Connect with us

Economy

Producent ZF chce zmniejszyć liczbę pracowników

Published

on

Producent ZF chce zmniejszyć liczbę pracowników

Świetny proces. W czwartek na dorocznej konferencji prasowej producenta skrzyń biegów Holger Klein, dyrektor generalny Grupy ZF, Holger Klein, odrzucił konkretne prognozy dotyczące przyszłego rozwoju pracowników w niemieckich zakładach.

Nie był w stanie wydobyć tak wielu szczegółów: „Dziś, zatrudniając 54 000 pracowników, zatrudniamy w Niemczech więcej pracowników niż kiedykolwiek w historii ZF. Odpowiada to jednej trzeciej wszystkich pracowników na świecie. ” Ten rekord jest w dużej mierze zasługą Fundamental na gwałtowny wzrost popytu na ośmiobiegowe automatyczne skrzynie biegów i hybrydy, co również doprowadziło do znacznego wzrostu produkcji w zakładzie w Saarbrücken. „Jesteśmy gotowi nadal intensywnie inwestować w Niemczech. Musimy jednak dostosować naszą konkurencyjność do słabszych rynków i globalnej konkurencji. Nasze niemieckie zakłady również muszą się do tego przyczynić. Tu chodzi o koszty, a nie ludzi” – podkreślił Klein.

Mniej pracowników w przyszłości

Pewne jest jednak, że rekordowe wskaźniki zatrudnienia nie utrzymają się na rekordowym poziomie do końca dekady. „Jest oczywiste, że w związku z przejściem na nowe technologie i rozwojem rynku w przyszłości będziemy musieli zadowolić się mniejszą liczbą pracowników”. Zarząd Grupy przyznaje, że „w zakładach panuje duże zaniepokojenie tym, jak osiągnąć transformację w zakresie nowych technologii w ZF i w całej branży dostawców. Traktujemy to bardzo poważnie i rozpoczęliśmy już dyskusje na ten temat we wszystkich zakładach.”

Następuje ustrukturyzowany proces, podczas którego kwestionuje się wszystkie produkty wytwarzane w danym miejscu i bada się ich konkurencyjność. A także pod względem tego, co należy zrobić, aby zapewnić trwałe zabezpieczenie personelu w obiektach. Trwają już intensywne rozmowy w tej sprawie z radami zakładowymi i IG Metall.

Sam związek zawodowy i rada zakładowa ZF w Saarbrücken nie chciały przy okazji konferencji prasowej poświęconej bilansowi publicznie wyrażać wobec gazety Saarbrücker Zeitung swoich oczekiwań dotyczących tego, jak zapewnić sprawność zakładu w Saarbrücken po 2030 r. Porozumienie obowiązuje do 2030 r. 2025, który wyklucza zwolnienia ze względów operacyjnych. Plan jest zatem taki, aby poszukać nowych produktów dla Saarbrücken.

READ  Mateusz Morawiecki - nowy premier na rzecz lepszego wizerunku międzynarodowego

Prezes nie chce podsycać spekulacji

Dyrektor generalny Klein powiedział, że spekulacje na temat liczb i niepewność na rynkach zawsze powodują duży stres. Właśnie z tego powodu nie komentuje obecnie bardziej szczegółowo rozwoju sytuacji kadrowej w poszczególnych zakładach. Jeżeli jednak konieczna będzie redukcja zatrudnienia, Grupa wykorzystuje możliwości wynikające z wahań i demografii.

Ze strategicznego punktu widzenia jest już jasne, dokąd zmierza ZF. Ruch elektryczny dominuje nad wszystkim. „Nasze oddziały w Saarbrücken i Schweinfurcie są obecnie przygotowywane do tego celu.” Transport elektryczny rozprzestrzenia się na całym świecie z różnymi prędkościami i metodami technicznymi. „Przygotowujemy się do tego w naszych globalnych sieciach produkcyjnych. Organizujemy nasze zakłady tak, abyśmy mogli tam produkować napędy konwencjonalne i elektryczne bez konieczności długich okresów przygotowawczych. Dotyczy to Saarbrücken, naszego głównego producenta automatycznych skrzyń biegów do samochodów, jako oraz do fabryki Gray Court w Południowej Karolinie w USA.Inwestując 500 milionów dolarów, tworzymy obecnie warunki do produkcji najnowszej generacji udanej ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów, która nadaje się również do pojazdów hybrydowych pojazdy.

W ten sposób klienci w Ameryce Północnej mogą być obsługiwani bezpośrednio. „Nie musimy polegać na długich trasach transportowych” – podkreśla dyrektor generalny Klein. Ta sama zasada ma zastosowanie w przypadku lekkich pojazdów użytkowych. „Niedawno w Karolinie Południowej rozpoczęła się pierwsza seryjna produkcja przekładni Power Line w Ameryce Północnej”. Wzrost liczby typów silników pojazdów elektrycznych widać wyraźnie na całym świecie, szczególnie w USA i Chinach. „Widzimy również rosnące zapotrzebowanie na hybrydy typu plug-in. Również w tym obszarze szczególnie Chiny i USA wykazują wysokie tempo wzrostu.

