Connect with us

Economy

Wielka Brytania czuje Brexit: Puste półki, żadnych koktajli mlecznych

Published

on

  • zSebastian Burger

    Blisko

Wielka Brytania ma problem z podażą i odczuwa skutki Brexitu: w niemal wszystkich powiązanych branżach brakuje taniej siły roboczej z UE.

Londyn – supermarket Sainsbury’s w Harringay w północnym Londynie w normalny dzień roboczy w porze lunchu: luki na półkach są wszędzie. Niezależnie od tego, czy jest to świeże mleko, chłodzone dania gotowe, czy makaron, który można przechowywać miesiącami – różnorodność kolorów konsumentów jest wszędzie bardzo ograniczona.

Migawka z tego tygodnia jest od tygodni powtarzana na całej wyspie: stacje benzynowe pozostają zamknięte, półki w supermarketach są puste. Sieć fast foodów Nando’s została zmuszona do tymczasowego zamknięcia 45 oddziałów, ponieważ główne skrzydełka z kurczaka nie były dostępne w wystarczających ilościach. W zeszłym tygodniu McDonald’s pojawił się na pierwszych stronach gazet: Z powodu „przejściowych problemów z dostawą” spragnieni klienci muszą na razie zrezygnować z tradycyjnego koktajlu mlecznego.

Problemy z dostawami w Wielkiej Brytanii: firmy są zdenerwowane

LONDYN – Z powodu ciągłych problemów z dostawami firmy i grupy lobbystyczne, takie jak CBI, biją teraz na alarm: poziom zapasów detalicznych jest najniższy od prawie czterech dekad. Nawet antyunijne media muszą przyznać, że Brexit jest obecnie jedną z głównych przyczyn dramatycznych wąskich gardeł. „To nie może być dłużej lekceważone jako problem krótkoterminowy”, ostrzega Andrew Sentance z firmy konsultingowej Cambridge Economics. „Ta sytuacja może trwać dłużej niż ludzie myślą”.

Ale na jak długo? Już z niepokojem patrzy się na Boże Narodzenie. Brakuje najważniejszego składnika tradycyjnych angielskich świątecznych posiłków. Jeśli branża nadal będzie cierpieć z powodu tak poważnego niedoboru personelu, jedna piąta spożywanych rocznie indyków może zostać utracona do grudnia, ostrzegło BPC Poultry Farmers Association w liście ogniowym do sekretarza spraw wewnętrznych Priti Patel. Ministerstwo odpowiedzialne za imigrację uznało osoby o niskich kwalifikacjach za persona non grata. Ale właśnie to jest „bardzo ważne dla utrzymania żywienia w kraju”, jak wyjaśniają hodowcy.

READ  Duża niemiecka firma z branży nieruchomości popada w bankructwo – wstrząs w branży budowlanej

Czy Boże Narodzenie wpada do wody?

Turcy nie mogą być uważani za podstawową żywność, ale proces sądowy w branży nie jest odosobnionym incydentem. Supermarkety, budownictwo, sadownicy i warzywnicy, gastronomia – od początku roku wszędzie brakowało taniej siły roboczej. Rząd Brexitu kierowany przez premiera Borisa Johnsona bardzo starał się bagatelizować problem lub obwiniać pandemię koronawirusa. Główny powód opuszczenia UE staje się coraz wyraźniejszy: wraz z ostatecznym porzuceniem rynku wewnętrznego i unii celnej obywatele UE utracili od 1 stycznia swobodę przemieszczania się na wyspie.

Teraz brakuje polskiego hydraulika, rumuńskiej starszej pielęgniarki, hiszpańskiej kelnerki i belgijskiego sprzątacza. W ciągu ostatnich dziesięcioleci miliony młodych Europejczyków pracowały na wyspie głównie na niskopłatnych stanowiskach, do czego nie można było przekonać miejscowych.

W Wielkiej Brytanii brakuje kierowców ciężarówek przewożących towary z punktu A do punktu B. W wielu supermarketach tego nie można dłużej tolerować.

