Connect with us

Economy

Euro am Sonntag: Energia: zawirowania w energetyce – korzyści dla inwestorów | biuletyn

Published

on

Euro am Sonntag: Energia: zawirowania w energetyce – korzyści dla inwestorów |  biuletyn
Klaus Schachinger, Euro w niedzielę

nW porządku. Aby jak najszybciej zmniejszyć duże uzależnienie Niemiec od dostaw gazu z Rosji, w Wilhelmshaven i Brunsbüttel powstaną pierwsze stacje dostaw i dystrybucji LNG na Morzu Północnym. W Brunsbüttel holenderski specjalista Vopak LNG Holding rzucił w grudniu ręcznik i odpisał swoje inwestycje. Rząd federalny jest teraz zaangażowany za pośrednictwem banku rozwoju KfW kwotą 500 milionów euro i 50 proc. przez spółkę operacyjną, 40 proc. przez holenderskiego operatora sieci gazowej Gasunie, a 10 proc. przez dostawcę RWE. Gasoni jest operatorem elektrowni.

zapowiedź

Handluj ropą, złotem i wszystkimi towarami z dźwignią (do 30).

Handluj towarami z wysoką dźwignią i małymi spreadami. Możesz zacząć handlować już za 100,00 €, aby skorzystać z efektów kapitału 3000 €!

Uwaga dotycząca Plus500: 77% rachunków inwestorów detalicznych traci pieniądze podczas handlu kontraktami CFD z tym dostawcą. Zastanów się, czy możesz podjąć wysokie ryzyko utraty pieniędzy. Plus500UK Ltd jest autoryzowany i regulowany przez Financial Conduct Authority (FRN 509909). Plus500CY Ltd jest autoryzowany i regulowany przez CySEC (nr 250/14).

Oprócz Brunsbüttel i Wilhelmshaven, jako miejsca budowy terminali LNG omawiane są również Stade i Rostock. Według stowarzyszenia energetycznego VDEW w Europie działa 36 instalacji LNG.

Według VDEW Republika Federalna Niemiec może pozyskiwać LNG istniejącymi rurociągami z terminali w bramie w Holandii, z Dunkierki we Francji i z Zeebrugge w Belgii aż do terminali w Niemczech, które według wstępnych szacunków znajdują się w Brunsbüttel. do eksploatacji jak najszybciej w 2025 roku.

Ropa i gaz łącznie odpowiadały za 59 proc. zużycia energii w Niemczech w 2021 r. Dwie trzecie dostaw gazu pochodzi z Rosji, 21 proc. z Norwegii i nieco ponad 11 proc. z Holandii.

W celu zabezpieczenia dostaw LNG z Niemiec, federalny minister gospodarki Robert Habeck udał się do Doha, pustynnej stolicy Kataru. Drugi co do wielkości producent gazu płynnego na świecie po Australii zamierza znacznie zwiększyć swoje możliwości w ciągu najbliższych kilku lat. HABC udało się uzgodnić „długoterminowe partnerstwo energetyczne” z Katarem. Jednak w krótkim okresie umowy nie pomagają Niemcom w zastępowaniu gazu z Rosji. Może to być jeden z powodów, dla których Habeck ostrzegł, że prace związane z planowaniem i budową terminali LNG w Brunsbüttel i Willemshaven powinny być znacznie krótsze niż dotychczasowe pięć lat.

