Connect with us

Economy

Poza granicami: Paola Nikinski opowiada o obecności niemieckiej marki w Polsce

Published

on

Poza granicami: Paola Nikinski opowiada o obecności niemieckiej marki w Polsce

Business-on.de rozmawiał z Paulą Nicinski i jej partnerem biznesowym Konrad Nikinski Założyłem konic.pro dwa lata temu. Usługodawca specjalizuje się we wspieraniu innych firm w zdobywaniu oparcia gospodarczego w Polsce. Powiemy Ci, jak to się udało i dlaczego pomoc przywódców krajowych jest tak niezbędna Paula W wywiadzie.

Paula Nikinski i jej partner biznesowy Konrad Nikinski na występie na żywo Founders Association w Mannheim. „Nadal jesteśmy na początku naszej podróży – działania informacyjne i edukacyjne stanowią dużą część naszej obecnej pracy”.

Biznes na.d: Pani Nisiński, jak zrodził się pomysł wspierania niemieckich firm w ekspansji w Polsce?

Paula Nikińska: Pomysł zrodził się z relacji pracowniczej. Naszą profesjonalną działalnością jest influencer marketing. Wcześnie dostrzegliśmy duży potencjał polskiego rynku – szczególnie w zakresie CPM (CoR: cena za tysiąc kontaktów; Główna liczba do obliczenia kosztów reklamy pochodzi z planowania mediów), przed firmami otwierają się nowe możliwości pod względem zasięgu. Naszym celem jest połączenie różnych perspektyw influencerów jako ambasadorów marki i samej marki oraz zapewnienie współpracy, w której obie strony wygrywają. Z jednej strony chodzi o docenienie przez jednostkę swojej pracy i KPI firmy.

Paula Nicinski: „Tam, gdzie kończy się praca agencji, zaczyna się nasza praca!”

Biznes na.de: Przeszkody, o których wspomniałem, generalnie istnieją, jeśli chodzi o współpracę obu aktorów; Wiele agencji społecznościowych specjalizuje się w firmach współpracujących z influencerami.

Paula Nikińska: prawidłowy. Nasza wiedza jest głęboka i sięga od marketingu e-mailowego i wydajności, po tłumaczenie stron internetowych i samą usługę. Zapewniamy także niezbędną wrażliwość kulturową. W kampaniach międzynarodowych tubylcy zawsze muszą zadbać o wykończenie. Tam, gdzie zwykle kończy się praca agencji, zaczyna się nasza.

Biznes na.de: Podam konkretny przykład: Jeśli jestem przedsiębiorcą i ze względu na moje korzenie rodzinne chcę rozszerzyć swoją działalność na rynek polski, jak możecie mi pomóc?

Paula Nikińska: Pierwszym krokiem jest zadanie pytań: Jaki jest mój produkt, jaką wartość dodaną oferuje, do kogo chcę się zwrócić, jaka jest moja grupa docelowa? W tym celu skupiamy się na doborze odpowiednich influencerów i dostosowaniu serwisu. W przypadku kampanii międzynarodowych zasadniczo ważne jest, aby komunikować się z influencerami w ich ojczystym języku i uwzględniać ich wymagania prawne. Strona internetowa musi być także przetłumaczona na język lokalny. W końcu nie tylko influencerzy powinni rozumieć treść, ale także potencjalni klienci.

READ  Prąd i gaz: nowa umowa lub dostawa podstawowa

Polski rynek charakteryzuje się nie tylko cechami kulturowymi, ale także cechami językowymi: język polski ma siedem przypadków – maszyny tłumaczeniowe sterowane sztuczną inteligencją ledwo są w stanie zapewnić oryginalne tłumaczenie. Native speakerzy muszą o to zadbać, aby wychwycić subtelności języka, takie jak idiomy, ale także prozodię mowy, intonację i intonację. Optymalizacja stron internetowych to przede wszystkim proces płatności, który musi być dostosowany do polskich preferencji. Zwłaszcza tutaj nie wszystko można zabrać z Niemiec indywidualnie. Polska jest w dużej mierze cyfrowa, ale 40 proc. zamówień składanych online nadal wysyłanych jest za pobraniem.

