W czwartek Toffli była pierwszą niemiecką linią lotniczą, która rozpoczęła regularne loty samolotem Boeing 737 Max.
Po dwóch wypadkach samolot został zakazany na całym świecie przez około dwa lata. Został on teraz zmodyfikowany przez Boeinga i jest teraz ponownie obsługiwany przez 30 linii lotniczych.
Byłem na pierwszym locie i po rozmowie z pilotami i personelem pokładowym czułem się tak bezpiecznie, jak w każdym innym samolocie.
Nigdy nie poznasz wieku urządzenia. Wydaje mi się, że wsiadam do samolotu na lotnisku w Düsseldorfie, który dzień wcześniej opuścił tylko halę fabryczną: fotele, wykładzina, schowki nad głową – wszystko to, co wiele linii lotniczych ma odrobinę wytartego połysku, Neo jest tak stary jak samolot z D-AMAX na tablicy rejestracyjnej, dwa lata.
Nie ma życia dla maszyny, która może latać przez 30 lub więcej lat. Ale ten lot jest wyjątkowy, ponieważ podróżuję pierwszym lotem niemieckich linii lotniczych Boeingiem 737 Max. Jest to typ samolotu, któremu zakazano lotów w prawie wszystkich krajach świata po dwóch wypadkach w Indonezji i Etiopii, a to dlatego, że producent samolotów Boeing osiągnął kres swojego istnienia.
Gdy samolot toczy się po pasie startowym, przychodzą na myśl myśli. Latałem wieloma typami samolotów i nie boję się. Koleżanka napisała do mnie przez WhatsApp, kiedy powiedziałem jej o podróży: „Czy powinienem się martwić o twoje życie?” 737 Max jest dobrym przykładem tego, jak trudna może być zmiana wizerunku po historiach pełnych tragicznych obrazów połączonych z niewłaściwym postępowaniem producentów samolotów i władz lotniczych. Ale od tego czasu wiele się wydarzyło. W porozumieniu z władzami Boeing zmienił program lotu, dostosował procedury dla załogi oraz rozszerzył szkolenie pilotów i mechaników. Kiedy otrząsnąłem się krótko po rozpoczęciu, byłem zaskoczony na milisekundę. Zobacz: Obecnie lecimy przez chmury. Tylko zwykłe małe zakłócenie. Wszystko działa jak zwykle.
30 linii lotniczych ma teraz Boeinga 737 MAX w swojej flocie
Pierwszy lot 737 odbył się w Tuifly dzień po tym, jak Boeing ogłosił, że po raz pierwszy od sześciu kwartałów zaksięgował zysk – około 480 milionów euro w drugim kwartale 2021 roku. Pod koniec lipca 30 linii lotniczych regularnie korzystało z Boeinga 737 Max samoloty, w tym Ryanair, Turkish Airlines, Icelandair i Polski LOT.
Jednak niewielu pasażerów wokół mnie zdaje się zauważać, że jest to lot prywatny. Udaje się do Jerez de la Frontera w południowej Hiszpanii. Większość z nich po prostu chce zastąpić pochmurną letnią pogodę w Niemczech andaluzyjskim upałem. Na tablicy ogłoszeń na lotnisku nie ma nic wskazującego na typ samolotu. Numer lotu X3 2252, bramka odlotów B42, większości z nich to nie obchodzi.
Potwierdził to również gospodarz Dirk Beck. Od czterech lat podróżuje do Tuifly. „Do tej pory nikt nie zapytał mnie, co to za samolot” – powiedział. A jeśli tak się stanie, stewardesy mają gotowy przewodnik z pytaniami i odpowiedziami. Beck czuje się dobrze przygotowany do pierwszego lotu 737 Max. W ramach corocznego odnowienia licencji gospodarze Tuifly przeszli również szkolenie w zakresie specjalnych funkcji Maxa. Ale poza kilkoma miejscami do przechowywania sprzętu ratunkowego nic się nie zmieniło w porównaniu z poprzednim modelem 737 NG.
Pilot: „737 Max to prawdopodobnie najlepszy samolot, jaki kiedykolwiek testowano”
Czy piloci pierwszego lotu z Dusseldorfu do Jerez de la Frontera są pewni 737 Max? „Absolutnie oczywiście! To właśnie Oliver Lachman, który siedzi nie tylko jako kapitan z przodu po lewej stronie za kierownicą w kokpicie, ale jest także dyrektorem zarządzającym Twifly”. Boeing 737 Max jest prawdopodobnie najlepiej przetestowanym obecnie samolotem latanie ”.
