Connect with us

Top News

Teraz co czeka berlińskich podróżników?

Published

on

Berlin – Czasu nie będzie zbyt wiele. Oczekuje się, że od środy zasada 3G będzie obowiązywać we wszystkich pociągach i autobusach w Niemczech. Jeśli chcesz jeździć, musisz zostać zaszczepiony, wyzdrowieć lub mieć negatywny wynik testu, który nie trwa dłużej niż 24 godziny. Pomoże to kontrolować rozprzestrzenianie się korony.

Na początku tygodnia lokalne i dalekobieżne firmy transportowe chcą ogłosić, czego mogą się spodziewać podróżni. „Ustawodawca mówi o losowych próbach. Na pewno to zrobimy, ale nadal musimy zostać poinstruowani, jak to zrobić ”- powiedziała Petra Nelken, rzeczniczka Berliner Vergespertrep (PVG). Obserwatorzy zakładają, że liczba kontroli z siedmiocyfrową liczbą pasażerów dziennie będzie utrzymywana w wąskich granicach. „3G w autobusach i pociągach to migawka zrobiona przez polityków, hipokryzja, której celem jest odwrócenie uwagi od ich porażki. Jest to niekontrolowane i prawnie wątpliwe ”- powiedział Jens Wieseke, członek Stowarzyszenia Pasażerów IGEB. Ale są też zwolennicy nowego prawa.

„3G ma sens w transporcie lokalnym i dalekobieżnym” – powiedział Kai Nagel, profesor w Instytucie Lądowym i Morskim na Politechnice Berlińskiej (TU). Jeden z naukowców, który doradza rządom federalnym i stanowym w zakresie epidemiologii. „Wariant delta wirusa koronowego, który określa, co się dzieje, jest trzy razy bardziej zaraźliwy niż wariant dziki, dlatego właściwe jest podjęcie dalszych działań również w transporcie publicznym.

Pasażerowie muszą przedstawić dowody podczas kontroli

Badania pokazują, że autobusy i pociągi nie są punktem zapalnym infekcji, a nie motorem procesu infekcji. „Ale kiedy te wybory miały miejsce, dziki wariant koronawirusa nadal dominował. Zasada 3G zalecała, aby transport lokalny i na duże odległości nadal był uważany za bezpieczny” – powiedział Nagal. „W obecnych warunkach 3G może odgrywać znaczącą rolę. rolę w zapobieganiu ryzyku infekcji.”

Zasada 3G nie dotyczy wagonów studenckich. W przypadku wszystkich pozostałych pasażerów lokalne i dalekobieżne firmy transportowe muszą monitorować przestrzeganie obowiązków poprzez „wyrywkowe testy weryfikacyjne”. W znowelizowanej ustawie o ochronie przed infekcjami jest napisane, że nadal jest oficjalnie ogłaszana, a następnie wchodzi w życie. Deutsche Bahn, Flixtrain, BVG, S-Bahn Berlin i inne firmy mogą przetwarzać dane osobowe dotyczące statusu szczepionek, sero i testów. Pasażerowie zobowiązani są do przedstawienia dowodów.

READ  Podejrzana bomba znaleziona w Dreźnie-Frederickstadt

Niedługo wystarczą maski medyczne w Berlinie

Musisz zakryć usta i nos. Jednak zgodnie z nowym prawem dozwolone są nie tylko maski FFP2 i porównywalne, ale także maski medyczne. To byłaby ulga dla podróżnych po Berlinie – obecnie potrzebne są tu maski FFP2. W Brandenburgii dozwolone są również maski medyczne.

„Zamknięcie ust i nosa dodatkowo zmniejsza ryzyko infekcji – cztery do pięciu razy” – wyjaśnił Kai Nagal. „Oczywiście szczepionka zmniejsza ryzyko, w tym przypadku co najmniej trzykrotnie. To prawda, że ​​ci, którzy są zaszczepieni, mogą nosić wirusa ze sobą i przekazywać go innym, ale ciężar wirusa, a tym samym ryzyko infekcja jest znacznie niższa niż u osób, które nie są szczepione”.

