Connect with us

Economy

Zbyt wiele ryzyk cenowych: czy inwestorzy DAX byli zbyt pochopni?

Published

on

Zbyt wiele ryzyk cenowych: czy inwestorzy DAX byli zbyt pochopni?


Raport rynkowy

Stan: 01.04.2022 09:47

Po podwyżce cen o 2500 punktów, DAX jest w tym tygodniu chwilowo tak wysoki, jak przed wojną na Ukrainie. Ale ryzyko dla giełd nie zmalało całkowicie.

DAX znacznie spadł od czasu ożywienia, które we wtorek odnotowały niemieckie wartości benchmarkowe na poziomie 14 925 punktów. Z wyłączeniem 14404 punktów zszedł wczoraj. Pod koniec tygodnia niemieckie wartości standardowe mogą początkowo stanowić niewielką podstawę. Indeks DAX rozpoczął ostatni dzień notowań tygodnia ze wzrostem o 0,2 proc. do 14 448 punktów.

Odbicie DAX rośnie przed końcem

Gwałtowny wzrost cen, który podniósł indeks DAX o prawie 2500 punktów z najniższego poziomu 12 439 punktów na początku marca, grozi zakończeniem. Ze spadkiem poniżej starych maksimów powyżej poziomu 14 500 punktów, DAX wysyła negatywny sygnał techniczny.

Na rynkach szerzyło się rozczarowanie brakiem postępów w negocjacjach między Ukrainą a Rosją. Kliknij również Sygnały recesji z amerykańskiego rynku obligacji A oczekiwania na podwyżki stóp procentowych w świetle historycznie wysokich stóp inflacji wpływają na nastroje zakupowe inwestorów. do wczoraj Uwolnienie przez USA strategicznych rezerw ropy naftowej Na dłuższą metę nie może wzmocnić rynków.

Pogłębia się niedobór materiałów w branży

Tymczasem według wyników Instytutu Badań Ekonomicznych Ifo pogłębia się niedobór materiałów w niemieckim przemyśle. 80,2 proc. firm skarżyło się na wąskie gardła i problemy z zakupem podstawowych produktów i surowców. W lutym było to nadal 74,6 proc.

„Atak na Ukrainę pogorszył sytuację wielu firm”, mówi ekonomista IFO Klaus Wallrabe. Pojawiły się nowe problemy w łańcuchach dostaw. Na przykład 17 proc. firm przemysłowych importowało z Rosji.

Chińska strategia walki z COVID-19 jako czynnikiem ryzyka

Dodatkowym czynnikiem stresogennym dla globalnych łańcuchów dostaw jest rygorystyczny reżim koronawirusa w Chinach. Dziś w Szanghaju weszła w życie druga faza blokady dla kolejnych 16 milionów mieszkańców wschodniego chińskiego miasta portowego. Szanghaj posiada największy port kontenerowy na świecie. Eksperci przewidują nowe wąskie gardła w dostawach, zwłaszcza w przypadku chipów.

READ  Rosja: sprzedano 850 oddziałów McDonald's - resort szuka nowej nazwy - Gospodarka

„Ponieważ Chiny trzymają się swojej strategii wolnej od Covid, zakłócenia w łańcuchach dostaw pozostają poważnym ryzykiem dla europejskich i niemieckich producentów” – podkreślili w niedawnej analizie ekonomiści Commerzbanku, Hao Zhou i Bernd Weidensteiner.

Dow, Standard & Poor’s i Nasdaq ze stratami

Publikacja miesięcznych statystyk z rynku pracy w USA, które mają zostać opublikowane dziś przed otwarciem giełdy w USA, budzi ostrożność wśród inwestorów. Eksperci oczekują, że w marcu powstanie 490.000 miejsc pracy poza sektorem rolnym Stanów Zjednoczonych. W poprzednim miesiącu wzrost wyniósł 678 tys.

