Connect with us

Economy

Więcej rezerwacji niż kiedykolwiek! Każdy chce pojechać na rejs, ale pojawia się problem

Published

on

Więcej rezerwacji niż kiedykolwiek!  Każdy chce pojechać na rejs, ale pojawia się problem

Podczas pandemii koronawirusa na morzu nie było prawie żadnych statków wycieczkowych. Teraz branża wróciła na ścieżkę wzrostu. Szef Aidy mówi o „najsilniejszym etapie rezerwacji w historii”, ale wzrost jest obecnie ograniczony.

Pierwsze duże łodzie zawitały już do portów północnych Niemiec – główny sezon dla statków wycieczkowych rozpoczyna się w kwietniu. Stacje w Kilonii, Hamburgu, Rostocku-Warnemünde, Bremerhaven i Wismarze będą wówczas ponownie regularnie obsługiwane. Branża przezwyciężyła kryzys czasów korony, a główne firmy żeglugowe od dawna ponownie znalazły się na ścieżce wzrostu.

Aida: „Najsilniejszy główny etap rezerwacji w historii”, ale z ograniczonymi możliwościami

Felix Eichhorn, prezes Aida Cruises, mówi o udanym początku i „bardzo optymistycznych” perspektywach na rok 2024. „To był najmocniejszy i najważniejszy etap rezerwacji w historii naszej firmy”. Jest potencjał, zwłaszcza na rynku niemieckim. „Wzrost jest obecnie ograniczony jedynie dostępną mocą produkcyjną”.

Dominic Gebhard, rzecznik MSC Cruises, twierdzi, że rezerwacje rejsów wróciły do ​​poziomu sprzed pandemii. „I widzimy, że krzywa rezerwacji ponownie rośnie”. Według dyrektora zarządzającego Wybcke Meiera flota „Mein Schiff” Tui Cruises zarejestrowała w zeszłym roku 45 procent nowych klientów. Rezerwacje na rok 2024 będą wyższe niż rezerwacje na rok 2019.

Oczekuje się, że do niemieckich portów przybędą miliony pasażerów statków wycieczkowych

Firmy spedycyjne spodziewają się już wzrostu popytu do 2025 r. Gebhard uzasadnia szybki powrót branży po kryzysie związanym z pandemią korony chęcią spędzenia czasu z rodziną i wspólnymi wspomnieniami: „W czasach niepewności gospodarczej konsumenci mają tendencję do priorytetowego traktowania wakacji”. Niemcy pomimo kurczenia się gospodarki i inflacji. Przy wzroście sprzedaży o 41 procent w porównaniu z 2023 r., rejsy są „jednym z czynników wzrostu na rynku”.

Pięć największych niemieckich miast wycieczkowych spodziewa się, że liczba pasażerów w 2024 r. osiągnie siedmiocyfrową liczbę pasażerów. W przypadku samego Hamburga Cruise Gate Hamburg (CGH) spodziewa się od 1,1 do 1,3 miliona pasażerów podczas 270 wizyt. Oczekuje się, że w ramach 173 rejsów do portu w Kilonii przybędzie około miliona gości statków wycieczkowych, a do Bremerhaven przybędzie 101 gości rejsowych z łączną liczbą około 265 000 pasażerów. Pierwsze statki wycieczkowe zacumowały w trzech miastach w styczniu.

READ  Pipeline: Niemcy i Stany Zjednoczone rozmawiają o Nord Stream 2 - Gospodarka

Możesz być zainteresowanym także tym: Skandal Kohlbranda: zielony tyran, oszukany przywódca Partii Socjaldemokratycznej i szczęśliwe zakończenie

Sezon rejsowy Meklemburgia-Pomorze Przednie rozpoczyna się później. AIDAmar będzie pierwszym statkiem w tym roku, który przybędzie do Warnemünde 14 kwietnia i oczekuje się, że do końca sezonu zostanie wykonanych 147 zawinięć. Wismar planuje 10 połączeń i 5000 pasażerów. „Inspiracja Hanzeatycka” rozpoczyna się 26 maja.

Energia plażowa jako etap realizacji celów zrównoważonego rozwoju

Zużycie energii, emisje i odpady – Rejsy niekoniecznie są sposobem podróżowania przyjaznym dla środowiska. Operatorzy portów i firmy żeglugowe chcą, aby wakacje na pokładach dużych statków były bardziej zrównoważone. Międzynarodowe Stowarzyszenie Armatorów (ICS) wyznaczyło sobie neutralność klimatyczną do 2050 r. Aida Cruises chce osiągnąć „zero netto” do 2040 r., podczas gdy konkurencyjny Tui Cruises chce zaoferować przynajmniej kilka rejsów neutralnych dla klimatu do 2030 r.

