Economy
Lider Partii Zielonych Nouripour wzywa do zapewnienia uchodźcom możliwości zatrudnienia
Zieloni zmagają się z polityką imigracyjną. W wywiadzie lider partii Omid Nouripour broni się przed stereotypami na temat swojej partii – opowiada o przemocy w kampanii wyborczej.
Panie Nouripour, kiedy pan był? Ostatnio w ośrodku dla uchodźców?
Omid Nouripour: Trzy tygodnie temu.
Według doniesień uchodźcy śpią już w budynku personelu Centralnego Centrum Przylotów w Berlinie.
Jest wiele gmin, które osiągnęły swój limit. Brakuje przestrzeni życiowej i personelu.
Co takie raporty mówią o stanie niemieckiej polityki imigracyjnej?
Musimy uważać, aby nie powtórzyć naszych błędów. Amplituda jest najpierw zwiększana, a następnie ponownie zmniejszana. Zemścił się w 2015 roku, a teraz mści się ponownie. Nie obwiniaj gmin – utrzymanie obiektów jest drogie. Dlatego intensywnie pracujemy nad rozwiązaniami, które przetrwają długoterminowo.
Na tak zwanej czapce oddechowej? Płatności dostosowują się do sytuacji?
Dokładnie. Zatem gminy nie zawsze muszą czekać, aż rząd federalny zapłaci. Albo że Markus Söder faktycznie przekazuje gminom pieniądze otrzymane od rządu federalnego. Jeszcze tego nie zrobił. Rząd stanowy nie przekazał dotychczas w 2022 r. kwoty przekraczającej 40 mln euro.
Friedrich Merz uważa, że Niemcy wciąż wysyłają mnóstwo atrakcji.
Które ma na myśli?
Stosunkowo wysokie świadczenia dla osób ubiegających się o azyl czy fakt, że ukraińscy uchodźcy natychmiast otrzymują świadczenia wynikające z obywatelstwa.
Myślę, że źle rozumie zabójcze skutki bomb. Na przykład Ukraińcy, których nazywał „turystami społecznymi”, przyjeżdżają do nas nie dla pieniędzy, ale w obawie o swoje życie.
Ale dlaczego tak wielu uchodźców chce wyjechać do Niemiec?
Jesteśmy największym krajem w Unii Europejskiej, czwartą najpotężniejszą gospodarką na świecie, a nasza demokracja jest bezpieczna i stabilna – to wszystko, z czego możemy być dumni. Ale oczywiście obecne obciążenie wielu gmin jest realne. Dlatego oprócz niezbędnego człowieczeństwa pragniemy także niezbędnego porządku. Oznacza to większą kontrolę nad imigracją, ale także wiążącą dystrybucję w Europie. Kraje takie jak Włochy zakazały tego dotychczas.
Zatem Merz myli się, gdy twierdzi, że Niemcy wysyłają wiele błędnych komunikatówBodźce?
Tak, on ma.
Wszystko w porządku?
Oczywiście, że nie, ale oznacza to, że zamiast prowadzić poboczne dyskusje, powinniśmy znaleźć rozwiązania, które sprawiedliwie zapewnią trwałość misji. Aby zilustrować inne wyimaginowane rozwiązanie: właśnie dlatego, że gminom brakuje personelu, wezwania opozycji do przejścia na świadczenia rzeczowe są bez znaczenia. Skąd powinien pochodzić personel, który zaopatruje, magazynuje i dystrybuuje produkty higieniczne w i tak już przeciążonych społecznościach?
Czy to wszystko nie powinno zostać rozwiązane dawno temu?
Sygnalizacja świetlna wprawiła wiele rzeczy w ruch: podjęto decyzję o dodatkowym finansowaniu dla gmin, a Ministerstwo Spraw Wewnętrznych negocjuje umowy o imigracji i repatriacji. Chcemy także mieć pewność, że ludzie szybciej dostaną się do pracy. Biorąc pod uwagę obecną sytuację na rynku pracy, nikt nie rozumie, dlaczego uchodźcom nie pozwala się pracować. Nawiasem mówiąc, zmniejsza to również obciążenie skarbu państwa. Wreszcie: wszyscy zawsze wzywają do rozwiązania europejskiego. Dziesięć lat później w końcu jesteśmy blisko.