Wczoraj inwestorzy z Wall Street odrobili straty po zawieszonych rozmowach w sprawie zawieszenia broni na Ukrainie idź na sprzedaż. Indeks Dow Jones zamknął się o 1,6 procent, osiągając 34 678 punktów. Indeks technologii Nasdaq spadł o 1,5 proc. do 14 220 punktów. Indeks Standard & Poor’s 500 stracił 1,6 procent do 4530 punktów.

Nikkei zamyka się niżej po raporcie Tankana

Pod koniec tygodnia negatywne specyfikacje z Wall Street wpłynęły na ceny na kilku giełdach azjatyckich. Realistyczne dane pochodziły również z Chin. Indeks menedżerów ds. zakupów opracowany przez branżowy magazyn Caixin spadł o 2,3 punktu do 48,1 punktu. Skala nastroju spadła do najniższego poziomu od początku 2020 roku.

Ponadto, według sondażu przeprowadzonego przez Bank Japonii (Raport Tankana), zaufanie do japońskiej gospodarki spadło w pierwszym kwartale do najniższego poziomu od dziewięciu miesięcy. Indeks Nikkei 225 zakończył weekend spadkiem o 0,6 proc., do 27 666 punktów.

Ceny ropy nadal spadają – WTI jest poniżej 100 USD

Tailwind na globalne giełdy nadal pochodzi z rynku ropy. Jeszcze wczoraj rząd otaczający prezydenta USA Joe Bidena ogłosił, że Wprowadzenie na rynek do 1 miliona baryłek dziennie przez następne sześć miesięcyW celu ograniczenia obecnego kryzysu dostaw i zapobieżenia dalszym wzrostom cen. Dziś zwołane zostało również nadzwyczajne spotkanie Międzynarodowej Agencji Energetycznej (IEA), na którym inne kraje mogą dołączyć do USA.

READ  Lotnisko w Hamburgu: Niektóre loty odwołane nawet po zakończeniu strajku Lufthansy NDR.de - Aktualności

Po wczorajszym spadku o ponad pięć procent, rano ceny ropy nadal spadały. Cena baryłki ropy naftowej z Morza Północnego (159 litrów) wynosi 103,59 USD. To o 1,12 dolara mniej niż dzień wcześniej. Cena baryłki zdywersyfikowanej ropy US West Texas Intermediate spadła o 1,37 USD do 98,91 USD.

Euro przed strumieniem danych po 1,10 $

Euro nadal słabnie na początku handlu przed zalewem kluczowych danych gospodarczych. Rano we wspólnej walucie zostanie wypłacone 1,1056 dolara, o 0,2 proc. mniej niż poprzedniego wieczoru. Europejski Bank Centralny ustalił w czwartek po południu stopę referencyjną na 1,1101 USD.

Pod koniec tygodnia analitycy i inwestorzy mają do czynienia z całym szeregiem danych ekonomicznych. Oprócz raportu o rynku pracy w USA, uwaga skupia się na danych dotyczących inflacji dla całego obszaru walutowego. Spodziewany jest kolejny rekordowy wzrost od czasu wprowadzenia euro.

SAP obchodzi pięćdziesiąte urodziny

Grupa oprogramowania SAP z siedzibą w Walldorf (Rhein Neckar-Kreis) Dziś obchodzi swoje pięćdziesiąte urodziny. Firma została założona przez Dietmara Hoppa, Hasso Plattnera, Klausa Cherę, Hansa Wernera Hectora i Klausa Willenrothera pod nazwą System Analysis Software Development. SAP stał się jedną z najcenniejszych firm w Niemczech i największym producentem oprogramowania w Europie. W 2021 r. SAP wygenerował zysk po opodatkowaniu w wysokości około 5,4 mld euro.

