Connect with us

Economy

Dług publiczny: Bruksela chce teraz złagodzić regułę 60 procent

Published

on

drOstatni tydzień był wielkim hitem dla komisarza Unii Europejskiej ds. Budżetu Johannesa Hahna. Państwa członkowskie Unii Europejskiej do piątku muszą przedstawić plany inwestycyjne i reformy, o które starają się o środki z Funduszu Odbudowy Unii Europejskiej. Stolice wydały wiele materiałów: sam niemiecki plan liczy ponad 1000 stron, powiedział Hahn podczas wywiadu z WELTem w swoim biurze w siedzibie Komisji Europejskiej.

Globalizm: Panie komisarzu Hahn, stolice muszą już przedstawić swoje plany inwestycyjne i reformy do piątku wieczorem. Jednak niektórym krajom zajmuje to więcej czasu, a teraz komisja nagle ogłasza, że ​​termin nie jest rygorystyczny. Zawsze mówiono, że pieniądze muszą płynąć bardzo szybko.

Johannes Hahn: Dla władz jakość planów jest ważniejsza niż szybkość, ponieważ środki powinny w dłuższej perspektywie zwiększyć konkurencyjność zainteresowanych krajów. Widzieliśmy szkice wszystkich planów i jasno określiliśmy, gdzie kraje potrzebują ulepszeń. Ale oczywiście nie jest to licencja na bezterminowe pobieranie podatku. Chcemy otrzymać plany w nadchodzących tygodniach, a same państwa członkowskie powinny być zainteresowane jak najszybszym przedstawieniem solidnych planów, aby fundusze płynęły szybko.

Przeczytaj także

Globalizm: Kiedy zostaną przelane pierwsze raty?

Han: Zależy to od tego, kiedy ostatnie państwa członkowskie również zgodzą się, aby prowizja pożyczała pieniądze z rynków finansowych na fundusz odbudowy. Gdy ostatnie państwo członkowskie ratyfikuje tzw. Decyzję o adekwatności kapitałowej, możemy rozpocząć emisję obligacji w kolejnym miesiącu. Oczekuję, że pozostałe kraje ratyfikują rezolucję w sprawie zasobów specjalnych w maju. Wtedy pieniądze możemy pożyczyć już w czerwcu, a zadatek wpłacić w sierpniu.

Przeczytaj także

Michael Hoofling, autor WELT, komentuje zasady osobistej i indywidualnej odpowiedzialności

Opinia Fundusz Odbudowy Unii Europejskiej

Globalizm: Fakt, że Karlsruhe umożliwił ratyfikację, a tym samym zaciąganie pożyczek na szczeblu Unii Europejskiej, powinien był ci to ułatwić.

Han: Decyzja Federalnego Trybunału Konstytucyjnego stworzyła pozytywną dynamikę. W przypadku innych krajów, takich jak Austria, Polska i Holandia, które nie ratyfikowały jeszcze decyzji w sprawie adekwatności kapitałowej, argument, że trzeba poczekać i zobaczyć, został odrzucony. Teraz jest konkurs, aby upewnić się, że nie będziesz ostatnią osobą, z którą się zaprzyjaźniasz.

Globalizm: Żaden kraj nie otrzyma takiej kwoty z Funduszu Odbudowy jak Włochy, a premier Mario Draghi osobiście obiecał przewodniczącej Komisji Ursuli von der Leyen wdrożenie obiecanych reform. Jaka jest wartość tej obietnicy w świetle niestabilnej włoskiej polityki? W przyszłym roku Draghi może nie być na stanowisku.

Han: Czuję, że Włochy przeżywają obecnie szok. Zaczęło się od poprzednika Dragee, Guiseppe Conte. Włochy nie chcą być chłopcem Unii Europejskiej. W czasach kryzysu Włochy zawsze musiały prosić o pomoc inne kraje Unii Europejskiej, co jest dumą narodową Włochów. Od wybuchu epidemii Covid w Lombardii, licznych zgonów i nieuchronnego załamania się opieki zdrowotnej we Włoszech coś się zmieniło. Z pewnością wzrosła świadomość konieczności podejmowania środków ostrożności w celu przygotowania się na kryzysy.

