Connect with us

Economy

Unia Europejska jest… tak, co jeszcze?

Published

on

Unia Europejska jest… tak, co jeszcze?

Kot z worka: kanclerz Schulz chciałby działać na rzecz stopniowego znoszenia zasady konsensusu w instytucjach europejskich, propozycja zmierzająca dokładnie w tym samym kierunku, co „Rekomendacje Konferencji w sprawie przyszłości Europy”, które są mówi się, że powstało w wyniku spontanicznych konsultacji z obywatelami. Nie jest to zaskakujące. Jednak dla polityka SPD miłą rzeczą jest moment wydania tego oświadczenia w środku przedłużającej się wojny europejskiej, beznadziejnie podzielonej Unii Europejskiej i nadciągającej masy kryzys, wszystkie wynikające nie tylko z ideologicznej odpowiedzialności tych samych partii, które są obecnie u władzy.

czas czytania

Tichy’s Insight – Tak trafia do Ciebie drukowany magazyn

Rzeczywiście, można argumentować, że nie tylko Niemcy, ale cała Europa byłyby w znacznie lepszej sytuacji, gdyby kanclerz Merkel, pod ogromną presją lewicy i zielonych, nie zadekretowała katastrofalnej transformacji energetycznej, która ostatecznie doprowadziła do śmiertelnej zależności od Rosja i bezprecedensowa eksplozja cen wszystkich kosztów energii. To, że Europa okazuje mniej solidarności niż kiedykolwiek, można wywieść z niemieckiej polityki zagranicznej (kierowanej przez socjaldemokratów), która przez wiele lat arogancko starała się zranić uczucia sąsiadów nie tylko po to, by wykluczyć Wielką Brytanię z dążenie do Unii Europejskiej i lekceważenie Włoch przy każdej okazji, ale także obrażanie długoterminowych partnerów z Europy Wschodniej. I nawet wojna ukraińska wyglądałaby zupełnie inaczej, gdyby Republika Federalna wykazała się czymkolwiek innym niż słabym wahaniem, które pod każdym względem sprzyjało Władimirowi Putinowi.

To tutaj jest matka kryzysów i jak zwykle pęd naprzód jest dla polityka najlepszym narzędziem do odwrócenia uwagi od odpowiedzialności. Wyrażenie „Europa jest odpowiedzią” od lat odbija się echem na niezliczonych plakatach wyborczych – właściwe pytanie zostało już znalezione i zostało już w pierwszej kolejności sprowokowane. Idea uczynienia Europy bardziej dynamiczną i zdecydowaną, zwłaszcza w istotnych sprawach, nie jest zła: amerykańska, rosyjska czy chińska polityka zagraniczna i gospodarcza z pewnością wyglądałaby inaczej, gdyby opierała się przede wszystkim na jednomyślnej zgodzie wszystkich stany, prowincje lub okręgi federalne. Takie zobowiązanie prawdopodobnie niekoniecznie byłoby najgorszą rzeczą dla pokoju na świecie, ale ponieważ wydaje się, że teraz trudno jest doprowadzić do federalnego przemyślenia tych trzech wielkich imperiów, UE będzie musiała dostosować się do realiów władzy politycznej, z nią lub bez niej. , jeśli ma przetrwać.

Urban to tylko wymówka

READ  Niemieccy rolnicy kupowali mniej traktorów

Parlament Europejski przejmuje władzę

Ale – i to jest fundamentalne „ale” –: zniesienie dotychczasowego weta poszczególnych państw może mieć sens tylko wtedy, gdy w całej Unii istnieje wzajemne zaufanie, oparte na świadomej wspólnej tożsamości kulturowej i solidarności europejsko-narodowej, to znaczy to, co nazwałem „hesperializmem”. Oczywiście wszędzie tam, gdzie ludzie ze sobą negocjują, będą zwycięzcy i przegrani, ponieważ nierówności władzy politycznej nigdy nie da się w pełni wyjaśnić nawet w najlepiej skalibrowanym systemie – nawet bardzo nierówne użycie europejskiego weta pozwala na ciekawy wgląd w braki. fundamentalnej równości między państwami członkowskimi (do 2008 r. Luksemburg wykorzystał swoje weto tylko raz w Radzie Europejskiej, a Niemcy 140 razy). Nawet w rodzinie nie zaleca się, aby młodzi ludzie częściej sprzeciwiali się ojcu lub starszemu bratu, jeśli chcą kontynuować w swoim interesie, ale to przymus dyplomatyczny mimo wszystko mieści się w kontekście wzajemnego zaufania i wiedzy, pomimo różnych interesów, aby przyciągnąć zainteresowanie w tym samym kierunku.

