Connect with us

Economy

Nowy Mercedes Klasa A (2022)

Published

on

Nowy Mercedes Klasa A (2022)

Mercedes rewiduje obecną Klasę A na 2023 rok. Oprócz drobnych ulepszeń twarzy i aktualizacji we wnętrzu, w szczególności gama produktów zostanie znacznie uproszczona.

Obecna seria W177 jest na rynku od 2018 roku. W 2023 roku może nastąpić niewielka zmiana ze średniego wieku od końca 2022 roku – z naciskiem na mały rozmiar. Przede wszystkim zmniejszy się gama produktów dla modelu kompaktowego. Mercedes usuwa sprzęt i silniki.


Przeprojektowana maska ​​silnika z dwoma elektrycznymi kopułami, osłona chłodnicy ozdobiona teraz wzorem gwiazdy oraz reflektory z nową grafiką zapewniają przewiewny wygląd Klasy A jako hatchbacka i sedana. Z tyłu wersję po faceliftingu można rozpoznać po nowym dyfuzorze i standardowym oświetleniu LED. Cztery dodatkowe nowe projekty ramek nie od razu przyciągają wzrok.


Uproszczone udogodnienia

W kokpicie kierowcy Klasy A mogą spodziewać się nowej kierownicy pokrytej skórą nappa, różnych pokrowców siedzeń i różnych opcji kolorystycznych. Ponadto Mercedes podarował nowe części w zależności od rodzaju wyposażenia. A co do wyposażenia: Mercedes obniżył się tutaj całkiem sporo. Nowe pakiety teraz automatycznie podsumowują to, co klienci i tak już najczęściej kupili. Z drugiej strony pakiet USB, kamera cofania i, w wyższych wersjach, reflektory LED, podparcie lędźwiowe, pakiet parkingowy i pakiet lusterek są zawsze na pokładzie.


mercedes

Klasa A otrzymuje najnowszą generację MBUX.

Mercedes ulepszył także system informacyjno-rozrywkowy MBUX. Najnowsza generacja oprogramowania oferuje zmodyfikowaną grafikę, trzy tryby i siedem światów kolorów. Nowością jest również integracja czytnika linii papilarnych do identyfikacji i autoryzacji kierowcy, dodatkowy port USB-C i zwiększona pojemność ładowania USB. Ulepszony asystent głosowy rozpoznaje teraz niektóre polecenia bez wypowiadania „Hej Mercedes”, a nowy głosowy przewodnik turystyczny „Tourguide” ma na celu dostarczenie pasażerom Klasy A informacji o zabytkach po drodze. Kierowcy klasy A otrzymują dodatkowe wsparcie z systemu Enhanced Lane Keeping Assist; Asystent parkowania może teraz również parkować równolegle.

READ  Globalne minimalne podatki: jak do tej pory wielka technika zaoszczędziła na podatkach


Więcej energii elektrycznej, mniej wariantów silnika

Mercedes dokładnie przeszukał również układ napędowy. Asortyment silników benzynowych jest teraz mocno oparty na 48-woltowej sieci podpanelowej z generatorem z rozrusznikiem pasowym (BSG), który podczas rozruchu dostarcza o 10 kW więcej mocy. Umożliwia również chodzenie z wyłączonym silnikiem spalinowym podczas jazdy w stałym tempie. Podczas hamowania i skręcania RSG odzyskuje energię i zasila w ten sposób sieć wewnętrzną napięciem 12 woltów, a akumulator ma napięcie 48 woltów.


Ulepszony akumulator w modelach hybrydowych A 250 e-plug-in zwiększa ich zasięg w trybie elektrycznym nawet o 82 kilometry, ale także zwiększa moc silnika elektrycznego o 5 do 80 kilowatów. Osiągi systemu pozostały niezmienione przy 218 KM i 450 Nm. Z kolei prędkości maksymalne w każdym z modeli podwozi zostały obniżone o dziesięć do zaledwie 225 (hatchback) i 230 km/h (limuzyna). Wersje liftingujące są również wygodniejsze podczas biegania. Jest o 0,8 sekundy krótszy niż model przed liftingiem. Z drugiej strony moc ładowania AC wzrasta z 7,4 do 11 kW.



Jednak niektóre warianty dysków również zostaną całkowicie usunięte z zakresu. Bazowe silniki benzynowe A 160, A 200 4Matic i A 250 nie są już dostępne, a wersje A 200 d i A 220 d z napędem na wszystkie koła również zostały wycofane. Z drugiej strony A 220 4Matic o mocy 190 KM i 300 Nm jest nowy.


READ  Wypłata gotówki nie jest już możliwa

Nie ma AMG, nadchodzi specjalny model

Gama AMG dla Klasy A została również zreorganizowana poprzez lifting. Nowe reflektory z przodu i z tyłu można również znaleźć tutaj, a gwiazda Mercedesa na masce ustąpiła miejsca emblematowi AMG. Ponadto nowy przedni fartuch i dobrze znane kopuły mocy A 45 nadają A 35 nowy wygląd. Przekładnia z lekkiego metalu oferuje klientowi nowe wzory. Wyczynowa kierownica jest teraz zawsze częścią standardowego wyposażenia.


