Connect with us

Economy

Więcej rezerwacji niż kiedykolwiek! Każdy chce pojechać na rejs, ale pojawia się problem

Published

on

Więcej rezerwacji niż kiedykolwiek!  Każdy chce pojechać na rejs, ale pojawia się problem

Podczas pandemii koronawirusa na morzu nie było prawie żadnych statków wycieczkowych. Teraz branża wróciła na ścieżkę wzrostu. Szef Aidy mówi o „najsilniejszym etapie rezerwacji w historii”, ale wzrost jest obecnie ograniczony.

Pierwsze duże łodzie zawitały już do portów północnych Niemiec – główny sezon dla statków wycieczkowych rozpoczyna się w kwietniu. Stacje w Kilonii, Hamburgu, Rostocku-Warnemünde, Bremerhaven i Wismarze będą wówczas ponownie regularnie obsługiwane. Branża przezwyciężyła kryzys czasów korony, a główne firmy żeglugowe od dawna ponownie znalazły się na ścieżce wzrostu.

Aida: „Najsilniejszy główny etap rezerwacji w historii”, ale z ograniczonymi możliwościami

Felix Eichhorn, prezes Aida Cruises, mówi o udanym początku i „bardzo optymistycznych” perspektywach na rok 2024. „To był najmocniejszy i najważniejszy etap rezerwacji w historii naszej firmy”. Jest potencjał, zwłaszcza na rynku niemieckim. „Wzrost jest obecnie ograniczony jedynie dostępną mocą produkcyjną”.

Dominic Gebhard, rzecznik MSC Cruises, twierdzi, że rezerwacje rejsów wróciły do ​​poziomu sprzed pandemii. „I widzimy, że krzywa rezerwacji ponownie rośnie”. Według dyrektora zarządzającego Wybcke Meiera flota „Mein Schiff” Tui Cruises zarejestrowała w zeszłym roku 45 procent nowych klientów. Rezerwacje na rok 2024 będą wyższe niż rezerwacje na rok 2019.

Oczekuje się, że do niemieckich portów przybędą miliony pasażerów statków wycieczkowych

Firmy spedycyjne spodziewają się już wzrostu popytu do 2025 r. Gebhard uzasadnia szybki powrót branży po kryzysie związanym z pandemią korony chęcią spędzenia czasu z rodziną i wspólnymi wspomnieniami: „W czasach niepewności gospodarczej konsumenci mają tendencję do priorytetowego traktowania wakacji”. Niemcy pomimo kurczenia się gospodarki i inflacji. Przy wzroście sprzedaży o 41 procent w porównaniu z 2023 r., rejsy są „jednym z czynników wzrostu na rynku”.

Pięć największych niemieckich miast wycieczkowych spodziewa się, że liczba pasażerów w 2024 r. osiągnie siedmiocyfrową liczbę pasażerów. W przypadku samego Hamburga Cruise Gate Hamburg (CGH) spodziewa się od 1,1 do 1,3 miliona pasażerów podczas 270 wizyt. Oczekuje się, że w ramach 173 rejsów do portu w Kilonii przybędzie około miliona gości statków wycieczkowych, a do Bremerhaven przybędzie 101 gości rejsowych z łączną liczbą około 265 000 pasażerów. Pierwsze statki wycieczkowe zacumowały w trzech miastach w styczniu.

READ  Awaria kierowców ciężarówek i szok cenowy: branża transportowa wzywa do „kryzysu związanego z dieslem”

Możesz być zainteresowanym także tym: Skandal Kohlbranda: zielony tyran, oszukany przywódca Partii Socjaldemokratycznej i szczęśliwe zakończenie

Sezon rejsowy Meklemburgia-Pomorze Przednie rozpoczyna się później. AIDAmar będzie pierwszym statkiem w tym roku, który przybędzie do Warnemünde 14 kwietnia i oczekuje się, że do końca sezonu zostanie wykonanych 147 zawinięć. Wismar planuje 10 połączeń i 5000 pasażerów. „Inspiracja Hanzeatycka” rozpoczyna się 26 maja.

