Connect with us

Economy

Jak Joachim Glatthaar chce stworzyć miejsca parkingowe w Monachium

Published

on

Jak Joachim Glatthaar chce stworzyć miejsca parkingowe w Monachium

Monachium Przedsiębiorcy i wspinacze są tacy sami. Joachim Glatthar jest o tym przekonany – być może dlatego, że 70-latek jest sobą. „Przedsiębiorca musi planować jak alpinista, mieć wyznaczony cel, czasem zaryzykować, a jeśli się nie uda, cofnąć się” – mówi.

Glatthaar wspiął się – i jest z tego dumny – na najwyższe góry na wszystkich kontynentach z wyjątkiem Mount Everestu. Był w ponad 60 czterech tysiącach – więcej niż Reinhold Messner.

Prefabrykowany budowniczy piwnic Joachim Glathar: Nawet po ponad 40 latach nie jest skończony

Jednak Glatthaar nigdy nie zarabiał na wspinaniu się po górach, ale raczej dzięki swojej firmie budującej piwnice z prefabrykatów. W 1980 roku, mając 27 lat, założył ją w Schwarzwaldzie, a dziś zatrudnia ponad 650 pracowników.

Jego miejsce urodzenia Schramberg niedaleko Freiburga ma nawet plac nazwany imieniem Joachima Glatthara. Brzmi jak kariera, w której zdecydowanie mógłbyś czuć się komfortowo w słonecznym miejscu lat 70. Ale to nie jest to, co Smoothhair zamierza robić.

Pomysł Glatthaara: podziemny parking jako rozwiązanie problemu braku miejsc parkingowych w Monachium

Niedawno wpadł na nowy pomysł, jak zarobić pieniądze, rozwiązując problem, który nęka w szczególności Monachium: brak miejsc parkingowych.

Glatthaar chce wybudować parkingi podziemne w Monachium – pod istniejącymi budynkami. Aby to dokładniej wyjaśnić, w poniedziałek rano przejechał 300 kilometrów do Monachium.

„Mogę zbudować piwnicę dla tych domów”: Glatthaar i poszukiwanie miejsc parkingowych w Monachium

Miejsce spotkania znajduje się w dzielnicy mieszkalnej Schwabing. Smoothhair był tu niedawno. Odwiedził Monachium, ponieważ inwestował tutaj w firmę zajmującą się samochodami elektrycznymi.

Straighthair zatrzymał się w hotelu, ale garaż był pełny. – Musiałem jechać przez kwadrans – mówi. „Wtedy pomyślałem sobie: mógłbym do tych domów dobudować piwnicę”.

READ  Straty w produkcji Volkswagena: dotknięte fabryki w Dolnej Saksonii | NDR.de - Aktualności - Dolna Saksonia

„Garaże podziemne są puste”: rozmowa od A do Z z Melanie Hammer o…



X

Dodałeś przedmiot do swojej listy obserwowanych.

do listy obserwacyjnej




Widok na szlachetną milę Monachium: ulicę Maksymiliana w centrum miasta.  (zdjęcie archiwalne)

Ze względu na planowany parking podziemny na ulicy Maksymiliana: zainteresowanie Monachium…



X

Dodałeś przedmiot do swojej listy obserwowanych.

do listy obserwacyjnej




Wizualizacja: Tak mógłby wyglądać Max Joseph Platz.

Max-Joseph-Platz staje się „ogrodem działkowym”: przeciwnicy szydzą z nowych planów



X

Dodałeś przedmiot do swojej listy obserwowanych.

do listy obserwacyjnej




Piwnice pod nowe budynki są zwykle budowane przez Glatthaara na niezamieszkałych gruntach. Jednak jakiś czas temu Glatthaar otworzył nową linię biznesową. Opracował proces tworzenia przestrzeni mieszkalnej pod domami jednorodzinnymi niepodpiwniczonymi. Do tej pory wybudował piwnice w 15 domach, tworząc w ten sposób duże mieszkania.