Zieloni od dawna sprzeciwiali się temu europejskiemu rozwiązaniu i kanclerz musiała zabrać głos. Czy zieloni reagują tylko na stres?
Przed latem dokonaliśmy istotnego przełomu w istotnej reformie europejskiej polityki azylowej…
W ciężkim bólu dla zieleni..
…Nie, z wielkim bólem pod rządami 27 różnych rządów. To nie działało przez dziesięć lat.
Teraz doradca musiał nakłonić Cię również do wyrażenia zgody na planowanie kryzysowe. Jak wyjaśnisz to swojej partii?
To my zapłaciliśmy. Dzięki tym naciskom, m.in. ze strony Annaleny Baerbock, po miesiącach impasu w Brukseli rozpoczęły się poważne negocjacje. Pierwotne regulacje kryzysu nie były na korzyść Niemiec. Dobrze, że przedłożono teraz poprawiony wniosek, który uwzględnia znaczną poprawę warunków humanitarnych i regulacyjnych. To są nasze barierki.
Po sporze o elektrownię atomową kanclerz po raz drugi użył słowa władza, aby ominąć Partię Zielonych. Jak bardzo to boli?
Chcieliśmy przeprowadzić poważne negocjacje w Brukseli. Osiągnęliśmy to razem. To jest dobre.
Kiedy należy zakończyć europejską reformę azylową?
Dobrze byłoby, gdyby zostało zniesione do końca roku. Nowe zasady mogłyby następnie zostać przyjęte przed wyborami europejskimi.
Próbujesz powoli oswajać swoją drużynę z nową rzeczywistością. Czy potrzebujemy nowej twardości?
Poważniejsza dyskusja na temat naszych planów. Integracja, człowieczeństwo, kontrola, Wspólna Europejska Polityka Azylowa – powroty: to wszystko znajdziesz w naszym programie. Dziwię się, że niektórzy wolą zachować swoje oklepane poglądy na temat Partii Zielonych, zamiast przyjrzeć się temu, czym naprawdę się zajmujemy.
Co ma na myśli wicekanclerz Robert Habeck, gdy mówi, że Partia Zielonych musi stawić czoła nowej rzeczywistości?
Obecnie fakty zmieniają się radykalnie. W takiej sytuacji każdy musi wyjść ponad swój cień. I nikt w ciągu ostatnich dwóch lat nie zrobił tego lepiej niż Robert Habeck w obszarze polityki energetycznej.
Możesz skoczyć do bezpiecznych krajów pochodzenia. Zieloni sprzeciwiają się jakiejkolwiek ekspansji. Dlaczego?
Koncepcja ta budzi wątpliwości z dwóch powodów. Po pierwsze, nie jest to realne rozwiązanie. W przypadku Gruzji i Mołdawii, dwóch krajów stojących na drodze do przystąpienia do Unii Europejskiej, widzimy, że w ogóle dotyczy to tylko niewielkiej liczby osób.
Czy warto w takim razie walczyć?
Jest jeszcze druga sprawa: w danych państwach coś takiego jest często akceptowane i używane jako znak jakości potwierdzający ich status praw człowieka. Na przykład Algieria tak naprawdę nie może uzyskać takiego znaczka. Dochodzi do systematycznego łamania praw człowieka.
Pewnie w pewnym momencie się przewróci. W sporze o kontrolę graniczną początkowo byliście przeciwni, a teraz ją popieracie.