Jednak nie jest tak w obecnej UE bardziej niż kiedykolwiek, ponieważ liberalna ideologia lewicowa w mediach, edukacji, administracji i polityce miała niemal nieprzerwaną pozycję monopolisty w większości państw członkowskich; Monopoly idzie w parze z coraz bardziej rażącym polowaniem na wiedźmy nad wszystkim, co choć pozornie wydaje się „konserwatywne”, a następnie jednogłośnie potępiane i marginalizowane jako „prawicowy ekstremista”. Pod przywództwem Angeli Merkel w szczególności Niemcy stanęły na czele postępującego zawężania politycznego przejścia i są bardziej niż jakiekolwiek inne państwo członkowskie odpowiedzialne za polaryzację dyskursu publicznego, w związku z czym protest Schulza w Pradze, by „zamiast kopać mosty okopów” było tak potężną, zupełną kpiną: że zniesienie zasady weta jest tylko ostatnim gwoździem do trumny na drodze konsensusu ideologicznego Unii Europejskiej i jej podporządkowania osi władzy politycznej Berlin – Paryż – czy francuskie i niemieckie elity rządzące, których interesy są sprzeczne z interesami obywateli.

rozciągnąć do punktu wybuchu

READ  Nazwij Haribo produktem kultowym – nigdy nie jedz słodyczy

Unia Europejska uważa się za

Można się obawiać, że posunięcie kanclerza spotkałoby się także z szeroką aprobatą wielu krajów Europy Zachodniej zdominowanych przez liberalną lewicę, być może akceptowaną tu i ówdzie na Wschodzie dzięki zagrożeniom finansowym. Jednak sprzeczności należy się spodziewać ze strony Polski i Węgier, które zostały wyraźnie wymienione w przemówieniu Schulza w Pradze jako faktycznych odbiorców – czy raczej „ofiary”? Wśród wymienionych propozycji reform. Trzeba przyznać, że samo zniesienie konsensusu wymaga jednomyślności. Ale co, jeśli zaostrzające się sankcje wobec konserwatywnego rządu polskiego i tak doprowadzą do czasowego zawieszenia praw wyborczych? Również pod innymi względami można liczyć na pomysłowość brukselskich elit w znalezieniu rozwiązania „rządów prawa” w celu realizacji projektu federalnego, w razie potrzeby nawet wbrew oporowi poszczególnych państw, dla ich rzekomej przewagi – oraz Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Trudno polegać na sprawiedliwości, aby uzyskać minimum bezstronności, aby się popisać, jeśli dojdzie do pchnięcia …

Wszystko wskazuje na burzę, zwłaszcza, że ​​zbliżające się polskie wybory parlamentarne w 2023 r. będą doskonałą okazją dla zachodnich rządów, by w końcu zmusić Polaków do „zmiany reżimu” poprzez sankcje, propagandę medialną i pozbycia się tego znienawidzonego chrześcijańskiego konserwatysty. . Rząd, który mimo wszystkich lat izolacji, nadal jednak popierał ideę Europy alternatywnej, zależnej i kulturowo patriotycznej. Ale Polska szykuje się też do ostrej walki, w której Berlin jest postrzegany jako siła napędowa Brukseli, jak ponowione roszczenia o odszkodowanie za prawie całkowite zniszczenie polskiej infrastruktury podczas II wojny światowej, za które nigdy nie zapłacono, oraz likwidacja daleko idącego ludobójstwa Polaków (od pierwszego dnia konfliktu). To żądanie, napędzane przede wszystkim polityką wewnętrzną, z pewnością nie jest obiecujące i jest równoważone brakiem zrozumienia ze strony europejskich konserwatystów, nie tylko w Niemczech; Ale to przynajmniej dowodzi polskiego ducha walki w obliczu ostatniej próby, tym razem liberalnej lewicy ekspansji na wschód i woli zdemaskowania moralnej arogancji rządu federalnego, który nieustannie dąży do tzw. historyzm”. Poczucie odpowiedzialności” za to, czym jest: zupełna hipokryzja.

