Connect with us

Economy

Nord Stream 2: Czy Europa potrzebuje tego rurociągu?

Published

on

analizowanie

Stan: 21.07.2021 19:23

Nord Stream 2 powinien zostać wkrótce uruchomiony. Oznacza to, że ilość rosyjskiego gazu, która może płynąć przez Bałtyk do Niemiec, jest dwukrotnie większa niż wcześniej. Ale czy kontrowersyjny budynek był naprawdę potrzebny?

Autor: Lothar Grace, tagesschau.de

Pomimo letnich temperatur i niskiego zużycia, ceny gazu ziemnego osiągnęły ostatnio najwyższy poziom od 13 lat. Eksperci tłumaczą to faktem, że rosyjski monopolista Gazprom zredukował dostawy do Europy o jedną piątą, podczas gdy popyt wzrósł w pierwszym kwartale. Ta nierównowaga przyczyniła się do wzrostu cen gazu ziemnego w Europie do najwyższego poziomu od 2008 roku.

Mylić się może jednak każdy, kto uważa, że ​​perspektywa uruchomienia gazociągu Nord Stream 2 od Gazpromu pod koniec roku szybko złagodzi sytuację. . Ponieważ po wypaleniu rury poprawi się tylko infrastruktura, a nie rzeczywista wydajność.

Dostępna jest wystarczająca pojemność

Taka jest opinia rządowej Berlińskiej Fundacji na rzecz Nauki i Polityki (SWP). W analizie opublikowanej wiosną mówi: „Jeśli spojrzymy na to niegrzecznie, Nord Stream 2 podwaja transfer”.kwalifikowalność Przez Morze Bałtyckie 55-110 miliardów metrów sześciennych rocznie. Łączy nowo zagospodarowane złoża Półwyspu Jamalskiego z głównymi rynkami gazu w Europie trasą o około 1000 km krótszą, nowocześniejszą i wydajniejszą niż trasa przez Ukrainę. Nie jest to jednak „konieczne” dla dostaw gazu przez Niemcy do Europy Zachodniej.

Claudia Kimfert, ekspert ds. energetyki z Niemieckiego Instytutu Badań Gospodarczych (DIW), od dawna twierdzi, że budowa drugiego rurociągu przez Morze Bałtyckie nie jest konieczna z energetycznego punktu widzenia. Według danych Kemferta w ostatnim czasie, istnieją już wystarczające przepustowości rurociągów, a także wybudowane terminale LNG i szlaki transportowe, które wystarczają, aby zmniejszyć przyszłe zapotrzebowanie na kopalny gaz ziemny. Deutschland Funk.

W rzeczywistości UE, reszta Europy i Turcja mogą być łatwo zaopatrywane za pośrednictwem istniejącej sieci rurociągów. Przepustowość nominalna starego systemu w całej Ukrainie wynosi 146 miliardów metrów sześciennych rocznie. Jednak w latach 2017-2019 przez ten system przepływa od 81 do 88 miliardów metrów sześciennych gazu ziemnego rocznie, szacuje DIW.

READ  Telefonica Deutschland i 1 & 1 osiągają porozumienie w sprawie sporu dotyczącego sieci

Rosja jest zdecydowanie najważniejszym dostawcą gazu

Ponadto przez Polskę i Białoruś biegnie gazociąg Jamał-Europa o przepustowości 33 mld oraz Nord Stream 1, czyli istniejący już gazociąg przez Bałtyk z 55 mld m sześc. gazu. Nawet bez dodatkowych 55 miliardów metrów sześciennych Nord Stream 2 prawdopodobnie nie byłoby wąskich gardeł na linii. Zwłaszcza, że ​​produkcja gazu w Unii Europejskiej w latach 2009-2019 spadła o ponad połowę do 76,2 mld m sześc. rocznie. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się, a nawet przyspieszy, gdy duże holenderskie złoże gazowe w Groningen całkowicie zakończy produkcję w 2022 roku.

Z kolei wzrosło znaczenie Rosji jako najważniejszego dotychczas dostawcy gazu do Niemiec. Według ostatnich danych opublikowanych w „Statistical Review of World Energy” przez BP na początku lipca, w 2020 roku Niemcy otrzymały połowę swojego importu gazu ziemnego z Rosji. Następnie 56,3 z łącznego importu 102 mld m gazu ziemnego pochodziło z kraju. Stanowi to dobre 55 procent całego importu gazu, w porównaniu z 51 procentami rok wcześniej. W rezultacie uzależnienie od rosyjskiego gazu ziemnego jeszcze bardziej wzrosło. Biorąc pod uwagę spadek wydobycia w Unii Europejskiej, udział gazu ziemnego z Rosji może wzrosnąć jeszcze bardziej. Akcje innych głównych dostawców, Norwegii i Holandii, prawdopodobnie odpowiednio spadną.

