Connect with us

Economy

SUV-y Chery w relacji z jazdy: Jaecoo J6 – mocny charakter, ale nie prawdziwy terenowiec

Published

on

SUV-y Chery w relacji z jazdy: Jaecoo J6 – mocny charakter, ale nie prawdziwy terenowiec

Chery SUV w raporcie z jazdy
Jaecoo J6 – Silny typ osobowości, ale nie prawdziwy off-roader

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Modelom J7 i J8 planowanym przez Jaecoo dla Niemiec brakuje pewnej rzeczy. Mały elektryczny SUV J6 chińskiej firmy Chery jest inny, ponieważ podczas jazdy próbnej zadziwił nas ogromnymi emocjami. Stylowy, praktyczny i elektryczny, ale pomimo surowego wyglądu nie jest to prawdziwy pojazd terenowy.

Jaecoo to nazwa wschodzącej marki samochodów chińskiej grupy wielomarkowej Chery, która w tym roku zostanie oficjalnie wprowadzona na rynek w Niemczech. Zaczyna się od kompaktowego SUV-a J7, który ma około cztery i pół metra długości, a nieco później większy model SUV-a J8. Obydwa będą oferowane początkowo z konwencjonalnymi silnikami benzynowymi, a później także z silnikami hybrydowymi.

Długość Jaecoo J6 wynosi 4,41 m.

Długość Jaecoo J6 wynosi 4,41 m.

(Zdjęcie: sp-x/Mario Homen)

Jednak wprowadzenie na rynek mniejszego modelu J6, który jest całkowicie elektryczny, nie zostało jeszcze sfinalizowane. Ale to właśnie ten kanciasty samochód elektryczny sprawia, że ​​serca biją znacznie szybciej niż jego markowi bracia. Oprócz udanego projektu, Stromer jest pożądany także dzięki dobrym właściwościom jezdnym i przydatności na co dzień.

Marka Jaecoo została wprowadzona na rynek w 2023 roku

J6, który został wprowadzony zaledwie kilka miesięcy temu, cieszy się dużym popytem w Chinach, wyjaśnia Ashley Chen, menedżer marki w Chery Germany. Model ten sprzedawany jest jednak wyłącznie w Państwie Środka pod marką iCar i nazwą modelu 03.

Plastikowe panele na dole nadają Jaecoo J6 solidny charakter.Plastikowe panele na dole nadają Jaecoo J6 solidny charakter.

Plastikowe panele na dole nadają Jaecoo J6 solidny charakter.

(Zdjęcie: sp-x/Mario Homen)

Czy jestem samochodem? Dzięki tej marce wiele osób prawdopodobnie kojarzy się z reklamowanym niegdyś samochodem Apple. Jednak Chery nabyła prawa do nazewnictwa iCar już w pierwszej dekadzie XXI wieku. Chery planuje jednak wprowadzać na rynek modele iCar poza Chinami pod marką Jaecoo, która zostanie wprowadzona na rynek w 2023 roku.

Niezależnie od tego, czy jest to 03, czy J6: pięciodrzwiowy silnik o długości 4,40 m zachwyca pudełkowatym podwoziem, które nie do końca przypadkowo przywołuje wspomnienia potężnych typów pojazdów, takich jak Mercedes G-Class czy Suzuki Jimny. Ale Sherri nadała temu tematowi nowoczesny akcent. Solidne panele u dołu zapewniają odważny wygląd, a smukłe listwy świetlne LED z przodu i z tyłu z efektowną grafiką i-light nadają samochodowi miejską elegancję. W samochodzie elektrycznym klamki drzwi często są wykończone metaliczną skórą. Oprócz wyrafinowania szczegółów, J6 oferuje także harmonijne proporcje.

Dużo miejsca na nogi z tyłu i z przodu

To drugie dotyczy także przestronnego wnętrza. Przestrzeń na nogi jest doskonała z przodu i z tyłu. Podłoga samochodu jest całkowicie płaska i nie ma irytującego tunelu kardana. Standardowy panoramiczny szklany dach również sprawia wrażenie przestronności.

Wewnątrz Jaecoo J6 prawie nie ma prawdziwych klawiszy i przycisków.Wewnątrz Jaecoo J6 prawie nie ma prawdziwych klawiszy i przycisków.

