Connect with us

Economy

Boeing 737 Max: tak wyglądał pierwszy lot rozbitego samolotu

Published

on

Boeing 737 Max, którym nasz redaktor odważył się latać.

Boeing 737 Max, którym nasz redaktor odważył się latać.

Christiana Meyera

W czwartek Toffli była pierwszą niemiecką linią lotniczą, która rozpoczęła regularne loty samolotem Boeing 737 Max.

Po dwóch wypadkach samolot został zakazany na całym świecie przez około dwa lata. Został on teraz zmodyfikowany przez Boeinga i jest teraz ponownie obsługiwany przez 30 linii lotniczych.

Byłem na pierwszym locie i po rozmowie z pilotami i personelem pokładowym czułem się tak bezpiecznie, jak w każdym innym samolocie.

Nigdy nie poznasz wieku urządzenia. Wydaje mi się, że wsiadam do samolotu na lotnisku w Düsseldorfie, który dzień wcześniej opuścił tylko halę fabryczną: fotele, wykładzina, schowki nad głową – wszystko to, co wiele linii lotniczych ma odrobinę wytartego połysku, Neo jest tak stary jak samolot z D-AMAX na tablicy rejestracyjnej, dwa lata.

Nie ma życia dla maszyny, która może latać przez 30 lub więcej lat. Ale ten lot jest wyjątkowy, ponieważ podróżuję pierwszym lotem niemieckich linii lotniczych Boeingiem 737 Max. Jest to typ samolotu, któremu zakazano lotów w prawie wszystkich krajach świata po dwóch wypadkach w Indonezji i Etiopii, a to dlatego, że producent samolotów Boeing osiągnął kres swojego istnienia.

Gdy samolot toczy się po pasie startowym, przychodzą na myśl myśli. Latałem wieloma typami samolotów i nie boję się. Koleżanka napisała do mnie przez WhatsApp, kiedy powiedziałem jej o podróży: „Czy powinienem się martwić o twoje życie?” 737 Max jest dobrym przykładem tego, jak trudna może być zmiana wizerunku po historiach pełnych tragicznych obrazów połączonych z niewłaściwym postępowaniem producentów samolotów i władz lotniczych. Ale od tego czasu wiele się wydarzyło. W porozumieniu z władzami Boeing zmienił program lotu, dostosował procedury dla załogi oraz rozszerzył szkolenie pilotów i mechaników. Kiedy otrząsnąłem się krótko po rozpoczęciu, byłem zaskoczony na milisekundę. Zobacz: Obecnie lecimy przez chmury. Tylko zwykłe małe zakłócenie. Wszystko działa jak zwykle.

30 linii lotniczych ma teraz Boeinga 737 MAX w swojej flocie

Pierwszy lot 737 odbył się w Tuifly dzień po tym, jak Boeing ogłosił, że po raz pierwszy od sześciu kwartałów zaksięgował zysk – około 480 milionów euro w drugim kwartale 2021 roku. Pod koniec lipca 30 linii lotniczych regularnie korzystało z Boeinga 737 Max samoloty, w tym Ryanair, Turkish Airlines, Icelandair i Polski LOT.

Jednak niewielu pasażerów wokół mnie zdaje się zauważać, że jest to lot prywatny. Udaje się do Jerez de la Frontera w południowej Hiszpanii. Większość z nich po prostu chce zastąpić pochmurną letnią pogodę w Niemczech andaluzyjskim upałem. Na tablicy ogłoszeń na lotnisku nie ma nic wskazującego na typ samolotu. Numer lotu X3 2252, bramka odlotów B42, większości z nich to nie obchodzi.

Potwierdził to również gospodarz Dirk Beck. Od czterech lat podróżuje do Tuifly. „Do tej pory nikt nie zapytał mnie, co to za samolot” – powiedział. A jeśli tak się stanie, stewardesy mają gotowy przewodnik z pytaniami i odpowiedziami. Beck czuje się dobrze przygotowany do pierwszego lotu 737 Max. W ramach corocznego odnowienia licencji gospodarze Tuifly przeszli również szkolenie w zakresie specjalnych funkcji Maxa. Ale poza kilkoma miejscami do przechowywania sprzętu ratunkowego nic się nie zmieniło w porównaniu z poprzednim modelem 737 NG.

