Connect with us

Economy

Wymagane działania: Deutsche Post udostępnia zielone: ​​Masowa fala skarg – Federal Network Agency wzywa do nałożenia grzywien na Deutsche Post | biuletyn Informacyjny

Published

on

Wymagane działania: Deutsche Post udostępnia zielone: ​​Masowa fala skarg – Federal Network Agency wzywa do nałożenia grzywien na Deutsche Post |  biuletyn Informacyjny

„Rząd federalny planuje nowelizację prawa pocztowego. Prowadzę kampanię na rzecz przyznania Federalnej Agencji Sieciowej, jako organowi nadzorczemu, większego pola manewru” – powiedział Müller w rozmowie z Bild am Sonntag. „W tej chwili możemy tylko przyjmować reklamacje, a następnie wystawiać upomnienia. To nie wystarczy”.

Szef organu nadzoru ma już konkretne pomysły na narzędzia, którymi może się posłużyć, by Deutsche Post w przyszłości była bardziej wiarygodna. „Organ nadzorczy powinien być w stanie samodzielnie zweryfikować przyczynę opóźnienia. Na razie musimy ufać danym z Poczty Szwajcarskiej” – powiedział Müller. „A jeśli prawne standardy jakości nie zostaną spełnione, powinniśmy mieć możliwość nakładania kar na firmy”.

Federalna Agencja Sieci ustanowiła nowy rekord 43 500 skarg dotyczących dostarczania poczty w 2022 r. „Przybyli z całych Niemiec, niektórzy z nich to burmistrzowie, administratorzy okręgów, firmy, których ważne przesyłki biznesowe nie są już niezawodnie dostarczane” – powiedział Müller. W grudniu liczba skarg miesięcznych nie wzrosła w porównaniu z listopadem, ale można to wytłumaczyć jedynie specjalnymi działaniami świątecznymi. „Ludzie płacą opłaty pocztowe przez cały rok i mają również prawo do dostarczania listów na czas przez cały rok”.

Fala skarg trzyma Deutsche Post w ryzach

Wściekłość pocztowa osiągnęła kolejny szczyt. W październiku Federalna Agencja Sieci otrzymała więcej skarg niż w jakimkolwiek poprzednim miesiącu, aw 2022 roku było więcej znaczących transmisji niż kiedykolwiek w ciągu roku. Jak poinformował w niedzielę organ nadzorczy w Bonn na żądanie, w zeszłym roku otrzymał około 43 500 skarg, prawie trzy razy więcej niż w 2021 r. – było ich 15 118. To znacznie przekracza poprzedni roczny rekord statystyk, który rozpoczął się dziesięć lat temu. Zliczono 18 867 skarg.

Reklamacje kierowane są pod adresem całej niemieckiej branży listowej i paczkowej, ale większość komentarzy na temat opóźnionych lub zaginionych przesyłek dotyczy lidera rynku Deutsche Post. Według nieaktualnych informacji władz, Poczta Szwajcarska odpowiada za 91 proc. negatywnych doświadczeń zgłaszanych przez konsumentów do Federalnej Agencji Sieci.

READ  Poszukiwanie alternatyw trwa nadal: Unia Europejska zaniepokojona zakazem importu rosyjskiego węgla

Deutsche Post donosi o problemach domowych, które przypisują wysokiemu poziomowi zwolnień lekarskich i ogólnie trudnym poszukiwaniom pracowników. Rzecznik firmy powiedział, że w tym roku „zostanie zrobione wszystko, aby poprawić jakość dostaw, pomimo utrzymujących się trudnych warunków”. Odniósł się do rozpoczętych niedawno rokowań zbiorowych i groźby strajków ostrzegawczych.

W negocjacjach zbiorowych Verdi domaga się 15-procentowej podwyżki płac, co Post uważa za nierealne. Bardzo prawdopodobne, że wkrótce przedstawiciele personelu będą chcieli zwiększyć presję. W Magdeburgu odbył się już pierwszy mały strajk ostrzegawczy związku zawodowego DPVKOM, aw nadchodzących tygodniach mogą nastąpić kolejne strajki na większą skalę. Wtedy prawdopodobne jest, że nadejście wielu przesyłek ulegnie znacznemu opóźnieniu, co może zwiększyć już istniejące niezadowolenie wśród konsumentów.

