Connect with us

Economy

TV Triumph: Lachette, Schulze i Burbock – Dwóch przeciwko jednemu

Published

on

PiątyBitwa na słowa między Annaleną Baerbock (Zieloni) a Arminem Laschetem (CDU) trwała cztery minuty. Dwaj kandydaci na kanclerza głośno kłócą się o to, jak Unia Europejska powinna postępować z węgierskim premierem Viktorem Orbanem. Olaf Schulz (SPD), trzeci w grupie, siedzi obok z założonymi rękami i uśmiechem.

Po raz drugi trzej kandydaci na kanclerza z Unii, Zielonych i Partii Socjaldemokratycznej spotkali się na telewizyjnym eksperymencie. Monachijska Konferencja Bezpieczeństwa i ARD zostały zaproszone do wzięcia udziału w oprowadzaniu po pełnym zakresie tematów polityki zagranicznej wczesnym sobotnim wieczorem.

W przeciwieństwie do pierwszej rundy dyskusji w maju na tematy polityki europejskiej, tym razem między tymi dwoma kandydatami występują wyraźne różnice. Szybko jednak stało się jasne, jak powstał niesamowity obóz – Armin Laschet i Olaf Schultz przeciwko Annalinie Barbock.

Przeczytaj także

Jest to szczególnie widoczne w przypadku Rosji i Ukrainy. Prezydent Ukrainy Wołodymyr Selinsky jest na wideorozmowie i pyta kandydatów o perspektywy wejścia jego kraju do Unii Europejskiej i NATO. Wyraźnie odrzuca się zarówno Olafa Scholza, jak i Armina Lascheta.

Przede wszystkim UE musi zostać zreformowana – powiedział kandydat SPD na kanclerza. Kwestia przystąpienia do NATO z pewnością nie jest problemem. Dla Lascheta kraje Bałkanów Zachodnich są traktowane priorytetowo w rozszerzaniu Unii Europejskiej. Dopiero wtedy istnieje „w zasadzie perspektywa teoretyczna”. Obaj odmawiają też dostarczenia broni na Ukrainę. Laschet uzasadnia to tym, że takie posunięcie osłabi rolę Niemiec jako mediatora między Moskwą a Kijowem.

Pozycje Barbocka są różne

Z drugiej strony Annalena Baerbock zajmuje nieco inne stanowisko. Jako jedyny nie wyklucza od początku dostaw broni. „Mamy odpowiedzialność wobec Ukrainy” – mówi, wyjaśniając swoje stanowisko. Ale jako konkretny przykład przytoczyła propozycję pomocy krajowi w oczyszczeniu min.

Pod koniec maja współprzewodniczący partii Robert Habeck wywołał kontrowersje w swojej partii, wzywając do dostarczenia broni obronnej do Kijowa. Dzień później, pod naciskiem partii, zidentyfikował swoje kontrowersyjne stwierdzenie i jako przykłady swojej prośby nazwał „noktowizorami, urządzeniami rozpoznawczymi i urządzeniami do usuwania amunicji”.

Również w przypadku NordStream 2 istnieje konfiguracja blokowa podobna do kontrpartnerów pod względem treści. Laschet i Schultz określają budowę gazociągu jako „projekt czysto ekonomiczny”. Obaj wzywają do ponownego wstrzymania projektu, jeśli będzie to konieczne, jeśli prezydent Rosji Władimir Putin szantażuje Ukrainę. Dopiero na początku czerwca Putin zagroził odcięciem dostaw gazu na Ukrainę, jeśli kraj nie wykaże „dobrej woli”.

Annalina Barbock odmawia jednak ukończenia rurociągu. Plan Putina zakłada budowę nowego rurociągu, a następnie zamknięcie starego. Może to wywrzeć presję na Zachód, polegając na rosyjskim gazie. Żąda nieprzyznania ostatniej koncesji na prowadzenie działalności. W razie potrzeby trzeba też być przygotowanym na wypłatę odszkodowania.

