Connect with us

Economy

Rosnące straty na DAX: strach przed stopami procentowymi spowalnia rynek akcji

Published

on

Rosnące straty na DAX: strach przed stopami procentowymi spowalnia rynek akcji


Raport rynkowy

Stan: 08.06.2022 12:42

Rynki akcji nie robią postępów przed jutrzejszym posiedzeniem EBC w sprawie stóp procentowych. Niemiecki indeks wiodący nie może wykorzystać dobrych specyfikacji z Wall Street i spada coraz głębiej na terytorium minusowe.

Niemiecki wskaźnik giełdowy zdołał rano tylko na krótko pobić wczorajszy poziom cenowy zamknięcia. W południe DAX spadł poniżej 14 500 punktów i obecnie traci około pół procenta.

Strach przed wzrostem cen

Inwestorzy giełdowi nadal są przytłoczeni obawami o nadchodzące podwyżki stóp procentowych przez banki centralne. Strateg rynkowy Emmanuel Kao z brytyjskiego Barclays uważa, że ​​bez zdecydowanego spadku cen konsumpcyjnych presja na banki centralne szybko się nie skończy.

„Dopóki konsekwencje bardziej restrykcyjnej polityki nie staną się bardziej jasne, rynki mogą pozostać nerwowe, ponieważ ścieżka do łatwego lądowania jest wąska”. Europejski Bank Centralny (EBC) podejmie jutro decyzję w sprawie stopy procentowej.

Wall Street z ograniczonym wsparciem

Obie giełdy w USA były zamknięte wczoraj wieczorem po wynikach, a rynki azjatyckie dziś rano. Jednak i tutaj nie należy spodziewać się dalszej podwyżki cen. Kontrakty terminowe w USA wskazują obecnie na początek rynku bez dalszych wzrostów na Wall Street.

1,07 EUR

Również na rynku walutowym uczestnicy rynku chcą zdewaluować dane (EBC) dotyczące przyszłej polityki pieniężnej w strefie euro. Euro nadal walczy z dolarem. Tymczasem wspólna europejska waluta nadal oscyluje wokół poziomu 1,07 USD i obecnie jest wyceniana na 1,0705 USD.

Ceny ropy nadal utrzymują się na wysokim poziomie. Cena baryłki Brent z Morza Północnego to ponad 120 dolarów. Rynek ropy otrzymuje obecnie również wsparcie ze strony mniej napiętej sytuacji koronawirusa w dużych chińskich miastach. Ścisła chińska polityka Corona, która zareagowała na wirusa, nakładając ścisłą godzinę policyjną, nałożyła duże obciążenie na chińską gospodarkę i światowy handel.

READ  Ryanair wraca na lotnisko w Hahn: Powrót na prowincję

OECD obniża prognozy wzrostu

Oprócz obaw o stopy procentowe, dziś pojawiają się mieszane sygnały gospodarcze. Według aktualnych prognoz Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) w 2022 r. światowa gospodarka wzrośnie zaledwie o trzy procent, znacznie wolniej niż przewidywane w grudniu 4,5 procent.

Światowa gospodarka prawdopodobnie odbije się w przyszłym roku o 2,8 proc., po poprzedniej prognozie 3,2 proc. Oczekuje się, że inflacja wzrośnie do 8,5 proc. w krajach OECD w tym roku i spadnie do 6,0 proc. w 2023 roku.

Niemiecki przemysł nie zaczyna się od podstaw

Mimo rozdętych ksiąg zamówień produkcja w niemieckich firmach nie nabiera rozpędu z powodu braków materiałowych i wojny na Ukrainie. Według Federalnego Urzędu Statystycznego, przemysł, budownictwo i dostawcy energii łącznie wyprodukowali w kwietniu 0,7 proc. w porównaniu z poprzednim miesiącem. Ekonomiści ankietowani przez Reuters spodziewali się silniejszego 1,0-procentowego wzrostu.

„Firmom wciąż daleko do poziomu sprzed kryzysu”, mówi ekonomista Jupp Zenzen z Niemieckiej Federacji Izb Przemysłowo-Handlowych (DIHK). „Ze względu na wąskie gardła w dostawach i wzrost cen wielu firmom trudno jest w pełni przetworzyć swoje zamówienia”.