Przeczytaj także

Globalizm: Tymczasem Niemcy dają zły przykład. Rzeczywiście, stolice powinny uwzględniać w swoich planach zalecenia reformatorskie Komisji Europejskiej. Niemcy praktycznie żadnego z nich nie wdrażają. Czy możesz w ogóle zgodzić się na taki plan?

Han: Niemiecki plan ma ponad 1000 stron i dopiero co wyszedł, więc jeszcze nie znam szczegółów. Ale nie wymagamy również wdrożenia każdego zalecenia dla danego kraju. Bardzo ważne jest, aby treść napraw była zgodna z planowanymi wydatkami.

W projektach planów, które omawialiśmy z państwami członkowskimi, zwykle widzieliśmy projekty reform, które wymagają dużych inwestycji. Na przykład Niemcy chcą zdigitalizować administrację. Środek ten jest bardzo potrzebny i jest to bardzo kompleksowy środek, który ułatwi życie obywatelom i przedsiębiorstwom w wielu dziedzinach.

Globalizm: Taki wybór wyklucza podjęcie wszystkich trudnych reform, które mogłyby naprawdę zwiększyć konkurencyjność.

Han: Nie możemy obecnie oczekiwać, że kraje wdrożą wszystkie zalecenia dla poszczególnych krajów, co nie jest planowane. Na przykład istnieje zalecenie dla prawie każdego kraju, aby uczynić swój system emerytalny solidniejszym i stabilniejszym.

Ale w obecnej sytuacji, w której ludzie są zamknięci od prawie roku, a wielu obywateli jest na granicy swoich możliwości, rządom trudno jest wdrożyć reformy emerytalne. Polityka to sztuka tego, co możliwe. Musimy dać ludziom perspektywę teraz i nie ogłaszać nowych trudności, ale raczej pozytywny program ukierunkowany na przyszłość. Nie oznacza to, że reformy te nie powinny być przeprowadzane, ale w czasie, gdy ludzi można odepchnąć.

Globalizm: Czy możesz zagwarantować niemieckiemu podatnikowi, że wykorzystanie tych ogromnych kwot, które mają być rozłożone bardzo szybko, również będzie odpowiednio kontrolowane? Niektóre państwa członkowskie już ostrzegają, że mafia jest tam gotowa do zbierania unijnych pieniędzy.

Han: Ściśle kontrolujemy. Dokładnie przyglądamy się krajowym strukturom nadzoru, które są częścią umowy, sprawdzamy, czy są one odpowiednie i czy kontrole działają. Sami sprawdzamy losowo i oczywiście zawsze. Oczywiście będziemy również wzmacniać nasze struktury kontroli.

Przeczytaj także

Presja na Angelę Merkel rośnie, pisze Klaus Geiger

Globalizm: Zadłużenie krajów Unii Europejskiej nadal rosło w czasie kryzysu koronawczego, tylko siedem krajów znajduje się poniżej maksymalnej określonej przez Maastricht wartości 60 procent PKB. Paryż i Rzym chcą w przyszłym roku zmienić pakt stabilności i zmienić zasady redukcji długu. Czy to prawda?

Han: Myślę, że debata na temat zasad paktu stabilności, który był planowany przed kryzysem, rozpocznie się jesienią. Ta debata jest również konieczna.

Przeczytaj także

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego David Sassoli

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego Sassoli

Globalizm: dlaczego?

Han: Kraje, którym udało się znacznie zmniejszyć całkowite zadłużenie po kryzysie gospodarczym i finansowym w 2008 i 2009 r., Mają teraz więcej miejsca, aby skutecznie stawić czoła ekonomicznym konsekwencjom kryzysu koronawczego. Chcąc zwiększyć odporność krajów na kryzysy, trzeba w dłuższej perspektywie konsolidować budżet państwa i tym samym zmniejszać zadłużenie.

