Connect with us

Economy

Safari Rally Kenya: Kajetan Kajetanovich, kierowca Škody, pokonuje wschodnioafrykańskie błoto i ponownie wygrywa klasę WRC2 – Ekonomia i VW – Aktualności

Published

on

Safari Rally Kenya: Kajetan Kajetanovich, kierowca Škody, pokonuje wschodnioafrykańskie błoto i ponownie wygrywa klasę WRC2 – Ekonomia i VW – Aktualności

Naivasha (KEN) (ots) – ›Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak powtórzyli ubiegłoroczny sukces w rajdzie Škoda Fabia Rally2, w którym uczestniczył ORLEN Rally Team i jednocześnie zwyciężyli w klasach WRC2 Challenger i RC2

› W Škoda Fabia Rally2 evo zespołu Eurosol Racing Team Hungary Oliver Solberg i pilot Elliott Edmonson ustanowili najlepsze czasy RC2 na 17 z 19 odcinków specjalnych w Kenii

› Niemiecki duet Armin Kremer / Timo Gottschalk wygrywa WRC Masters Cup w Škodzie Fabia Rally2 Evo od Baumschlager Rallye & Racing

Znowu to zrobiłeś! Podobnie jak w zeszłym roku, Kajetan Kajetanowicz i pilot Maciej Szczepaniak w Škodzie Fabia Rally2 evo wygrali klasyfikację WRC2 Rajdu Kenii Safari, siódmej rundy tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Świata FIA. Doświadczony polski duet lepiej przystosował się do ekstremalnie trudnych warunków deszczowej sawanny Afryki Wschodniej. Kajetanowicz/Szczpaniak zwyciężyli także w klasyfikacji RC2, do której zaliczane są również zespoły niezarejestrowane w Mistrzostwach Świata, oraz w klasie WRC2 Challenger. W Škodzie Fabia Rally2 evo Oliver Solberg i pilot Elliott Edmundson ustanowili najlepszy czas w klasie RC2 na 17 z 19 odcinków specjalnych w Kenii. Jednak po dwóch przebiciach i związanej z tym usterce zawieszenia, szwedzko-brytyjski duet musiał zadowolić się drugim miejscem w WRC2.

Kenya Safari Rally wokół centrum rajdowego w Naivasha po raz kolejny zasłużył na swoją reputację najtrudniejszego rajdu WRC roku. Piaszczyste odcinki specjalne (SP) w Rift Valley, często usiane głębokimi głazami i koleinami, pozostają wyjątkowe w kalendarzu Mistrzostw Świata. Ulewny deszcz jeszcze bardziej utrudnił zadanie załogom rydwanów: miejscami musieli z pełną prędkością przejeżdżać przez wodę i dziury w śliskim błocie.

Najpierw Oliver Solberg i jego drugi pilot Elliot Edmundson ustalili, co wydarzyło się w klasie RC2. W Rajdzie Kenii 21-letni syn byłego rajdowego mistrza świata FIA, Petera Solberga, zamienił swoją zwykłą Škodę Fabia RS Rally2 z zespołu Talksport WRT na Škodę Fabia Rally2 Evo z Eurosol Racing Team Hungary. Aby móc w pełni skupić się na rozszyfrowaniu tajemnic „Safari”, duet postanowił nie startować w rankingu WRC2, który ma znaczenie dla walki o tytuł mistrza świata. Po sześciu odcinkach specjalnych Solberg/Edmondson prowadzili z ponad dwuminutową przewagą – która została całkowicie wykorzystana po kolejnym odcinku. „Po przebiciu opony podjąłem złą decyzję, aby kontynuować jazdę bez zmiany koła. W Afryce nie jest dobrze” – przyznał Solberg po tym, jak pękło zawieszenie w jego Škodzie i musiał zaparkować swoją Fabię na resztę dnia. Wraz z rozpoczęciem drugiego etapu wrócił do akcji. Po kolejnej przebiciu, tym razem ekipa zmieniła koło w środku odcinka specjalnego. W sumie Solberg/Edmondson świętowali najlepszy czas w klasie RC2 na 17 z 19 odcinków specjalnych i pozostawili wszystkich swoich przeciwników RC2 w tyle w końcowej klasyfikacji, pomimo pecha z oponami – z wyjątkiem jednego.