Akcje w DAX pod presją

W DAX wahania cen są ograniczone przy nieco niepewnych obrotach akcjami. Gazety Deutsche Bank, Deutsche Boerse i ubezpieczycieli Munich Re i Hannover Re odnotowały w południe straty na poziomie od 1,5 do 2 procent.

Tytuły z branży również reagują na słabe prognozy zysków ze strony dużego szwajcarskiego banku Credit Suisse. Akcje spółki spożywczej Delivery Hero i spółki z tworzyw sztucznych Covestro odnotowały największe wzrosty cen.

Deutsche Bank ma mniej pieniędzy

W większości oddziałów Deutsche Banku w perspektywie średnioterminowej gotówka nie będzie dostępna w kasach. „W przyszłości nie chcę już oferować gotówki w oddziałach, ponieważ posiadanie gotówki wiąże się z pewnymi kosztami”, mówi Lars Stowe, szef działu klientów prywatnych w Niemczech. Głównym zadaniem oddziałów powinno być doradztwo klientom w zakresie inwestycji i kredytów hipotecznych oraz kredytów konsumenckich i ubezpieczeń. Wtedy oddziały znów będą opłacalne. W większości oddziałów Deutsche Banku banknoty będą w przyszłości dostępne tylko w bankomatach.

READ  Bilans NEL: Mimo to zapasy NEL ASA rosną: NEL poniósł większe straty niż oczekiwano | biuletyn Informacyjny

Rheinmetall zatrzymuje pojazdy NATO

Firmy zbrojeniowe Rheinmetall i Krauss-Maffei-Wegmann (KMW) współpracują w celu utrzymania pojazdów NATO w krajach bałtyckich. W tym celu obie grupy chcą założyć na Litwie spółkę joint venture, w której mają po 50 proc. Jej misją jest utrzymanie opancerzonego wozu transportowego Boxer, bojowego wozu piechoty Puma, opancerzonego wozu ratunkowego Buffalo 3, czołgu bojowego Leopard 2 i samobieżnej haubicy 2000. W ramach wzmocnionej wysuniętej obecności kraje NATO mają obecnie 1500 wojsk rozmieszczonych w Rukli na Litwie w celu zabezpieczenia terytorium Sojuszu przed ewentualną rosyjską agresją.

Zagrożenia dla Telefónica Germany?

Negatywna wstępna ocena Berenberg Bank zaważyła na papierkowej robocie Telefonica Germany, która spadła o pięć procent. Według analityka Osmana Ghaziego, dobra historia o akcjach jest w dużej mierze przyćmiona przez negatywne ryzyko związane z wolnymi przepływami pieniężnymi oraz fakt, że dywidendy nie są gwarantowane na dłuższą metę. Inwestorzy ograniczą również obecnie konkurencję z Vodafone o klientów.

Inditex za kryzysem Corona

Spółka macierzysta Inditex Zara przetrwała pandemię koronawirusa i zdołała odnotować skok zysków, pomimo zamykania sklepów w Rosji i na Ukrainie. W okresie luty-kwiecień zysk netto wzrósł o 80 procent do 760 mln euro. Sprzedaż w pierwszym kwartale roku podatkowego wzrosła o 36 procent do 6,7 miliarda euro. W ten sposób największa na świecie grupa fast fashion ze swoimi markami Zara, Massimo Dutti, Bershka i Pull & Bear przekroczyła wartości sprzed kryzysu z 2019 roku.

Akcjonariusze Adlera liczą na sprzedaż nieruchomości

Po wywiadzie prasowym z prezesem Stefanem Kirstenem akcje Adler Group powróciły dzisiaj o około pięć procent. W wywiadzie dla „Handelsblatt” Kirsten obiecała inwestorom do 1,2 miliarda euro przepływów pieniężnych z transakcji na rynku nieruchomości.. W maju papiery Adlera spadły do ​​rekordowo niskiego poziomu 3,80 euro, a tym samym upadły o około 65 procent w 2022 roku.

READ  Perspektywy na 2023 r.: Polityka stóp procentowych banku centralnego w centrum uwagi: Tak może kształtować się cena złota w 2023 r. | biuletyn Informacyjny

Sudańskie Siły Zbrojne podejmują nową próbę przejęcia

Dostawca pojazdów użytkowych SAF-Holland chce ponownie przejąć szwedzkiego producenta hamulców Haldex. SAF-Holland oferuje 66 koron za akcję Haldex. Oferta przejęcia odpowiada 46,5 procentowej premii w stosunku do ceny zamknięcia akcji Haldex z poprzedniego dnia. Całkowita wartość oferty to równowartość 307 mln euro. Sześć lat temu SAF-Holland chciał przejąć szwedzką firmę za około 450 mln euro. W tym czasie firma wycofała się z konkursu ofert.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Raport LOK – Polska: PKP Intercity podpisało kontrakt na modernizację 40 pojazdów

Published

on

A.PKP Intercity Modernizacja 40 pojazdów
Zdjęcia PKP Intercity.

