Connect with us

science

Czy witamina D pomaga w leczeniu kataru siennego i astmy?

Published

on

RTL.de>

Witamina D przeciw alergiom

Witamina D pozytywnie wpływa na nasze zdrowie, przysługa. Wiele badań uważa nawet, że witamina D jest cudownym lekiem na koronę. Mówi się również, że witamina hamuje choroby autoimmunologiczne.

Związek między witaminą D a katarem siennym

Zatkany nos, napady kichania, łzy w oczach – jeśli masz katar siennyZnasz dobrze te objawy. Czy próbowałeś już witaminy D? Badania wykazują związek między witaminą D a nasileniem alergii. Na przykład w jednym przypadku uczestnicy w wieku od 18 do 55 lat, którzy mieli wyższy poziom witaminy D w swoich organizmach, mieli znacznie niższy lub niższy poziom Katar sienny afektowany. To samo dotyczy innych alergii.

W ten sposób witamina D dostaje się do naszego organizmu

Nasz organizm jest w stanie samodzielnie produkować witaminy, gdy jest wystawiony na działanie promieni słonecznych. Niektórzy są więcej, inni mniej. Aby utrzymać wysoki bilans witaminy D, można ją również przyjmować z pożywieniem. Większość witaminy D znajduje się w tłustych rybach (tuńczyk, śledź, sardynki i łosoś). Inne źródła obejmują wątrobę, żółtka jaj i margarynę wzmocnioną witaminą D.

Badanie pokazuje możliwości leczenia

Wyniki badań ujawniają możliwe formy leczenia, które są faktycznie stosowane. Na przykład nazywa się to immunoterapią podjęzykową lub w skrócie SLIT. Zabieg ten jest szczególnie odpowiedni, jeśli boisz się zastrzyków. Ponieważ przy tego rodzaju zabiegu na język nakłada się wyciąg z alergenu.

W badaniu z udziałem dzieci w wieku od 5 do 12 lat porównywano skuteczność kliniczną SLIT z podawaniem witaminy D. lub bez niej. W rezultacie leczenie było lepsze dla dzieci, które otrzymały również witaminę D. Mieli jeszcze mniej astma. Umożliwiło to naukowcom wykazanie, że w rzeczywistości istnieje związek między niedoborem witaminy D a nasileniem reakcji alergicznej.

Uważaj na przedawkowania

Myli się każdy, kto uważa, że ​​spożywanie jak największej ilości witaminy D jest w porządku. Jak prawie wszystko: witamina D jest zdrowa tylko z umiarem, a nie w tłumie. Nadmiar witaminy D prowadzi do hiperkalcemii, osłabienia i rozstroju układu pokarmowego oraz nieprawidłowych złogów wapnia w nerkach i ścianach naczyń krwionośnych. Jeśli chodzi o witaminę D, najlepiej porozmawiać z lekarzem rodzinnym o odpowiednim leczeniu.

READ  Grzybica paznokci stopy lub palca: możesz to zrobić
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

science

t3n – Cyfrowi pionierzy | Magazyn dla cyfrowego biznesu

Published

on

Używamy plików cookie lub podobnych informacji (takich jak adres IP i sygnalizatory WWW), a także funkcji stron trzecich, które ustawiają pliki cookie. Służy to funkcjonalności na t3n.de (np. bezpieczna transmisja danych, dostarczanie treści, łączność urządzeń, unikanie oszustw), sieci społecznościowe, rozwój produktów (np. rozwiązywanie problemów, nowa funkcjonalność), zarabianie na t3n, fakturowanie z autorami, dostawcy treści, partnerzy, analizy , wydajności (np. czas ładowania, spersonalizowana treść i pomiar treści) lub marketing (np. dostarczanie i pomiar reklam, spersonalizowane reklamy i retargeting).

Ze szczegółami możesz zapoznać się w zakładce „Polityka prywatności”. przez link”Pliki cookie i śledzenieNa dole strony możesz dowiedzieć się więcej o technologiach i użytkownikach partnerów oraz wprowadzić żądane ustawienia.

Klikając przycisk „Akceptuję”, wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych we wskazanych celach. Twoja zgoda obejmuje również zgodę na przetwarzanie danych przez wybranych partnerów poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, np. w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Nie ma porównywalnego poziomu ochrony danych, a zatem istnieje większe ryzyko dla Twoich danych.

W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę z potencjalnym skutkiem. Łatwiej przejść doPliki cookie i śledzenieDostosowuje twoje wybory. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na wcześniejsze przetwarzanie.

Aby wyrazić zgodę na używanie z reklamami, w Twojej przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript.

Korzystaj z t3n.de bez reklam śledzących, zewnętrznych banerów reklamowych i reklam wideo za 4,90 € miesięcznie jako członek Pro za 1,90 € miesięcznie. Informacje o przetwarzaniu danych znajdziesz w abonamencie Pur pod adresem agregat Oraz w FAQ.