Ale czy da się wyegzekwować zasadę 3G i skutecznie weryfikować jej przestrzeganie? Obowiązek nadzoru prawnego powinien przynieść dodatkowe miejsca pracy firmom transportowym – i kontrowersje. „Obawiamy się, że będą ataki na personel” – powiedział Jens Wisek. Ważny problem BVG & Co. Podkreślił, że Stowarzyszenie Pasażerów było krytyczne wobec tego, co zostało wysłane do personelu. Podobnie jak związek Verdi, IGEB domaga się obecności policji podczas ograniczeń.

S-Bahn Czy w Berlinie nie będzie ograniczeń?

W rzeczywistości widzowie oczekują, że BVG będzie mieć ograniczenia dotyczące 3G. Siły bezpieczeństwa agencji rządowej i berlińscy policjanci będą podróżować razem w pojazdach, aby sprawdzić pasażerów. Ale jak sama nazwa wskazuje, zdaniem jednego z ekspertów, tak zakrojone na szeroką skalę kampanie są możliwe tylko do pewnego stopnia. W S-Bahn występują rzadziej – lub prawdopodobnie nie.

Według doniesień policja w Berlinie nie wzięła jeszcze na siebie odpowiedzialności, ponieważ S-Bahn to kolej federalna. Policja federalna również wątpi w swoją odpowiedzialność, jeśli ograniczenia mają być nakładane na podstawie rządu stanowego. Jeśli chodzi o weryfikację zgodności z wymogami dotyczącymi masek na kolei miejskiej, policja federalna odmówiła odpowiedzialności za przyczynę. Ich zdaniem odpowiedzialne są organy regulacyjne i to tylko w każdym przypadku na obszarze danego powiatu – co w praktyce jest skomplikowane.

READ  SPIE podpisuje umowę na przejęcie NexoTech w Polsce

Stowarzyszenie Pasażerów skrytykowało zasadę 3G dotyczącą autobusów i pociągów, ponieważ część ludności nie będzie mogła korzystać z transportu lokalnego. „BVG i S-Bahn są częścią interesu publicznego”, powiedział rzecznik IGEB Jens Weiss. „To z pewnością doprowadzi do procesów sądowych”. W wiadomości e-mail wysłanej do Stowarzyszenia Pasażerów posiadacz biletu rocznego pyta, czy ma wyłączne prawo do zwolnienia.

Wyższy wskaźnik szczepień ochroni podróżnych przed takimi działaniami koronowymi

Według Związku Transportowego Berlin-Brandenburgia ograniczenia na poziomie obszaru będą egzekwowane tylko w sposób losowy. W Niemczech lokalny transport jest obowiązkowy i nie ma ograniczeń w dostępie. Ponadto częste przesiadki i liczne przystanki w krótkich odstępach czasu utrudniają pełne zapoznanie się z zasadą 3G w lokalnym transporcie publicznym.

Kai Nagel jest jednak przekonany, że 3G będzie pozycjonować się w sposób etyczny, bez częstego monitorowania zgodności użytkowników transportu publicznego. „Przecież powszechnie przestrzegana jest zasada, że ​​z pociągów i autobusów można korzystać tylko z ważnym biletem”.

„3G działa w transporcie publicznym, nawet jeśli ten wymóg nie jest w 100% spełniony”, mówi naukowiec z TU Berlin. „Jeśli 95 procent pasażerów nosi maskę, efekt jest znaczący. Gdyby wynik testu na 95 procent niezaszczepionych pasażerów był negatywny, byłby duży zysk.

Oczywiście wyższy wskaźnik szczepień oszczędzi trochę aktywności, powiedział Nagal. „Jeśli więcej osób zostanie zaszczepionych, będzie mniej ograniczeń. Jeśli liczba osób zaszczepiających znacznie wzrośnie, nie będziemy już potrzebować 3G w transporcie publicznym.

Następna w kolejce jest 2G w transporcie lokalnym i dalekobieżnym?

Istnieje tendencja do dalszego nasilania aktywności koronowej. Czy w przyszłości 2G będzie dotyczyć pociągów i autobusów? Badacz tutaj jest nadal sceptyczny. Nagal: „Myślę, że warto najpierw przetestować wydajność 3G, zanim przejdziemy dalej. 2G może wpływać na obowiązek państwa świadczenia usług na rzecz dobra publicznego. Nawet ci, którzy nie zostali zaszczepieni, powinni przynajmniej być mobilni w lokalnym transporcie.