© Matthew Cooper / D

Niedobór wykwalifikowanych pracowników w Wielkiej Brytanii: „Anglicy nie lubią pracować”

Austriacki biznesmen szczerze podsumowuje swoją nieprzyjemną opinię na temat etyki pracy miejscowych: „Sami Anglicy nie lubią zbytnio pracować. Bez Europejczyków niewiele lub nic tu nie działa”. Jeśli rząd nie pomaga sklepom spożywczym, restauracjom i kawiarniom w obliczu utrzymującego się niedoboru personelu, „tu trafia wiele skoków biznesowych”.

Nowy rządowy system imigracyjny, uchwalony szybko po Brexicie, mocno ogranicza przepływ taniej siły roboczej. Oprócz indywidualnych kwot dla sektorów takich jak rolnictwo, kandydaci muszą składać aktualne oferty pracy z minimalnym dochodem. Zamiast tego, grupy lobbystów kulinarnych i restauracyjnych chcą przyciągnąć młodych ludzi za pomocą systemu podobnego do tego, który istnieje między Wielką Brytanią a Australią. Młodzi Anglicy dostają tymczasowe wizy na piąty kontynent, co wprost obejmuje możliwość poszukiwania pracy.

Dzięki Brexitowi – Wielka Brytania Brakuje taniej siły roboczej z UE

Z drugiej strony związki mają nadzieję na zwiększenie dochodów lokalnych pracowników. W rzeczywistości sieci supermarketów i domy towarowe już płacą mile widziane pieniądze nowym pracownikom w wielu miejscach. Amerykański gigant Amazon płaci składki za pakiety w wysokości do 1000 funtów (1168 euro), a wyszkoleni technicy British Gas Energy otrzymują trzykrotność tej kwoty.

READ  Oczekuje się, że w 2023 r. zużycie gazu w Niemczech spadnie o pięć procent

Sieci supermarketów oferują również czterocyfrowe opłaty za wynajem doświadczonym kierowcom ciężarówek. Bo to właśnie brak ciężarówek jest najbardziej odczuwalny w przypadku ciężarówek. Ponieważ biznes w Wielkiej Brytanii nie jest już opłacalny dla wielu wykwalifikowanych kierowców z UE, według stowarzyszenia branżowego RHA prawie jedna szósta z 600 000 osób potrzebnych do transportu towarów została utracona. Sars-CoV-2 sprawił też problem młodym ludziom: z powodu pandemii na kilka miesięcy odwołano egzaminy na prawo jazdy kierowców ciężarówek. Konserwatywny rząd odrzuca ograniczony powrót do dawnej swobody przepływu pracowników, domagają się spedytorzy.

Przecież w kraju jest wystarczająco dużo alkoholu

W ubiegłą sobotę wezwał też firmy do zatrudniania lokalnych obywateli, zamiast polegać na pracownikach z zagranicy w obliczu poważnego niedoboru kierowców w kraju. Departament Spraw Gospodarczych w Londynie powiedział: „Chcemy, aby pracodawcy inwestowali w pracowników domowych na dłuższą metę”. Plan ma na celu umożliwienie ludziom w całym kraju przekwalifikowania i ponownej integracji na rynku pracy. Rząd wezwał również przemysł do zapewnienia bardziej atrakcyjnych warunków pracy i lepszych płac. Jednak nic z tego nie obiecuje szybkiego rozwiązania problemu.

Gdyby strzał z Sainsbury’s w północnym Londynie był wymienialny, Brytyjczycy nie musieliby przynajmniej martwić się o niektóre dobra konsumpcyjne: piwo, wino i sznapsy są tak obfite na półkach alkoholowych, że obawy o stałe wąskie gardła w dostawach – być może do Bożego Narodzenia – zagłuszają . (Sebastian Burger)

Zdjęcie w menu głównym: © Matthew Cooper / dpa

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Nowicjusz na giełdzie: akcje Porsche walczą o cenę emisyjną dzień po debiucie | biuletyn Informacyjny

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Published

on

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.

[–>

Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).

