Connect with us

Economy

Deutsche Bank lub Commerzbank: To teraz mój ulubiony!

Published

on

Deutsche Bank lub Commerzbank: To teraz mój ulubiony!

Deutsche Bank czy Commerzbank? Podjęcie decyzji, w które akcje banku inwestować, może być trudnym zadaniem dla inwestorów. zwłaszcza Niemiecki bank (WKN: 514000) i Commerzbanku (WKN: CBK100) jest obecny głównie w krajach niemieckojęzycznych i można go uznać za decyzję inwestycyjną.

Obydwa banki odgrywają ważną rolę w niemieckim sektorze finansowym, ale która akcja oferuje większy potencjał w perspektywie długoterminowej? Chciałbym zgłębić tę kwestię i przyjrzeć się modelom biznesowym, perspektywom wzrostu i wycenom Deutsche Bank i Commerzbanku. Zobaczmy, które akcje wyjdą na wierzch.

Akcje dywidendowe To klucz do niezawodnego dochodu pasywnego. Ale nie każda akcja dywidendowa jest warta Twojego zaufania!

Raport premium Zarobki Rockstars w 2024 r Aktienwelt360 oferuje 12 starannie dystrybuowanych akcji, które zapewniają niezawodne, regularne i długoterminowe rosnące zyski na giełdzie.


Poznaj 12 gwiazd rocka dystrybutorów!

Deutsche Bank: zły chłopiec branży finansowej

Jako jeden z największych i najbardziej znanych banków w Niemczech, Deutsche Bank posiada szeroki model biznesowy, począwszy od bankowości inwestycyjnej, poprzez obsługę klientów prywatnych, aż po zarządzanie aktywami.

To szerokie pozycjonowanie powinno w rzeczywistości być oznaką bezpieczeństwa i stabilności. Ale przeszłość pokazuje inny obraz. Powtarzają się skandale, takie jak złe kredyty hipoteczne w Stanach Zjednoczonych w związku z kryzysem finansowym 2008/2009 czy skandal Libor i Euribor. Greenwashing, pranie brudnych pieniędzy w Rosji i powiązania biznesowe z Jeffreyem Epsteinem uzupełniają długą listę.

Można by pomyśleć, że bankierzy Deutsche Banku to źli ludzie w branży. Od czasu kryzysu finansowego w latach 2008/2009 cena akcji straciła prawie 90% swojej wartości.

Pomimo pewnych wyzwań w przeszłości Deutsche Bank dąży do osiągnięcia zrównoważonego wzrostu i wzmocnienia swojej pozycji na międzynarodowym rynku bankowym. Wielu dyrektorów generalnych nie podołało temu zadaniu. Jednak obecna firma, Christian Swing, może mieć pecha.

READ  Wznowienie postępowania karnego przeciwko byłemu szefowi Volkswagena

Co najważniejsze, z pomocą mogłaby mu pomóc szybka podwyżka stóp procentowych. Dzięki zyskowi przed opodatkowaniem w wysokości 5 miliardów euro w pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 roku bank mógł wreszcie ponownie pokazać swoją siłę.

Szanse rozwoju Deutsche Banku tkwią przede wszystkim w ekspansji globalnej, szczególnie na rynkach wschodzących. Bank chce także zwiększyć swoją efektywność i poprawić strukturę kosztów, zwiększając swoją koncentrację na rozwiązaniach i technologiach cyfrowych.

Oczekiwana stopa dywidendy na poziomie 2,8% (stan na 19 listopada 2023 r., Morningstar) również wskazuje na pewne nadrabianie zaległości w stosunku do innych graczy w branży. W średnim okresie może wzrosnąć do ponad 5%.

Akcje Deutsche Banku są obecnie atrakcyjnie wycenione przy prognozowanym stosunku ceny do zysków (P/E) na poziomie 4,8 i stosunku ceny do zysków (P/B) na poziomie 0,31, w związku z czym mogą być nawet zaniżone. Historycznie rzecz biorąc, wycena banku była jednak niska.

Nie ma jednak ku temu powodów, gdyż wielu inwestorów kwestionuje aktywa największego banku w Niemczech. Pogorszenie koniunktury gospodarczej lub kryzys finansowy mogą mocno uderzyć w mieszkańców Frankfurtu.