Problemy na poczcie zaczęły się latem – wówczas duża liczba doniesień o zachorowaniach na koronawirusa potwierdzała, że ​​w niektórych miejscach brakuje listonoszy i paczek. Krytycy oskarżyli The Post o chodzenie na skróty dla personelu i teraz otrzymywanie pokwitowania. Lewicowy poseł do Bundestagu Pascal Maeser mówi o „ogromnej presji wywieranej na reemigrantów, która obecnie mocno ciąży na Deutsche Post, w wyniku której wielokrotnie redukowała personel”. Ta polityka personalna musi się wreszcie skończyć, mówi Meiser.

Grupa podjęła działania nadzwyczajne: w celu odzyskania kontroli nad tym, co się dzieje, przepływ poczty został celowo spowolniony w niektórych obszarach doręczeń i listy były tam dostarczane tylko codziennie. Na początku listopada kierownictwo przyznało się do błędów. W międzyczasie jednak problemy z dostawami nieco opadły i „jasne jest, że kluczowe dane operacyjne rozwijają się w pozytywnym kierunku”, powiedział wówczas zespół zarządzający pocztą.

Rzeczywiście, z danych miesięcznych można wywnioskować, że najgorsze mamy już za sobą. W lipcu Federalna Agencja Sieci otrzymała 3098 skarg, w sierpniu 3473, we wrześniu 4994, w październiku 9436, w listopadzie 7000 iw grudniu 6900 – ostatnie dwie cyfry miesięczne są przybliżone, ponieważ ocena nie jest jeszcze zakończona. Warto zwrócić uwagę na nieznaczny spadek od listopada do grudnia, gdyż wolumen przesyłek w ostatnim miesiącu roku jest znacznie wyższy niż zwykle ze względu na działalność świąteczną. Brak wzrostu liczby reklamacji świadczy o stopniowym łagodzeniu problemów z dostawami.

READ  Wrzucać zużyte szkło z pokrywką lub bez do pojemnika na zużyte szkło?

W odniesieniu do ponad 1 miliarda listów i paczek przewożonych w Niemczech każdego miesiąca, liczba reklamacji to bardzo mały odsetek. Jednak wiele osób, które są zdenerwowane spóźnioną, zagubioną lub nieprawidłowo wysłaną przesyłką, nie powinno w ogóle kontaktować się z agencją sieciową – albo dlatego, że nadal nie wiedzą, że można złożyć reklamację, albo dlatego, że jest to dla nich zbyt trudne.

W ubiegłym roku Federalna Agencja Sieci wszczęła 86 dochodzeń w związku z licznymi skargami. Rok wcześniej było ich tylko 17. Takie testy – czy to w Bochum, Kamp-Lintfort, Eschweiler (cała Nadrenia Północna-Westfalia), Gottmadingen (Badenia-Wirtembergia), Schwaig (Bawaria) czy Bernau pod Berlinem – są pisemnymi ostrzeżeniami, do których poczta musi się stosować. Według strony internetowej Federalnej Agencji ds. Sieci sytuacja w zakresie dostaw w większości skontrolowanych regionów, w których Poczta wysłała dodatkowych pracowników, ustabilizowała się lub rośnie.

Według gazety, wzrost liczby skarg można częściowo wytłumaczyć szeroko zakrojonymi doniesieniami mediów na temat problemów: Wczoraj obywatele, którzy nadal nie znali problemu, po przeczytaniu gazety zgłosili swoje własne problemy do agencji sieciowej, która nigdy być. Został nagrany bez doniesień medialnych.

Problemy z dostawą pojawiają się w najgorszym możliwym momencie dla Deutsche Post. Ponieważ politycy federalni w końcu zaczynają naprawiać całkowicie przestarzały kod pocztowy. Ze względu na dużą liczbę skarg szef Federalnej Agencji ds. Sieci Klaus Müller opowiadał się za możliwością nałożenia sankcji w ramach tej nowelizacji w celu wywarcia większej presji na Pocztę Szwajcarską.