Zapisz się teraz

Jesteś już czystym subskrybentem? Rejestracja tutaj

READ  Pasożyty są organizmami niezbędnymi ekologicznie
Continue Reading

science

Alarm chemiczny w Osterbeek | mobo

Published

on

„Bądź ostrożny w Osterbeku! Coś skaziło kanał! „W czwartek wieczorem mieszkaniec zaalarmował grupę na Facebooku w okolicy Dulsbergu – i opublikował zdjęcie strumienia z mętną, mleczną wodą. Czy to przestępstwo przeciwko środowisku?

Mleczna, mętna woda oraz zapach farby i rozpuszczalników: Zespół straży pożarnej MOPO potwierdził, że hamburgery Osterbeek były silnie skażone w niektórych miejscach w czwartek wieczorem. Mieszkańcy Braunsberger Weg w Wandsbek zaalarmowali strażaków około 20:45, aby dotrzeć do sprawy.

Woda w Hamburgu: identyfikacja policji wodnej

Wątpliwości: obecnie trwają prace remontowe na jednej z nieruchomości w okolicy – według władz MOPO ds. ochrony środowiska na miejscu znaleziono kilka wiader z farbą, klejami i innymi narzędziami do prac remontowych. Przypuszcza się, że materiał dotarł do Osterbeka kanałami. Teraz policja wodna sprawdza.

W swoim poście na Facebooku lokalna mieszkanka ostrzegła o skażeniu.

Ale było już za późno na usuwanie zanieczyszczeń z wody. Rzeczniczka władz powiedziała, że ​​rakiety Silly zostały wyczyszczone i odkurzone.

Możesz być zainteresowanym także tym: W środku Hamburga: dlaczego ten dom na wodzie kosztuje tylko 250 000 euro?

Ale ze względu na deszcze i duże natężenie przepływu w Osterbeek samej wody nie można oczyścić. Zanieczyszczenia są teraz wypłukiwane.

READ  Uniwersalna szczepionka przeciwko koronawirusom chroniąca przed przyszłymi epidemiami – praktyka leczenia
Continue Reading

science

Borówki mają wpływ na cholesterol, poziom cukru we krwi i ciśnienie krwi – praktyka lecznicza

Published

on

Borówki kojarzą się z wieloma korzyściami zdrowotnymi

Borówka amerykańska Wśród najpopularniejszych jagód w tym kraju. Małe owoce cieszą się nie tylko wspaniałym smakiem, ale także różnymi odmianami Korzyści zdrowotne. Między innymi możesz pozytywnie wpłynąć na profil poziom cholesterolu, Cukier we krwi i ciśnienie krwi Przedstawiać.

Borówka amerykańska Wśród najzdrowszych owoców, mówi dietetyk Julia Zumpano. w strumieniu składka Ze słynnej Cleveland Clinic (USA) ekspert podsumowuje korzyści płynące z jedzenia jagód.

Niskokaloryczny

Według Zumpano badania pokazują, że jagody mogą chronić przed starzeniem się, rakiem i uszkodzeniem DNA. Standardowa porcja 100 gramów (3/4 szklanki) dostarcza 65 kalorii i 15 gramów węglowodanów. Dietetyk wymienia kilka powodów, dla których jagody są zdrowym wyborem.

Bogaty w przeciwutleniacze

Stres nie jest dobry dla organizmu – zwłaszcza stres oksydacyjny. Ten rodzaj stresu spowodowany jest obecnością cząsteczek zwanych wolnymi rodnikami. Wolne rodniki są produkowane naturalnie przez metabolizm lub zanieczyszczenia, dym papierosowy, alkohol i uszkodzenia komórek.

Przeciwutleniacze są kluczem do zmniejszenia skutków stresu oksydacyjnego. „Przeciwutleniacze tworzą barierę lub tarczę wokół komórki, aby chronić ją przed uszkodzeniem”Zumpano wyjaśnia.

Borówki są bardzo bogate w przeciwutleniacze – zwłaszcza antocyjany, które znajdują się również w jagody aronii Starzenie się jest włączone.

Bogaty w witaminy i minerały

Jagody są nie tylko niskokaloryczne, ale także bogate w składniki odżywcze. Są dobrym źródłem witaminy C i witaminy K oraz manganu. Filiżanka jagód zapewnia następujące zalecane dzienne spożycie witamin i minerałów:

  • Witamina C: 24%
  • Witamina K: 36%
  • Mangan: 25%
  • Włókno: 14%

Witamina C pomaga wzmocnić układ odpornościowy i inne funkcje organizmu, a witamina K wspomaga krzepnięcie krwi. Mangan może również pomóc w krzepnięciu krwi, jednocześnie zwiększając siłę kości i mięśni.