Commerzbank: Powrót na ścieżkę ożywienia dzięki zmianie stóp procentowych

W przeciwieństwie do Deutsche Bank, Commerzbank koncentruje się bardziej na działalności klientów prywatnych i średnich niemieckich firmach. Model biznesowy Commerzbanku jest zorientowany na bliskość klienta. Bank w coraz większym stopniu stawia na innowacje cyfrowe, aby utrzymać swoją konkurencyjność. Jeśli jednak europejski krajobraz bankowy ugruntuje się gwałtowniej, może pozostać w tyle.

Siły napędowe wzrostu Commerzbanku znajdują się głównie na rynku niemieckim. Mocno zadomowiwszy się w średnich firmach i promując rozwiązania z zakresu bankowości cyfrowej, Commerzbank chce zwiększać swoje udziały w rynku i zapewnić zrównoważony rozwój zysków.

Ale w pozostałej części Europy istnieją również ekscytujące możliwości zatrudnienia. W Polsce frankfurcka firma odnosiła już w przeszłości duże sukcesy z mBankiem. Ale ten sukces został opłacony miliardami dolarów świadczeń na rzecz córki.

READ  Commerzbank zwiększa zyski dzięki silnemu biznesowi z klientami

Kontekst: Polska spółka zależna udzielała kredytów na nieruchomości we frankach szwajcarskich. Jednak po dewaluacji złotego klienci ponieśli ogromne straty. Powstał spór prawny.

Tak czy inaczej, bank, który został uratowany przez państwo niemieckie podczas kryzysu finansowego w latach 2008/2009, pomimo pewnych problemów, ponownie błyszczy, pomimo pewnych problemów, w dobrej działalności depozytowej, która korzysta z gwałtownego wzrostu stóp procentowych. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy skonsolidowany wynik wzrósł niemal dwukrotnie do 1,8 miliarda euro.

Akcje Commerzbanku nadal są jednak tanie, a prognozowany wskaźnik P/E wynosi 6,5. Wskaźnik ceny do wartości księgowej wynosi 0,42, a oczekiwana stopa dywidendy 1,9% (stan na 19.11.23, Morningstar).

Tutaj także jest jeszcze wiele do poprawy. Nie tylko wdrożono program skupu akcji o wartości 600 mln euro, ale wypłaty dywidend mogą również znacznie wzrosnąć.

Ostateczna decyzja

Ostatecznie decyzja pomiędzy akcjami Deutsche Banku a akcjami Commerzbanku nie jest łatwa i zależy od wielu czynników, do których oczywiście zalicza się także indywidualna tolerancja na ryzyko i długoterminowe cele inwestycyjne. Zacznijmy jednak od obiektywnego eksperymentu:

Dzięki niskiemu wskaźnikowi P/E i atrakcyjnemu stosunkowi ceny do wartości księgowej Deutsche Bank oferuje potencjał inwestorom poszukującym wzrostu wartości. Z drugiej strony Commerzbank może przyciągnąć inwestorów poszukujących stabilności i zysków z dywidend, koncentrując się na rynku niemieckim i stosując konserwatywną strategię handlową. Może to stawiać na silną niemiecką gospodarkę.

Jeśli nie dojdzie do poważnych kryzysów w instytucjach, stopy dywidend mogą szybko wzrosnąć do 5%, choć i tu może wyprzedzić Deutsche Bank.

Dla mnie Deutsche Bank byłby lepszym wyborem w dzisiejszym pojedynku – także dlatego, że moim zdaniem międzynarodowe pozycjonowanie może być zaletą w obecnym otoczeniu.

Czy jesteś gotowy na kolejną hossę? A może po raz kolejny obserwujesz, jak inni inwestorzy osiągają ogromne zyski w fazie byka, a ty jesteś daleko w tyle za wynikami akcji na rynku? To nie musi tak być. Dzięki wskazówkom i wskazówkom dostarczonym przez Aktienwelt360 maksymalnie wykorzystasz nadchodzącą wędrówkę. Powiemy Ci również o trzech akcjach, które naszym zdaniem naprawdę wzrosną podczas następnej hossy!