Być może historia edukacji Szwecji

READ  Otwarcie konta rublowego do płatności za gaz przez firmy zgodnie z sankcjami

Szwedzka tragedia – sygnał ostrzegawczy dla Europy i powód do zmiany kursu

Trzeba przyznać, że żądania powinny być wysuwane z pozycji siły, a nie niższości, jeśli chodzi o to, by były spełnione w duchu równości, a nie miłosierdzia – co bez wątpienia (wciąż) nie ma obecnie miejsca. Jednak za kilka lat może to wyglądać inaczej, a rząd federalny niewątpliwie zdaje sobie z tego sprawę: Polska jest na dobrej drodze do zastąpienia Niemiec jako gospodarczego i politycznego centrum Europy Wschodniej i zdobyła ogromną sympatię sąsiadów, uczestnicząc w strony ukraińskiej i ma szansę stać się jedną z najpotężniejszych potęg militarnych na świecie.Kontynent ten stoi w obliczu kompletnej porażki Bundeswehry poprzez znaczną modernizację swoich sił zbrojnych (w 2030 r. same polskie jednostki pancerne przekroczą liczebność Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy i kraje Beneluksu łącznie).

Do tego czasu gospodarcza i polityczna waga kontynentu powinna się zmienić, a polski i europejski konserwatyzm – gdyby się do tego czasu utrzymał – nie byłby postrzegany jako ospałe dziecko Unii Europejskiej, ale jako czynnik polityczny, który należy szanować. Oczywiście przed nami jeszcze długa droga, którą Olaf Schultz próbuje przeciąć w kluczowym momencie swoją inicjatywą reform…

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Kryzysowe nastroje w Mercedesie: obawy przed zamknięciem fabryk u producenta samochodów

Published

on

Kryzysowe nastroje w Mercedesie: obawy przed zamknięciem fabryk u producenta samochodów
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Mercedes chce sprzedawać dwa miliony samochodów rocznie i jednocześnie być marką luksusową. Według jednego z inwestorów strategia ta jest skazana na porażkę.

Stuttgart – Ola Källenius, dyrektor generalny Mercedes-Benz, stawia przede wszystkim na luksus. Producent samochodów koncentruje się na eleganckich nadwoziach, które generują wysokie marże zysku. To działało dobrze przez długi czas, a rentowność sprzedaży osiągnęła poziom dwucyfrowy.

Ale ciemna strona tej strategii staje się teraz jasna. Księgi zamówień są puste; W pierwszym kwartale Mercedes-Benz sprzedał 462 978 pojazdów, o osiem procent mniej niż rok wcześniej. W szczególności sprzedano tańsze samochody, takie jak Klasa S, w efekcie marża operacyjna EBIT w segmencie samochodów osobowych, skorygowana o efekty specjalne, znacznie spadła o 5,8 punktu procentowego do 9,0 procent.

Inwestor żąda oszczędności od Mercedes-Benz: strategia cenowa osiąga swoje granice

Rozwój ten wywołał krytykę ze strony jednego inwestora. „Strategia grupy luksusowej jest zagrożona” – powiedział Moritz Kronenberger, zarządzający portfelem w Union Investments. Handelsblatt. „Luksus oznacza niedobór, ale strategia Mercedesa w niewielkim stopniu uwzględnia ten problem”. Tło jest takie, że Mercedes chce w dalszym ciągu sprzedawać dwa miliony nowych samochodów rocznie. Według Kronenbergera jest to coś innego Porsche Nie twórz wysokich dwucyfrowych marż.