W dniu 26 października 2023 roku PKP Intercity podpisało umowę z H. Cegielskim Fabryką Pojazdów Szynowych na modernizację 26 wagonów serii Z1B i 6 Z1B PRM oraz z PESA Mińsk Mazowiecki na modernizację 8 wagonów typu Z1A. Po zawarciu umów pojazdy zostaną wyposażone w wiele udogodnień zwiększających komfort podróżowania.

Postępowanie przetargowe na modernizację 40 autobusów pasażerskich podzielono na 3 części. Najlepszą ofertę na modernizację 26 wagonów drugiej klasy (Z1B) i 6 wagonów pierwszej klasy (Z1B PRM), przystosowanych do przewozu osób na wózkach inwalidzkich, złożyła poznańska spółka H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych. Firma musi się modernizować 8 samochodów pierwszej klasy (Z1A) z PESA Mińsk Mazowiecki. Całkowita wartość projektu wynosi około 270 mln zł (61 mln euro).

„Dynamiczny rozwój PKP Intercity napędza jednocześnie polską gospodarkę Zamówienia o wartości kilku miliardów złotych na nowe wagony czy lokomotywy trafiają do polskich fabryk. Podobnie jest w przypadku zlecenia modernizacji 40 wagonów na najwyższy poziom polskiej kolei biznes oznacza Zapewnienie miejsc pracy, regularnych wynagrodzeń i dalszy rozwój firm, które już oferują produkty na bardzo wysokim poziomie – wyjaśnia Maciej Malecki, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.

„Jako przedstawiciel Poznania bardzo się cieszę, że od 2016 roku fabryka H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych podpisała z PKP Intercity kontrakty o wartości ponad 2 miliardów złotych. W 2015 roku pojawiło się pytanie o przyszłość poznańskiej fabryki i czy w ogóle będzie działać. „Teraz widać, że firma nie tylko stoi na nogach, ale się rozwija i otrzymuje kolejne zamówienia. Dziękuję Ministerstwu Infrastruktury i Ministerstwu Aktywów Państwowych oraz Zarządowi PKP Intercity za danie szansy polskim producentom – powiedział Bartłomiej Wróblewski, poseł na Sejm RP, gratuluję H. Cegielskiemu Fabryce Pojazdów Szynowych i PESA wykorzystania tej szansy. możliwość.”

READ  Ryanair wraca na lotnisko w Hahn: Powrót na prowincję

„Projekt modernizacji 40 wagonów jest częścią największego programu inwestycyjnego „Wielkie Koleje Inwestycyjne” w historii spółki transportowej PKP Intercity W ramach tego programu spółka zainwestuje 24,5 mld zł w nowoczesne wagony – dodaje Andrzej Bettel , Minister Stanu w Ministerstwie Transportu: „Do końca tej dekady wszystkie pojazdy we flocie firmy będą nowe lub zmodernizowane”.

Wszystkie 40 nowoczesnych autokarów zostanie dostarczonych PKP Intercity 36 miesięcy od podpisania umowy. Prędkość pojazdów wyniesie 200 kilometrów na godzinę, co umożliwi korzystanie nie tylko z rosnącego nowoczesnego taboru lokomotyw przedsiębiorstwa transportowego, ale także z nowoczesnej sieci kolejowej w Polsce.

„Dla nas podróżni są na pierwszym miejscu i oczekują szybkiego, wygodnego, bezpiecznego i przewidywalnego transportu kolejowego, dlatego inwestujemy w zakup nowych pojazdów oraz modernizację istniejących. Chcemy coraz szybciej podróżować po terenie Polski”. Chcemy coraz szybciej podróżować po terenie Polski – mówi Jarosław Oniszczuk, Członek Zarządu PKP Intercity – „Dlatego kupujemy i modernizujemy pojazdy osiągające prędkość co najmniej 200 km/h”.