Wewnątrz Jaecoo J6 prawie nie ma prawdziwych klawiszy i przycisków.

(Zdjęcie: sp-x/Mario Homen)

J6 oferuje świetną, nowoczesną mieszankę materiałów. Miejsce pracy jest bardzo atrakcyjnie zaprojektowane, jednak jest jeszcze wiele do poprawy, jeśli chodzi o jakość materiałów. Przełącznik trybu jazdy na konsoli środkowej obok stacji ładującej wygląda jak ogromny kryształ, ale w dotyku przypomina plastik. Widoczne są także odsłonięte łby śrub na klamkach po wewnętrznej stronie drzwi. Może to być zamierzone, aby podkreślić silną osobowość.

W przeciwnym razie nie ma żadnych przełączników ani przycisków. Zgodnie z duchem czasu Chery wykorzystuje mały ekran w kokpicie do wyświetlania informacji związanych z jazdą, a także 15,6-calowy ekran dotykowy umieszczony pośrodku deski rozdzielczej, służący do obsługi systemu informacyjno-rozrywkowego oraz jako interfejs użytkownika dla wielu funkcji samochodu. Funkcje. Wygodna w chwycie kierownica jest stosunkowo niewielka i również lekko owalna.

Tylne drzwi J6 otwierają się na bok.  Po złożeniu oparć tylnych siedzeń do przodu powstaje płaska podłoga bagażnika.Tylne drzwi J6 otwierają się na bok.  Po złożeniu oparć tylnych siedzeń do przodu powstaje płaska podłoga bagażnika.

Tylne drzwi J6 otwierają się na bok. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń do przodu powstaje płaska podłoga bagażnika.

(Zdjęcie: sp-x/Mario Homen)

Tylna klapa J6 jest zawieszona z boku. Pudełko za nim ma przyzwoity rozmiar, ale nie ma sprytnego sprzętu do przechowywania ani pokrywy. Oparcie tylnego siedzenia można złożyć w proporcji 60:40. Jeśli nie ma wystarczającej ilości miejsca, górne siedzenia można również złożyć do przodu, a następnie oparcia tylnych siedzeń można spłaszczyć, tworząc stale płaską podłogę ładunkową. Mimo, że jest to samochód czysto elektryczny, J6 nie jest bez fanaberii.

Poręczny i zwrotny

Literę symbolizują pionowe światła do jazdy dziennej "I"nawiązując do marki iCar.Literę symbolizują pionowe światła do jazdy dziennej "I"nawiązując do marki iCar.

Pionowe światła do jazdy dziennej oznaczają literę „i”, nawiązującą do marki iCar.

(Zdjęcie: sp-x/Mario Homen)

Oprócz podstawowej wersji z napędem na tylne koła o mocy 136 kW/185 KM, najmniejszy Jaco jest teraz wyposażony w dwa silniki z napędem na wszystkie koła o mocy 205 kW/279 KM, które przyspieszają 1,9-tonową ciężarówkę od zatrzymania do 100 KM . km/h w 6,5 sekundy, jeśli to konieczne. Niesamowite: nawet przy pełnej mocy i pomimo mokrej nawierzchni koła zawsze miały doskonałą przyczepność.

J6 był także łatwy w użyciu i zwrotny; Jego struktura nie była ani zbyt miękka, ani zbyt twarda. W przeciwieństwie do większych modeli J7 i J8 z wygodnym podwoziem i miękkim układem kierowniczym, konfiguracja J6 może działać również w Europie. Jedynie droga hamowania podczas testów hamulców przy prędkości 100 km/h wydawała nam się nieco długa.

Niestety pod przednią maską Jaecoo J6 nie ma miejsca na wózek.Niestety pod przednią maską Jaecoo J6 nie ma miejsca na wózek.

Niestety pod przednią maską Jaecoo J6 nie ma miejsca na wózek.

(Zdjęcie: sp-x/Mario Homen)

Jeśli chodzi o rozmiar baterii i zasięg, J6 robi wrażenie. Nasza próbka testowa wykorzystująca akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy firmy CATL o pojemności 70 kWh wykazała pozostały zasięg wynoszący 469 km przy poziomie naładowania wynoszącym 93%. W praktyce powinno być możliwe przejechanie 400 km. Jest jednak co poprawiać, jeśli chodzi o ładowanie, gdyż zatankowanie od 30 do 80 procent na stacji szybkiego ładowania powinno zająć około 30 minut.