NIE. Podobnie jak Federacja Policji, ogólnie uważamy, że rygorystyczne i konsekwentne kontrole są bez znaczenia. Niewiele to pomaga, ale ludzie spędzają mnóstwo czasu w korkach na granicy, a firmy ponoszą ogromne koszty z powodu opóźnień w dostawach. Jeśli chodzi o granicę polsko-niemiecką, sytuacja jest nowa, gdyż polski rząd nie wykazywał dotychczas niewielkiej chęci rozwiązania niedawnej afery wizowej. Nie wiemy, czy wydano nielegalnie 100 czy 350 tys. wiz. Rozszerzanie tymczasowej kontroli mobilnej zwiększa presję.
Czy można zapanować nad problemem nielegalnej migracji?
Możesz kontrolować. I musisz to zrobić. Ale nie powinniśmy udawać, że istnieje natychmiastowe magiczne lekarstwo. Potrzeba więcej pokory w obliczu ogromu zadania i wyciszenia hałasu kampanii wyborczej.
Zieloni są obecnie atakowani brutalnie. Czy doświadczasz tego również osobiście?
Oczywiście jesteśmy w centrum akcji. Właśnie dlatego w kampanii wyborczej potrzebny jest pewien konsensus: tak, walczymy, ale proszę, w oparciu o zasługi i przyzwoitość. Kiedy pogłębiają się podziały społeczne i ludzie są zagrożeni, jest to problem wszystkich Demokratów, nie tylko naszego. Wspieramy inne strony, jeśli przydarzy im się coś podobnego. Taki powinien być konsensus wszystkich Demokratów.
Wywiad jest pierwszy stern.de Z powrotem
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy
Aura, marka elektryczna należąca do Great Wall Motors, wykazuje się odwagą. Nowy hatchback sedan 07 charakteryzuje się doskonałym designem, ale jedno jest pewne: ludzie będą go szukać.
Po roku obecności na rynku niemieckim wyniki na przykład chińskiej marki elektrycznej Ora były słodko-kwaśne. Startup z Great Wall Motors (GWM) chciał nam sprzedać 6000 sztuk małego Funky Cat – ostatecznie liczba ta osiągnęła 4579, częściowo dzięki hojnemu wsparciu w postaci atrakcyjnych cen wynajmu rozpoczynających się od 149 euro miesięcznie. „Jako zupełnie nowy gracz możemy cieszyć się z wyniku” – mówi Johannes Brandenburger, dyrektor zarządzający Ora.
Obecny kotek nazywa się teraz GWM Ora 03 i ma teraz większego rodzeństwa, GWM Ora 07. Odważnie stylizowany hatchback sedan oparty na czterodrzwiowym coupe. Ora 07 jeździ na ulicach Chin od dwóch lat, trafi do nas w czerwcu i ma zdobyć punkty w segmencie D w starciu z takimi rywalami jak Hyundai Ioniq 6. Chińczyk 4,87 m to prawie tyle samo długości co Koreańczyk co do milimetra, a zatem jest znacznie większy niż 03. Jednak oba mają wspólną skalowalną platformę elektryczną LEMON, na której oparty jest nowy E-Mini.
Drzwi bezramowe – odważne
Cztery drzwi Ory 07 są bezramowe, co jest dość odważne jak na samochód elektryczny, ponieważ słychać każdy kamyk w nadkolu. Panoramiczny szklany dach XXL w najwyższym modelu rozciąga się nad głowami pasażerów i rozciąga się od słupka A do słupka C. Po naciśnięciu przycisku otwiera się niewielka osłona w zaokrąglonej tylnej części, pod którą musi znajdować się bagaż być starannie załadowany. Mówi się, że współczynnik oporu powietrza wynosi dobre 0,27, co powinno mieć wpływ na zasięg elektryczny.
Ora 07 przybywa do Niemiec z trzema liniami wyposażenia i dwoma rozmiarami akumulatorów. Zarówno podstawowa wersja Pure, jak i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh, co zapewnia znaczne korzyści kosztowe w produkcji, między innymi dlatego, że nie wykorzystuje drogiego kobaltu. Zasięg powinien wynosić 440 km.
