Connect with us

Economy

Planowana pierwsza oferta publiczna: akcje Porsche pod koniec września: wycena przed IPO Volkswagena na Porsche z wyceną w miliardach – akcje Volkswagena nieznacznie w górę | biuletyn Informacyjny

Published

on

Planowana pierwsza oferta publiczna: akcje Porsche pod koniec września: wycena przed IPO Volkswagena na Porsche z wyceną w miliardach – akcje Volkswagena nieznacznie w górę |  biuletyn Informacyjny

Od teraz filia Volkswagena ze Stuttgartu prawdopodobnie pozwoli na swobodny obrót niektórymi swoimi akcjami uprzywilejowanymi na rynku finansowym. Zostało to ustalone przez Zarząd i Radę Nadzorczą Grupy VW po spotkaniach w niedzielny wieczór. Wartość rynkowa producenta samochodów sportowych wynosi od 70 do 75 miliardów euro. To mniej niż oczekiwano przed ostatnimi zawirowaniami na giełdzie, ale jest to zgodne z tym, czego ostatnio spodziewali się analitycy.

Aby rozpocząć giełdę we Frankfurcie, spółka z Wolfsburga i spółka parasolowa Porsche SE (PSE) dążyły zasadniczo do końca września lub początku października. Początkowo nie wspomniano o konkretnym dniu – decyzja o wejściu na halę wciąż mogła ulec zmianie ze względu na napiętą sytuację gospodarczą na świecie.

Jednak inspektorzy już ustalili przedział cenowy: preferencje Porsche AG będą oferowane w przepustce między 76,50 a 82,50 euro za sztukę. Plan zakłada emisję około 114 mln akcji. Obejmuje to prawie 15 milionów arkuszy potencjalnego nadmiernego przydziału, ogłosiła firma macierzysta Volkswagen. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, a rzeczywiste poziomy cen ofertowych spadną we wspomnianym przedziale, łączny przychód spodziewany jest w przedziale od 8,7 do 9,4 mld euro.

„Planowana pierwsza oferta publiczna Porsche AG powinna mieć pozytywny wpływ na wycenę Volkswagen AG”, napisał w poniedziałek rano Michael Bonzet, ekspert z DZ Bank. „Jednak okaże się, w jakim stopniu przyszła wartość rynkowa Porsche AG zostanie uwzględniona przy wycenie akcji VW”. Jego głos na udziały premium Volkswagena to „kupno” o wartości godziwej 165 euro. Jest również uparty na akcjach Porsche SE i ocenia je jako „kup”.

Porsche SE powinno skorzystać na planowanym IPO producenta samochodów sportowych o tej samej nazwie, z jednej strony na potencjalnie wyższej wycenie akcji Volkswagena, a z drugiej na wyższym przychodach z dywidendy. Zakładamy jednak, że przyszłe dywidendy z inwestycji w Porsche zostaną wykorzystane przede wszystkim na spłatę zadłużenia, a zatem nie będą miały pozytywnego wpływu na przyszłe wypłaty dywidendy przez Porsche SE”.

Okres subskrypcji ma rozpocząć się we wtorek (20 września). Do jednego dnia przed IPO, pod warunkiem, że regulator finansowy Bafin zatwierdzi prospekt emisyjny papierów wartościowych. Prywatni inwestorzy w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Francji, Włoszech i Hiszpanii również powinni mieć możliwość zakupu niektórych benefitów Porsche.

READ  Co przyciąga niemiecki przemysł do Polski?

Dyrektor finansowy Grupy VW, Arno Antlitz, widzi decydujący krok: „Teraz czujemy się jak w domu z planami Porsche dotyczącymi rynku akcji”. Publiczny obrót akcjami koncernu sportowego, które od lat były wielokrotnie podnoszone, jest obserwowany od lutego. Pierwsza decyzja została podjęta dwa tygodnie temu.

Największa grupa samochodowa w Europie chce skorzystać z dodatkowych źródeł finansowania. VW AG planuje wykorzystać wpływy na kolejne miliardy inwestycji w mobilność elektryczną i cyfrową. Ma też nadzieję, że stanie się bardziej atrakcyjna dla inwestorów. Połowa kapitału zakładowego Porsche AG została już podzielona na akcje uprzywilejowane bez prawa głosu, a druga połowa na akcje zwykłe. Do jednej czwartej aktywów – około jednej ósmej wszystkich akcji – zostanie wkrótce wystawiona na sprzedaż.

