W czwartek Toffli była pierwszą niemiecką linią lotniczą, która rozpoczęła regularne loty samolotem Boeing 737 Max.
Po dwóch wypadkach samolot został zakazany na całym świecie przez około dwa lata. Został on teraz zmodyfikowany przez Boeinga i jest teraz ponownie obsługiwany przez 30 linii lotniczych.
Byłem na pierwszym locie i po rozmowie z pilotami i personelem pokładowym czułem się tak bezpiecznie, jak w każdym innym samolocie.
Nigdy nie poznasz wieku urządzenia. Wydaje mi się, że wsiadam do samolotu na lotnisku w Düsseldorfie, który dzień wcześniej opuścił tylko halę fabryczną: fotele, wykładzina, schowki nad głową – wszystko to, co wiele linii lotniczych ma odrobinę wytartego połysku, Neo jest tak stary jak samolot z D-AMAX na tablicy rejestracyjnej, dwa lata.
Nie ma życia dla maszyny, która może latać przez 30 lub więcej lat. Ale ten lot jest wyjątkowy, ponieważ podróżuję pierwszym lotem niemieckich linii lotniczych Boeingiem 737 Max. Jest to typ samolotu, któremu zakazano lotów w prawie wszystkich krajach świata po dwóch wypadkach w Indonezji i Etiopii, a to dlatego, że producent samolotów Boeing osiągnął kres swojego istnienia.
Gdy samolot toczy się po pasie startowym, przychodzą na myśl myśli. Latałem wieloma typami samolotów i nie boję się. Koleżanka napisała do mnie przez WhatsApp, kiedy powiedziałem jej o podróży: „Czy powinienem się martwić o twoje życie?” 737 Max jest dobrym przykładem tego, jak trudna może być zmiana wizerunku po historiach pełnych tragicznych obrazów połączonych z niewłaściwym postępowaniem producentów samolotów i władz lotniczych. Ale od tego czasu wiele się wydarzyło. W porozumieniu z władzami Boeing zmienił program lotu, dostosował procedury dla załogi oraz rozszerzył szkolenie pilotów i mechaników. Kiedy otrząsnąłem się krótko po rozpoczęciu, byłem zaskoczony na milisekundę. Zobacz: Obecnie lecimy przez chmury. Tylko zwykłe małe zakłócenie. Wszystko działa jak zwykle.
30 linii lotniczych ma teraz Boeinga 737 MAX w swojej flocie
Pierwszy lot 737 odbył się w Tuifly dzień po tym, jak Boeing ogłosił, że po raz pierwszy od sześciu kwartałów zaksięgował zysk – około 480 milionów euro w drugim kwartale 2021 roku. Pod koniec lipca 30 linii lotniczych regularnie korzystało z Boeinga 737 Max samoloty, w tym Ryanair, Turkish Airlines, Icelandair i Polski LOT.
Jednak niewielu pasażerów wokół mnie zdaje się zauważać, że jest to lot prywatny. Udaje się do Jerez de la Frontera w południowej Hiszpanii. Większość z nich po prostu chce zastąpić pochmurną letnią pogodę w Niemczech andaluzyjskim upałem. Na tablicy ogłoszeń na lotnisku nie ma nic wskazującego na typ samolotu. Numer lotu X3 2252, bramka odlotów B42, większości z nich to nie obchodzi.
Potwierdził to również gospodarz Dirk Beck. Od czterech lat podróżuje do Tuifly. „Do tej pory nikt nie zapytał mnie, co to za samolot” – powiedział. A jeśli tak się stanie, stewardesy mają gotowy przewodnik z pytaniami i odpowiedziami. Beck czuje się dobrze przygotowany do pierwszego lotu 737 Max. W ramach corocznego odnowienia licencji gospodarze Tuifly przeszli również szkolenie w zakresie specjalnych funkcji Maxa. Ale poza kilkoma miejscami do przechowywania sprzętu ratunkowego nic się nie zmieniło w porównaniu z poprzednim modelem 737 NG.
Pilot: „737 Max to prawdopodobnie najlepszy samolot, jaki kiedykolwiek testowano”
Czy piloci pierwszego lotu z Dusseldorfu do Jerez de la Frontera są pewni 737 Max? „Absolutnie oczywiście! To właśnie Oliver Lachman, który siedzi nie tylko jako kapitan z przodu po lewej stronie za kierownicą w kokpicie, ale jest także dyrektorem zarządzającym Twifly”. Boeing 737 Max jest prawdopodobnie najlepiej przetestowanym obecnie samolotem latanie ”.