Najlepszym rozwiązaniem będzie Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM, napędzie na wszystkie koła, elektrycznie wysuwanym tylnym spojlerze i akumulatorze NMC o pojemności 83 kWh, który na jednym ładowaniu powinien wystarczyć na przejechanie do 520 kilometrów.
Stosunkowo powolne ładowanie
Stosunkowo powolna moc ładowania wynosząca zaledwie 87 kilowatów nie jest już najnowocześniejsza. Przywrócenie poziomu naładowania dużej baterii z 10 do 80 procent przy użyciu ładowarki prądu stałego zajmuje około trzech kwadransów. Inni mogą to zrobić znacznie szybciej. W naszym kraju – w przeciwieństwie do Chin – szczególnie prędkość ładowania jest ważnym kryterium zakupu, i to nie tylko dla częstych kierowców. Dlatego należy zwiększyć prędkość wysyłki w przypadku modeli przeznaczonych na Europę. CATL dostarcza także akumulatory, a wszystkie przyszłe modele elektryczne firmy Great Wall Motors będą otrzymywać akumulatory od firmy SVolt, w której firma samochodowa ma 40 proc.
Tak otwarta i elegancka jak Ora 07 na zewnątrz, jest także wewnątrz. Dominuje w nim pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, a nad nią znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości. Całe wnętrze wyłożone jest wegańską skórą, a wszystko sprawia wrażenie elegancko spasowanego i dobrej jakości. Drzwi zamykają się płynnie, podczas jazdy nie słychać żadnych skrzypień ani stuków.
Ogólnie rzecz biorąc, Ora 07 porusza się wyjątkowo cicho, nawet przy wyższych prędkościach. Dzięki dużemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,87 m długie nogi można łatwo schować na wszystkich siedzeniach, a ogromny szklany dach nadaje wnętrzu przewiewnej lekkości. Biorąc pod uwagę wygląd coupe, przestrzeń nad głowami na tylnych siedzeniach jest ograniczona.
Nieskończona moc
W standardzie dostępnych jest już wiele asystentów cyfrowych, takich jak asystent parkowania z kamerą 360 stopni. W przyszłości możliwe będzie zdalne parkowanie Ory 07 za pomocą aplikacji. Nie ma powodu, aby krytykować tu i teraz. Jednak GT, którym jeździliśmy, miało nieskończoną moc. Naciśnięcie czerwonego przycisku na kierownicy aktywuje tryb Power+. Następnie 2,2-tonowy SUV leci całkowicie nieważki do 100 km/h w 4,5 sekundy, napędzany momentem obrotowym 680 Nm.
Ora 07 może nie tylko zapewnić potężną moc, ale może także wypuścić ją na drogę z zaskakującą pewnością. Chociaż osiągi nie były najwyższe w specyfikacji, Chińczykom udało się osiągnąć bardzo akceptowalną równowagę między komfortem a sportowymi osiągami. Jak na markę z tak małym doświadczeniem (Ora powstała dopiero w 2016 roku) to szokująco dobry wynik. Samochód reaguje dość przewidywalnie nawet pod ciśnieniem, a elektryczne sterowanie jest przyjemnie realistyczne.
W przypadku wersji europejskiej był bliski kontakt z oddziałem w Monachium i odbyło się kilka kilometrów jazd próbnych po niemieckich drogach. Docelowo oprogramowaniu dano maksymalną swobodę, aby asystenci jazdy nie tłumili od razu pełnej przyjemności z jazdy w lekko sportowym tempie.
To, ilu niemieckich klientów zdecyduje się na tego dość dziwnego jokera, zależy również od ceny. Ora spodziewa się ceny około 43 000 euro za model podstawowy i około 50 000 euro za GT.
