Connect with us

Economy

kwestia lotu

Published

on

kwestia lotu

Drogi Czytelniku,

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Olaf Schultz wciąż pamięta podróż ze swoją poprzedniczką Angelą Merkel na szczyt G20 w Argentynie pod koniec listopada 2018 r. Rządowa machina musiała wrócić bardzo szybko po starcie. Kanclerz w tym czasie rozmawiał z reporterami, kiedy stewardesa z bardzo poważną miną zapytała ją i powiedziała: „Pani kanclerz, musi pani przyjechać teraz bardzo szybko”. Powiedzieliśmy dziennikarzom, że są problemy techniczne.

To było ogromne niedopowiedzenie. System radiowy całkowicie zawiódł. I to nie wszystko, musieliśmy wylądować na lotnisku Kolonia/Bonn z pełnym bakiem. Benzyny nie można spuścić wcześniej, ponieważ otwarcie przewidzianej do tego nasadki również nie zadziałało.

Strażacy i lekarze pogotowia stali na pasie startowym w oczekiwaniu na pożar. Nie wolno nam było wychodzić z samolotu przez godzinę, ponieważ hamulce były zbyt gorące, aby szybko wysiąść. „Było blisko” – powiedział wtedy Schulze. Do dziś krążą pogłoski o tym, czy była to operacja sabotażowa.

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Była kanclerz Angela Merkel (CDU) odlatuje z kanclerza Airbusa „Konrad Adenauer” na lotnisku Kolonia/Bonn pod koniec listopada 2019 r.

Niepokojące było również to, że premierowi towarzyszył wicekanclerz Schultz. W przypadku upadku rząd początkowo będzie pozbawiony przywództwa. Właściwie chciałem ponownie zastanowić się, czy wspólne podróżowanie jest bardzo mądrą rzeczą.

Połowa szafki w samolocie

Schulz zrobił to w sierpniu, a teraz sam jest kanclerzem, ale potem w ten sam sposób. Podróżuj samolotem do Kanady z wicekanclerzem Robertem Habeckiem. A w ubiegłą środę pojechał do Galicji z połową swoich ministrów na konsultacje rządu niemiecko-hiszpańskiego w samolocie Sił Powietrznych. Na pokładzie: Kanclerz, Wicekanclerz, Prezes Kancelarii, Minister Finansów, Minister Spraw Zagranicznych, Minister Obrony, Minister Pracy, Minister Edukacji, Minister Rolnictwa.

Bardzo fajna polityczna eksplozja – nawet Schulze nie mógł tego zignorować. Nie jest dobrym pomysłem, aby dzielić tylko jeden samolot. Zwłaszcza w czasie, gdy Rosja destabilizuje świat swoją agresywną wojną przeciwko Ukrainie. Niemcy to największa gospodarka w Europie i jeden z najważniejszych partnerów Stanów Zjednoczonych w pomocy Ukrainie. Nie powinieneś ryzykować, że nagle stracisz przywódcę.

Kilku ministrów federalnych towarzyszyło kanclerzowi Olafowi Scholzowi w jego podróży do Hiszpanii.  Na grupowym zdjęciu widać ich z członkami hiszpańskiego rządu.

Kilku ministrów federalnych towarzyszyło kanclerzowi Olafowi Scholzowi w jego podróży do Hiszpanii. Na grupowym zdjęciu widać ich z członkami hiszpańskiego rządu.

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Najgorszy scenariusz wyglądał tak: dopóki nie wyjaśniono, kto będzie nadal kierował rządem federalnym, kiedy i jak – rząd tymczasowy z następcami, szybkie nowe wybory? – Możliwe, że biznesem kierował jeden z pozostałych członków gabinetu SPD: Karl Lauterbach (Zdrowie), Nancy Wieser (Wnętrza), Clara Jewetz (Budownictwo) lub Svenja Schulze (Rozwój). Być może z jednym lub jednym z pozostałych Zielonych i FDP: Steffi Lemke (Środowisko), Lisą Paus (Rodzina), Marco Buschmannem (Sprawiedliwość) i Volkerem Wissingiem (Ruch drogowy).