READ  Świetlana przyszłość: Kathy Woods ARK Invest: Kapitalizacja rynkowa Ether może przekroczyć 20 bilionów dolarów do 2030 r. | biuletyn Informacyjny

Globalizm: Ale jak można to osiągnąć za pomocą liberalnych zasad?

Han: Uważam, że dziś, 24 lata po podjęciu decyzji w sprawie paktu stabilności i wzrostu, nie możemy dłużej trzymać razem wszystkich 19 krajów Europy. Nie jest już właściwe mówienie wszystkim krajom w tym samym czasie, że muszą przestrzegać ogólnego pułapu zadłużenia wynoszącego 60 procent PKB. To nie ma sensu.

Przeczytaj także

GettyImages-124339845_

Globalizm: Dlaczego nie?

Han: Kraje takie jak Grecja z zadłużeniem na poziomie 205,6% PKB czy Włochy z 155,8% PKB były dotychczas wyłączone z wymogów Paktu Stabilności, zgodnie z którymi nie mogą osiągnąć celu 60% całkowitego zadłużenia w średnim okresie. tracisz wszelkie ambicje. . Żadne kary nie pomogą.

Globalizm: Jaka jest alternatywa?

Han: Kraje związkowe muszą osiągnąć cele polityki fiskalnej. Zamiast nakładać w przyszłości ścisły limit długu narodowego brutto w wysokości 60 procent PKB każdego kraju, z każdym krajem należy uzgodnić realistyczne cele całkowitego zadłużenia w określonym okresie i konkretne środki redukcji długu.

Przeczytaj także

Globalizm: Jaką rolę odgrywają inwestycje w zmniejszaniu zadłużenia?

Han: Jeśli kraj inwestuje lub zachęca do inwestycji prywatnych poprzez niskie podatki, może pobudzić gospodarkę, zwiększyć dochody z podatków i ostatecznie zmniejszyć zadłużenie. Chodzi mi o to, że szczególnie wysoko zadłużone kraje powinny nie tylko skupić się w pierwszej kolejności na zmniejszaniu swojego zadłużenia, ale także potrzebować wystarczających środków na inwestycje państwowe, co z kolei prowadzi do zwiększenia dochodów i redukcji zadłużenia poprzez wyższy wzrost gospodarczy. Jednocześnie, oczywiście, dostosowania strukturalne i dostosowania w wydatkach rządowych muszą być dokonywane na bieżąco.

Tutaj możesz posłuchać naszych podcastów WELT

Używamy odtwarzacza od dostawcy Podigee do podcastu WELT. Potrzebujemy Twojej zgody, abyś mógł zobaczyć odtwarzacz podcastów i wchodzić w interakcje z treściami z Podigee i innych sieci społecznościowych lub przeglądać je.

„Wszystko w magazynie” to codzienna migawka z giełdy przygotowana przez zespół redakcyjny WELT Business. Codziennie rano od 7 rano z dziennikarzami finansowymi WELT. Dla ekspertów giełdowych i nowicjuszy. Zasubskrybuj podcast pod adresem SpotifyI Apple PodcastI Amazon Music I Deezer. Lub bezpośrednio w poprzek Kanał RSS.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

„Silniki spalinowe mają gwarancję na następne sto lat”.

Published

on

„Silniki spalinowe mają gwarancję na następne sto lat”.
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kupujący samochody mogą liczyć na zwiększone rabaty – ale tylko na modele z silnikiem spalinowym. Z punktu widzenia ekspertów winna jest polityka.

Berlin – Sprzedaż samochodów elektrycznych w Niemczech spada. Jednym z powodów jest nagłe zakończenie finansowania państwowego w grudniu. Ale zły wizerunek Strummera prawdopodobnie również odgrywa pewną rolę. Ale nie tylko sprzedaż samochodów elektrycznych, ale cały rynek nowych samochodów rozwija się słabo.