Coraz więcej głosów w Bundestagu popiera te dźwignie nacisku i chce, aby były one możliwe w ramach kolejnej reformy prawa. „Fala skarg jasno pokazuje, że przyjazne zwracanie się na poczcie nie pomaga” – powiedział członek FDP Bundestagu Reinhard Hoppen. Możliwość nałożenia sankcji stała się pilniejsza.

READ  Paliwo na stacji benzynowej wreszcie jest tańsze? Ceny ropy są prawie tak niskie, jak przez cały rok

Akcje Deutsche Post chwilowo wzrosły o 1,78% w XETRA do 37,64 €.

Frankfurt/Bonn (Dow Jones/dpa-AFX)

Wybrane produkty dźwigowe w Deutsche Post AGW przypadku nokautów inwestorzy spekulacyjni mogą nieproporcjonalnie uczestniczyć w ruchach cen. Po prostu wybierz wymaganą dźwignię, a my pokażemy Ci odpowiednie otwarte produkty na Deutsche Post AG

Dźwignia powinna wynosić od 2 do 20

Brak danych

Więcej wiadomości o Deutsche Post AG

Źródła obrazu: Deutsche Post, Erasmus Wolf / shutterstock.com

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

SUV-y Chery w relacji z jazdy: Jaecoo J6 – mocny charakter, ale nie prawdziwy terenowiec

Published

on

SUV-y Chery w relacji z jazdy: Jaecoo J6 – mocny charakter, ale nie prawdziwy terenowiec

Chery SUV w raporcie z jazdy
Jaecoo J6 – Silny typ osobowości, ale nie prawdziwy off-roader

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Modelom J7 i J8 planowanym przez Jaecoo dla Niemiec brakuje pewnej rzeczy. Mały elektryczny SUV J6 chińskiej firmy Chery jest inny, ponieważ podczas jazdy próbnej zadziwił nas ogromnymi emocjami. Stylowy, praktyczny i elektryczny, ale pomimo surowego wyglądu nie jest to prawdziwy pojazd terenowy.

Jaecoo to nazwa wschodzącej marki samochodów chińskiej grupy wielomarkowej Chery, która w tym roku zostanie oficjalnie wprowadzona na rynek w Niemczech. Zaczyna się od kompaktowego SUV-a J7, który ma około cztery i pół metra długości, a nieco później większy model SUV-a J8. Obydwa będą oferowane początkowo z konwencjonalnymi silnikami benzynowymi, a później także z silnikami hybrydowymi.

Długość Jaecoo J6 wynosi 4,41 m.

Długość Jaecoo J6 wynosi 4,41 m.

(Zdjęcie: sp-x/Mario Homen)

Jednak wprowadzenie na rynek mniejszego modelu J6, który jest całkowicie elektryczny, nie zostało jeszcze sfinalizowane. Ale to właśnie ten kanciasty samochód elektryczny sprawia, że ​​serca biją znacznie szybciej niż jego markowi bracia. Oprócz udanego projektu, Stromer jest pożądany także dzięki dobrym właściwościom jezdnym i przydatności na co dzień.

Marka Jaecoo została wprowadzona na rynek w 2023 roku

J6, który został wprowadzony zaledwie kilka miesięcy temu, cieszy się dużym popytem w Chinach, wyjaśnia Ashley Chen, menedżer marki w Chery Germany. Model ten sprzedawany jest jednak wyłącznie w Państwie Środka pod marką iCar i nazwą modelu 03.

Plastikowe panele na dole nadają Jaecoo J6 solidny charakter.Plastikowe panele na dole nadają Jaecoo J6 solidny charakter.

Plastikowe panele na dole nadają Jaecoo J6 solidny charakter.

(Zdjęcie: sp-x/Mario Homen)

Czy jestem samochodem? Dzięki tej marce wiele osób prawdopodobnie kojarzy się z reklamowanym niegdyś samochodem Apple. Jednak Chery nabyła prawa do nazewnictwa iCar już w pierwszej dekadzie XXI wieku. Chery planuje jednak wprowadzać na rynek modele iCar poza Chinami pod marką Jaecoo, która zostanie wprowadzona na rynek w 2023 roku.