Jednocześnie PSE dostaje 25% plus jeden udział w plemionach, a więc ma wpływ na ważne decyzje z mniejszością blokującą. Ten krok został teraz ściśle zatwierdzony: Rada Nadzorcza PSE zatwierdziła odpowiednią umowę kupna. W zależności od tego, jak będą wyglądały ostateczne warunki w dniu debiutu, Volkswagen i Porsche Holdings obliczają łączny przychód z akcji zwykłych od 9,36 do 10,10 mld euro. Uwzględniono tutaj 7,5-procentową dopłatę do świadczeń.

Kilku analityków oszacowało ostatnio wycenę Porsche nawet na 85 miliardów euro. Inne prognozy szły z 80 do 100 miliardów euro – te wyliczenia pochodzą głównie z czasów sprzed ostatnich korekt cen na giełdach. Biorąc pod uwagę docelowy zakres emisji, wycena Porsche AG wynosi od 70 do 75 miliardów euro, czyli do 78 miliardów euro z uwzględnieniem premii za akcje zwykłe, a więc jest zgodna z najnowszymi prognozami. Volkswagen posiada obecnie nieco ponad 88 miliardów euro.

W sumie restrukturyzacja powinna przynieść 911 milionów pojedynczych akcji – rodzaj reklamy, którą Porsche wskazuje na swój najsłynniejszy model, 911. Działalność operacyjna jest powiązana z innymi sieciami, takimi jak Cayenne, Macan, Panamera czy Taycan w AG. Z kolei PSE, kontrolowane przez rodziny Porsche i Piëch, posiada większość praw wyborczych w Wolfsburgu.

READ  Po raz kolejny spór o azyl kładzie się cieniem na unijnym szczycie

Najbardziej preferowane akcje prawdopodobnie trafią raczej do dużych inwestorów instytucjonalnych niż do małych inwestorów. Według Volkswagena Katar chce mieć na stanie niecałe 5 proc. Emirat Zatoki Perskiej jest już trzecim najważniejszym udziałowcem całej grupy. Innym ważnym inwestorem w IPO Porsche jest norweski suwerenny fundusz majątkowy, którego bank centralny w Oslo zarządza dochodami z krajowych rezerw ropy i gazu i chce je zwiększyć dla przyszłych pokoleń. Ponadto amerykański fundusz T.

Szwabii to urodzajna perła wielomarkowej grupy Wolfsburg. Od początku września, po odejściu Herberta Diesa, prezes Porsche Oliver Blume przewodniczył także radzie dyrektorów Volkswagen Group. Firma odrzuciła krytykę podwójnej funkcji, powołując się na przejrzystość i zasady głosowania. Powinny one wystarczyć, aby uniknąć konfliktu interesów. To samo dotyczy prezesa VW Hansa Dietera Pötscha, który również przewodniczy PSE.

W przypadku pomyślnej pierwszej oferty publicznej, w grudniu odbędzie się nieplanowane publiczne spotkanie Volkswagena. Proponuje się wypłatę „specjalnej dywidendy w wysokości 49 procent łącznych wpływów z oferty akcji uprzywilejowanych i sprzedaży akcji zwykłych na początku 2023 roku” – powiedział Volkswagen.

Siła robocza również powinna na tym skorzystać. Rada Biznesu Volkswagena potwierdziła uzgodnioną w umowie płacowej oraz w Saksonii premię w wysokości 2000 euro na pracownika. Ten ruch pokazuje również, że Porsche i Volkswagen inwestują w zmianę branży i przyszłość miejsc pracy.

Ale przynajmniej pośrednio interesy głównych właścicieli Volkswagena odgrywają również rolę w jednym z największych IPO w Niemczech. Mówi się, że klan Porsche/Piech chce odzyskać bardziej bezpośredni dostęp do producenta samochodów sportowych w swojej nazwie. W latach 2008/2009 Volkswagen był w stanie odeprzeć atak przejęcia przez ówczesne kierownictwo Porsche. W końcu Dolna Saksonia odwróciła losy i pochłonęła dochodową spółkę zależną. W zamian obie rodziny nabyły większościowe udziały w motoryzacyjnym gigancie.

Obecnie wydaje się coraz mniej prawdopodobne, że wpis zostanie wycofany z obrotu w krótkim terminie. Jednak według doniesień istnieje minimalna ocena, którą VW na pewno będzie chciał osiągnąć. Ponadto nadal istnieją zagrożenia dla przemysłu motoryzacyjnego – nowe problemy w łańcuchu dostaw, postęp w wojnie na Ukrainie, inflacja cen energii i koniec fazy niskich stóp procentowych to tylko kilka z nich.