Zastąp 40% gazu UE

23 marca Rosja ogłosiła, że ​​za przyszły eksport gazu przyjmie tylko ruble. Drastyczna akcja Kremla, która również narusza istniejące kontrakty na dostawy, spowodowała w środę wzrost ceny gazu o 30 procent. W Europie Rosja pokrywa około 40 proc. zapotrzebowania na gaz. Manewr Kremla, by wesprzeć krajową walutę, prawdopodobnie wpłynie na plany UE Zastąpienie znacznej części rosyjskiego gazu dodatkowym LNG w ciągu roku. Według wyliczeń amerykańskiego serwisu giełdowego Bloomberg będzie to wymagało importu rzędu około 40 mln ton. Odpowiada to mniej więcej rocznym wymogom Korei Południowej. Kraj jest trzecim największym nabywcą na rynku światowym. drPopyt w UE znacznie przewyższy dostępną dodatkową podaż. Około 65 procent produkcji LNG jest zabezpieczone długoterminowymi kontraktami: „To wywarłoby ogromną presję na wzrost cen spot”, ostrzega Sol Kavonic, analityk ds. energii w Credit Suisse. Światowe dostawy gazu są ograniczone. Europejski plan LNG prawdopodobnie zwiększy wysiłki krajów azjatyckich na rzecz zabezpieczenia gazu. „Jest to bardzo nieefektywne, gdy australijskie LNG trafia do Europy, ale może się to zdarzyć. Większość zasad dotyczących rynków energii została porzucona”, mówi ekspert Kavonic.

READ  Te siedem samochodów elektrycznych ma na pokładzie ogromne akumulatory

Reorganizacja na rynku gazu

„Świat dokładnie zastanowi się nad ścieżką do dywersyfikacji energii i przyjrzy się krajom takim jak Stany Zjednoczone i Australia, aby zobaczyć, w jaki sposób mogą wspierać kraje o podobnych poglądach i własne dostawy energii” – powiedziała Meg O’Neill, dyrektor generalny Woodside Petroleum . Woodside Petroleum to numer 1 w branży gazu ziemnego i LNG w Australii.

Globalne skutki wojny rosyjskiej na Ukrainie na zawsze zmienią rynek gazu. Według VDEW, terminale LNG w Europie będą wykorzystywane w 40 procentach w 2020 r., więc istnieje możliwość zwiększenia wolumenu dostaw nawet bez nowych budynków. Jednak dopiero się okaże, w jaki sposób dodatkowy LNG może zostać rozprowadzony w infrastrukturze w Europie. Oczekuje się również, że norweski Equinor, drugi co do wielkości dostawca gazu w Niemczech, zwiększy swoje możliwości eksportowe.

Podczas swojej podróży do Zatoki Perskiej minister gospodarki Habeck odwiedził ZEA z delegacją przedstawicieli niemieckich firm, w tym prezesa RWE Markusa Kreibera i dyrektor ThyssenKrupp Martiny Merz, aby negocjować współpracę w sprawie wodoru w Abu Zabi.

Hydrogen to biznes o dużym potencjale zarówno dla RWE, jak i Thyssenkrupp. RWE, niegdyś drugi co do wielkości dostawca energii elektrycznej z gazu i węgla w Niemczech, obecnie dostosowuje swój model biznesowy do energii odnawialnej i wodoru. Po zamianie obszarów biznesowych ze swoim dotychczasowym konkurentem Eon, który jest obecnie największym operatorem sieci w Europie, RWE stało się największym dostawcą zielonej energii elektrycznej w Niemczech.

W Brunsbüttel RWE, równolegle ze swoim udziałem w instalacji LNG, buduje również zieloną instalację amoniaku. Zielony, ponieważ gaz jest wytwarzany z trzech cząsteczek wodoru i jednej cząsteczki azotu przy użyciu energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych.

Amoniak, pożądany surowiec do produkcji nawozów azotowych, jest również odpowiednim medium transportowym wodoru. Od 2026 roku do Brunsbüttel będzie dostarczanych 300 000 ton zielonego amoniaku do dystrybucji do klientów RWE. W kolejnym etapie ekspansji z amoniaku wytwarzany jest również zielony wodór. RWE chce dostarczać energię rurociągami bezpośrednio do odbiorców przemysłowych. W tym celu do Brunsbüttel będzie dostarczane do dwóch milionów ton amoniaku rocznie.