Przeczytaj także

Epoka lodowcowa: premier Polski Mateusz Morawiecki (z lewej) i kanclerz Niemiec Angela Merkel

“zatruty” nastrój

Zielona liderka może tu zaprezentować się jako obrończyni Ukrainy i krajów Europy Wschodniej, których interesy bezpieczeństwa również zostaną naruszone przez rurociąg. Jednak temat zaangażowania nuklearnego nie jest już poruszany, więc ten obraz na razie pozostaje. Zieloni popierają wycofanie amerykańskiej broni jądrowej z Niemiec, co jest gwarancją bezpieczeństwa Polski i krajów bałtyckich.

Laschet i Schultz zrobili podobną notatkę

Laschet i Schultz wypowiadają się w podobnym tonie na temat Chin. Komunistyczna Partia Pekinu ma inny pogląd na ludzi, ale “mówienie wyraźnie” jest jedyną właściwą opcją – dla własnej korzyści. Następnie przytacza jako uzasadnienie kandydata CDU na kanclerza Williego Brandta i jego osteopolityczną politykę.

Tylko jego przeciwnik z SPD może to potwierdzić. Prawa człowieka, warunki pracy, środowisko to ważne kwestie”, ale jestem przeciwny wszelkim „osobnym fantazjom”, czyli próbom zerwania wszelkich powiązań z chińską gospodarką.

Odpowiedź Barbocka początkowo brzmiała jak zdanie: „Dialog i trudności” są konieczne przeciwko chińskiemu reżimowi. Ale potem staje się namacalne. Chce zakazu importu produktów z Sinciangu, ponieważ „już opuściliśmy Hongkong w deszczu, ponieważ skupiliśmy się tylko na naszej gospodarce”.

Rzadkie chwile samotności

Ale zdarzają się też rzadkie momenty, w których trzej kandydaci są zgodni: najpóźniej do 2025 r. decyzje dotyczące polityki zagranicznej UE nie powinny być podejmowane jednomyślnie, ale kwalifikowaną większością głosów. Schulz mówi, że oczekuje nawet „szybkiego” zakończenia zasady konsensusu. Nie jest jednak jasne, czy jest to możliwe, ponieważ traktaty UE muszą zostać zmienione w tym celu. Ale Schulze i Lachette podzielają pogląd, że nie jest to konieczne, jeśli wszystkie 27 rządów UE się zgodzą.

Przeczytaj także

Czerwony wygląda w kierunku żółtego: dla SPD udział w rządzie bez FDP jest matematycznie niemożliwy”.

Na początku dyskusji cel 2% NATO ma pewien potencjał konfliktowy. Armin Laschet popiera wydawanie co najmniej 2% PKB na obronę. Olaf Schulz umiejętnie omija pytanie, a Annalina Berbock broni swojej znanej krytyki celu. Ale kiedy koordynatorzy Tina Hassell, szefowa biura ARD w stolicy, i Wolfgang Ischinger, przewodniczący Monachijskiej Konferencji Bezpieczeństwa, w końcu wrócili na konferencję, wszyscy nagle się zgodzili. Z kolei powinni odpowiedzieć: Czy osiągniesz cel do końca pierwszego semestru? Odpowiedzi brzmiały: „Nie”, „Nie” i „Nie”.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Boeing 737 Max: tak wyglądał pierwszy lot rozbitego samolotu

Published

on

Boeing 737 Max, którym nasz redaktor odważył się latać.

Boeing 737 Max, którym nasz redaktor odważył się latać.

Christiana Meyera

W czwartek Toffli była pierwszą niemiecką linią lotniczą, która rozpoczęła regularne loty samolotem Boeing 737 Max.

Po dwóch wypadkach samolot został zakazany na całym świecie przez około dwa lata. Został on teraz zmodyfikowany przez Boeinga i jest teraz ponownie obsługiwany przez 30 linii lotniczych.

Byłem na pierwszym locie i po rozmowie z pilotami i personelem pokładowym czułem się tak bezpiecznie, jak w każdym innym samolocie.

Nigdy nie poznasz wieku urządzenia. Wydaje mi się, że wsiadam do samolotu na lotnisku w Düsseldorfie, który dzień wcześniej opuścił tylko halę fabryczną: fotele, wykładzina, schowki nad głową – wszystko to, co wiele linii lotniczych ma odrobinę wytartego połysku, Neo jest tak stary jak samolot z D-AMAX na tablicy rejestracyjnej, dwa lata.