READ  Bielefeld, Open Innovation City 2022, 1000 € za Twój ekologiczny pomysł, Gütsel Online, OWL live

Kliknij tutaj, aby przeczytać ten raport już teraz bezpłatnie.


Frank Seehauer nie jest właścicielem żadnej z wymienionych akcji. Aktienwelt360 nie rekomenduje żadnej z wymienionych akcji.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Dane osobowe - Frankfurt nad Odrą - Woidke docenia zaangażowanie Schwana w relacje z Polską - gospodarkę

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Published

on

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.

[–>

Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).

[–>

Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.

[–>

Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder

[–>

Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.

[–>

Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.

[–>

Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.

[–>

[–>

READ  Winterkorn i skandal z olejem napędowym: oskarżenia przeciwko byłemu szefowi Volkswagena krzywoprzysiężone

Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.

[–>

Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)

Continue Reading

Economy

Dacia Duster w relacji z jazdy – dużo auta za te pieniądze

Published

on

Dacia Duster w relacji z jazdy – dużo auta za te pieniądze

Dacia Duster pozostaje najtańszym SUV-em w Niemczech. Ale wraz z trzecią generacją porzuca swój tani wizerunek i zachwyca jako niedrogi SUV: solidna technologia terenowa z przełączanym napędem na wszystkie koła i różnymi programami terenowymi za mniej niż 25 000 euro.

Aby poznać charakter Dacii Duster polecamy wycieczkę do Republiki Południowej Afryki lub Namibii. Tysiące wypożyczonych Dusterów czeka tam na żądnych przygód turystów, którzy chcą poznać Republikę Południowej Afryki na niekończących się piaszczystych i żwirowych drogach. Duster zawsze cieszył się dużą popularnością wśród lokalnych firm leasingowych, ponieważ wiedzą, że zwrot jest przyzwoity, ponieważ nigdzie nie mogą dostać więcej samochodu za swoje pieniądze.

Dacia Duster to samochód wszechstronny, mocny, uniwersalny i niedrogi.

Dacia Duster to samochód wszechstronny, mocny, uniwersalny i niedrogi.

(Zdjęcie: Dacia)

Dotyczy to również nowo wydanej trzeciej generacji. Potężna technologia terenowa z włączanym napędem na wszystkie koła i różnymi programami terenowymi za mniej niż 25 000 euro. Gdzie to można dostać?

Jest też wystarczająco dużo miejsca na tylnym siedzeniu i bardzo akceptowalny bagażnik, który z łatwością pomieści bagaż trzyosobowej rodziny. Wszystko to mieści się w atrakcyjnym nadwoziu o długości zaledwie 4,34 m, które nie wpisuje się w coraz cięższy trend panujący wśród SUV-ów.

Wnętrze Dacii Duster także robi wrażenie.Wnętrze Dacii Duster także robi wrażenie.

Wnętrze Dacii Duster także robi wrażenie.

(Zdjęcie: Dacia)

Wnętrze również robi wrażenie. Dawno minęły czasy zwisających dywanów i gołego metalu pojawiającego się w wielu miejscach. Dziś czysty plastik dominuje w stylowym wystroju wnętrz. Oczywiście nie jest delikatnie pienisty i pozbawiony typowego chichi. Ale kto ciągle wali w deskę rozdzielczą?

Popraw projekt, jakość i wizerunek

Trudno uwierzyć, jak szybko Rumuni poprawili design i jakość swoich modeli, jednocześnie dopracowując swój wizerunek. Każdy, kto jeździ Dacią, nie będzie już wyśmiewany z litości. Dziś Rumuni przyciągają klientów nawet do marek premium, które nie akceptują już stałych korekt cen wielu producentów.

Dacia Duster ma bardzo akceptowalny bagażnik.Dacia Duster ma bardzo akceptowalny bagażnik.

Dacia Duster ma bardzo akceptowalny bagażnik.

(Zdjęcie: Dacia)

Niskie ceny zależą od konsekwentnej strategii marketingu wtórnego, która zmniejsza koszty rozwoju i produkcji. Pod blachą Dacii kryje się tylko technologia opracowana i opracowana przez Renault, dostosowana do jego własnych potrzeb. Na przykład silnik hybrydowy jest dobry na 140 KM. Jest to jedyna wersja automatyczna, która łączy w sobie silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, silnik elektryczny i generator rozrusznika.