Około 30 pilotów Tuifly, którzy latają na Maxie, przeszło trzydniowe szkolenie teoretyczne i praktyczne – w tym loty na symulatorze Max. Dzięki temu Twivelly wyszkolił się poza standardy wyznaczone przez Boeinga, jak wynika z raportu Lachmana. Mówi, że pierwszy lot z Maxem jest dla niego „jak powrót do domu”, ponieważ latał już poprzednim modelem.
Tuifly chce użyć kolejnego 737 Max – ale nie tak szybko, jak to możliwe ze względu na Corona
Jako szef linii lotniczej nadal polega na typie samolotu: Twively dostanie jeszcze dwa samoloty 737 Max zimą. Jeszcze przed Coroną Twively planowało mieć w swojej flocie ponad 20 samolotów Max do 2024 roku. Corona spowolniła ten rozwój. To, jak się teraz sprawy potoczy, zależy od przebiegu pandemii i ograniczeń w podróżowaniu – i oczywiście również od tego, jak rozwija się rynek turystyczny.
Ponad chmurami oglądam na iPadzie kilka odcinków Friends. Lot trwa 2 godziny i 40 minut i jest cichy po początkowych turbulencjach. 737 Max podczas lotu, startu i lądowania wygląda jak każdy inny samolot. Faktycznie ma sens, myślę, że przyczyną awarii było wadliwe oprogramowanie – i oczywiście jako gość nie czuję recenzji. Zauważyłem jednak, że silniki samolotu są zauważalnie cichsze. Łatwiej mi rozmawiać ze stewardesami. Pozytywny efekt, który niweluje nakładanie masek.
Bezpiecznie docieramy do Jerez de la Frontera. Pasażerowie przesyłają strumieniowo. Tylko agent fartucha, odpowiedzialny za obsługę w Jerez, nagrywa filmy z Boeinga 737 Max za pomocą swojej kamery Gopro z jasnymi oczami. To po prostu coś wyjątkowego. Odrobina uwagi na maszynę zdecydowanie zasługuje, nawet jeśli ma już dwa lata.
Czytaj dalej i zobacz dokładną historię mojego lotu Boeingiem 737 Max w galerii zdjęć!
To był mój pierwszy lot Boeingiem 737 Max
11 zdjęć Otwórz galerię zdjęć
To był mój pierwszy lot Boeingiem 737 Max
Jest cichszy i bardziej przyjazny dla środowiska
Treść zewnętrzna jest niedostępna
Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają przesyłanie i przeglądanie wszelkich zewnętrznych treści (np. grafik lub tabel) i sieci społecznościowych (np. YouTube, Twitter, Facebook, Instagram itp.). Ustawienia.
Christiana Meyera
Szybko przez kontrolę bezpieczeństwa
Treść zewnętrzna jest niedostępna
Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają przesyłanie i przeglądanie wszelkich zewnętrznych treści (np. grafik lub tabel) i sieci społecznościowych (np. YouTube, Twitter, Facebook, Instagram itp.). Ustawienia.
Christiana Meyera
Autobusami do samolotu
Treść zewnętrzna jest niedostępna
Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają przesyłanie i przeglądanie wszelkich zewnętrznych treści (np. grafik lub tabel) i sieci społecznościowych (np. YouTube, Twitter, Facebook, Instagram itp.). Ustawienia.
Christiana Meyera
dwa silniki
Treść zewnętrzna jest niedostępna
Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają przesyłanie i przeglądanie wszelkich zewnętrznych treści (np. grafik lub tabel) i sieci społecznościowych (np. YouTube, Twitter, Facebook, Instagram itp.). Ustawienia.
Christiana Meyera
Ekran z logo Boeinga
Treść zewnętrzna jest niedostępna
Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają przesyłanie i przeglądanie wszelkich zewnętrznych treści (np. grafik lub tabel) i sieci społecznościowych (np. YouTube, Twitter, Facebook, Instagram itp.). Ustawienia.