READ  Klient DHL pisze notatkę do kuriera – ten również zostawia odpowiedź

Nie ma gwarancji, że dana osoba nie znajdzie się w niewłaściwym miejscu w niewłaściwym czasie. W kwietniu 2010 r. samolot polskiego rządu w drodze na nabożeństwo żałobne w Rosji rozbił się, gdy się zbliżał – w gęstej mgle i pomimo ostrzeżeń rosyjskich kontrolerów ruchu lotniczego. Zginęli wszyscy więźniowie, w tym prezydent Polski Lech Kaczyński z żoną, kilku parlamentarzystów, członków rządu, wysocy urzędnicy i dziennikarze.

Schulze i jego koledzy wylądowali bezpiecznie. Kanclerz zajęła się następnie Wielkim Spotkaniem Europejskim i późniejszym nieformalnym szczytem UE w Pradze, podczas gdy ministrowie zajęli się swoimi codziennymi sprawami w Berlinie.

Scholz promuje więcej połączeń dostawczych w Europie

Schulz i jego hiszpański odpowiednik Pedro Sanchez omówili również budowę rurociągu z Francji do Hiszpanii przez Pireneje.

Ale premier powinien był zacząć myśleć. Problem: Jeśli gabinet będzie w przyszłości udał się na wspólne spotkania polityczne na dwóch płaszczyznach, należy się spodziewać debaty, czy jest to słuszne z punktu widzenia polityki klimatycznej i czy podatnicy mają płacić. Być może można by od razu wysłać kontrkalkulację dla zrozumienia: niezmierzoną szkodę dla stabilności kraju, gdyby kanclerz i połowa gabinetu zginęła od razu.

Power Poker

Oczywiste jest, że polityka energetyczna UE nie powinna być prowadzona pod dyktando Niemiec.

Matthews Moraveki,

Premier Polski w Pradze w czwartek

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Premier Polski Mateusz Morawiecki

Premier Polski Mateusz Morawiecki

Stosunki między Niemcami a Polską nie są najlepsze. 77 lat po zakończeniu wojny Warszawa domaga się od Niemiec reparacji w wysokości bilionów dolarów. Premier Morawiki nadal dystansuje się od rządu sygnalizacji świetlnej. Jego obecny gniew jest związany głównie z pakietem podwójnego boomu o wartości 200 miliardów euro. Morawiecki narzeka, że ​​Niemcy uczyli już innych podczas korony i kryzysu finansowego i zachowywali się bardzo arogancko. „Dzisiaj samo państwo, korzystając z ogromnej siły swojej gospodarki i kapitału, chce przeznaczyć ogromne środki, to jest 200 miliardów euro, na pomoc tylko swojemu przemysłowi”.

READ  DKMS: Ręka w rękę dla pacjentów z białaczką na Ukrainie

W niemieckich kręgach rządowych uznano to za manewr transformacyjny. Polski rząd jest pod presją w kraju i stara się zjednoczyć krytykując Niemcy. Ale na nieformalnym szczycie UE w Pradze wiele krajów, poza Polską, skrytykowało politykę kanclerza Olafa Scholza. Istnieje wielka obawa, że ​​bogate Niemcy obronią się w tym kryzysie, walcząc samotnie w wojnie Rosji z Ukrainą. Schulz przeciwstawia się argumentowi, że inne kraje również uruchamiają własne programy pomocowe. Tak, wyjaśnili, jako symbol zastępczy dla rozwiązań europejskich.

Jak nasi czytelnicy widzą sytuację?

W tym momencie dajemy Ci głos.

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Peter Behrens z Hanoweru Komentarz Andreasa Niesmanna do ministerstwa Habecka:

Dolegliwości i wyczerpania, z którymi borykał się minister gospodarki Habek, występują nie tylko w jego resorcie, ale także w administracji społecznej, finansowej i publicznej. To żenujące, że powołuje się na ustawy i dekrety zainicjowane przez swoją partię jako powód do zwiększenia obciążenia swoich pracowników. Oczywiście zarówno ministerstwa, jak i szkoły są przytłoczone czasem, w którym to, co kiedyś było uważane za oczywiste, musi zostać wyjaśnione w najdrobniejszych szczegółach poprzez regulacje. Obsesja na punkcie regulacji bynajmniej nie spadła z nieba, a raczej rodzi się we władzach, gdzie zadaniem pracowników jest opracowywanie nowych wytycznych, a nie praktyczna praca nad sprawami bliskimi obywatelowi. Być może prawdziwej zmiany biurokracji można się spodziewać w przyszłości dopiero po całkowitym wyczerpaniu środków finansowych”.