Jednym z czynników jest energia elektryczna zużywana przez statki w porcie. Bez zasilania z lądu silniki statku muszą nadal pracować. Jednak kluczowymi czynnikami napędzającymi nie są porty ani przedsiębiorstwa żeglugowe: UE potrzebuje dostaw energii elektrycznej na lądzie we wszystkich ważnych portach do 2030 r.

Hamburg planuje na stacjach dodatkowe systemy zasilania lądowego

W Hamburgu statki wycieczkowe mogą odbierać energię z lądu w terminalu Altona od 2016 r., a w grudniu zaczął działać nowy system zasilania z lądu w terminalu Steinwerder. W tym sezonie operator CGH planuje zapewnić zasilanie z lądu dla 180 z 270 połączeń na obu stacjach. Nowy terminal wycieczkowy Haven City, planowany na 2025 r., również otrzyma obiekt.

Możesz być zainteresowanym także tym: Złość w związku z umową MSC: co niepokoi pracowników portów – a co daje nadzieję

Drugi system zasilania z lądu dla statków wycieczkowych w Kilonii został uruchomiony w Ostuferhafen jesienią 2023 r., a trzeci zostanie uruchomiony w 2025 r. W tym sezonie ponad 50% statków będzie zasilanych ekologiczną energią elektryczną pochodzącą z lądu. „Obserwujemy znaczny wzrost zapotrzebowania na energię lądową ze strony linii wycieczkowych w Kilonii” – mówi Dirk Klaus, dyrektor zarządzający portu morskiego.

READ  Trade Republic: trzęsienie ziemi w stopach procentowych – teraz możesz liczyć na te warunki w swoim banku

Krytyka niewystarczającego wykorzystania energii lądowej – Przedsiębiorstwa żeglugowe chcą kontynuować transformację

Krytycy narzekają, że tylko firmy żeglugowe decydują o korzystaniu z energii elektrycznej i że nie wszystkie statki wycieczkowe mogą korzystać z energii lądowej. W Warnemünde w 2023 r. z 30 różnych statków wycieczkowych tylko 13 otrzymało zasilanie z lądu podczas 42 rejsów; W Kolombuskim w Bremerhaven energia z lądu dla sektora rejsów wycieczkowych będzie dostępna dopiero jesienią 2025 roku.

Przedsiębiorstwa żeglugowe uznają konwersję swoich flot na energię przybrzeżną za priorytet. Według własnych informacji MSC odpowiednio rozbudowało już 59 proc. swoich statków, a do końca roku odsetek ten powinien osiągnąć 72 proc. Prowadzone są także inwestycje w budowę i zakup własnych stacji w celu ich odpowiedniego wyposażenia. Tui Cruises chce w ciągu najbliższych dwóch lat powiększyć swoją flotę wycieczkową z sześciu do dziewięciu statków. „W przyszłości trzy nowe statki we flocie Main Schiff będą mogły pozyskiwać ekologiczną energię z lądu z portów, które ją dostarczają” – mówi Mayer. Ponadto pięć z sześciu statków obecnej floty ma przyłącze do zasilania z lądu.

„Rejsy Net Zero” – Paliwo jako kwestia przyszłości

Paliwa odgrywają kluczową rolę na drodze do „podróży zerowej netto”: biopaliwa, gaz płynny, metanol – czy może coś zupełnie innego? Firmy spedycyjne oferują różne pomysły na nowe budynki. Nadchodzący „Mein Schiff 7” będzie początkowo napędzany niskoemisyjnym morskim olejem napędowym, mówi Mayer. W przyszłości statek mógłby być napędzany metanolem, a w przyszłości także ekologicznym metanolem. Według Tui Cruises kolejny nowy statek, którego rozpoczęcie żeglugi zaplanowano na zimę 2024/25, będzie zasilany skroplonym gazem ziemnym (LNG).

Możesz być zainteresowanym także tym: Rejs neutralny dla klimatu: „lekkomyślne oszustwo” czy „konkretny cel zrównoważonego rozwoju”?

Aida Cruises ma już dwa statki wycieczkowe napędzane LNG: „AIDAnova” i „AIDAcosma”. MSC Cruises buduje także nowe statki zasilane gazem płynnym. Można go także modyfikować i doposażyć tak, aby działał na ekologicznym metanolu, mówi rzecznik Gebhard.