Badanie Ferdinanda Dudenhöfera: Rabaty przy zakupie silników spalinowych są średnio wyższe niż w przypadku samochodów elektrycznych

W odpowiedzi producenci samochodów ponownie w coraz większym stopniu polegali na modelach z silnikami spalinowymi. Według badań Ferdinanda Dudenhofera, eksperta samochodowego z Bochum, próbował Volkswagena, BMW, Stellantis & Co., w celu zwiększenia sprzedaży modeli benzynowych i wysokoprężnych dzięki wysokim rabatom. Pokazuje to analiza rabatów w marcu. W związku z tym rabaty przy zakupie silnika spalinowego są średnio wyższe niż w przypadku samochodów elektrycznych.

Według Dudenhofera nabywcy samochodów mogą w marcu spodziewać się średnio 16,8 proc. rabatu na samochody benzynowe i diesla, podczas gdy na samochody elektryczne wyniosło to zaledwie 16,2 proc. W lutym rabaty na oba typy dysków pozostały takie same. Ocena opiera się na danych zebranych od niezależnych brokerów nowych samochodów w Internecie. Zbadano piętnaście modeli spalinowych i elektrycznych jedenastu producentów.

Producenci samochodów ponownie coraz częściej stawiają na modele z silnikami spalinowymi. © Jochen Tuck/Imago

Badanie Ferdinanda Dudenhofera: Zwłaszcza Volkswagen zwiększa swoje rabaty

Z badania wynika, że ​​w marcu Volkswagen szczególnie zwiększył rabaty na modele spalinowe. Zaktualizowana wersja Golfa 8, która została zaprezentowana w styczniu i której dostawę zaplanowano na lato, była oferowana online z 17,5% rabatem od ceny katalogowej. W lutym osiągnęło ono 13,8 proc. Dudenhofer twierdzi, że tak wysokie rabaty są niezwykłe w przypadku nowego modelu.

READ  Raport rynkowy: inwestorzy strajkują kupujących | tagesschau.de

Oznacza to, że poziom rabatów jest zbliżony do modeli elektrycznych Volkswagena. Tam Volkswagen w dalszym ciągu oferuje wyższe rabaty na ID.4, sięgające 21,7 procent. W porównaniu do lutego poziom utrzymał się na stabilnym poziomie. W przypadku pozostałych objętych badaniem producentów rabaty w marcu pozostały na zasadniczo stabilnym poziomie. Jednak według Dudenhofera dla większości z nich rabaty na silniki spalinowe były już w lutym wyższe niż na samochody elektryczne.

Badanie Ferdinanda Dudenhofera: Na silnikach spalinowych można zarobić więcej niż na samochodach elektrycznych

Po wygaśnięciu z końcem 2023 roku premii za zakup samochodów elektrycznych w Niemczech producenci otrzymali rabaty Samochody elektryczne Początkowo znacznie wzrosła, aby zrekompensować utratę składki. Jednak w międzyczasie widać zmianę w sposobie myślenia, mówi Dudenhofer. W związku z ogólnie słabym popytem podejmowane są próby ożywienia działalności w oparciu o nadal dominujące silniki spalinowe i tym samym maksymalne wykorzystanie własnych zakładów.

„Słaby rynek samochodowy przechodzi zwrot” – powiedział Dudenhofer. „Pojazdy elektryczne są również w mniejszym stopniu promowane wśród producentów samochodów”. Biorąc pod uwagę wyższe marże zysku silników spalinowych, producentom łatwiej jest tutaj udzielać rabatów. Jednak w przypadku samochodów elektrycznych po zniesieniu rządowej premii za zakup możliwe były jedynie niewielkie zyski, a nawet straty. W dobie kryzysu producenci w coraz większym stopniu polegają na silnikach spalinowych, które w dalszym ciągu „dobrze zarabiają”.