READ  Merz oskarżył Scholza o bycie złośliwym wobec Macrona
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top News

Bitwa | Najwyższy dyplomata Rosji ostrzega Polskę: może stać się celem

Published

on

Bitwa |  Najwyższy dyplomata Rosji ostrzega Polskę: może stać się celem

Rosja ostrzega Polskę przed rakietami nuklearnymi Minister rolnictwa Ukrainy rezygnuje po oskarżeniach o korupcję Więcej informacji na blogu informacyjnym.

Najważniejsze rzeczy w skrócie


Ukraina może odebrać amerykańskie czołgi Abrams

5.45: Ukraińskie Siły Zbrojne wycofały z frontu dostarczone przez USA czołgi podstawowe Abrams M1A1. Powodem jest zwiększone ryzyko wykrycia przez rosyjskie drony – podała agencja informacyjna AP, powołując się na źródła amerykańskie. W styczniu 2023 roku Stany Zjednoczone ogłosiły, że wyślą Ukrainie 31 czołgów podstawowych M1 Abrams, odpowiadających sile ukraińskiego batalionu.

W październiku 2023 r. urzędnicy potwierdzili, że dostarczono wszystkie 31 pojazdów. Według amerykańskich urzędników, którzy rozmawiali z agencją informacyjną AP, rosyjskie drony obserwacyjne i drony myśliwsko-zabójcze znacząco zmieniły sytuację na ziemi i zwiększyły ryzyko wykrycia pojazdu. Stwierdzono, że pięć z 31 czołgów Abrams zginęło już na polu bitwy.

ISW: Armia rosyjska zdobywa kolejną wioskę

5:15: Według analiz Amerykańskiego Instytutu Studiów Wojennych (ISW) rosyjskim siłom zbrojnym udało się ustabilizować swoje pozycje na północny zachód od Awdiwki i osiągnąć korzyści taktyczne. Mogłoby to zwiększyć presję na siły ukraińskie, aby wycofały się z linii frontu na zachód od Awdijwki na bardziej defensywną linię. Według raportu sytuacyjnego ISW zdjęcia geoprzestrzenne opublikowane 25 kwietnia wskazywały, że wojska rosyjskie zbliżyły się z Nowopaczmidiwki do centrum wsi Sołowj (na północny zachód od Awdiwki).

Wcześniej zajęli osadę Nowopaczmitówka. Źródła rosyjskie podają, że 25 kwietnia wojska rosyjskie zajęły całe Sołowj i w nocy z 24 na 25 kwietnia przedostały się na głębokość dwóch kilometrów we wschodnich Nowogalinowach (10 km na północny zachód od Awdiwki). Obecnie nie ma na to niezależnego potwierdzenia.

Były minister obrony: Shoals powinien dostarczyć Taurusa

Rząd USA powinien zbudować kolejny pakiet zbrojeniowy dla Ukrainy

1.20: Z raportu wynika, że ​​rząd USA planuje nowy pakiet pomocy wojskowej o wartości miliardów dolarów dla dotkniętej przez Rosję Ukrainy. W czwartek (czasu lokalnego) portal „Politico” podał, że po udostępnieniu przez Kongres USA nowych funduszy Stany Zjednoczone przygotowały pakiet o wartości sześciu miliardów dolarów (5,6 miliarda euro). W związku z tym plany zostaną sfinalizowane publicznie w najbliższy piątek podczas wirtualnego spotkania kierowanej przez USA Grupy Kontaktowej ds. Wsparcia Ukrainy. Według Politico nie chodzi o pomoc doraźną.

W środę prezydent USA Joe Biden natychmiast ogłosił nowy pakiet wojskowy o wartości miliarda dolarów. Dotyczy to przede wszystkim sprzętu przeciwlotniczego, artylerii, systemów rakietowych i pojazdów opancerzonych znajdujących się na wyposażeniu armii amerykańskiej. Według Politico potencjalny pakiet o wartości 6 miliardów dolarów będzie się w kluczowym momencie różnił od pakietu już ogłoszonego.

Grecja nie chce oddawać patriotów Ukrainie

1:30: Grecja nie dostarczy Ukrainie systemów obrony powietrznej Patriot ani S-300. Premier Grecji Kyriakos Mitsotakis powiedział to w czwartek w wywiadzie dla greckiego kanału telewizyjnego Sky. „Grecja nie wyśle ​​S-300 ani Patriotów na Ukrainę” – powiedział Mitsotakis. Jego kraj pomógł już Ukrainie w postaci innych rodzajów dostaw obronnych. Ateny nie były w stanie dostarczyć krytycznych systemów uzbrojenia.