Po podpisaniu umowy wszystkie 40 autokarów zostanie wyposażonych w wiele udogodnień, które w znaczący sposób przyczynią się do poprawy komfortu pasażerów. Należą do nich: nowe wygodne fotele w przedziałach pasażerskich pierwszej i drugiej klasy z gniazdkami 230V i USB, klimatyzacja, Wi-Fi, indywidualne oświetlenie dla każdego pasażera, toalety z zamkniętym systemem toaletowym czy nowe uchylne drzwi przesuwne. Tłumienie akustyczne zmniejszy z kolei emisję hałasu, a lepsza izolacyjność termiczna zwiększy komfort podróżowania w wysokich i niskich temperaturach. Na modernizacji skorzystają nie tylko pasażerowie, ale także obsługa pociągu.

„Realizujemy już projekty dla PKP Intercity o łącznej wartości 2,91 mld zł, a dziś podpisaliśmy umowę na kolejne zamówienie o wartości 58 mln zł. Cieszymy się z rozwoju naszej współpracy, co pozwala nam inwestować w wartość na poziomie 2,91 mld zł – mówi Jacek Bielski, dyrektor generalny PESA Mińsk Mazowiecki. „Fabryki w Bydgoszczy i Mińsku Mazowieckim zapewniają stabilne miejsca pracy”.

READ  Fabryka w Szanghaju idzie naprzód: Tesla prawie podwaja dostawy

„Obecnie modernizujemy dla PKP Intercity kosztem około 495 mln zł 90 wagonów. Dostarczyliśmy już spółce 21 gotowych wagonów, a reszta będzie dostarczana sukcesywnie do końca trzeciego kwartału przyszłego roku. Dodaliśmy Marcin Rudek, Prezes Zarządu H. Cegielski Fabryka: „Podpisaliśmy umowę na kolejny projekt o wartości 211 mln zł i spodziewamy się kolejnych projektów”.

Wykonawcy będą także odpowiedzialni za przeprowadzanie bieżących napraw utrzymaniowych III stopnia, które będą przeprowadzane 18 miesięcy po oddaniu autokarów przez PKP Intercity do eksploatacji.

WKZ, źródło PKP Intercity

Continue Reading

Economy

DAX – Dzienna prognoza: Skonsolidowany zakres DAX 200 punktów, prognoza…

Published

on

DAX – Dzienna prognoza: Skonsolidowany zakres DAX 200 punktów, prognoza…

analiza

8:09, 21 maja 2024 r

DAX pozostaje neutralny do handlu przez 6 dni handlowych i zbudował zakres pomiędzy 18635 a 18845. 200-punktowy zakres DAX wygląda płasko. Oto moje nowe prognozy DAX na najbliższe godziny i dni…

  • Dax – WKN: 846900 – ISBN: DE0008469008 – Cena: 18 768,96 pkt (XETRA)
  • Nowy Fedax – WKN: A0DMX9 – ISBN: DE000A0DMX99 – Cena: 12,77 pkt (VIX)
  • Przyszłość DAX – WKN: 846959 – ISBN: DE0008469594 – Cena: 18.794,00 EUR (EUREX)

DAX pozostaje neutralny do handlu przez 6 dni handlowych i zbudował zakres pomiędzy 18635 a 18845.

Dzisiaj opracowałeś dobrze zorganizowany potok DAX.

Szczegóły wyjaśniono w tekście głównym.


aktualny stan:

  • Cena zamknięcia XETRA DAX: 18769
  • Rynek przedsprzedażny DAX: 18735
  • Przyszłość DAX: 18815
  • Nowy Fedax: 12.77

ODPORNOŚĆ NA INDEKS XETRA DAX

➡️ 18755/18760/18770 ➡️ 18800 ➡️18846 ➡️18895/18905 (R3)

Obsługuje XETRA DAX

➡️ 18704 ➡️ 18635/18625(S3) ➡️ 18567 ➡️ 18320/18260

🔵Główna alternatywa

  • Od 10 maja DAX porusza się w przedziale cenowym około 18635 i 18845, ograniczając jego charakterystykę przegrzania.
  • VDAX NEW notowany jest na historycznie niskich poziomach, w pobliżu 12-miesięcznego wsparcia poziomego na 12,68.