Badanie Ferdinanda Dudenhofera: Politycy zniszczyli samochody elektryczne

Dudenhöffer broni jednak producentów samochodów. Po zniesieniu dotacji na elektromobilność nie mieli już innej możliwości pełnego wykorzystania swoich fabryk. „To nie producenci samochodów zniszczyli samochód elektryczny, ale politycy” – stwierdził ekspert instytutu ds. motoryzacji. Tydzień pracy. Jako główną osobę odpowiedzialną wskazuje federalnego ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), który wolałby opiekować się „domami z kukułką” jak produkcją zielonej stali, niż pielęgnować przemysł samochodowy.

ale również Unia EuropejskaWedług Dudenhofera przewodnicząca Komisji Ursula von der Leyen (CDU) przyczynia się do złego stanu samochodów elektrycznych, potwierdzając przegląd zakazu silników spalinowych w 2026 r. W świetle obecnego rozwoju sytuacji Dudenhofer Tydzień pracy Do następującego wniosku: „Silnik spalinowy jest bezpieczny na następne sto lat”.

Continue Reading

Economy

Samochody używane z najwyższymi wynikami: taka jest cena 13 zwycięzców testu długoterminowego | Życie i wiedza

Published

on

Samochody używane z najwyższymi wynikami: taka jest cena 13 zwycięzców testu długoterminowego |  Życie i wiedza

Über 80 Fahrzeuge mussten sich seit 2014 im AUTO BILD-Dauertest beweisen. Über 100 000 Kilometer werden die Autos auf Herz und Nieren geprüft– und am Ende in ihre Einzelteile zerlegt. Erst dann zeigen sich die nicht sofort sichtbaren Mängel.

▶︎ BILD hat die dreizehn Modelle mit der Bestnote „glatte Eins“ für Sie zusammengestellt. Die Dauertest-Sieger sind auch heute noch beliebte Kandidaten am Gebrauchtwagenmarkt und zählen zu den zuverlässigen Modellen. Echte Kauftipps also.

Besser geht’s nicht!

In der Liste der dreizehn besten Dauertest-Modellen sticht ein Kandidat besonders hervor: der [–>Audi A3 Sportback g-tron[–> (Teststart: 2015 – Platz: 1). Mit seinem Erdgas-Antrieb zählt er zwar zu den Exoten und ist am Gebrauchtwagenmarkt nicht in Hülle und Fülle anzutreffen, doch während des 100 000-Kilometer-Tests überzeugte er die Prüfer. Keine Ausfälle, keine Schäden! Auch die Abschlussuntersuchung nach Demontage bringt nichts Auffälliges zutage.

Fehlerpunkte: 0. Note: 1+

Der Erdgas-Audi steht mit null Fehlerpunkten an der Spitze im Ranking

Foto: AUTO BILD

▶︎ Audi A3 g-tron: [–>Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 15 000 Euro*

Spaßfaktor, Alltagstauglichkeit und Qualität sind top

Der [–>BMW Z4[–> (Teststart: 2019 – Platz: 2) hat den Dauertest praktisch verschleißfrei und ohne Komplikationen weggesteckt. Während des gesamten Dauertests musste er nie unplanmäßig in die Werkstatt. Auch die Zerlegung unter den strengen Augen der DEKRA förderte weder Mängel noch nennenswerten Verschleiß zutage.

Fehlerpunkte: 2. Note: 1

So macht das luftige Fahrvergnügen noch mehr Spaß – Bestnote fürs BMW-Cabriolet

So macht das luftige Fahrvergnügen noch mehr Spaß – Bestnote fürs BMW-Cabriolet

Foto: AUTO BILD

▶︎ BMW Z4 sDrive 30i: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 35 000 Euro*

READ  Eksplodujące ceny gazu ziemnego: równowaga między kwestiami klimatyczno-społecznymi niesie ze sobą materiały wybuchowe dla koalicji - Polityka

Business-Kombi mit Bestnote

Auch der [–>Audi A6 Avant sport 40 TDI S tronic[–> (Teststart: 2019 – Platz: 2) holte eine Bestplatzierung. Bis auf einen Parksensor, der immer wieder für Fehlermeldungen sorgte, gab es keine Ausfälle. Haltbar bis zum Schluss – nach fast 115 000 Kilometern.