Ceny jego odpowiednika iCar w Chinach wahają się od 17 000 do 24 000 euro. Naturalnie Jaecoo J6 nie będzie dostępny tanio w Niemczech. Jeśli przyjdzie. Przynajmniej oficjalnie przedstawiciele Chery nie są jeszcze skłonni do jednoznacznego potwierdzenia planów wprowadzenia na rynek europejski podczas międzynarodowych targów Drive Show w Wuhu w Chinach.

J6 może stać się ważnym stojakiem fotograficznym dla małej i dotychczas dość dyskretnej marki Jaecoo, zwłaszcza jeśli cena będzie odpowiednia. Szacuje się, że słynna postać może trafić do nas w 2025 roku w cenie od 35 000 do 40 000 euro.

Jaecoo J6/i-Car 03 4WD – Dane techniczne

  • Pięciodrzwiowy SUV w klasie kompaktowej z pięcioma siedzeniami, długość: 4,41 m, szerokość 1,91 m, wysokość: 1,72 m, rozstaw osi: 2,72 m, pojemność bagażnika: kg. A
  • Napęd: Jeden silnik elektryczny z przodu i jeden z tyłu, 205 kW/279 KM, maksymalny moment obrotowy 700 Nm, napęd na wszystkie koła, pojemność akumulatora 69,8 kWh
  • Zasięg CLTC: 501 km, Vmax: kA km/h. Przyspieszenie 0–100 km/h: 6,5 sekundy, zużycie paliwa WLTP: kA, emisja CO2: 0 g/km
  • Cena w Chinach jako i-Car 03: od 17 000 euro
READ  Akcje w inflacji: te papiery wartościowe i fundusze ETF chronią przed inflacją
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Protesty – Polscy rolnicy rozsypują zboże z Ukrainy – Gospodarka

Published

on

Protesty – Polscy rolnicy rozsypują zboże z Ukrainy – Gospodarka

Warszawa (dpa) – Polscy rolnicy otworzyli ukraińskie wagony towarowe załadowane zbożem na przejściu granicznym Medica, zamykając na krótko tory na strategicznie ważnej linii kolejowej. Rzeczniczka lokalnej policji powiedziała agencji prasowej PAP, że grupa 25 rolników uciekła z miejsca demonstracji przy wiejskiej drodze w stronę pobliskiej linii kolejowej. Procedura zakończyła się kilka minut po negocjacjach z funkcjonariuszami policji. Na tory dotarła niewielka ilość zboża.

Na nagraniu wideo udostępnionym w sieciach społecznościowych ukraińskiej telewizji publicznej widać rolników wyładowujących kukurydzę z kilku ciężarówek z kilku ciężarówek z sąsiedniego kraju i śpiewających polski hymn narodowy.

Protesty przeciwko polityce rolnej Unii Europejskiej

Koleje Ukraińskie potwierdziły zdarzenie, które miało miejsce na polskiej stacji granicznej w Medica. Obydwa otwarte wagony zbożowe przeznaczone były dla Niemiec. Na tej stacji znajduje się około 40 ukraińskich pojazdów przewożących towary rolne. Koleje Polskie i Ambasada Ukrainy w Polsce zostały poinformowane o „nieuprawnionej ingerencji w funkcjonowanie kolei”.

Rozwiązanie to wpisuje się w ogólnokrajowe protesty rolników. Są skierowane przeciwko polityce rolnej Unii Europejskiej, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy. Rolnicy już dawno zamknęli przejścia graniczne z sąsiednim krajem na wschodzie w Dorohosku, Hrybinie, Korczui i Medica. We wtorek zamknęli autostrady, ronda i skrzyżowania w 200 miejscach.

„My, rolnicy z całej Polski, jako pierwsi wyciągnęliśmy przyjacielską dłoń i powitaliśmy naszych braci z Ukrainy. Teraz to my jesteśmy przez nich krzywdzeni” – powiedział w radiu „Inni” Roman Kondro z inicjatywy „Oszukana Wieś”. Organizacje mafijne sprowadzają to zboże do Polski. Nie da się tego inaczej powiedzieć.”