READ  Raport rynkowy: obawy o stopy procentowe spowalniają Wall Street

To był Kajetan Kajetanowicz. Ubiegłoroczny zwycięzca WRC2 również musiał narzekać na wadę opony na SS 4 w Kenii, ale podjął mądrą decyzję i natychmiast ją zmienił. Podczas gdy Oliver Solberg kontynuował swoją stratę, Kajetanowicz i Gregoire Münster kilka razy prowadzili na zmianę aż do OS 11. Kiedy belgijski kierowca z luksemburskim prawem jazdy zatrzymał swojego forda z problemami technicznymi, Kajetanowicz i pilot Szczepaniak byli ponad siedem minut przed resztą pola.

Ale potem Oliver Solberg/Elliott Edmundson przełączyli się na tryb ataku. Solberg ogłosił strategię i z minuty na minutę zmniejszał różnicę do lidera: „Dla nas to po prostu pełny gaz i nigdy się nie poddajemy”. Ostatecznie Kajetanowicz/Szczepaniak uratowali zwycięstwo RC o 31 sekund. „Wspaniale i miło jest tu wrócić. Mogło to wyglądać na łatwe, ale wcale takie nie było” – skomentował Kajetanović. Sukcesem w WRC2 wskoczył na czwarte miejsce w klasyfikacji mistrzostw świata. Ponieważ Polak wygrał także klasę WRC2 Challenger w Kenii, teraz prowadzi w klasyfikacji.

Niemiecki duet Armin Kremer / Timo Gottschalk wygrał WRC Masters Championship dla kierowców w wieku 50 lat i starszych. Były mistrz i pilot FIA Azji i Pacyfiku, który wygrał Rajd Dakar, poprowadził Škodę Fabia Rally2 Evo z Baumschlager Rally & Racing na piąte miejsce w klasie RC2.

Kolejną rundą Rajdowych Mistrzostw Świata FIA jest Rajd Estonii w dniach 20-23 lipca 2023 roku. Po wyjątkowo wyboistych i deszczowych torach sawann Afryki Wschodniej, początkujący WRC2 mogą spodziewać się płaskich i superszybkich szutrowych odcinków w Europie Północnej.

Kenya Safari Rally, 22-25 czerwca 2023 r., wynik RC2

1. Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak (POL / POL), Škoda Fabia Rally2 evo, +3:57:15,9 godz.*

2. Oliver Solberg/Elliott Edmundson (Szwajcaria/Wielka Brytania), Skoda Fabia Rally2 Evo, +30,6 s

3. Martin Prokop/Zdeněk Jůrka (CZE/CZE), Ford Fiesta Rally2, +11: 27,7 min

READ  Dostawa do Schwidt: do Rostocku po raz pierwszy przybył amerykański tankowiec

4. Carl Tundo / Tim Jessop (KEN / KEN), Škoda Fabia RS Rally 2, +14: 22,7 min

5. Armin Kremer/Timo Gottschalk (DEU/DEU), Škoda Fabia Rally2 Evo, +17: 24,9 min**

* Zwycięzcy WRC2 i WRC2 Challenger

** Zwycięzca Pucharu WRC Masters

Klasyfikacja WRC2

1. Johan Roussel (Francja), Citroen 77 punktów

2. Oliver Solberg (Szwecja), Skoda, 64 punkty

3. Joss Greensmith (Wielka Brytania), Skoda, 62 punkty

Uznanie Challengera WRC2

1. Kajetan Kajetanovic (Polska), Skoda, 75 pkt

2. Nikolay Grizin (ANA) Skoda 50 punktów

3. Marco Bolasia (BOL) Skoda 50 punktów

Puchar WRC Masters Tribute Cup

1. Johannes Kiverbock (Austria) Skoda 58 punktów

2. Alexandre Villanueva (ESP) Skoda 52 punkty

3. Zoltan Laszlo (Hon) Skoda 52 punkty

4. Armin Kremer (DEU) Skoda 50 punktów

Liczba rajdów: 2: 41,9

Specjalny etap 13 był myląco nazywany „Sleeper Warrior”. Tak naprawdę 31,04 km tego maratonu okazało się najtrudniejszym odcinkiem specjalnym rajdu – zwłaszcza, że ​​poprzedniej nocy mocno padał deszcz. Ze stosunkowo niską średnią prędkością 93 km/h, Oliver Solberg/Elliott Edmondson Škoda Fabia Rally2 Evo odjechał od kolejnego najlepszego startu RC2 tylko na tym odcinku specjalnym o 2:41,9 minuty.