Christiana Meyera
Dirk Beck przez cztery lata był stewardesą
Treść zewnętrzna jest niedostępna
Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają przesyłanie i przeglądanie wszelkich zewnętrznych treści (np. grafik lub tabel) i sieci społecznościowych (np. YouTube, Twitter, Facebook, Instagram itp.). Ustawienia.
Christiana Meyera
Kabina dla 189 pasażerów
Treść zewnętrzna jest niedostępna
Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają przesyłanie i przeglądanie wszelkich zewnętrznych treści (np. grafik lub tabel) i sieci społecznościowych (np. YouTube, Twitter, Facebook, Instagram itp.). Ustawienia.
Christiana Meyera
Czułem się jak zawsze?
Treść zewnętrzna jest niedostępna
Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają przesyłanie i przeglądanie wszelkich zewnętrznych treści (np. grafik lub tabel) i sieci społecznościowych (np. YouTube, Twitter, Facebook, Instagram itp.). Ustawienia.
Christiana Meyera
Ciepłe posiłki trzeba wcześniej zamawiać
Treść zewnętrzna jest niedostępna
Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają przesyłanie i przeglądanie wszelkich zewnętrznych treści (np. grafik lub tabel) i sieci społecznościowych (np. YouTube, Twitter, Facebook, Instagram itp.). Ustawienia.
Christiana Meyera
Prezydent sam wybiera się w pierwszą podróż
Treść zewnętrzna jest niedostępna
Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają przesyłanie i przeglądanie wszelkich zewnętrznych treści (np. grafik lub tabel) i sieci społecznościowych (np. YouTube, Twitter, Facebook, Instagram itp.). Ustawienia.
Christiana Meyera
Treść zewnętrzna jest niedostępna
Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają przesyłanie i przeglądanie wszelkich zewnętrznych treści (np. grafik lub tabel) i sieci społecznościowych (np. YouTube, Twitter, Facebook, Instagram itp.). Ustawienia.
Christiana Meyera
Treść zewnętrzna jest niedostępna
Twoje ustawienia prywatności uniemożliwiają przesyłanie i przeglądanie wszelkich zewnętrznych treści (np. grafik lub tabel) i sieci społecznościowych (np. YouTube, Twitter, Facebook, Instagram itp.). Ustawienia.
Mazda poszerza swoją ofertę o nowy flagowy pojazd. CX-80 to duży crossover, który może pomieścić do siedmiu osób. Do wyboru jest hybryda typu plug-in i sześciocylindrowy diesel.
Bardzo mocny: nowy topowy model Mazdy CX-80. twórca
Do 2008 roku duże rodziny nie miały problemu ze znalezieniem odpowiedniego modelu w gamie Mazdy: Mazda 5 była ciężarówką ze wszystkim, co czyniło ten typ użytecznym – na przykład przesuwanymi drzwiami po obu stronach i miejscem dla siedmiu pasażerów.
Jednak niegdyś popularne pojazdy wielofunkcyjne (MPV) przestały być modelami w cieniu SUV-ów. Taki los spotkał także V Seria, która po przejściu na emeryturę nie miała następcy.
Typ ludowy
Ale teraz na światło dzienne wyszła przyjazna rodzinie Mazda z trzema rzędami siedzeń. Jednak pomimo swojej funkcjonalności, CX-80 nie jest zatwardziałym pragmatykiem, raczej zajmuje czołowe miejsce w portfolio jako nowy okręt flagowy. Oficjalnie nie uważa się za minivana, ale raczej crossovera – obecnie najpopularniejszy i najbardziej poszukiwany typ.
CX-80 wykorzystuje tę samą platformę, co jego młodszy brat, CX-60 (nasz test można przeczytać tutaj), ale przewyższa go długością o około pięć metrów. Jest dostępny z sześcioma lub siedmioma siedzeniami. Obydwa modele posiadają dwa indywidualnie składane siedzenia w trzecim rzędzie. Wersja siedmiomiejscowa wyposażona jest w trzyosobową kanapę w drugim rzędzie, natomiast wersja sześciomiejscowa posiada dwa wygodne pojedyncze siedzenia. Sofę 3-osobową można wygodnie przesuwać o długości 12 cm, a oparcia można regulować w zależności od nachylenia.