Obniżenie poziomu cholesterolu

Borówki są bogate w błonnik rozpuszczalny. Rozpuszczalny błonnik przykleja się do żółci w naszych jelitach i pomaga usunąć tę żółć.Zumpano wyjaśnia. Żółć zawiera między innymi cholesterol i niektóre tłuszcze (lecytyna).

READ  Wybuch korony: czy nadal jest to nauka neutralna?

„Gdy rozpuszczalny błonnik przykleja się do żółci, pomaga usunąć tę żółć, która składa się z cholesterolu i odpadów z organizmu, co może prowadzić do obniżenia poziomu cholesterolu, co z kolei pomaga zmniejszyć ryzyko chorób serca”.

Kontrola poziomu cukru we krwi

Ponieważ jagody są bogate w błonnik i zawierają mniej cukru niż inne owoce, nie powodują wzrostu poziomu cukru we krwi. Uważa się, że ten korzystny efekt może pomóc w kontrolowaniu poziomu cukru we krwi u osób z określonymi schorzeniami.

Jeden w magazynie branżowymAktualne osiągnięcia w żywieniuBadanie opublikowane w 2020 roku u mężczyzn z cukrzycą typu 2 wykazało, że codzienne spożywanie jagód obniża niektóre parametry zdrowia serca, takie jak trójglicerydy.

obniża ciśnienie krwi

jeden w magazynieAmerican Journal of Clinical NutritionBadanie z 2019 roku opublikowane u osób z zespołem metabolicznym wykazało, że codzienne spożywanie jagód miało pozytywny wpływ.

„Jedzenie jagód pomaga obniżyć ciśnienie krwi u osób z zespołem metabolicznym, pomagając organizmowi wytwarzać więcej tlenku azotu, który rozluźnia naczynia krwionośne”.Zumpano wyjaśnia.

Ciesz się świeżym i surowym

Nie ma minusów codziennego jedzenia jagód, ponieważ są one bardzo zdrowe. Ale według Zumpano najlepiej wykorzystasz świeże, niegotowane organiczne jagody. Natomiast babeczki z jagodami lub pyszne babeczki z jagodami nie są do końca zdrowe.

Przeciwutleniacze mogą zostać uszkodzone przez ciepło.wyjaśnia ekspert ds. żywienia. „Tak więc surowe, świeże i organiczne jagody to najlepszy sposób”.

Dodatkowo, jeśli kupujesz nieekologiczne jagody, Zumpano zaleca umycie ich przed zjedzeniem.

Jagody mogą być używane między innymi do oczyszczania ziemniaków, owsianki, soków czy sałatek. „Mrożone organiczne jagody mogą być trochę tańsze” – mówi Zumpano. „Możesz umieścić go w gorącej owsiance i pozwolić mu się rozmrozić, aby uwolnił swoją naturalną słodycz i smak. Dodaj go do smoothie lub zjedz zamrożony jako orzeźwiająca przekąska.” (ogłoszenie)

READ  Uniwersalna szczepionka przeciwko koronawirusom chroniąca przed przyszłymi epidemiami – praktyka leczenia

Informacje o autorze i źródle

Ten tekst jest zgodny ze specyfikacjami literatury medycznej, wytycznymi klinicznymi i aktualnymi badaniami oraz został zweryfikowany przez lekarzy.

Źródła:

  • Cleveland Clinic: Korzyści zdrowotne dla jagód (dostęp: 28.05.2022), Klinika w Cleveland
  • Kim S Stote, Margaret M Wilson, Deborah Hallenbeck, Krista Thomas, Joanne M Rourke, Marva I Sweeney, Katherine T Gottschall-Pass, Aidar R Gosmanov: Wpływ spożycia jagód na parametry zdrowia serca u mężczyzn z cukrzycą typu 2: 8 tygodni , podwójnie ślepa, randomizowana, kontrolowana placebo próba; W: Current Developments in Nutrition, (data publikacji: 09.03.2020), Aktualne osiągnięcia w żywieniu
  • Peter J Curtis, Vera van der Velpen, Lindsey Berends, Amy Jennings, Martin Feelisch, A Margot Umpleby, Mark Evans, Bernadette O Fernandez, Mia S Meiss, Magdalena Minnion, John Potter, Anne-Marie Minihane, Colin D Kay, Eric B Rimm, Aedín Cassidy: Jagody poprawiają biomarkery funkcji mięśnia sercowego u uczestników z zespołem metabolicznym – wyniki 6-miesięcznego randomizowanego, kontrolowanego badania, z podwójnie ślepą próbą; W: The American Journal of Clinical Nutrition (data publikacji: 06.01.2019), American Journal of Clinical Nutrition

ważna uwaga:
Ten artykuł zawiera tylko ogólne porady i nie powinien być używany do samodzielnej diagnozy lub leczenia. Nie zastąpi wizyty u lekarza.

Continue Reading

Trending