Connect with us

Economy

Ukraińska taśma wojenna na żywo: +++ 03:45 Stany Zjednoczone powinny pomóc Ukrainie w przeprowadzeniu ataków na generałów +++

Published

on

Ukraińska taśma wojenna na żywo: +++ 03:45 Stany Zjednoczone powinny pomóc Ukrainie w przeprowadzeniu ataków na generałów +++

Wojna na Ukrainie w transmisji na żywo
+++ 03:45 Stany Zjednoczone powinny pomóc Ukrainie w atakach na generałów +++

Według doniesień prasowych Stany Zjednoczone wspierały Ukrainę w ukierunkowanych atakach na rosyjskich generałów, wykorzystując dane wywiadowcze. Rząd w Waszyngtonie podał szczegóły dotyczące spodziewanych ruchów wojsk oraz lokalizacji i szczegółów lokalizacji rosyjskiego mobilnego dowództwa wojskowego, pisze New York Times. Gazeta podała, że ​​Ukraina połączyła informacje z własnymi, aby przeprowadzić ataki, w których zginęło około 12 rosyjskich oficerów. Pentagon i Biały Dom nie odpowiedziały natychmiast na prośbę Reutera o komentarz.

+++ 03:10 Armia USA również szkoli ukraińskich żołnierzy w Grafenwoehr +++
USA szkolą także ukraińskich żołnierzy w amerykańskiej bazie wojskowej w Gravinoir w Górnym Palatynacie, używając zachodniego sprzętu wojskowego. „Trenujemy w Grafenwoehr” – powiedział przedstawiciel armii amerykańskiej. Według niej obecnie szkolonych jest tam 50-60 żołnierzy w systemie artyleryjskim. Żołnierze przybywali grupami: druga grupa aktualnie trenowała w Grafnohr. Trudno więc podać bardziej konkretne liczby. „Szkolemy odpowiednią liczbę osób na posiadanych przez nas systemach” – kontynuuje. Stany Zjednoczone ogłosiły w zeszłym tygodniu, że rozpoczęły szkolenie ukraińskich żołnierzy w Niemczech i innych krajach.

+++ 02:33 Ozdemir: „Zwolennicy Putina celowo kradną ukraińskie zboże” +++
Minister rolnictwa Cem Ozdemir (Zieloni) stanowczo potępił kradzież zboża przez wojska rosyjskie na Ukrainie, na co skarżył się Kijów. „Fakt, że zwolennicy Putina celowo kradną ukraińskie zboże, przypomina nam o najczarniejszych czasach” – powiedział Ozdemir gazetom Funk Media Group. Kalkulacje Putina są równie proste, co okrutne: jeśli nie masz siły, nie będziesz się opierać. Ukraina jest jednym z najważniejszych światowych producentów zbóż, ale rolnictwo cierpi z powodu konsekwencji agresywnej wojny Rosji. W ostatnich tygodniach władze ukraińskie wielokrotnie oskarżały Rosję o sprowadzanie do Rosji zboża i kukurydzy z okupowanych terytoriów.

+++ 01:55 Moskwa ogłasza symulowany atak nuklearny +++
Źródła moskiewskie podały, że rosyjskie siły w Kaliningradzie symulowały ataki rakietami zdolnymi do przenoszenia broni jądrowej podczas ofensywy na Ukrainie. Ministerstwo Obrony poinformowało, że w ramach ćwiczeń około stu żołnierzy symulowało „elektroniczne odpalenie” mobilnych systemów rakiet balistycznych z bronią jądrową Iskander. Siły zbrojne ćwiczyły ataki na cele wojskowe wyimaginowanego wroga i reagowanie na kontratak. Od początku operacji wojskowej na Ukrainie prezydent Rosji Władimir Putin deklaruje chęć użycia rosyjskiej taktycznej broni jądrowej. Pod koniec lutego Rosja postawiła swoje siły nuklearne w stan gotowości. Szef Kremla ostrzegł także przed „szybką reakcją” w przypadku bezpośredniej interwencji Zachodu w konflikcie na Ukrainie.

Przeczytaj więcej na ten temat tutaj.

+++ 01:18 344 osoby uratowane z Mariupola i okolic +++
Według władz Kijowa, w środę na terytorium kontrolowane przez Ukrainę z oblężonego ukraińskiego miasta Mariupol i okolic uratowano 344 osoby. Wicepremier Irina Vereshuk poinformowała, że ​​kobiety, dzieci i osoby starsze bezpiecznie dotarły do ​​Zaporoża. „To dla nas kolejne małe zwycięstwo” – napisała w Telegramie. Uchodźcy od rana byli odbierani ze stacji w Mariupolu, Manuszu, Berdiańsku, Tokmaku i Wasiliwce.