Duży bagażnik
Zgodnie z oczekiwaniami, przy pełnym siedzeniu, w bagażniku zmieści się jedynie niewielka ilość – 258 litrów. Ale jeśli CX-80 jest używany jako pięciomiejscowy, ma 687 litrów. A jeśli złożysz drugi rząd, otrzymasz ogromną pojemność wynoszącą 1971 litrów. Jego przydatność jako pojazdu ciągnącego podkreśla po pierwsze ładowność przyczepy do 2,5 tony, a po drugie nowa funkcja „Trailer Hitch View”, która ułatwia sprzęganie przyczepy poprzez przeniesienie procesu na centralny wyświetlacz.
A co z dyskami? Tutaj nowa Mazda oferuje dwie opcje, każdą znaną już z mniejszej CX-60. Z jednej strony mamy hybrydę typu plug-in (PHEV) o mocy 241 kW/327 KM (tutaj testowaliśmy ją w CX-60), której akumulator o pojemności 13 kWh (pojemność netto) pozwala na przejechanie na napędzie elektrycznym do 60 km . Nie dorównuje to nowoczesnym pojazdom hybrydowym typu plug-in (PHEV), takim jak VW Tiguan, które mogą pokonać dystans około 100 kilometrów. Niektórzy konkurenci są teraz silniejsi także w zakresie mocy ładowania – dwustopniowe, do 7,2 kW – i opanowali np. szybkie ładowanie. Czas pokaże, czy Mazda doda później słabszy silnik PHEV o mocy 147 kW/200 KM – znowu coś podobnego do CX-60.
Napęd na cztery koła jest standardem
Drugi silnik to sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 3,3 litra i mocy 187 kW/254 KM, współpracujący z 48-woltowym systemem miękkiej hybrydy. Zarówno wersja PHEV, jak i wersja z silnikiem wysokoprężnym są standardowo wyposażone w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów i napęd na wszystkie koła.
Deska rozdzielcza jest identyczna jak w CX-60, co oznacza m.in., że stosunkowo wąski wyświetlacz centralny można obsługiwać jako ekran dotykowy wyłącznie na postoju, podczas gdy w czasie jazdy wyświetlacz obsługiwany jest za pomocą pilota wyświetlacz obrotowy sterowany przyciskiem Nacisk na konsolę środkową. Podobnie jak w jego mniejszym bracie, dostępny jest również tzw. „System personalizacji kierowcy”, który wykorzystuje kamerę do wykrywania, kto siedzi za kierownicą i automatycznie dostosowuje pozycję siedzenia, zasłony, lusterka i wyświetlacz przezierny, a także dźwięk i kontrola klimatu. Smartfon łączy się bezprzewodowo za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto, a sterowanie głosowe Amazon Alexa jest również na pokładzie jako wirtualny pasażer. Przydatna może być także funkcja „widok dookoła”, która uwidacznia widoczne obszary przed samochodem, które są zakryte przez nadwozie.
CX-80 można zamawiać od 7 maja 2024 r., a pierwsze dostawy powinny nastąpić jesienią. Na razie wyceniona została jedynie hybryda, której cena wynosi od 55 350 euro.
Zyski kursowe i wyższe oprocentowanie oszczędności: niemieckie aktywa finansowe są wyższe niż kiedykolwiek. W 2023 r. wzrosła ona do ponad 7 miliardów euro.
-1:31
99 uwagi
Ta wersja audio została stworzona sztucznie.
Wersja audio tego artykułu została stworzona sztucznie. Stale rozwijamy tę ofertę i czekamy na Twoją opinię.
Aktywa finansowe prywatnych gospodarstw domowych w Niemczech osiągnęły rekordowy poziom 7,716 mld euro. Pod koniec 2023 r. przyczyną tego wzrostu były m.in. wzrosty cen akcji i udziałów w funduszach inwestycyjnych. W rezultacie aktywa wzrosły w trzecim kwartale o 250 miliardów euro Niemiecki Bank Centralny z. Gospodarstwa domowe inwestowały także więcej pieniędzy w wyżej oprocentowane, długoterminowe lokaty w bankach i kasach oszczędnościowych. W porównaniu do końca 2022 roku aktywa finansowe wzrosły o 6,6 proc.
Niemiecki bank centralny zmierzył zyski z wyceny spółek giełdowych ZaangażowanyUdziały w funduszach inwestycyjnych oraz roszczenia ubezpieczeniowe i emerytalne wyniosły w czwartym kwartale 184 miliardy euro. Jednakże z danych liczbowych wynika, że większość aktywów finansowych nadal ma formę gotówki i depozytów w bankach i kasach oszczędnościowych, takich jak depozyty na żądanie i depozyty terminowe. Pozycja ta na koniec 2023 r. wyniosła 3,214 mld euro i tym samym ponownie wzrosła.