Fehlerpunkte: 2. Note: 1

Auch der Business-Kombi Audi A6 Avant meisterte den 100 000-Kilometer-Test

Auch der Business-Kombi Audi A6 Avant meisterte den 100 000-Kilometer-Test

Foto: AUTO BILD

▶︎ Audi A6 Avant 40 TDI: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 24 000 Euro*

Spanische Glanzleistung mit Mini-Mängeln

Nach Langstrecken klagen mehrere Fahrer über Rückenschmerzen und eingeschlafene Hinterteile. Das trübt mit einem Strafpunkt den tollen, ansonsten fehlerfreien Auftritt. Das ist aber nur der Zwischenstand: Der [–>Seat Ateca 1.4 Eco TSI Style [–>(Teststart: 2018 – Platz: 2) wurde nach Erreichen der 100.000 Kilometer nicht demontiert – er ging in die Verlängerung.

Fehlerpunkte: 2. Note: 1

Trotz Mini-Mängeln fährt der Seat Ateca ganz vorne mit

Trotz Mini-Mängeln fährt der Seat Ateca ganz vorne mit

Foto: AUTO BILD

▶︎ Seat Ateca 1.4 EcoTSI: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 15 000 Euro*

Vorsprung durch Qualität

Beim Zerlegen nach 100 000 Kilometern zeigt sich die Zuverlässigkeit des [–>Audi A4 Avant [–>(Teststart: 2017 – Platz 2). Weder bei der Technik noch bei der Innenausstattung oder Verarbeitung gibt es Probleme oder Grund für Klagen. Das beschert dem dritten Audi im Best-Of-Dauertest die Note 1!

Fehlerpunkte: 2. Note: 1

Noch ein Audi: Mit dem A4 Avant holen gleich drei Ingolstädter die Note 1

Noch ein Audi: Mit dem A4 Avant holen gleich drei Ingolstädter die Note 1

Foto: AUTO BILD

▶︎ [–> Audi A4 Avant 2.0 TFSI ultra: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 17 000 Euro*[–>

READ  Świetlana przyszłość: Kathy Woods ARK Invest: Kapitalizacja rynkowa Ether może przekroczyć 20 bilionów dolarów do 2030 r. | biuletyn Informacyjny

Der Überraschungs-Kandidat

Auch ein eher exotisches Modell im Dauertest-Sieger-Ranking holt die Bestnote: der postgelbe [–>Suzuki Swift Sport [–>(Teststart: 2018 – Platz: 6). Der Japaner kam ohne Probleme durch den Dauertest. Erst bei der Zerlegung stießen die Tester auf einen Mangel: (noch harmloser) Rost in den Längsträgern. Der Korrosionsschutz war nicht ausreichend.

Fehlerpunkte: 3. Note: 1

Mit einer Bestnote hatte niemand gerechnet. Der Suzuki Swift Sport überrasche die Tester

Mit einer Bestnote hatte niemand gerechnet. Der Suzuki Swift Sport überrasche die Tester

Foto: AUTO BILD

▶︎ Suzuki Swift Sport: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 4000 Euro*[–>

Der zuverlässige Japaner

Auch der [–>Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 AWD[–> (Teststart: 2019 – Platz: 6) meisterte den Dauertest ohne Probleme. Lediglich unter der Kofferraumdichtung fand man bei der Zerlegung beginnende, aber noch harmlose Korrosion. Der 2,2-Liter-Diesel hat sich von den 100 000 Kilometern nicht übermäßig beeindrucken lassen.