+++ 00:45 Bund powinien wkrótce dostarczyć siedem samobieżnych haubic +++
Rząd federalny planuje dostarczyć na Ukrainę siedem samobieżnych haubic. „Bild” podał, że według informacji otrzymanych z resortów haubica jest obecnie naprawiana i do końca czerwca będzie w dobrym stanie. Na papierze Bundeswehra ma około 100 systemów broni Panzerhaubitze 2000 – ale tylko 40 z nich działa. Wraz z dostarczeniem siedmiu haubic do naprawy, dostawa na Ukrainę nie tylko zwiększy dystans w Bundeswehrze.

Przeczytaj więcej na ten temat tutaj.

+++ 00:15 Wizyta starszego urzędnika Kremla w Mariupol +++
Zastępca szefa rosyjskiego biura prezydenckiego Siergiej Kirienko odwiedził prawie całkowicie okupowane ukraińskie miasto portowe Mariupol. Prezydent separatystycznej Republiki Donieckiej Denis Pushlin relacjonował w Telegramie. Były premier Rosji Kirijenko organizuje rosyjską politykę wewnętrzną na Kremlu dla prezydenta Władimira Putina. Według informacji odwiedził hutę Ilich i port w Mariupolu.

+++ 23:38 Ukraina poinformowała o ataku rakietowym na centrum Dniepru +++
Według władz rosyjski atak rakietowy miał miejsce na centrum miasta Dniepr we wschodniej Ukrainie. Infrastruktura kolejowa została uszkodzona – poinformował w środę wieczorem szef kolei Ołeksandr Kamyszyn. Początkowo nie było potwierdzenia ze strony rosyjskiej. Eksplozje – częściowo z obrony przeciwlotniczej – zgłoszono również z obwodów Kijowa, Odessy, Czerkasów, Kirowohradu i Zaporoża. Wieczorem na całym obszarze kontrolowanym przez władze ukraińskie przez długi czas trwał alarm lotniczy. Według administracji regionalnej w obwodzie donieckim we wschodniej Ukrainie zginęło co najmniej dwóch cywilów. Jedenaście innych zostało rannych w wyniku rosyjskich ataków. Pojawiły się również doniesienia o ostrzale artyleryjskim na miasta Mikołajów i Charków.

+++ 22:54 Rosja ogłasza zawieszenie broni w hutach +++
Rosja ogłosiła trzydniowe zawieszenie broni w celu ewakuacji ludności cywilnej z huty Azow w Mariupolu na południu Ukrainy. Rosyjskie Ministerstwo Obrony poinformowało, że rosyjskie siły zbrojne otworzą korytarze ewakuacyjne dla ludności cywilnej z kompleksu przemysłowego w czwartki, piątki i soboty w godzinach od 8:00 do 18:00 (7:00 do 17:00 CET). Z czasem „wszelkie jednostronne działania wojenne” ustaną. Cywile mogą podróżować na tereny kontrolowane przez Rosję lub Ukrainę.

Przeczytaj więcej na ten temat tutaj.

+++ 22:19 Dowódca Pułku Azowskiego: „Sytuacja jest bardzo trudna” +++
Dowódca Ukraińskiego Pułku Azowskiego Denis Prokopenko zameldował z oblężonej Huty Azowskiej w Mariupolu z nową wiadomością wideo. – To już drugi dzień odkąd nieprzyjaciel wtargnął na teren fabryki i doszło do krwawej walki – mówi Prokopenko. Jest dumny ze swoich żołnierzy, którzy robią ogromne wysiłki, aby odeprzeć ataki wroga. „Sytuacja jest bardzo trudna, ale mimo wszystko nadal wykonujemy rozkazy, aby się bronić”. Według doniesień ukraińskich mediów, wczoraj siły rosyjskie rozpoczęły szturm na huty.

+++ 21:31 Minister – doradca: Pracownik Azovstalu udzielił Rosjanom informacji +++
Siły rosyjskie miały podobno zdobyć poufne informacje o hutach Azow w Mariupolu. „Pracownik Azowstalu zdradził Ukrainę i powiedział Rosjanom o istnieniu podziemnych tuneli prowadzących do dworca. Dlatego wczoraj przypuścili atak i próbują wejść do kompleksu Azowstalu” – doradca ukraińskiego ministra spraw wewnętrznych i byłego zastępcy Antona Heraszczenki napisał na Twitterze. Wypowiedzi Hirashchenko nie można zweryfikować niezależnie.

