Connect with us

Economy

Lidl: Cheese Pull – nowy produkt zanieczyszczony tlenkiem etylenu

Published

on

Lidl wycofuje obecnie nowo wprowadzony produkt. Zawiera również niebezpieczny pestycyd tlenek etylenu.

Dortmund – Zaledwie kilka tygodni temu Lidl zaskoczył wszystkich większą linią produktów wegańskich: dystrybutor za jednym zamachem dodał wegański serek śmietankowy, pizzę bez jajek, a nawet wegańską mrożoną pizzę. Jak na ironię, wycofanie dotyczy teraz dwóch produktów nowej wegańskiej marki „Vemondo”.

comp Lidl
Fundacja 1973
Główne biuro Neckarsulm

Vemondo w Lidlu: przypomnij sobie wegański ser w dyskontach

W szczególności dwa produkty zostały wycofane z producenta Vefo, który produkuje substytuty mozzarelli. W zakresie tego jedzenia:

  • Vimondo – Wegetariańska Mozzarella
  • Zawartość: 100g
    Data przydatności do spożycia (data przydatności do spożycia): 20 sierpnia 2021 r.
    Producent: Vefo GmbH
    Dotknięte kraje związkowe: Berlin i Brandenburgia

Nowość w kolekcji, już callback: Lidl .wegańska mozzarella

© Lidl

A z drugiej strony wegańskie pałeczki „serowe” przypominające pałeczki mozzarelli:

  • Vimondo vegan sticks on the cheese way
  • Zawartość: 250g
    Data przydatności do spożycia: 07.01.2022/ 07.03.2022/ 06.05.2022
    Producent: Vefo GmbH
    Dotknięte kraje związkowe: Badenia-Wirtembergia, Bawaria, Berlin, Brandenburgia, Brema, Hamburg, Hesja, Dolna Saksonia, Nadrenia Północna-Westfalia, Nadrenia-Palatynat, Kraj Saary i Szlezwik-Holsztyn

Te wegańskie pałeczki do mozzarelli z Lidla są podatne na ich przyciąganie.

© Lidl

Pamiętaj: produkty botaniczne Lidla zawierają również tlenek etylenu

Powodem wycofania, jak ma to miejsce obecnie w przypadku wielu osób w Niemczech, jest pestycyd tlenek etylenu. Udowodniono to również w wielu produktach w Edeka i Rewe.

Według raportu producenta Vefo nie można wykluczyć, że produkty roślinne Lidla są również zanieczyszczone tlenkiem etylenu. Tlenek etylenu jest aktywnym składnikiem biobójczym, który nie został zatwierdzony w Unii Europejskiej i sklasyfikowany jako szkodliwy. Jest uważany za rakotwórczy i mutagenny. W szczególności dotyczy to gumy chleba świętojańskiego w produktach, która jest używana jako środek wiążący w wielu produktach spożywczych.

READ  Rewe i Edeka sprzedają pieczone kebaby

Wycofanie wegańskiego sera Lidla: klienci nie powinni go już spożywać

W związku z tym Lidl zachęca klientów na swojej stronie głównej do zaprzestania spożywania produktów, których dotyczy problem, i zwrotu ich do jednego z oddziałów rabatowych. Cena zakupu zostanie zwrócona nawet bez okazania paragonu. Wycofanie nie dotyczy innych produktów producenta Vefo.

Lista list ocen: © Matthias Balk / dpa

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Ostrzeżenie MFW: ryzyko dla finansów publicznych

Published

on

Ostrzeżenie MFW: ryzyko dla finansów publicznych

drMiędzynarodowy Fundusz Walutowy pilnie ostrzega przed ryzykiem narastania długu publicznego w czasach niskiego wzrostu gospodarczego i wysokich stóp procentowych. Jak wynika z nowego wydania Bloga MFW, konieczne jest podjęcie zdecydowanych i wiarygodnych kroków w celu ograniczenia długu publicznego do poziomu ograniczającego zagrożenia dla finansów publicznych i stabilności systemu finansowego.

