Connect with us

entertainment

Wystawa Filipa Markiewicza „Ultraspołeczny pop”: Nowe ekscytujące nonsensy

Published

on

Wystawa Filipa Markiewicza „Ultraspołeczny pop”: Nowe ekscytujące nonsensy

Wystawę „Ultrasocial Pop” można oglądać do 12 czerwca, od wtorku do niedzieli, w godzinach 11:00-18:00 w budynku przy Lützowplatz (Lützowplatz 9). W niedzielę 24 kwietnia o godzinie 15.00 Markiewicza można tam zobaczyć na rozmowie z artystami, 30 kwietnia o godzinie 17.00 w jednym z pokazów bierze udział muzyk „Raftside”. Więcej informacji na hal-berlin.de

Kiedy plakat filmowy przedstawia Leonarda DiCaprio i Kate Winslet gapiących się gdzieś, nie jest to tylko odniesienie do promowanego przez niego filmu. Jak wiadomo, Jack Dawson zmarł w kasie filmu „Titanic” Jamesa Camerona, granego przez DiCaprio, 11-krotnego zdobywcę Oscara. W opowieści pośmiertny blask tego bohatera krystalizuje się w brylantach, które od tamtej pory nosił ze swoją ukochaną Różą, graną przez Winsleta. Żadna recenzja filmu nie byłaby kompletna bez wzmianki o piosence Celine Dion „My Heart Will Go On”.

Titanic, najdroższy film, jaki kiedykolwiek nakręcono, kiedy został wydany w 1997 roku, to czarujące widowisko, które wykracza daleko poza ekran: to początek zainteresowania publicystów plotkarskich na całym świecie DiCaprio, centrum gigantycznej maszyny handlowej i nadawcy muzycznego Cosmos powodzi Sypialnie nastolatków z tysiącami nastolatków w późnych latach 90. obiecują Celine Dion, że bez względu na to, co dzieje się na świecie, miłość zawsze będzie trwała. Titanic od samego początku był totalnym popem, ponieważ to nie był tylko film, to był markowy wszechświat.

Filip Markiewicz sparafrazował plakat, olej na płótnie: Młody DiCaprio wygląda na pewnego siebie lub przestraszonego, kto wie, ale nieco heroicznie. Kate Winslet jako nierówny partner u jego boku. Jeszcze bardziej niż oryginał, obraz olejny przypomina plakaty sowieckiego konstruktywizmu ubiegłego wieku i pokazuje, jak bardzo oryginalny obraz był zbliżony do sowieckiej estetyki. A może dlatego, że to olej na płótnie, a wiesz, że olej na płótnie wymaga czasu, nakłada się warstwa po warstwie i musi schnąć raz za razem – może dlatego uważniej i wolniej przyglądasz się kompozycji obrazu, język ciała i ekspresja po obu stronach.

READ  Jürgen Droz występuje ze swoją córką Joliną w Carmen Nibel

Zmieniające się spojrzenie na socjalizm

Odpowiedź znajduje się w prawym dolnym rogu obrazka: EGAL. Cztery wielkie litery od szwedzkiego producenta zabawek LEGO. EGAL, podobnie jak egalitaryzm, obojętność i równość, są okrzykami bojowymi rewolucji ludowej Markiewicza. Tytuł kładzie również nacisk na równość: „Leonardo di Socialismo”.

Artysta Filip Markiewicz.
© Tratwa / Markiewicz

Musisz wiedzieć, że Markiewicz zna wiele poglądów na świat popu. Z jednej strony urodził się w Luksemburgu jako syn polskich emigrantów. I to było w 1982 roku, kiedy w Polsce zakazano ruchu Solidarność i wprowadzono stan wojenny. Pop i zachodni kapitalizm były wrogami systemu, a jednocześnie wielu marzyło o utopii. Potem perspektywa luksemburska: Pop jako sposób na życie, od którego znów się zdystansowaliśmy.