Continue Reading

Top News

Kokainę znaleziono w jedenastu supermarketach w Berlinie i Brandenburgii

Published

on

Kokainę znaleziono w jedenastu supermarketach w Berlinie i Brandenburgii

Berlinie i Brandenburgii

Kokainę znaleziono w jedenastu supermarketach


Wiadomości telewizyjne

Wideo: rbb|24 | 25 kwietnia 2024 | Temat: Wiadomości telewizyjne Kontor, rbb24 Abendschau | Obraz: Wiadomości telewizyjne

Narkotyki ukryte były w skrzynkach po bananach w 11 supermarketach w okolicy. Teraz jest jasne: to kokaina. Okoliczności przypominają kluczowe odkrycia lecznicze dokonane przez handlarza owocami z Brandenburgii.

W czwartek rano pracownicy znaleźli duże ilości narkotyków w kilku supermarketach w Berlinie i Brandenburgii.

Po południu policja poinformowała, że ​​znalezione przedmioty to kokaina. Władze przeprowadziły następnie dochodzenie. Kokainę przejęto. Władze początkowo ujawniły, ile to było.

Dotkniętych zostało jedenaście supermarketów

Według policji ataki dotyczyły łącznie czterech supermarketów w Brandenburgii i siedmiu w Berlinie. Policja nie podała żadnych informacji o tych miejscach. Z doniesień mediów wynika, że ​​są to przede wszystkim sklepy Lidl. Lidl w Niemczech „komunikował się z odpowiednimi władzami w sprawie incydentu” – powiedział zapytany rzecznik firmy. Na podstawie toczącego się postępowania nie są dostępne żadne dalsze informacje.

Jak powiedział rbb rzecznik policji, władze zostały zaalarmowane po tym, jak pracownicy rozpakowujący rano pudełka z bananami znaleźli wśród owoców podejrzane paczki.

Sprawą zajął się Wspólny Zespół dochodzeniowo-śledczy ds. narkotyków przy Komendzie Kryminalnej Brandenburgii ze względu na liczbę opakowań i liczbę rynków, których to dotyczy. W sprawę zaangażowana jest także berlińska policja i urząd celny.

Kokainę znaleziono kilka razy w pudełkach po bananach

Transmisja: rbb 88.8, 25 kwietnia 2024, godz. 12:30

READ  Podejrzewa się prorosyjskich hakerów: Cyberatak na portal berliński dobiegł końca, według operatora - Brandenburgia wciąż nie jest znana Wszystko jasne
Continue Reading

Top News

Rowerem z Berlina do Poznania – „Wykonalne w jeden dzień”

Published

on

Rowerem z Berlina do Poznania – „Wykonalne w jeden dzień”

Rowerem po Polsce? To działa! Dowodzi tego długimi podróżami po kraju, Marcin Płachno, dyrektor Polskiego Biura Turystycznego w Wiedniu. W tym tygodniu wyjeżdża z Berlina do Poznania. Rozmawialiśmy z ekspertem ds. turystyki na temat jego kampanii.

Pan. Blagno, co Cię zainspirowało do wsiadania na rower?

Na co dzień jestem dyrektorem Polskiego Biura Turystycznego w Wiedniu. Biuro Turystyczne zajmuje się promocją Polski jako kierunku wypoczynku w Austrii i Szwajcarii. Myślałem o środkach mających na celu wyjaśnienie bliskości Polski ze Szwajcarami i Austriakami. Urzędnicy tacy jak ja zazwyczaj nie są kojarzeni z działalnością sportową. Właściwie nie jestem sportowcem. Dlatego wpadłem na pomysł przejechania rowerem ze Szwajcarii przez Austrię do Polski jako zwykły człowiek. Moim celem było pokazanie, czym jest Polska: krajem otwartym, aktywnym, kochającym sport, idealnym do jazdy na rowerze.

Marcina Blachno

do osoby

Marcina Blachno Dyrektor Polskiego Biura Turystycznego w Wiedniu. Studiował zarządzanie i marketing na Akademii Ekonomicznej w Krakowie oraz studia podyplomowe na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

Gdzie dokładnie poszedłeś?

