Connect with us

Economy

Koniec hossy: Między ogniem a lodem: strateg Morgan Stanley spodziewa się 20-procentowego spadku ceny S&P 500 | biuletyn

Published

on

?? Fed ogłasza decyzję o obniżeniu cen w listopadzie
?? Morgan Stanley spodziewa się korekty na S&P 500
?? Możliwe obniżone ceny nawet o 20 procent

Fed może zapowiedzieć ograniczenie w listopadzie

Od początku pandemii inwestorzy coraz bardziej skupiają się na decyzjach banków centralnych. Dopiero w tym tygodniu amerykańskie władze monetarne potwierdziły, że główna stopa procentowa będzie kontynuowana Pozostaw w niskim zakresie od 0 do 0,25 procent chcieć. Jednak w przyszłym roku może nastąpić podwyżka stóp procentowych, podała niemiecka agencja informacyjna DPA po środowym posiedzeniu. W listopadzie br. planowane jest kolejne posiedzenie Rezerwy Federalnej, na którym, według prezesa Rezerwy Federalnej Jerome’a ​​Powella, można ogłosić „taper”, czyli ograniczenie skupu obligacji. „Jeśli szeroko zakrojony postęp będzie kontynuowany zgodnie z oczekiwaniami, Komitet uważa, że ​​ograniczenie zakupów może być wkrótce uzasadnione” – napisał Fed w swoim oświadczeniu. Nie wiadomo jeszcze, kiedy i jak szybko to nastąpi. „Nie podjęliśmy jeszcze decyzji w sprawie tempa” – cytuje agencję Powell.

Analityk Morgan Stanley między „ogień i lód”

W okresie poprzedzającym posiedzenie uczestnicy rynku spodziewali się, że Fed zbliża się do początku zmniejszania cen, ale listopadowe ogłoszenie to powstrzymało. Zobaczymy, jaką decyzję bank centralny podejmie w listopadzie i jak szybko zostanie wdrożona. Konsekwencje dla giełdy również pozostają na razie otwarte. Ale w głównym amerykańskim banku Morgan Stanley stopy procentowe z pewnością początkowo spadną. Mike Wilson, główny strateg ds. akcji w USA w Morgan Stanley, zaproponował dwa możliwe scenariusze w notatce dla klienta, pisząc „Ulicę”.

Prawidłowa korekta poprzez scenariusz „strzelania”

Rynek stoi na skrzyżowaniu dróg między „ogniem” a „lodem”, wyjaśnia Wilson. Według „Bloomberga” strateg widzi, że najbardziej optymistyczny scenariusz „strzelan” jest uwzględniony, na przykład na wypadek, gdyby Rezerwa Federalna wycofała pakiety stymulacyjne, aby wzrost gospodarczy nie rósł zbyt szybko. Chociaż S&P 500, indeks 500 największych amerykańskich spółek giełdowych, może spaść o około 10%, zdaniem analityka spadek ten jest skromny – a nawet całkowicie zdrowy.

READ  Rynek płytek 2020/2021

Scenariusz „lód” może popchnąć S&P 500 na minus o 20%

Jednak sytuacja wygląda inaczej, gdy pojawia się scenariusz „lodu”. Według agencji informacyjnej warunkiem jest nie tylko gwałtowne spowolnienie gospodarki, ale także spadek dochodów. „Biorąc pod uwagę nadzwyczajne bodźce fiskalne podczas recesji, obawiamy się, że nieuniknione spowolnienie wzrostu będzie znacznie gorsze niż obecnie przewidywano” – cytuje go CNBC. „To jest „lodowy” scenariusz i prawdopodobnie doprowadzi do korekty powyżej średniej w połowie cyklu w S&P 500 – 20%”.

Morgan Stanley skłania się ku scenariuszowi „lodu”

Konkurenci Goldman Sachs i Citigroup również przedstawili pesymistyczne prognozy dotyczące przyszłego rozwoju rynku, twierdzi Bloomberg, ale ocena Wilsona jest bardziej ryzykowna. Na przykład w Morgan Stanley bardziej prawdopodobne jest przyjęcie scenariusza „lodowego”. „Będzie to ogień czy lód? Nie wiemy, ale scenariusz lodu będzie gorszy dla rynków i skłaniamy się w tym kierunku” – powiedział strateg i jego koledzy. Dodatkową presję mogą również wywoływać słabe dane gospodarcze.