Energia plażowa jako etap realizacji celów zrównoważonego rozwoju

Zużycie energii, emisje i odpady – Rejsy niekoniecznie są sposobem podróżowania przyjaznym dla środowiska. Operatorzy portów i firmy żeglugowe chcą, aby wakacje na pokładach dużych statków były bardziej zrównoważone. Międzynarodowe Stowarzyszenie Armatorów (ICS) wyznaczyło sobie neutralność klimatyczną do 2050 r. Aida Cruises chce osiągnąć „zero netto” do 2040 r., podczas gdy konkurencyjny Tui Cruises chce zaoferować przynajmniej kilka rejsów neutralnych dla klimatu do 2030 r.

Jednym z czynników jest energia elektryczna zużywana przez statki w porcie. Bez zasilania z lądu silniki statku muszą nadal pracować. Jednak kluczowymi czynnikami napędzającymi nie są porty ani przedsiębiorstwa żeglugowe: UE potrzebuje dostaw energii elektrycznej na lądzie we wszystkich ważnych portach do 2030 r.

Hamburg planuje na stacjach dodatkowe systemy zasilania lądowego

W Hamburgu statki wycieczkowe mogą odbierać energię z lądu w terminalu Altona od 2016 r., a w grudniu zaczął działać nowy system zasilania z lądu w terminalu Steinwerder. W tym sezonie operator CGH planuje zapewnić zasilanie z lądu dla 180 z 270 połączeń na obu stacjach. Nowy terminal wycieczkowy Haven City, planowany na 2025 r., również otrzyma obiekt.

Możesz być zainteresowanym także tym: Złość w związku z umową MSC: co niepokoi pracowników portów – a co daje nadzieję

Drugi system zasilania z lądu dla statków wycieczkowych w Kilonii został uruchomiony w Ostuferhafen jesienią 2023 r., a trzeci zostanie uruchomiony w 2025 r. W tym sezonie ponad 50% statków będzie zasilanych ekologiczną energią elektryczną pochodzącą z lądu. „Obserwujemy znaczny wzrost zapotrzebowania na energię lądową ze strony linii wycieczkowych w Kilonii” – mówi Dirk Klaus, dyrektor zarządzający portu morskiego.

READ  Banki centralne: Europejski Bank Centralny i Rezerwa Federalna ponoszą straty w wysokości setek miliardów

Krytyka niewystarczającego wykorzystania energii lądowej – Przedsiębiorstwa żeglugowe chcą kontynuować transformację

Krytycy narzekają, że tylko firmy żeglugowe decydują o korzystaniu z energii elektrycznej i że nie wszystkie statki wycieczkowe mogą korzystać z energii lądowej. W Warnemünde w 2023 r. z 30 różnych statków wycieczkowych tylko 13 otrzymało zasilanie z lądu podczas 42 rejsów; W Kolombuskim w Bremerhaven energia z lądu dla sektora rejsów wycieczkowych będzie dostępna dopiero jesienią 2025 roku.

Przedsiębiorstwa żeglugowe uznają konwersję swoich flot na energię przybrzeżną za priorytet. Według własnych informacji MSC odpowiednio rozbudowało już 59 proc. swoich statków, a do końca roku odsetek ten powinien osiągnąć 72 proc. Prowadzone są także inwestycje w budowę i zakup własnych stacji w celu ich odpowiedniego wyposażenia. Tui Cruises chce w ciągu najbliższych dwóch lat powiększyć swoją flotę wycieczkową z sześciu do dziewięciu statków. „W przyszłości trzy nowe statki we flocie Main Schiff będą mogły pozyskiwać ekologiczną energię z lądu z portów, które ją dostarczają” – mówi Mayer. Ponadto pięć z sześciu statków obecnej floty ma przyłącze do zasilania z lądu.