Szef BASF obawia się poważnego kryzysu gospodarczego

Szef BASF, Martin Brudermüller, ostrzegł przed bezprecedensowymi stratami ekonomicznymi dla Niemiec w przypadku wstrzymania importu lub długotrwałej awarii dostaw gazu i ropy z Rosji. „Może to doprowadzić do tego, że niemiecka gospodarka wejdzie w najgorszy kryzys od końca II wojny światowej”, powiedział Brudermüller z niedzielnej gazety Frankfurter Allgemeine. Wielu obywateli w Niemczech zmniejszy ryzyko bojkotu władzy.

READ  Wystąpienie w Parlamencie Krajowym Brandenburgii: Ambasador RP bardzo krytycznie ocenia postrzeganie swojego kraju - Berlin

Inwestorzy szukają Stratic

Według Chambers inwestorzy finansowi EQT i KKR mają oko na Specjalistę ds. Diagnostyki Stratic. jak agencja informacyjna Bloomberg Wspomniałem wczoraj w odniesieniu do osób wtajemniczonych, chodzi o post, który założyciel firmy Hermann Listner i jego rodzina umieścili niedawno w swojej witrynie sklepowej. Ofertę sprawdzili również inwestorzy finansowi CVC Capital Partners i Permira.

Strzałka GameStop przeskakuje

Akcje amerykańskiego sprzedawcy gier wideo GameStop wzrosły o 14 procent w handlu po godzinach pracy w Stanach Zjednoczonych. Spółka stara się o zgodę akcjonariuszy na podział akcji. GameStop to jedna z tych tak zwanych „stocków memowych”, do których kupowania zapraszają się mali inwestorzy na powiązanych forach internetowych, takich jak Reddit. Akcje GameStop wzrosły z około 3 USD w marcu 2020 r. do ponad 166 USD w zwykłym obrocie wczoraj.

Blackberry z powrotem w kolorze czarnym

Kanadyjski producent oprogramowania Blackberry powrócił w ostatnim kwartale fiskalnym. Firma podała, że ​​zysk netto za okres sprawozdawczy (zakończony 28 lutego) wzrósł o 144 mln USD po stracie netto w wysokości 315 mln USD rok wcześniej. Powodem były zwiększone przychody w dziale Internetu Rzeczy (IoT).

Ford i GM wstrzymały produkcję z powodu braku części zamiennych

Ford i General Motors chcą w przyszłym tygodniu tymczasowo wstrzymać produkcję amerykańskich samochodów w jednym zakładzie w amerykańskim stanie Michigan z powodu braku części zamiennych. Według kierownictwa Forda, powodem decyzji był brak półprzewodników. General Motors ogłosił, że produkcja w zakładzie w Lansing Grand River zostanie wstrzymana z powodu braku części.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Published

on

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
Praca Minus dwanaście procent

Inwestycje zagraniczne w Niemczech nadal spadają

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Jörg Carstensen

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY inwestycje zagraniczne w Europie spadły: o 11% mniej niż przed pandemią korony. Niemcy utrzymały swoją pozycję w rankingach, jednak różnica w stosunku do prowadzącej Francji ponownie wzrosła.

IJak wynika z badania, w zeszłym roku międzynarodowi inwestorzy ponownie ograniczyli swoje zaangażowanie w Niemczech. W 2023 roku zagraniczne firmy ogłosiły 733 projekty inwestycyjne w tym kraju – o dwanaście procent mniej niż rok wcześniej. To najniższy poziom od 2013 roku i szósty z rzędu spadek, wynika z analizy firmy audytorsko-doradczej EY.

W europejskim porównaniu Niemcy pozostają na trzecim miejscu – ale różnica w stosunku do Primus France ponownie się zwiększyła. EY odnotowało tam o pięć procent mniej projektów, ale wciąż było ich 1194, a za nią plasowała się Wielka Brytania, kraj spoza UE, z 985 (plus sześć procent). Największą liczbę inwestycji zagranicznych w Niemczech EY odnotował w 2017 r. – 1124 projekty. Przed pandemią korony w 2019 r. było ich 971. EY prowadzi badanie od 2006 r. Nie podano informacji o wielkości inwestycji.