Niezależnie od tego, czy jest to 03, czy J6: pięciodrzwiowy silnik o długości 4,40 m zachwyca pudełkowatym podwoziem, które nie do końca przypadkowo przywołuje wspomnienia potężnych typów pojazdów, takich jak Mercedes G-Class czy Suzuki Jimny. Ale Sherri nadała temu tematowi nowoczesny akcent. Solidne panele u dołu zapewniają odważny wygląd, a smukłe listwy świetlne LED z przodu i z tyłu z efektowną grafiką i-light nadają samochodowi miejską elegancję. W samochodzie elektrycznym klamki drzwi często są wykończone metaliczną skórą. Oprócz wyrafinowania szczegółów, J6 oferuje także harmonijne proporcje.

Dużo miejsca na nogi z tyłu i z przodu

To drugie dotyczy także przestronnego wnętrza. Przestrzeń na nogi jest doskonała z przodu i z tyłu. Podłoga samochodu jest całkowicie płaska i nie ma irytującego tunelu kardana. Standardowy panoramiczny szklany dach również sprawia wrażenie przestronności.

Wewnątrz Jaecoo J6 prawie nie ma prawdziwych klawiszy i przycisków.Wewnątrz Jaecoo J6 prawie nie ma prawdziwych klawiszy i przycisków.

Wewnątrz Jaecoo J6 prawie nie ma prawdziwych klawiszy i przycisków.

(Zdjęcie: sp-x/Mario Homen)

J6 oferuje świetną, nowoczesną mieszankę materiałów. Miejsce pracy jest bardzo atrakcyjnie zaprojektowane, jednak jest jeszcze wiele do poprawy, jeśli chodzi o jakość materiałów. Przełącznik trybu jazdy na konsoli środkowej obok stacji ładującej wygląda jak ogromny kryształ, ale w dotyku przypomina plastik. Widoczne są także odsłonięte łby śrub na klamkach po wewnętrznej stronie drzwi. Może to być zamierzone, aby podkreślić silną osobowość.

W przeciwnym razie nie ma żadnych przełączników ani przycisków. Zgodnie z duchem czasu Chery wykorzystuje mały ekran w kokpicie do wyświetlania informacji związanych z jazdą, a także 15,6-calowy ekran dotykowy umieszczony pośrodku deski rozdzielczej, służący do obsługi systemu informacyjno-rozrywkowego oraz jako interfejs użytkownika dla wielu funkcji samochodu. Funkcje. Wygodna w chwycie kierownica jest stosunkowo niewielka i również lekko owalna.

Tylne drzwi J6 otwierają się na bok.  Po złożeniu oparć tylnych siedzeń do przodu powstaje płaska podłoga bagażnika.Tylne drzwi J6 otwierają się na bok.  Po złożeniu oparć tylnych siedzeń do przodu powstaje płaska podłoga bagażnika.

Tylne drzwi J6 otwierają się na bok. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń do przodu powstaje płaska podłoga bagażnika.

(Zdjęcie: sp-x/Mario Homen)

Tylna klapa J6 jest zawieszona z boku. Pudełko za nim ma przyzwoity rozmiar, ale nie ma sprytnego sprzętu do przechowywania ani pokrywy. Oparcie tylnego siedzenia można złożyć w proporcji 60:40. Jeśli nie ma wystarczającej ilości miejsca, górne siedzenia można również złożyć do przodu, a następnie oparcia tylnych siedzeń można spłaszczyć, tworząc stale płaską podłogę ładunkową. Mimo, że jest to samochód czysto elektryczny, J6 nie jest bez fanaberii.

Poręczny i zwrotny

Literę symbolizują pionowe światła do jazdy dziennej "I"nawiązując do marki iCar.Literę symbolizują pionowe światła do jazdy dziennej "I"nawiązując do marki iCar.

Pionowe światła do jazdy dziennej oznaczają literę „i”, nawiązującą do marki iCar.