„Rejsy Net Zero” – Paliwo jako kwestia przyszłości

Paliwa odgrywają kluczową rolę na drodze do „podróży zerowej netto”: biopaliwa, gaz płynny, metanol – czy może coś zupełnie innego? Firmy spedycyjne oferują różne pomysły na nowe budynki. Nadchodzący „Mein Schiff 7” będzie początkowo napędzany niskoemisyjnym morskim olejem napędowym, mówi Mayer. W przyszłości statek mógłby być napędzany metanolem, a w przyszłości także ekologicznym metanolem. Według Tui Cruises kolejny nowy statek, którego rozpoczęcie żeglugi zaplanowano na zimę 2024/25, będzie zasilany skroplonym gazem ziemnym (LNG).

Możesz być zainteresowanym także tym: Rejs neutralny dla klimatu: „lekkomyślne oszustwo” czy „konkretny cel zrównoważonego rozwoju”?

Aida Cruises ma już dwa statki wycieczkowe napędzane LNG: „AIDAnova” i „AIDAcosma”. MSC Cruises buduje także nowe statki zasilane gazem płynnym. Można go także modyfikować i doposażyć tak, aby działał na ekologicznym metanolu, mówi rzecznik Gebhard.

READ  Branża upada: kolejna niemiecka sieć obuwnicza ogłasza upadłość

Dla działaczy na rzecz ochrony klimatu dzieje się to zbyt wolno. Organizacja ekologiczna Napo skrytykowała ostatnio fakt, że emisje z całej branży w ostatnim czasie stale rosną. Jednak jeśli chodzi o energię lądową, Niemcy odgrywają pozytywną rolę wiodącą.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Published

on

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Dostawca samochodów Voit został sprzedany chińskiej firmie. Spółka z siedzibą w St. Ingbert ogłosiła to w piątek. Z informacji dostępnych dla naszej gazety wynika, że ​​dostawcy samochodów groziło nieuchronne bankructwo. Według kierownictwa w całym Voit zostanie zachowanych około 1750 stanowisk pracy, w tym około 1000 w Kraju Saary.

Funkcjonalność Voit musi zostać w pełni zachowana

Giełdowa spółka Millison Technologie z Chongqing nabyła wszystkie akcje od dotychczasowych akcjonariuszy – za cenę zakupu rzędu średnio dwucyfrowych milionów. Fundusze zostaną przeznaczone na restrukturyzację firmy i przygotowanie jej na przyszłość – bo w świetle zmian na światowym rynku odchodzącym od silnika spalinowego, Voit stawia na kompleksową restrukturyzację.

Przejęcie wymaga jeszcze zgody Federalnego Urzędu ds. Karteli. Według Ministerstwa Gospodarki, Innowacji, Cyfryzacji i Energii Minister Gospodarki Kraju Saary Jürgen Park od początku ściśle towarzyszył temu procesowi. „Jesteśmy zatem bardzo zadowoleni, że w zakładzie w Saarland znaleziono solidne rozwiązanie na przyszłość poprzez przejęcie Millison Technologies” – powiedział Minister Parke, który we współpracy z nowymi akcjonariuszami widzi szansę dla nowych produktów i perspektywy dla Voit. Możliwości zatrudnienia zostaną zabezpieczone, a my oferujemy firmie dalsze możliwości rozwoju w Kraju Saary.”

Plan popiera związek

Związek również optymistycznie podchodzi do projektu: „Cieszymy się z przejęcia Voit przez Melison w kontekście trudności na rynku dostawców motoryzacyjnych” – powiedział SZ zapytany starszy przedstawiciel IG Metall Saarbrücken, Patrick Selzer. Poprzednia struktura klientów była bardzo jednostronna.

Według Selzera IG Metall nawiązał już pierwszy kontakt z potencjalnymi nabywcami. Związkowcy odnieśli wrażenie, że chińscy biznesmeni chcą kontynuować wspólne podejmowanie decyzji i układy zbiorowe w strukturze Voigta i wydawało się, że chcą stworzyć konkurencyjność nie kosztem 1000 pracowników w St. Ingbert, ale kosztem rynku i z klientami.

Millison Technologies produkuje komponenty z metali lekkich

Według Voigta, Chongqing Millison Technologies Inc. Globalny dostawca komponentów z metali lekkich wytwarzanych w procesie odlewania ciśnieniowego, zatrudnia 5000 pracowników i osiąga sprzedaż przekraczającą 500 milionów euro.