Jedną z największych różnic jest sama wysyłka. InPost to numer jeden wśród dostawców usług spedycyjnych w Polsce. Zwłaszcza paczkomaty działają świetnie i cieszą się dużą popularnością.

„Jeśli chcesz dotrzeć na polski rynek, nie możesz zapominać o faktach kulturowych.”

Biznes na.de: Poza hojnymi ulgami podatkowymi, które zagraniczne firmy oferują obecnie w celu pobudzenia gospodarki, co sprawia, że ​​polski rynek jest tego wart?

Paula Nicinski jest współzałożycielką konic.pro. Agencja specjalizuje się w zapewnianiu firmom niemieckim rynku zbytu w Polsce.

Paula Nikińska: Specjalizujemy się w firmach chcących rozszerzyć swoje produkty i usługi na rynek Polski. Pod tym względem polski rynek oferuje wiele korzyści. Wspieramy także firmy, które planują rozpocząć działalność gospodarczą w Polsce – chociażby ze względu na wspomniane ulgi podatkowe. Tutaj zapewniamy wsparcie językowe i kulturowe.

Biznes na.de: Infrastruktura stoi jednak w miejscu, siła nabywcza niska, a najnowszy barometr gospodarczy wskazuje, że nastroje są raczej kiepskie. To nie są dobre warunki do ekspansji…

Paula Nikińska: Siła nabywcza w Polsce jest niska w porównaniu z Niemcami. Jednak szczególnie dynamicznie rozwija się sektor e-commerce w Polsce. Potrzeba ma decydujący wpływ. Szczególnie start-upy mogą się tu dobrze pozycjonować. Nie powinniśmy lekceważyć ekspansjonizmu samych Polaków: z obecnej populacji Polski wynoszącej 38 milionów, kolejne 20 milionów żyje poza granicami swojego kraju. Dziesięć milionów z nich znajduje się w samych Stanach Zjednoczonych, trzy miliony w Brazylii i dwa miliony w Niemczech. Nie należy lekceważyć Twojej siły nabywczej. Należy podkreślić, że Polaków łączy silne powiązanie i emocjonalne zakorzenienie w swoim pochodzeniu. Większość Polaków w Niemczech utrzymuje więź z ojczyzną i kultywuje swoją kulturę; W naszej rodzinie mówimy po polsku i wiele istotnych dla nas informacji czerpiemy z polskich mediów. Zwłaszcza jeśli chodzi o zachowania konsumenckie. Jeśli chcesz dotrzeć do tej grupy docelowej, nie możesz zapominać o uwarunkowaniach kulturowych.

READ  Więcej rezerwacji niż kiedykolwiek! Każdy chce pojechać na rejs, ale pojawia się problem

Biznes na.de: Wspomniałeś o dynamicznie rozwijającym się handlu elektronicznym. Oczekuje się, że do 2027 r. sprzedaż wzrośnie do 20 miliardów euro. Jakiej rady udzielasz firmom, które chcą się zreorganizować?

Paula Nikińska: Dostosuj się, przyciągnij native speakerów, postaw na influencer marketing i uzyskaj wsparcie dla całej kampanii. Nie wszystko, co sprawdza się na rynku niemieckim, sprawdza się także w Polsce. Uważamy się za przewodników i wspieramy Cię we wspomnianych punktach.

Praca pedagogiczna: „Clisze często wymagają korekty!”

Biznes na.de: W jakim stopniu klisze są tu nadal aktualne?

Paula Nikińska: Trzeba je często poprawiać. Wiele klisz jest już całkowicie przestarzałych. Musimy tutaj wykonać dużo pracy edukacyjnej.