  • DAX spadł dziś rano z 18769 do 18705, a następnie prawdopodobnie nieznacznie wzrośnie do 18755/18760/18770. DAX ledwo wzrósł dziś powyżej 18 770.
    Dzieje się tak również za sprawą konstelacji FDAX, której parametry wykresu ledwo pozwalają jej dziś wznieść się powyżej 18835/18840 (FDAX = DAX +80 pipsów).
  • Zamiast tego DAX zmierza do minimum z poprzedniego tygodnia na poziomie 18635/18625, o ile nie może wzrosnąć powyżej 18893.

🟢 rosnący:

  • Jeśli na koniec godziny DAX wzrośnie powyżej 18770, Wtedy droga do dziennego wzrostu indeksu DAX będzie otwarta do 18846 lub 18895/18905.
  • Jeżeli na koniec dnia DAX wzrośnie powyżej 18846, Wtedy DAX będzie miał przestrzeń do wzrostów aż do 19173.
READ  Perspektywy na 2023 r.: Polityka stóp procentowych banku centralnego w centrum uwagi: Tak może kształtować się cena złota w 2023 r. | biuletyn Informacyjny

🔴 Niedźwiedzi:

  • Poniżej 18635 i poniżej 18567 obraz wykresu ulega pogorszeniu. To następnie przedłuży wycofanie do kwietniowego trendu wzrostowego przy 18320/18260.

Rocco życzy powodzenia

Mój handel: Podzieliłem to na handel krótkoterminowy, ograniczający wcześnie i kończący wieczorem

Zarówno w transakcjach wielodniowych, jak i dużych transakcjach trwających kilka tygodni/miesięcy.

Ta pierwsza realizowana jest za pomocą certyfikatów i akcji KnockOut, a druga może być przedmiotem obrotu również z funduszami ETF.
Najnowsze oferty usług ADT Premium:

  • 29.09.21-5.17.24 Długie Srebrne 21,63–30,15 USD/ +39%/ (ustawienie ADT – duże)
  • 17,5. Dax Long od 18673 do 18689 i 18703/ +23 punkty DAX (ustawienie ADT)
  • 16,5. Dax Long 18716 do 18706/ -10 punktów DAX (ustawienie ADT)
  • 16,5. DAX długi 18820 do 18765/ -55 punktów DAX (ustawienie ADT)
  • 4.4.-15.5. Alfabet (Google) jest długi Od 154 USD do 173,20 USD (ostatnia trzecia)/ (magazyn ADT)
  • 15,5. Spodenki Dax od 18875 do 18831 i 18827/ +46 punktów DAX / (ustawienie ADT)
  • 7.3.-14.5. Crowdstrike LONG od 329,75 USD do 326,33 USD / +- 0 EUR / BEZPIECZNA SPRZEDAŻ PRZED Q NUMBERS / (Magazyn ADT)
  • 14,5. Long Dow Jones od 39420 do 39480/ +60 punktów Nasdaq/ (ustawienie ADT)
  • 14,5. Długi NASDAQ100 od 18125 i 18100 do 18185/ +72 punkty Nasdaq/ (ustawienie ADT)
  • 14,5. Dax Long od 18706 i 18685 do 18720/ +25 punktów DAX/ (ustawienie ADT)
  • 1.12.23-13.5.24 PFIZER LONG od 28,70 USD 27,50 USD do 28,35 USD / +- 0 bez dywidendy / (Magazyn ADT)
  • 6,5.-8,5. Długość Eurostocku 50 Od 4970 do 5050 (zawartość ADT)
  • 8.4.-8.5. Coca-Cola długa Od 59 USD do 62,73 USD (magazyn ADT)
  • 1,5. – 8,5. Sieci Arista są długie Od 255 USD do 289,50 USD (zawartość ADT)
  • 5.3.-7.5. Czarna Skała, długa Od 835 do 784 dolarów (magazyn ADT)
  • 19.4.-3.5. Długi NASDAQ100 od 17095 do 17840/ +745 punktów Nasdaq (magazyn ADT)
  • 17.4.-3.5. Długi NASDAQ100 od 17520 do 17840/ +320 punktów Nasdaq (magazyn ADT)
  • 19.4.-3.5. S&P500 długi 4980 do 5123/ +143 punkty (magazyn ADT)
  • 2.5.: Long Dow Jones (JFD) od 37900 do 38063 i 38243/ +253 punkty Dow (ustawienie ADT)
  • 2.5.: Krótki DAX od 17965 do 17913/ +52 punkty DAX (ustawienie ADT)
  • 2.5.: Dow Jones (JFD) krótki z 38170 do 38025 i 37900/ +207 punktów Dow (ustawienie ADT)
  • Obecne problematyczne dzieci to: – Salesforce – Shopify
  • Meinen Analyse- und Tradingservice „ADT” 14 Tage testen, um meinen Premium Content LIVE zugestellt zu bekommen
READ  Volkswagen zwalnia pracowników w Zwickau: popyt na samochody elektryczne ID jest niewielki

Wykresy

Logika strzałek:

🔵 Preferowana jest trasa niebieska; Prawdopodobieństwo jest duże i wynosi około 60%.