GWM Ora 07 – dane techniczne
czterodrzwiowy elektryczny hatchback sedan; Długość: 4,87 m, Szerokość: 1,86 m (szerokość z lusterkami zewnętrznymi: brak), Wysokość: 1,50 m, Rozstaw osi: 2,87 m, Pojemność bagażnika: 333 -1045 l
Aura 07 Czysta
Moc 150 kW/204 KM, maksymalny moment obrotowy 340 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na przednie koła, akumulator litowo-jonowo-fosforanowy (LFP) o pojemności 64 kWh, 0-100 km/h: 8,2 sekundy, Vmax: 170 km/h , łączny pobór mocy: 16,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 440 km (WLTP), cena: od ok. 43 000 euro
Aura 07 GT
Moc 300 kW/408 KM, maksymalny moment obrotowy 680 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na wszystkie koła, trójskładnikowy akumulator litowy (NMC) 83 kWh, 0-100 km/h: 4,5 sekundy, Vmax: 180 km/h, w cyklu mieszanym zużycie energii: 17,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 520 km (WLTP), cena: od około 50 000 €
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Gorlice: Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlic
Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlitz
Po raz pierwszy w Görlitz mieszka ponad 5 tysięcy obywateli Polski Unii Europejskiej. Stanowią największą zagraniczną grupę w mieście. Ich fuzja następuje po cichu.
Po raz pierwszy w Görlitz mieszka ponad 5 tysięcy polskich obywateli Unii Europejskiej. Tak wynika z aktualnych danych Urzędu Spisowego w Gorlicach. W marcu tego roku w Görlitz zarejestrowało się 5021 obywateli UE z sąsiedniego kraju. Miasto ostatni raz informowało o liczbie obcokrajowców w Görlitz w grudniu ubiegłego roku, kiedy wynosiła 4966 osób.
Rozwój ten stał się widoczny wraz z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku. O ile w latach 90. Görlitz liczyło nie więcej niż 400 obywateli Polski, o tyle w momencie przystąpienia do UE w mieście mieszkało już 750 Polaków, a w 2013 r. 1700 osób. Największe tempo wzrostu przypadło na lata 2014-2020, kiedy to Polonia w Görlitz przybywała do 500 członków rocznie. W ciągu ostatnich dwóch, trzech lat wzrost spadł o połowę.
Emigracja z Polski lub powrót obywateli polskich bliżej ojczyzny stał się główną przyczyną stabilnego rozwoju populacji w Görlitz. Od marca 2022 r. do marca 2023 r. liczba ludności Görlitz prawie się nie zmieniła. Dwanaście miesięcy temu w mieście mieszkało 56 473 mieszkańców, obecnie jest to 56 466. Wśród nich 8567 posiada paszport zagraniczny, co stanowi około 15 proc. Zjawisko bardzo podobne do tego, które miało miejsce w Görlitz, można zaobserwować we Frankfurcie nad Odrą.
Integracja nie jest spektakularna. Niedawno potwierdziła to Kathrin Groschwald, szefowa agencji pracy w Budziszynie w rozmowie z SZ. Bez polskich pracowników część dużych fabryk, takich jak Birkenstock czy producent opon Borbet, nie byłaby w stanie funkcjonować, ale obywatele polscy mogą znaleźć pracę także w średnich firmach lub zakładach rzemieślniczych, a wielu z nich prowadzi także działalność na własny rachunek. ludzie. Pod względem kulturowym katolicy wśród ludności polskiej również szybko nawiązują kontakty w parafiach Görlitz. Do ubiegłego roku diecezja Goerlitz była jedyną diecezją w Niemczech, która przyjęła członków. Administracja diecezjalna przypisała to także polskiej imigracji.
Ludność polska stanowi największą grupę obcokrajowców w Görlitz. Na drugim miejscu znajdują się mieszkańcy Syrii. Liczba ta przez długi czas spadała, ale w ciągu ostatnich trzech miesięcy ponownie nieznacznie wzrosła do 548. Ruch uchodźców wśród osób przybywających z Afganistanu ponownie się nasila. Podczas gdy dwa lata temu w marcu dwa lata temu w Görlitz mieszkało ich 128, obecnie jest ich 180.
- Tutaj możesz zapisać się na bezpłatny newsletter Görlitz-Niesky.