Z grubsza rzecz biorąc, działa to w ten sposób: budowniczowie stopniowo wciągają ściany pod dom, a następnie oczyszczają glebę. Należy również zainstalować drugi dach i relingi, aby dom pozostał stabilny poza piwnicą. Glatar mówi, że dobudowa piwnicy do domu jednorodzinnego zajmuje około trzech miesięcy i kosztuje około 4500 euro za metr kwadratowy.

Budynki monachijskie z ubiegłego wieku mogłyby mieć parking podziemny

Jego celem nie jest już tylko budowanie małych mieszkań pod domy jednorodzinne. Ale podziemne parkingi pod apartamentowcami w Monachium. Są ku temu przesłanki. Na przykład budynek nie powinien być zbyt stary.

„Trzymałbym się z dala od 150-letniego domu w zabudowie szeregowej” – mówi Glatthar. Również pęknięcia w ścianie nie są dobrym znakiem.

W centrach handlowych, podobnie jak tutaj w arkadach Reem, rozsiane są parkingi podziemne.  Zamiast tego pod domami wielorodzinnymi.
W centrach handlowych, podobnie jak tutaj w arkadach Reem, rozsiane są parkingi podziemne. Zamiast tego pod domami wielorodzinnymi.
© IMAGO / Manfred Segerer
W centrach handlowych, podobnie jak tutaj w arkadach Reem, rozsiane są parkingi podziemne. Zamiast tego pod domami wielorodzinnymi.

IMAGO / Manfred Segerer

„}”>

Ale wszystkie budynki z ubiegłego wieku są możliwe, jeśli mają nie więcej niż trzy lub cztery piętra. Ponieważ złożoność konstrukcji piwnicy zależy od ciężaru domu. Jeśli domy są już podpiwniczone, nie stanowi to przeszkody.

Parkingi podziemne w Monachium: Joachim Glatthar poszukuje partnerów

Glatthaarowi trudno jest oszacować, ile kosztowałby nowy parking podziemny pod starym budynkiem. Szacuje się, że miejsce parkingowe kosztuje około 30 000 euro. Proste włosy uważają, że w końcu są tego warte.

Słyszał, że podziemne miejsce parkingowe w Monachium może kosztować nawet 100 000 euro. Obecnie poszukuje właścicieli nieruchomości, którzy chcieliby z nim zrealizować ten projekt.

Joachim Glatthar w rozmowie z reporterką z Arizony Christiną Hertel.
Joachim Glatthar w rozmowie z reporterką z Arizony Christiną Hertel.
© Sigi Müller
Joachim Glatthar w rozmowie z reporterką z Arizony Christiną Hertel.

przez Sigi Mueller

„}”>

„Może młody inżynier nie odważyłby się tego zrobić” — mówi Glatthar. Ponieważ nadal istnieje niewiele oficjalnych instrukcji dotyczących tej procedury. Wydaje się, że proste włosy to uwielbiają. Bo chociaż jest teraz prezesem kilku multimilionerskich firm, nadal uważa się za rzemieślnika.

Mówi, że jako chłopiec wolałby pomagać rodzicom przy żniwach niż chodzić do szkoły. Wystarczyło mu świadectwo ukończenia szkoły średniej. Prowadził trzy kursy główne dla rzemieślników: na drogowcę, na murarza i na betoniarza. Od początku było dla niego jasne, że jeśli chce odnieść sukces, musi znaleźć sobie miejsce. Pracowałem w piwnicach. Być może dotyczy to również parkingów podziemnych.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Po katastrofie: Cathy Wood opowiada o swoich inwestycjach - i trzyma się celu 500 000 dolarów w bitcoinach | Wiadomość

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Published

on

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.

[–>

Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).

[–>

Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.

[–>

Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder

[–>

Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.

[–>

Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.

[–>

Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.