Gerlind Erhard wł. Sukces wyborczy postfaszystowskich Włoch:

Osobiście jestem bardzo rozczarowany wynikiem tych wyborów. Ale może należy zapytać samych wyborców: dlaczego głosowali tak, jak głosowali? Dokąd prowadzi przyszłość pięknego miejsca na wakacje? „

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Cordula Kane dla Biuletyn „Zdradliwa gra Putina”:

„Dla mnie winne są tylko Stany Zjednoczone, które od początku usiłowały bojkotować ukończenie Nord Stream 2 sankcjami, tani gaz z Rosji i dobre stosunki między Niemcami a Rosją były cierniem w ich boku. Europa powinna zamiast tego importować gaz Drogi fracking z USA Skąd bierze się amerykańska nienawiść do Rosjan Nawet agresor w niezliczonych wojnach, Stany Zjednoczone nie są lepsze. w tym? Uważam, że zależność Niemiec od Stanów Zjednoczonych jest ekscytująca. Ku obrzydzeniu prawie cały rząd jest nią pełen. Stany Zjednoczone nie dbają o Europę, są zupełnie inne interesy. Mamy nadzieję, że wszyscy wyjdziemy z tego bez szwanku.

READ  „Pandemia to maraton”: UE ma wielkie plany na 2022 r.

Wolf Gruetter z Hanoweru na ten sam temat:

Gdy Rosja zniewoliła Ukrainę, Putin nie zakończył marzenia o odrodzeniu byłego Związku Radzieckiego. Następna będzie Polska i kraje bałtyckie. Można temu zapobiec tylko wtedy, gdy będziemy stale wspierać Ukrainę w jej zdolnościach obronnych. Nie możemy powstrzymać Putina przed groźbą użycia broni jądrowej. Mam nadzieję, że do takiej katastrofy nie dojdzie przy oczywistym dystansie, jaki teraz słychać z Indii i Chin „swobodnie z Putinem”.

To też warto przeczytać

Armia Putina z Trolli autorstwa Felixa Huismana (RND+)

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Alicia Mendgens Portret premiera NRW Hendrika Fust

Opinia nowego kierownika zespołu śledczego, Kahna Meri, w Berlinie (RND+)

„Capital Radar” do słuchania

Polecane treści redakcyjne

W tym momencie znajdziesz zewnętrzne treści od Spotify Sp.co uzupełnia artykuł. Możesz go zobaczyć jednym kliknięciem.

Wyrażam zgodę na wyświetlanie mi treści zewnętrznych. Pozwala to na przekazywanie danych osobowych na platformy stron trzecich. Więcej na ten temat na naszej stronie internetowej Informacje o prywatności.

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Zespół autorów tego biuletynu skontaktuje się we wtorek. Potem donosi mój kolega Marcus Decker. do tego czasu!

serdeczny

Christina Dons

Czy chciałbyś wyrazić swoją opinię na aktualne tematy i dyskusje w tym biuletynie? A może chciałbyś podzielić się z nami pochwałami, krytyką i sugestiami? Wyślij nam e-mail na adres [email protected]. Czekamy na Wasze wiadomości. Jeśli nie chcesz być publikowany, poinformuj nas o tym w swoim e-mailu.

Subskrybuj też

Dziś: Wiadomości medialne z Germany Liberation Network. Każdego ranka o 7 rano

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Kontrola klimatu: Otrzymuj najważniejsze wiadomości i podstawowe informacje o zmianach klimatycznych – nowe w każdy piątek.

epidemia, a my: Najważniejsze wiadomości tygodnia, odkrycia naukowe i wskazówki dotyczące życia w kryzysie – w każdy czwartek.

Co się dzieje, Ameryko? Biuletyn USA dostarcza podstawowych informacji na temat wydarzeń w polityce, społeczeństwie i kulturze – co drugi wtorek.

Zespół transmisji: Najlepsze porady dotyczące seriali i filmów dla Netflix i spółki – Nowe co miesiąc.