READ  Winterkorn i skandal z olejem napędowym: oskarżenia przeciwko byłemu szefowi Volkswagena krzywoprzysiężone

Ekonomiczne i płynne użytkowanie pojazdów hybrydowych stało się możliwe dzięki przejściu na platformę CMF-B firmy Renault. Oznacza to, że Rumuni mogą korzystać z silników częściowo elektrycznych, takich jak łagodna hybryda o mocy 131 KM, pojemności skokowej 1,2 litra i zasilaniu 48 V. Natomiast jeśli chcesz ograniczyć się do podstaw i zaoszczędzić budżet, możesz zdecydować się na silnik bazowy w wyposażeniu podstawowym. Za 18 950 z podwórza zjeżdża Duster z napędem na przednie koła i silnikiem LPG o mocy 101 KM, bez żadnych bajerów jak szyba czy aluminiowe felgi, za to z klimatyzacją, światłami LED, tempomatem czy rozpoznawaniem znaków drogowych.

LPG – alternatywa warta rozważenia

ciekły gaz z ropy naftowej? Choć w Niemczech jest na niego mniejszy popyt niż np. w Polsce, to zdecydowanie jest to alternatywa warta rozważenia, jeśli chodzi o oszczędzanie. Kosztuje 90 centów za litr, a tankowanie jest bardzo łatwe, ponieważ przyłącze gazu jest chronione pod korkiem wlewu paliwa, tuż obok szyjki wlewu benzyny. W zależności od stylu jazdy potrzebujesz około 9 litrów na 100 km – a taniej nie może być.

Od drugiej wersji wyposażenia nad konsolą środkową znajduje się wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala i uchwyt na smartfon.Od drugiej wersji wyposażenia nad konsolą środkową znajduje się wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala i uchwyt na smartfon.

Od drugiej wersji wyposażenia nad konsolą środkową znajduje się wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala i uchwyt na smartfon.

(Zdjęcie: Dacia)

W przypadku trzeciej generacji Duster jest droższy o 1500 euro, ale nadal ma rozsądną cenę. Nowa architektura nie tylko zapewnia więcej miejsca we wnętrzu, ale także przenosi małego SUV-a na obecny poziom techniczny. Uwagę przyciągają bardzo czytelne cyfrowe wskaźniki, a w zależności od wyposażenia jest ich więcej niż wymaganych prawem asystentów jazdy.

Tak, Duster emituje teraz również dźwięk ostrzegawczy, gdy tylko kierowca zignoruje ograniczenie prędkości lub zjedzie z pasa ruchu. Ale sam fakt, że marka nie toleruje przesady technicznej wielu modeli, sprawia, że ​​prowadzenie tego samochodu jest przyjemnością. Począwszy od drugiej wersji wyposażenia, nad konsolą środkową znajduje się rozsądny wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala i uchwyt na smartfon. Nawigacja i radio nie są dostępne, należy pobrać aplikację Dacia Media Control. To nie ma znaczenia, telefon komórkowy można w mgnieniu oka zintegrować bezprzewodowo, a internetowe stacje radiowe i usługi przesyłania strumieniowego można uzyskać za pośrednictwem dużego ekranu. Nawigacja odbywa się poprzez Apple Car Play lub Android Auto. To działa dobrze i to wszystko, czego potrzebujesz. Jeśli tak: Dwa najwyższe poziomy wyposażenia obejmują zintegrowany system nawigacji, który uwzględnia dane w czasie rzeczywistym.

READ  Nord Stream 2: Czy Europa potrzebuje tego rurociągu?

Już po kilku kilometrach można poczuć i doświadczyć postępu. Nadwozie nie jest zbyt izolowane, ale przynajmniej dwa zelektryfikowane silniki pracują tak cicho, że słychać jedynie wiatr wiejący wokół kanciastego nadwozia na autostradzie.