[–>

[–>

READ  Polski handel rośnie: rekord eksportu dzięki niemieckim klientom

Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.

[–>

Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)

Continue Reading

Economy

Dacia Duster w relacji z jazdy – dużo auta za te pieniądze

Published

on

Dacia Duster w relacji z jazdy – dużo auta za te pieniądze

Dacia Duster pozostaje najtańszym SUV-em w Niemczech. Ale wraz z trzecią generacją porzuca swój tani wizerunek i zachwyca jako niedrogi SUV: solidna technologia terenowa z przełączanym napędem na wszystkie koła i różnymi programami terenowymi za mniej niż 25 000 euro.

Aby poznać charakter Dacii Duster polecamy wycieczkę do Republiki Południowej Afryki lub Namibii. Tysiące wypożyczonych Dusterów czeka tam na żądnych przygód turystów, którzy chcą poznać Republikę Południowej Afryki na niekończących się piaszczystych i żwirowych drogach. Duster zawsze cieszył się dużą popularnością wśród lokalnych firm leasingowych, ponieważ wiedzą, że zwrot jest przyzwoity, ponieważ nigdzie nie mogą dostać więcej samochodu za swoje pieniądze.

Dacia Duster to samochód wszechstronny, mocny, uniwersalny i niedrogi.

Dacia Duster to samochód wszechstronny, mocny, uniwersalny i niedrogi.

(Zdjęcie: Dacia)

Dotyczy to również nowo wydanej trzeciej generacji. Potężna technologia terenowa z włączanym napędem na wszystkie koła i różnymi programami terenowymi za mniej niż 25 000 euro. Gdzie to można dostać?

Jest też wystarczająco dużo miejsca na tylnym siedzeniu i bardzo akceptowalny bagażnik, który z łatwością pomieści bagaż trzyosobowej rodziny. Wszystko to mieści się w atrakcyjnym nadwoziu o długości zaledwie 4,34 m, które nie wpisuje się w coraz cięższy trend panujący wśród SUV-ów.

Wnętrze Dacii Duster także robi wrażenie.Wnętrze Dacii Duster także robi wrażenie.

Wnętrze Dacii Duster także robi wrażenie.

(Zdjęcie: Dacia)

Wnętrze również robi wrażenie. Dawno minęły czasy zwisających dywanów i gołego metalu pojawiającego się w wielu miejscach. Dziś czysty plastik dominuje w stylowym wystroju wnętrz. Oczywiście nie jest delikatnie pienisty i pozbawiony typowego chichi. Ale kto ciągle wali w deskę rozdzielczą?

Popraw projekt, jakość i wizerunek

Trudno uwierzyć, jak szybko Rumuni poprawili design i jakość swoich modeli, jednocześnie dopracowując swój wizerunek. Każdy, kto jeździ Dacią, nie będzie już wyśmiewany z litości. Dziś Rumuni przyciągają klientów nawet do marek premium, które nie akceptują już stałych korekt cen wielu producentów.

Dacia Duster ma bardzo akceptowalny bagażnik.Dacia Duster ma bardzo akceptowalny bagażnik.

Dacia Duster ma bardzo akceptowalny bagażnik.

(Zdjęcie: Dacia)

Niskie ceny zależą od konsekwentnej strategii marketingu wtórnego, która zmniejsza koszty rozwoju i produkcji. Pod blachą Dacii kryje się tylko technologia opracowana i opracowana przez Renault, dostosowana do jego własnych potrzeb. Na przykład silnik hybrydowy jest dobry na 140 KM. Jest to jedyna wersja automatyczna, która łączy w sobie silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, silnik elektryczny i generator rozrusznika.