READ  Ekstremalne wahania cen: Jim Cramer z urokiem GameStop i krótkich sprzedawców AMC: nie zadzieraj z WallStreetBets | Wiadomość

Potencjał wodorowy

W międzyczasie grupa przemysłowo-stalowa Thyssenkrupp przygotowuje się do wejścia na giełdę swojej spółki zależnej wodorowej, Nucera. Firma opracowała nową technologię elektrolizy wody alkalicznej do produkcji zielonego wodoru na skalę przemysłową. Na przełomie roku portfel zamówień Nucery wynosił 900 milionów euro. Pod koniec grudnia amerykański producent gazów przemysłowych Air Products zlecił budowę instalacji o mocy 2 GW dla jednego z największych projektów zielonego wodoru.

Potencjał rynkowy takich firm jak Nucera w Dortmundzie, NEL Asa z Norwegii czy Plug Power z USA jest ogromny. Wyższe ceny gazu powinny przyspieszyć zmianę technologiczną z szarej na zieloną w produkcji wodoru, czyli zastępowanie gazu ziemnego przez elektrolizę wody energią elektryczną ze słońca i wiatru. Według Nucery, na całym świecie sprzedano ostatnio 110 miliardów dolarów z szarym wodorem. Dzięki elektrolizie wody z wykorzystaniem zielonego wodoru eksperci przewidują siedmiokrotny wolumen sprzedaży do 2050 r. Największa na świecie grupa gazów przemysłowych, Linde, która generuje około 7% swojej sprzedaży przy użyciu wodoru, jest również jednym z największych nabywców.

Moc słońca i wiatru

Energia elektryczna z wiatru i słońca jest podstawą nie tylko wodoru, ale całej przyjaznej dla klimatu transformacji gospodarczej – czyli przejścia z szarego na zielony w produkcji amoniaku, metanolu i produktów rafinacji. W Unii Europejskiej rocznie zużywa się do tego celu 50 miliardów metrów sześciennych gazu. Przejście na elektrolizę przy użyciu zielonej energii elektrycznej zmniejszyłoby zużycie gazu w Europie o imponujące dwanaście procent. Tutaj również wyższe ceny gazu mają przyspieszyć przejście na zieleń, a tym samym zwiększyć moce energii elektrycznej ze słońca i wiatru.

Jedna piąta dostaw rosyjskiego gazu, która zostanie zastąpiona zgodnie z agendą Komisji Europejskiej RePowerEU w ciągu roku, zostanie zastąpiona zieloną energią elektryczną z parków wiatrowych i słonecznych. To dobra wiadomość dla RWE i największego na świecie operatora morskich farm wiatrowych, duńskiego Ørsted.

Ponieważ farmy wiatrowe i fotowoltaiczne można postawić na lądzie znacznie szybciej niż zielone elektrownie na morzu, biznes Energiekontoru z Bremy również powinien się ożywić. W Niemczech Liga Hanzeatycka dostarcza energię elektryczną z 28 farm wiatrowych i parku słonecznego. Aby w przyszłości szybko się rozwijać i bezpośrednio dostarczać firmom zieloną energię elektryczną, Energiekontor ma obecnie we własnym portfolio ponad połowę swoich projektów.

Prawdopodobnie przyspieszy również działalność głównych dostawców: na przykład duńska firma produkująca turbiny wiatrowe Vestas lub First Solar, której cienkowarstwowe moduły słoneczne są nieco droższe, ale bardziej wydajne niż towary masowo produkowane z Chin. Enphase Energy, również z USA, wyznacza trendy swoimi mikroprzetwornikami. Moduły przetwarzające prąd stały z ogniw słonecznych na prąd przemienny z sieci są znacznie mniejsze niż konkurencyjne inwertery i łączą poszczególne moduły słoneczne bezpośrednio z siecią. To sprawia, że ​​jego użycie jest elastyczne.

READ  Poza granicami: Paola Nikinski opowiada o obecności niemieckiej marki w Polsce

Informacje dla inwestorów

Norweski gigant energetyczny, wcześniej znany jako Statoil, jest drugim największym dostawcą gazu w Europie. Cele UE dotyczące szybkiej wymiany rosyjskiego gazu są ambitne. Podaż jest niewielka, a rezerwy w magazynach gazu są niskie. Tak więc prawdopodobne są wyższe ceny i dodatkowe dostawy od Norwegów. W 2022 r. analitycy spodziewają się sprzedaży na poziomie 112,6 mld USD, co oznacza wzrost o ponad 25 proc. Oczekuje się, że zyski wzrosną o około 30 procent.