Dzięki RND.de, mobilnemu serwisowi informacyjnemu niemieckiej sieci redakcyjnej, do której jako partnerzy należy ponad 60 regionalnych organizacji medialnych, zawsze informujemy Cię, udzielamy wskazówek i kategoryzujemy złożone problemy – dzięki sieci korespondentów w Niemczech i na całym świecie. światowe i cyfrowe — eksperci we wszystkich dziedzinach.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

McDonald’s zrewolucjonizował proces zamawiania, w którym wszyscy klienci muszą używać tych samych słów

Published

on

McDonald’s zrewolucjonizował proces zamawiania, w którym wszyscy klienci muszą używać tych samych słów
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

U giganta fast foodów zawsze jest coś nowego. Ale nie zawsze chodzi o listę. W niektórych lokalizacjach McDonald’s, jeśli powiesz coś niewłaściwego, nie dostaniesz jedzenia.

Saiki – Wiele się zmieniło w przypadku „Golden M” na przestrzeni lat, i nie tylko cena. McDonald’s używa teraz ekologicznych pojemników kartonowych zamiast plastikowych, zamawianie komputerów zwykle pozwala uniknąć długich kolejek, a dzieci z lat 90. musiały przez jakiś czas zamawiać „Happy Meal”, jeśli chciały „torbę-wiadro”.

Jednak nie wszystkie innowacje są dobrze odbierane; Zdaniem jednego z klientów nowy burger wegetariański nie był potrzebny. W niektórych gałęziach sieci fast foodów dźwięk stał się tym, co tworzy muzykę. Klienci muszą używać tych samych słów przy realizacji swoich zamówień. Tu nie chodzi o „proszę”, nawet jeśli jest to zawsze właściwe.

Oddziały McDonald’s korzystają ze sztucznej inteligencji, rozumieją jedynie jasne polecenia

Luźne usta z pewnością nie są w ogóle skuteczne. Pozornie absurdalna zasada językowa McDonald’s ma szczególnie prostą historię: bez określonego sformułowania zamówienie nie może zostać zrealizowane. Ponieważ: Komputer to akceptuje i rozumie tylko jasne polecenia.

Według postu na Reddicie w barze McDonald’s testowana jest sztuczna inteligencja (AI). Pod głośnikiem znajduje się napis w języku angielskim, który informuje o tym. Aby ułatwić pracę wirtualnemu pracownikowi, klienci proszeni są o określone zachowanie.

  • Mów bardzo wyraźnie
  • Oznacz produkty według ich dokładnych nazw na liście
  • Odpowiadaj na pytania licznika od AI przed dodaniem kolejnych produktów
  • Zakończ słowami „To wszystko”.

Jeśli nie ufasz technologii, nie będziesz musiał wracać do domu głodny. Jeśli chcesz, możesz zostać obsłużony także przez pracownika z krwi i kości. Służy do tego polecenie: „Członek zespołu”.

Sztuczna inteligencja McDonald’s ma na celu poprawę obsługi klienta i została przetestowana tysiące razy na całym świecie

Nie wiadomo, który to oddział. Ale może to być w USA. McDonald’s ogłosił w notatce prasowej, że od 2024 roku planuje testować sztuczną inteligencję w tysiącach lokalizacji na całym świecie. Firma współpracuje w tym celu z Google. Technologia ta ma na celu usprawnienie procesów operacyjnych. „Ułatwi to prowadzenie restauracji, ale co ważniejsze, poprawi komfort naszych klientów i pracowników” – powiedział Brian Rice, wiceprezes McDonald’s.

READ  W soku z mango nie ma mango: obywatele USA pozywają Starbucks za oszustwo
W oddziale McDonald’s klienci muszą uzupełnić zamówienie wyraźnymi słowami, aby otrzymać jedzenie. (Awatar) © Christoph Schmidt/DPA

Jednak nie wszyscy wydają się tak optymistyczni, jeśli chodzi o nowe podejścia. Nie oznacza to, że sztuczna inteligencja jest często wykorzystywana w nikczemnych oszustwach. Portal z wiadomościami technologicznymi krawędź Obawia się, że w dłuższej perspektywie może to kosztować wielu pracowników utratę pracy. Nawet jeśli według szyldu na zdjęciu Reddit oddział McDonald’s w dalszym ciągu poszukuje pracowników. W Wielkiej Brytanii najważniejsza była siła robocza Jednym zamachem odwrócił się od firmy ma.