Aby odpowiedzieć na „lodowy” scenariusz, Wilson zaleca inwestorom, według The Street, inwestowanie w defensywne firmy, a także utrzymywanie niektórych akcji finansowych w swoich portfelach, ponieważ akcje te mogą zyskać na wzroście dzięki wyższym stopom procentowym.

Zespół redakcyjny Finanzen.net

Więcej wiadomości o Morgan Stanley

Źródła obrazu: Gordon Bell / Shutterstock.com

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

W Austrii, Czechach, Polsce i na Węgrzech olej napędowy i benzyna kosztują mniej

Published

on

Hanower. Jest niedziela: ADAC ogłosił najwyższą w historii cenę oleju napędowego w Niemczech – 1,55 euro za litr. Cena benzyny również zbliża się do rekordowego poziomu z 2012 roku. Dlatego wielu kierowców przyciąga tankowanie za granicą, ponieważ paliwo jest zwykle znacznie tańsze, zwłaszcza we wschodnich krajach sąsiednich.

Turystyka na zbiornikach wodnych wzrosła w ciągu ostatnich kilku dni, zapewnia Florian Hurdigen z ADAC Südbayern. Po drugiej stronie granicy można czasem zobaczyć kolejki na stacjach benzynowych. Jednak objazdy nie zawsze są opłacalne: „Przejazd przez granicę tylko w celu uzupełnienia paliwa jest szczególnie opłacalny, gdy różnice cenowe są duże, a odległości bardzo krótkie”, mówi ekspert ADAC ds. cen paliw Jürgen Albrecht. „Ponieważ trzeba również wziąć pod uwagę wymagany czas i zużycie samochodu”.

Inaczej jest w przypadku urlopowiczów, którzy i tak przejeżdżają przez granicę, ponieważ spędzają wakacje za granicą. Korzystasz również z małych spreadów.

Jest jednak kilka rzeczy do rozważenia podczas tankowania za granicą, na przykład w krajach, w których nie ma euro. Przegląd:

Możesz zaoszczędzić na tankowaniu w tych krajach

  • Austria: W Austrii kierowcy obecnie płacą morze Ze średnią 1,35 euro za litr oleju napędowego i 1,38 euro za litr benzyny premium. Niższe ceny wynikają z niższych podatków, aw Austrii nie ma podatku od emisji CO₂, co spowodowało, że paliwo w Niemczech jest droższe od początku roku. Niskie ceny paliw przyciągają ludzi w pobliżu granicy: jak donosiły lokalne media, w okolicach Pasawy powstały korki spowodowane przez turystów tankowców.
  • Republika Czeska: Diesel jest obecnie nieco tańszy w Czechach o 1,31 euro, podczas gdy cena litra benzyny wynosi średnio 1,38 euro, tyle samo co w Austrii. Ponieważ Czechy nie należą do strefy euro, podczas tankowania należy zwracać uwagę na potencjalne opłaty kursowe. Jeśli płacisz kartą, przy kasie zostaniesz zapytany, czy chcesz zapłacić w euro, czy w koronach czeskich – zawsze warto wybrać lokalną walutę. Bo jeśli przeliczysz kwotę na euro, płacisz dodatkową opłatę.
  • Polska: Poza Bułgarią i Rumunią, Polska ma obecnie najniższe ceny paliw w Europie. Według ADAC litr oleju napędowego w Polsce kosztuje obecnie równowartość 1,30 euro, a benzyna też jest dostępna za 1,27 euro. Tutaj też kierowcy muszą upewnić się, że przy płatności kartą cena jest liczona w złotówkach, a nie w euro. Jeśli chcesz zabrać ze sobą benzynę w zapasowym kanistrze, trzymaj się wytycznych: władze zezwalają na wwóz bezcłowego paliwa tylko 20 litrów w puszkach zapasowych obok pełnego baku samochodu. Ze względów bezpieczeństwa ADAC zaleca maksymalnie dziesięć litrów.
  • Węgry: Jeśli spędzasz wakacje na Wschodzie, możesz również zaoszczędzić na tankowaniu na Węgrzech. Litr oleju napędowego kosztuje równowartość 1,40 euro, a supersamochód jest tańszy, bo 1,36 euro. Jednak, podobnie jak w innych krajach, obowiązuje następująca zasada: w obszarach turystycznych, takich jak na przykład Balaton, ceny paliwa są zwykle znacznie wyższe niż w odległych obszarach. Na Węgrzech na wielu stacjach benzynowych często zdarza się, że pracownik przejmuje jednocześnie zadanie tankowania i sprawdzania ciśnienia w oponach oraz poziomu oleju. Oczekuje się porady dla tej usługi.