Plan Europy, aby jak najszybciej uniezależnić się od rosyjskich zasobów energetycznych, oraz niemiecki plan wykorzystania 100% energii odnawialnej od 2035 roku popychają RWE do przodu. Do 2030 roku grupa chce co roku powiększać swój portfel o 2,1 gigawata energii wiatru i słońca. To będzie ekscytujące na dorocznym walnym zgromadzeniu 28 kwietnia. Enkraft Odszkodowania Inwestorskie Oddział Oddział Węglowy.

Gigant gazu ziemnego z siedzibą w Perth ma równowartość 100 milionów baryłek rezerw. Woodside korzysta z dużego popytu ze strony głównych krajów azjatyckich. Wysokie ceny gazu, które zapewniają 80 proc. przychodów, powinny dać Woodside rekordowy rok. Przy dobrej sprzedaży na poziomie 9 miliardów dolarów analitycy spodziewają się wzrostu o 34 procent. Zysk netto może wzrosnąć o 40 procent do 2 miliardów dolarów.

Operator parków słonecznych i wiatrowych w Europie przedstawił w czwartek swój bilans na 2021 rok oraz prognozy na rok bieżący. Na 2022 r. analitycy spodziewają się sprzedaży na poziomie 252 mln euro, znacznego wzrostu o 50 procent, zysku netto w wysokości 45,7 mln euro i wzrostu o ponad 60 procent.

Wybrane produkty dźwigowe na E.ON SEDzięki nokautom inwestorzy spekulacyjni mogą nieproporcjonalnie uczestniczyć w ruchach cenowych. Po prostu wybierz żądany żuraw, a my pokażemy Ci odpowiednie produkty na E.ON SE

Dźwignia powinna wynosić od 2 do 20

Brak danych

Źródła obrazu: nostal6ie / Shutterstock.com, mosista / Shutterstock.com

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Ruch – Korki spowodowane kontrolą graniczną – Woidke chce rozwiązania z Polską – Gospodarka

Published

on

Ruch – Korki spowodowane kontrolą graniczną – Woidke chce rozwiązania z Polską – Gospodarka

Frankfurt nad Odrą (dpa) – Premier Brandenburgii Dietmar Woidke chce współpracować z Polską, aby zmniejszyć ryzyko korków we Frankfurcie nad Odrą w świetle wprowadzonych kontroli granicznych przeciwko nielegalnej migracji. „Chcielibyśmy oczywiście, aby kontrole graniczne nie utrudniały w miarę możliwości normalnego ruchu. Ze stroną polską toczy się szereg rozmów w tej sprawie i myślę, że teraz z nowym polskim rządem jest to łatwiejsze do osiągnięcia niż miało to miejsce pół roku temu. temu” – Woidke powiedział gazecie Märkische Oderzeitung (wtorek). Rządy Niemiec i Polski muszą połączyć siły, aby znaleźć wspólne rozwiązania. „Niestety, od prawie ośmiu lat nie było żadnych konsultacji rządowych. Myślę, że to bardzo dobry znak i cieszę się, że w końcu ogłoszono, że zostanie on ogłoszony na ten rok. „Dlatego istnieje wielka nadzieja na znalezienie lepszych rozwiązań”.

Ze względu na kontrole graniczne na moście miejskim we Frankfurcie nad Odrą i na autostradzie A12 często tworzą się długie korki. Od miesięcy słyszymy skargi od pasażerów, zwłaszcza z branży logistycznej.