Strategia luksusowa szefa Mercedesa Oli Källeniusa spotkała się z krytyką inwestorów. (Awatar) © Bernd Weißbrod/dpa

Również strategia cenowa Mercedesa-Benza Wyraźnie osiąga swoje granice. Z raportu wynika, że ​​producent stale podnosi ceny nowych samochodów, z 50 000 euro w 2019 roku do 74 000 euro obecnie. Ale teraz ceny nowych samochodów stoją w miejscu. Dzieje się tak dlatego, że wysokie ceny nie są automatycznie akceptowane, a wzrost liczby luksusowych sedanów i SUV-ów kosztujących ponad 100 tysięcy euro całkowicie się zatrzymał.

Inwestor żąda od Mercedes-Benz oszczędności: nieplanowanego powrotu na silnik spalinowy

Sytuację pogarsza słaba sprzedaż w sektorze elektroenergetycznym. W ubiegłym roku Mercedes-Benz sprzedał 402 000 nowych pojazdów w pełni elektrycznych i hybrydowych. Oznaczało to, że firma pozostała daleko w tyle za swoimi planami, dlatego Källenius zrewidował strategię „wyłącznie na energię elektryczną”. Tak naprawdę do końca dekady firma chciała sprzedawać samochody niemal wyłącznie elektryczne, teraz jednak ponownie stawia na silniki spalinowe.

READ  Przejęcie Deutsche Wonen: Vonovia rozpoczyna nową próbę

Wymaga to dużych inwestycji. „Istnieje ryzyko, że Mercedes będzie musiał zainwestować dużo pieniędzy w dalsze istnienie swoich silników spalinowych” – powiedział Cronenberger. Dlatego zarządzający funduszem żąda od Mercedesa rygorystycznych działań ograniczających koszty. Produkcja musi stać się bardziej wydajna, a koszty personelu muszą zostać obniżone. „W przyszłości musimy pomyśleć o zamknięciu fabryk”. Do tej pory grupa sprzedawała jedynie mniejsze zakłady, takie jak fabryka Smart w Hambach i produkcja samochodów w Brazylii. Dotychczas wykluczono dzieła niemieckie.

Continue Reading

Economy

Z półek znikają popularne marki środków czystości Rewe, Edeka i DM

Published

on

Z półek znikają popularne marki środków czystości Rewe, Edeka i DM
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Każdy, kto polega na ekologicznych produktach do czyszczenia i prania, będzie musiał w przyszłości porzucić tę markę. Producent wycofuje go z asortymentu.

Monachium – W supermarketach i aptekach dostępna jest obecnie szeroka gama środków czyszczących i produktów czyszczących. Każdy z nich obiecuje łatwiejsze i dokładniejsze czyszczenie. Jednak wiele konwencjonalnych detergentów jest nie tylko szkodliwych dla zdrowia, ale także szkodliwych dla środowiska. Dlatego zwolennicy konsumentów zalecają stosowanie prostych, domowych środków, które są co najmniej tak samo skuteczne.

Ale są też firmy sprzątające, które przywiązują wagę do zrównoważonego rozwoju. Dotyczyło to także miłości do natury. Jednak w najbliższej przyszłości marka zniknie ze sklepów. Jak Gazeta kulinarna (LZ), że grupa towarów konsumpcyjnych Henkel z Düsseldorfu porzuca swoją markę.

Każdy, kto korzysta w swoim domu z ekologicznych środków czystości, już niedługo będzie musiał obyć się bez popularnej marki (Avatar) © Monika Skolimowska/dpa

Znika z półek w sklepach Rewe, Edeka i dm: Love Nature został wycofany

Firma powiedziała Brand Management Magazine, że już pod koniec 2023 roku podjęła decyzję o zaprzestaniu oferowania produktów Love Nature w swoim portfolio. Markowe przedmioty z. Produkty przyjazne dla środowiska, które były obecne m.in. w grupie dm Rewe, Edeka, Kaufland i Rossmann, nie będą już dostępne w przyszłości. Pozostałe udziały są obecnie sprzedawane.

W asortymencie znajdują się m.in. produkty roślinne:

  • Proszek do prania
  • Środek do czyszczenia łazienek i uniwersalny
  • Sztućce ręczne i automatyczne

Henkel w dalszym ciągu koncentruje się na zrównoważonym rozwoju wszystkich swoich głównych marek

Niemiecki producent marek takich jak Persil, Bref, Pril i Somat chce nadal promować zrównoważony rozwój pomimo wygaśnięcia swojej marki eko-czystości. „Chcielibyśmy skoncentrować nasze wysiłki na tym, aby nasze podstawowe marki były bardziej zrównoważone”. Markowe przedmioty Firma. „Wierzymy, że dzięki naszym uznanym markom mamy największy wpływ na wdrażanie zrównoważonego rozwoju we wszystkich naszych kategoriach produktów”.