prestiżowy projekt moskiewski

Eksperci twierdzą jednak, że nie musiał budować drugiego rurociągu. Według opublikowanego w styczniu badania DIW, obecnie w Europie i Niemczech „nie brakuje dostaw gazu ziemnego”. To też nie zmieni się w przyszłości. Eksperci z DIW powiedzieli: „Zapotrzebowanie na gaz ziemny w Europie od lat utrzymuje się na stałym poziomie lub nieznacznie spada. Pandemia korony i podwyższone temperatury zimą spowodowane zmianami klimatycznymi wzmacniają tendencję spadkową w popycie na gaz ziemny”.

Eksperci są więc zgodni, że drugi gazociąg bałtycki jest w zasadzie projektem prestiżu politycznego w Moskwie. Tłumaczy to również niedawny brak dostaw przez Gazprom. Tom Marzik Manser, monitor branży w brytyjskiej firmie badawczej ICIS, powiedział Financial Times, że grupa chce wywierać presję na Niemcy i Unię Europejską. Gazprom kieruje się swoim mottem: „Daj nam zielone światło dla Nord Stream 2, a wyślemy Ci cały potrzebny gaz”.

READ  Wąskie gardła w transporcie: chaos kontenerowy podnosi ceny w Niemczech

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

AstraZeneca zarabia miliardy na sprzedaży (ale bez zysku) ze szczepionki przeciw Covid

Published

on

Brytyjska Szwedzka Firma Farmaceutyczna AstraZeneca W pierwszej połowie 2021 roku zarobiła 1,2 miliarda dolarów ze sprzedaży swojej szczepionki. Firma poinformowała, że ​​do ponad 170 krajów dostarczono około 319 milionów paczek, w tym około 97 milionów w Unii Europejskiej. AstraZeneca sprzedaje szczepionkę po kosztach – bez zysku.

AstraZeneca opracowała swoją szczepionkę we współpracy z Uniwersytetem Oksfordzkim i jest jednym z wiodących producentów na świecie. Całkowite przychody firmy wzrosły o około jedną czwartą do 15,5 miliarda dolarów w pierwszej połowie 2021 roku Wielka Brytania Szczepionka miała kluczowe znaczenie dla kampanii szczepień, która została szybko wdrożona.

AstraZeneca planuje również osiągnąć długoterminowy wzrost poprzez przejęcie amerykańskiej firmy biotechnologicznej Alexion. Ten „kamień milowy” umożliwi firmie lepszą pozycję w dziedzinie immunologii i chorób rzadkich, mówi prezes firmy Pascal Soriot. AstraZeneca sfinalizowała przejęcie Alexion o wartości 39 miliardów dolarów kilka dni temu, co czyni ją największym przejęciem w historii firmy farmaceutycznej.

Jednak zwiększone wydatki i dobrowolne zobowiązanie grupy do niezarabiania na szczepionce na koronawirusa wywierają presję na marże. W sumie zyski spadły z 756 milionów dolarów w zeszłym roku do 550 milionów dolarów. Analitycy mieli niższą sprzedaż na poślizgu, ale spodziewali się wyższych zysków.

Wraz z zamknięciem wielomiliardowego przejęcia Alexion w lipcu, AstraZeneca również zaktualizowała swoje cele na bieżący rok, zgodnie z oczekiwaniami. W związku z tym sprzedaż w bieżącym roku powinna wzrosnąć w niskim przedziale dwudziestu procent. Zysk na akcję skorygowany o efekty specjalne powinien wzrosnąć wyraźniej: w tym przypadku planowany jest wzrost z 5,05 USD do 5,40 USD.

READ  Chcesz, aby Metro ograniczyło marnowanie żywności dzięki systemowi dwóch cen
Continue Reading

Economy

Odżywianie – Teterow – Schlachthof Teterow: operatorzy inwestują miliony więcej – Ekonomia

Published

on

Teterow (dpa/mv) – Firma przetwórstwa mięsnego Danish Crown będzie nadal inwestować w jedyną dużą ubojnię w Meklemburgii-Pomorzu Przednim w Teterowie (powiat Rostock). Dyrektor zarządzający Danish Crown Teterower Fleisch GmbH powiedział w czwartek, że na nadchodzący rok podatkowy zostanie przeznaczonych 2,5 miliona euro. Duńczycy, uważani za jednych z największych europejskich rzeźników bydła, przejęli Teterow w 2017 roku. Od tego czasu zainwestowano 10 milionów euro, powiedział Rohlov. W 2019 r. zaprzestano uboju trzody chlewnej ze względu na koszty.