W wywiadzie dla gazety „Märkische Oderzeitung” premier Fedke podkreślił znaczenie Europejskiego Uniwersytetu Viadrina we Frankfurcie nad Odrą w świetle prowadzonych tam studiów ukraińskich. „Po niedzielnych przemówieniach, które często słyszeliśmy na temat przystąpienia do UE i innych tematów, musimy teraz podjąć praktyczne kroki, a konkretnie: w jaki sposób Ukraina może teraz zbliżyć się do Europy Zachodniej? I to jest proces, w którym Viadryna – która ma z najwyższym Doświadczenia ukraińskie w Niemczech – główna rola.

© dpa-infocom, dpa:240402-99-536222/2

READ  Te siedem samochodów elektrycznych ma na pokładzie ogromne akumulatory
Continue Reading

Economy

Pod żadnym pozorem nie jedz kiełbasek

Published

on

Pod żadnym pozorem nie jedz kiełbasek
  1. ruhr24
  2. praca
Klienci nie powinni jeść hot dogów z Aldi. © Funke Photo Services/Imago, Pond5 Images/Imago; Uczelnia: RUHR24

Obecnie trwa wycofywanie kiełbas Aldi Nord. Klienci, którzy je spożywają, mogą spodziewać się nieprzyjemnych objawów.

Dortmund – Za kilka dni nastąpi kolejne wycofanie z Aldi. Tym razem szczególnie miłośnicy mięsa powinni zwrócić uwagę na rodzaj kiełbasy, którą jedzą, czyli w tym przypadku: lepiej jej nie jeść.

Przypomnienie od Aldi: Pod żadnym pozorem nie jedz kiełbasek

Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. KG Zaproszenie do artykułu”Dobre trzy dębowe kiełbaski wieprzowe Harz„Zaczęło się Data przydatności do spożycia (BBD) 3 maja 2024 r Bierzemy. Odbywa się to ze względów zapobiegawczych w zakresie ochrony konsumentów. Ostrzeżenie opublikowano 24 kwietnia.

Podczas badania wewnętrznego w próbce wykryto salmonellę, która może powodować choroby przewodu pokarmowego i objawy grypopodobne. Konsumenci proszeni są o nie spożywanie wycofywanego produktu.

Co to jest salmonella?

Salmonella to bakteria, która często powoduje zakażenia przenoszone przez żywność, zwłaszcza poprzez spożycie skażonego mięsa, jaj lub produktów mlecznych. Zakażenie Salmonellą, znane również jako salmonelloza, zwykle objawia się takimi objawami, jak biegunka, skurcze brzucha i gorączka, które zwykle pojawiają się w ciągu 12 do 72 godzin od spożycia skażonej żywności.

Chociaż większość zarażonych osób wraca do zdrowia w ciągu kilku dni bez specjalnego leczenia, infekcja salmonellą może być poważniejsza u niemowląt, osób starszych i osób z osłabionym układem odpornościowym. Aby zapobiec salmonellozie, ważne jest przestrzeganie dobrych praktyk higienicznych podczas przygotowywania i podgrzewania żywności.

Przypomnij Aldi: Nie jedz kiełbasek przecenionych w niektórych obszarach

Wycofana kiełbasa była dostępna w oddziałach Aldi Nord w regionach Datlen, Laert-Severhausen, Hahn. Mundena, Salzgittera i Wehrla Sprzedany. Zarówno Gmyrek, jak i Aldi Nord natychmiast zareagowały i wycofały kiełbaski ze sprzedaży.

Kiełbasa.
Kiełbaski te można było kupić w Aldi – klienci powinni sprawdzić datę przydatności do spożycia. © localpic/Imago, Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. KG; Uczelnia: RUHR24

Klienci, którzy zakupili kiełbaski wieprzowe, mogą je zwrócić w dowolnym oddziale Aldi Nord bez okazywania paragonu. Cena zakupu zostanie zwrócona.

READ  Światowy handel kwitnie: Szwajcarska Poczta czeka na kolejny rekordowy rok

Przypomnijmy z Aldi: Producent kiełbasy dostarcza więcej informacji

Bieżące wycofanie dotyczy wyłącznie produktów z określoną datą przydatności do spożycia. Nie ma to wpływu na inne produkty producenta lub inne produkty marki „Gut Drei Eichen”.

Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. przeprasza. KG zapewnia konsumentom ulgę w niedogodnościach i wsparcie w przypadku jakichkolwiek pytań za pośrednictwem adresu e-mail [email protected].

Continue Reading

Economy

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Published

on

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Aura, marka elektryczna należąca do Great Wall Motors, wykazuje się odwagą. Nowy hatchback sedan 07 charakteryzuje się doskonałym designem, ale jedno jest pewne: ludzie będą go szukać.

Po roku obecności na rynku niemieckim wyniki na przykład chińskiej marki elektrycznej Ora były słodko-kwaśne. Startup z Great Wall Motors (GWM) chciał nam sprzedać 6000 sztuk małego Funky Cat – ostatecznie liczba ta osiągnęła 4579, częściowo dzięki hojnemu wsparciu w postaci atrakcyjnych cen wynajmu rozpoczynających się od 149 euro miesięcznie. „Jako zupełnie nowy gracz możemy cieszyć się z wyniku” – mówi Johannes Brandenburger, dyrektor zarządzający Ora.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Obecny kotek nazywa się teraz GWM Ora 03 i ma teraz większego rodzeństwa, GWM Ora 07. Odważnie stylizowany hatchback sedan oparty na czterodrzwiowym coupe. Ora 07 jeździ na ulicach Chin od dwóch lat, trafi do nas w czerwcu i ma zdobyć punkty w segmencie D w starciu z takimi rywalami jak Hyundai Ioniq 6. Chińczyk 4,87 m to prawie tyle samo długości co Koreańczyk co do milimetra, a zatem jest znacznie większy niż 03. Jednak oba mają wspólną skalowalną platformę elektryczną LEMON, na której oparty jest nowy E-Mini.

Drzwi bezramowe – odważne

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Cztery drzwi Ory 07 są bezramowe, co jest dość odważne jak na samochód elektryczny, ponieważ słychać każdy kamyk w nadkolu. Panoramiczny szklany dach XXL w najwyższym modelu rozciąga się nad głowami pasażerów i rozciąga się od słupka A do słupka C. Po naciśnięciu przycisku otwiera się niewielka osłona w zaokrąglonej tylnej części, pod którą musi znajdować się bagaż być starannie załadowany. Mówi się, że współczynnik oporu powietrza wynosi dobre 0,27, co powinno mieć wpływ na zasięg elektryczny.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Ora 07 przybywa do Niemiec z trzema liniami wyposażenia i dwoma rozmiarami akumulatorów. Zarówno podstawowa wersja Pure, jak i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh, co zapewnia znaczne korzyści kosztowe w produkcji, między innymi dlatego, że nie wykorzystuje drogiego kobaltu. Zasięg powinien wynosić 440 km.

READ  Poza granicami: Paola Nikinski opowiada o obecności niemieckiej marki w Polsce

Najlepszym rozwiązaniem będzie Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM, napędzie na wszystkie koła, elektrycznie wysuwanym tylnym spojlerze i akumulatorze NMC o pojemności 83 kWh, który na jednym ładowaniu powinien wystarczyć na przejechanie do 520 kilometrów.

Stosunkowo powolne ładowanie

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

(Zdjęcie: GMW)

Stosunkowo powolna moc ładowania wynosząca zaledwie 87 kilowatów nie jest już najnowocześniejsza. Przywrócenie poziomu naładowania dużej baterii z 10 do 80 procent przy użyciu ładowarki prądu stałego zajmuje około trzech kwadransów. Inni mogą to zrobić znacznie szybciej. W naszym kraju – w przeciwieństwie do Chin – szczególnie prędkość ładowania jest ważnym kryterium zakupu, i to nie tylko dla częstych kierowców. Dlatego należy zwiększyć prędkość wysyłki w przypadku modeli przeznaczonych na Europę. CATL dostarcza także akumulatory, a wszystkie przyszłe modele elektryczne firmy Great Wall Motors będą otrzymywać akumulatory od firmy SVolt, w której firma samochodowa ma 40 proc.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Tak otwarta i elegancka jak Ora 07 na zewnątrz, jest także wewnątrz. Dominuje w nim pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, a nad nią znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości. Całe wnętrze wyłożone jest wegańską skórą, a wszystko sprawia wrażenie elegancko spasowanego i dobrej jakości. Drzwi zamykają się płynnie, podczas jazdy nie słychać żadnych skrzypień ani stuków.