+++ 21:15 W przypadku embarga na ropę – Habik rozważa możliwość niedoboru benzyny na Wschodzie +++
Minister gospodarki Robert Habeck uważa, że ​​w przypadku rosyjskiego embarga na ropę w Niemczech Wschodnich może wystąpić przejściowy niedobór benzyny. Niebezpieczna sytuacja ma miejsce, gdy w okolicy nie ma wystarczającej ilości oleju, mówi Habeck w RTL Direct. Nie można tego wykluczyć dla Niemiec Wschodnich i regionu Wielkiego Berlina, ponieważ są one dostarczane przez dużą rafinerię Schweidt, która przetwarza tylko rosyjską ropę. „Nie można niestety wykluczyć, że faktycznie istnieje niedobór. Będziemy w stanie go rozwiązać. Ale może się zdarzyć, że zbyt mało oleju, a tym samym zbyt mało benzyny, jest dostępne przez ograniczony czas. Dlatego nie można wykluczyć na zewnątrz.” Ale pracujemy nad rozwiązaniami, aby temu zapobiec.

+++ 20:58 Moskwa ogłasza korytarze humanitarne w Mariupolu +++
Rosyjskie wojsko chce stworzyć korytarze humanitarne z oblężonej huty Azowstal w Mariupolu. Siły zbrojne poinformowały, że będą one obowiązywać od czwartku do soboty od 7:00 do 17:00 (CEST), aby umożliwić cywilom opuszczenie budynku. Siły rosyjskie zaprzestaną w tym czasie działań zbrojnych i wycofają się na bezpieczną odległość.

Tutaj możesz przeczytać poprzednie wydarzenia w konflikcie na Ukrainie.

READ  Podwójne wycofanie firmy Edeka: problem dotyczy innego produktu
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Te samochody elektryczne pojadą jeszcze dalej

Published

on

Te samochody elektryczne pojadą jeszcze dalej

Jak daleko mogą przejechać obecne samochody elektryczne na jednym ładowaniu akumulatora? Tutaj znajdziesz odpowiedź – z liczbami od producentów i praktycznym asortymentem.

Lęk przed zasięgiem – zaledwie kilka lat temu tak nazywano zjawisko kierowców pojazdów elektrycznych obawiających się, że prąd nie dotrze do celu. Ale technologia znacznie się poprawiła: każdy, kto dziś kupi samochód zasilany akumulatorem, może spodziewać się zasięgu 300 kilometrów lub więcej.

Oto dziesięć samochodów o najwyższych zasięgach

Ale które samochody mają największy zasięg? W celu zapewnienia porównywalności poniższe informacje opierają się na tzw. standardzie WLTP, który stosowany jest również przez producentów samochodów. W tym celu wszystkie specyficzne dla modelu kombinacje silnika i skrzyni biegów, w tym wyposażenie specjalne, są testowane w ciągu 30 minut na dystansie 23,25 km. Temperatury wahają się tutaj od 23 do 14 stopni Celsjusza.

Samochody o największym zasięgu to często większe pojazdy, niektóre SUV-y – i żaden z nich nie jest tani. Aby osiągnąć duży zasięg, często potrzebne są duże baterie. I to jest drogie. Oto pierwsza dziesiątka:

  1. Zasięg wersji Lucid Air Dream: 883 km
  2. Mercedes EQS 450+: 753 km
  3. Tesla Model S 19-calowy, dwusilnikowy: 723 km
  4. SUV Mercedes EQS 450+: 720 km
  5. Fisker Ocean One/Extreme: 707 km
  6. Tesla Model 3 dalekiego zasięgu 18 cali: 678 km
  7. Jednosilnikowy Polestar 2, duży zasięg: 655 km
  8. BMW iX xDrive50: 633 km
  9. SUV Mercedes EQE 350+: 628 km
  10. BMW i7 xDrive60: 625 km

Model Tesli

Jednak wartości te mogą się szybko zmieniać: w przypadku nowych wariantów akumulatorów lub zmian w oprogramowaniu lub silnikach zasięg (ale także cena) może w krótkim okresie wzrosnąć – lub spaść.

Dostęp ma wiele czynników

O czym nie należy zapominać: zasięg na papierze to jedno, praktyka to drugie: podobnie jak w przypadku pojazdów z silnikiem Diesla i silnikami benzynowymi, wiele zależy od tego, gdzie i jak samochód jest prowadzony. Na autostradzie przy prędkości 130 km/h zużycie jest znacznie wyższe niż podczas ciągłej podróży po wiejskiej drodze. Ruch miejski może również mieć różny wpływ na maksymalny zasięg, w zależności od stylu jazdy. Istnieją również czynniki takie jak temperatura: jeśli jest zimno, samochód zużywa więcej energii na ogrzewanie, a ogniwa akumulatora szybciej się wyczerpują.