READ  Niemieckie pióro wieczne: Mitsubishi przejmuje Lamy

Dla działaczy na rzecz ochrony klimatu dzieje się to zbyt wolno. Organizacja ekologiczna Napo skrytykowała ostatnio fakt, że emisje z całej branży w ostatnim czasie stale rosną. Jednak jeśli chodzi o energię lądową, Niemcy odgrywają pozytywną rolę wiodącą.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Czego Halle może nauczyć przyszłe centrum Gdańska
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Wyniki gospodarcze Polski są obecnie najlepsze w historii

Published

on

Wyniki gospodarcze Polski są obecnie najlepsze w historii

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się bardzo dobrze. Potwierdzenie dobrej sytuacji można znaleźć w najnowszych danych Eurostatu. PKB Polski wzrósł po 2015 roku o ponad 33%; Lepiej radzą sobie jedynie kraje podające się za raje podatkowe.

Dobre lata dla polskiej gospodarki

Z pewnością wielu ekonomistów jest zgodnych, że Polska przeżywa obecnie złoty wiek gospodarczy. Takie głosy z pewnością byłyby słuszne. Jak pokazuje analiza danych historycznych, dystans do Zachodu jest mniejszy niż kiedykolwiek od 2018 roku. Obecnie PKB Polski na mieszkańca stanowi około 70% PKB Włoch, Anglii, Francji, Szwecji i Holandii. To znakomity wynik, bo za czasów Lecha Wałęsy odsetek ten wynosił zaledwie 30%.

reklama

Co ciekawe, był to jeden z najgorszych okresów w historii. W czasach komunizmu PKB na mieszkańca we wspomnianych krajach wynosił około 40% PKB na mieszkańca. Wynik był bardzo podobny w II Rzeczypospolitej. Historycznie rzecz biorąc, Polska była najbliżej Zachodu za czasów Henryka Walezego i Stefana Batorego. W tamtym czasie PKB kraju na mieszkańca wynosił około 60% średniego PKB na mieszkańca Włoch, Anglii, Francji, Szwecji i Holandii. Na tle Europy Zachodniej kraj nadwiślański jest obecnie najbogatszym w całej swojej historii.

Tak dobry wynik nie byłby możliwy bez dwóch czynników. Recesja gospodarcza we Włoszech i Francji z pewnością wywarła znaczący wpływ, ale na taki wynik w dużej mierze wpłynął bardzo dynamiczny wzrost gospodarczy, jakiego Polska doświadczyła w ostatnich latach. Bo okazuje się, że w latach 2015-2023, po krajach podających się za raje podatkowe, Polska zajmuje drugie miejsce.

Wzrost PKB Polski jest imponujący

Ostatnie kilka lat to okres wielkiej koniunktury gospodarczej. Po 2015 roku sytuacja gospodarcza w krajach Europy Południowej zaczęła się poprawiać. Polska radziła sobie wyjątkowo dobrze przez ostatnie osiem lat, nawet biorąc pod uwagę, że kraje postkomunistyczne rozwijały się w tym okresie średnio znacznie szybciej.

READ  Trade Republic: trzęsienie ziemi w stopach procentowych – teraz możesz liczyć na te warunki w swoim banku

W porównaniu z 2015 r. irlandzki PKB wzrósł najbardziej i wyniósł 59,6%. Malta zajmowała drugie miejsce w UE ze wzrostem na poziomie 57,9% do czwartego kwartału 2023 r. Na podium znalazł się Cypr, którego gospodarka w ostatnim kwartale ubiegłego roku była o 44,9% większa niż w 2015 r.

Polska zajęła czwarte miejsce. PKB Polski w ostatnim kwartale 2023 r. był o 33,2% wyższy niż w 2015 r., przy czym nie należy zapominać, że kraj wychodził z pandemii, wojny na Ukrainie i kryzysu energetycznego. Ponadto wszystkie kraje poprzedzające Polskę uznawane są za raje podatkowe. Ich wartości PKB są zatem zniekształcane przez międzynarodowe korporacje i nie odzwierciedlają stanu gospodarki kraju.

Na czele znajdują się kraje postkomunistyczne i Dania

Które kraje zdołały jeszcze wykazać się w ostatnich latach silnym wzrostem gospodarczym? Rumunia podąża śladem Polski, gdzie wzrost PKB osiągnął 33,1%. Wynik Chorwacji również był imponujący, ze stopą wzrostu wynoszącą 31,6%. Co ciekawe, w odróżnieniu od piątki najlepszych krajów, przed pandemią kraj ten nie znajdował się w czołówce. Jednakże dobrobyt i wprowadzenie euro poprawiły wyniki gospodarcze tego małego bałkańskiego kraju.