READ  19 lutego 2022 - Międzynarodowy komunikat prasowy

Jefferies opuszcza Porsche w „Hold” – cel 80 euro

W świetle pierwszej oferty publicznej Porsche AG analitycy Jefferies pozostawili rating Porsche SE na poziomie „trzymaj” z ceną docelową 80 euro. Według jego obliczeń, analityk Philippe Hoshua napisał w opublikowanym w poniedziałek badaniu, że przedział cenowy akcji uprzywilejowanych między 76,50 a 82,50 euro połączy między 72 a 78 miliardów euro. Porsche SE, które nabywa akcje zwykłe Porsche AG, nie złożyło żadnych oświadczeń dotyczących źródeł finansowania. Po specjalnej dywidendzie od Volkswagena, dług netto Volkswagen Holdings oszacowano na 5,5 do 6,0 mld euro. Dywidendy od Porsche AG muszą pokryć poniesione koszty finansowania.

Akcje Volkswagena, akcje Porsche SE mocniejsze – 1 mld IPO stało się namacalne

Na początku tygodnia na giełdzie pojawiła się ulga, że ​​Porsche SE i Volkswagen AG chcą wejść na giełdę pomimo obecnej sytuacji na rynkach finansowych. Notowane na giełdzie DAX akcje uprzywilejowane Volkswagena wzrosły o 0,34 procent do 145,96 euro i są tym samym jednym z niewielu zwycięzców wśród rekordowych wartości w Niemczech w słabym otoczeniu rynkowym. Akcje Porsche SE, również zaliczane do wiodącego niemieckiego indeksu, wzrosły o 2,78 procent do 68,72 euro.

Wolfsburg / Stuttgart / Nowy Jork / Frankfurt (dpa-AFX)

Wybrane produkty dźwigowe w Porsche SE VzDzięki nokautom inwestorzy spekulacyjni mogą nieproporcjonalnie uczestniczyć w ruchach cenowych. Wystarczy wybrać żądaną dźwignię, a my pokażemy Ci odpowiednie otwarte produkty w Porsche SE Vz

Dźwignia powinna wynosić od 2 do 20

Brak danych

Więcej wiadomości o Porsche SE Vz

Źródła obrazu: tratong / Shutterstock.com, Max Earey / Shutterstock.com

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Published

on

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Aura, marka elektryczna należąca do Great Wall Motors, wykazuje się odwagą. Nowy hatchback sedan 07 charakteryzuje się doskonałym designem, ale jedno jest pewne: ludzie będą go szukać.

Po roku obecności na rynku niemieckim wyniki na przykład chińskiej marki elektrycznej Ora były słodko-kwaśne. Startup z Great Wall Motors (GWM) chciał nam sprzedać 6000 sztuk małego Funky Cat – ostatecznie liczba ta osiągnęła 4579, częściowo dzięki hojnemu wsparciu w postaci atrakcyjnych cen wynajmu rozpoczynających się od 149 euro miesięcznie. „Jako zupełnie nowy gracz możemy cieszyć się z wyniku” – mówi Johannes Brandenburger, dyrektor zarządzający Ora.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Obecny kotek nazywa się teraz GWM Ora 03 i ma teraz większego rodzeństwa, GWM Ora 07. Odważnie stylizowany hatchback sedan oparty na czterodrzwiowym coupe. Ora 07 jeździ na ulicach Chin od dwóch lat, trafi do nas w czerwcu i ma zdobyć punkty w segmencie D w starciu z takimi rywalami jak Hyundai Ioniq 6. Chińczyk 4,87 m to prawie tyle samo długości co Koreańczyk co do milimetra, a zatem jest znacznie większy niż 03. Jednak oba mają wspólną skalowalną platformę elektryczną LEMON, na której oparty jest nowy E-Mini.