Autorzy wzywają do „stopniowego i niezawodnego gromadzenia rezerw finansowych” w budżetach krajowych, które zapewniają długoterminową stabilność długu publicznego. Wiarygodna kontrola fiskalna przyczyniłaby się do obniżenia stóp procentowych, a tym samym pomogłaby całej gospodarce. Po drugie, MFW zaleca instytucjom finansowym testy warunków skrajnych, które symulują wysokie oprocentowanie obligacji rządowych i tymczasowe okresy braku płynności na rynkach obligacji rządowych. Po trzecie, nie należy opóźniać reform strukturalnych zwiększających wzrost gospodarczy. Tekst napisali główny ekonomista Funduszu Pierre-Olivier Gorincha, szef Departamentu Rynków Kapitałowych Tobias Adrian oraz szef Departamentu Polityki Finansowej Vitor Gaspar.

Produktywność, demografia, inwestycje – słabe punkty są wszędzie

Wszyscy trzej ekonomiści uważają, że powrót do sprzyjającego otoczenia dla długu publicznego, w którym oprocentowanie obligacji skarbowych jest niższe niż tempo wzrostu gospodarki, jest mało prawdopodobne. Z jednej strony dynamika wzrostu gospodarczego spadła, a jednocześnie znacząco wzrosło zadłużenie państwa, zwłaszcza w okresie pandemii. Dodał: „Oczekiwania dotyczące tempa wzrostu gospodarczego w średnim okresie przewidują dalszy spadek w obliczu umiarkowanego wzrostu produktywności, słabej demografii, słabych inwestycji i utrzymujących się późnych skutków pandemii”. Jednak wzrost relacji długu publicznego do produktu gospodarczego o 120% w krajach bogatych i 80% w krajach wschodzących nie jest z tym spójny.

Zdaniem ekonomistów ta rozbieżność prawdopodobnie doprowadzi do wyższych premii za ryzyko w przypadku długoterminowych obligacji rządowych. Według tej analizy niższe krótkoterminowe stopy procentowe banków centralnych nie znajdą zatem odzwierciedlenia w długoterminowych stopach procentowych obligacji rządowych. Wyłaniającą się „nową normalność” będzie prawdopodobnie charakteryzował się stale rosnącymi kosztami finansowania dla rządów. Ekonomiści ostrzegają, że może to stworzyć poważne wyzwania dla stabilności finansów publicznych i systemu finansowego.

READ  Przyszły rząd federalny: wspaniały telefon z Polski z Olafem Schultzem
Continue Reading

Economy

Brak oznak ożywienia gospodarczego: badanie: Niemcy mają mniej wykwalifikowanych pracowników

Published

on

Brak oznak ożywienia gospodarczego: badanie: Niemcy mają mniej wykwalifikowanych pracowników

Żadnych oznak wyzdrowienia
Badanie: W Niemczech brakuje wykwalifikowanych pracowników

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Niedobór wykwalifikowanej siły roboczej dotyka Niemcy od wielu lat; Jej efekty są zauważalne i większe niż kiedykolwiek wcześniej. Jednak według badania IW w 2023 r. zmniejszy się liczba brakujących wykwalifikowanych pracowników. Główny powód tego stanu rzeczy nie jest jednak zbyt optymistyczny.

Oczekuje się, że w 2023 r. luka w kwalifikacjach w Niemczech nieznacznie się zmniejszy. 570 000 wolnych stanowisk pracy nie może zostać obsadzonych odpowiednio wykwalifikowanymi kandydatami. Oznacza to 62 tys., czyli o prawie dziesięć procent mniej niż rok wcześniej. Poinformowało o tym Centrum Ubezpieczeń Pracowników Wykwalifikowanych Al-Kaffa (KOFA). Z niemieckiego Instytutu Ekonomii dla pracodawców (IW). W 2022 r. niedobór wykwalifikowanej siły roboczej osiągnął najwyższy poziom od początku okresu obserwacyjnego w 2010 r.

Według badania fakt, że liczby te spadają, nie jest oznaką ożywienia. Słaba gospodarka spowodowała, że ​​bezrobotnych było więcej wykwalifikowanych specjalistów i mniej wolnych miejsc pracy. „Chociaż luka w kwalifikacjach spadła, utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie” – stwierdził autor badania Jorek Tiedemann. Biorąc pod uwagę trudną sytuację gospodarczą, w 2024 r. należy spodziewać się ponownego spadku, a w przypadku wzrostu – szybkiego wzrostu.

Niedobór wykwalifikowanych pracowników wzrósł szczególnie ostatnio w zawodach związanych z transportem. Największy procentowy wzrost odnotowano wśród kierowców autobusów i tramwajów. Braki kadrowe wyniosły 3594 pracowników, czyli o prawie 90 procent więcej niż w roku poprzednim. Nieobsadzonych stanowisk maszynistów było ponad 4000. Jednak według badania największe luki nadal istnieją w obszarach zdrowia, spraw społecznych, nauczania i edukacji. Średnio sześć z dziesięciu otwartych stanowisk nie mogło zostać obsadzonych.

W zeszłym roku niedobór wykwalifikowanych pracowników służby zdrowia i pielęgniarek wyniósł 17 656, a w placówkach opieki nad dziećmi i edukacji było 30 311 wakatów – więcej niż w jakimkolwiek innym zawodzie. „Aby przyciągnąć więcej osób do pracy w tej dziedzinie zawodowej, ważne jest, aby zawody te były bardziej atrakcyjne” – mówi Tiedemann. Istnieją również znaczne wąskie gardła w branżach i zawodach związanych z osiąganiem politycznych celów klimatycznych, budownictwem mieszkaniowym i zmianami cyfrowymi.

Najbardziej dotknięte są zawody kobiet

Z badania opublikowanego niedawno przez IW wynika, że ​​kobiety częściej odczuwają niedobór wykwalifikowanych pracowników w niemieckiej gospodarce. Konsekwencje są zatem bardziej dotknięte typowymi zawodami kobiet związanymi z opieką nad dziećmi, edukacją i socjalizacją. Zdaniem badaczy uatrakcyjnienie tych zawodów dla mężczyzn jak dotąd udało się tylko częściowo.

Według Federalnego Urzędu Statystycznego na koniec 2023 roku w Niemczech pracowało o 46,2 mln więcej osób niż kiedykolwiek wcześniej. W obliczu niedoboru wykwalifikowanych pracowników federalny minister pracy Hubertus Heil wezwał ostatnio do zwiększenia zatrudnienia m.in. kobiet, osób starszych i obcokrajowców. Niemcy potrzebują więcej pracowników i wykwalifikowanych pracowników, aby móc w pełni wykorzystać swój potencjał jako trzeciej najsilniejszej gospodarki.

W wielu dziedzinach zawodowych zapotrzebowanie w przyszłości drastycznie wzrośnie. Federalny Urząd Statystyczny szacuje to Do 2049 r. potrzebnych będzie co najmniej 280 000 dodatkowego personelu pielęgniarskiego. Ze względu na zmiany demograficzne rynek pracy w Niemczech jest również uzależniony od migracji pracowników wykwalifikowanych i pracowników z zagranicy. Obecnie sześć na dziesięć osób pracujących w branży sprzątającej ma pochodzenie imigracyjne, a w branży gastronomicznej liczba ta wynosi mniej więcej jedną drugą.

Sondaż: Niedobór mieszkań pogłębia niedobory

Aby wypełnić tę lukę, autorzy badania KOFA zalecają kwalifikowanie pracowników średnio i niewykwalifikowanych oraz zatrudnianie wykwalifikowanych pracowników zagranicznych. Ponadto potrzebne są dodatkowe zachęty, aby utrzymać starszych pracowników dłużej w pracy.

Rząd federalny złagodził niedawno przepisy, aby przyciągnąć na rynek pracy więcej obywateli spoza UE. Stało się to 1 marca Ustawa o imigracji wykwalifikowanych Siłą. Osoby z krajów trzecich będą mogły w przyszłości pracować w Niemczech, jeśli będą posiadać co najmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe oraz dyplom zawodowy lub uniwersytecki uznawany przez państwo w ich kraju pochodzenia. Nie jest konieczne odbycie uznanego szkolenia w Niemczech.

Wysokie czynsze w wielu dużych niemieckich miastach są także przeszkodą w walce o wykwalifikowanych pracowników. Pokazuje to badanie przeprowadzone przez firmę audytorską PricewaterhouseCoopers (PwC).. Dla wielu osób drogie mieszkania są podstawową wadą życia w dużym mieście. „Pracodawcom miejskim coraz trudniej jest znaleźć i utrzymać wykwalifikowanych pracowników” – piszą autorzy.

READ  Klient waży paczkę z zawartością i bez – Aldi broni się przed jego podejrzeniami
Continue Reading

Economy

50 lat od rozpoczęcia produkcji: dlaczego Volkswagen Golf odniósł taki sukces?

Published

on

50 lat od rozpoczęcia produkcji: dlaczego Volkswagen Golf odniósł taki sukces?


tło

Stan na: 29 marca 2024 o 12:05

We wczesnych latach siedemdziesiątych Volkswagen cierpiał z powodu spadających wyników sprzedaży i krótkotrwałej działalności. Włoski projektant zaprojektował pierwszy samochód Golf i wprowadził zmiany. 50 lat później Golf jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie.

Napisane przez Torbena Hildebrandta, NDR

Ingo Weissenfels jest zapalonym golfistą. Wszystko zaczęło się w latach 80. w jego pokoju dziecięcym. „Trzymałem w dłoni Golfa 1 kabriolet jak samochodzik-zabawkę” – wspomina Weissenfels. Nieco później zobaczył w telewizji „Klinikę Schwarzwaldu”. W serialu telewizyjnym aktor Sascha Hehn uwielbiał wskakiwać do białego golfa kabrioletu.

Jako dorosły miłośnik samochodów z Ekelloh w Dolnej Saksonii spełnił swoje marzenie: kupił własnego golfa topless. Rok produkcji 1983 Kolor: zielony papirus metalik, sportowy silnik GTI o mocy 112 KM. „Długo szukałam, aż znalazłam idealny model” – mówi z dumą Weissenfels. „Bardzo mi się to podobało, ponieważ inni kierowcy uważają, że nie można być tak szybkim”.

Jeśli coś nie wyjdzie, 42-latek poradzi sobie sam; Zna swoje umiejętności jako mechanik samochodowy. Kabriolet Weißenfels przeszedł do historii motoryzacji jako „kosz truskawek” – ze względu na charakterystyczną kierownicę przypominającą uchwyt. Kiedyś kontrowersyjny, dziś legendarny.

Ingo Weißenfels pielęgnuje i utrzymuje grę „Topless Golf” od 1983 roku.

Raczej sportowy i kanciasty niż mały i okrągły

Golf Weißenfels to jeden z ponad 37 milionów pojazdów dostarczonych dotychczas przez Volkswagena. Golf jest najczęściej używanym samochodem w Europie. Historia sukcesu rozpoczęła się w marcu 1974 roku – z konieczności. W tym czasie Volkswagen przeżywał głęboki kryzys, sprzedaż spadała, a firma wysyłała swoich pracowników do pracy doraźnej lub całkowicie do domu.

W tych burzliwych czasach Volkswagen wykazał się odwagą i 29 marca 1974 r. rozpoczął produkcję seryjną samochodu, jakiego Niemcy nigdy wcześniej nie widziały. Volkswagen zatrudnił włoskiego projektanta Giorgetto Giugiaro. Żegna się z zaokrągloną stylistyką Garbusa i tworzy kompaktowy samochód sportowy o czystych kątach i liniach.

READ  Aldi już tak nie istnieje: lata tradycji dobiegają końca

Silnik nie jest już umiejscowiony z tyłu auta. Zamiast tego Golf otrzymuje bagażnik z dużą tylną klapą. „Golf powstał z popiołów jak feniks” – mówi Rainer Wessel, obecny szef fabryki Volkswagena w Wolfsburgu. Dzięki niezwykłemu designowi i silnikowi umieszczonemu z przodu Golf natychmiast podbił serca ludzi.

„Gwarant i firma”

Pierwsza wersja dostępna jest za 8000 DM, początkowo bez zagłówków i prawego lusterka zewnętrznego. Przez pewien czas Volkswagen oferował równolegle Garbusa i Golfa. Ale szybko stało się jasne, kto był zwycięzcą wyścigu: w 1976 roku, dwa lata po rozpoczęciu produkcji, Golf przekroczył magiczną barierę sprzedaży miliona samochodów. Klienci diesli czasami muszą czekać rok na nowy samochód, ponieważ VW nie nadąża z produkcją.

Pokolenie podąża za pokoleniem. Ósmy model zjeżdża obecnie z linii montażowej w Wolfsburgu. Jedne odnosiły większy sukces, inne mniej – ale zawsze było jasne, że samochody te należą do rodziny Golfów. Obecny model jest w produkcji od 2019 roku, jednak na początku było sporo drgań. Problemy z oprogramowaniem spowolniły start, a klienci byli niezadowoleni z koncepcji obsługi kokpitu.

Golf 8 nabiera tempa: w ubiegłym roku sprzedano około 81 000 samochodów i był to najczęściej rejestrowany samochód w Niemczech – pomimo trendu na SUV-y. Obecnie w fabryce w Wolfsburgu nad samochodem pracuje około 7 000 pracowników. Wolfsburg bez golfa? „To niewyobrażalne” – mówi kierownik zakładu Wessel. „Golf jest stałą gwarancją w fabryce w Wolfsburgu od 1974 roku.”

„Klasa golfa” i „Pokolenie golfa”

Volkswagen wyznaczył swoje standardy w latach 70. i 80. XX wieku, a termin „klasa golfowa” stał się powszechnie używany. Później, w 2000 roku, autor Florian Ellis wymyślił „Generację Golfa” na potrzeby swojej książki non-fiction o tym samym tytule. Ekspertka motoryzacyjna Helena Weisbert z Uniwersytetu Ostfalii w Wolfsburgu wyjaśnia sukces modelu pod względem przydatności samochodu dla mas: „Golf jest samochodem wszechstronnym i jest doceniany zarówno przez klientów prywatnych, jak i komercyjnych, ponieważ spełnia wiele wymagań „samochodu codziennego użytku”” – wyjaśnia Weisbert.

READ  LKA ostrzega przed nielegalną mistyfikacją: gdy banki wywierają na nie presję

Tak naprawdę golf może inspirować, ale też nie przeszkadza. Niektórzy uważają go za nudny, ale kupują go ze względu na jego niezawodność. Samochód golfowy może być rodzinnym kombi lub zabawką o dużej mocy dla sportowego kierowcy. „Gra w golfa jest inna niż wszystkie” – mówi kierownik zakładu Wessel.

Przyszłość jest elektryczna

Ponieważ VW rozpoczyna przechodzenie na pojazdy elektryczne i wprowadza na rynek modele ID, wiele osób uważa, że ​​dni Golfa są policzone. Często mówi się, że ósme pokolenie może być ostatnim. Ale potem sprawy przybierają inny obrót. Wydaje się, że elektryczne samochody Volkswagena nie mają tego, czego potrzeba, aby stać się ikonami. W zeszłym roku Golf z silnikiem spalinowym sprzedawał się w Niemczech trzy razy lepiej niż elektryczny ID.3.

Teraz jest już jasne, że Golf będzie kontynuowany – wyłącznie z silnikiem elektrycznym. „Golf będzie nadal odgrywał ważną rolę w przyszłości, nawet przy odmiennych technikach jazdy” – mówi Wessel. „Każdy dzieciak zna nazwę Golf, zna ją każda osoba na świecie – dlaczego mielibyśmy się żegnać z taką nazwą?” Jak będzie wyglądał następny golf? Kiedy on wróci? Wszystko jest otwarte.

Zdaniem ekspertki samochodowej Heleny Weisbert popularność Golfa może mieć znaczenie w rywalizacji z tańszymi, międzynarodowymi dostawcami samochodów elektrycznych. „Dzięki temu Volkswagen może odróżnić się od nowych marek, które nie mają tej samej historii, a wchodzą na rynek dopiero teraz” – uważa profesor motoryzacji. W ten sposób Golf może ponownie stać się latarnią nadziei dla Volkswagena – tak jak miało to miejsce w momencie rozpoczęcia produkcji w 1974 roku.

Continue Reading

Trending