Bardzo wysokie były także Słowenia (+28,2%), Litwa (+26,8%), Węgry (+25,4%), Bułgaria (+24,5%), Dania (+21,7%) i Estonia (+19,4%). Na liście dominują zwłaszcza kraje postkomunistyczne. Zjawisko to nie jest zaskakujące, gdyż jest to konwergencja gospodarcza obserwowana w Unii Europejskiej od wielu lat. Bogate kraje rozwijają się wolniej, a biedne kraje nadrabiają zaległości i zmniejszają dystans do krajów bogatych. Skutkiem tego zjawiska było zwiększenie osadnictwa gospodarczego w Unii Europejskiej.

Największą niespodzianką może być tutaj wynik zamożności Danii. Sekretem tak wysokiego wzrostu w tym 6-milionowym kraju jest… lek przeciw otyłości. Wegovy to nowy lek, którego celem jest zmiana sposobu walki z otyłością na całym świecie. Lek uczynił duńską firmę Novo Nordisk najcenniejszą firmą w Europie i zajmuje 14. miejsce na świecie pod względem kapitalizacji rynkowej, wyprzedzając takie firmy jak Tesla, Walmart, Exxon Mobil, Mastercard, LVMG, Samsung, Toyota i Johnson & Johnson. .

READ  Czego Halle może nauczyć przyszłe centrum Gdańska

Niemcy są na dnie Unii Europejskiej. Jej wzrost gospodarczy był najwolniejszy

Każdy wyścig ma zwycięzców i przegranych. Kto spisał się najgorzej w ostatnich latach? Niemcy zanotowały najniższy wzrost PKB. Niemiecka gospodarka jest obecnie tylko o 7,8% większa niż w 2015 roku. Do głównych przyczyn zaliczają się problemy z niemieckim przemysłem samochodowym oraz przerwanie dostępu do taniego gazu z Rosji. Wysokie ceny gazu sprawiły, że niemieccy producenci stali się mniej konkurencyjni.

Fińska gospodarka wzrosła zaledwie o 8,3%. Włochy również wypadły słabo, a wzrost PKB wyniósł zaledwie 8,5%. Francja (+9,2%), Austria (+9,3%) i Grecja (+10,5%) również należą do krajów o najniższej stopie wzrostu po 2015 r.

źródło: Forsal

Continue Reading

Economy

Aktualna cena za litr oleju opałowego

Published

on

Aktualna cena za litr oleju opałowego

Berlin. Ceny oleju opałowego w dniu 2 maja 2024 r.: Czy cena za litr obecnie rośnie czy spada? Czy warto dziś kupować olej opałowy? Przegląd.

Konsumenci wykorzystujący olej opałowy do celów grzewczych uniknęli w ostatnim czasie znacznych skoków cen: pomimo międzynarodowych kryzysów, podwyżek podatków od CO2 i opłat drogowych ceny oleju opałowego utrzymują się na stabilnym poziomie. Ale czy zamawiać już teraz, czy poczekać na kolejną obniżkę cen? ile Olej opałowy Dzisiaj, 2 maja, przeczytaj nasze podsumowanie.

Ceny oleju opałowego w dniu 2 maja: Aktualne ceny za litr na dzień dzisiejszy

W zależności od dostawcy ceny oleju opałowego mogą się nieznacznie różnić. Istnieją również różne rodzaje oleju opałowego – za olej premium trzeba zapłacić więcej niż za wersję standardową. Istnieją jednak średnie wartości, które konsumenci powinni znać, aby porównać. Tabela pokazuje ceny na litr Różni usługodawcy i portale porównawcze. Ale to samo dotyczy tutaj: ceny oleju opałowego zmieniają się regularnie. Codziennie aktualizujemy harmonogram.

Tucson esyolej
Ceny oleju opałowego na dzień 26 kwietnia 1,04 euro 1,01 euro
Ceny oleju opałowego na dzień 29 kwietnia 1,04 euro 1,00 euro
Ceny oleju opałowego na dzień 30 kwietnia 1,04 euro 1,00 euro
Ceny oleju opałowego od 1 maja 1,04 euro 1,00 euro
Ceny oleju opałowego od 2 maja 1,02 euro 0,99 euro

nadaje się do: Ceny oleju opałowego do 26 kwietnia

Na początku kwietnia ceny oleju opałowego wzrosły w porównaniu z obecnymi aż o pięć centów za litr. Przy normalnej wielkości zamówienia wynoszącej 3000 litrów powoduje to różnicę w cenie aż do 150 euro. Ale ostatnio prawie nic się nie działo zmianyJak wyraźnie pokazuje nasza tabela.