READ  Po katastrofie: Cathy Wood opowiada o swoich inwestycjach - i trzyma się celu 500 000 dolarów w bitcoinach | Wiadomość

Ekonomiczne i płynne użytkowanie pojazdów hybrydowych stało się możliwe dzięki przejściu na platformę CMF-B firmy Renault. Oznacza to, że Rumuni mogą korzystać z silników częściowo elektrycznych, takich jak łagodna hybryda o mocy 131 KM, pojemności skokowej 1,2 litra i zasilaniu 48 V. Natomiast jeśli chcesz ograniczyć się do podstaw i zaoszczędzić budżet, możesz zdecydować się na silnik bazowy w wyposażeniu podstawowym. Za 18 950 z podwórza zjeżdża Duster z napędem na przednie koła i silnikiem LPG o mocy 101 KM, bez żadnych bajerów jak szyba czy aluminiowe felgi, za to z klimatyzacją, światłami LED, tempomatem czy rozpoznawaniem znaków drogowych.

LPG – alternatywa warta rozważenia

ciekły gaz z ropy naftowej? Choć w Niemczech jest na niego mniejszy popyt niż np. w Polsce, to zdecydowanie jest to alternatywa warta rozważenia, jeśli chodzi o oszczędzanie. Kosztuje 90 centów za litr, a tankowanie jest bardzo łatwe, ponieważ przyłącze gazu jest chronione pod korkiem wlewu paliwa, tuż obok szyjki wlewu benzyny. W zależności od stylu jazdy potrzebujesz około 9 litrów na 100 km – a taniej nie może być.

Od drugiej wersji wyposażenia nad konsolą środkową znajduje się wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala i uchwyt na smartfon.Od drugiej wersji wyposażenia nad konsolą środkową znajduje się wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala i uchwyt na smartfon.

Od drugiej wersji wyposażenia nad konsolą środkową znajduje się wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala i uchwyt na smartfon.

(Zdjęcie: Dacia)

W przypadku trzeciej generacji Duster jest droższy o 1500 euro, ale nadal ma rozsądną cenę. Nowa architektura nie tylko zapewnia więcej miejsca we wnętrzu, ale także przenosi małego SUV-a na obecny poziom techniczny. Uwagę przyciągają bardzo czytelne cyfrowe wskaźniki, a w zależności od wyposażenia jest ich więcej niż wymaganych prawem asystentów jazdy.

Tak, Duster emituje teraz również dźwięk ostrzegawczy, gdy tylko kierowca zignoruje ograniczenie prędkości lub zjedzie z pasa ruchu. Ale sam fakt, że marka nie toleruje przesady technicznej wielu modeli, sprawia, że ​​prowadzenie tego samochodu jest przyjemnością. Począwszy od drugiej wersji wyposażenia, nad konsolą środkową znajduje się rozsądny wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala i uchwyt na smartfon. Nawigacja i radio nie są dostępne, należy pobrać aplikację Dacia Media Control. To nie ma znaczenia, telefon komórkowy można w mgnieniu oka zintegrować bezprzewodowo, a internetowe stacje radiowe i usługi przesyłania strumieniowego można uzyskać za pośrednictwem dużego ekranu. Nawigacja odbywa się poprzez Apple Car Play lub Android Auto. To działa dobrze i to wszystko, czego potrzebujesz. Jeśli tak: Dwa najwyższe poziomy wyposażenia obejmują zintegrowany system nawigacji, który uwzględnia dane w czasie rzeczywistym.

READ  Rolnictwo - kiedy Ukraińcy nie zbierają ogórków

Już po kilku kilometrach można poczuć i doświadczyć postępu. Nadwozie nie jest zbyt izolowane, ale przynajmniej dwa zelektryfikowane silniki pracują tak cicho, że słychać jedynie wiatr wiejący wokół kanciastego nadwozia na autostradzie.

Przekonujący pomysł

Szczególnie przekonujące wrażenie robi silnik 1.2 TCe o mocy 131 KM, dostępny z napędem na przednie lub na wszystkie koła: tłumi typowe dla trzycylindrowych drgań i pomimo małej pojemności skokowej ma wystarczającą moc, aby szybko jechać. Nawet na stromym terenie, gdzie potrzebny jest moment obrotowy, nigdy nie poczujesz, że masz za mało mocy. Pomaga to, że Duster z napędem na wszystkie koła jest bardzo lekki i waży 1465 kg. Jedyna wada miękkiej hybrydy: jest dostępna tylko jako przełącznik ręczny.