READ  Otwarcie konta rublowego do płatności za gaz przez firmy zgodnie z sankcjami

Według Federalnej Agencji Środowiska „zielone” produkty zyskały ugruntowaną pozycję w wielu obszarach konsumenckich. Jedno z nich pokazało również, że konsumenci coraz bardziej oczekują produktów zrównoważonych Badanie dotyczące handlu detalicznego przeprowadzone przez firmę konsultingową Simon Kocher. Z tego wynika, że ​​co czwarty konsument kupowałby mniej, gdyby nie były dostępne produkty zrównoważone.

Love Nature nie była w stanie ugruntować swojej pozycji jako poważnego konkurenta

Marka, wprowadzona na rynek przez Henkla w 2020 roku, spełniła w swoich produktach wysokie standardy zrównoważonego rozwoju i otrzymała oznakowanie ekologiczne UE. Marka eko-czystości otrzymała nagrodę w 2022 roku Nagroda Niemieckiej Marki „Marka Roku” otrzymała nawet główną nagrodę.

Niestety marka nie była w stanie osiągnąć celu firmy, jakim było zdobycie całkowitego udziału w rynku na poziomie czterech do pięciu procent w ciągu dwóch do trzech lat, dlatego Henkel zaprzestał produkcji Love Nature. Według danych z LZ Marka była w stanie zdobyć zaledwie 0,35 procent całkowitego udziału w rynku. Fani gum również muszą pożegnać się z klasyką – produktem kultowym, który również znika z półek.

Sprzątając dom, możesz także zrezygnować z używania gotowych środków czyszczących. Na przykład detergent to uniwersalny proszek, który można również doskonale stosować do czyszczenia. Do wiosennych porządków potrzebne są tylko cztery środki czyszczące. (Volkswagena)

Continue Reading

Economy

SUV-y Chery w relacji z jazdy: Jaecoo J6 – mocny charakter, ale nie prawdziwy terenowiec

Published

on

SUV-y Chery w relacji z jazdy: Jaecoo J6 – mocny charakter, ale nie prawdziwy terenowiec

Chery SUV w raporcie z jazdy
Jaecoo J6 – Silny typ osobowości, ale nie prawdziwy off-roader

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Modelom J7 i J8 planowanym przez Jaecoo dla Niemiec brakuje pewnej rzeczy. Mały elektryczny SUV J6 chińskiej firmy Chery jest inny, ponieważ podczas jazdy próbnej zadziwił nas ogromnymi emocjami. Stylowy, praktyczny i elektryczny, ale pomimo surowego wyglądu nie jest to prawdziwy pojazd terenowy.

Jaecoo to nazwa wschodzącej marki samochodów chińskiej grupy wielomarkowej Chery, która w tym roku zostanie oficjalnie wprowadzona na rynek w Niemczech. Zaczyna się od kompaktowego SUV-a J7, który ma około cztery i pół metra długości, a nieco później większy model SUV-a J8. Obydwa będą oferowane początkowo z konwencjonalnymi silnikami benzynowymi, a później także z silnikami hybrydowymi.

Długość Jaecoo J6 wynosi 4,41 m.

Długość Jaecoo J6 wynosi 4,41 m.

(Zdjęcie: sp-x/Mario Homen)

Jednak wprowadzenie na rynek mniejszego modelu J6, który jest całkowicie elektryczny, nie zostało jeszcze sfinalizowane. Ale to właśnie ten kanciasty samochód elektryczny sprawia, że ​​serca biją znacznie szybciej niż jego markowi bracia. Oprócz udanego projektu, Stromer jest pożądany także dzięki dobrym właściwościom jezdnym i przydatności na co dzień.