Drzwi bezramowe – odważne

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Cztery drzwi Ory 07 są bezramowe, co jest dość odważne jak na samochód elektryczny, ponieważ słychać każdy kamyk w nadkolu. Panoramiczny szklany dach XXL w najwyższym modelu rozciąga się nad głowami pasażerów i rozciąga się od słupka A do słupka C. Po naciśnięciu przycisku otwiera się niewielka osłona w zaokrąglonej tylnej części, pod którą musi znajdować się bagaż być starannie załadowany. Mówi się, że współczynnik oporu powietrza wynosi dobre 0,27, co powinno mieć wpływ na zasięg elektryczny.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Ora 07 przybywa do Niemiec z trzema liniami wyposażenia i dwoma rozmiarami akumulatorów. Zarówno podstawowa wersja Pure, jak i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh, co zapewnia znaczne korzyści kosztowe w produkcji, między innymi dlatego, że nie wykorzystuje drogiego kobaltu. Zasięg powinien wynosić 440 km.

READ  Mówi się, że szwajcarska amunicja dotarła na Ukrainę przez Polskę

Najlepszym rozwiązaniem będzie Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM, napędzie na wszystkie koła, elektrycznie wysuwanym tylnym spojlerze i akumulatorze NMC o pojemności 83 kWh, który na jednym ładowaniu powinien wystarczyć na przejechanie do 520 kilometrów.

Stosunkowo powolne ładowanie

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

(Zdjęcie: GMW)

Stosunkowo powolna moc ładowania wynosząca zaledwie 87 kilowatów nie jest już najnowocześniejsza. Przywrócenie poziomu naładowania dużej baterii z 10 do 80 procent przy użyciu ładowarki prądu stałego zajmuje około trzech kwadransów. Inni mogą to zrobić znacznie szybciej. W naszym kraju – w przeciwieństwie do Chin – szczególnie prędkość ładowania jest ważnym kryterium zakupu, i to nie tylko dla częstych kierowców. Dlatego należy zwiększyć prędkość wysyłki w przypadku modeli przeznaczonych na Europę. CATL dostarcza także akumulatory, a wszystkie przyszłe modele elektryczne firmy Great Wall Motors będą otrzymywać akumulatory od firmy SVolt, w której firma samochodowa ma 40 proc.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Tak otwarta i elegancka jak Ora 07 na zewnątrz, jest także wewnątrz. Dominuje w nim pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, a nad nią znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości. Całe wnętrze wyłożone jest wegańską skórą, a wszystko sprawia wrażenie elegancko spasowanego i dobrej jakości. Drzwi zamykają się płynnie, podczas jazdy nie słychać żadnych skrzypień ani stuków.

Ogólnie rzecz biorąc, Ora 07 porusza się wyjątkowo cicho, nawet przy wyższych prędkościach. Dzięki dużemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,87 m długie nogi można łatwo schować na wszystkich siedzeniach, a ogromny szklany dach nadaje wnętrzu przewiewnej lekkości. Biorąc pod uwagę wygląd coupe, przestrzeń nad głowami na tylnych siedzeniach jest ograniczona.

READ  Co przyciąga niemiecki przemysł do Polski?

Nieskończona moc

W standardzie dostępnych jest już wiele asystentów cyfrowych, takich jak asystent parkowania z kamerą 360 stopni. W przyszłości możliwe będzie zdalne parkowanie Ory 07 za pomocą aplikacji. Nie ma powodu, aby krytykować tu i teraz. Jednak GT, którym jeździliśmy, miało nieskończoną moc. Naciśnięcie czerwonego przycisku na kierownicy aktywuje tryb Power+. Następnie 2,2-tonowy SUV leci całkowicie nieważki do 100 km/h w 4,5 sekundy, napędzany momentem obrotowym 680 Nm.

Ora 07 może nie tylko zapewnić potężną moc, ale może także wypuścić ją na drogę z zaskakującą pewnością. Chociaż osiągi nie były najwyższe w specyfikacji, Chińczykom udało się osiągnąć bardzo akceptowalną równowagę między komfortem a sportowymi osiągami. Jak na markę z tak małym doświadczeniem (Ora powstała dopiero w 2016 roku) to szokująco dobry wynik. Samochód reaguje dość przewidywalnie nawet pod ciśnieniem, a elektryczne sterowanie jest przyjemnie realistyczne.

W przypadku wersji europejskiej był bliski kontakt z oddziałem w Monachium i odbyło się kilka kilometrów jazd próbnych po niemieckich drogach. Docelowo oprogramowaniu dano maksymalną swobodę, aby asystenci jazdy nie tłumili od razu pełnej przyjemności z jazdy w lekko sportowym tempie.

To, ilu niemieckich klientów zdecyduje się na tego dość dziwnego jokera, zależy również od ceny. Ora spodziewa się ceny około 43 000 euro za model podstawowy i około 50 000 euro za GT.