Komunikacja medialna:

Andreas Leue doradca ds. tradycji i projektów tel. +49 6150133-126 e-mail: [email protected]

Ulrich Bethscheider-Kieser Kierownik ds. komunikacji produktu i marki tel. +49 6150133121 e-mail: [email protected]

Oryginalna treść: Skoda Auto Deutschland GmbH, przekazana przez aktuell news

Prasa Gate Newsroom: Zaktualizowane wiadomości GmbH

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.

Published

on

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Przypomnienia nie kończą się jednak na czekoladzie. A teraz miało to wpływ na popularną odmianę czekolady Ritter Sport. Stanowi to zagrożenie dla zdrowia.

Kassel – Czekolada cieszy się dużym zainteresowaniem, niezależnie od tego, czy ma służyć jako poprawiacz nastroju, nagroda czy przekąska pomiędzy. Niektórzy lubią chrupiące, inni rozpływające się w ustach. Marka Ritter Sport cieszy się szczególną popularnością wśród miłośników czekolady. Marka stale wprowadza nowe rodzaje swoich produktów. Ale w przypadku jednej grupy należy zachować szczególną ostrożność. Niektóre zmienne mogą stwarzać ryzyko dla zdrowia.

twórca Alfreda Rittera GmbH
projekt Jogurt Ritter Sport z mleczną czekoladą
Dotyczy daty przydatności do spożycia 02.03.2025
Jednostka opakowania 100 gramów

Plastikowe elementy poszczególnych batoników: Znajdują się tam ostrzeżenia dotyczące spożywania czekolady „Ritter Sport”.

Firma Alfred Ritter GmbH wycofała z rynku produkt „Ritter Sport Filled Milk Chocolate” w wersji „jogurtowej” – poinformował na swojej stronie internetowej Federalny Urząd ds. Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności. Grocerieswarning.de wspomniany. Według firmy poszczególne panele mogą zawierać części z tworzywa sztucznego. Z tego powodu konsumenci powinni unikać uszkodzonej czekolady.

Ciała obce, takie jak odłamki plastiku, odłamki szkła lub części metalowe, mogą spowodować poważne obrażenia jamy ustnej i gardła. Skutkiem są często obrażenia wewnętrzne lub krwawienie. Niedawno wycofano z obrotu produkt wędliniarski Kaufland, ponieważ zawierał ciała obce, których spożycie mogło zagrażać życiu.

Wycofanie z rynku dotyczy słynnej czekolady „Ritter Sport”. © Leon Koegeler/photothek.de/Imago

Problem dotyczył trzech partii jogurtu sportowego Ritter's.

Dla trzech partii zamieszczono ostrzeżenie dotyczące spożycia, preferowane przed 3 lutego 2025 r. Klienci, którzy zakupili produkt, którego dotyczy ten problem, nie powinni go spożywać, lecz powinni zwrócić go do sklepu.

Przypomnienia dotyczące słodyczy nie są rzadkością. Niedawno wszczęto ogólnokrajową akcję wycofywania słodyczy w związku z odkryciem możliwego genetycznie szkodliwego działania słodyczy po ich spożyciu. W zeszłym roku popularne słodycze zostały wycofane ze względu na ryzyko salmonelli.

READ  Liczba nowych rejestracji pojazdów elektrycznych obecnie znacząco spada
Continue Reading

Economy

Polska po raz pierwszy została najważniejszym partnerem handlowym Berlina

Published

on

Polska po raz pierwszy została najważniejszym partnerem handlowym Berlina

W 2023 roku Polska po raz pierwszy zastąpi Chiny w roli najważniejszego partnera handlowego Berlina. Według aktualnej analizy Banku Inwestycyjnego w Berlinie (IBB) eksport do sąsiedniego kraju wzrósł łącznie o 9,2 proc., osiągając kwotę 1,18 mld euro.

