Connect with us

Economy

„2G nie może być odpowiedzią” – Paradoks Barbocka

Published

on

Zieloni stoją teraz za SPD i CDU w kampanii wyborczej. Jak kandydat kanclerza wypadł w sesji pytań i odpowiedzi z wyborcami? Najważniejsze dane na pierwszy rzut oka.

W ślad za Arminem Laschetem i Olafem Schultzem, kandydatka na Zieloną Kanclerz Annalena Barbock odpowiadała na pytania obywateli na temat „Klartextu” ZDF w czwartek wieczorem. Zgodnie z własnymi wypowiedziami radio wybrało ich, aby „obejmować szeroki zakres spraw politycznych, a jednocześnie część społeczeństwa”. Program ponownie moderował redaktor naczelny ZDF Peter Fry i jego zastępczyni Bettina Skitern.

Jakie pytania musiała zadać Annalena Barbock – i jak zareagował kandydat?

Program rozpoczyna się tematem klimatu. Przewodnik wycieczki Rainer Danzig z Górnych Łużyc jest zaskoczony, że w Polsce nadal trwa transgraniczne wydobycie węgla, podczas gdy Niemcy chcą się z tego wycofać w 2038 roku. „Czy Niemcy w ogóle mogą samodzielnie poradzić sobie ze zmianami klimatycznymi?”

Niemcy nie są w stanie rozwiązać problemu samodzielnie, mówi Barbock: „Ale Europa i Stany Zjednoczone należą do największych producentów gazów cieplarnianych, dlatego dążymy do transatlantyckiego sojuszu klimatycznego”. Lokalna gospodarka również może na tym skorzystać. Rainer Danzig nie jest zadowolony z odpowiedzi; Jest zaniepokojony polityką środowiskową w Czechach i Polsce: „Tam opór przed wycofywaniem węgla jest większy niż w Niemczech”.

Żona rolnika narzeka na niskie ceny mleka

Hodowca bydła mlecznego chce, aby Barbock wiedział, ile pieniędzy rolnik otrzymuje za litr mleka. Burbock szacuje około 50 centów – „31 centów”, mówi żona rolnika. Dawniej można było żyć na farmie z 20 zwierzętami, co dziś jest niemożliwe. Burbock mówi, że chce pracować na rzecz kontraktów sprawiedliwego handlu i zmienić unijne dotacje rolne.

Ale pytający nie jest z tego zadowolony: w supermarkecie klienci znów sięgną po najtańsze mleko, nawet jeśli regionalna żywność ma być dla nich ważna. Barbock zgadza się: system nie może pozostać taki, jaki jest.

READ  Gazprom pokazuje Europie swoją siłę rynkową | Gospodarka | DW

Co Barbuk robi z rosnącymi cenami paliw?

Po raz pierwszy głosujący i działacz na rzecz ochrony środowiska chce wiedzieć, dlaczego Niemcy nie są jeszcze blisko osiągnięcia celu paryskiego porozumienia klimatycznego o 1,5 stopnia. Ich zdaniem program Partii Zielonych również nie wystarcza do osiągnięcia celów. Burbock odpowiedziała, że ​​zrobi wszystko w ciągu najbliższych czterech lat, aby pójść tą ścieżką: „Ale to nie zadziała, jeśli, jak pan Lachette i pan Schulz, po prostu powiemy, co chcemy zrobić dla klimatu do 2045 roku. Liczy się to, co robimy teraz”.

Burbock twierdzi, że aby rozwinąć się w energetykę wiatrową, należy przeznaczyć na ten cel 2% powierzchni kraju. Prawie ten cel został osiągnięty w północnych i wschodnich Niemczech, ale nigdzie indziej. Chodzi o „masywne budownictwo na południu i zachodzie”, powiedział Barbock. „To również kwestia sprawiedliwości w całych Niemczech” – dodała, odnosząc się do oporu Bawarii wobec rozwoju energetyki wiatrowej.

Mężczyzna z Jeziora Bodeńskiego wyraża zaniepokojenie rosnącymi cenami paliwa. Średnio musiał zapłacić 1,70 euro za litr. Jeśli chce pojechać autobusem 14 kilometrów do pracy, zajmie to dwie godziny. – Zrezygnuję z pracy trenera młodzieży, gdy cena paliwa spadnie do dwóch euro – mówi zrezygnowany mężczyzna.