Polscy rolnicy skarżą się też, że unijny Zielony Ład nakłada na nich nowe warunki, a zboża i inne produkty rolne z Ukrainy, które można wyprodukować taniej, mogą trafiać na rynek bez tych warunków.

Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Kijowie wezwało Warszawę do zakończenia blokady i podjęcia działań przeciwko „retoryce antyukraińskiej”. „Nie ma żadnego uzasadnienia dla blokady granicy polsko-ukraińskiej, bez względu na towarzyszące jej hasła” – napisał na Facebooku rzecznik MSZ Ołeh Nikołenko.

READ  Aldi Nord zmienia godziny otwarcia przed sylwestrem

© dpa-infocom, dpa:240220-99-59318/4

Continue Reading

Economy

Tesla Cybertruck przegrywa każdy wyścig z Porsche w testach przyczep

Published

on

Tesla Cybertruck przegrywa każdy wyścig z Porsche w testach przyczep

Pickup elektryczny
Oszustwo Muska: Tesla Cybertruck przegrywa każdy wyścig z Porsche w testach przyczep

Tesla Cybertruck to bardzo szybki samochód, ale nie tak szybki, jak twierdzi Tesla.

© Tesla/PR

Dyrektor generalny Elon Musk uczcił dostawę Tesli Cybertruck dużą prezentacją. Ma to udowodnić, że pickup może zabrać Porsche na przyczepie o ponad ćwierć mili szybciej niż samo Porsche. Szybko pojawiły się wątpliwości, a teraz są dowody na to, że nie może to być prawdą.

Tesla Cybertruck w coraz większym stopniu staje się sposobem na dotrzymywanie obietnic. Nie tylko coraz większa liczba samochodów w Stanach Zjednoczonych regularnie ujawnia nowe słabe punkty, ale liczne chwyty marketingowe dotyczące pickupa ze stali nierdzewnej raz po raz okazują się żartem. Być może najbardziej ekscytujący pokaz umiejętności prowadzenia pojazdu: wyścigi jeden na jednego Porsche – z przyczepą, na której znajduje się Porsche.

Elon Musk przechwalał się tym podczas prezentacji transmitowanej na cały świat, kiedy po raz pierwszy dostarczono Cybertrucks. Musk pokazał materiał filmowy z wyścigu na ćwierć mili Cybertruck przeciwko Porsche. Pickup wygrał, ale potem sytuacja się pogorszyła: z tyłu ciężarówki była przyczepiona przyczepa, na której znajdowało się kolejne Porsche. Przesłanie było jasne: „Cybertruck może holować Porsche o ćwierć mili szybciej, niż samo Porsche jest w stanie nim jeździć” – oznajmił z dumą Musk.

To szybko wzbudziło sceptyków. Kanał YouTube „Engineering Explored” stwierdził, że z pokazanym filmem Tesli jest coś nie tak – i nawet Wes Morrill, obecnie główny inżynier Cybertrucka Tesli, miał rację. Podał względy bezpieczeństwa, aby nie pokazywać na filmie wyścigu na ćwierć mili, a jedynie na osiem mil (więcej można dowiedzieć się tutaj).

Bez przyczepy Cybertruck jest trudny do pokonania

„Magazyn Specjalistyczny”Kierunek silnika„ To nie wystarczyło — chcieli przedstawić oparte na faktach dowody na to, że Musk kłamie, nie dyskredytując ciężarówki. Dlatego eksperci od początku powiedzieli jasno: „Przy przyspieszeniu do 60 mil na godzinę w ciągu zaledwie 2,5 sekundy trzy pojazdy Tesli zostały w stanie… – Ta napędzana elektrycznie ciężarówka przewyższa każdą Corvettę, McLarena i wszystkie Lamborghini z wyjątkiem jednego, które testowaliśmy w branżowym teście przyspieszenia. I oczywiście bez przyczepy.

Ale czy to wystarczy, aby przejść test przyczepy w świecie rzeczywistym? Krótka odpowiedź: nie.