„W latach 90. polskie dzieci były podekscytowane Coca Colą, centrami handlowymi i całkowitą konsumpcją, podczas gdy my robiliśmy powolne postępy w kontrkulturze, sprawiedliwym handlu i ekologicznych etykietach na żądanie” – mówi. Podczas studiów we Francji zdezorientował go romantyczny pogląd na socjalizm, który nie ma nic wspólnego z tym, czego nauczył się od swojej rodziny. Socjalizm jako marka stylu życia.

Kapitalizm, populizm i populizm

Podejrzewa, że ​​patrzysz na muzykę pop inaczej, gdy patrzysz na nią z zewnątrz. Uporządkowanie i absurdalność tego jest jaśniejsza. Kapitalizm, populizm i populizm wydają się być zasadniczo splecione. I to jest dokładnie to, co oświecony dyskurs popowy krytykuje sam pop, jego powierzchowność, przekształcającą naturę i pustkę, piękną i chwytliwą. Może obrzydliwie piękna.

„Prawdziwa popkultura już tak naprawdę nie istnieje” – mówi. Naiwność, z jaką on sam po raz pierwszy patrzył na jedno ze swoich zdjęć ze zdumieniem: „Och, tak kolorowo, cudownie!” Nie mógł już dłużej znosić tej naiwności. Poziom definicji zawsze był w to wpleciony. Muzyka pop wyczerpała swoją nowoczesność i jest dziś niewiele więcej niż nostalgią za swoją optymistyczną przeszłością. Historia, która stała się muzeum, musi nieustannie przetwarzać i wracać do siebie, aby dalej działać. Tymczasem nadal musieli prezentować się jako nowe i gorące gówno, ponieważ zawsze ich domeną było przedstawianie się jako nowe i gorące.

READ  Po pochwałach dla Anny Ermakovej – fachowiec Polanque wścieka się na ofertę RTL

Wystawa Ultrasocial Pop odzwierciedla to: świat pełen wielkich nazwisk, od Nietzschego po Hamleta, od Gerhardta po Daniela Richtera, od Jacka Nicholsona po Władimira Putina i od DiCaprio po Antygonę, wszystko zorganizowane jako nieco puste marki. Świat znaków, które usamodzielniły się i przejawiają się w obrazach olejnych, rysunkach, filmach i rzeźbach. A jako świat muzyki pop, wszystko opiera się na ścieżce dźwiękowej Raftside, gwiazdy popu alter ego Markiewicza.

„It’s the End of the Road” to pierwsza linijka albumu, bo w popowej rozrywce każdy początek ma swój kres. A ponieważ sama linia nawiązuje do wielu popowych piosenek. Kończy się „manifestem”, który wylicza społeczne i polityczne ideały oświeconego pokolenia „przebudzonego” jak mantra. Im bardziej uczciwa, większa i ważniejsza jest czcionka, tym bardziej nadaje się do wykorzystania jako motto i echo wspierające siłę nabywczą.

do strony głównej

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

entertainment

Polski reżyser miał premierę w Cannes filmu biograficznego o Putinie wykorzystującym sztuczną inteligencję

Published

on

Polski reżyser miał premierę w Cannes filmu biograficznego o Putinie wykorzystującym sztuczną inteligencję

Polak, który do tej pory zajmował się głównie produkcją filmów gangsterskich, powiedział, że początkowo chciał stworzyć swoją kinową osobowość za pomocą prawdziwych materiałów filmowych z udziałem Putina. Ale jakość nie była wystarczająco dobra dla dużego ekranu. Sztuczną inteligencję (AI) „trzeba zasilić. Aby mogła działać, potrzebuje 20 000 obrazów o wysokiej rozdzielczości”. Zamiast tego opracował nową technologię, która wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby nadać twarz prawdziwemu aktorowi rangi Putina.