Przeczytaj także: Ceny oleju opałowego 2024 – Insider branży podaje pierwszą prognozę

READ  Rosyjska flota cieni: tankowce unikają sankcji za pomocą fałszywych sygnałów

Ceny oleju opałowego w Niemczech: rankingi ekspertów – kto powinien zareagować

„Ceny na niemieckim rynku oleju opałowego po raz pierwszy od marca spadły poniżej 100 euro. […] „Trzeba spojrzeć na lipiec ubiegłego roku, aby zobaczyć trwały spadek cen” – stwierdził w swoim raporcie Stephen Buckold. Skomentuj „Easywell”. Ekspert radzi zatem konsumentom: „Jeśli i tak będziesz musiał wkrótce złożyć zamówienie, już teraz możesz znaleźć atrakcyjne warunki”.

projekt cena
amerykańska ropa naftowa 79,54 dolarów za baryłkę
Ropa z Morza Północnego 84,05 dolarów za baryłkę
Olej napędowy (olej napędowy) 753,00 USD za tonę
1 euro = 1,07 dolara

Dane pochodzą z HeizOel24 (stan na 2 maja 2024 r.)

Ceny oleju opałowego w skrócie: prognoza i rozwój – na to warto już teraz zwrócić uwagę

Przewidywanie cen paliw grzewczych jest trudne – zwłaszcza, że ​​trudne jest uwzględnienie kryzysów międzynarodowych i czynników cenowych. Orientacją są ceny oleju opałowego w ostatnich miesiącach i latach. Olej opałowy jest zwykle droższy w chłodniejszych miesiącach, ponieważ jest wtedy duże zapotrzebowanie. Wiosną i latem dostępne są tanie oferty dla konsumentów z ogrzewaniem olejowym. W poniższej tabeli mamy średnie Ceny oleju opałowego W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy.

data Ceny oleju opałowego za litr
2023
15 lutego 1,05 euro
15 Marca 0,98 euro
15 kwietnia 0,97 euro
15 maja 0,87 euro
15 czerwca 0,89 euro
15 lipca 0,91 euro
15 sierpnia 1,05 euro
15 września 1,15 euro
15 października 1,15 euro
15 listopada 1,09 euro
15 grudnia 1,05 euro
2024
15 stycznia 1,02 euro
15 lutego 1,05 euro
15 Marca 1,01 euro
15 kwietnia 1,04 euro

Oprócz czasu zamówienia ważną rolę odgrywa również dostawca. Wielu właścicieli domów i… gospodarz Zapytaj swojego stałego agenta – często powodem jest bliskość domu. Ale porównanie jest opłacalne, zwłaszcza w czasach niestabilnych cen energii. Pomocne mogą być porównywarki takie jak „esyoil”. Najtańsza oferta jest ustalana na podstawie informacji takich jak kod pocztowy i zamawiana ilość. Oprócz kosztów oleju opałowego należy zawsze zwracać uwagę na potencjalne koszty dodatkowe, takie jak stała cena za kilometr.

READ  Czego Halle może nauczyć przyszłe centrum Gdańska

Najczęściej zadawane pytania dotyczące cen oleju opałowego

Jakie czynniki wpływają na cenę oleju opałowego?

Na ceny oleju opałowego wpływają różne czynniki – m.in.:

  • Światowe ceny ropy naftowej
  • Współczynnik konwersji
  • Podaż i popyt
  • Warunki pogodowe, takie jak upał
  • Wydarzenia polityczne, takie jak konflikt na Ukrainie

Dlaczego ceny oleju opałowego się zmieniają?

Ceny oleju opałowego mogą ulegać znacznym wahaniom – także dlatego, że są ściśle powiązane z cenami ropy naftowej na rynkach międzynarodowych. Na te z kolei duży wpływ mogą mieć wydarzenia globalne, takie jak niestabilność polityczna, warunki pogodowe, zmiany w polityce finansowej i zmiany popytu.

Jak obniżyć koszty ogrzewania?