Tak daleko mogą praktycznie pojechać samochody elektryczne

Jeszcze dziesięć lat temu przeciętny samochód elektryczny mógł przejechać średnio zaledwie 167 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora. I dzisiaj? Wartość ta podwoiła się, jak wykazała ocena przeprowadzona przez Abu Dhabi Airports Company.

Traffic Club przyjrzał się bliżej testom 39 samochodów elektrycznych przeprowadzonych w 2023 r. Pojazdy na jednym ładowaniu akumulatora przejechały średnio 393 km, o siedem kilometrów więcej niż w 2022 r. i aż o 60 km więcej niż w 2021 r. (333 km).

Ecotest: tak mierzy ADAC

W ramach testowania pojazdów ADAC wykorzystuje połączenie standardowego zalecanego cyklu testowego WLTP i standardowej podróży autostradą, aby sprawdzić, jaki dystans mogą pokonać samochody elektryczne w życiu codziennym. Dzięki własnym procedurom testowym testerzy obiecują bardziej realistyczne informacje na temat zużycia i zasięgu.

Lider wśród samochodów testowanych w zeszłym roku: Hyundai IONIQ 6 z zasięgiem 555 km. Siedem innych samochodów również przekroczyło granicę 500 km.

Spośród wszystkich samochodów elektrycznych przetestowanych na lotniskach w Abu Zabi dwanaście ma najwyższy ogólny zasięg:

  1. BMW iX xDrive 50: 610 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 105,2 kWh)
  2. Lucid Air Dual Motor Grand Touring AWD: 610 km (rozmiar akumulatora producenta: 112 kWh netto)
  3. Mercedes EQS 450+ typ elektryczny: 575 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 107,8 kWh netto)
  4. Hyundai Ioniq 6 Pakiet Uniq 2WD: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 77,4 kWh netto)
  5. Mercedes EQE SUV 350+ Electric Art Advanced: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
  6. BMW i7 xDrive 60: 545 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 101,7 kWh)
  7. Mercedes EQS 580 Electric Art 4Matic: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 108,4 kWh netto)
  8. Mercedes EQE 350+: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
  9. Pojedynczy Polestar 2 dalekiego zasięgu (82 kWh): 530 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
  10. Nio ET5 Touring (100 kWh): 515 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 90 kWh)
  11. Audi Q8 e-tron Sportback 55 quattro: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 106 kWh)
  12. Volvo XC40 Naładuj czysty el. Zwiększony zasięg na jednym silniku: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
READ  IG Metall bije na alarm: Rolls-Royce zwiększa wydajność – w obliczu utraty tysięcy miejsc pracy

Z tyłu znajdują się Renault Twingo Electric Intens (150 km), Fiat 500e (23,8 kWh RED) z przebiegiem 150 km i Mazda MX-30 e-SKYACTIV Makoto z przebiegiem 170 km.

A na autostradzie?

Continue Reading

Economy

Otto mówi o „systematycznym oszustwie” – Problemach chińskiej firmy TIMO –

Published

on

Otto mówi o „systematycznym oszustwie” – Problemach chińskiej firmy TIMO –
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Chińskie aplikacje zakupowe przyciągają klientów ogromnymi rabatami. Szef Otto Austria Group wyjaśnia, jakie triki można w tym osiągnąć. I krytykował.

Monachium – W gigantycznym sklepie Timo wiele produktów jest znacznie tańszych niż w lokalnych sklepach. Dostawca Otto ostro krytykuje machinacje chińskiego konkurenta i oskarża Timo o oszustwo.

Chińska aplikacja zakupowa Temu: Otto mówi o „systematycznym oszustwie”

Timo od dawna był krytykowany z wielu stron. Konkurencja mówi teraz także: „Nie boimy się konkurencji, ale ogólne warunki są nieuczciwe. To, co robią ci dostawcy, to systematyczne oszustwa” – powiedział Harald Götsche, prezes grupy Auto Austria korona.at Zacytowany. Jak twierdzi Gucci, około 65 procent paczek pochodzących z Chin jest błędnie deklarowanych. Jest on albo wart więcej niż podano, albo zamówienie jest pakowane w pojedyncze przesyłki, dzięki czemu nie trzeba płacić cła.

Grupa Otto jest bardzo wściekła na machinacje chińskiej aplikacji zakupowej Temu. © SOPA Obrazy/Imago

Jak twierdzi Gucci, konkurencji w jej obecnym kształcie nie da się już utrzymać: „Wiele kryzysów uderzyło w handel detaliczny jak nigdy dotąd, brakuje pieniędzy na giełdzie” – twierdzi Grupa Otto Austria W ubiegłym roku o 3,8 proc. Dopiero od 2028 r. zostaną podjęte działania przeciwko machinacjom Temu i innych usługodawców, krytykuje Juche, i do tego czasu oczekuje się, że co roku będzie przybywać od dwóch do czterech miliardów paczek Unia Europejska nadawca.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego rozważa podjęcie kroków prawnych przeciwko gigantowi handlowemu Temu

Chiński sprzedawca internetowy jest także solą w oku obrońców praw konsumentów. Centrum Doradztwa Konsumenckiego bada obecnie środki prawne przeciwko Timo. Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv) ostrzegało już firmę kilkakrotnie. Jak stwierdziła Ramona Pope, prezes vzbv, platforma będzie dezorientować potencjalnych klientów przypadkowymi rabatami i manipulacyjnymi projektami. Bardzo młoda grupa docelowa jest na to szczególnie narażona.

READ  UNIQA: Nowa grupa kontaktowa dla firmowego newsroomu

Obecnie w Centrum Doradztwa Konsumenckiego trwa proces koordynacji w sprawie ewentualnego skierowania pozwu przeciwko Timo. Krytykowane jest przede wszystkim to, że dla klientów nie jest jasne, skąd biorą się wysokie rabaty. Temu odpowiedział już na roszczenia rzeczników konsumentów. Firma twierdzi, że z radością przyjmuje możliwość współpracy z grupami konsumentów: „Chcemy mieć pewność, że nasze praktyki są uczciwe”.rd/dpa)

Continue Reading

Economy

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Published

on

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Dostawca samochodów Voit został sprzedany chińskiej firmie. Spółka z siedzibą w St. Ingbert ogłosiła to w piątek. Z informacji dostępnych dla naszej gazety wynika, że ​​dostawcy samochodów groziło nieuchronne bankructwo. Według kierownictwa w całym Voit zostanie zachowanych około 1750 stanowisk pracy, w tym około 1000 w Kraju Saary.

Funkcjonalność Voit musi zostać w pełni zachowana

Giełdowa spółka Millison Technologie z Chongqing nabyła wszystkie akcje od dotychczasowych akcjonariuszy – za cenę zakupu rzędu średnio dwucyfrowych milionów. Fundusze zostaną przeznaczone na restrukturyzację firmy i przygotowanie jej na przyszłość – bo w świetle zmian na światowym rynku odchodzącym od silnika spalinowego, Voit stawia na kompleksową restrukturyzację.

Przejęcie wymaga jeszcze zgody Federalnego Urzędu ds. Karteli. Według Ministerstwa Gospodarki, Innowacji, Cyfryzacji i Energii Minister Gospodarki Kraju Saary Jürgen Park od początku ściśle towarzyszył temu procesowi. „Jesteśmy zatem bardzo zadowoleni, że w zakładzie w Saarland znaleziono solidne rozwiązanie na przyszłość poprzez przejęcie Millison Technologies” – powiedział Minister Parke, który we współpracy z nowymi akcjonariuszami widzi szansę dla nowych produktów i perspektywy dla Voit. Możliwości zatrudnienia zostaną zabezpieczone, a my oferujemy firmie dalsze możliwości rozwoju w Kraju Saary.”

Plan popiera związek

Związek również optymistycznie podchodzi do projektu: „Cieszymy się z przejęcia Voit przez Melison w kontekście trudności na rynku dostawców motoryzacyjnych” – powiedział SZ zapytany starszy przedstawiciel IG Metall Saarbrücken, Patrick Selzer. Poprzednia struktura klientów była bardzo jednostronna.

Według Selzera IG Metall nawiązał już pierwszy kontakt z potencjalnymi nabywcami. Związkowcy odnieśli wrażenie, że chińscy biznesmeni chcą kontynuować wspólne podejmowanie decyzji i układy zbiorowe w strukturze Voigta i wydawało się, że chcą stworzyć konkurencyjność nie kosztem 1000 pracowników w St. Ingbert, ale kosztem rynku i z klientami.

Millison Technologies produkuje komponenty z metali lekkich

Według Voigta, Chongqing Millison Technologies Inc. Globalny dostawca komponentów z metali lekkich wytwarzanych w procesie odlewania ciśnieniowego, zatrudnia 5000 pracowników i osiąga sprzedaż przekraczającą 500 milionów euro.

Continue Reading

Trending