Nauczyciel z Hesji opowiada o chaosie Corona

Burbock mówi, że wie, jak ważny jest samochód na wsi i że nie dorastała w mieście. Chce rozwinąć lokalny transport publiczny i promować zakup samochodów elektrycznych z premią zakupową do 9000 euro. Mężczyzna sprzeciwia się, że to też nie pomaga babci w jej zakupach. „Cóż, to zależy od tego, jak długo chcesz jeździć” – mówi Burbock. Ale mężczyzna macha do niej: „Och, proszę”.

Heski nauczyciel Tilo Hartmann opowiada Baerbockowi o chaosie związanym z Coroną w jego szkole: „Utracone filtry powietrza, brak personelu, zniszczone budynki – czuję się zupełnie inaczej” – mówi Hartmann. „Jak sprawić, by kraje radziły sobie z potrzebnymi pieniędzmi?” Burbock zgadza się z Hartmannem: „Jako matka dwójki dzieci w szkole podstawowej mieszkałam sama”. Ludzie nie mogą cały czas rozmawiać o edukacji, a wtedy nie ma pieniędzy. Burbock prosi o pomoc rząd federalny: „Potrzebujemy wiarygodnych funduszy”.

READ  DHL: Zmień! Od teraz kurier nie będzie musiał dzwonić

„Jak mogę sfinansować dach fotowoltaiczny na moim dachu?”

DJ i klub z Frankfurtu opowiada o zasadzie 2G, która teraz obowiązuje w coraz większej liczbie krajów związkowych. Narzeka, że ​​prowadzi to do pozostawiania obowiązkowych szczepień w restauracjach takich jak on. On sam nie jest przeciwny szczepieniom i sam się zaszczepił, ale nie chce rozłamu w społeczeństwie. „Coś musi się zmienić, 2G nie może być odpowiedzią” – mówi. Paradoks Barbocka: „Musimy umożliwić solidarnym i zaszczepionym odzyskanie wolności”.

Uwe Andreas jest sołtysem wsi w miejscowości Sachsendorf-Brandenburg na granicy z Polską. Narzeka, że ​​plany Partii Zielonych przeoczyły problemy mieszkańców wsi. Andreas pyta „Jak mogę sfinansować dach fotowoltaiczny na moim dachu?” „Rozumiem frustrację, że nie wszędzie mamy takie same warunki życia” – mówi Annalena Baerbock. Dlatego my, Zieloni, chcemy stworzyć fundusz strukturalny, aby wzmocnić na przykład koleje i wiejskie służby zdrowia.

„Dla mnie życzliwość jest kwestią uprzejmości”.

Ursula Buchheim dołącza do programu z Lipska: Jego tematem jest równość płci: „Wciąż mamy tu wiele do zrobienia”, mówi, ale wątpi, czy udział kobiet w biznesie i państwie lub gwiazdka płci są właściwymi miarami. Barbock zgadza się i mówi, że najważniejszym sposobem osiągnięcia równości jest równość płac: „Dla mnie płeć nie jest kwestią polityki, ale literatury, za pomocą której zwracam się na przykład do medium jako takiego”.

“Jak mogę nakarmić rodzinę tym?”

Przedsiębiorca z branży wapienniczej o wysokiej emisji CO2 wyjaśnia Baerbockowi skalę wyzwania dekarbonizacji – produkcji bez emisji CO2. Obawia się, że nowe przepisy środowiskowe w ramach zielonego sponsoringu zmniejszą konkurencyjność jej działalności. Liczniki Baerbock, które określają wymagania, stanowią zachętę dla branży do opracowywania nowych technologii i procesów. Mogą one później ponownie zapewnić przewagę konkurencyjną. „Nie sądzę, żebyśmy mogli to zrobić na czas” – mówi przedsiębiorca.

READ  Najbardziej poszukiwany pojazd elektroniczny w testach

66-letni rzemieślnik poinformował, że po 45 latach pracy nie otrzymał nawet 800 euro emerytury. “Jak mogę nakarmić rodzinę tym?” Młody mężczyzna pyta, w jaki sposób Barbuk zwiększy jego pewność siebie w uzyskaniu legalnej emerytury. „Dlatego chcemy podnieść płacę minimalną do dwunastu euro, ponieważ dobre zarobki są warunkiem dobrej emerytury” – powiedział Barbock. Ponadto osoby prowadzące działalność na własny rachunek muszą wpłacać składki do funduszu emerytalnego w celu utrzymania stabilnych składek i świadczeń.