Marka Jaecoo została wprowadzona na rynek w 2023 roku

J6, który został wprowadzony zaledwie kilka miesięcy temu, cieszy się dużym popytem w Chinach, wyjaśnia Ashley Chen, menedżer marki w Chery Germany. Model ten sprzedawany jest jednak wyłącznie w Państwie Środka pod marką iCar i nazwą modelu 03.

Plastikowe panele na dole nadają Jaecoo J6 solidny charakter.Plastikowe panele na dole nadają Jaecoo J6 solidny charakter.

Plastikowe panele na dole nadają Jaecoo J6 solidny charakter.

(Zdjęcie: sp-x/Mario Homen)

Czy jestem samochodem? Dzięki tej marce wiele osób prawdopodobnie kojarzy się z reklamowanym niegdyś samochodem Apple. Jednak Chery nabyła prawa do nazewnictwa iCar już w pierwszej dekadzie XXI wieku. Chery planuje jednak wprowadzać na rynek modele iCar poza Chinami pod marką Jaecoo, która zostanie wprowadzona na rynek w 2023 roku.

Niezależnie od tego, czy jest to 03, czy J6: pięciodrzwiowy silnik o długości 4,40 m zachwyca pudełkowatym podwoziem, które nie do końca przypadkowo przywołuje wspomnienia potężnych typów pojazdów, takich jak Mercedes G-Class czy Suzuki Jimny. Ale Sherri nadała temu tematowi nowoczesny akcent. Solidne panele u dołu zapewniają odważny wygląd, a smukłe listwy świetlne LED z przodu i z tyłu z efektowną grafiką i-light nadają samochodowi miejską elegancję. W samochodzie elektrycznym klamki drzwi często są wykończone metaliczną skórą. Oprócz wyrafinowania szczegółów, J6 oferuje także harmonijne proporcje.

Dużo miejsca na nogi z tyłu i z przodu

To drugie dotyczy także przestronnego wnętrza. Przestrzeń na nogi jest doskonała z przodu i z tyłu. Podłoga samochodu jest całkowicie płaska i nie ma irytującego tunelu kardana. Standardowy panoramiczny szklany dach również sprawia wrażenie przestronności.

Wewnątrz Jaecoo J6 prawie nie ma prawdziwych klawiszy i przycisków.Wewnątrz Jaecoo J6 prawie nie ma prawdziwych klawiszy i przycisków.

Wewnątrz Jaecoo J6 prawie nie ma prawdziwych klawiszy i przycisków.

(Zdjęcie: sp-x/Mario Homen)

J6 oferuje świetną, nowoczesną mieszankę materiałów. Miejsce pracy jest bardzo atrakcyjnie zaprojektowane, jednak jest jeszcze wiele do poprawy, jeśli chodzi o jakość materiałów. Przełącznik trybu jazdy na konsoli środkowej obok stacji ładującej wygląda jak ogromny kryształ, ale w dotyku przypomina plastik. Widoczne są także odsłonięte łby śrub na klamkach po wewnętrznej stronie drzwi. Może to być zamierzone, aby podkreślić silną osobowość.

W przeciwnym razie nie ma żadnych przełączników ani przycisków. Zgodnie z duchem czasu Chery wykorzystuje mały ekran w kokpicie do wyświetlania informacji związanych z jazdą, a także 15,6-calowy ekran dotykowy umieszczony pośrodku deski rozdzielczej, służący do obsługi systemu informacyjno-rozrywkowego oraz jako interfejs użytkownika dla wielu funkcji samochodu. Funkcje. Wygodna w chwycie kierownica jest stosunkowo niewielka i również lekko owalna.

Tylne drzwi J6 otwierają się na bok.  Po złożeniu oparć tylnych siedzeń do przodu powstaje płaska podłoga bagażnika.Tylne drzwi J6 otwierają się na bok.  Po złożeniu oparć tylnych siedzeń do przodu powstaje płaska podłoga bagażnika.

Tylne drzwi J6 otwierają się na bok. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń do przodu powstaje płaska podłoga bagażnika.

(Zdjęcie: sp-x/Mario Homen)

Tylna klapa J6 jest zawieszona z boku. Pudełko za nim ma przyzwoity rozmiar, ale nie ma sprytnego sprzętu do przechowywania ani pokrywy. Oparcie tylnego siedzenia można złożyć w proporcji 60:40. Jeśli nie ma wystarczającej ilości miejsca, górne siedzenia można również złożyć do przodu, a następnie oparcia tylnych siedzeń można spłaszczyć, tworząc stale płaską podłogę ładunkową. Mimo, że jest to samochód czysto elektryczny, J6 nie jest bez fanaberii.

Poręczny i zwrotny

Literę symbolizują pionowe światła do jazdy dziennej "I"nawiązując do marki iCar.Literę symbolizują pionowe światła do jazdy dziennej "I"nawiązując do marki iCar.

Pionowe światła do jazdy dziennej oznaczają literę „i”, nawiązującą do marki iCar.

(Zdjęcie: sp-x/Mario Homen)

Oprócz podstawowej wersji z napędem na tylne koła o mocy 136 kW/185 KM, najmniejszy Jaco jest teraz wyposażony w dwa silniki z napędem na wszystkie koła o mocy 205 kW/279 KM, które przyspieszają 1,9-tonową ciężarówkę od zatrzymania do 100 KM . km/h w 6,5 sekundy, jeśli to konieczne. Niesamowite: nawet przy pełnej mocy i pomimo mokrej nawierzchni koła zawsze miały doskonałą przyczepność.

J6 był także łatwy w użyciu i zwrotny; Jego struktura nie była ani zbyt miękka, ani zbyt twarda. W przeciwieństwie do większych modeli J7 i J8 z wygodnym podwoziem i miękkim układem kierowniczym, konfiguracja J6 może działać również w Europie. Jedynie droga hamowania podczas testów hamulców przy prędkości 100 km/h wydawała nam się nieco długa.

Niestety pod przednią maską Jaecoo J6 nie ma miejsca na wózek.Niestety pod przednią maską Jaecoo J6 nie ma miejsca na wózek.

Niestety pod przednią maską Jaecoo J6 nie ma miejsca na wózek.

(Zdjęcie: sp-x/Mario Homen)

Jeśli chodzi o rozmiar baterii i zasięg, J6 robi wrażenie. Nasza próbka testowa wykorzystująca akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy firmy CATL o pojemności 70 kWh wykazała pozostały zasięg wynoszący 469 km przy poziomie naładowania wynoszącym 93%. W praktyce powinno być możliwe przejechanie 400 km. Jest jednak co poprawiać, jeśli chodzi o ładowanie, gdyż zatankowanie od 30 do 80 procent na stacji szybkiego ładowania powinno zająć około 30 minut.

Ceny jego odpowiednika iCar w Chinach wahają się od 17 000 do 24 000 euro. Naturalnie Jaecoo J6 nie będzie dostępny tanio w Niemczech. Jeśli przyjdzie. Przynajmniej oficjalnie przedstawiciele Chery nie są jeszcze skłonni do jednoznacznego potwierdzenia planów wprowadzenia na rynek europejski podczas międzynarodowych targów Drive Show w Wuhu w Chinach.

J6 może stać się ważnym stojakiem fotograficznym dla małej i dotychczas dość dyskretnej marki Jaecoo, zwłaszcza jeśli cena będzie odpowiednia. Szacuje się, że słynna postać może trafić do nas w 2025 roku w cenie od 35 000 do 40 000 euro.

Jaecoo J6/i-Car 03 4WD – Dane techniczne

  • Pięciodrzwiowy SUV w klasie kompaktowej z pięcioma siedzeniami, długość: 4,41 m, szerokość 1,91 m, wysokość: 1,72 m, rozstaw osi: 2,72 m, pojemność bagażnika: kg. A
  • Napęd: Jeden silnik elektryczny z przodu i jeden z tyłu, 205 kW/279 KM, maksymalny moment obrotowy 700 Nm, napęd na wszystkie koła, pojemność akumulatora 69,8 kWh
  • Zasięg CLTC: 501 km, Vmax: kA km/h. Przyspieszenie 0–100 km/h: 6,5 sekundy, zużycie paliwa WLTP: kA, emisja CO2: 0 g/km
  • Cena w Chinach jako i-Car 03: od 17 000 euro
READ  Otwarcie konta rublowego do płatności za gaz przez firmy zgodnie z sankcjami
Continue Reading

Trending