Ogólnie rzecz biorąc, Ora 07 porusza się wyjątkowo cicho, nawet przy wyższych prędkościach. Dzięki dużemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,87 m długie nogi można łatwo schować na wszystkich siedzeniach, a ogromny szklany dach nadaje wnętrzu przewiewnej lekkości. Biorąc pod uwagę wygląd coupe, przestrzeń nad głowami na tylnych siedzeniach jest ograniczona.

READ  Raport rynkowy: Inwestorzy liczą na dyplomację na Bliskim Wschodzie

Nieskończona moc

W standardzie dostępnych jest już wiele asystentów cyfrowych, takich jak asystent parkowania z kamerą 360 stopni. W przyszłości możliwe będzie zdalne parkowanie Ory 07 za pomocą aplikacji. Nie ma powodu, aby krytykować tu i teraz. Jednak GT, którym jeździliśmy, miało nieskończoną moc. Naciśnięcie czerwonego przycisku na kierownicy aktywuje tryb Power+. Następnie 2,2-tonowy SUV leci całkowicie nieważki do 100 km/h w 4,5 sekundy, napędzany momentem obrotowym 680 Nm.

Ora 07 może nie tylko zapewnić potężną moc, ale może także wypuścić ją na drogę z zaskakującą pewnością. Chociaż osiągi nie były najwyższe w specyfikacji, Chińczykom udało się osiągnąć bardzo akceptowalną równowagę między komfortem a sportowymi osiągami. Jak na markę z tak małym doświadczeniem (Ora powstała dopiero w 2016 roku) to szokująco dobry wynik. Samochód reaguje dość przewidywalnie nawet pod ciśnieniem, a elektryczne sterowanie jest przyjemnie realistyczne.

W przypadku wersji europejskiej był bliski kontakt z oddziałem w Monachium i odbyło się kilka kilometrów jazd próbnych po niemieckich drogach. Docelowo oprogramowaniu dano maksymalną swobodę, aby asystenci jazdy nie tłumili od razu pełnej przyjemności z jazdy w lekko sportowym tempie.

To, ilu niemieckich klientów zdecyduje się na tego dość dziwnego jokera, zależy również od ceny. Ora spodziewa się ceny około 43 000 euro za model podstawowy i około 50 000 euro za GT.

GWM Ora 07 – dane techniczne

czterodrzwiowy elektryczny hatchback sedan; Długość: 4,87 m, Szerokość: 1,86 m (szerokość z lusterkami zewnętrznymi: brak), Wysokość: 1,50 m, Rozstaw osi: 2,87 m, Pojemność bagażnika: 333 -1045 l

Aura 07 Czysta

Moc 150 kW/204 KM, maksymalny moment obrotowy 340 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na przednie koła, akumulator litowo-jonowo-fosforanowy (LFP) o pojemności 64 kWh, 0-100 km/h: 8,2 sekundy, Vmax: 170 km/h , łączny pobór mocy: 16,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 440 km (WLTP), cena: od ok. 43 000 euro

READ  Te siedem samochodów elektrycznych ma na pokładzie ogromne akumulatory

Aura 07 GT

Moc 300 kW/408 KM, maksymalny moment obrotowy 680 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na wszystkie koła, trójskładnikowy akumulator litowy (NMC) 83 kWh, 0-100 km/h: 4,5 sekundy, Vmax: 180 km/h, w cyklu mieszanym zużycie energii: 17,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 520 km (WLTP), cena: od około 50 000 €

Continue Reading

Trending