Podczas konfiguracji testowej Motortrend trzymał się ściśle pojazdów określonych w filmie Tesli. Jedynym możliwym Porsche było więc 911 Carrera T, co widać także w materiałach producenta. Carrera T to „najwolniejsza” (wciąż szybka) 911, jaką można obecnie kupić. Cybertruck wyposażony jest w lekką aluminiową przyczepę, a na niej kolejne 911 T.

Wynik: Cybertruck przegrał sześć z sześciu wyścigów na ćwierć mili. Ani razu elektryczny pickup nie stanowił zagrożenia dla Porsche jadącego prosto w stronę domu. Jeśli porównamy najlepszy czas Cybertrucka z najwolniejszym czasem 911, różnica wynosi co najmniej 0,229 sekundy.

A cena za kilometr? Tutaj także Porsche wygrało cztery z sześciu wyścigów – nawet znacznie krótszy dystans rzadko pokonuje ciężarówka z przyczepą szybciej niż samochód sportowy bez dodatkowego ładunku.

Kolejna złamana obietnica Tesli

„Oto prawda: Tesla Cybertruck nie jest w stanie holować Porsche 911 Carrera T o więcej niż ćwierć mili szybciej niż samo 911 Carrera T. Dodaj to do długiej listy złamanych obietnic Tesli” – podsumowuje Motortrend.

Małe pocieszenie: Motortrend donosi, że Cybertruck bez przyczepy nie będzie miał problemu z pokonaniem Porsche 911 Carrera T. Ale o tym nie ma mowy w prezentacji producenta.

READ  Impuls do transformacji energetycznej, podpisanie polsko-niemieckiej umowy o współpracy, Gütsel Online, OWL na żywo
Continue Reading

Economy

Powrót ukraińskich poborowych zaszkodzi polskiej gospodarce – Media | Wiadomości robota

Published

on

Powrót ukraińskich poborowych zaszkodzi polskiej gospodarce – Media |  Wiadomości robota

To jest maszynowe tłumaczenie artykułu z Portal elektroniczny Korrespondent.net. Tłumaczenie nie zostało poddane korekcie ani redakcji, a pisownia nazw i nazw geograficznych nie jest zgodna z nazwami zwyczajowymi Wiadomości z Ukrainy Stosowane konwencje.

W Polsce są setki tysięcy Ukraińców, a ich utrata będzie miała wpływ na gospodarkę kraju.

Magazyn Forbes podał, że wsparcie polskich władz w powrocie poborowych do ojczyzny może mieć negatywny wpływ na polską gospodarkę.

Być może tysiące obywateli Ukrainy mieszkających w Polsce będzie musiało porzucić pracę i wstąpić do wojska, co będzie miało wpływ na gospodarkę kraju.

Rosną także obawy, że duża ich część będzie próbowała opuścić Polskę, aby uniknąć poboru do wojska.

Warto zauważyć, że spośród ponad miliona Ukraińców, którzy przybyli do Polski od początku zakrojonej na szeroką skalę rosyjskiej inwazji w lutym 2022 roku, 371 tys. mężczyzn w wieku służby wojskowej może zgodnie z prawem podlegać poborowi.

Ministerstwo Obrony Narodowej już wcześniej informowało, że Warszawa może pomóc Ukrainie w repatriacji poborowych.

Ambasador RP na Ukrainie Jarosław Gozy powiedział, że ukraińscy mężczyźni w wieku poborowym nie będą przymusowo repatriowani z Polski, ale Warszawa nie podjęła jeszcze decyzji, co z nimi zrobić.

W Polsce jest mniej ukraińskich uchodźców – As-Safir

tłumacz: Głębokie l – Słowa: 229

Spodobał Ci się artykuł? Może powinieneś taki dostać Prezent Brać pod uwagę.
Dyskusje na temat tego artykułu i innych tematów można również znaleźć pod adresem forum.

Powiadomienia o nowych wpisach dostępne są poprzez Facebook, wiadomości Google, Mastodont, kabel, X (dawniej Twitter), VK, RSS Codziennie lub co tydzień e-mail.

READ  Impuls do transformacji energetycznej, podpisanie polsko-niemieckiej umowy o współpracy, Gütsel Online, OWL na żywo
Continue Reading

Trending