochodowych

Rozporządzenie wchodzi w życie w lutym 2024 r. Najpóźniej od 1 maja dealerzy i producenci muszą podawać dokładne informacje na temat zużycia i emisji. Jest on mocowany bezpośrednio jako naklejka na pojeździe wystawionym w salonie samochodowym lub w inny sposób identyfikowany podczas zakupów online. Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Zunar / Imago

Oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji CO2 emituje pojazd w porównaniu z ofertą modeli alternatywnych – podaje w swoim oświadczeniu Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. W odróżnieniu od etykiety CO₂ opracowanej w 2011 r. masa pojazdu nie odgrywa już żadnej roli. Uznano to za kontrowersyjne, ponieważ pod uwagę brano nie tylko bezwzględne wartości spożycia, ale także wartości związane z wagą.

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują także dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają jedną klasę CO2 dla każdego silnika: jedną dla pracy hybrydowej i drugą dla pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat, dając im możliwość wyboru pojazdów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych.

READ  Przejście na gospodarkę neutralną dla klimatu? Główny ekonomista KfW rozmawia z Conscience Traffic Light

Obowiązkowe oznakowanie samochodów zapewnia „przejrzystość przy zakupie samochodu” – i uniemożliwia oszustwo

Zdaniem BMWK celem jest znaczna poprawa informacji dla konsumentów i innych ważnych informacji. Federalny minister gospodarki Robert Habeck (Sojusz 90/Zieloni) popiera wymogi dotyczące etykietowania samochodów: „Poprawa oznakowania nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu. W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być ustalane na podstawie bardziej precyzyjna metoda pomiaru w ramach testu WLTP. Realistyczna.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

Dzięki nowym wymogom dotyczącym etykietowania samochodów producenci nie będą już mogli oszukiwać w kwestii zużycia paliwa. K Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT wyjaśnia, że ​​nowe samochody często potrzebują więcej paliwa, niż podaje producent. Choć w 2018 r. różnica ta wyniosła około 8%, w 2022 r. faktycznie wzrosła o 14%. Nic więc dziwnego, że konsumenci nie doceniają rzeczywistych kosztów. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Zbliża się wycofywanie niemieckiej broni jądrowej - ale teraz pojawia się nowy opór
Continue Reading

Trending