(Zdjęcie: sp-x/Mario Homen)

Oprócz podstawowej wersji z napędem na tylne koła o mocy 136 kW/185 KM, najmniejszy Jaco jest teraz wyposażony w dwa silniki z napędem na wszystkie koła o mocy 205 kW/279 KM, które przyspieszają 1,9-tonową ciężarówkę od zatrzymania do 100 KM . km/h w 6,5 sekundy, jeśli to konieczne. Niesamowite: nawet przy pełnej mocy i pomimo mokrej nawierzchni koła zawsze miały doskonałą przyczepność.

J6 był także łatwy w użyciu i zwrotny; Jego struktura nie była ani zbyt miękka, ani zbyt twarda. W przeciwieństwie do większych modeli J7 i J8 z wygodnym podwoziem i miękkim układem kierowniczym, konfiguracja J6 może działać również w Europie. Jedynie droga hamowania podczas testów hamulców przy prędkości 100 km/h wydawała nam się nieco długa.

Niestety pod przednią maską Jaecoo J6 nie ma miejsca na wózek.Niestety pod przednią maską Jaecoo J6 nie ma miejsca na wózek.

Niestety pod przednią maską Jaecoo J6 nie ma miejsca na wózek.

(Zdjęcie: sp-x/Mario Homen)

Jeśli chodzi o rozmiar baterii i zasięg, J6 robi wrażenie. Nasza próbka testowa wykorzystująca akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy firmy CATL o pojemności 70 kWh wykazała pozostały zasięg wynoszący 469 km przy poziomie naładowania wynoszącym 93%. W praktyce powinno być możliwe przejechanie 400 km. Jest jednak co poprawiać, jeśli chodzi o ładowanie, gdyż zatankowanie od 30 do 80 procent na stacji szybkiego ładowania powinno zająć około 30 minut.

Ceny jego odpowiednika iCar w Chinach wahają się od 17 000 do 24 000 euro. Naturalnie Jaecoo J6 nie będzie dostępny tanio w Niemczech. Jeśli przyjdzie. Przynajmniej oficjalnie przedstawiciele Chery nie są jeszcze skłonni do jednoznacznego potwierdzenia planów wprowadzenia na rynek europejski podczas międzynarodowych targów Drive Show w Wuhu w Chinach.

J6 może stać się ważnym stojakiem fotograficznym dla małej i dotychczas dość dyskretnej marki Jaecoo, zwłaszcza jeśli cena będzie odpowiednia. Szacuje się, że słynna postać może trafić do nas w 2025 roku w cenie od 35 000 do 40 000 euro.

Jaecoo J6/i-Car 03 4WD – Dane techniczne

  • Pięciodrzwiowy SUV w klasie kompaktowej z pięcioma siedzeniami, długość: 4,41 m, szerokość 1,91 m, wysokość: 1,72 m, rozstaw osi: 2,72 m, pojemność bagażnika: kg. A
  • Napęd: Jeden silnik elektryczny z przodu i jeden z tyłu, 205 kW/279 KM, maksymalny moment obrotowy 700 Nm, napęd na wszystkie koła, pojemność akumulatora 69,8 kWh
  • Zasięg CLTC: 501 km, Vmax: kA km/h. Przyspieszenie 0–100 km/h: 6,5 sekundy, zużycie paliwa WLTP: kA, emisja CO2: 0 g/km
  • Cena w Chinach jako i-Car 03: od 17 000 euro
READ  „Nikt nie będzie miał naszego gazu”
Continue Reading

Economy

Produkt może powodować nudności i zawroty głowy – „zdecydowanie nie zaleca się jego spożywania”

Published

on

Produkt może powodować nudności i zawroty głowy – „zdecydowanie nie zaleca się jego spożywania”
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Roy przestrzega przed spożywaniem określonego rodzaju owoców po odkryciu w nich obecności szkodliwego pestycydu. Jeśli masz w domu owoce, zdecydowanie nie powinieneś ich jeść.