„Chcemy pozycjonować się szerzej w Tetero” – powiedział Rohlov. W chlewniach, które stały się puste, mięso zwierząt gospodarskich jest krojone i dzielone znacznie częściej niż wcześniej. „Teraz sami przetwarzamy około 70 procent wołowiny, w 2017 roku było to tylko 20 procent”. W efekcie około 200 mężczyzn i kobiet będzie nadal zatrudnionych. Nie ma już umów o pracę. Na przykład współpracują z siecią steków, aby zapewnić, że skóry Uckermärker są przetwarzane na skóry ze świadectwem pochodzenia.

Obecnie Teterower ubija i przetwarza około 110 000 sztuk bydła rocznie, w tym duże ilości do standardów ekologicznych. Zwierzęta pochodzą od rolników z Saksonii-Anhalt, Brandenburgii, Meklemburgii-Pomorza Przedniego i Polski. Towary mrożone są eksportowane do Francji, Hiszpanii, Włoch, Chin itp. Powiedziała, że ​​oddzielenie od sekcji świń, które jest powszechne w rzeźni, nie wpływa na eksport wołowiny do Chin. Po pojawieniu się afrykańskiego pomoru świń Chiny przestały importować wieprzowinę z Niemiec.

© dpa-infocom, dpa: 210729-99-591922 / 2

READ  Chcesz, aby Metro ograniczyło marnowanie żywności dzięki systemowi dwóch cen
Continue Reading

Economy

Nadpodaż: Volkswagen może kupić Europcar

Published

on

Stan: 28.07.2021 22:11

Wypożyczalnia samochodów powinna wkrótce ponownie stać się częścią imperium Volkswagena: Volkswagen odkupuje Europcar za 2,5 miliarda euro. Wieczorem francuska firma przyjęła ofertę z Wolfsburga.

Prezes Volkswagena, Herbert Diess, faktycznie chciał zmniejszyć i zmniejszyć grupę z jej dwunastoma markami. Firma z Wolfsburga porzuciła niedawno większość luksusowej marki Bugatti.

Nieznacznie zwiększono szerokość opętania

Ale teraz Diess chce ponownie rozszerzyć imperium VW – o wypożyczalnię samochodów. W ramach konsorcjum z zarządzającym aktywami Atestor i największym importerem VW w Holandii, Pon Holdings, VW nabywa Europcar. Oferta została zwiększona o jeden cent do 50 centów na akcję. Odpowiada to około 2,5 miliarda euro.

Obie strony zgodziły się teraz na umowę. Wieczorem Europcar ogłosił, że przyjmie ofertę. Rada Nadzorcza VW zatwierdziła transakcję.

Z Europcar do wiodącego dostawcy mobilności

Umowa ma sens również z punktu widzenia Volkswagena. Prezes VW Diess ogłosił, że Europcar powinien odgrywać kluczową rolę w tworzeniu platformy dla mobilności. Wiodąca europejska wypożyczalnia samochodów posiada rozległą sieć terminali na lotniskach, dworcach kolejowych i w centrach miast. „Zarządzając swoją nowoczesną flotą i rozległą siecią stacji, Europcar pomoże Volkswagenowi szybciej osiągnąć ambitne cele w zakresie rozszerzania usług mobilności” – wyjaśnił Dies. Klienci coraz częściej korzystają z formularzy subskrypcji i car-sharingu jako alternatywy dla własnego samochodu.

Volkswagen jest już zaangażowany w car sharing pod marką WeShare i oferuje usługi ride-hailing z Moia. Praca ta zostanie rozszerzona w ciągu najbliższych kilku lat. Grupa chce przekształcić się z producenta klasycznych samochodów w konglomerat technologiczny, który oprócz pojazdów zarabia na oprogramowaniu i usługach cyfrowych.

Ożenił się ponownie po rozwodzie 15 lat temu

Europcar był już własnością Volkswagena pod koniec lat 90-tych. W 2006 roku firma z Wolfsburga sprzedała wypożyczalnię samochodów, ponieważ nie była już odpowiednia dla jej podstawowej działalności. Podczas pandemii Corona Europcar wszedł w najgorszy kryzys w swojej historii. Francja i Hiszpania musiały pomóc w pożyczkach awaryjnych. Główny akcjonariusz Europcar Eurazeo odszedł. Aby przetrwać, wypożyczalnia samochodów zmniejszyła swoją flotę pojazdów o prawie połowę.

READ  Wąskie gardła w transporcie: chaos kontenerowy podnosi ceny w Niemczech

Continue Reading

Trending