Pod koniec programu Barbock stwierdziła, że ​​chociaż sondaże jej partii spadły, trzyma się celu, jakim jest przeprowadzka do Kancelarii. Jest „zbyt wielu, wielu wciąż się waha”. Pytanie brzmi, czy powinno to trwać tak jak poprzednio, czy też Niemcy odważą się na „prawdziwy wyjazd”.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

W Austrii, Czechach, Polsce i na Węgrzech olej napędowy i benzyna kosztują mniej

Published

on

Hanower. Jest niedziela: ADAC ogłosił najwyższą w historii cenę oleju napędowego w Niemczech – 1,55 euro za litr. Cena benzyny również zbliża się do rekordowego poziomu z 2012 roku. Dlatego wielu kierowców przyciąga tankowanie za granicą, ponieważ paliwo jest zwykle znacznie tańsze, zwłaszcza we wschodnich krajach sąsiednich.

Turystyka na zbiornikach wodnych wzrosła w ciągu ostatnich kilku dni, zapewnia Florian Hurdigen z ADAC Südbayern. Po drugiej stronie granicy można czasem zobaczyć kolejki na stacjach benzynowych. Jednak objazdy nie zawsze są opłacalne: „Przejazd przez granicę tylko w celu uzupełnienia paliwa jest szczególnie opłacalny, gdy różnice cenowe są duże, a odległości bardzo krótkie”, mówi ekspert ADAC ds. cen paliw Jürgen Albrecht. „Ponieważ trzeba również wziąć pod uwagę wymagany czas i zużycie samochodu”.

Inaczej jest w przypadku urlopowiczów, którzy i tak przejeżdżają przez granicę, ponieważ spędzają wakacje za granicą. Korzystasz również z małych spreadów.

Jest jednak kilka rzeczy do rozważenia podczas tankowania za granicą, na przykład w krajach, w których nie ma euro. Przegląd:

Możesz zaoszczędzić na tankowaniu w tych krajach

  • Austria: W Austrii kierowcy obecnie płacą morze Ze średnią 1,35 euro za litr oleju napędowego i 1,38 euro za litr benzyny premium. Niższe ceny wynikają z niższych podatków, aw Austrii nie ma podatku od emisji CO₂, co spowodowało, że paliwo w Niemczech jest droższe od początku roku. Niskie ceny paliw przyciągają ludzi w pobliżu granicy: jak donosiły lokalne media, w okolicach Pasawy powstały korki spowodowane przez turystów tankowców.
  • Republika Czeska: Diesel jest obecnie nieco tańszy w Czechach o 1,31 euro, podczas gdy cena litra benzyny wynosi średnio 1,38 euro, tyle samo co w Austrii. Ponieważ Czechy nie należą do strefy euro, podczas tankowania należy zwracać uwagę na potencjalne opłaty kursowe. Jeśli płacisz kartą, przy kasie zostaniesz zapytany, czy chcesz zapłacić w euro, czy w koronach czeskich – zawsze warto wybrać lokalną walutę. Bo jeśli przeliczysz kwotę na euro, płacisz dodatkową opłatę.
  • Polska: Poza Bułgarią i Rumunią, Polska ma obecnie najniższe ceny paliw w Europie. Według ADAC litr oleju napędowego w Polsce kosztuje obecnie równowartość 1,30 euro, a benzyna też jest dostępna za 1,27 euro. Tutaj też kierowcy muszą upewnić się, że przy płatności kartą cena jest liczona w złotówkach, a nie w euro. Jeśli chcesz zabrać ze sobą benzynę w zapasowym kanistrze, trzymaj się wytycznych: władze zezwalają na wwóz bezcłowego paliwa tylko 20 litrów w puszkach zapasowych obok pełnego baku samochodu. Ze względów bezpieczeństwa ADAC zaleca maksymalnie dziesięć litrów.
  • Węgry: Jeśli spędzasz wakacje na Wschodzie, możesz również zaoszczędzić na tankowaniu na Węgrzech. Litr oleju napędowego kosztuje równowartość 1,40 euro, a supersamochód jest tańszy, bo 1,36 euro. Jednak, podobnie jak w innych krajach, obowiązuje następująca zasada: w obszarach turystycznych, takich jak na przykład Balaton, ceny paliwa są zwykle znacznie wyższe niż w odległych obszarach. Na Węgrzech na wielu stacjach benzynowych często zdarza się, że pracownik przejmuje jednocześnie zadanie tankowania i sprawdzania ciśnienia w oponach oraz poziomu oleju. Oczekuje się porady dla tej usługi.