Monachium – Uwaga miłośnicy owoców: Rewe ma ostrzeżenie On pamięta Aktualnie przed zjedzeniem jakiegoś owocu z oferty sieci supermarketów. Jeśli niedawno kupiłeś winogrona w Rewe, powinieneś je dokładnie sprawdzić przed zjedzeniem ich wieczorem przed telewizorem lub zmieszaniem z musli śniadaniowym. W partii winogron odkryto truciznę na owady, która może być niebezpieczna dla ludzi w przypadku spożycia.

Przypomnijmy z Rewe: Winogrona zawierają szkodliwą truciznę owadów

Zgłoszono wycofanie spółki Fresh Solutions Dutch BV, której winogrona były sprzedawane w Rewe www.productwarnings.eu. W związku z tym wykryto, że w partii produktu „Mieszanka winogron stołowych – słodka i bez pestek” przekroczona została maksymalna zawartość pozostałości substancji czynnej fenpropatryny.

Substancję czynną stosuje się w uprawie owoców i warzyw jako środek owadobójczy i roztoczobójczy do zwalczania szkodników, takich jak owady lub roztocza. Tutaj działa jak neurotoksyna, która blokuje kanały sodowe w komórkach nerwowych owada. W Unia Europejska Fenpropatryna nie jest dopuszczona do stosowania w środkach ochrony roślin. Nie jest niczym niezwykłym, aby to mieć Jednak różne rodzaje owoców nadal zawierają pozostałości pestycydów – Jeżeli odsetek ten będzie zbyt wysoki, jak ma to miejsce w przypadku winogron Roya, produkt należy wycofać.

Winogrona stołowe pochodzą z Rewi. © Zrzut ekranu Fresh Solutions Holland BV

Kupiłeś winogrona od Rewe? W ten sposób możesz sprawdzić, czy wycofanie dotyczy Twojego produktu, czy nie

Szczególną ostrożność powinni zachować nabywcy ciemnych winogron stołowych odmiany Sharad. Możesz sprawdzić, czy wycofywany produkt znajduje się w Twojej kuchni, patrząc na następujące podstawowe dane na opakowaniu winogron.

Każdy, kto obawia się, że kupił dotkniętą skrzynkę winogron, może zwrócić ją do Rewe i otrzymać zwrot pieniędzy. Działa to również bez przedstawienia rachunku.

Jedzenie winogron może być niebezpieczne: pestycydy powodują problemy neurologiczne

Spożywanie fenpropatryny, pestycydu występującego w winogronach Ruwi, może prowadzić do raka Baza materiałów GESTIS Powoduje chroniczne lub ostre zagrożenie dla zdrowia. W wycofaniu zauważono, że konsumpcja jest „zdecydowanie odradzana”. Pestycydy rozwijają swoje toksyczne działanie w przypadku wdychania lub kontaktu ze skórą. Każdy, kto połknął pestycyd, powinien natychmiast skontaktować się z lekarzem lub ośrodkiem zatruć i dobrze przepłukać usta.

Objawy zatrucia mogą być takie Laboratorium medyczne w Bremie Doniesienia obejmują zawroty głowy, nudności i ból głowy. Według laboratorium w przypadku ciężkiego zatrucia „objawy neurologiczne mogą obejmować drgania mięśni, drgawki, zaburzenia świadomości i śpiączkę”. Wycofania produktów spożywczych zdarzają się wielokrotnie, a ostatnią z nich jest popularna przyprawa, która może powodować problemy zdrowotne. (Prorok)

Continue Reading

Economy

„Riwi” ostrzega przed swoją marką „Schnitzel” „Tak”.

Published

on

„Riwi” ostrzega przed swoją marką „Schnitzel” „Tak”.

Każdy, kto niedawno kupił stek Rewe’s, nie powinien go jeść.Zdjęcie: Getty Images Plus/iStock/VLG

supermarket

Leonie Daumer

Dobra jakość w najlepszej możliwej cenie: to obietnica, którą marka „ja” firmy Rewe składa, promując swoje produkty. Oprócz wielu drogich, markowych produktów, które piętrzą się na półkach sklepów Rewe, „ja” oferuje odpowiedniki dla osób o ograniczonym budżecie, od płetw z orzeszkami ziemnymi po pełne mleko.