Prezes zarządu EY, Henrik Ahlers, uważa ten spadek za niepokojący: „To sygnał ostrzegawczy” – zacytowano go w oświadczeniu: „Niemcy pozostają w tyle, podczas gdy inne kraje europejskie rozwijają się bardziej dynamicznie. Od 2017 r. Liczba projektów inwestycyjnych w Niemczech spadła o 35%, w Wielkiej Brytanii spadek sięgnął w tym okresie 18%. Z drugiej strony Francja osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. „Francja jest największym zwycięzcą wyjścia Wielkiej Brytanii z UE Unia Europejska. Z drugiej strony Niemcy straciły więcej inwestycji niż Wielka Brytania.

Ahlers wskazuje kilka przyczyn słabych wyników Niemiec, w tym wysokie obciążenia podatkowe kraju, wysokie koszty pracy, drogą energię i biurokrację. „Skutek: spadają inwestycje, nastroje wśród konsumentów i przedsiębiorstw są fatalne, a gospodarka rozwija się słabiej niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju”.

Rozwój również osłabł w całej Europie, ale nie w takim stopniu jak w Niemczech. W 2023 roku liczba ogłaszanych projektów spadła o cztery proc., do łącznie 5694 projektów, przy czym największą dynamikę wykazały Turcja (plus 17 proc.) i Szwajcaria (plus 53 proc.). Jednak w całej Europie nadal brakuje poziomu sprzed pandemii. Liczba projektów była o 11 proc. niższa niż w 2019 r.

„Europa rozpaczliwie potrzebuje inwestycji zagranicznych, a to badanie powinno pobudzić cały kontynent” – stwierdziła Julie-Lynne Tiegland, ekspert EY. Wzmocniłoby to europejską gospodarkę poprzez stworzenie możliwości zatrudnienia, zachęcanie do innowacji i promowanie eksportu. „Należy teraz podjąć pilne działania, aby zapewnić Europie utrzymanie konkurencyjności w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin” – stwierdził Tiegland.

Amerykańscy inwestorzy wycofują się

W zeszłym roku amerykańskie firmy nadal były najważniejszymi inwestorami w Europie i Niemczech – ale liczba projektów spadła o 15 proc., a w tym kraju aż o 22 proc. Ahlers obwinia warte miliardy dolarów programy wsparcia, takie jak ustawa o redukcji inflacji (IRA). „Amerykańska polityka lokalizacyjna ma wpływ” – powiedział. „Wygląda na to, że amerykańskie firmy inwestują więcej u siebie, a mniej w Europie”.

Amerykańscy inwestorzy w żadnym wypadku nie wykluczyli Niemiec jako lokalizacji dla biznesu, ale ich zaufanie zostało zachwiane. Ahlers powiedział, że przywrócenie tego stanu rzeczy powinno być najwyższym priorytetem dla polityki i biznesu w Niemczech. Ale nie może tu chodzić o wyścig po wsparcie. Należy raczej poprawić ogólne warunki. Ahlers był jednak sceptyczny, czy uda się to szybko osiągnąć: „Problemy w Niemczech są głębokie i mają charakter strukturalny, więc odwrócenie trendu nie będzie możliwe z dnia na dzień”. Niezbędna jest rzeczywista reforma podatkowa i ograniczone regulacje.

READ  Od maja: kraje produkujące ropę zaskakująco ogłaszają cięcia produkcji

Continue Reading

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Pieniądze unijne na rolnictwo: 100 miliardów euro na ochronę klimatu – zmarnowane nieskutecznie

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Published

on

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.

[–>

Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).

[–>

Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.

[–>

Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder

[–>

Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.

[–>

Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.

[–>

Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.

[–>

[–>

READ  Kuratorem wystawy lekkiej konstrukcji jest Robert Habeck

Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.

[–>

Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)

Continue Reading

Trending