Efekt jest niesamowity. W filmie Putina można zobaczyć takim, jakim go znamy – w wydaniu dyktatora, przy barokowych biurkach, ale także grającego na pianinie i wypróżniającego się w spodniach w szpitalnym łóżku. „Chciałam wpełznąć do głowy Putina” – potwierdziła Vega. Jego film jest „instrukcją obsługi” dla prezydenta Rosji. „Putin nie jest szalony” – mówi reżyser, który wpadł na pomysł filmu wkrótce po rozpoczęciu wojny na Ukrainie. „Ale dla niego liczy się tylko jego ego”. Rezultatem jest mieszanka thrillera politycznego i psychologicznego portretu rosyjskiego władcy, obejmującego około 60 lat jego życia.

Właśnie to przeraża wiele osób pracujących w świecie kina. Zeszłoroczny masowy strajk w Hollywood nie dotyczył przynajmniej pytania, jakie będą konsekwencje, jeśli scenarzyści, aktorzy głosowi i aktorzy będą w końcu w coraz większym stopniu zastępowani inteligentnym oprogramowaniem. W grudniu ubiegłego roku osiągnięto porozumienie, które daje aktorom możliwość decydowania o tym, czy ich kopie cyfrowe powinny zostać wykorzystane. Należy również rekompensować używanie awatarów AI.

Od dawna można było sztucznie odmładzać aktorów, jak Harrison Ford w Indianie Jonesie, sztucznie tworzyć scenografię filmową czy kalkulować komercyjny sukces filmu na podstawie obsady. „Postrzegamy sztuczną inteligencję jako narzędzie sprzyjające kreatywności i tworzące nowe możliwości biznesowe” – powiedział dziennikowi The Hollywood Reporter Charles Rifkin, prezes Motion Picture Association, stowarzyszenia skupiającego największe firmy zajmujące się produkcją filmową w Stanach Zjednoczonych.

Czas pokaże, czy fałszywy Putin przekona opinię publiczną. Według dystrybutora film sprzedał się już do ponad 50 krajów. Film wejdzie do kin na całym świecie 26 września.

Wyświetl całą zawartość

Continue Reading

entertainment

Rozrywka gdzie indziej: Activision otwiera studio w Polsce

Published

on

Rozrywka gdzie indziej: Activision otwiera studio w Polsce

Elsewhere Entertainment to nazwa nowego studia Activision w Warszawie (Zdjęcie: Activision Blizzard)

W stolicy Polski, Warszawie, powstaje studio Activision: Elsewhere Entertainment podobno pracuje nad zupełnie nową marką.

Oddział Microsoft Activision otwiera nowy oddział w Polsce: uczyni to warszawski zespół Elsewhere Entertainment Według firmowego bloga Przy wsparciu naszych amerykańskich kolegów „Nowa, oparta na narracji, definiująca gatunek seria AAA” Rozwój – każda nowa marka, która wykracza poza zakres Wezwanie do służbyuniwersum, w którym na zmianę pracują wewnętrzne amerykańskie studia Infinity Ward, Treyarch i Sledgehammer Games.

Mówi się, że do pracy przy takich markach powołani zostali już doświadczeni fachowcy Ostatni z nas, nieznany, Magik, Cyberpunka 2077, Rondel, podzielić I Far cry Przyczyniłem się. Nie wiadomo jeszcze, kto obejmie kierownictwo studia.

Wybór Polski zapewne nie był przypadkowy: Kraj ten jest popularnym miejscem tworzenia gier akcji i RPG z dużymi budżetami i dużymi zespołami. Do popularnych studiów zalicza się CD Projekt Red (Wiedźmin 3: Dziki Gon, Cyberpunka 2077), Gry CI (Władcy Upadłych) i Tuckland (Światło śmierci 2). Kompetentnych pracowników nie powinno brakować: jeszcze kilka dni temu CI Games zatrudniało kolejnych 30 pracowników Zostało odrzucone.

Elsewhere Entertainment to jedna z niewielu spółek zależnych Activision w Europie, działająca głównie na obszarze Wielkiego Londynu. Marketing i sprzedaż mają swoją siedzibę w Windsorze. Niemieckie biuro Activision Blizzard w Monachium zostanie zamknięte w 2022 roku.