Pilot: „737 Max to prawdopodobnie najlepszy samolot, jaki kiedykolwiek testowano”

Czy piloci pierwszego lotu z Dusseldorfu do Jerez de la Frontera są pewni 737 Max? „Absolutnie oczywiście! To właśnie Oliver Lachman, który siedzi nie tylko jako kapitan z przodu po lewej stronie za kierownicą w kokpicie, ale jest także dyrektorem zarządzającym Twifly”. Boeing 737 Max jest prawdopodobnie najlepiej przetestowanym obecnie samolotem latanie ”.

Około 30 pilotów Tuifly, którzy latają na Maxie, przeszło trzydniowe szkolenie teoretyczne i praktyczne – w tym loty na symulatorze Max. Dzięki temu Twivelly wyszkolił się poza standardy wyznaczone przez Boeinga, jak wynika z raportu Lachmana. Mówi, że pierwszy lot z Maxem jest dla niego „jak powrót do domu”, ponieważ latał już poprzednim modelem.

Przeczytaj także

Beja strach przed lataniem

Strach przed lataniem: dzięki tym 7 poradom, które możesz przezwyciężyć – i już teraz przygotuj się na letnie wakacje

Tuifly chce użyć kolejnego 737 Max – ale nie tak szybko, jak to możliwe ze względu na Corona

Jako szef linii lotniczej nadal polega na typie samolotu: Twively dostanie jeszcze dwa samoloty 737 Max zimą. Jeszcze przed Coroną Twively planowało mieć w swojej flocie ponad 20 samolotów Max do 2024 roku. Corona spowolniła ten rozwój. To, jak się teraz sprawy potoczy, zależy od przebiegu pandemii i ograniczeń w podróżowaniu – i oczywiście również od tego, jak rozwija się rynek turystyczny.

Ponad chmurami oglądam na iPadzie kilka odcinków Friends. Lot trwa 2 godziny i 40 minut i jest cichy po początkowych turbulencjach. 737 Max podczas lotu, startu i lądowania wygląda jak każdy inny samolot. Faktycznie ma sens, myślę, że przyczyną awarii było wadliwe oprogramowanie – i oczywiście jako gość nie czuję recenzji. Zauważyłem jednak, że silniki samolotu są zauważalnie cichsze. Łatwiej mi rozmawiać ze stewardesami. Pozytywny efekt, który niweluje nakładanie masek.

Bezpiecznie docieramy do Jerez de la Frontera. Pasażerowie przesyłają strumieniowo. Tylko agent fartucha, odpowiedzialny za obsługę w Jerez, nagrywa filmy z Boeinga 737 Max za pomocą swojej kamery Gopro z jasnymi oczami. To po prostu coś wyjątkowego. Odrobina uwagi na maszynę zdecydowanie zasługuje, nawet jeśli ma już dwa lata.

Czytaj dalej i zobacz dokładną historię mojego lotu Boeingiem 737 Max w galerii zdjęć!

To był mój pierwszy lot Boeingiem 737 Max

READ  Błędy: złe inwestycje: Warren Buffett nie ma szczęścia do tych akcji w 2022 r. | biuletyn Informacyjny
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Rok wojny na Ukrainie – Polska: dzięki życzliwemu uznaniu – Aktualności

Published

on

Rok wojny na Ukrainie – Polska: dzięki życzliwemu uznaniu – Aktualności
Zawartość

Prezydent USA Joe Biden po raz drugi w ciągu roku odwiedził Polskę i po raz drugi wygłosił przemówienie przed Zamkiem Królewskim w Warszawie. Po raz drugi zapewnił Polskę o nierozerwalnych więzach ze Stanami Zjednoczonymi i dał do zrozumienia Rosji, że Polska jest już nietykalna. I wszędzie można przeczytać, rok po rozpoczęciu wojny na sąsiedniej Polsce Ukrainie, że Polska stała się ważniejsza. Już samo to oświadczenie sprawiło, że kraj i jego rząd stały się bardziej ugodowe.