Fehlerpunkte: 3. Note: 1

Bei der zweiten Generation des CX-5 hat Mazda dazugelernt. Aus 1- wird eine glatte 1

Bei der zweiten Generation des CX-5 hat Mazda dazugelernt. Aus 1- wird eine glatte 1

Foto: AUTO BILD

▶︎ CX-5 mit Diesel. [–>Preise am Gebrauchtwagenmarkt: ab rund 9000 Euro*[–>

Spitzen-Kombi-Note

Den 100 000-Kilometer-Test hat der [–>BMW 3er Touring[–> (Teststart: 2020 – Platz 6) problemlos abgespult. Ein paar funktionale Schwächen im Alltag, ein paar (eher kosmetische) Beanstandungen bei der Zerlegung und der hohe Preis – mehr ist auf der Negativseite nicht zu notieren.

Fehlerpunkte: 3. Note: 1

Unaufgeregt und souverän sichert sich auch der BMW 3er Touring einen Platz unter den Dauertest-Königen

Unaufgeregt und souverän sichert sich auch der BMW 3er Touring einen Platz unter den Dauertest-Königen

Foto: AUTO BILD

▶︎ BMW 320 d Touring: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 20 000 Euro*[–>

READ  DAX powyżej 16 000 punktów: inwestorzy w nastroju do zakupów

Stern mit Bestnote

Auch der [–>Mercedes A 220 d[–> (Teststart: 2019 – Platz: 9) stellt sich dem Dauertest-Prozedere. Bis auf kleine Punkte überzeugte er die Tester. Vor allem beim Thema Reisen und Komfort waren sich die Tester einig: Eins mit Sternchen. Und auch sonst gab es nur wenig zu bemängeln.

Fehlerpunkte: 4. Note: 1

Vor allem beim Thema Reisen und Komfort waren sich die Tester einig: Eins mit Sternchen!

Vor allem beim Thema Reisen und Komfort waren sich die Tester einig: Eins mit Sternchen!

Foto: AUTO BILD

▶︎ Mercedes A 220 d: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 23 000 Euro*[–>

Prima-Prius

Die technischen Komponenten des [–>Toyota Prius IV [–>(Teststart: 2017 – Platz: 9) ließen bei der Zerlegung keinen nennenswerten Verschleiß erkennen. Die Haltbarkeit der Innenraum-Materialien verdiente ein Extra-Lob. Lediglich in den Hohlräumen der Karosserie spürten die Tester Spuren von Korrosion auf – kleine braune Fleckchen auf der ansonsten blütenweißen Weste.

Fehlerpunkte: 4. Note: 1

Die Optik muss einem Gefallen. Doch der Prius überzeugt mit seiner Zuverlässigkeit

Die Optik muss einem Gefallen. Doch der Prius überzeugt mit seiner Zuverlässigkeit

Foto: AUTO BILD

▶︎ Toyota Prius IV: [–>Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 16 000 Euro*[–>

Bestnote auch nach Verlängerung

Der [–>Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline[–> (Teststart: 2015 – Platz: 9) hatte die 100 000 Kilometer so überzeugend und pannenfrei überstanden, dass der Test um weitere 50 000 Kilometer verlängert wurde. Und auch die hat er fast klaglos absolviert. Es gab nur Kleinigkeiten.

Fehlerpunkte: 4. Note: 1

Auch nach 150 000 Kilometern gab es nur Kleinigkeiten zu beanstanden

Auch nach 150 000 Kilometern gab es nur Kleinigkeiten zu beanstanden

Foto: AUTO BILD

▶︎ Golf Sportsvan 1.4 TSI: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 11 500 Euro*[–>

Koreaner auf Top-Niveau

Die 100 000 Kilometer meisterte der [–>Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Spirit [–>(Teststart: 2014 – Platz: 9) ohne jede Panne. Völlig unauffällig blieb der Sportage auch bei der abschließenden Untersuchung im demontierten Zustand.