„Przyszłość silników samochodowych jest elektryczna”

Dla dyrektora generalnego Kleina jedno jest już jasne: „Przyszłość napędu samochodowego jest elektryczna. Ponieważ musimy odejść od paliw kopalnych. Ta ścieżka została wyznaczona politycznie, szczególnie w Europie, a my w ZF dostosowaliśmy się do niej. ” Jednak sukces tej technologii zależy również w dużej mierze od infrastruktury ładowania i zachęt do zakupów. Silniki elektryczne stają się coraz bardziej powszechne w ciężarówkach i autobusach. „Osiągnęliśmy już wielki sukces w tych obszarach”.

READ  Bahn - Wilhelmshaven - Pierwszy bezpośredni pociąg towarowy z Chin skręca do JadeWeserPort - Wirtschaft

Pod względem ekonomicznym producent przekładni ZF osiągnął swoje roczne cele na rok 2023 pomimo kilku skutków ubocznych, takich jak wojna rosyjsko-ukraińska i wyższe koszty budowy w Niemczech. Sprzedaż całej grupy wzrosła do 46,6 miliarda euro w porównaniu do 43,8 miliarda euro w roku poprzednim. Skorygowana EBITDA, czyli zysk przed opodatkowaniem i odsetkami, wyniosła 2,4 mld euro po 2 mld euro w 2022 roku. Jednocześnie grupa zmniejszyła zobowiązania netto i uplasowała na rynku kapitałowym obligacje o łącznej wartości 2,4 mld euro. Do 2026 roku ZF chce dokonać przyszłych inwestycji o łącznej wartości 18 miliardów euro. W 2023 r. osiągnie to poziom 3,5 miliarda euro. Można sobie także wyobrazić IPO. Najważniejszym rynkiem zbytu pozostaje Europa, a następnie Ameryka Północna i region Azji i Pacyfiku.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.

Published

on

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Przypomnienia nie kończą się jednak na czekoladzie. A teraz miało to wpływ na popularną odmianę czekolady Ritter Sport. Stanowi to zagrożenie dla zdrowia.

Kassel – Czekolada cieszy się dużym zainteresowaniem, niezależnie od tego, czy ma służyć jako poprawiacz nastroju, nagroda czy przekąska pomiędzy. Niektórzy lubią chrupiące, inni rozpływające się w ustach. Marka Ritter Sport cieszy się szczególną popularnością wśród miłośników czekolady. Marka stale wprowadza nowe rodzaje swoich produktów. Ale w przypadku jednej grupy należy zachować szczególną ostrożność. Niektóre zmienne mogą stwarzać ryzyko dla zdrowia.

twórca Alfreda Rittera GmbH
projekt Jogurt Ritter Sport z mleczną czekoladą
Dotyczy daty przydatności do spożycia 02.03.2025
Jednostka opakowania 100 gramów

Plastikowe elementy poszczególnych batoników: Znajdują się tam ostrzeżenia dotyczące spożywania czekolady „Ritter Sport”.

Firma Alfred Ritter GmbH wycofała z rynku produkt „Ritter Sport Filled Milk Chocolate” w wersji „jogurtowej” – poinformował na swojej stronie internetowej Federalny Urząd ds. Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności. Grocerieswarning.de wspomniany. Według firmy poszczególne panele mogą zawierać części z tworzywa sztucznego. Z tego powodu konsumenci powinni unikać uszkodzonej czekolady.

Ciała obce, takie jak odłamki plastiku, odłamki szkła lub części metalowe, mogą spowodować poważne obrażenia jamy ustnej i gardła. Skutkiem są często obrażenia wewnętrzne lub krwawienie. Niedawno wycofano z obrotu produkt wędliniarski Kaufland, ponieważ zawierał ciała obce, których spożycie mogło zagrażać życiu.

Wycofanie z rynku dotyczy słynnej czekolady „Ritter Sport”. © Leon Koegeler/photothek.de/Imago

Problem dotyczył trzech partii jogurtu sportowego Ritter's.

Dla trzech partii zamieszczono ostrzeżenie dotyczące spożycia, preferowane przed 3 lutego 2025 r. Klienci, którzy zakupili produkt, którego dotyczy ten problem, nie powinni go spożywać, lecz powinni zwrócić go do sklepu.

Przypomnienia dotyczące słodyczy nie są rzadkością. Niedawno wszczęto ogólnokrajową akcję wycofywania słodyczy w związku z odkryciem możliwego genetycznie szkodliwego działania słodyczy po ich spożyciu. W zeszłym roku popularne słodycze zostały wycofane ze względu na ryzyko salmonelli.