Jak zmierzyć znaczenie Polski? Po pierwsze, istnieje niepodważalna geografia: jeśli broń, generatory prądu lub prezydenci mają dotrzeć na Ukrainę, zrobią to przez Polskę. Prezydent Ukrainy opuszczając kraj, robi to za pośrednictwem Polski. Polska stała się centrum logistycznym dla istotnej pomocy i symbolicznych chwil.

Silna armia i silna gospodarka

Potem Polska zyskała na znaczeniu z militarnego punktu widzenia: mało który kraj w Europie kupuje taką ilość sprzętu wojskowego, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych i Korei Południowej. Trudno, aby jakikolwiek inny kraj chciał zaciągnąć do armii tak wielu dodatkowych obywateli. Czyni to Polskę bardziej interesującą dla ćwiczeń z Amerykanami i atrakcyjniejszą dla stacjonowania sił amerykańskich. A co najważniejsze dla największej potęgi militarnej na świecie.

Namacalnym dowodem rosnącego znaczenia Polski jest jej gospodarka: oczywiście bez unijnych pieniędzy kraj radziłby sobie słabo, ale ostatnio stał się jedną z 25 najbardziej rozwiniętych gospodarek świata i pierwszym krajem Europy Wschodniej, który to zrobił. Więc. Gospodarczo Polska wyprzedziła niektóre kraje Europy Południowej. Jeśli sytuacja będzie się tak dalej rozwijać, Europa wkrótce nie będzie w stanie w swoim życiu gospodarczym uniknąć prawie 40-milionowego kraju.

Do tego dochodzi znaczenie – a raczej autorytet moralny – tego, kto miał rację: Polska od dawna obawiała się Rosji. Inni uznali to za obsesyjną obsesję na punkcie historii i konsekwencji cierpień Polski pod rosyjską agresją. Dziś nie mogą już tego zrobić. Być może to jest to, co wolą Polacy. Oni, którzy przez stulecia czuli się ignorowani, a nawet źle traktowani przez swoich sąsiadów, tym razem dali lekcję innym.

READ  2G zbliża się do supermarketu: Czy zakupy dla osób nieszczepionych w Aldi, Lidl i Co.? Teraz bardziej skomplikowane?

Serdecznie dziękujemy za uznanie

Być może to właśnie ta satysfakcja w ostatnim czasie w pewnym stopniu uspokoiła polski rząd. Półtora roku temu Polska ogłosiła częściowe unieważnienie unijnych przepisów, które w momencie przystąpienia do UE uznała za nadrzędne. Chciał mieć większą kontrolę nad sądami. Zawsze rysował obrazy wroga, na przykład z osobami heteroseksualnymi lub uchodźcami.

Ale teraz sytuacja w sprawie mniejszości się uspokoiła i ukraińscy uchodźcy są przynajmniej mile widziani. Ponadto większa i mądrzejsza część polskiego rządu stara się, aby sądy znów działały bardziej niezależnie.

Nie ulega wątpliwości, że polski rząd nie zmienił swoich przekonań. Jego celem jest pozyskanie zablokowanych środków unijnych. Ale podczas gdy przed wojną na Ukrainie utrzymywano, że UE się temu nie ustąpi, obecnie wydaje się, że międzynarodowe uznanie umożliwiło łagodniejszy ton. To trochę tak, jakby komuś udało się zachować przyjacielską postawę podczas kłótni – a przeciwnik nagle znowu się przyłącza.

Sara Nowotny

Korespondent z Europy Wschodniej


Otwórz skrzynkę osób
Zamknij pole Osoby

Sarah Novotny jest korespondentką SRF na Europę Wschodnią. Mieszka w stolicy Polski, Warszawie. Nowotny pracuje w Radiu SRF od 2014 roku. Wcześniej pracowała przy „NZZ am Sonntag” i „Der Bund”.