W tych krajach tankowanie jest droższe niż w Niemczech

  • Holandia: Jeśli chodzi o tankowanie, Holandia jest jednym z najdroższych krajów Unii Europejskiej. Więc każdy, kto tu spędza wakacje, powinien ponownie napełnić baki w Niemczech. Ceny wynoszą obecnie 1,61 € za litr oleju napędowego i 1,98 € za litr supersamochodu. Stacje benzynowe są bardzo popularne w Holandii. Kierowcy muszą najpierw trzymać kartę debetową lub kredytową przed stacją, a następnie mogą ją wypełnić. Koszt napełnienia zbiornika zostanie wówczas odliczony bezpośrednio z karty.
  • Dania: W Danii olej napędowy kosztuje obecnie średnio 1,72 euro, litr 1,90 euro. Bardzo popularne są tu stacje benzynowe. Ponieważ Dania również nie należy do strefy euro, warto po odczytaniu karty wybrać opcję rozliczenia w koronie duńskiej. Jeśli chcesz zapłacić rachunek w euro, musisz uiścić opłatę.

Tankowanie jest obecnie nieco droższe w Belgia (Diesel 1,61 euro, super 1,65 euro) Francja (diesel 1,58 euro, super 1,67 euro) i in Włochy (Diesel 1,62 euro, super 1,76 euro).

READ  Gazprom pokazuje Europie swoją siłę rynkową | Gospodarka | DW

Continue Reading

Economy

Danone ogłasza podwyżki cen

Published

on

Oczekuje się, że produkty Fruchtzwerge, Actimel, Volvic i Milupa-Danone wkrótce będą droższe. Chociaż sprzedaż grupy ostatnio wzrosła.

Mimo rosnącej sprzedaży firma spożywcza Danone obawia się rosnących kosztów. To, co początkowo zaczęło się od wyższych cen surowców, ostatnio wzrosło ze względu na daleko idące ograniczenia w łańcuchu dostaw, powiedział we wtorek dyrektor finansowy Jürgen Esser, kiedy w Paryżu zaprezentowano sprzedaż za trzeci kwartał.

Firma chce teraz temu przeciwdziałać, podnosząc ceny i zwiększając wydajność. Oprócz problemów z zakupem surowców wiele firm skarży się również na ogromne wzrosty kosztów logistyki. Zarząd potwierdził jednak swoją prognozę na ten rok.

Danone ostatnio zwiększył sprzedaż

W trzecim kwartale Danone zwiększył swoją sprzedaż o 5,8 proc. do prawie 6,2 mld euro. Skorygowany o efekty walutowe, a także przejęcia i sprzedaż, wzrost wyniósł 3,8 proc. Tym samym utrzymał się trend wzrostowy z poprzedniego kwartału.

Wszystkie obszary przyczyniły się do wzrostu sprzedaży, przy czym w szczególności kontynuował silny rozwój branży mleczarskiej i warzywnej. Ale dział wodociągowy i dział żywności specjalistycznej również się regenerowały.

W 2021 r. Danone nadal spodziewa się powrotu rentownego wzrostu w drugiej połowie roku. Spółka wypracowała niższe przychody przez pierwsze sześć miesięcy po słabym pierwszym kwartale. Grupa nie podała żadnych informacji o zysku.

READ  Gazprom pokazuje Europie swoją siłę rynkową | Gospodarka | DW
Continue Reading

Economy

N26 osiąga większą niż oczekiwano rundę finansowania – Gospodarka

Published

on

Neo-Bank N26 otrzymał duży zastrzyk środków. Pomimo gniewu na regulatora bankowego Baffina, jest on większy niż oczekiwano. Ale w pewnym momencie N26 musi pójść na ustępstwa wobec Baffina.

Continue Reading

Trending