Continue Reading

Economy

Hannover Messe: Schulz ma nadzieję na nowy impuls dla transformacji energetycznej

Published

on

Hannover Messe: Schulz ma nadzieję na nowy impuls dla transformacji energetycznej

Stan na: 21 kwietnia 2024 o 21:43

Zdaniem organizatorów to najważniejsze targi przemysłowe na świecie: Hannover Messe do piątku prezentuje innowacje z branży energetycznej i budowy maszyn. Doradca ma nadzieję, że wystawa nabierze nowego rozmachu.

Hanower jest przez tydzień miejscem spotkań przemysłu. Wieczorem wystawę otworzyli kanclerz Olaf Scholz, przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen oraz premier tegorocznego kraju partnerskiego, Norwegii Jonas Gahr Sture, wraz z kilkoma przedstawicielami świata biznesu i polityki.

Około 4000 wystawców z 60 krajów zaprezentuje do piątku innowacje w dziedzinie inżynierii mechanicznej, inżynierii instalacji, elektrotechniki i technologii ochrony klimatu.

Niedroga energia i więcej innowacji

Kanclerz Schulz ma nadzieję, że Targi Hanowerskie nadadzą nowy impuls transformacji energetycznej i zwiększą konkurencyjność niemieckiego przemysłu. To, czego nasz kraj doświadczy w przyszłości, można zobaczyć na tych targach: opracowujemy nowe rzeczy, stale udoskonalamy produkty, badamy i stosujemy technologie zorientowane na przyszłość” – powiedział Schulz podczas otwarcia. Organizatorzy twierdzą, że to najważniejsze wydarzenie światowych targów przemysłowych.

Koncentrując się na rozwiązaniach w zakresie sztucznej inteligencji i transformacji energetycznej, targi przemysłowe wyznaczają ważne priorytety, powiedział polityk Partii Socjaldemokratycznej. Niedroga energia i więcej innowacji są warunkiem wstępnym zwiększenia produktywności i wzrostu gospodarczego. Wymaga to inteligentnych rozwiązań AI, takich jak te prezentowane na targach: „maszyny, które wyręczają nas w prostych zadaniach, dzięki czemu pracownicy mogą przejść na bardziej wykwalifikowane stanowiska”.

Jak głośno podkreślał Prezes Targów Jochen Köckler NDR: Sztuczna inteligencja odgrywa kluczową rolę w zapewnianiu konkurencyjności branży w przyszłości. „Sztuczna inteligencja jest kluczem do konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu”. Pomimo niedoboru siły roboczej daje to branży szansę na rozwój, powiedział Kockler. Na targach zaprezentowany zostanie asystent sztucznej inteligencji, który umożliwia sterowanie robotami przemysłowymi za pomocą głosu. Można także zobaczyć urządzenia automatycznie wykrywające awarie lub systemy samodzielnie planujące ich konserwację.

READ  Polski wicepremier widzi w wojnie na Ukrainie szansę na pojednanie - EURACTIV.de

Ponad 500 wystawców na wodorze

Na targach reprezentowanych jest także kilka firm technologicznych, w tym Microsoft, Google, Amazon Web Services, Dell, SAP, Siemens i Bosch. Istnieje również wiele średnich firm i ponad 300 start-upów. Tylko do branży wodorowej należy ponad 500 wystawców. „Oznacza to, że Hannover Messe jest w tym temacie światowym liderem” – powiedział Kokler, szef targów.

Mając na uwadze ten cel, celowo wybrano także Norwegię, tegoroczny kraj partnerski. Dzięki bogatej elektrowni wodnej kraj jest w stanie dostarczyć duże ilości zielonego wodoru, czyli wodoru przyjaznego dla klimatu.