Nie ma życia dla maszyny, która może latać przez 30 lub więcej lat. Ale ten lot jest wyjątkowy, ponieważ podróżuję pierwszym lotem niemieckich linii lotniczych Boeingiem 737 Max. Jest to typ samolotu, któremu zakazano lotów w prawie wszystkich krajach świata po dwóch wypadkach w Indonezji i Etiopii, a to dlatego, że producent samolotów Boeing osiągnął kres swojego istnienia.

Gdy samolot toczy się po pasie startowym, przychodzą na myśl myśli. Latałem wieloma typami samolotów i nie boję się. Koleżanka napisała do mnie przez WhatsApp, kiedy powiedziałem jej o podróży: „Czy powinienem się martwić o twoje życie?” 737 Max jest dobrym przykładem tego, jak trudna może być zmiana wizerunku po historiach pełnych tragicznych obrazów połączonych z niewłaściwym postępowaniem producentów samolotów i władz lotniczych. Ale od tego czasu wiele się wydarzyło. W porozumieniu z władzami Boeing zmienił program lotu, dostosował procedury dla załogi oraz rozszerzył szkolenie pilotów i mechaników. Kiedy otrząsnąłem się krótko po rozpoczęciu, byłem zaskoczony na milisekundę. Zobacz: Obecnie lecimy przez chmury. Tylko zwykłe małe zakłócenie. Wszystko działa jak zwykle.

30 linii lotniczych ma teraz Boeinga 737 MAX w swojej flocie

Pierwszy lot 737 odbył się w Tuifly dzień po tym, jak Boeing ogłosił, że po raz pierwszy od sześciu kwartałów zaksięgował zysk – około 480 milionów euro w drugim kwartale 2021 roku. Pod koniec lipca 30 linii lotniczych regularnie korzystało z Boeinga 737 Max samoloty, w tym Ryanair, Turkish Airlines, Icelandair i Polski LOT.

Jednak niewielu pasażerów wokół mnie zdaje się zauważać, że jest to lot prywatny. Udaje się do Jerez de la Frontera w południowej Hiszpanii. Większość z nich po prostu chce zastąpić pochmurną letnią pogodę w Niemczech andaluzyjskim upałem. Na tablicy ogłoszeń na lotnisku nie ma nic wskazującego na typ samolotu. Numer lotu X3 2252, bramka odlotów B42, większości z nich to nie obchodzi.

Potwierdził to również gospodarz Dirk Beck. Od czterech lat podróżuje do Tuifly. „Do tej pory nikt nie zapytał mnie, co to za samolot” – powiedział. A jeśli tak się stanie, stewardesy mają gotowy przewodnik z pytaniami i odpowiedziami. Beck czuje się dobrze przygotowany do pierwszego lotu 737 Max. W ramach corocznego odnowienia licencji gospodarze Tuifly przeszli również szkolenie w zakresie specjalnych funkcji Maxa. Ale poza kilkoma miejscami do przechowywania sprzętu ratunkowego nic się nie zmieniło w porównaniu z poprzednim modelem 737 NG.

Pilot: „737 Max to prawdopodobnie najlepszy samolot, jaki kiedykolwiek testowano”

Czy piloci pierwszego lotu z Dusseldorfu do Jerez de la Frontera są pewni 737 Max? “Absolutnie oczywiście! To właśnie Oliver Lachman, który siedzi nie tylko jako kapitan z przodu po lewej stronie za kierownicą w kokpicie, ale jest także dyrektorem zarządzającym Twifly”. Boeing 737 Max jest prawdopodobnie najlepiej przetestowanym obecnie samolotem latanie ”.

Około 30 pilotów Tuifly, którzy latają na Maxie, przeszło trzydniowe szkolenie teoretyczne i praktyczne – w tym loty na symulatorze Max. Dzięki temu Twivelly wyszkolił się poza standardy wyznaczone przez Boeinga, jak wynika z raportu Lachmana. Mówi, że pierwszy lot z Maxem jest dla niego „jak powrót do domu”, ponieważ latał już poprzednim modelem.