Oczywiście prawdą jest, że Polki przywiązują dużą wagę do swojego wyglądu, regularnie chodzą do fryzjera i często robią sobie manicure. Trendy są również śledzone z dużym zainteresowaniem. Jednak zasadniczo zawsze kluczowe znaczenie ma odpowiednie dopasowanie do marki. Przekaz musi pasować do marki i trafiać do docelowej grupy odbiorców. Pokolenie Z szuka czegoś zupełnie innego niż Pokolenie X.

Biznes na.de: Czy nadal trzymasz się stereotypu: w piśmie mówi się, że o Polakach jest więcej Włochów? Czy kryje się za tym jakaś prawda?

Paula Nikińska: (śmiech): Tak, potrafimy być bardzo głośni. Zapotrzebowanie na komunikację w Polsce jest duże. Marketing to działanie dynamiczne i czasami pełne emocji. Ale i tutaj nie należy dokonywać uogólnień. Otrzymywane są także realistyczne i trzeźwe wiadomości.

Biznes na.de: W jakich branżach najłatwiej jest się rozwijać?

Paula Nikińska: Wszystko, co jest potrzebne, jest obecnie dobrze odbierane. Produkty kosmetyczne i higieniczne oraz suplementy diety cieszą się dużym zainteresowaniem. Jednak w centrum uwagi znajdują się także takie tematy jak zrównoważony rozwój.

READ  Krefeld / Gelsenkirchen: sieć taniej odzieży Primark zamyka cztery oddziały | regionalny

Biznes na.de: Niemal dwa lata po założeniu konic.pro, jak oceniasz jego rozwój, szczególnie pod kątem ekspresowego popytu na polskim rynku?

Paula Nikińska: Mam dobre przeczucia co do naszego wyczucia czasu. Marka osobista zadziałała i nawiązaliśmy obiecujące kontakty, szczególnie za pośrednictwem Linkedin. Obecnie skupiamy się na działalności popularyzatorskiej i edukacyjnej. Zawarliśmy już cenne umowy o współpracy z Primabiotic, kolsquare i InPost. Ale wciąż jesteśmy na początku naszej podróży.

Biznes na.d:A jakie są Twoje cele?

Paula Nikińska: Chcemy w dalszym ciągu koncentrować się na przejęciach i wydarzeniach, z których mamy jak dotąd bardzo dobre doświadczenia, na przykład z Ligą Założycieli, i które oferują nam jako założycielom dużą wartość dodaną. Nasz długoterminowy cel

Jest to oczywiście ciągły wzrost.

Pani Nikinsky, bardzo dziękuję za rozmowę!

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Published

on

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
Praca Minus dwanaście procent

Inwestycje zagraniczne w Niemczech nadal spadają

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Jörg Carstensen

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY inwestycje zagraniczne w Europie spadły: o 11% mniej niż przed pandemią korony. Niemcy utrzymały swoją pozycję w rankingach, jednak różnica w stosunku do prowadzącej Francji ponownie wzrosła.

IJak wynika z badania, w zeszłym roku międzynarodowi inwestorzy ponownie ograniczyli swoje zaangażowanie w Niemczech. W 2023 roku zagraniczne firmy ogłosiły 733 projekty inwestycyjne w tym kraju – o dwanaście procent mniej niż rok wcześniej. To najniższy poziom od 2013 roku i szósty z rzędu spadek, wynika z analizy firmy audytorsko-doradczej EY.

W europejskim porównaniu Niemcy pozostają na trzecim miejscu – ale różnica w stosunku do Primus France ponownie się zwiększyła. EY odnotowało tam o pięć procent mniej projektów, ale wciąż było ich 1194, a za nią plasowała się Wielka Brytania, kraj spoza UE, z 985 (plus sześć procent). Największą liczbę inwestycji zagranicznych w Niemczech EY odnotował w 2017 r. – 1124 projekty. Przed pandemią korony w 2019 r. było ich 971. EY prowadzi badanie od 2006 r. Nie podano informacji o wielkości inwestycji.

