Connect with us

Economy

Tesla Model Y: Wyboisty start Elona Muska

Published

on

W lipcu 2021 r., zgodnie z pierwotnym planem, pierwsze egzemplarze Tesli Model Y mają wyjechać z nowej fabryki w Grünheide pod Berlinem. Ale Kalifornijczycy rozszerzyli plany konstrukcyjne o produkcję baterii, a nowe procedury zatwierdzania skróciły harmonogram. Jednak całkowicie elektryczny Model Y jest teraz dostępny publicznie po raz pierwszy w Niemcy przyjść. Na przykład w sklepie Tesli w „Mall of Berlin” niedaleko Potsdamer Platz Model Y zostanie zaprezentowany w czwartek po południu.

Model został po raz pierwszy pokazany na świecie w marcu 2019 roku. Rok później rozpoczęła się sprzedaż w Ameryka północnaSamochód od jakiegoś czasu stoi w środku Europa do zamówienia. Ale ci, którzy go zamówili, wiedzą tylko o samochodzie. Teraz tylko pierwsze egzemplarze w serwisie. Ani samochody testowe w europejskich sklepach Tesli, ani samochody dostarczone do pierwszych europejskich klientów nie pochodzą z Grünheide. To samochody wyprodukowane w Chinach.

Jest to więc tylko łagodny i uroczy początek modelu Y w Europie. Dla Tesli oznacza to „koszmar logistyczny” – tak analityk portalu internetowego „Teslamag” opisał wysyłkę typu Tesla 3 i Y, przeznaczoną do Europy, na pół świata. Tesla obecnie produkuje pojazdy elektryczne w swojej siedzibie w Fremont w Kalifornii. Od początku 2020 r. w dużej mierze identyczne modele 3 i Y dostępne są również w Szanghaj Wkrótce pojawią się zakłady Giga w Austin w Teksasie i Grunheide.

Pod koniec lipca do belgijskiego Zeebrugge przybył pierwszy statek do transportu samochodów z Chin z próbkami Typu Y dla Europy. Dwóch innych przewoźników samochodowych poszło w ich ślady w zeszłym tygodniu. Teslamag informuje, że do Europy przybyło łącznie 8210 modeli Y. Zdjęcia ciężarówek z nowymi modelami Tesli krążą również w obszarze przesyłania online, niektóre z filmami podprogowymi oznaczonymi „Not Model Y”. Gag, często nieco dziwaczny humor szefa Tesli Elona Muska Pasuje.

Ein Tesla w wyglądzie SUV-a

Oczekiwania modelu Y są wysokie. Technologia samochodu jest podobna do tej z bestsellerowej Tesli Model 3. Ale podwozie jest znacznie wyższe, co wpływa na jego przydatność do codziennego użytku. Model Y może być wyposażony w siedem siedzeń. Bagażniki pod przednią maską i duża tylna klapa zapewniają maksymalnie 2158 litrów przestrzeni. Dodatkowo, masywne podwozie sprawia, że ​​Model Y wygląda jak sportowy SUV. Jak wiadomo, ten gatunek jest obecnie sprzedawany tylko. To nie przypadek, że konkurencyjne modele elektryczne, takie jak VW ID.4 i Audi Q4 E-Tron, BMW iX czy Mercedes EQC są podobnie proporcjonalne.

READ  W inwazji na Ukrainę: Ameryka oskarża Rosję o planowanie celowych zabójstw

Tesla już wywiera dużą presję na producentów, którzy są znani ze swoich modeli na rynek masowy. Ferdinand Dudenhofer, dyrektor Automotive Research Center at Duisburg. „To o 40 procent więcej. To uczucie”. Nowa fabryka w Grünheide wzmacnia również Teslę. „Gigafabryka to po pierwsze rodzaj pomocy rozwojowej w zakresie innowacji dla Niemiec, a po drugie silna promocja wizerunku Tesli” – mówi Dudenhöffer.

Kluczowe pytanie: jaki akumulator jest w samochodzie?

Jednak wtajemniczeni Tesli i zainteresowane strony nie są pewni, czy pierwszy europejski Model Y będzie tak dobry, jak się spodziewano. Np. kwestia baterii w modelach Y chińskiej produkcji. To może być mniej niż ten, który miał kiedyś przyjechać z Grünheide.

Do tej pory na Europę zatwierdzono dwa różne typy akumulatorów, czyli zatwierdzone technicznie, które mają pozwolić na zasięg 507 lub 542 kilometrów (zgodnie ze standardem WLTP). Podczas porównania napędów dla wypożyczalni samochodów elektrycznych Nextmove Lipsk Dodatkowe zużycie Modelu Y w porównaniu z Modelem 3 wyniosło około dziesięciu procent. Jak na SUV-a kontra sedan, to przyzwoita liczba.