Cyberprzyszłość „Zamówiona na życzenie”: klienci kpią z innowacji AI McDonald’s

Ogłoszenie o pracę stało się również obiektem urazy wśród użytkowników Reddita. „Uważam, że sformułowanie «zatrudniamy» jest bardzo ironiczne” – napisała jedna z osób. Inni klienci również sceptycznie lub cynicznie reagują na innowacje AI. „Zabawne, jak ten samochód wygląda tak zaniedbany. Można by pomyśleć, że sztuczna inteligencja będzie prezentowana w postaci błyszczących robotów, a nie żałosnego znaku PowerPointa”. Inny sucho odpowiedział: „Żyjemy w cyberpunkowej dystopii, o którą prosił Wish”.

Niektórym użytkownikom przypomina się scena z hollywoodzkiej komedii „Stary, gdzie jest mój samochód” (2000). W tej scenie próba złożenia zamówienia w azjatyckiej restauracji na wynos doprowadza głównego bohatera do szału. Sprzedawca przy biurku na wszystko, co mówi, odpowiada: „A potem?” Nigdy nie mógł zobaczyć swojego jedzenia, bo ona po prostu nie pozwoliła mu dokończyć zamówienia. Jest więc możliwe, że sztuczna inteligencja McDonald’s uzyskała dane szkoleniowe z filmu i dlatego wyraźnie zażądała zakończenia współpracy. (Raku)

Continue Reading

Economy

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r

Published

on

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kupno samochodu może szybko stać się pułapką kosztową. Aby chronić klimat i Twój portfel, obowiązuje już nowe rozporządzenie.

MONACHIUM – Wielu Niemców nie docenia miesięcznych kosztów zakupu samochodu. Dochodzi się do takiego wniosku Badanie przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Badań Ekonomicznych RWI-Leibniz A także uniwersytety w Mannheim i Yale. Zgodnie z tym ludzie mają rabat w wysokości ponad 50 procent w swoich szacunkach rzeczywistej kwoty. Nowe wymogi dotyczące etykietowania pojazdów mają na celu dokładne informowanie konsumentów o potencjalnych pułapkach kosztowych.

Zachowaj ostrożność przy zakupie samochodu — oto, co konsumenci powinni wiedzieć o nowych wymaganiach dotyczących naklejek samochodowych

Rozporządzenie wchodzi w życie w lutym 2024 r. Najpóźniej od 1 maja dealerzy i producenci muszą podawać dokładne informacje na temat zużycia i emisji. Jest on mocowany bezpośrednio jako naklejka na pojeździe wystawionym w salonie samochodowym lub w inny sposób identyfikowany podczas zakupów online. Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Zunar / Imago

Oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji CO2 emituje pojazd w porównaniu z ofertą modeli alternatywnych – podaje w swoim oświadczeniu Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. W odróżnieniu od etykiety CO₂ opracowanej w 2011 r. masa pojazdu nie odgrywa już żadnej roli. Uznano to za kontrowersyjne, ponieważ pod uwagę brano nie tylko bezwzględne wartości spożycia, ale także wartości związane z wagą.

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują także dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają jedną klasę CO2 dla każdego silnika: jedną dla pracy hybrydowej i drugą dla pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat, dając im możliwość wyboru pojazdów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych.

READ  Dlaczego waluta krajowa, złoty, gwałtownie rośnie po polskich wyborach?

Obowiązkowe oznakowanie samochodów zapewnia „przejrzystość przy zakupie samochodu” – i uniemożliwia oszustwo

Zdaniem BMWK celem jest znaczna poprawa informacji dla konsumentów i innych ważnych informacji. Federalny minister gospodarki Robert Habeck (Sojusz 90/Zieloni) popiera wymogi dotyczące etykietowania samochodów: „Poprawa oznakowania nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu. W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być ustalane na podstawie bardziej precyzyjna metoda pomiaru w ramach testu WLTP. Realistyczna.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

Dzięki nowym wymogom dotyczącym etykietowania samochodów producenci nie będą już mogli oszukiwać w kwestii zużycia paliwa. K Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT wyjaśnia, że ​​nowe samochody często potrzebują więcej paliwa, niż podaje producent. Choć w 2018 r. różnica ta wyniosła około 8%, w 2022 r. faktycznie wzrosła o 14%. Nic więc dziwnego, że konsumenci nie doceniają rzeczywistych kosztów. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Inflacja w Polsce: wina Putina? | Gospodarka | DW
Continue Reading

Trending