Przeczytaj także

Beja strach przed lataniem

Strach przed lataniem: dzięki tym 7 poradom, które możesz przezwyciężyć – i już teraz przygotuj się na letnie wakacje

Tuifly chce użyć kolejnego 737 Max – ale nie tak szybko, jak to możliwe ze względu na Corona

Jako szef linii lotniczej nadal polega na typie samolotu: Twively dostanie jeszcze dwa samoloty 737 Max zimą. Jeszcze przed Coroną Twively planowało mieć w swojej flocie ponad 20 samolotów Max do 2024 roku. Corona spowolniła ten rozwój. To, jak się teraz sprawy potoczy, zależy od przebiegu pandemii i ograniczeń w podróżowaniu – i oczywiście również od tego, jak rozwija się rynek turystyczny.

Ponad chmurami oglądam na iPadzie kilka odcinków Friends. Lot trwa 2 godziny i 40 minut i jest cichy po początkowych turbulencjach. 737 Max podczas lotu, startu i lądowania wygląda jak każdy inny samolot. Faktycznie ma sens, myślę, że przyczyną awarii było wadliwe oprogramowanie – i oczywiście jako gość nie czuję recenzji. Zauważyłem jednak, że silniki samolotu są zauważalnie cichsze. Łatwiej mi rozmawiać ze stewardesami. Pozytywny efekt, który niweluje nakładanie masek.

Bezpiecznie docieramy do Jerez de la Frontera. Pasażerowie przesyłają strumieniowo. Tylko agent fartucha, odpowiedzialny za obsługę w Jerez, nagrywa filmy z Boeinga 737 Max za pomocą swojej kamery Gopro z jasnymi oczami. To po prostu coś wyjątkowego. Odrobina uwagi na maszynę zdecydowanie zasługuje, nawet jeśli ma już dwa lata.

Czytaj dalej i zobacz dokładną historię mojego lotu Boeingiem 737 Max w galerii zdjęć!

To był mój pierwszy lot Boeingiem 737 Max

READ  Handel na Giełdzie rozpocznie się w czwartek 15 lipca 2021 r.
Continue Reading

Economy

Członek zarządu Volkswagena, Thomas Olbrich, chce sprzedać milionową willę w Wolfsburgu

Published

on

To jest zrzut ekranu reklamy willi w "Ciekawe".

To jest zrzut ekranu reklamy willi na Immowelt.

nieostrożny

  • Thomas Ulbrich, dyrektor ds. rozwoju w Volkswagenie, oferuje obecnie na sprzedaż swoją willę w Wolfsburgu.
  • Szef najwyższego szczebla żąda za sprzedaż 1,8 miliona euro. Rynek nieruchomości w Wolfsburgu jest jednym z najdroższych w Niemczech.
  • Sprzedaż rodzi pytania o miejsce Ulbricha w VW. Grupa jednak wyraźnie uspokaja: dyrektor ds. rozwoju pozostaje, sprzedaż odbywa się wyłącznie z powodów prywatnych.

To rzadki widok, który można przedstawić zainteresowanym na platformie nieruchomości „Emwelt”. (Zastrzeżenie: Podobnie jak Business Insider GmBH, platforma należy do Axel Springer SE). Możesz być właścicielem domu Thomasa Ulbricha, dyrektora ds. Rozwoju w Volkswagen Przyjrzyj się dokładnie 22 zdjęciom. Dolnosaksońska prowadzi potencjalnych nabywców przez ogród, salon, kuchnię, łazienkę i garderobę. Rzadko zdarza się tak przebłysk czterech ścian niemieckich top managerów.

Ulbrich żąda ceny sprzedaży 1,8 miliona euro za swoją willę o powierzchni 375 metrów kwadratowych, w tym działkę o powierzchni 1783 metrów kwadratowych. Dumna cena, która prawdopodobnie wynika również z lokalizacji domu Filet, który znajduje się bezpośrednio w parku siarki w Wolfsburgu. Reklama mówi również dosłownie: „Połączenie stylu i objętości związane z ekskluzywną lokalizacją zainspiruje Ciebie i Twoją rodzinę”.

Dom ma osiem pokoi, trzy kondygnacje, został wybudowany w 2007 roku i jak można oczekiwać od zarządcy samochodów, posiada cztery miejsca parkingowe. Dosłownie w reklamie jest napisane: “Do Państwa samochodów jest dostępny podwójny garaż i pojedynczy garaż, ale jest też miejsce parkingowe na terenie posesji. Dostępna jest również ładowarka (11 kWh) do ładowania samochodów elektrycznych.”