Około 30 pilotów Tuifly, którzy latają na Maxie, przeszło trzydniowe szkolenie teoretyczne i praktyczne – w tym loty na symulatorze Max. Dzięki temu Twivelly wyszkolił się poza standardy wyznaczone przez Boeinga, jak wynika z raportu Lachmana. Mówi, że pierwszy lot z Maxem jest dla niego „jak powrót do domu”, ponieważ latał już poprzednim modelem.
Tuifly chce użyć kolejnego 737 Max – ale nie tak szybko, jak to możliwe ze względu na Corona
Jako szef linii lotniczej nadal polega na typie samolotu: Twively dostanie jeszcze dwa samoloty 737 Max zimą. Jeszcze przed Coroną Twively planowało mieć w swojej flocie ponad 20 samolotów Max do 2024 roku. Corona spowolniła ten rozwój. To, jak się teraz sprawy potoczy, zależy od przebiegu pandemii i ograniczeń w podróżowaniu – i oczywiście również od tego, jak rozwija się rynek turystyczny.
Ponad chmurami oglądam na iPadzie kilka odcinków Friends. Lot trwa 2 godziny i 40 minut i jest cichy po początkowych turbulencjach. 737 Max podczas lotu, startu i lądowania wygląda jak każdy inny samolot. Faktycznie ma sens, myślę, że przyczyną awarii było wadliwe oprogramowanie – i oczywiście jako gość nie czuję recenzji. Zauważyłem jednak, że silniki samolotu są zauważalnie cichsze. Łatwiej mi rozmawiać ze stewardesami. Pozytywny efekt, który niweluje nakładanie masek.
Bezpiecznie docieramy do Jerez de la Frontera. Pasażerowie przesyłają strumieniowo. Tylko agent fartucha, odpowiedzialny za obsługę w Jerez, nagrywa filmy z Boeinga 737 Max za pomocą swojej kamery Gopro z jasnymi oczami. To po prostu coś wyjątkowego. Odrobina uwagi na maszynę zdecydowanie zasługuje, nawet jeśli ma już dwa lata.
Czytaj dalej i zobacz dokładną historię mojego lotu Boeingiem 737 Max w galerii zdjęć!
To był mój pierwszy lot Boeingiem 737 Max
11 zdjęć Otwórz galerię zdjęć
To był mój pierwszy lot Boeingiem 737 Max
Jest cichszy i bardziej przyjazny dla środowiska
Treść zewnętrzna jest niedostępna
Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają przesyłanie i przeglądanie wszelkich zewnętrznych treści (np. grafik lub tabel) i sieci społecznościowych (np. YouTube, Twitter, Facebook, Instagram itp.). Ustawienia.
Christiana Meyera
Szybko przez kontrolę bezpieczeństwa
Treść zewnętrzna jest niedostępna
Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają przesyłanie i przeglądanie wszelkich zewnętrznych treści (np. grafik lub tabel) i sieci społecznościowych (np. YouTube, Twitter, Facebook, Instagram itp.). Ustawienia.
Christiana Meyera
Autobusami do samolotu
Treść zewnętrzna jest niedostępna
Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają przesyłanie i przeglądanie wszelkich zewnętrznych treści (np. grafik lub tabel) i sieci społecznościowych (np. YouTube, Twitter, Facebook, Instagram itp.). Ustawienia.
Christiana Meyera
dwa silniki
Treść zewnętrzna jest niedostępna
Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają przesyłanie i przeglądanie wszelkich zewnętrznych treści (np. grafik lub tabel) i sieci społecznościowych (np. YouTube, Twitter, Facebook, Instagram itp.). Ustawienia.
Christiana Meyera
Ekran z logo Boeinga
Treść zewnętrzna jest niedostępna
Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają przesyłanie i przeglądanie wszelkich zewnętrznych treści (np. grafik lub tabel) i sieci społecznościowych (np. YouTube, Twitter, Facebook, Instagram itp.). Ustawienia.
Christiana Meyera
Dirk Beck przez cztery lata był stewardesą
Treść zewnętrzna jest niedostępna
Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają przesyłanie i przeglądanie wszelkich zewnętrznych treści (np. grafik lub tabel) i sieci społecznościowych (np. YouTube, Twitter, Facebook, Instagram itp.). Ustawienia.
Christiana Meyera
Kabina dla 189 pasażerów
Treść zewnętrzna jest niedostępna
Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają przesyłanie i przeglądanie wszelkich zewnętrznych treści (np. grafik lub tabel) i sieci społecznościowych (np. YouTube, Twitter, Facebook, Instagram itp.). Ustawienia.
Christiana Meyera
Czułem się jak zawsze?