Dużo biurokracji

Ostatnio w gospodarce pojawiła się krytyka ze względu na nadmierną biurokrację i wysokie ceny energii. Z punktu widzenia branży zagraża to atrakcyjności lokalizacji, szczególnie w porównaniu z innymi regionami, takimi jak USA. „Nowoczesna polityka dostaw oznacza w sposób naturalny, że staliśmy się szybsi i prostsi” – podkreślił Scholz. „Ograniczenie biurokracji nic nie kosztuje, a wiele daje”.

Komisja Europejska pracuje również nad likwidacją przepisów przy wsparciu rządu federalnego. „To również prawda, ponieważ większość biurokratycznych przepisów pochodzi z Brukseli”. Celem jest zmniejszenie o co najmniej jedną czwartą liczby raportów, które przedsiębiorstwa muszą składać zgodnie z przepisami unijnymi.

Ceny energii są bardzo wysokie

Jeśli chodzi o ceny energii, rząd federalny rozważa również, w jaki sposób nadal zapewniać wsparcie energochłonnym przedsiębiorstwom. Niedawno szef Stowarzyszenia Przemysłu Elektrycznego i Cyfrowego ZVEI Günter Kegel skrytykował fakt, że pomimo spadku ceny energii są w dalszym ciągu zbyt wysokie dla energochłonnych przedsiębiorstw.

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, która po raz pierwszy przemawiała podczas otwarcia targów, zgodziła się ze Scholzem. Tylko jeśli Europa stanie się prostsza, szybsza i tańsza, obiekt przetrwa w obliczu coraz silniejszej globalnej konkurencji. „Najważniejsze jest zmniejszenie obciążeń przedsiębiorstw i zmniejszenie biurokracji”. Należy także zwiększyć prędkość energii wiatrowej.

Continue Reading

Economy

Ciężarówka bez kierowcy na autostradzie A96 do Landsbergu

Published

on

Ciężarówka bez kierowcy na autostradzie A96 do Landsbergu
  1. Strona główna
  2. lokalny
  3. Landsberga

Naciska

Samojezdne ciężarówki jeżdżą teraz także na autostradzie A96 pomiędzy Monachium a Landsbergiem. © Człowiek

MAN Truck & Bus jest pierwszym producentem, który otrzymał zezwolenie na testy autonomicznych ciężarówek na niemieckich autostradach. Trasa testowa biegnie z Norymbergi przez Monachium do Ulm i Landsberg. W Lechstadt znajduje się zarówno Centrum Testów Mobilności ADAC (Penzing), jak i Centrum Logistyczne EDEKA.

Landsberg – „Wymagana do tego technologia była przez pewien czas testowana w Centrum Testów Mobilności ADAC w Penzing” – wyjaśnia dr inż. Reinhard Kölke, dyrektor Centrum Technologicznego ADAC w Landsbergu.

Federalny Minister Transportu dr. Volker Wessing wraz z dyrektorem generalnym MAN Alexandrem Vlaskampem towarzyszył w dziewiczym locie na krótkim odcinku między Alershausen a Vorholzen. Według firmy MAN w firmie MAN i jej spółce macierzystej TRATON Group nad tematyką „jazdy autonomicznej” pracuje 500 inżynierów. Zarejestrowano już ponad 130 patentów.

Trasa testowa MAN do Landsbergu – autonomiczna ciężarówka na autostradzie A96

Autonomiczna jazda ciężarówką – zacznij
Federalny Minister Transportu dr. Udział wzięli Volker Wessing i dyrektor zarządzający MAN Alexander Vlaskamp (po lewej). © Człowiek

Samobieżne ciężarówki mogą potencjalnie zapobiegać wypadkom związanym ze zmęczeniem, usprawniać transport i zaradzić niedoborowi 100 000 kierowców ciężarówek.

Samodzielna jazda - ciężarówka - tor testowy
Samobieżne ciężarówki można testować na czerwonych odcinkach autostrady – na trasie A96 do Landsberg. © Człowiek

Z Biuletyn Crespota Codziennie na koniec dnia lub z nowym Aplikacja „Crespot”. Zawsze na bieżąco z najważniejszymi historiami.

READ  Banki centralne: Europejski Bank Centralny i Rezerwa Federalna ponoszą straty w wysokości setek miliardów
Continue Reading

Trending