Thomas Ulbrich, kierownik ds. rozwoju marki VW.

Thomas Ulbrich, kierownik ds. rozwoju marki VW.

dpa

Nic dziwnego, że Ulbrich wspomina o skrzynce ściennej w swoim domu. W Volkswagenie znany jest jako „Pan Electro”, który odegrał kluczową rolę w rozwoju i promocji elektronicznej strategii marki VW. Jedną z zalet Ulbricha jest to, że ID.3, pomimo wszystkich trudności związanych z uruchomieniem i produkcją, został wprowadzony na rynek w połowie czasu. Na początku roku menedżer miał opuścić Wolfsburg. Kiedy Ulbrich opuścił już grupę, szefowie złożyli mu propozycję objęcia stanowiska dyrektora ds. rozwoju marki VW – być może również w uznaniu jego osiągnięć jako pioniera elektrycznego wśród firmy z Wolfsburga.

Reklama willi w Internecie wywołała u Volkswagena brwi. Czy po tak krótkim czasie Ulbrich chce rzucić ręcznik do sali konferencyjnej? Wcale nie, kolekcja daje całą przejrzystość. Thomas Ulbrich jest i pozostanie szefem rozwoju, według rzecznika firmy Business Insider. Jego dom został sprzedany wyłącznie z powodów prywatnych. Przesłanie, które musi zapewnić, że w Wolfsburgu wszystko będzie jasne.

Auto wtajemniczeni

Nowy Biuletyn Samochodowy

READ  Handel na Giełdzie rozpocznie się w czwartek 15 lipca 2021 r.
Continue Reading

Economy

Agrar – Tilto – Afrykański pomór świń: Stowarzyszenie Rolników chce drugiego ogrodzenia – Gospodarka

Published

on

TILTO (dpa/bb) – Krajowe Stowarzyszenie Rolników w Brandenburgii wezwało do budowy drugiego ogrodzenia ochronnego na granicy z Polską w celu zwalczania afrykańskiego pomoru świń (ASP) u dzików. W czwartek prezydent Henrik Wendorff podkreślił, zgodnie z oświadczeniem, potrzebę konsekwentnego i bezzwłocznego pójścia naprzód. Mogłoby to powstrzymać masową presję epidemiczną ze strony Polski i powstrzymać epidemię.

Wendorf powiedział, że należy zmobilizować wszystkie siły i zasoby. Różne poziomy administracyjne muszą ze sobą konstruktywnie współpracować. Jak dotąd widać, że współpracowali ze sobą tylko w bardzo ograniczonym zakresie. „Azja i Pacyfik jest zasadniczo problemem europejskim i krajowym” – podkreślił Wendorff. Z perspektywy rolników bojownicy odpowiedzialni za chorobę nie byli obecnie w stanie opanować choroby w ciągu roku.

Po niedawnym wybuchu afrykańskiego pomoru świń u świń domowych w Brandenburgii w piątek zaplanowano spotkanie w Ministerstwie Rolnictwa w celu omówienia dalszej pomocy dla hodowców trzody chlewnej. W spotkaniu wezmą udział przedstawiciele federalnego Departamentu Rolnictwa, stanowego Departamentu Ochrony Konsumentów oraz hodowcy trzody chlewnej.

Parlamentarny sekretarz stanu w Federalnym Ministerstwie Rolnictwa Uwe Feller ponownie odrzucił twierdzenie, że nie ma pomocy w walce z epidemią. Podkreślił w apelu, że rząd federalny wspiera walkę z ASF wieloma środkami. Zadaniem państwa jest zapewnienie większego wsparcia lokalnym przedsiębiorcom. „Ma nawet możliwość korzystania z programów państwowych” – powiedział. A jeśli obecny program nie działa, należy wprowadzić ulepszenia, a nie delegować odpowiedzialność.

W połowie lipca pierwsze przypadki afrykańskiego pomoru świń w domowych stadach świń w Brandenburgii stały się znane w całym kraju.

© dpa-infocom, dpa: 210729-99-603083 / 3

READ  Polska staje się bardziej atrakcyjna dla chińskich inwestycji - EURACTIV.com
Continue Reading

Trending