Prezes zarządu EY, Henrik Ahlers, uważa ten spadek za niepokojący: „To sygnał ostrzegawczy” – zacytowano go w oświadczeniu: „Niemcy pozostają w tyle, podczas gdy inne kraje europejskie rozwijają się bardziej dynamicznie. Od 2017 r. Liczba projektów inwestycyjnych w Niemczech spadła o 35%, w Wielkiej Brytanii spadek sięgnął w tym okresie 18%. Z drugiej strony Francja osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. „Francja jest największym zwycięzcą wyjścia Wielkiej Brytanii z UE Unia Europejska. Z drugiej strony Niemcy straciły więcej inwestycji niż Wielka Brytania.

Ahlers wskazuje kilka przyczyn słabych wyników Niemiec, w tym wysokie obciążenia podatkowe kraju, wysokie koszty pracy, drogą energię i biurokrację. „Skutek: spadają inwestycje, nastroje wśród konsumentów i przedsiębiorstw są fatalne, a gospodarka rozwija się słabiej niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju”.

Rozwój również osłabł w całej Europie, ale nie w takim stopniu jak w Niemczech. W 2023 roku liczba ogłaszanych projektów spadła o cztery proc., do łącznie 5694 projektów, przy czym największą dynamikę wykazały Turcja (plus 17 proc.) i Szwajcaria (plus 53 proc.). Jednak w całej Europie nadal brakuje poziomu sprzed pandemii. Liczba projektów była o 11 proc. niższa niż w 2019 r.

„Europa rozpaczliwie potrzebuje inwestycji zagranicznych, a to badanie powinno pobudzić cały kontynent” – stwierdziła Julie-Lynne Tiegland, ekspert EY. Wzmocniłoby to europejską gospodarkę poprzez stworzenie możliwości zatrudnienia, zachęcanie do innowacji i promowanie eksportu. „Należy teraz podjąć pilne działania, aby zapewnić Europie utrzymanie konkurencyjności w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin” – stwierdził Tiegland.

Amerykańscy inwestorzy wycofują się

W zeszłym roku amerykańskie firmy nadal były najważniejszymi inwestorami w Europie i Niemczech – ale liczba projektów spadła o 15 proc., a w tym kraju aż o 22 proc. Ahlers obwinia warte miliardy dolarów programy wsparcia, takie jak ustawa o redukcji inflacji (IRA). „Amerykańska polityka lokalizacyjna ma wpływ” – powiedział. „Wygląda na to, że amerykańskie firmy inwestują więcej u siebie, a mniej w Europie”.

Amerykańscy inwestorzy w żadnym wypadku nie wykluczyli Niemiec jako lokalizacji dla biznesu, ale ich zaufanie zostało zachwiane. Ahlers powiedział, że przywrócenie tego stanu rzeczy powinno być najwyższym priorytetem dla polityki i biznesu w Niemczech. Ale nie może tu chodzić o wyścig po wsparcie. Należy raczej poprawić ogólne warunki. Ahlers był jednak sceptyczny, czy uda się to szybko osiągnąć: „Problemy w Niemczech są głębokie i mają charakter strukturalny, więc odwrócenie trendu nie będzie możliwe z dnia na dzień”. Niezbędna jest rzeczywista reforma podatkowa i ograniczone regulacje.

READ  Możliwe konsekwencje: Jak przejęcie Elona Muska na Twitterze może wpłynąć na akcje Tesli | biuletyn

Continue Reading

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Krefeld / Gelsenkirchen: sieć taniej odzieży Primark zamyka cztery oddziały | regionalny

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Published

on

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.

[–>

Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).

[–>

Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.

[–>

Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder

[–>

Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.

[–>

Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.

[–>

Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.

[–>

[–>

READ  Granica polsko-niemiecka: brak ustępstw w stosunku do stałych kontroli

Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.

[–>

Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)

Continue Reading

Trending