🟢 Zielony = najlepsza historia przypadku

🔴Czerwony = najgorszy scenariusz

Nadchodzące seminaria internetowe ADT

👉[–>Zu den Webinaren

Inne zalecenia

🔍 Rocco Świat Wiedzy

👉Roccos Top3 – Das sollten Trader als oberste Gebote beim Start in die Traderkarriere beachten…

👉Roccos Top3 – Folgende Sentiment-Werkzeuge und deren Lesart sollte jeder Trader kennen…

👉[–>Roccos Top3 – Folgende Indikatoren-Setups sollte jeder Trader kennen..


🔍 Przeczytaj wszystkie posty Rocco Gräfe na Stock3

👉[–>Hier klicken

Continue Reading

Economy

Stellantis zamyka fabrykę Fiata w Bielsku-Białej

Published

on

Stellantis zamyka fabrykę Fiata w Bielsku-Białej

Historia Fiata w Polsce jest długa i wkrótce czeka ją gorszy rozdział. Fabryka Samochodów Osobowych powstała w 1948 roku, a Fiat współpracuje od 1971 roku jako wspólne przedsięwzięcie Fabryka Samochodów Małolitrażowych, gdzie produkowany był między innymi legendarny Polski Fiat 126P. Produkcja odbywała się w Bielsku-Białej i Tichach.

długa historia

Zakłady w Bielsku-Piawie odpowiadały od 2002 roku za produkcję 1,3-litrowego silnika wysokoprężnego Multijet, będącego wspólnym dziełem General Motors. Mały silnik wysokoprężny był stosowany w różnych modelach Fiata (m.in. Panda, Punto, 500 i Doblo), ale także w Oplu (Agila, Corsa, Astra itp.), a także w Peugeot/Citroen i Suzuki.

Koniec małych silników wysokoprężnych w UE ze względu na coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji był oczywisty już od dawna; Te małe silniki wysokoprężne zostały już usunięte z oferty wszystkich producentów. Nadchodząca sytuacja stała się jasna dla pracowników Bielska-Piawy już w 2018 roku, kiedy Fiat wycofał z programu Panda silnik Multijet.

© Hans-Dieter Seifert

Fiat Panda 1.3 Multijet na teście
Nowoczesne, ale wciąż nie nowe

Fiat Panda Diesel w teście z 2012 roku

Teraz dobiegł końca koniec najbardziej tradycyjnej fabryki samochodów w Polsce, jak ogłosiła przewodnicząca NSZZ Solidarność Wanda Strozek. Łącznie na koniec miesiąca pracę straci 486 pracowników w Bielsku-Biawie. Część z nich może znaleźć nową pracę w oddalonej o około 40 kilometrów fabryce Stellantis w Tychach, która niedawno została rozbudowana, by produkować m.in. Jeepa Avengera.

Z informacji polskich mediów wynika, że ​​zakład w Bielsku-Białej zostanie przejęty przez spółkę zbrojeniową Polska Grupa Zbrojeniowa w celu produkcji pojazdów wojskowych.

Wniosek

Polskie samochody klasyczne, takie jak Polski Fiat, produkowane są z linii montażowej w Bielsku-Białej od lat 70. XX wieku. Ostatecznie tradycyjny zakład był jedynie dostawcą silników dla Fiata. Teraz to zadanie należy już do przeszłości, ponieważ przepisy UE dotyczące emisji położyły kres stosowaniu małych silników wysokoprężnych w samochodach. Stellantis zamyka fabrykę w Bielsku-Biawie, która zostanie całkowicie zamknięta w 2024 roku.

READ  Ryanair wraca na lotnisko w Hahn: Powrót na prowincję

Artykuł ten może zawierać linki do usługodawców, od których auto motor und sport może otrzymać prowizję (tzw. „linki partnerskie”). Więcej informacji tutaj.

Continue Reading

Trending