Opcji jest kilka – m.in.:

  • Poprawa efektywności energetycznej domu – na przykład poprzez izolację
  • Używaj energooszczędnych urządzeń i lamp
  • Regularna konserwacja systemu grzewczego
  • Świadome obchodzenie się z temperaturą pokojową

Kiedy najlepiej zamówić olej opałowy?

Generalnie latem ceny oleju opałowego są często niższe. W tych miesiącach zapotrzebowanie jest zwykle niższe niż zimą. Należy jednak pamiętać, że na tę ogólną tendencję mogą mieć wpływ inne czynniki, takie jak wydarzenia geopolityczne lub zmiany w wydobyciu ropy naftowej.

Gdzie mogę znaleźć aktualną cenę oleju opałowego?

Aktualne ceny oleju opałowego można znaleźć na różnych portalach porównywalnych. Informacji mogą także udzielić lokalni sprzedawcy oleju opałowego. Uwaga: Informacje są zawsze aktualne i mogą ulec zmianie.

Czy zamawianie większych ilości oleju opałowego ma sens?

Hurtowy zakup oleju opałowego może często skutkować niższą ceną. Ponieważ wielu dostawców oferuje zniżki ilościowe. Należy jednak wziąć pod uwagę również pojemność magazynu i zużycie.

Jak wahania kursów walut wpływają na ceny oleju opałowego?

Ponieważ na rynku światowym ropa naftowa jest generalnie sprzedawana w dolarach amerykańskich, wahania kursów walut mogą mieć wpływ na ceny oleju opałowego. Dla odbiorców oleju opałowego oznacza to: jeśli euro umocni się w stosunku do dolara amerykańskiego, może to spowodować, że olej opałowy stanie się tańszy dla konsumentów w strefie euro – i odwrotnie.

READ  Corona-Impfung: Schwere Nebenwirkungen bei Johnson & Johnson und Astrazeneca - EMA w dziale Szczegóły

Jak uchronić się przed rosnącymi cenami oleju opałowego?

Niektórzy sprzedawcy detaliczni oleju opałowego oferują umowy, w ramach których konsumenci mogą zgodzić się na stałą cenę za określoną ilość dostawy w określonym terminie. Może to uchronić przed przyszłymi podwyżkami cen, ale niesie także ryzyko konieczności płacenia wyższej kwoty, jeśli ceny oleju opałowego ponownie spadną. Ponadto wydajne systemy grzewcze i dobra izolacja mogą zmniejszyć zużycie, a tym samym koszty paliwa.

Jak przydatne są internetowe porównywarki cen oleju opałowego?

Porównania cen oleju opałowego online mogą być bardzo przydatne, ponieważ pozwalają uzyskać przegląd aktualnych cen u różnych dostawców. Pozwalają znaleźć najtańszą ofertę i sprawdzić, czy ceny w danym regionie odpowiadają ogólnej tendencji rynkowej. Jednak oprócz ceny należy wziąć pod uwagę także jakość oleju opałowego i niezawodność dostawcy. Czasami mogą wystąpić dodatkowe koszty, takie jak opłaty za dostawę, które nie zawsze są wliczone w pierwotną cenę.

Na co powinniśmy zwrócić uwagę zamawiając olej opałowy?

Klienci oleju opałowego powinni przy składaniu zamówienia wziąć pod uwagę kilka punktów, a mianowicie:

  1. Aktualne ceny oleju opałowego i możliwe zmiany cen
  2. Oczekiwane zużycie i pojemność magazynowania
  3. Jakość oleju opałowego Jakość oleju opałowego – musi spełniać wymagania systemu grzewczego
  4. Mogą obowiązywać dodatkowe koszty, takie jak dodatkowe opłaty za dostawę.
  5. Dostawca musi mieć dobrą reputację, a proces dostawy musi przebiegać sprawnie – ważne jest dobre przygotowanie

Jak cena dwutlenku węgla wpływa na ceny oleju opałowego?

Cena certyfikatów CO2 jest istotnym czynnikiem wpływającym na cenę paliw kopalnych – w tym oleju opałowego. Jeśli przedsiębiorstwa muszą płacić za emisję dwutlenku węgla, prowadzi to do wyższych kosztów produkcji i dostawy oleju opałowego. Firmy zazwyczaj przerzucają te dodatkowe koszty na konsumentów. Dlatego też wzrost cen dwutlenku węgla może skutkować także wzrostem cen oleju opałowego dla właścicieli domów. Alternatywą mogą być ekonomiczne systemy grzewcze lub systemy całkowicie odnawialne, takie jak pompa ciepła.

Continue Reading

Trending