Continue Reading

Economy

Ceny srebra zależą od cen złota – czy srebro będzie lepsze od złota?

Published

on

Ceny srebra zależą od cen złota – czy srebro będzie lepsze od złota?

Według ekspertów cena srebra może wzrosnąć znacznie bardziej niż cena złota. Nowe rozporządzenie powinno m.in. zapewnić ku temu niezbędny impuls.

• Dobre perspektywy silnego rozwoju ceny srebra
• Mówi się, że tanie srebrne monety wracają na rynek
• Srebro może zyskać na wzroście ceny złota

Reklama

Handluj ropą, złotem i wszystkimi surowcami z dźwignią (do 30) za pośrednictwem kontraktów CFD (od 100 euro)

Weź udział w wahaniach cen ropy, złota i innych surowców dzięki dźwigni i małym spreadom! Mając zaledwie 100 EUR, możesz handlować z dźwignią finansową o wpływie kapitałowym w wysokości 3000 EUR.

Plus500: Uwaga Poradnik5 O reklamie.

W tym roku srebro może zachować się lepiej niż złoto. Nitish Sha, zarządzający aktywami w WisdomTree, spodziewa się, że srebro w 2024 r. wzrośnie o 9,2%, czyli znacznie mocniej niż złoto, które według Sha ma wzrosnąć o 7,3%. „Spodziewamy się, że do czwartego kwartału 2024 roku cena srebra przekroczy 26 dolarów za uncję” – napisał w niedawnym komentarzu dostępnym dla dziennika branżowego Institutional Money.

Do niedawna srebro radziło sobie gorzej: cena srebra spadła o 0,65%, podczas gdy cena złota osiągnęła w ubiegłym roku najwyższy poziom w historii. „To zaskakujące, biorąc pod uwagę, jak bardzo wzrośnie popyt na srebro w zastosowaniach przemysłowych i jak bardzo zmniejszy się podaż tego metalu w 2023 r.” – powiedział Sha. Następnie dodał, że metal – biorąc pod uwagę popyt inwestycyjny – od trzech lat z rzędu wykazuje deficyt podaży. Oczekuje się jednak, że to się zmieni w tym roku, gdyż niższe stopy procentowe, zgodnie z obecnymi oczekiwaniami, zwiastują konwergencję na rynku metali. Zdaniem Sha w takiej sytuacji srebro sprawdzi się lepiej niż złoto.

READ  2G zbliża się do supermarketu: Czy zakupy dla osób nieszczepionych w Aldi, Lidl i Co.? Teraz bardziej skomplikowane?

Zmiany cen obu metali są ze sobą ściśle powiązane. Sha twierdzi, że związek między srebrem i złotem powinien pozostać silny w przyszłości. „Jeśli zatem zmierzamy w stronę recesji, srebro powinno zyskać na wzroście ceny złota” – kontynuuje Sha. Choć początkowo złoto powinno mieć przewagę, Sha zdecydowanie spodziewa się, że cena srebra w końcu będzie dominować. „Zapotrzebowanie przemysłowe na srebro osiągnęło nowy najwyższy poziom, napędzane popytem na fotowoltaikę oraz rosnącym wykorzystaniem srebra w technologii 5G i elektronice samochodowej” – wyjaśnia Sha.

Zakłada zatem, że w rezultacie popyt przemysłowy na srebro i sentyment do tego bardziej cyklicznego metalu będą nadal rosły. Sha podsumowuje swoją prognozę stwierdzeniem: „Według naszych modeli ceny srebra w przeszłości rosły o 1,4% na każde 1,0% wzrostu cen złota. Chociaż w zeszłym roku ta dźwignia była słaba, kolejnym ważnym katalizatorem dla obu metali będą obniżki stóp procentowych ”.