Treść zewnętrzna jest niedostępna
Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają przesyłanie i przeglądanie wszelkich zewnętrznych treści (np. grafik lub tabel) i sieci społecznościowych (np. YouTube, Twitter, Facebook, Instagram itp.). Ustawienia.
Christiana Meyera
Ciepłe posiłki trzeba wcześniej zamawiać
Treść zewnętrzna jest niedostępna
Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają przesyłanie i przeglądanie wszelkich zewnętrznych treści (np. grafik lub tabel) i sieci społecznościowych (np. YouTube, Twitter, Facebook, Instagram itp.). Ustawienia.
Christiana Meyera
Prezydent sam wybiera się w pierwszą podróż
Treść zewnętrzna jest niedostępna
Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają przesyłanie i przeglądanie wszelkich zewnętrznych treści (np. grafik lub tabel) i sieci społecznościowych (np. YouTube, Twitter, Facebook, Instagram itp.). Ustawienia.
Christiana Meyera
Treść zewnętrzna jest niedostępna
Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają przesyłanie i przeglądanie wszelkich zewnętrznych treści (np. grafik lub tabel) i sieci społecznościowych (np. YouTube, Twitter, Facebook, Instagram itp.). Ustawienia.
Christiana Meyera
Treść zewnętrzna jest niedostępna
Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają przesyłanie i przeglądanie wszelkich zewnętrznych treści (np. grafik lub tabel) i sieci społecznościowych (np. YouTube, Twitter, Facebook, Instagram itp.). Ustawienia.
Czerpanie zysków frustruje ich Rynki w Azji. Inwestorzy trzymają Szukaj nowych sygnałówczas i zakres Możliwe obniżki stóp procentowych przez Rezerwę Federalną USA można określić.
„Moment obniżki stóp procentowych w USA będzie miał znaczący wpływ na japońskie akcje” – powiedział Masahiro Ichikawa z Sumitomo Mitsui DS Asset Management. Jeśli inflacja w USA uspokoi się, a obniżki stóp procentowych staną się bardziej prawdopodobne, japońskie akcje pójdą w ślad za Wall Street. „Myślę, że jest bardzo prawdopodobne, że… Nikki „Do końca roku ponownie zbliży się do poziomu 39 000 lub 40 000”.
Na początku roku indeks utrzymywał się na jednym poziomie Najwyższy wynik w historii wynoszący 41 087 punktów Wzrosła, a następnie znacząco spadła w kwietniu. W Tokio szerszy indeks Nikkei, obejmujący 225 akcji, spadł o 1,4 proc. do 38 303,39 pkt. Topix Notowany o 1,2 proc. niżej 2712,70 punktów. Akcje spółki-matki Uniqlo Fast Retailing straciły 2,4 proc. Nintendo straciło 4,4 procent po tym, jak producent gier dostępnych po godzinach stwierdził, że spodziewa się spadku zysków operacyjnych w tym roku.
the Firma produkująca samochody Toyota Motor Indeks spadł o 1,6 procent, ponieważ inwestorzy czekali dziś na publikację danych finansowych za 2024 rok. the Gigantyczny chip Tokyo Electron I Producent testów chipowych Advantest Każdy stracił około jednego procenta.
the Giełda Papierów Wartościowych w Szanghaju Spadł o 0,2 proc. do 3140,78 pkt. Indeks najważniejszych spółek w Szanghaju i Shenzhen spadł o 0,4 proc. do 3643,40 pkt. W azjatyckim handlu walutami dolar wzrósł o 0,3 procent do 155,15 jenów i nieznacznie wzrósł do 7,2244 juanów. W porównaniu do waluty szwajcarskiej wzrosła ona nieznacznie do 0,9088 franka. W tym samym czasie euro spadło o 0,1 procent do 1,0739 dolara i nieznacznie wzrosło do 0,9763 franka. Funt szterling osiągnął poziom 1,2488 dolara.
Już niedługo wszystkie stacje benzynowe w Niemczech i Austrii staną się historią. Klienci powinni przygotować się na zmiany na dystrybutorach gazu.
Dortmund – Każdy, kto zawsze jeździ na zwykłą stację benzynową z żółto-niebieskim logo samolotu, wkrótce będzie musiał się do tego przyzwyczaić. Nie tylko dlatego, że na dystrybutorach dostępny jest nowy rodzaj paliwa, ale także dlatego, że spółka-matka Phillips 66 wyprzedaje wszystkie swoje stacje benzynowe do samolotów w Niemczech i Austrii.
Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych
Jet obsługuje obecnie łącznie 815 stacji benzynowych w Niemczech i 154 lokalizacje w Austrii. Jednak teraz, jak podaje portal informacyjny, wygląda na to, że cała sieć oddziałów jest bliska sprzedaży”.pionier„.
Amerykańska firma „Philips 66” pisze w swoim kwartalnym raporcie o planie „monetyzowania aktywów, które nie pasują już do jej długoterminowej strategii”, takich jak ten. Sieć redakcyjna Niemcy Zacytowany. Stacje benzynowe dla statków powietrznych nie są już częścią podstawowej działalności. Mówi się również, że inwestorzy Phillips 66 domagali się większego skupienia się na działalności rafineryjnej, a mniejszego na działalności detalicznej.
Wszystkie stacje benzynowe Jet zostaną wkrótce sprzedane – kupujący musi zapłacić prawie 3 miliardy euro
Podobno sprzedaż już się rozpoczęła. Nie ma jednak konkretnego harmonogramu. Przecież najpierw trzeba znaleźć kupca na jego blisko 1000 oddziałów.
Musi zainwestować mnóstwo pieniędzy. Wartość wszystkich oddziałów szacowana jest na około 2,8 miliarda euro. Koszt stacji benzynowej w Niemczech to około 1 milion euro (więcej o jeździe i ruchu w RUHR24).
Dla klientów sprzedaż samolotów nieuchronnie wiąże się ze zmianami. Przecież Jet to jeden z sześciu operatorów stacji benzynowych z największą liczbą oddziałów w Niemczech. Na przykład Aral, Shell, Total i Esso mają więcej lokalizacji, jak pokazują statystyki Abu Dhabi Airports Company z 2021 r.
Nie wiadomo jeszcze, pod jaką nazwą będą nadal działać stacje benzynowe. Ale kiedy dystrybutory benzyny przestaną działać pod żółto-niebieską flagą, konsumenci będą wiedzieć, że sprzedaż została zakończona.
Liczba upadłości przedsiębiorstw w kwietniu po raz trzeci z rzędu osiągnęła rekordowy poziom
| Czas czytania: 2 minuty
IWH odnotowało w kwietniu 1367 upadłości spółek osobowych i korporacji, co oznacza wzrost o pięć procent w porównaniu z marcem i kolejny rekord. Ale koniec fali upadłości jest już widoczny.
drZ badania wynika, że w kwietniu liczba upadłości przedsiębiorstw w Niemczech osiągnęła rekordowy poziom trzeci miesiąc z rzędu. Według Instytutu Badań Ekonomicznych Leibniza w Halle (IWH) we wtorek całkowita liczba upadłości spółek osobowych i spółek sięgnęła 1367. Zbadaj go Ogłaszać. To o pięć procent więcej niż poprzedni rekord ustanowiony w marcu. Liczba dotkniętych miejsc pracy jest zatem „niezwykle wysoka”, także ze względu na upadłość Galerii Karstadt Kaufhof. Widać jednak koniec fali upadłości.
Z informacji wynika, że obecna wartość jest o 47 proc. wyższa niż w kwietniu 2023 r. i o 40 proc. wyższa od średniej kwietniowej z lat 2016-2019, czyli lat poprzedzających pandemię korony. Dodał: „Wysoki poziom został osiągnięty w wielu sektorach, w tym w szczególności w budownictwie, handlu i usługach, ale także w mniejszych sektorach, takich jak informacja i komunikacja”.
Według analizy IWH, w 10% największych firm, które ogłosiły upadłość w samym kwietniu, ucierpiało około 34 000 miejsc pracy. To trzykrotnie więcej niż w poprzednim miesiącu. Od rozpoczęcia badania w 2016 r. liczba dotkniętych stanowisk pracy wzrosła dopiero w lipcu 2020 r. „Jednym z powodów dużej liczby dotkniętych miejsc pracy jest ponowne bankructwo Galerii Karstadt Kaufhof” – stwierdziła. Wiadomo już jednak, że grupa domów towarowych będzie kontynuowana przez nowych inwestorów, a zdecydowana większość miejsc pracy zostanie utrzymana.
IWH gromadzi wczesne wskaźniki, które przyspieszają proces upadłości o około dwa do trzech miesięcy. Wartości w kwietniu były na najniższym poziomie od sześciu miesięcy, powiedział Stephen Muller, szef ds. zmian strukturalnych i produktywności w IWH. „Chociaż obecnie wyjątkowo wysoka liczba bankructw wydaje się niepokojąca, pierwsze wskaźniki wyraźnie wskazują na złagodzenie sytuacji” – stwierdził Mueller. „Zakładam, że od maja liczba upadłości ponownie spadnie, ale najpóźniej od czerwca”.