Zawsze w piątki, zawsze bezpłatnie: Zapisz się już teraz do newslettera GamesWirtschaft!
GamesWirtschaft w mediach społecznościowych: LinkedInFacebookXWątkiNiebo jest niebieskie

READ  Ostateczny koniec! To ostatni raz, kiedy w serialu pojawia się gwiazda „Wszystko się liczy”
Continue Reading

entertainment

Alexandre Pomis chce pouczyć kandydata i ośmieszyć się

Published

on

Alexandre Pomis chce pouczyć kandydata i ośmieszyć się

Kandydatka Karen kilkakrotnie zaskakuje Alexandre’a Pomisa.Zdjęcie: ARD/Uwe Ernst

telewizja

Jennifer Ulrich

Od 13 maja ARD emituje nowy sezon programu „Gefragt – Gejagt”. Jak dotąd kandydaci mieli trudności z elitą testową; W pierwszych pokazach profesjonaliści zawsze potrafili wygrać. W numerze z 17 maja „Quiz Volcano” Manuel Haubiger po raz pierwszy w tym roku pojawił się jako rybak. Czy utrzyma stawkę?

Wyzwanie podjęła m.in. Karen z Rantrum w Szlezwiku-Holsztynie. Moderator Alexandre Pomis był pod szczególnym wrażeniem. W pewnym momencie on sam nie był szczególnie dobrą postacią.

Obok niego stoi Alexandre Pomis

Kwartet, który rzucił wyzwanie Manuelowi Hobigerowi, rozpoczął mocno. Dwóm najlepszym kandydatom udało się wykazać i dostać się do finału. Trzecią była rola Karen, co uczyniło ją bardzo ekscytującą.

Watson jest teraz na WhatsApp

Teraz na Whatsapp i Instagramie: zaktualizuj swojego Watsona! Zaopiekujemy się Tobą Tutaj na WhatsAppie Z dzisiejszymi atrakcjami Watsona. Tylko raz dziennie – bez spamu, bez bla, tylko siedem linków. obietnica! Czy wolisz być na bieżąco na Instagramie? Tutaj Znajdziesz nasz kanał streamingowy.

Ale nie było wielu zabawnych i dziwnych momentów. Uczestnik i myśliwy stanęli między innymi przed następującym pytaniem:

„Co to jest ciasto orzechowe z rumem, winem i śmietaną?”

  • A) Błękit benedyktyński
  • b) Kapucyn jest pijany
  • C) Pełno franciszkanów
Alexandre Pomis jest przytłoczony pytaniem testowym.

Alexandre Pomis jest przytłoczony pytaniem testowym.Zdjęcie: zrzut ekranu Aard

Alexander Pomis często samodzielnie ocenia pytania w programie „Gefragt – Gejagt” – oczywiście dopiero po nagraniu obu stron odpowiedzi. Często ma rację, ale tym razem był na złej drodze.

„Mówię B, pijany kapucyn” – oznajmiła Karin, a jej przełożony z niedowierzaniem zdawał się kategorycznie wykluczać taką opcję i w związku z tym zapytał z niedowierzaniem:

Następnie Karen wyjaśniła swoje pochodzenie: „Pijana piwem i winem, wyobrażam sobie to z kapucynami”. Alexandre Pomis nadal nie był do końca przekonany i odpowiedział: „Więc gratuluję, jeśli to prawda. Myślałem, że to lekko kontuzjowany autor pytań i pomyślałem: «To też brzmi całkiem zabawnie».

READ  Dwie skrzynki Corony! Wynik testu tanecznego pary był pozytywny

Tak naprawdę odpowiedź (b) okazała się prawidłowa i podobnie jak Karen, również Manuel Haubager podjął słuszną decyzję. Tylko Pomis całkowicie się mylił.

Następnie Karen opanowała pytanie z fizyki i pytanie o piłkę nożną, co wymagało szacunku przełożonego. Ona również zasłużyła na awans do finału, ale to nie pomogło: Manuel Haubager poprawnie odpowiedział na 18 pytań w zaledwie 1 minutę i 40 sekund, po raz kolejny pokonując doskonałe wyniki kandydatów.

Continue Reading

Trending