Srebrne monety oferują potencjał

Na początku roku wejdzie w życie rozporządzenie, które przywróci na rynek tanie srebrne monety. Chodzi o tak zwane opodatkowanie zróżnicowane. Oznacza to, że handlowcy muszą doliczyć podatek VAT jedynie od różnicy pomiędzy ceną zakupu i sprzedaży srebra, a nie od całej kwoty. Ministerstwo Finansów uchyliło rozporządzenie pod koniec 2022 roku. Teraz na nowych warunkach znów będzie w nienaruszonym stanie. Dla inwestorów oznacza to, że ceny uncji trojańskich produktów objętych zróżnicowanym opodatkowaniem mogą spaść o kilka procent. Niższe podatki powinny w tym roku zachęcić inwestorów do świadomego inwestowania w srebro.

Zespół redakcyjny Finanzen.net

Continue Reading

Economy

Polska ratuje na wakacje niemieckie linie lotnicze Condor

Published

on

Polska ratuje na wakacje niemieckie linie lotnicze Condor

drPaństwo polskie przejmuje największą niemiecką linię lotniczą Condor. Pod parasolem polskiej grupy lotniczej PGL wraz z regularną linią lotniczą LOT przyszłość wakacyjnej linii lotniczej zostanie zabezpieczona, a działalność Condora zostanie rozszerzona poza Niemcy do Europy Środkowo-Wschodniej.

„Nie ma już żadnych wątpliwości” co do przyszłości Condora – powiedział na krótkiej konferencji prasowej we Frankfurcie Rafał Milczarski, szef PGL i LOT-u. Do potencjalnych klientów wysłał wiadomość: „Nie martwcie się”. Umowa ma także konsekwencje dla Lufthansy. Linia lotnicza musi teraz stawić czoła nowej konkurencji na rynku europejskim.

Condor był ostatnio własnością Thomasa Cooka, ale nadal był w stanie oddzielić się od bankructwa swojej brytyjskiej spółki-matki pod koniec września. Condorowi udało się utrzymać przy życiu dzięki pożyczce od rządu niemieckiego w wysokości 380 mln euro, ponieważ linia lotnicza była rentowna. Od tego czasu w ramach tzw. procedury tarczy poszukiwano nowego kupca, który musiał sprowadzić pieniądze pod presją czasu. Spłata pożyczki nastąpi w kwietniu.

Przeczytaj także

Dokładnie cztery miesiące po zatwierdzeniu pożyczki, spłata jest już w pełni gwarantowana, powiedziano we Frankfurcie. Zgromadzenie wierzycieli Condoru nie zatwierdziło jeszcze formalnie przystąpienia Polaków, ale uczestnicy są bardzo pewni siebie.

Przeczytaj także

Pomimo zapytań nie podano dokładnej kwoty ceny zakupu Condora. To „godziwa i uzasadniona cena” – stwierdził Mielczarski. Od 2016 roku kieruje polską linią lotniczą, dysponującą flotą około 80 samolotów. Od 2018 roku Milczarski jest także szefem organizacji parasolowej Polska Grupa Lotnicza (PGL), za pomocą której rząd w Warszawie wspiera swoją flagową linię lotniczą.

Pomimo konkurencji, w poszukiwaniu nabywcy na Condora zwyciężyli Polacy. Spośród pierwotnych 20 zainteresowanych stron pojawiły się trzy wiążące oferty. Oprócz LOT-u poważnym zainteresowaniem byli także amerykański inwestor Apollo i brytyjska firma inwestycyjna Greybull.

READ  2G zbliża się do supermarketu: Czy zakupy dla osób nieszczepionych w Aldi, Lidl i Co.? Teraz bardziej skomplikowane?

Podwoić liczbę klientów po przejęciu

Prezes PGL Rafał Mielczarski był bardzo pewny przyszłości Condora. W wyniku przejęcia sprzedaż LOT-u podwoi się z 1,9 mld euro. Condor osiągnął w sezonie 2018/2019 sprzedaż na poziomie około 1,7 miliarda euro. W ostatnim czasie LOT przewiózł ponad dziesięć milionów pasażerów.