[–>

Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.

[–>

Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder

[–>

Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.

[–>

Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.

[–>

Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.

[–>

[–>

READ  W porównaniu z Europą: mieszkanie w Niemczech jest stosunkowo niedrogie

Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.

[–>

Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)

Continue Reading

Economy

Dacia Duster w relacji z jazdy – dużo auta za te pieniądze

Published

on

Dacia Duster w relacji z jazdy – dużo auta za te pieniądze

Dacia Duster pozostaje najtańszym SUV-em w Niemczech. Ale wraz z trzecią generacją porzuca swój tani wizerunek i zachwyca jako niedrogi SUV: solidna technologia terenowa z przełączanym napędem na wszystkie koła i różnymi programami terenowymi za mniej niż 25 000 euro.

Aby poznać charakter Dacii Duster polecamy wycieczkę do Republiki Południowej Afryki lub Namibii. Tysiące wypożyczonych Dusterów czeka tam na żądnych przygód turystów, którzy chcą poznać Republikę Południowej Afryki na niekończących się piaszczystych i żwirowych drogach. Duster zawsze cieszył się dużą popularnością wśród lokalnych firm leasingowych, ponieważ wiedzą, że zwrot jest przyzwoity, ponieważ nigdzie nie mogą dostać więcej samochodu za swoje pieniądze.

Dacia Duster to samochód wszechstronny, mocny, uniwersalny i niedrogi.

Dacia Duster to samochód wszechstronny, mocny, uniwersalny i niedrogi.

(Zdjęcie: Dacia)

Dotyczy to również nowo wydanej trzeciej generacji. Potężna technologia terenowa z włączanym napędem na wszystkie koła i różnymi programami terenowymi za mniej niż 25 000 euro. Gdzie to można dostać?

Jest też wystarczająco dużo miejsca na tylnym siedzeniu i bardzo akceptowalny bagażnik, który z łatwością pomieści bagaż trzyosobowej rodziny. Wszystko to mieści się w atrakcyjnym nadwoziu o długości zaledwie 4,34 m, które nie wpisuje się w coraz cięższy trend panujący wśród SUV-ów.

Wnętrze Dacii Duster także robi wrażenie.Wnętrze Dacii Duster także robi wrażenie.

Wnętrze Dacii Duster także robi wrażenie.

(Zdjęcie: Dacia)

Wnętrze również robi wrażenie. Dawno minęły czasy zwisających dywanów i gołego metalu pojawiającego się w wielu miejscach. Dziś czysty plastik dominuje w stylowym wystroju wnętrz. Oczywiście nie jest delikatnie pienisty i pozbawiony typowego chichi. Ale kto ciągle wali w deskę rozdzielczą?

Popraw projekt, jakość i wizerunek

Trudno uwierzyć, jak szybko Rumuni poprawili design i jakość swoich modeli, jednocześnie dopracowując swój wizerunek. Każdy, kto jeździ Dacią, nie będzie już wyśmiewany z litości. Dziś Rumuni przyciągają klientów nawet do marek premium, które nie akceptują już stałych korekt cen wielu producentów.

Dacia Duster ma bardzo akceptowalny bagażnik.Dacia Duster ma bardzo akceptowalny bagażnik.

Dacia Duster ma bardzo akceptowalny bagażnik.

(Zdjęcie: Dacia)

Niskie ceny zależą od konsekwentnej strategii marketingu wtórnego, która zmniejsza koszty rozwoju i produkcji. Pod blachą Dacii kryje się tylko technologia opracowana i opracowana przez Renault, dostosowana do jego własnych potrzeb. Na przykład silnik hybrydowy jest dobry na 140 KM. Jest to jedyna wersja automatyczna, która łączy w sobie silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, silnik elektryczny i generator rozrusznika.