READ  Urlop z okazji świąt Bożego Narodzenia: Te zasady dotyczące koronawirusa obowiązują teraz w Austrii, Włoszech, Chorwacji, Grecji, Hiszpanii i spółce.
Continue Reading

Economy

Polska po raz pierwszy została najważniejszym partnerem handlowym Berlina

Published

on

Polska po raz pierwszy została najważniejszym partnerem handlowym Berlina

W 2023 roku Polska po raz pierwszy zastąpi Chiny w roli najważniejszego partnera handlowego Berlina. Według aktualnej analizy Banku Inwestycyjnego w Berlinie (IBB) eksport do sąsiedniego kraju wzrósł łącznie o 9,2 proc., osiągając kwotę 1,18 mld euro.

Ogółem handel zagraniczny Berlina z Polską wyniósł 4,11 mld euro. Całkowity wolumen handlu z Chinami, składający się z importu (2,76 mld euro) i eksportu (1,25 mld euro), wyniósł zaledwie cztery miliardy euro.

Produkty farmaceutyczne należą do eksportu stolicy Niemiec.
Produkty farmaceutyczne należą do eksportu stolicy Niemiec.

© Stock.adobe.com

Przede wszystkim wzrósł import z Polski. Wolumen wzrósł o 925 mln euro do 2,93 mld euro. Głównym importem był surowiec tytoniowy i wyroby tytoniowe (1,09 mln euro). Polska jest jednym z największych na świecie eksporterów wyrobów tytoniowych i znaczącym ich producentem.

Polacy kupowali przede wszystkim części samochodowe i produkty farmaceutyczne

Eksport podwozi, silników, produktów farmaceutycznych oraz sprzętu do wytwarzania i dystrybucji energii elektrycznej z Berlina do Polski znacznie wzrósł, podczas gdy eksport produktów naftowych i wyrobów z tworzyw sztucznych spadł.

Zdaniem ekspertów IBB, Chiny stanowią obecnie dla Berlina największe ryzyko polityczne w handlu zagranicznym, a powodem tego jest duże uzależnienie od chińskich produktów. Ogólnie rzecz biorąc, pokazuje to, że stosunki handlowe Berlina stają się coraz bardziej zróżnicowane i „koncentrują się na rynkach wschodzących, takich jak Polska”.

Continue Reading

Economy

Incydent w Nowym Jorku: Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Published

on

Incydent w Nowym Jorku: Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Incydent w Nowym Jorku
Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Lista części, które samoloty Boeinga gubią podczas lotu, jest coraz dłuższa. Ale na szczęście incydent w Nowym Jorku również przebiegł gładko. Po zaginionym chipie awaryjnym nie ma jednak śladu.

Tuż po starcie w piątek inny samolot Boeinga stracił część samolotu. Jak podają agencje informacyjne AP i Reuters, w samolocie linii Delta Airlines doszło do awaryjnego poślizgu. Piloci poczuli wibracje w samolocie i zawrócili. Samolot bezpiecznie wylądował na międzynarodowym lotnisku im. Johna F. Kennedy'ego w Nowym Jorku, skąd również wystartował.

Linie Delta Air Lines podały, że po starcie piloci otrzymali ostrzeżenie o awaryjnym poślizgu po prawej stronie samolotu i usłyszeli nietypowy dźwięk Boeinga 767 dochodzący z tego obszaru. Następnie według doniesień piloci ogłosili sytuację awaryjną, aby można było szybko wrócić na lot. na lotnisko. Linie lotnicze podały, że samolot zbudowany w 1990 r. wylądował i skierował się do bramki o własnych siłach.

Mówi się, że na pokładzie samolotu, który miał lecieć do Los Angeles, było 176 pasażerów, dwóch pilotów i pięć stewardów. Według doniesień Delta pasażerowie zostali przeniesieni innym samolotem do Kalifornii. Uszkodzony samolot został wycofany z eksploatacji w celu dalszych badań. Współpracują ze śledczymi i nadal szukają zaginionego chipa. Agencja podała, że ​​Federalna Administracja Lotnicza prowadzi obecnie dochodzenie w sprawie incydentów.

Ten wypadek jest jednym z ostatnich z serii niefortunnych wypadków, które miały miejsce u producenta samolotów Boeing. Na początku stycznia zamieszanie wywołała część kadłuba, która w nowym 737 MAX 9 po prostu odłamała się podczas lotu. Cudem nikt z pasażerów nie odniósł obrażeń. Samolot Alaska Airlines udało się bezpiecznie wylądować. Na początku marca tuż po starcie inny Boeing 777 stracił oponę. Uszkodzonych zostało kilka samochodów. Miesiąc później samolot 737-800 musiał zawrócić, ponieważ osłona silnika oddzieliła się podczas startu i uderzyła w klapę skrzydła.

READ  Bahn - Wilhelmshaven - Pierwszy bezpośredni pociąg towarowy z Chin skręca do JadeWeserPort - Wirtschaft
Continue Reading

Trending