Jednak Model Y może nieco wyprzedzić swoje czasy, gdy zostanie wyprodukowany w Grünheide. Bo tam, przynajmniej według wtajemniczonych Tesli, produkowane są i instalowane w pojazdach baterie z tzw. 4680 ogniwami. Ten akumulator o większej gęstości energii i szybszym ładowaniu będzie kolejnym krokiem w innowacji.

Pierwszy samochód Tesli z Niemiec w 2021 roku?

Najwyraźniej niektóre z wczesnych krajowych ptaszków Modelu Y spekulowały na temat zakupu samochodu z nowym, zaawansowanym technologicznie akumulatorem. Teraz jednak pierwsze auta, które przyjeżdżają do Europy z Chin – może ich być kilkadziesiąt tysięcy – mają w pełni rozwiniętą baterię, ale nie najnowsze. Na niektórych forach mówi się, że klienci Model Y rozważają anulowanie. Może to jednak na razie prowadzić do bezterminowego okresu oczekiwania.

Ponieważ pytanie, kiedy zacznie działać w zakładzie w Brandenburgii, pozostaje bez odpowiedzi. W październiku, jak to się czasem nazywało ostatnim? A może później? Jörg Steinbach, Minister Gospodarki Brandenburgii.SPD) ostatnio pozostał niejasny i optymistyczny w stosunku do „Handelsblatt”: „Mam nadzieję, że pierwszy samochód zjeżdżający z taśmy urodzi się w 2021 roku”.

READ  Od Apple do Siemensa: oto najcenniejsze firmy na świecie

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Ujednolicone kable do ładowania USB-C staną się standardem

Published

on

Ujednolicone kable do ładowania USB-C staną się standardem

Aby zmniejszyć obciążenie finansowe ludzi i wyeliminować niepotrzebne odpady elektroniczne, w Niemczech powinien teraz istnieć ujednolicony kabel do ładowania różnych urządzeń.

Pod koniec roku ujednolicone kable do ładowania wszystkich telefonów komórkowych, tabletów i konsol do gier będą również obowiązkowe w Niemczech. W piątek Rada Federalna zatwierdziła zmiany w ustawie o sprzęcie radiowym, torując drogę do tej standaryzacji. Niemcy wdrażają zatem dyrektywy UE.

USB-C stanie się pod koniec roku standardem ładowania smartfonów, aparatów cyfrowych, słuchawek, e-czytników czy urządzeń nawigacyjnych. Od 2026 roku będzie to dotyczyć także laptopów. Ta standaryzacja techniczna ma na celu zmniejszenie obciążeń finansowych ludzi i jednocześnie uniknięcie niepotrzebnych odpadów elektronicznych. Urządzenia można teraz sprzedawać także bez nowego zasilacza.

Producenci smartfonów z Androidem, tacy jak Samsung Xiaomi, Huawei, Motorola i OnePlus od jakiegoś czasu korzystają ze standardu USB-C w gniazdach telefonów komórkowych i związanych z nimi zasilaczach. jabłko Z drugiej strony nalegał, aby przez kilka lat nadal używać opracowanego przez siebie standardu Lightning w swoim iPhonie. W przypadku iPhone'a 15 amerykańska firma przeszła już na USB-C i tym samym wyprzedziła dyrektywy UE.

READ  Promyk nadziei dla konsumentów: przełamanie głównej ceny gazu | Stolica
Continue Reading

Economy

Krajowe wycofanie cukierków – możliwość szkód genetycznych

Published

on

Krajowe wycofanie cukierków – możliwość szkód genetycznych
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Ponieważ zakazany dodatek może mieć działanie szkodliwe genetycznie, popularny produkt dla dzieci jest obecnie wycofywany z rynku. Dotyczy to dwóch typów.

Monachium – Niestety nierzadko zdarza się, że produkty są wadliwe lub szkodliwe dla konsumentów. Produkty są regularnie wycofywane przez producentów i sieci supermarketów. Teraz dotyczy to popularnego produktu cukierniczego, który prawdopodobnie spożywany jest głównie przez dzieci. Konsumenci nie powinni już spożywać dwóch rodzajów.

Krajowe wycofanie słodyczy – dotyczy dwóch rodzajów

Jak podaje Federalny Urząd Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności na swojej stronie głównej, jest to informacja z bieżącej strony On pamięta Na produkt Sour Patch Kids wpłynęła marka KKB Sweet & More ze Szlezwiku-Holsztynu. Z komunikatu otrzymanego z portalu foodwarning.de wynika, że ​​dotknięte są dwa gatunki: „Tropikalny” i „Arbuz”. Jak wyjaśniło FBI, produkty zawierają zakazany dodatek tlenek tytanu (E171). W związku z tym nie można całkowicie wykluczyć działania szkodliwego genetycznie.

Konsumenci powinni zaprzestać spożywania dotkniętych produktów w opakowaniach 99 g lub 102 g. Ma to wpływ na wszystkie daty ważności, podobnie jak wszystkie daty produkcji. Dlatego też dotyczy to wszystkich partii zawierających składnik E 171 lub dwutlenek tytanu.