W tych krajach tankowanie jest droższe niż w Niemczech

  • Holandia: Jeśli chodzi o tankowanie, Holandia jest jednym z najdroższych krajów Unii Europejskiej. Więc każdy, kto tu spędza wakacje, powinien ponownie napełnić baki w Niemczech. Ceny wynoszą obecnie 1,61 € za litr oleju napędowego i 1,98 € za litr supersamochodu. Stacje benzynowe są bardzo popularne w Holandii. Kierowcy muszą najpierw trzymać kartę debetową lub kredytową przed stacją, a następnie mogą ją wypełnić. Koszt napełnienia zbiornika zostanie wówczas odliczony bezpośrednio z karty.
  • Dania: W Danii olej napędowy kosztuje obecnie średnio 1,72 euro, litr 1,90 euro. Bardzo popularne są tu stacje benzynowe. Ponieważ Dania również nie należy do strefy euro, warto po odczytaniu karty wybrać opcję rozliczenia w koronie duńskiej. Jeśli chcesz zapłacić rachunek w euro, musisz uiścić opłatę.

Tankowanie jest obecnie nieco droższe w Belgia (Diesel 1,61 euro, super 1,65 euro) Francja (diesel 1,58 euro, super 1,67 euro) i in Włochy (Diesel 1,62 euro, super 1,76 euro).

READ  Reflektory samochodowe: modyfikacje LED firmy Osram są teraz zatwierdzone również w Austrii

Continue Reading

Economy

Danone ogłasza podwyżki cen

Published

on

Oczekuje się, że produkty Fruchtzwerge, Actimel, Volvic i Milupa-Danone wkrótce będą droższe. Chociaż sprzedaż grupy ostatnio wzrosła.

Mimo rosnącej sprzedaży firma spożywcza Danone obawia się rosnących kosztów. To, co początkowo zaczęło się od wyższych cen surowców, ostatnio wzrosło ze względu na daleko idące ograniczenia w łańcuchu dostaw, powiedział we wtorek dyrektor finansowy Jürgen Esser, kiedy w Paryżu zaprezentowano sprzedaż za trzeci kwartał.

Firma chce teraz temu przeciwdziałać, podnosząc ceny i zwiększając wydajność. Oprócz problemów z zakupem surowców wiele firm skarży się również na ogromne wzrosty kosztów logistyki. Zarząd potwierdził jednak swoją prognozę na ten rok.

Danone ostatnio zwiększył sprzedaż

W trzecim kwartale Danone zwiększył swoją sprzedaż o 5,8 proc. do prawie 6,2 mld euro. Skorygowany o efekty walutowe, a także przejęcia i sprzedaż, wzrost wyniósł 3,8 proc. Tym samym utrzymał się trend wzrostowy z poprzedniego kwartału.

Wszystkie obszary przyczyniły się do wzrostu sprzedaży, przy czym w szczególności kontynuował silny rozwój branży mleczarskiej i warzywnej. Ale dział wodociągowy i dział żywności specjalistycznej również się regenerowały.

W 2021 r. Danone nadal spodziewa się powrotu rentownego wzrostu w drugiej połowie roku. Spółka wypracowała niższe przychody przez pierwsze sześć miesięcy po słabym pierwszym kwartale. Grupa nie podała żadnych informacji o zysku.

READ  Rynek płytek 2020/2021
Continue Reading

Economy

N26 osiąga większą niż oczekiwano rundę finansowania – Gospodarka

Published

on

Neo-Bank N26 otrzymał duży zastrzyk środków. Pomimo gniewu na regulatora bankowego Baffina, jest on większy niż oczekiwano. Ale w pewnym momencie N26 musi pójść na ustępstwa wobec Baffina.

Continue Reading

Trending