Connect with us

Economy

Test opon zimowych 2022: dwa modele całkowicie zawodzą

Published

on

Test opon zimowych 2022: dwa modele całkowicie zawodzą

Prawidłowe trzymanie śniegu, lodu i wilgoci jest niezbędne w zimnych porach roku. Ale która opona zimowa jest najlepsza? A które z nich powinieneś podnieść ręce? 33 modele są obecnie w dwóch wymiarach w testach opon ADAC.

  • Na teście: Wymiar 185/65 R15 T dla małych samochodów

  • F: 215/60 R16 H dla klasy kompaktowej (SUV)

  • Nie wszystkie marki premium są przekonujące

  • Dwa modele całkowicie zawodzą

Śnieg, deszcz ze śniegiem, mokra lub sucha i zimna pogoda: Jaka jest najlepsza opona zimowa, która poradzi sobie w różnych warunkach w zimnych porach roku? A jeśli dodatkowo oszczędza paliwo, jeździ cicho i wytrzymuje jak najdłużej: tym lepiej!

Tester opon ADAC bada i ocenia wszystkie te cechy. W teście opon zimowych 2022 było to do tego czasu koniecznością 33 modele opon dwuwymiarowych Sprawdzony w różnych dyscyplinach. Ponieważ niektóre normy testowe nakładają bardzo różne wymagania na opony i dlatego są ze sobą sprzeczne Tylko modele zrównoważone Perswazja w teście.

Testowane: 16 modeli małych samochodów

Obsługa na śniegu: pojazdem testowym Volkswagen Polo w Ivalo w Finlandii © ADAC / Marek Witkowski

Testowane wymiary 185/65 R15 T (do 190 km/h) jest powszechny w popularnych samochodach kompaktowych, od Audi A1 do Opla Corsy. W teście opon zimowych 2022 w testowym samochodzie Volkswagen Polo sprawdzono 16 modeli tej wielkości – ogólny wynik był mieszany. W końcu przeciąłem cztery opony, więc Werdykt ADAC Dobrze Z Continental Winter Contact TS 870, Goodyear Ultragrip 9+A The Semperit 5. przyczepność prędkości i Michelin Alpine 6 Osiąganie dobrych wyników we wszystkich głównych kryteriach, dzięki czemu są one bardzo wyważone.

a Linia środkowa z siedmioma obręczami marek BF Goodrich do Avon Nadal działa zadowalająco. Warto przyjrzeć się szczegółom tutaj, ponieważ w zależności od indywidualnego profilu jazdy można polecić satysfakcjonującego (i zazwyczaj tańszego) kandydata do testu.

READ  Większość Niemców i Polaków czuje się zagrożona przez Rosję

Tylko trzy klatki są oceniane za pomocą „Odpowiedni Klasyfikacja: Dunlop Zimowa odpowiedź 2który znacznie lepiej radził sobie w czasie suszy w ubiegłym roku w wymiarze 195 65 R15, Fulda Kryształ Montero 3 i Barum Polaris. Dlaczego? Opony i pojazd testowy nie jeżdżą „czysto” na suchej nawierzchni przy prędkościach autostradowych. Takie zachowanie jest niewygodne i nużące podczas długich podróży autostradą, ale może również stać się krytyczne w przypadku nagłych manewrów wymijających na granicy.

Ale niepokojące jest to, że z HP Imperialnego Smoka Śnieżnego i Wanli SW611 Istnieją również dwa modele, które wykazują poważne słabości w deszczową pogodę tak bardzo, że ich osiągi”Niewystarczający. Kolejna droga hamowania 11 metrów, stąd pilna rada dla inżynierów ADAC: trzymaj się z dala od tych opon.

W teście: 17 opon do klasy kompaktowej

Wymiary kompaktowego SUV-a testowane na Skodzie Karoq © ADAC / Marek Witkowski

Nawet jeśli różnorodność i rozmiar rozmiarów opon dla nowych pojazdów stale rośnie: stosunkowo niewielki rozmiar testowy 215/60 R16 w klasie prędkości H do 210 km/h Jest jednym z najlepiej sprzedających się produktów w branży opon zimowych. Pasuje do wielu SUV-ów niższej klasy średniej, od Audi Q3 po VW T-Roc lub pojazd testowy Skoda Karoq.
Zasadniczo można wyciągnąć dość pozytywny wniosek, ponieważ tylko jeden z 17 modeli opon jest oceniany jako „wystarczający” i dlatego jest tylko warunkowo zalecany – cztery modele opon mają ocenę „dobrą”, a 12 „zadowalającą”.

Cztery opony zimowe dostają upragnione opony w tym wymiarze Werdykt ADAC Dobrze„: Formularze Continental Winter Contact TS 870A The Dunlop Sporty zimowe 5A Wydajność Goodyear UltraGrip + jak również Michelin Alpine 6. Są nagradzani dobrą oceną, ponieważ spełniają wszystkie najważniejsze kryteria bardzo zrównoważony Teraźniejszość.

Obie dwanaście Dogadzający Opony marek Jokohama do Falcon Warto przyjrzeć się szczegółom, ponieważ w zależności od indywidualnego profilu jazdy i osobistych warunków eksploatacji, najtańszego kandydata do testu, głównie ze średniej półki, można osobiście polecić. Ponieważ całe pole testowe nie wykazuje bardzo poważnych słabości, ani w obszarach suchych, ani mokrych, oznacza to słabą ocenę ADAC. Na śniegu tylko pięć opon traci dobrą ocenę. A na śniegu i pod względem zużycia paliwa prawie wszyscy kandydaci do testów uzyskują dobre wyniki.

READ  Hamulce awaryjne: Aldi, Lidl, Rewe, Edeka - Co zmieni się w supermarketach w maju?

Tylko Cooperty WM-SA2 + Tylko Warunkowo zalecane. Jednak jego słabości na suchych drogach są również widoczne w teście zużycia, co stanowi prawdziwą rekomendację. I nawet na mokrych drogach i na śniegu wynik nie jest lepszy niż zadowalający.

Czy chcesz inny rozmiar ramki? lub zainteresowany opony letnie? na mnie Strona przeglądu opon ADAC Znajdziesz więcej testów aktualnych modeli w wielu innych rozmiarach.

Wszystkie aktualne testy opon zimowych można znaleźć również w broszurze ADAC: Całoroczne opony zimowe 2022

PDF, 11,2 MB

PDF oglądać, oglądać

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Hamulce awaryjne: Aldi, Lidl, Rewe, Edeka - Co zmieni się w supermarketach w maju?
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Kultura w Rothenburgu: Charlotte i Gotthelf Schwab opuszczają grupę teatralną Gimnazjum - Schramberg i okolice
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Koniec hossy: Między ogniem a lodem: strateg Morgan Stanley spodziewa się 20-procentowego spadku ceny S&P 500 | biuletyn

Continue Reading

Trending