Przekonujący pomysł

Szczególnie przekonujące wrażenie robi silnik 1.2 TCe o mocy 131 KM, dostępny z napędem na przednie lub na wszystkie koła: tłumi typowe dla trzycylindrowych drgań i pomimo małej pojemności skokowej ma wystarczającą moc, aby szybko jechać. Nawet na stromym terenie, gdzie potrzebny jest moment obrotowy, nigdy nie poczujesz, że masz za mało mocy. Pomaga to, że Duster z napędem na wszystkie koła jest bardzo lekki i waży 1465 kg. Jedyna wada miękkiej hybrydy: jest dostępna tylko jako przełącznik ręczny.

Fotele w Dacii Duster: bardzo miękkie.Fotele w Dacii Duster: bardzo miękkie.

Fotele w Dacii Duster: bardzo miękkie.

(Zdjęcie: Dacia)

Hulk nieco stracił swoją dawną potężną osobowość. Zamiast tego miotełka odbija się bardzo dobrze i jest prawie za miękka. Ładowanie jest nieco obojętne w szybkich seriach zakrętów, ale jest to również wina miękkich, niepodtrzymujących foteli.

Ale można z tym żyć i nie zmienia to jego charakteru jako potężnego, uniwersalnego programu typu „wszystko w jednym”, dostępnego na każdą kieszeń. Nasza rada: TCe 130 4×4 w wyposażeniu podstawowym za 24 650 euro. Oprócz Pakietu Zimowego z podgrzewanymi siedzeniami i kierownicą (350 euro) oraz Pakietu Spania o wartości 1590 euro ze schowkami i materacami.

Dacia Duster – dane techniczne

Pięciodrzwiowy SUV; Długość: 4,34 m, szerokość: 1,81 m (z lusterkiem zewnętrznym: 2,07 m), wysokość: 1666 m, rozstaw osi: 2,66 m, pojemność bagażnika: 453-1545 l (wersja na autogaz); 517-1609L (TCe 130); 456-1548 l (TCe 130 4×4)

Eco-G100 (gaz samochodowy)

  • Pojemność skokowa/cylinder: 999 cm3/3; Moc: 74 kW/101 KM; Moment obrotowy: 170 Nm/2000 obr./min
  • Sześciobiegowa manualna, napęd na przednie koła
  • 0-100 km/h: 13,2 sekundy, prędkość maksymalna: 168 km/h
  • Zużycie: 8,0 LPG/100 km, emisja CO2: 126 g/km
  • Cena: 18.950 euro (podstawowa)
READ  Wznowienie postępowania karnego przeciwko byłemu szefowi Volkswagena

TCe 130 (łagodna hybryda 48 V)

  • Pojemność skokowa/cylinder: 1199 cm3/3; Moc: 96 kW/131 KM; Moment obrotowy: 230 Nm/2100 obr./min
  • Sześciobiegowa manualna, napęd na przednie koła
  • 0-100 km/h: 9,9 sekundy, prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Zużycie: 5,5 l/100 km, emisja CO2: 123 g/km
  • Cena: 22.150 euro (ekspres)

TCe 130 4×4 (łagodna hybryda 48 V)

  • Pojemność skokowa/cylinder: 1199 cm3/3; Moc: 96 kW/131 KM; Moment obrotowy: 230 Nm/2100 obr./min
  • Skrzynia sześciobiegowa, napęd na cztery koła
  • 0-100 km/h: 11,0 sekundy, prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Zużycie: 6,1 l/100 km, emisja CO2: 135 g/km
  • Cena: 24.650 euro (ekspresowa)

Hybrid 140 (napęd w pełni hybrydowy)

  • Pojemność skokowa/cylinder: 1598 cm3/4; Moc: 69 kW/84 KM; Moment obrotowy: 148 Nm/3600 obr./min
  • Silnik elektryczny: 36 kW/49 KM
  • Wydajność systemu: 104 kW/140 KM
  • Automatyczna wielotrybowa skrzynia biegów, napęd na przednie koła
  • 0-100 km/h: 10,1 sekundy, prędkość maksymalna: 160 km/h
  • Zużycie: 5,0 l/100 km, emisja CO2: 113 g/km
  • Cena: od 25 850 euro (ekspres)
Continue Reading

Trending