Jednak Federalny Urząd Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności wydał teraz pilne ostrzeżenie zdrowotne dotyczące tego niezwykle popularnego produktu. Klientom pod żadnym pozorem nie wolno spożywać produktu i należy go natychmiast zwrócić.

Watson jest teraz na WhatsApp

Teraz na Whatsapp i Instagramie: zaktualizuj swojego Watsona! Zaopiekujemy się Tobą Tutaj na WhatsAppie Z dzisiejszymi atrakcjami Watsona. Tylko raz dziennie – bez spamu, bez bla, tylko siedem linków. obietnica! Czy wolisz być na bieżąco na Instagramie? Tutaj Znajdziesz nasz kanał streamingowy.

Rewe pamięta słynnego producenta „Yes”.

Produktem jest filet z kurczaka Rewe’s. Podczas rutynowej kontroli wykryto bakterie Listeria – producent Tillman’s Convenience GmbH ogłosił w środę oficjalne wycofanie produktu.

Mesnerwirt St Johann to zajazd wiejski położony w gminie Siegsdorf w Górnej Bawarii, niedaleko Traunstein.  Znajdziesz tu sznycel wiedeński z pieczywem, słynny poza granicami Bawarii...

Lepszy, ale niestety też dużo droższy: stek w restauracji.Zdjęcie: Imago Images/Manfred Segerer

Ze względu na ochronę konsumentów firma Rewe natychmiast wycofała produkt ze sprzedaży. Dotyczy to w szczególności opakowań 300 g „ja! Chicken Schnitzel” z datą przydatności do spożycia 23 maja 2024 r.

Każdy, kto widzi w swojej lodówce produkty o numerze serii 37944658, powinien zachować ostrożność.

Jeśli zjesz stek z jagód, istnieje ryzyko poważnej infekcji.

W najgorszych przypadkach infekcja listerią może powodować objawy grypopodobne, wymioty lub biegunkę. Uważana jest za szczególnie oporną bakterię, która może zagrażać życiu osób ze słabym układem odpornościowym. Średnia śmiertelność z powodu tej choroby wynosi siedem procent.

READ  Realne koszty celu klimatycznego „Fit for 55”: czy będzie nas na to stać?

Dlatego też konsumenci pod żadnym pozorem nie powinni spożywać steku sznycla, lecz zwrócić go do oddziału w Riwi. Osoby, u których wystąpią ciężkie lub utrzymujące się objawy, również powinny zwrócić się o pomoc lekarską i zostać poinformowane o możliwości zakażenia listerią.

Bakterie Listeria nie są szkodliwe

Listeria jest szczególnie nieprzyjemnym patogenem, ponieważ ma niskie wymagania żywieniowe i rozwija się w temperaturach od -0,4 do 45 stopni. Teoretycznie listeria może również rozmnażać się w lodówce.

Przypadki inwazyjnej listeriozy wahają się od 300 do 600 przypadków rocznie. Często zdarza się, że przyczyną wycofania żywności jest Listeria. Często dotyczy to produktów serowych, takich jak te niedawno wyprodukowane przez Hofkäserei Belrieth GmbH.

Serowarnia dostarcza również produkty Rewe i zainicjowała wycofanie ich z rynku ze względu na bakterie Listeria.

Produkty JA były w tym roku kilkakrotnie wycofywane

To nie pierwszy raz, kiedy w tym roku firma Rewe nazwała jeden ze swoich produktów „ja”. W lutym wstrzymano sprzedaż „ja cevapcici” (gotowej przyprawy do patelni i grillów). Występowało zwiększone ryzyko obrażeń spowodowanych przez obce przedmioty metalowe.

Na początku roku spopularyzowano także hasło „Tak! Chipsy czekoladowe po amerykańsku”. Powodem tego są metalowe części, które mogą znajdować się w ciasteczkach. Była to jednak szersza kampania wycofania produktów w firmach Rewe, Kaufland i Aldi, która dotknęła kilka marek ciastek.

Continue Reading

Trending