„Wspólnie obsłużymy dwa razy więcej pasażerów, tworząc w ten sposób jedną z największych linii lotniczych i wiodącą grupę wakacyjnych linii lotniczych w Europie” – powiedział Ralf Tickentrup, prezes Condor. Stwierdzono, że marka Condor zostanie zachowana, a wakacyjne linie lotnicze będą nadal działać pod obecnym zarządem.

Condor należy obecnie do 91-letniej linii lotniczej, ale w ciągu ostatnich czterech lat osiągnął 100-procentowy wzrost. Teraz 63-letni Condor dołącza do firmy, co stanowi kolejny ogromny krok naprzód.

Przeczytaj także

Emirates Airlines najbezpieczniejszą linią lotniczą na świecie w 2019 r

Oprócz regularnej linii lotniczej LOT, obecnie wraz z Condorem tworzony jest drugi filar działalności związanej z wakacyjnymi rejsami wycieczkowymi, powiedział Mielczarski. „Mamy wielkie plany, ale musimy zadbać o to, aby rozwój miał sens i był opłacalny” – powiedział Mielzarski. Oprócz rynku niemieckiego planowane jest rozszerzenie działalności Condora na Europę Wschodnią, m.in. Polskę i Węgry.

Milczarski zapowiedział odnowę i rozbudowę starej floty dalekobieżnej Condora w ciągu najbliższych dwóch, trzech lat. Podczas gdy flota LOT-u składa się obecnie z samolotów Boeing i Embraer, Condor dysponuje flotą mieszaną, składającą się z mniejszych samolotów Airbus A320/321 i 16 starszych Boeingów 767. Condor w przeszłości również leasingował samoloty.

Milczarski powiedział, że starsze samoloty Boeing Condor zostaną zastąpione 20 nowymi modelami. LOT posiada 15 nowoczesnych samolotów Boeing 787 Dreamliner obsługujących rejsy dalekiego zasięgu, zamówił także samolot kryzysowy Boeing 737Max. Jak powiedział Mielczarski, dzięki Condorowi „pozbędzie się teraz piętna” braku Airbusa w swojej flocie. Otwartą kwestią pozostawało, czy nowe długodystansowe modele Condor zostaną zakupione od Boeinga, czy Airbusa. „Nie ma ideologii”.

READ  Grupa teatralna Hülschotten inspiruje „polskością”.

Ostra konkurencja dla Lufthansy

Przejęcie Condora przez LOT stwarza silniejszą konkurencję dla Lufthansy wraz z jej spółką zależną Eurowings, która prowadzi również działalność w zakresie lotów wakacyjnych. Choć Lufthansa i LOT należą do tej samej grupy lotniczej Star Alliance, to alians ten wzmacnia pozycję Warszawy.

Jedną z ironii burzliwej historii Condora jest to, że Lufthansa była kiedyś jednym z założycieli akcjonariuszy wakacyjnej linii lotniczej, która dzięki ochronie państwa polskiego jest teraz silniejszym konkurentem.

Związek zawodowy Ver.di w oświadczeniu z zadowoleniem przyjął wejście Polaków do Condor Flugdienst GmbH. „PGL jest odpowiedzialna nie tylko za Condor jako całość, ale także za negocjacje zbiorowe i standardy socjalne około 5000 pracowników” – stwierdziła w oświadczeniu. Najwyższym priorytetem pozostaje przestrzeganie wynegocjowanego bezpieczeństwa pracy.

Podobne oświadczenia złożyła rywalizująca federacja UFO. Kupującym jest linia lotnicza stworzona z myślą o rozwoju. „Dzięki rozwiązaniom akceptowalnym społecznie stworzyliśmy warunki w najbardziej niesprzyjających okolicznościach, w których zakończenie stosunku pracy nie jest konieczne” – czytamy w oświadczeniu UFO.

Continue Reading

Trending