READ  Telekomunikacja - Hartmannsdorf - Komsa wykorzystując trend home office w gospodarce epidemicznej

Ekonomiczne i płynne użytkowanie pojazdów hybrydowych stało się możliwe dzięki przejściu na platformę CMF-B firmy Renault. Oznacza to, że Rumuni mogą korzystać z silników częściowo elektrycznych, takich jak łagodna hybryda o mocy 131 KM, pojemności skokowej 1,2 litra i zasilaniu 48 V. Natomiast jeśli chcesz ograniczyć się do podstaw i zaoszczędzić budżet, możesz zdecydować się na silnik bazowy w wyposażeniu podstawowym. Za 18 950 z podwórza zjeżdża Duster z napędem na przednie koła i silnikiem LPG o mocy 101 KM, bez żadnych bajerów jak szyba czy aluminiowe felgi, za to z klimatyzacją, światłami LED, tempomatem czy rozpoznawaniem znaków drogowych.

LPG – alternatywa warta rozważenia

ciekły gaz z ropy naftowej? Choć w Niemczech jest na niego mniejszy popyt niż np. w Polsce, to zdecydowanie jest to alternatywa warta rozważenia, jeśli chodzi o oszczędzanie. Kosztuje 90 centów za litr, a tankowanie jest bardzo łatwe, ponieważ przyłącze gazu jest chronione pod korkiem wlewu paliwa, tuż obok szyjki wlewu benzyny. W zależności od stylu jazdy potrzebujesz około 9 litrów na 100 km – a taniej nie może być.

Od drugiej wersji wyposażenia nad konsolą środkową znajduje się wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala i uchwyt na smartfon.Od drugiej wersji wyposażenia nad konsolą środkową znajduje się wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala i uchwyt na smartfon.

Od drugiej wersji wyposażenia nad konsolą środkową znajduje się wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala i uchwyt na smartfon.

(Zdjęcie: Dacia)

W przypadku trzeciej generacji Duster jest droższy o 1500 euro, ale nadal ma rozsądną cenę. Nowa architektura nie tylko zapewnia więcej miejsca we wnętrzu, ale także przenosi małego SUV-a na obecny poziom techniczny. Uwagę przyciągają bardzo czytelne cyfrowe wskaźniki, a w zależności od wyposażenia jest ich więcej niż wymaganych prawem asystentów jazdy.

Tak, Duster emituje teraz również dźwięk ostrzegawczy, gdy tylko kierowca zignoruje ograniczenie prędkości lub zjedzie z pasa ruchu. Ale sam fakt, że marka nie toleruje przesady technicznej wielu modeli, sprawia, że ​​prowadzenie tego samochodu jest przyjemnością. Począwszy od drugiej wersji wyposażenia, nad konsolą środkową znajduje się rozsądny wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala i uchwyt na smartfon. Nawigacja i radio nie są dostępne, należy pobrać aplikację Dacia Media Control. To nie ma znaczenia, telefon komórkowy można w mgnieniu oka zintegrować bezprzewodowo, a internetowe stacje radiowe i usługi przesyłania strumieniowego można uzyskać za pośrednictwem dużego ekranu. Nawigacja odbywa się poprzez Apple Car Play lub Android Auto. To działa dobrze i to wszystko, czego potrzebujesz. Jeśli tak: Dwa najwyższe poziomy wyposażenia obejmują zintegrowany system nawigacji, który uwzględnia dane w czasie rzeczywistym.

READ  Zarobki porzuconych DAX - Conte koryguje prognozy - Skok w zyskach Volkswagena - Fresenius z mocnym kwartałem - Zalando podnosi oczekiwania i odkupuje akcje - Skoncentruj się na FMC, Evonik, Henkel, PayPal, Uber | Wiadomość

Już po kilku kilometrach można poczuć i doświadczyć postępu. Nadwozie nie jest zbyt izolowane, ale przynajmniej dwa zelektryfikowane silniki pracują tak cicho, że słychać jedynie wiatr wiejący wokół kanciastego nadwozia na autostradzie.