Do Gorlitz nadal napływają ukraińscy uchodźcy wojenni. Podczas gdy w grudniu było ich 1244, obecnie w Görlitz jest ich 1312. Większość obcokrajowców mieszka na dużych obszarach w stylu wilhelmińskim w centrum i południowej części miasta, a następnie w gotowej do zamieszkania dzielnicy mieszkalnej Königshofen.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.
Naciska
Przypomnienia nie kończą się jednak na czekoladzie. A teraz miało to wpływ na popularną odmianę czekolady Ritter Sport. Stanowi to zagrożenie dla zdrowia.
Kassel – Czekolada cieszy się dużym zainteresowaniem, niezależnie od tego, czy ma służyć jako poprawiacz nastroju, nagroda czy przekąska pomiędzy. Niektórzy lubią chrupiące, inni rozpływające się w ustach. Marka Ritter Sport cieszy się szczególną popularnością wśród miłośników czekolady. Marka stale wprowadza nowe rodzaje swoich produktów. Ale w przypadku jednej grupy należy zachować szczególną ostrożność. Niektóre zmienne mogą stwarzać ryzyko dla zdrowia.
twórca | Alfreda Rittera GmbH |
projekt | Jogurt Ritter Sport z mleczną czekoladą |
Dotyczy daty przydatności do spożycia | 02.03.2025 |
Jednostka opakowania | 100 gramów |
Plastikowe elementy poszczególnych batoników: Znajdują się tam ostrzeżenia dotyczące spożywania czekolady „Ritter Sport”.
Firma Alfred Ritter GmbH wycofała z rynku produkt „Ritter Sport Filled Milk Chocolate” w wersji „jogurtowej” – poinformował na swojej stronie internetowej Federalny Urząd ds. Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności. Grocerieswarning.de wspomniany. Według firmy poszczególne panele mogą zawierać części z tworzywa sztucznego. Z tego powodu konsumenci powinni unikać uszkodzonej czekolady.
Ciała obce, takie jak odłamki plastiku, odłamki szkła lub części metalowe, mogą spowodować poważne obrażenia jamy ustnej i gardła. Skutkiem są często obrażenia wewnętrzne lub krwawienie. Niedawno wycofano z obrotu produkt wędliniarski Kaufland, ponieważ zawierał ciała obce, których spożycie mogło zagrażać życiu.
Problem dotyczył trzech partii jogurtu sportowego Ritter's.
Dla trzech partii zamieszczono ostrzeżenie dotyczące spożycia, preferowane przed 3 lutego 2025 r. Klienci, którzy zakupili produkt, którego dotyczy ten problem, nie powinni go spożywać, lecz powinni zwrócić go do sklepu.
Przypomnienia dotyczące słodyczy nie są rzadkością. Niedawno wszczęto ogólnokrajową akcję wycofywania słodyczy w związku z odkryciem możliwego genetycznie szkodliwego działania słodyczy po ich spożyciu. W zeszłym roku popularne słodycze zostały wycofane ze względu na ryzyko salmonelli.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
-
Tech3 lata ago
Te oferty Apple nadal istnieją
-
Top News2 lata ago
Najlepsze strategie i wskazówki dotyczące zakładów na NBA
-
Tech3 lata ago
Kup PS5: Expert bez nowych konsol – kiedy nadejdą dostawy?
-
Tech3 lata ago
Windows 11 dla programistów: aplikacje na Androida, zestaw gier i pakiet Windows SDK
-
Economy3 lata ago
Huobi Global rozpoczął kampanię zerowej opłaty dla użytkowników kart bankowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym i Wielkiej Brytanii
-
entertainment3 lata ago
Dieter Bohlen ogłosił nową pracę w telewizji – to zaskakujące
-
entertainment3 lata ago
„Helene Fischer Show”: Nagłe zakończenie bożonarodzeniowego show – ostre słowa ZDF
-
Tech4 miesiące ago
Ubóstwo CO2 może ujawnić łatwość życia – Wissenschaft.de