GWM Ora 07 – dane techniczne

czterodrzwiowy elektryczny hatchback sedan; Długość: 4,87 m, Szerokość: 1,86 m (szerokość z lusterkami zewnętrznymi: brak), Wysokość: 1,50 m, Rozstaw osi: 2,87 m, Pojemność bagażnika: 333 -1045 l

Aura 07 Czysta

Moc 150 kW/204 KM, maksymalny moment obrotowy 340 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na przednie koła, akumulator litowo-jonowo-fosforanowy (LFP) o pojemności 64 kWh, 0-100 km/h: 8,2 sekundy, Vmax: 170 km/h , łączny pobór mocy: 16,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 440 km (WLTP), cena: od ok. 43 000 euro

READ  Ukraina Przegląd: Londyn: Wojna osłabia rosyjską obronę narodową +++ Polski protest na granicy z Ukrainą

Aura 07 GT

Moc 300 kW/408 KM, maksymalny moment obrotowy 680 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na wszystkie koła, trójskładnikowy akumulator litowy (NMC) 83 kWh, 0-100 km/h: 4,5 sekundy, Vmax: 180 km/h, w cyklu mieszanym zużycie energii: 17,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 520 km (WLTP), cena: od około 50 000 €

Continue Reading

Economy

Gorlice: Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlic

Published

on

Gorlice: Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlic

Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlitz

Po raz pierwszy w Görlitz mieszka ponad 5 tysięcy obywateli Polski Unii Europejskiej. Stanowią największą zagraniczną grupę w mieście. Ich fuzja następuje po cichu.

Niemcy i Polacy mieszkają i świętują razem w Görlitz i Zgorgelz. Niemiecki Festiwal Staromiejski odbywa się w tym samym czasie, co Polski Festiwal Jacobi.
© Zdjęcie archiwalne: Nikolai Schmidt

Po raz pierwszy w Görlitz mieszka ponad 5 tysięcy polskich obywateli Unii Europejskiej. Tak wynika z aktualnych danych Urzędu Spisowego w Gorlicach. W marcu tego roku w Görlitz zarejestrowało się 5021 obywateli UE z sąsiedniego kraju. Miasto ostatni raz informowało o liczbie obcokrajowców w Görlitz w grudniu ubiegłego roku, kiedy wynosiła 4966 osób.

Po pierwszej fali korony, kiedy ogrodzenie graniczne, które Polska pospiesznie wzniosła na Moście Starego Miasta, zostało ponownie zburzone przez władze miast Gorlice i Zgorzelec, w europejskim mieście zapanowała wielka ulga.

Po pierwszej fali korony, kiedy ogrodzenie graniczne, które Polska pospiesznie wzniosła na Moście Starego Miasta, zostało ponownie zburzone przez władze miast Gorlice i Zgorzelec, w europejskim mieście zapanowała wielka ulga.
© Zdjęcie archiwalne: Nikolai Schmidt

Rozwój ten stał się widoczny wraz z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku. O ile w latach 90. Görlitz liczyło nie więcej niż 400 obywateli Polski, o tyle w momencie przystąpienia do UE w mieście mieszkało już 750 Polaków, a w 2013 r. 1700 osób. Największe tempo wzrostu przypadło na lata 2014-2020, kiedy to Polonia w Görlitz przybywała do 500 członków rocznie. W ciągu ostatnich dwóch, trzech lat wzrost spadł o połowę.

Emigracja z Polski lub powrót obywateli polskich bliżej ojczyzny stał się główną przyczyną stabilnego rozwoju populacji w Görlitz. Od marca 2022 r. do marca 2023 r. liczba ludności Görlitz prawie się nie zmieniła. Dwanaście miesięcy temu w mieście mieszkało 56 473 mieszkańców, obecnie jest to 56 466. Wśród nich 8567 posiada paszport zagraniczny, co stanowi około 15 proc. Zjawisko bardzo podobne do tego, które miało miejsce w Görlitz, można zaobserwować we Frankfurcie nad Odrą.

Integracja nie jest spektakularna. Niedawno potwierdziła to Kathrin Groschwald, szefowa agencji pracy w Budziszynie w rozmowie z SZ. Bez polskich pracowników część dużych fabryk, takich jak Birkenstock czy producent opon Borbet, nie byłaby w stanie funkcjonować, ale obywatele polscy mogą znaleźć pracę także w średnich firmach lub zakładach rzemieślniczych, a wielu z nich prowadzi także działalność na własny rachunek. ludzie. Pod względem kulturowym katolicy wśród ludności polskiej również szybko nawiązują kontakty w parafiach Görlitz. Do ubiegłego roku diecezja Goerlitz była jedyną diecezją w Niemczech, która przyjęła członków. Administracja diecezjalna przypisała to także polskiej imigracji.

Ludność polska stanowi największą grupę obcokrajowców w Görlitz. Na drugim miejscu znajdują się mieszkańcy Syrii. Liczba ta przez długi czas spadała, ale w ciągu ostatnich trzech miesięcy ponownie nieznacznie wzrosła do 548. Ruch uchodźców wśród osób przybywających z Afganistanu ponownie się nasila. Podczas gdy dwa lata temu w marcu dwa lata temu w Görlitz mieszkało ich 128, obecnie jest ich 180.

  • Tutaj możesz zapisać się na bezpłatny newsletter Görlitz-Niesky.

Do Gorlitz nadal napływają ukraińscy uchodźcy wojenni. Podczas gdy w grudniu było ich 1244, obecnie w Görlitz jest ich 1312. Większość obcokrajowców mieszka na dużych obszarach w stylu wilhelmińskim w centrum i południowej części miasta, a następnie w gotowej do zamieszkania dzielnicy mieszkalnej Königshofen.

READ  Nagroda Nobla 2021: Laureat Nagrody Nobla w dziedzinie medycyny, fizyki, chemii, literatury, ekonomii i pokoju
Continue Reading

Economy

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.

Published

on

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Przypomnienia nie kończą się jednak na czekoladzie. A teraz miało to wpływ na popularną odmianę czekolady Ritter Sport. Stanowi to zagrożenie dla zdrowia.

Kassel – Czekolada cieszy się dużym zainteresowaniem, niezależnie od tego, czy ma służyć jako poprawiacz nastroju, nagroda czy przekąska pomiędzy. Niektórzy lubią chrupiące, inni rozpływające się w ustach. Marka Ritter Sport cieszy się szczególną popularnością wśród miłośników czekolady. Marka stale wprowadza nowe rodzaje swoich produktów. Ale w przypadku jednej grupy należy zachować szczególną ostrożność. Niektóre zmienne mogą stwarzać ryzyko dla zdrowia.

twórca Alfreda Rittera GmbH
projekt Jogurt Ritter Sport z mleczną czekoladą
Dotyczy daty przydatności do spożycia 02.03.2025
Jednostka opakowania 100 gramów

Plastikowe elementy poszczególnych batoników: Znajdują się tam ostrzeżenia dotyczące spożywania czekolady „Ritter Sport”.

Firma Alfred Ritter GmbH wycofała z rynku produkt „Ritter Sport Filled Milk Chocolate” w wersji „jogurtowej” – poinformował na swojej stronie internetowej Federalny Urząd ds. Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności. Grocerieswarning.de wspomniany. Według firmy poszczególne panele mogą zawierać części z tworzywa sztucznego. Z tego powodu konsumenci powinni unikać uszkodzonej czekolady.

Ciała obce, takie jak odłamki plastiku, odłamki szkła lub części metalowe, mogą spowodować poważne obrażenia jamy ustnej i gardła. Skutkiem są często obrażenia wewnętrzne lub krwawienie. Niedawno wycofano z obrotu produkt wędliniarski Kaufland, ponieważ zawierał ciała obce, których spożycie mogło zagrażać życiu.

Wycofanie z rynku dotyczy słynnej czekolady „Ritter Sport”. © Leon Koegeler/photothek.de/Imago

Problem dotyczył trzech partii jogurtu sportowego Ritter's.

Dla trzech partii zamieszczono ostrzeżenie dotyczące spożycia, preferowane przed 3 lutego 2025 r. Klienci, którzy zakupili produkt, którego dotyczy ten problem, nie powinni go spożywać, lecz powinni zwrócić go do sklepu.

Przypomnienia dotyczące słodyczy nie są rzadkością. Niedawno wszczęto ogólnokrajową akcję wycofywania słodyczy w związku z odkryciem możliwego genetycznie szkodliwego działania słodyczy po ich spożyciu. W zeszłym roku popularne słodycze zostały wycofane ze względu na ryzyko salmonelli.

READ  Mówi się, że szwajcarska amunicja dotarła na Ukrainę przez Polskę
Continue Reading

Trending