W 2023 roku raz jechałem z Wiednia do Krakowa i raz z Zurychu do Wrocławia. Chciałem pokazać, jak blisko jest Polska. Z Wiednia do Bielska-Białej jest bliżej niż z Wiednia do Innsbrucka. Trasy te są bardzo interesujące dla rowerzystów. Co chcę pokazać w akcji: Każdy może wsiąść na rower i pojechać do Polski, niezależnie od tego, czy jest to sportowiec, urzędnik czy pracownik. Podczas moich podróży pokazuję nie tylko piękne trasy, ale i ciekawe miejsca.

Teraz jedziesz rowerem z Berlina do Poznania. Dlaczego Berlin-Possen?

Dla mnie przyjęcie kolejnego trzeciego kraju niemieckojęzycznego za punkt wyjścia było logicznym kolejnym wyzwaniem. W ciągu jednego dnia rowerem może pokonać 280 kilometrów. W podróży korzystam z aplikacji Komoot, która świetnie sprawdza się podczas pieszych i rowerowych wycieczek. Twórcy aplikacji mają siedzibę w Poczdamie. Zapraszam zatem wszystkich Niemców, aby wsiedli na rowery i pojechali do Polski.

READ  Akcja Böhmermanna: śledztwa przeciwko policji w Lipsku po audycji

Polska i rower – czy to idzie w parze?

Tak, infrastruktura jest coraz lepsza, czy to polskie drogi, wydzielone ścieżki rowerowe na obrzeżach, czy ścieżki rowerowe w miastach. Wycieczki można połączyć z przejażdżkami po pięknych rezerwatach przyrody. Dzięki aplikacji Komoot możesz wybrać trasę, którą chcesz podróżować – niezależnie od tego, czy chcesz jechać szybciej, czy cieszyć się pięknem krajobrazu.

Czy jazda rowerem po Polsce jest bezpieczna?

Tak, zdecydowanie. Mogę mówić z własnego doświadczenia. Jazda po wiejskich drogach wydaje mi się bezpieczniejsza niż w mieście. Kultura rowerowa w Polsce stale ewoluuje. W zeszłym roku w Polsce powstało 13 000 kilometrów ścieżek rowerowych. Oznacza to wszystkie możliwe trasy rowerowe, w tym ścieżki jednopasmowe, czyli jednopasmowe drogi rowerowe. Powstało wiele nowych, ciekawych tras, zwłaszcza dla rowerzystów górskich. Trasy te zlokalizowane są głównie na południu Polski, w pobliżu gór i lasów. Nie musisz się martwić o nadjeżdżające pojazdy na jednym torze. Są piękne trasy pomiędzy Niemcami, Polską i Czechami. Miłośnicy rowerów górskich powinni wypróbować aplikację Trailforks. Jest więcej wskazówek Nasza strona główna.

A co z pozami? W Poznaniu było wiele placów budowy.

Nie są teraz. Rynek w Poznaniu jaśnieje nowym blaskiem i prace budowlane na nim dobiegły końca. Ale Poznań warto odwiedzić nie tylko ze względu na historyczne centrum miasta. Można wspaniale odpocząć nad Jeziorem Maltańskim, które znajduje się w zasadzie w centrum miasta. Szczególnie zapraszam wszystkich berlińczyków do odwiedzenia Poznania wiosną i latem.

Czy masz ulubione miejsce w Polsce?

Morze Bałtyckie i plaże są przepiękne. Pewnie widziałem gdzieś na południu Hiszpanii plaże dorównujące polskim plażom. Polecam także wizytę na Mazurach, krainie tysiąca jezior. Mazury to świetny teren dla miłośników jazdy na rowerze. Niemcy są dla nas, jako turystów, bardzo ważnymi partnerami. Łączy nas historia, granica. Mam więc nadzieję, że będziemy nadal rozwijać te linki. W Polsce każdy znajdzie coś dla siebie. Polska ma rzeki, jeziora, morze, niesamowite miasta, takie jak Kraków i Warszawa, ale także niesamowite górskie krajobrazy i szlaki turystyczne. Zapraszam wszystkich Niemców do skorzystania z oferty.

READ  Spala się największa w Europie elektrownia na węgiel brunatny

Czy masz jakieś uwagi? Napisz do nas! [email protected]

Continue Reading

Trending