Zaledwie kilka dni temu… Zwrócił uwagę na przyprawę, która również zawiera substancję potencjalnie mutagenną On był. Były to jednak wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne (WWA).

Dotknięte wycofaniem: odmiany Sour Patch Kids, „Tropical” i „Arbuz” © KKB Sweet & More/lebensmittelwarning.de

Produkty objęte wycofaniem były sprzedawane na terenie całych Niemiec. Na razie oficjalnie nie wiadomo, czy konsumenci będą mogli kupować słodycze wyłącznie za pośrednictwem sklepu internetowego firmy, czy może także w sklepach, a nawet supermarketach. Natomiast produkty w sklepach internetowych Roy,Rossman W Kaufland dołączony. Nie jest również jasne, czy konsumenci mogą zwrócić producentowi wadliwą żywność w celu uzyskania zwrotu ceny zakupu.

READ  Po piętach Wall Street: DAX nie może zatrzymać zysków

Obecnie wycofywane jest także kilka innych produktów

Inni producenci i supermarkety wycofują obecnie produkty z różnych powodów. Zdaniem producenta towar marki Aldi's Gut Bio może być zanieczyszczony patogenami i zostanie wycofany. Problem dotyczy wielu krajów związkowych. W tej chwili musisz przestać jeść niektóre rodzaje sera. Przywołanie ma wpływ na trzy typy. A Tymczasem producent sushi wpływa na Edikę i Ryo, W przypadku połknięcia istnieje ryzyko infekcji.

Continue Reading

Economy

Ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, częściowe i kompleksowe: Ceny ubezpieczeń pojazdów znacząco rosną

Published

on

Ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, częściowe i kompleksowe: Ceny ubezpieczeń pojazdów znacząco rosną

Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, częściowe i całkowite
Ceny ubezpieczeń komunikacyjnych znacząco rosną

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Inflacja spada, ale składki na ubezpieczenia komunikacyjne mają tendencję w przeciwnym kierunku. Każdy, kto chce obecnie ubezpieczyć nowo zakupiony samochód, płaci średnio o 20 procent więcej niż rok temu. Zmieniając firmę ubezpieczeniową, często można złagodzić wzrost cen.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez porównywarkę i portal sprzedażowy Verivox, w ciągu ostatniego roku znacząco wzrosły ceny ubezpieczeń komunikacyjnych. Każdy, kto ubezpiecza nowo zakupiony samochód, płaci dziś średnio o 20 proc. więcej niż rok temu. Taryfy w pełni inkluzywne w średnim segmencie cenowym są dziś o 21 proc. wyższe niż w kwietniu 2023 r., a taryfy częściowo inkluzywne są o 19 proc. wyższe niż przed rokiem. A w odpowiedzialności jest o 18 proc. więcej.

Gwałtownie rosną ceny dla ubezpieczających transferowych: na rynku ceny te są o 22 proc. wyższe niż w roku poprzednim, a w przypadku ubezpieczeń w pełni kompleksowych są o 23 proc. wyższe. Firma Heidelberg oblicza swoje liczby we współpracy ze statystykiem Wolfgangiem Bischofem z Uniwersytetu w Augsburgu.

Ceny będą nadal rosły

Większość kierowców może zmienić ubezpieczenie samochodu 1 stycznia każdego roku. Dlatego obecnie polisy wystawiane są najczęściej po zakupie pojazdu. Obecnie możliwość zmiany ubezpieczenia przysługuje wszystkim kierowcom, których ubezpieczenie pojazdu wygasa w ciągu roku. Ubezpieczeni mogą także zmienić się po każdym zgłoszeniu roszczenia ubezpieczeniowego.

Różnica między średnim i niskim segmentem cenowym w przypadku osób zmieniających pojazdy wynosi średnio 31 procent. Największy potencjał oszczędności ma ubezpieczenie OC na poziomie 36 proc.

„W sezonie zmianowym w październiku i listopadzie towarzystwa ubezpieczeniowe znacznie podniosły stawki, aby pokryć swoje koszty” – mówi Wolfgang Schütz, dyrektor zarządzający Verivox Versicherungsvergleich GmbH. „W związku z ciągłym wzrostem kosztów roszczeń towarzystwa ubezpieczeniowe w dalszym ciągu ponoszą straty. Dlatego stawki będą nadal rosły. Ubezpieczyciele chcą oferować swoim klientom konkurencyjne stawki pomimo niezbędnych podwyżek”. Dlatego zdaniem eksperta warto dokonać porównania już teraz. Różnice między tanimi taryfami a cenami średnimi są większe niż kiedykolwiek.

READ  Polski wicepremier widzi w wojnie na Ukrainie szansę na pojednanie - EURACTIV.de
Continue Reading

Trending