Fehlerpunkte: 4. Note: 1

100 000 Kilometer? Kein Problem für den Kia Sportage

100 000 Kilometer? Kein Problem für den Kia Sportage

Foto: AUTO BILD

▶︎ [–> Kia Sportage mit Diesel: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 11 000 Euro*[–>

Der Beste im Norden

Ein Edel-SUV, das den hohen Preis mit vorbildlicher Zuverlässigkeit rechtfertigt. Antrieb, Platzangebot und Dauerqualität des [–>Volvo XC60 D4 Summum FWD[–> (Teststart: – Platz: 9) überzeugten – es mangelt nur bei Kleinigkeiten. Der Motor war nach 100.000 Kilometern noch immer topfit, wie sich bei der abschließenden Untersuchung zeigte.

Fehlerpunkte: 4. Note: 1

Alter Schwede – der Volvo XC60 überzeugt das Tester-Team

Alter Schwede – der Volvo XC60 überzeugt das Tester-Team

Foto: AUTO BILD

▶︎ Volvo XC60 mit Diesel: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 12 000 Euro*[–>

(*) Preise beziehen sind auf das jeweilige Modell mit einer maximalen Laufleistung von 150 000 Kilometer.

Continue Reading

Economy

Prezes UBS Sergio Ermotti: 9 miesięcy pracy z pensją 14 mln euro | pieniądze

Published

on

Prezes UBS Sergio Ermotti: 9 miesięcy pracy z pensją 14 mln euro |  pieniądze

Bei dieser Summe müssen selbst die finanzfreundlichen Schweizer schlucken. UBS-Chef Sergio Ermotti (63) bekommt für neun Monate Arbeit im vergangenen Jahr insgesamt 14,4 Millionen Franken (umgerechnet 14,7 Millionen Euro) ausbezahlt. Das berichtet der „Blick“.

Das Geld teilt sich auf in ein Fixgehalt von 2,1 Millionen Franken, plus Bonus in Höhe von 12,3 Millionen Franken. Hinzukommen 300 000 Franken für Ermottis Pensionskasse.

Viel Unverständnis für das XXL-Gehalt

Hintergrund des XXL-Gehalts: Sergio Ermotti hatte 2020 bei der Großbank eigentlich aufgehört. Im Zuge der Übernahme der taumelnden Credit Suisse durch die UBS wurde der heute 63-Jährige im April 2023 wieder an die Spitze des Kreditinstituts berufen.

Die fürstliche Bezahlung stößt nicht überall auf Verständnis.

▶ Der Präsident der Schweizer Liberalen, Thierry Burkhart (48, FDP), pestet bei X/Twitter: „Die anmaßenden Boni-Exzesse einiger Top-Manager zerstören das Vertrauen der Bevölkerung in die Wirtschaft als Ganzes. Gerade bei Banken, deren Geschäftsrisiken faktisch die Bevölkerung trägt, wäre mehr Bescheidenheit angebracht.“

+++ App-Nutzer kommen hier zu unserer Umfrage: Sollten Managergehälter gedeckelt werden? +++

[–>Mark Balsiger (57), Analyst und Autor, schreibt in dem Netzwerk: „Ich zweifle nicht an seinen Fähigkeiten, aber weiterhin an der Boni-Kultur bei den Großbanken. Nichts rechtfertigt solche Gehälter.“ Stefan Müller-Altermatt (47, Die Mitte): „Mein Kopf schmerzt vom vielen Schütteln.“

UBS mit 28 Mrd. Dollar Gewinn

Sergio Ermottis Vorgänger Ralph Hamers (58) verdiente in zwölf Monaten des Jahres 2022 „nur“ 12,6 Millionen Franken.

Immerhin: Für das Geschäftsjahr 2023, das Ermotti zu neun Zwölfteln zu verantworten hat, weist die UBS einen Reingewinn von 27,8 Milliarden US-Dollar aus (entspricht 25,7 Milliarden Euro). Dafür schüttet sich die gesamte Geschäftsleitung um den 63-Jährigen insgesamt 140,3 Millionen Franken aus. Ein Plus von mehr als 33 Millionen im Vergleich zum Vorjahr.

READ  Przemysł zbrojeniowy - Założyciele firmy Heckler & Koch byli naśladowcami epoki nazistowskiej - Ekonomia

Continue Reading

Trending