Aktywa finansowe netto prywatnych gospodarstw domowych, pomniejszone o zadłużenie, wzrosły w czwartym kwartale o 244 miliardy euro do 5,560 miliardów euro w porównaniu do kwartału poprzedniego.
W swojej ocenie Bundesbank bierze pod uwagę gotówkę i depozyty bankowe, papiery wartościowe, takie jak akcje i fundusze, a także roszczenia wobec ubezpieczycieli – ale nie nieruchomości. Z danych nie wynika jasno, w jaki sposób kwota jest szczegółowo rozłożona.
Aktywa finansowe prywatnych gospodarstw domowych w Niemczech osiągnęły rekordowy poziom 7,716 mld euro. Pod koniec 2023 r. przyczyną tego wzrostu były m.in. wzrosty cen akcji i udziałów w funduszach inwestycyjnych. W rezultacie aktywa wzrosły w trzecim kwartale o 250 miliardów euro Niemiecki Bank Centralny z. Gospodarstwa domowe inwestowały także więcej pieniędzy w wyżej oprocentowane, długoterminowe lokaty w bankach i kasach oszczędnościowych. W porównaniu do końca 2022 roku aktywa finansowe wzrosły o 6,6 proc.
Sygnały DAX prawdopodobnie ustabilizują się w dzisiejszym biznesie. Do połowy tygodnia wiodący niemiecki indeks giełdowy wzrósł o około 4 punkty, do 17 770, jednak pozostaje znacznie poniżej poziomu 18 000. Według korespondenta giełdowego NTV, Franka Mayera, DAX przechodzi fazę konsolidacji: „Jak długo To pozostanie niepewne” – mówi. Ceny na Wall Street również nieznacznie wzrosły podczas środowej sesji.
Dziś główny nacisk położony jest na sezon sprawozdawczy. Nacisk można by położyć na akcje spółek motoryzacyjnych, ponieważ jest to grupa technologiczna i największy na świecie dostawca samochodów Krzak Pokazuje ubiegłoroczny bilans i konkretne perspektywy na rok 2024. Dyrektor generalny Bosch, Stefan Hartung, kiedy na początku lutego ogłoszono wstępne dane, mówił o trudnym roku. Grupa założycielska odpowiada na słaby popyt ze strony branży motoryzacyjnej i elektronarzędzi, zwalniając do 2026 roku na całym świecie prawie 3800 stanowisk pracy. Rada zakładowa i IG Metall chcą temu zapobiec.
Ponadto brytyjski tani przewoźnik i rywal Lufthansy EasyJet przedstawiają na początku roku wstępne informacje na temat rozwoju działalności i być może bardziej realistyczną prognozę dla letnich lotów. Ogólnie rzecz biorąc, linia lotnicza jest optymistką – spodziewa się, że zwykłe straty w zimowej połowie roku zmniejszą się, a możliwości wzrosną latem dzięki dostawom nowych samolotów. Easyjet jest zaniepokojony sytuacją na Bliskim Wschodzie – przewoźnik zawiesił loty do Izraela aż do jesieni.
Potem następuje zamknięcie amerykańskiej giełdy Netflixa Wciąż z liczbami za rogiem. Nasycone rynki w krajach uprzemysłowionych i intensywna konkurencja prawdopodobnie odcisnęły swoje piętno na kwartalnym bilansie głównej firmy streamingowej. Jak wynika z obliczeń branżowych usług antenowych, na ważnym rynku amerykańskim liczba abonentów wszystkich dostawców wzrosła w 2023 r. zaledwie o około 10 procent. To zaledwie połowa tego, co było w roku poprzednim. Tymczasem zaledwie jedna czwarta nowych klientów wybrała Netfliksa. W 2019 roku było to o połowę mniej. Spółka wyraziła optymizm co do perspektyw biznesowych dzięki sukcesowi takich seriali jak „Korona”. Analitycy ankietowani przez dostawcę danych LSEG spodziewają się około 14-procentowego wzrostu sprzedaży do 8,16 miliarda dolarów i zysku na poziomie 4,52 dolarów na akcję.