Ogółem handel zagraniczny Berlina z Polską wyniósł 4,11 mld euro. Całkowity wolumen handlu z Chinami, składający się z importu (2,76 mld euro) i eksportu (1,25 mld euro), wyniósł zaledwie cztery miliardy euro.

Produkty farmaceutyczne należą do eksportu stolicy Niemiec.
Produkty farmaceutyczne należą do eksportu stolicy Niemiec.

© Stock.adobe.com

Przede wszystkim wzrósł import z Polski. Wolumen wzrósł o 925 mln euro do 2,93 mld euro. Głównym importem był surowiec tytoniowy i wyroby tytoniowe (1,09 mln euro). Polska jest jednym z największych na świecie eksporterów wyrobów tytoniowych i znaczącym ich producentem.

Polacy kupowali przede wszystkim części samochodowe i produkty farmaceutyczne

Eksport podwozi, silników, produktów farmaceutycznych oraz sprzętu do wytwarzania i dystrybucji energii elektrycznej z Berlina do Polski znacznie wzrósł, podczas gdy eksport produktów naftowych i wyrobów z tworzyw sztucznych spadł.

Zdaniem ekspertów IBB, Chiny stanowią obecnie dla Berlina największe ryzyko polityczne w handlu zagranicznym, a powodem tego jest duże uzależnienie od chińskich produktów. Ogólnie rzecz biorąc, pokazuje to, że stosunki handlowe Berlina stają się coraz bardziej zróżnicowane i „koncentrują się na rynkach wschodzących, takich jak Polska”.

Continue Reading

Economy

Incydent w Nowym Jorku: Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Published

on

Incydent w Nowym Jorku: Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Incydent w Nowym Jorku
Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Lista części, które samoloty Boeinga gubią podczas lotu, jest coraz dłuższa. Ale na szczęście incydent w Nowym Jorku również przebiegł gładko. Po zaginionym chipie awaryjnym nie ma jednak śladu.

Tuż po starcie w piątek inny samolot Boeinga stracił część samolotu. Jak podają agencje informacyjne AP i Reuters, w samolocie linii Delta Airlines doszło do awaryjnego poślizgu. Piloci poczuli wibracje w samolocie i zawrócili. Samolot bezpiecznie wylądował na międzynarodowym lotnisku im. Johna F. Kennedy'ego w Nowym Jorku, skąd również wystartował.

Linie Delta Air Lines podały, że po starcie piloci otrzymali ostrzeżenie o awaryjnym poślizgu po prawej stronie samolotu i usłyszeli nietypowy dźwięk Boeinga 767 dochodzący z tego obszaru. Następnie według doniesień piloci ogłosili sytuację awaryjną, aby można było szybko wrócić na lot. na lotnisko. Linie lotnicze podały, że samolot zbudowany w 1990 r. wylądował i skierował się do bramki o własnych siłach.

Mówi się, że na pokładzie samolotu, który miał lecieć do Los Angeles, było 176 pasażerów, dwóch pilotów i pięć stewardów. Według doniesień Delta pasażerowie zostali przeniesieni innym samolotem do Kalifornii. Uszkodzony samolot został wycofany z eksploatacji w celu dalszych badań. Współpracują ze śledczymi i nadal szukają zaginionego chipa. Agencja podała, że ​​Federalna Administracja Lotnicza prowadzi obecnie dochodzenie w sprawie incydentów.

Ten wypadek jest jednym z ostatnich z serii niefortunnych wypadków, które miały miejsce u producenta samolotów Boeing. Na początku stycznia zamieszanie wywołała część kadłuba, która w nowym 737 MAX 9 po prostu odłamała się podczas lotu. Cudem nikt z pasażerów nie odniósł obrażeń. Samolot Alaska Airlines udało się bezpiecznie wylądować. Na początku marca tuż po starcie inny Boeing 777 stracił oponę. Uszkodzonych zostało kilka samochodów. Miesiąc później samolot 737-800 musiał zawrócić, ponieważ osłona silnika oddzieliła się podczas startu i uderzyła w klapę skrzydła.

READ  Hybrydy typu plug-in VW będą miały większy zasięg w 2023 r.
Continue Reading

Trending