Fotele w Dacii Duster: bardzo miękkie.Fotele w Dacii Duster: bardzo miękkie.

Fotele w Dacii Duster: bardzo miękkie.

(Zdjęcie: Dacia)

Hulk nieco stracił swoją dawną potężną osobowość. Zamiast tego miotełka odbija się bardzo dobrze i jest prawie za miękka. Ładowanie jest nieco obojętne w szybkich seriach zakrętów, ale jest to również wina miękkich, niepodtrzymujących foteli.

Ale można z tym żyć i nie zmienia to jego charakteru jako potężnego, uniwersalnego programu typu „wszystko w jednym”, dostępnego na każdą kieszeń. Nasza rada: TCe 130 4×4 w wyposażeniu podstawowym za 24 650 euro. Oprócz Pakietu Zimowego z podgrzewanymi siedzeniami i kierownicą (350 euro) oraz Pakietu Spania o wartości 1590 euro ze schowkami i materacami.

Dacia Duster – dane techniczne

Pięciodrzwiowy SUV; Długość: 4,34 m, szerokość: 1,81 m (z lusterkiem zewnętrznym: 2,07 m), wysokość: 1666 m, rozstaw osi: 2,66 m, pojemność bagażnika: 453-1545 l (wersja na autogaz); 517-1609L (TCe 130); 456-1548 l (TCe 130 4×4)

Eco-G100 (gaz samochodowy)

  • Pojemność skokowa/cylinder: 999 cm3/3; Moc: 74 kW/101 KM; Moment obrotowy: 170 Nm/2000 obr./min
  • Sześciobiegowa manualna, napęd na przednie koła
  • 0-100 km/h: 13,2 sekundy, prędkość maksymalna: 168 km/h
  • Zużycie: 8,0 LPG/100 km, emisja CO2: 126 g/km
  • Cena: 18.950 euro (podstawowa)
READ  Schulz zakwestionował możliwy sojusz z lewicą - EURACTIV.de

TCe 130 (łagodna hybryda 48 V)

  • Pojemność skokowa/cylinder: 1199 cm3/3; Moc: 96 kW/131 KM; Moment obrotowy: 230 Nm/2100 obr./min
  • Sześciobiegowa manualna, napęd na przednie koła
  • 0-100 km/h: 9,9 sekundy, prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Zużycie: 5,5 l/100 km, emisja CO2: 123 g/km
  • Cena: 22.150 euro (ekspres)

TCe 130 4×4 (łagodna hybryda 48 V)

  • Pojemność skokowa/cylinder: 1199 cm3/3; Moc: 96 kW/131 KM; Moment obrotowy: 230 Nm/2100 obr./min
  • Skrzynia sześciobiegowa, napęd na cztery koła
  • 0-100 km/h: 11,0 sekundy, prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Zużycie: 6,1 l/100 km, emisja CO2: 135 g/km
  • Cena: 24.650 euro (ekspresowa)

Hybrid 140 (napęd w pełni hybrydowy)

  • Pojemność skokowa/cylinder: 1598 cm3/4; Moc: 69 kW/84 KM; Moment obrotowy: 148 Nm/3600 obr./min
  • Silnik elektryczny: 36 kW/49 KM
  • Wydajność systemu: 104 kW/140 KM
  • Automatyczna wielotrybowa skrzynia biegów, napęd na przednie koła
  • 0-100 km/h: 10,1 sekundy, prędkość maksymalna: 160 km/h
  • Zużycie: 5,0 l/100 km, emisja CO2: 113 g/km
  • Cena: od 25 850 euro (ekspres)
Continue Reading

Trending