Przekonujący pomysł

Szczególnie przekonujące wrażenie robi silnik 1.2 TCe o mocy 131 KM, dostępny z napędem na przednie lub na wszystkie koła: tłumi typowe dla trzycylindrowych drgań i pomimo małej pojemności skokowej ma wystarczającą moc, aby szybko jechać. Nawet na stromym terenie, gdzie potrzebny jest moment obrotowy, nigdy nie poczujesz, że masz za mało mocy. Pomaga to, że Duster z napędem na wszystkie koła jest bardzo lekki i waży 1465 kg. Jedyna wada miękkiej hybrydy: jest dostępna tylko jako przełącznik ręczny.

Fotele w Dacii Duster: bardzo miękkie.Fotele w Dacii Duster: bardzo miękkie.

Fotele w Dacii Duster: bardzo miękkie.

(Zdjęcie: Dacia)

Hulk nieco stracił swoją dawną potężną osobowość. Zamiast tego miotełka odbija się bardzo dobrze i jest prawie za miękka. Ładowanie jest nieco obojętne w szybkich seriach zakrętów, ale jest to również wina miękkich, niepodtrzymujących foteli.

Ale można z tym żyć i nie zmienia to jego charakteru jako potężnego, uniwersalnego programu typu „wszystko w jednym”, dostępnego na każdą kieszeń. Nasza rada: TCe 130 4×4 w wyposażeniu podstawowym za 24 650 euro. Oprócz Pakietu Zimowego z podgrzewanymi siedzeniami i kierownicą (350 euro) oraz Pakietu Spania o wartości 1590 euro ze schowkami i materacami.

Dacia Duster – dane techniczne

Pięciodrzwiowy SUV; Długość: 4,34 m, szerokość: 1,81 m (z lusterkiem zewnętrznym: 2,07 m), wysokość: 1666 m, rozstaw osi: 2,66 m, pojemność bagażnika: 453-1545 l (wersja na autogaz); 517-1609L (TCe 130); 456-1548 l (TCe 130 4×4)

Eco-G100 (gaz samochodowy)

  • Pojemność skokowa/cylinder: 999 cm3/3; Moc: 74 kW/101 KM; Moment obrotowy: 170 Nm/2000 obr./min
  • Sześciobiegowa manualna, napęd na przednie koła
  • 0-100 km/h: 13,2 sekundy, prędkość maksymalna: 168 km/h
  • Zużycie: 8,0 LPG/100 km, emisja CO2: 126 g/km
  • Cena: 18.950 euro (podstawowa)
READ  Nieudana konwersja IT: Rośnie liczba osób skarżących się na problemy Postbanku

TCe 130 (łagodna hybryda 48 V)

  • Pojemność skokowa/cylinder: 1199 cm3/3; Moc: 96 kW/131 KM; Moment obrotowy: 230 Nm/2100 obr./min
  • Sześciobiegowa manualna, napęd na przednie koła
  • 0-100 km/h: 9,9 sekundy, prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Zużycie: 5,5 l/100 km, emisja CO2: 123 g/km
  • Cena: 22.150 euro (ekspres)

TCe 130 4×4 (łagodna hybryda 48 V)

  • Pojemność skokowa/cylinder: 1199 cm3/3; Moc: 96 kW/131 KM; Moment obrotowy: 230 Nm/2100 obr./min
  • Skrzynia sześciobiegowa, napęd na cztery koła
  • 0-100 km/h: 11,0 sekundy, prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Zużycie: 6,1 l/100 km, emisja CO2: 135 g/km
  • Cena: 24.650 euro (ekspresowa)

Hybrid 140 (napęd w pełni hybrydowy)

  • Pojemność skokowa/cylinder: 1598 cm3/4; Moc: 69 kW/84 KM; Moment obrotowy: 148 Nm/3600 obr./min
  • Silnik elektryczny: 36 kW/49 KM
  • Wydajność systemu: 104 kW/140 KM
  • Automatyczna wielotrybowa skrzynia biegów, napęd na przednie koła
  • 0-100 km/h: 10,1 sekundy, prędkość maksymalna: 160 km/h
  • Zużycie: 5,0 l/100 km, emisja CO2: 113 g/km
  • Cena: od 25 850 euro (ekspres)
Continue Reading

Trending