Ponadto A 35 jest oparty na układzie elektrycznym RSG o mocy 10 kW i częściowym układzie elektrycznym 48 V z modelu podstawowego. Jednak nic się nie zmienia w ogólnej wydajności 306 KM i 400 Nm. Nowością są również ośmiobiegowa skrzynia biegów Speedshift DCT i ulepszona chłodnica przednia. Oczywiście najnowszą generację MBUX można znaleźć w Klasie A AMG. Pominięto jednak 387-konną wersję AMG 45 4Matic+. 45er jest dostępny tylko w wersji S o mocy 421 KM.



Aby wprowadzić zaktualizowaną Klasę A na rynek, Mercedes dodaje również wersję AMG Street Style Edition dla AMG A 45 S 4Matic+. Z warstwą bazową w kolorze górskiej szarości magno i folią odpowiednią dla wersji w matowej czerni/antracytowej kolorystyce z jasnopomarańczowymi akcentami, podkreśla elementy pakietu aerodynamicznego. Dostępne są również nowo zaprojektowane 19-calowe felgi w matowej czerni i błyszczących czerwonych zaciskach. Elementy w kolorze pomarańczowym stanowią akcenty we wnętrzu. Na zewnątrz zastosowano również pakiety nocne 1 i 2 oraz osobny korek wlewu paliwa AMG.


Mercedes nie ogłosił jeszcze cen i daty wprowadzenia na rynek zaktualizowanej Klasy A.



Sondaż

coś elektrycznego od mercedesa

Coś sportowego od Mercedesa

READ  Pod żadnym pozorem nie jedz kiełbasek


wniosek

Klasa A nie ma już w Mercedesie życia wiecznego. Połączone nie pasują do nowej strategii premium. W związku z nadchodzącą aktualizacją modelu Szwabii już tną portfel pod różnymi kątami.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r

Published

on

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kupno samochodu może szybko stać się pułapką kosztową. Aby chronić klimat i Twój portfel, obowiązuje już nowe rozporządzenie.

MONACHIUM – Wielu Niemców nie docenia miesięcznych kosztów zakupu samochodu. Dochodzi się do takiego wniosku Badanie przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Badań Ekonomicznych RWI-Leibniz A także uniwersytety w Mannheim i Yale. Zgodnie z tym ludzie mają rabat w wysokości ponad 50 procent w swoich szacunkach rzeczywistej kwoty. Nowe wymogi dotyczące etykietowania pojazdów mają na celu dokładne informowanie konsumentów o potencjalnych pułapkach kosztowych.

Zachowaj ostrożność przy zakupie samochodu — oto, co konsumenci powinni wiedzieć o nowych wymaganiach dotyczących naklejek samochodowych

Rozporządzenie wchodzi w życie w lutym 2024 r. Najpóźniej od 1 maja dealerzy i producenci muszą podawać dokładne informacje na temat zużycia i emisji. Jest on mocowany bezpośrednio jako naklejka na pojeździe wystawionym w salonie samochodowym lub w inny sposób identyfikowany podczas zakupów online. Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Zunar / Imago

Oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji CO2 emituje pojazd w porównaniu z ofertą modeli alternatywnych – podaje w swoim oświadczeniu Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. W odróżnieniu od etykiety CO₂ opracowanej w 2011 r. masa pojazdu nie odgrywa już żadnej roli. Uznano to za kontrowersyjne, ponieważ pod uwagę brano nie tylko bezwzględne wartości spożycia, ale także wartości związane z wagą.

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują także dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają jedną klasę CO2 dla każdego silnika: jedną dla pracy hybrydowej i drugą dla pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat, dając im możliwość wyboru pojazdów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych.

READ  Międzymorze dzisiaj: strategia i taktyka

Obowiązkowe oznakowanie samochodów zapewnia „przejrzystość przy zakupie samochodu” – i uniemożliwia oszustwo

Zdaniem BMWK celem jest znaczna poprawa informacji dla konsumentów i innych ważnych informacji. Federalny minister gospodarki Robert Habeck (Sojusz 90/Zieloni) popiera wymogi dotyczące etykietowania samochodów: „Poprawa oznakowania nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu. W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być ustalane na podstawie bardziej precyzyjna metoda pomiaru w ramach testu WLTP. Realistyczna.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

Dzięki nowym wymogom dotyczącym etykietowania samochodów producenci nie będą już mogli oszukiwać w kwestii zużycia paliwa. K Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT wyjaśnia, że ​​nowe samochody często potrzebują więcej paliwa, niż podaje producent. Choć w 2018 r. różnica ta wyniosła około 8%, w 2022 r. faktycznie wzrosła o 14%. Nic więc dziwnego, że konsumenci nie doceniają rzeczywistych kosztów. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Polityka zagraniczna: Polska powinna być najważniejszym partnerem Niemiec
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Czy ważna droga do Berlina jeszcze długo pozostanie zablokowana?
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending