Clippers PL

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Clippers PL

Prezentowany bilans: Udział Amazona ledwo się zmienił: Amazon robi wrażenie skokiem sprzedaży i zysków | Wiadomość

Boom na zakupy online i dynamicznie rozwijające się usługi w chmurze dały skrzydła Amazonowi, największemu na świecie sprzedawcy internetowemu, na początku roku. W pierwszym kwartale sprzedaż wzrosła o 44 procent rok do roku do 108,5 miliarda dolarów (89,5 miliarda euro), jak ogłosiła grupa w czwartek po zamknięciu rynku amerykańskiego. Amazon ponad trzykrotnie zwiększył swoje zyski do rekordowej wartości 8,1 miliarda dolarów. Raport roczny wyraźnie przekroczył oczekiwania rynku. Akcje początkowo zareagowały gwałtownym wzrostem ceny.

Na swoim rodzimym rynku w Ameryce Północnej, gdzie rząd Stanów Zjednoczonych zwiększył konsumpcję w czasie kryzysu koronawczego, wydając miliardy dolarów pomocy finansowej dla konsumentów i przedsiębiorstw, Amazon szczególnie silnie zwiększył sprzedaż. Ale nastąpił również silny wzrost na arenie międzynarodowej. Dochodowy biznes w chmurze również rozwijał się dzięki usługom IT i przestrzeni dyskowej online. Przychody Amazona z flagowego AWS wzrosły o prawie jedną trzecią, do 13,5 miliarda dolarów. Zysk operacyjny dywizji wzrósł o ponad 35% do 4,2 miliarda USD. Branża reklamowa online rozwijała się szybciej.

Amazon przedstawił również optymistyczną prognozę biznesową i prognozę zysków operacyjnych w wysokości 8,0 miliardów dolarów w bieżącym kwartale – pomimo dodatkowych kosztów związanych z pandemią w wysokości 1,5 miliarda dolarów. Firma podniosła również swoje cele dla Erlsen. Amazon spodziewa się, że sprzedaż wzrośnie z 24 do 30 procent do 116 miliardów dolarów. Grupa Jeffa Bezosa, przedsiębiorcy technologicznego, jest jednym z największych zwycięzców kryzysu Corona, który bardziej niż wcześniej przeniósł konsumpcję do internetu.

Ze swoim znakiem 200 milionów klientów Amazon niedawno osiągnął kolejny kamień milowy w swojej usłudze subskrypcji Prime, która zapewnia między innymi dostęp do bezpłatnej wysyłki i usług przesyłania strumieniowego. Dla porównania: na początku 2020 roku było tylko 150 mln klientów. W swoim raporcie rocznym Amazon ogłosił, że tym razem w drugim kwartale odbędzie swoją coroczną bitwę o rabaty online w Prime Day. Jednak grupa początkowo nie określiła konkretnej daty. W rzeczywistości scena zakupów tradycyjnie odbywa się dopiero rok później.

READ  Gospodarka - Lipsk - Niemcy chcą, aby Rosja była partnerem „Zielonego Ładu” - gospodarki

Akcje Amazona wzrosły czasami o 1,90 procent na Nasdaq, ale ich zyski spadły w ciągu roku i zamknęły się o 0,11 procent słabiej do 3467,42 USD.

Zespół redakcyjny Finanzen.net / dpa-AFX

Więcej informacji o amazon

Źródła obrazu: Hadrian / Shutterstock.com, Jonathan Weiss / Shutterstock.com